eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
64.6هزار عکس
67.1هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹امام صحبتی دارند که آن را نوشته‌ام و همیشه آن را توی جیب خودم دارم : هر کس که بیشتر برای خدا کار کرد بیشتر باید فحش بشنود. و شما پاسدارها، چون بیشتر برای خدا کار کردید، بیشتر فحش شنیدید و می‌شنوید. ما باید برای فحش شنیدن ساخته بشویم؛ برای تحمّل تهمت و افتراء و دروغ و نیش زبان و دلشکستنها ؛ چون ما اگر تحمّل نکنیم ، باید میدان را خالی کنیم ... 🇮🇷🌸🌷🌸🌷 ═══✼🍃✨🍃✼══ ✨ ✨ ✨✨✨✨ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄   @tofirmo     🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
✅جواب کامل شبهه ↘️↘️ 👈در پاسخ این شبهه اطلاع، فهم دقیق و توجه به نکات ذیل ضروری است: امتناع عقلی↘️ ابتدا باید توجه داشت که اصل قضیه از نظر عقلی با توانایی بشر ممتنع است. چرا که نمی‌شود حتی تصور کرد که مثلاً صدای ایشان آن قدر بلند بود که در شهر مدینه، آن هم در مدت طولانی می‌پیچید و اهالی شهر را آزرده می‌کرد. آخر چه کسی می‌تواند چنین فریادی داشته باشد؟ تنافی با عصمت↘️ باید یاد آوری شود که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پاره تن رسول خدا، سیده زنان اهل بهشت، مطهّر به آیه تطهیر بوده و خداوند بر پاکی و عصمت ایشان گواهی داده است. همو که به فرموده پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم رضایتش رضایت خدا و غضبش مایه غضب الهی است (۱) که این حدیث خود باز نشان از طهارت و عصمت ایشان دارد. شخصیتی که حجاب، حیا و عفاف وی زبانزد و الگوی همگان بوده است. حال چگونه قائل بشویم حضرت زهرا سلام الله علیها طوری گریه و جزع می‌کرد که موجب اذیت و سلب آسایش مردم می‌شد. باتوجه به بزرگواری و عظمت و عصمت زهرا سلام الله علیها این عمل از ایشان غیر قابل تصور به نظر می‌رسد. ⬅️حضرت زهرا سلام الله علیها معصومه است و به خوبی می‌داند که اذیت و آزار دیگران شرعاً ممنوع است، پس چرا گریه آن حضرت آنقدر ادامه یافت که داد مردم مدینه بلند شد؟ چرا حضرت این قدر اصرار دارد که مردم متوجه شوند؟ چه شده است که این همه دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم گریه می‌کند؟ پس از رحلت نبیّ مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت زهرا سلام الله علیها در موارد متعددی گریان و اندوهگین بودند! آنچه پیش رو دارید، بیان فلسفه و حکمت‌های این گریه‌ها از زبان خود آن حضرت است که در چند بخش ارائه می‌شود: ۱- فراق رسول خدا (۲) و عظمت مصیبت رحلت ایشان (۳) ۲- طلب و آرزوی مرگ به جهت مصائب .(۴) ۳- غربت اسلام. (۵) ۴- گریه بر غصب امامت و خلافت. (۶) ۵- سلاح اشک ⬅️مکان‌های گریه حضرت زهرا سلام الله علیها حتی گریه کردن آن حضرت در مکان‌های مختلف که هر کدام ویژگی و پیام خاصی به دنبال دارد. ۱- کنار قبر پیامبر (۷) ۲- در خانه (۸) ۳- در قبرستان بقیع بعد از آمدن مردم مدینه و اعتراض آنها به امیرالمومنین علیه السلام، آن حضرت در قبرستان بقیع جایگاهی برای حضرت زهرا علیها السلام بنا کرد که «بیت الاحزان» نام داشت. 