فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فعالیت سفارت ایران در سوریه کِی آغاز میشود؟
🔹سفیر ایران در سوریه: بحث ما این است که کنسولگری ما برگردد تا بلافاصله فعالیت خود را آغاز کنیم.
🔹اعضای سفارت چند روزی به بیروت رفتند و بهزودی هم آنجا سفارت فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد.
@Farsna
VID_20240414_21-1713116019420.mp3
1.9M
🌿بسم الله الرحمن الرحیم🌿
🌿🌸پویش همگانی و دسته
جمعی خواندن دعای عظم البلاء
برای سلامتی و فرج آقامون حجت
بن الحسن العسکری(عج) را
ان شاءالله با هم زمزمه می کنیم.
🌼🌿إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
بخوان #دعای_فرج
را دعا اثر دارد
دعا کبوتر عشق است وبال و پر دارد
بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا(س)
از پس پرده غیبت نظر دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وعده_صادق
#ارسالی_مخاطبین
🔻 اگر شما مسئولین درست عمل کنید، خدا شاهد است از دل همین مردمی که گاهی فکر میکنید تمام شدهاند یا مأیوسند یا خستهاند... بزرگترین آتشفشانها دوباره فوران خواهد کرد❗️
⬅️ اول باید بعضی ازین ناظران را شلاق بزنید❗️
استاد #رحیم_پور
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سوریه
#جهاد_تبیین
🔻 یک عده محدودی دارند پاسخ سوالات و شبهات رو میدن...
شماها کجایید؟ نیستید تو صحنه های خطر❗️
⬅️ گذشت دوران کلیات و مکررات❗️
جامعه رفت و شما جاماندید❗️
⬅️دوران استثنایی تشیع است و شما در دنیا و آخرت مسئولید❗️
( همچنانکه فریاد جهاد تبیین رهبری هم بلند است! )
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امر_به_معروف
#حجاب
🔻 آقا وقتی روحانیت و حوزه هست، ما چرا امر به معروف کنیم؟ وظیفه اوناست❗️
⬅️ سه مفهوم مهم که نباید آنها را با هم خلط کرد...
استاد #رحیم_پور
🔻 داعش 11 هزار زندانی خود را آزاد خواهد کرد!
چندین زندان با حضور نزدیک به 11 هزار داعشی تحت کنترل نیروهای کرد است.
داعش قصد دارد با حمله به زندانهای سوریه (الهول، الصوامع، الثانویه الصناعیه)، هزاران تروریست از تابعیتهای مختلف را آزاد کند.
در صورت فرار دستهجمعی زندانیان، این امر میتواند تهدیدی برای امنیت منطقهای و بینالمللی ایجاد کند.
مسلحین گروه تروریستی احرارالشام با ورود به خاک لبنان در مرز منطقه قوسایا واقع در جنوب شرقی بعلبک، با نیروهای یک گروه مسلح درگیر شدند.
در جریان این درگیری مسلحین احرارالشام دو نفر را در خاک لبنان به اسارت درآوردهاند.
هنوز مشخص نیست که این درگیری بین احرارالشام و افراد کدام گروه رخ داده است اما برخی رسانه های محلی آنها را از نیروهای جبهه مردمی (احتمالا شاخه لبنان جبهه مردمی آزادی فلسطین) دانستهاند.
این درگیری اولین تنش آفرینی گروههای تروریستی سوری در مرز لبنان پس از سقوط دولت سوریه است. این حرکات میتواند منجر به نفوذ عوامل تروریستی به مناطق شرقی لبنان و انتقال دوباره فتنه تکفیریها به این کشور شود. حزب الله در سالهای گذشته با اقتدار موفق به دفع فتنه داعش و دیگر گروههای وابسته به القاعده در لبنان شده بود اما با جنگ افروزی اسرائیل در جبهه جنوب، این عرصه خالی مانده و مسئولیت تامین امنیت مرزها با ارتش لبنان است.
