12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*💎 تو قیمت داری!*
*👈🏻 اینجور آدمها انگیزه دارن از خودشون مراقبت کنن ...*
🎤استاد علیرضا پناهیان
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*آمریکا برای "مراد موشه طاهباز" که در ظاهر یک فعال محیط زیست مظلوم بیشتر نبود، 7 میلیارد دلار از منابع مارو آزاد کرد . 200هزار میلیارد تومان*
*مگه این مراد موشه طاهباز کیه که آمریکا حاضره این همه هزینه واسش انجام بده؟*
*توضیحات علی اکبر رائفی پور رو ببینید*!!!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف توفیر
*⭕اصلاح یک فکر رایج و غلط : پیشرفت اسلام با مال خديجه و شمشير على*❗
*🔻گاهى خود ما مسلمانان حرفهايى مى زنيم كه نه با تاريخ منطبق است و نه با قرآن، با حرفهاى دشمنها منطبق است؛*
*يعنى حرفى را كه يك جنبه اش درست است به گونه اى تعبير مى كنيم كه اسلحه به دست دشمن مى دهيم،*
*🔻مثل اينكه برخى مى گويند اسلام با دو چيز پيش رفت: با مال خديجه و شمشير على، يعنى با زر و زور.*
*اگر دينى با زر و زور پيش برود، آن چه دينى مى تواند باشد؟!*
*🔻آيا قرآن در يك جا دارد كه دين اسلام با زر و زور پيش رفت؟ آيا على عليه السلام يك جا گفت كه دين اسلام با زر و زور پيش رفت؟*
*🔻- شکی نیست - كه مال خديجه به درد مسلمين خورد اما آيا مال خديجه صرف دعوت اسلام شد،*
*يعنى خديجه پول زيادى داشت، پول خديجه را به كسى دادند و گفتند بيا مسلمان شو؟*
*🔻آيا يك جا انسان در تاريخ چنين چيزى پيدا مى كند؟*
*يا نه، در شرايطى كه مسلمين و پيغمبر اكرم در نهايتْ درجه سختى و تحت فشار بودند جناب خديجه مال و ثروت خودش را در اختيار پيغمبر گذاشت*
*ولى نه براى اينكه پيغمبر- العياذباللَّه- به كسى رشوه بدهد، و تاريخ نيز هيچ گاه چنين چيزى نشان نمى دهد.*
*🔻اين مال آنقدر هم زياد نبوده و اصلًا در آن زمان، ثروت نمى توانسته اينقدر زياد باشد.*
*ثروت خديجه كه زياد بود، نسبت به ثروتى كه در آن روز در آن مناطق بود ؛*
*زياد بود نه در حد ثروتِ مثلًا يكى از ميلياردرهاى تهران كه بگوييم او مثل يكى از سرمايه دارهاى تهران بود.*
*🔻مكه شهر كوچكى بود. البته يك عده تاجر و بازرگان داشت، سرمايه دار هم داشت*
*ولى سرمايه دارهاى مكه مثل سرمايه دارهاى نيشابور مثلًا بودند نه مثل سرمايه دارهاى تهران يا اصفهان يا مشهد و از اين قبيل.*
*🔻پس اگر مال خديجه نبود شايد فقر و تنگدستى مسلمين را از پا درمى آورد.*
*مال خديجه خدمت كرد اما نه خدمت رشوه دادن كه كسى را با پول مسلمان كرده باشد،*
*بلكه خدمت به اين معنى كه مسلمانان گرسنه را نجات داد و مسلمانان با پول خديجه توانستند سدّ رمقى كنند.*
*🔻شمشير على بدون شك به اسلام خدمت كرد و اگر شمشير على نبود سرنوشت اسلام سرنوشت ديگرى بود*
*🔻اما نه اينكه شمشير على رفت بالاى سر كسى ايستاد و گفت: يا بايد مسلمان بشوى يا گردنت را مى زنم،*
*بلكه در شرايطى كه شمشير دشمن آمده بود ريشه اسلام را كند، على بود كه در مقابل دشمن ايستاد.*
*▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى(سیری در سیره نبوی)، ج۱۶، ص۱۸۱-۱۸۰- با ویرایش جزئی-*
*♦️نقش حضرت خدیجه «سلام الله علیها» در تاریخ اسلام*
*🔻على و خديجه(سلام الله علیهما) ... نقش مؤثرى در ساختن تاريخ اسلام دارند.*
*🔻اگر فداكاريهاى اين زن- كه از پيغمبر پانزده سال بزرگتر بود- نبود، از نظر علل ظاهرى مگر پيغمبر مى توانست كارى از پيش ببرد؟*
*🔻تاريخ ابن اسحاق يك قرن و نيم بعد از هجرت راجع به مقام خديجه و نقش او در پشتيبانى از پيغمبر اكرم و مخصوصاً در تسلّى بخشى به پيغمبر اكرم، مى نويسد:*
*🔸بعد از مرگ خديجه كه ابو طالب هم در آن سال از دنيا رفت، واقعاً عرصه بر پيغمبر اكرم تنگ شد ... تا آخر عمرِ پيغمبر ، هرگاه اسم خديجه را مى بردند، اشك مقدسشان جارى مى شد.*
*🔸عايشه مى گفت: يك پيرزن كه ديگر اين قدر ارزش نداشت، چه خبر است؟*
*🔹مى فرمود: تو خيال مى كنى من به خاطر شكل خديجه مى گريم؟ خديجه كجا و شما و ديگران كجا؟!*