👈تعیین هویت اعتراض کنندگان↘️ نکته مهمی که نباید از آن غفلت کرد آنست که معترضان، از دو قشر بودند. ⬅️قشر اول، مردم عادی و عوامی که دلشان برای گریه‌های شبانه روزی حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها می‌سوخت. از این رو توصیه می‌کردند که ایشان کمتر گریه کنند. ⬅️قشر دوم، جِناح مخالف، یعنی اصحاب سقیفه و عوامل و طرفداران آنها بودند. آنها در روز دست کم سه نوبت به مسجد پیامبر اکرم صل الله علیه و آله می‌آمدند و مردم نیز گروه گروه به زیارت قبر پیامبر می‌آمدند. خانه‌ی حضرت علی و حضرت سلام الله علیهما نیز همانجا بود و آنها شاهد بودند که فاطمه سوگ و گریه‌ای مدام و شبانه روزی بر سر قبر پدر و یا حتی در خانه‌اش دارد. این حزن و گریه و اندوه و سوگ، برای کسانی که می‌خواستند به محض رحلت حضرت رسول اکرم، قائله اسلام، پیامبر و خانواده‌اش به پایان برسد بسیار گران تمام می‌شد. چرا که موجب توجه، هوشیاری و تأثر اذهان عمومی می‌گردید؛ و گرنه هنوز مدتی از رحلت نگذشته بود و جا داشت که خود نیز حرص حکومت را رها می کرده و می‌آمدند ضمن تسلی بر بازمانده، بر قبر ایشان می‌نشستند و گریه می‌کردند. از این رو با این گریه و عزاداری مخالف بودند، منابع:↘️ ۱. حاکم نیشابوری، م ۴۰۵ ق، المستدرک علی الصحیحین، ج ۳ ص ۱۶۷ ۲. امالی، شیخ طوسی، ج ۱، ص ۱۹۱ ۳. عوالم العلوم، عبدالله بحرانی اصفهانی، ج ۱۱، ص ۸۰۶ ۴. روضة الواعظین، ج ۱، ص ۷۵؛ بحار الانوار، محمدباقر مجلسی، ج ۷۹، ص ۱۰۶؛ عوالم العلوم، ج ۱۱، ص ۸۰۵ ۵. عوالم العلوم، ج ۱۱، ص ۴۸۷؛ منهاج البراعة فی شرح نهج البلاغة، هاشمی خویی، ج ۱۳، ص ۲۵ ۶. مجلسی، بحار الانوار، ج ۴۳، صص ۱۵۶ و ۲۱۴ و ج ۵۳، ص ۱۹؛ بحرانی، عبدالله، عوالم العلوم، ج ۱۱، ص ۴۴۲؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج ۲، ص ۲۰۵، ۴۹؛ مجلسی، بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۱۵۷؛ امالی، محمد بن علی بن بابویه (صدوق)، ص ۱۵۳، ح۸ ۷. مجلسی، بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۱۷۵ ۸. همان، ص ۱۷۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 جاسوسی به روش یک قوم مظلوم و سرگردان❗️(۲) ⬅️اسنادی محرمانه از چگونگی نفوذ و جریان‌سازی یهودیان در کشورهای مختلف 👈 قسمت دوم ═══✼🍃✨🍃✼══ ✨ ✨ ✨✨✨✨ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄   @tofirmo     🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه قطره مقدس در اسلام... ═══✼🍃✨🍃✼══ ✨ ✨ ✨✨✨✨ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄   @tofirmo     🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
25 آبان 1402 - روشنا (افق) _ شبکه افق - ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲.mp3
17.89M
🔹 به نام "عقلانیت" به کام "نفسانیت" ("واقع‌گرایانی" که واقعیتها را نمی بینند) نشست (ایدئولوژی تسلیم علیه ایدئولوژی مقاومت) روشنا شبکه_افق 📅 پخش: ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ═══✼🍃✨🍃✼══ ✨ ✨ ✨✨✨✨ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄   @tofirmo     🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - طرحی برای فردا ۱۴۰۲ _ شبکه 1 - ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲.mp3
21.61M
🔹 جامعه جهانی علیه صهیونیزم و برادرانش (این دیگر تاریخ نیست،پیچ تاریخ است) یادبود شهدای لشکرهای خراسان تا شهدای فلسطین- نشست حماسه حماس - مشهد۱۴۰۲ طرحی_برای_فردا شبکه_یک 📅 پخش: ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ═══✼🍃✨🍃✼══ ✨ ✨ ✨✨✨✨ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄   @tofirmo     🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
26 آبان 1402 - چند دقیقه برای تفکر _ شبکه 4 - ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۲.mp3
13.25M