📌مدعیان دروغین و ناامیدی مردم
✍🏻محمد شهبازیان
🔸فارغ از اینکه سفیانی چه کسی است یا اینکه قصه شامات در نشانههای ظهور چه جایگاهی دارد؛ این روش که افراد مسائل سوریه و ربطش به آخرالزمان و یا ظهور را به صورت احتمالاتی مطرح میکنند تطبیقگرایی است که در تعارض با وظیفهگرایی است. این نوع نگاه را برخی از افراد و مسئولان سابق نیز داشتند و برخی نیز امروزه به این دیدگاه میدمند که آسیبهای جدی دارد؛ مانند این حرف که همگی باید تسلیم باشیم و اجازه دهیم که این اتفاقات روی دهد؛ زیرا احتمالاً این افراد سفیانی هستند و باید شامات، عراق و... هم سقوط کند.
🔹باید توجه کرد که اگر گذشتگان مانند شهید سلیمانی عاقلانه نگاه نمیکردند و به این تفکرات عمل میکردند باید تا به حال صدبار اجازه میدادیم تا آمریکا، دنیای غرب و داعش کل کشورهای اسلامی را به با خاک یکسان کند! از آسیبهای دیگر این دیدگاه ایجاد ناامیدی است و سبب میشود تا نسخههای بدل و دروغین ایجاد شود؛ اگر به دنبال این باشیم که جریان تطبیقگرایی را دنبال کنیم افرادی پیدا میشوند که خود را از مرتبطان با حضرت ولیعصر(عج) جا میزنند و خود را یمانی، شعیببن صالح، خراسانی و... معرفی میکنند.
🔸بسیاری نیز در این بستر که التهاب عمومی اتفاق افتاده؛ فکر میکنند نزدیک است که ظهور امام زمان(عج) رخ دهد؛ زیرا شام در حال سقوط است و بستر برای ادعاهای این افراد مهیا میشود. آنها مردم را به این سمت میبرند که ظهور در حال رخ دادن است و اکنون باید به دنبال یمانی، خراسانی و... بگردیم و در این زمان مدعیان دروغین قارچگونه و فراوان رشد میکنند و خود را به مردم عرضه میکنند.
🔹اکنون جریان احمد اسماعیل بصری مدعی یمانی، منصور هاشمی خراسانی، ناصر محمد الیمانی و... از مدعیان دروغینی هستند که با ترفند در این فضا شروع به یارگیری میکنند و از این بستر سوء استفاده میکنند. این اتفاق در دوره بابیت هم رخ داد؛ یعنی شرایطی اتفاق افتاد که بستر اجتماعی دچار سرخوردگی شده بود و به دنبال روزنه امید میگشت و علیمحمد شیرازی در این بستر خود را معرفی کرد و فرقه بابیه را راه انداخت و امروز هم همینگونه است.
🔸افرادی که ذهن تطبیقگرایی دارند با شواهد و قرائنی که دیگران به آنها نشان میدهند به نسخه بدلی ایمان میآورند؛ خلاف این دیدگاه تکلیفگرایی است؛ بزرگانی مثل سیدحسن نصرالله در کتاب «الامامالمهدی و اخبارالغیب» تصریح میکند که «من حزبالله لبنان را از آسیب تطبیقگرایی بر حذر میدارم که مبادا حزبالله و مردم لبنان در این دام نیافتند و نگویید که ابوبکر البغدادی سفیانی است. ما امروز موظف هستیم که در مقابل داعش ایستادگی کنیم؛ چه داعش سفیانی باشد چه نباشد.» این دیدگاه درست و مبتنی بر قواعد و سنت است.
🔹قاعده اسلام این است که معیارها باید شناخته شوند؛ اگر امروز کسی معیار حق را داشت باید از او حمایت کرد و هرکس معیار باطل داشت و در جبهه باطل بود؛ باید جلو او ایستاد. حتی نشانههای ظهور را اگر بپذیریم؛ خبرهای اهلبیت(ع) از نشانههای آینده، مبتنی بر این نیست که امروز بخواهیم طبق آنها عمل کنیم. مهم معیارهای حق است؛ چه ترامپ یا جولانی، سفیانی باشند یا نباشند؛ وقتی میبینیم که تروریست هستند و مبنای غلطی دارند جلوی آنها میایستیم.