*🔻اين زن واقعاً مصداق يار غمگسار بود و از نظر روحى به قدرى با رسول خدا انطباق داشت كه بايد گفت در جهان نظير نداشت.*
*🔻اين زن، بسيار فداكار و عاقله بود؛ مالش، جانش، هستى اش، خوشى، سعادت و همه چيز خود را به پاى رسول اكرم ريخت.*
*🔻مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(حماسه حسینی ج ۱و۲) ج۱۷ ؛ ص۴۰۴ ؛ (آشنايى با قرآن(۱ - ۵))، ج۲۶، ص: ۲۲۴-۲۲۲- با تلخیص و ویرایش جزئی-*
*استخفاف روزه❗*
*⭕آسیب شناسی روزه ماه رمضان (۲)*
*🔻روزه را نیز - همانند نماز - نبايد استخفاف كرد و سبك شمرد.*
*🔻بعضى روزه را به شكلى مى گيرند (حالا اين شوخى است) كه- العياذ باللَّه- اگر من به جاى خدا بودم اصلًا روزه اينها را قبول نمى كردم.*
*🔻من افرادى را سراغ دارم كه اينها در ماه رمضان شب تا صبح را نمى خوابند*
*اما نه براى اينكه عبادت كنند، بلكه براى اينكه مدت خوابشان پر نشود؛ تا صبح هى چاى مى خورند و سيگار مى كشند،*
*🔻اول طلوع صبح كه شد نمازشان را مى خوانند و مى خوابند، چنان بيدار مى شوند كه نماز ظهر و عصر را با عجله بخوانند و بعد بنشينند سر سفره افطار.*
*🔻 آخر اين چه روزه اى شد؟! آدم شب تا صبح را نخوابد براى اينكه در حال روزه حتماً خواب باشد و رنج روزه را احساس نكند.*
*آيا اين استخفاف به روزه نيست؟!*
*🔻به عقيده من مثل فحش دادن به روزه است، يعنى اى روزه! من اينقدر از تو تنفر دارم كه مى خواهم رويت را نبينم!*
*🔻ما حج -بجا می آوریم- ولى به آن استخفاف مى كنيم، روزه مى گيريم و به آن استخفاف مى كنيم،*
*نماز مى خوانيم و به آن استخفاف مى كنيم، اذان مى گوييم و به آن استخفاف مى كنيم.*
*🔻حالا چطور به اذان استخفاف مى كنيم؟ ...خيلى افراد صيّت (خوش صوت )هستند و مى توانند خوب اذان بگويند*
*اما اگر به آنها بگويى آقا برو يك اذان بلند بگو، نمى گويد. چرا؟ چون خيال مى كنند اين كسر شأنش است؛ من اينقدر پايين هستم كه مؤذّن باشم؟!*
*🔻آقا! بايد افتخار كنى كه يك مؤذّن باشى. على بن ابى طالب مؤذّن بود، در همان وقتى كه خليفه بود هم مؤذّن بود.*
*🔻اين استخفاف به اذان است كه يك نفر ننگش بكند كه مؤذّن باشد يا مؤذّن بودن را بسته به شأن اشخاص بداند و بگويد:*
*من كه از اعيان و اشراف هستم، از رجال و شخصيتها هستم، من ديگر چرا مؤذّن باشم؟*
*♦️اينها همه استخفاف است.*
*▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آزادى معنوى)، ج۲۳، ص: ۵۱۴-۵۱۳- با تلخیص و ویرایش جزئی -*
*♦️آداب ضیافت الهی*
*🔸باز خوانی اندیشه های امام خمینی(321)*
*🔻مهمان بايد لا اقل ميزبان را بشناسد و به مقام او معرفت داشته باشد، و به آداب و رسوم مجلس آشنا بوده سعى كند عملى بر خلاف اخلاق و نزاكت از او سرنزند.*
*🔻مهمان خداوند متعال بايد به مقام خداوندى حضرت ذى الجلال عارف باشد-*
*🔻مقامى كه ائمه، عليهم السّلام، و انبياى بزرگ الهى هميشه دنبال معرفت بيشتر و شناخت كامل آن بودهاند و آرزو داشتند كه به چنين معدن نور و عظمتى دست يابند.*
*و أنر أبصار قلوبنا بضياء نظرها إليك، حتّى تخرق أبصار القلوب حجب النّور فتصل إلى معدن العظمة*
*🔻ضيافة اللّه همان «معدن عظمت» است. خداوند تبارك و تعالى براى ورود به معدن نور و عظمت از بندگانش دعوت فرموده است،*
*🔻ليكن بنده اگر لايق نباشد نمىتواند به چنين مقام با شكوه و مجللى وارد گردد.*
*🔻خداوند تعالى بندگان را به همه خيرات و مبرّات و بسيارى از لذات معنوى و روحانى دعوت فرموده است،*
*🔻ولى اگر آنان براى حضور در چنين مقامات عاليه اى آمادگى نداشته باشند، نمىتوانند وارد آن شوند.*
*🔻با آلودگى هاى روحى، رذايل اخلاقى، معاصى قلبيه و قالبيه، چه گونه مى توان در محضر ربوبى حضور يافت و در مهمانسراى رب الارباب كه «معدن العظمة» مى باشد وارد شد؟*
*🔻لياقت مى خواهد؛ آمادگى لازم است. با روسياهي ها و قلبهاى آلوده كه به حجابهاى ظلمانى پوشيده شده است اين معانى و حقايق روحانى را نمى توان درك كرد.*
*🔻بايد اين حجابها پاره گردد و اين پرده هاى تاريك و روشنى كه بر قلبها كشيده شده و مانع وصال إلى اللّه گرديده كنار رود، تا بتوان در مجلس نورانى و با شكوه الهى وارد شد.*
*▪️جهاد اكبر، ص: 46-45-*