🔸وقتی معیار میتواند قطعیت بیاورد عقل سلیم میگوید به دنبال معیار بروید و به دنبال نشانههایی که بر فرض وجود آنها باز هم هیچ قطعیتی نمیآورند، نروید. نشانهها هیچ قطعیتی نمیآورند و اگر این موضوع را از افرادی که اتفاقات را مطابقت میدهند بپرسیم، میگویند «احتمال دارد که ده سال دیگر هم طول بکشد» کما اینکه در جریان حمله آمریکا به عراق نیز بیان میکردند که شش ماه دیگر ظهور اتفاق میافتد و مشاهده کردیم که این اتفاق نیفتاد.
14.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرتضی بلیغ.mp3
11.71M
🔸بحران سوریه در آینه علوم انسانی
👤 علیرضا بلیغ
کمکاری در علوم انسانی 02:00
اهمیت تاریخ و جغرافیا 06:00
سکوت در دو جریان فکری 09:00
اقتصادسیاسی ایران 16:00
سه انتظار از رژیم پهلوی 18:00
کودتاها در دوران پهلوی 22:00
نجاتدهنده ایران 25:00
عدم بدنمندی اقتصاد سیاسی 28:00
حکومت سابق سوریه 30:00
مشکل ایران در سوریه 31:45
اقتصاد محور مقاومت 34:30
گستردگی اقتصاد سیاسی 38:00
تحلیل ایران امروز 41:41
الگوی اقتصادی دولت قبلی 44:00
ایران و امنیت منطقه 45:00
سقوط حکومت سوریه 47:00
📌نظام ما و تجربۀ تلخ اسد
✍🏻مهدی جمشیدی
🔸همچنانکه انتظار میرفت، نیروهای روشنفکریِ سکولار پس از سقوط دولت اسد، بیدرنگ، انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی نشانه گرفتند و نظام را شبهنسخهای از دولت اسد انگاشتند و به آن هشدار دادند؛ چنانکه گویا زنجیرهای از برافتادنها و برآمدنها در راه است و نظام باید پیش از قرارگرفتن در شرایط اجتنابناپذیر و علاجنشدنیای همچون اسد، دردها و زخمهای درونیِ خویش را برطرف سازد. روشن است که هر چند حاکمیّت ما نیز گرفتار آفاتی است - که در ادامه از آنها سخن به میان خواهد آمد - اما مسألهها و نقاط ضعف، چیزهایی نیستند که اینان میگویند.
🔹نخستین تجربهای که باید آموخت اما در بیان و قلم نیروهای روشنفکریِ سکولار، هیچ اثری از آن نیست، تجربۀ «اعتماد» به دولتهای غربی است. اسد گمان کرد که چون در وضع ثبات قرار گرفته و از موقعیّت جنگی عبور کرده، میتواند به این دولتها تکیه کند و از حمایت آنها بهرهمند شود، اما ناگهان و غافلانه، از همین نقطه، ضربۀ کاری خورد و قدرت را واگذار کرد. بدیهی است که تکفیریها، هر نام تازه و متفاوتی که برای خویش برگزینند، همچنان دستپروردههای دولت آمریکا هستند و کارکردی جز گشودن معبر برای آن دارند.
🔸اسد میخواست با کمک دولتهای غربی، این عروسکهای خیمهشببازی را مهار کند و چنین بود که به پیشخریدِ «وعدهها»ی آنها رو آورد. او پس از سالها تجربۀ عینی، خام شد و بهای این خامی نیز، واگذاری قدرت و گریختنش از سوریه شد. ما نیز در این وضع قرار داریم؛ هماکنون در دولت، نیروهایی حضور دارند که مایل به «مذاکرۀ با آمریکا» هستند و تصوّر میکنند میتوانند از طریق توافق، بنبستگشایی کنند، درحالیکه نهفقط تجربۀ اسد، بلکه تجربۀ برجام نیز آشکارا نشان میدهد که حاصل مذاکره، «قفلشدگی حاکمیّت» خواهد بود.
🔹درسآموختۀ دیگر اینکه اگر حاکمیّت سیاسی، بدنۀ اجتماعیِ ایدئولوژیک و وفادار خویش را از دست بدهد و تصوّر کند که ارتش برای دفاع، کافی است، قافیه را خواهد باخت. در آغاز تصرّف سوریه از سوی تکفیریها، شهید سلیمانی و شهید همدانی، کوشیدند از ظرفیّت نیروهای اجتماعی و مردمی برای دفاع استفاده کنند و خودِ «جامعه» را در روند مقاومت، به حرکت آورند. ازاینرو، مقاومت از متن و عمق جامعه جوشید و اجتماعی و گفتمانی و ریشهدار شد. اسد و ارتش وی، هیچ درکی از این نوع منطق مواجهۀ نظامی نداشتند؛ درحالیکه ایران هم در تجربۀ دفاع مقدس و هم در تجربۀ فتنههای هفتادوهشت و هشتادوهشت، آن را به کار گرفته بود.
🔸هرگز نباید تصوّر کرد که مقاومت، مستلزم انباشت صددرصدی جامعه است؛ آری، هرچه که جامعه، همسوتر و همداستانتر با مقاومت باشد، پیشرویها و فتوحات، فزونتر خواهد بود، اما اگر چنین نشد، دستکم باید یک «هستۀ سخت» که از عمق جامعه برآمده باشد، در میان باشد تا دوام و بقای حاکمیّت، میسّر گردد. این سخن به معنی رهاساختن تودهها نیست، بلکه به این معنی است که نباید از تودهها، توقع مقاومت عینی و میدانی داشت. عموم جامعه، حداکثر در صحنهها و عرصههای بیهزینه یا کمهزینه، خودش را درگیر میکند، اما این حد از مشارکت، گرهگشا نیست. ازاینرو، باید جامعه را لایهبندی کرد و از نیروهای تمامعیار و راسخ که غیررسمی و خودجوش هستند، شبکهسازی نمود و میدانهای فراخ برای کنشگری آنها پدید آورد.
🔹همچنین میتوان افزود که مقاومت باید از نظر فکری و معرفتی، در جامعه نهادینه و تثبیت شود؛ باید «باور» و «اعتقاد» و «ایمان» آفرید و جامعه را فراموش نکرد. اگر جامعه نتواند با مقاومت، نسبتِ معنوی و هویّتی بیابد و مقاومت به گفتمان اجتماعی تبدیل نشود، دشواریهای معیشتی و روزمرّه، ارادهها را خواهد فرسود و جامعه را خسته و ناهمخوان و چندتکه خواهد کرد. مقاومت در عرصۀ نظامی و سیاسی، به یک پیوست فرهنگی نیاز دارد تا جامعه از میدان، بازنماند و ساختار ذهنیّت اجتماعی، غیرانقلابی و سازشجو و دلبسته به اغیار نشود. آنان که به جامعه اعتنا میکنند، از افولها و گسستها و شکافها سخن میگویند، اما راه علاج را در بازاندیشی ارزشی میبینند و نه بازاندیشی روشی.
🔸اینان در طلب زدودن مقاومت به بهانۀ تغییر ذهنیّتها هستند، اما تلاشی را در راستای «بازسازی ذهنیّتها»، صورتبندی نمیکنند. این تدبیر، کمک به پیشروی جریان تجدّد است، نه تولید انسجام اجتماعی در جهت استحکام ساخت درونی. نه رهاسازی ذهنیّت اجتماعی، صحیح است و نه بتسازی از آن. معنیِ دریافتن عرصۀ عمومی، وانهادن مقاومت نیست. خواست جامعه، ساخته و بازساخته میشود؛ چراکه شکننده و شکلپذیر است. اگر روایتپردازان تجدّدی - یا همان خواص جلّال - میتوانند، ما نیز میتوانیم.