🔹از "حکم النفس" تا "حکم الله" (سکولاریزم در حوزه) بررسی(اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای اسلام)-حوزه علمیه-۱۳۹۸ چند دقیقه برای تفکر شبکه_چهار 📅 پخش: ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ═══✼🍃✨🍃✼══ ✨ ✨ ✨✨✨✨ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄   @tofirmo     🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔺هی نگید کاش اون زمان بودیم یا اون زمان باشیم! همون زمانی که هستید به وظیفتون درست عمل کنید❗️ ═══✼🍃✨🍃✼══ ✨ ✨ ✨✨✨✨ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄   @tofirmo     🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 نحوه موضع گیری سازمانهای بین‌المللی، وقتی علیه مسلمانان قتل و جنایت صورت می‌گیرد و بعد مسلمانان از خود دفاع می‌کنند... ◀️ بی شرفها! وقتی اون جنایت میکرد شما کجا بودید ═══✼🍃✨🍃✼══ ✨ ✨ ✨✨✨✨ 🕊┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄   @tofirmo     🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🔅 ✍️ صلح به‌خاطر مروت و مهمان‌داری 🔹پادشاهی بود در کرمان که در غایت کرم و مروت بود و عادتش آن بود که هرکس از غربا به شهر او می‌رسیدند، سه روز مهمان او بودند. 🔸وقتی عضدالدوله دیلمی وارد بر کرمان شد او طاقت مقاومت ایشان نداشت. 🔹هر صبح که خورشید طلوع می‌کرد، جنگ می‌کرد و خلقی را می‌کشت و چون شب می‌شد مقداری طعام نزد دشمنان و لشگریان عضدالدوله می‌فرستاد. 🔸عضدالدوله کسی را نزدش فرستاد و گفت: این چه کاری است که می‌کنی، روز ایشان را می‌کشی و شب طعام می‌دهی؟ 🔹پادشاه گفت: جنگ‌کردن اظهار مردی است و نان‌دادن اظهار جوانمردی. ایشان (لشگر عضدالدوله) اگرچه خصم من‌ هستند اما در این ولایت غریبند و چون غریب باشند در ولایت ما مهمان باشند، و جوانمردی نباشد که مهمان را بدون غذا نگه دارند. 🔸عضدالدوله گفت: کسی را که چنین مروت و مهمان‌داری بود ما را با او جنگ‌کردن خطاست. 🔹و با او صلح نمود.
🔴کودک هفتاد ساله ! ✍ زمان و عمر هر كسی از حيطه نفس او بيرون نيست و عمر حقيقی انسان را نبايد با دفعات گردش زمين به دور خورشيد محاسبه كرد . اين عمر بيرونی برای ثبت در شناسنامه به كار می آيد . عمر مفيدی كه خدا به آن سوگند ياد مب كند : (لعمرك إنّهم لفي سكرتهم يعمهون) ، همان مقدار سير و سلوك درونی اوست . 🔹 بنابراين ، ممكن است انسان در شناسنامه پنجاه يا هشتاد سال عمر داشته باشد ، ولی در سير و سلوك هنوز كودك باشد . پس كودكان هفتاد ساله ، سالمندانی هستند كه از رشد عقلی برخوردار نبوده اند ، چنان كه سالمندانِ كودك همان خردسالانی هستند كه كار كلان كرده و يك شبه ره صدساله را طی نموده اند . 📚 توحيد در قرآن ، صفحه 159 .
✍‌میرزا ابوالحسن جلوه (ره) : هر چه بر معرفت انسان به خداوند متعال افزوده شود ، آتش محبت او در دل روشن‌تر مى‌گردد . 📚 گلشن حکمت ‌‌
⚡️ ترک زیارت به بهانه اشتغالات⚡️ ✔️ برای آن ها که به خاطر اشتغالات به زیارت امام حسین (علیه‌السلام) نمی روند. 🔻محدث نوری در کتاب دارالسلام ، می نویسد: ملا فتحعلی سلطان آبادی برایم تعریف کرد : 🔸در سالی که اکثر شیعیان، مقلد خاتم الفقهاء صاحب کتاب جواهر الکلام شده بودند ، به زیارت امیر المومنین علیه السلام مشرف شدم. همت و تلاش صاحب جواهر بر پیدا کردن مسائل متفرقه ای بود که در رساله عملیه موجود نبود. من نیز نزدیک به نهصد مساله را جمع آوری کردم که صاحب جواهر جواب آن ها را به خط خود نوشت. ماه محرم نزدیک شده بود و صاحب جواهر به خاطر کثرت اشتغال به جمع آوری مسائل و استخراج آن ها به زیارت نمی رفت. من نیز در این کار به دنبال او بودم و به خاطر مشغول بودن به این کار در نجف ماندم. 🔹در شب تاسوعا یا عاشورا امیر المومنین (علیه السلام) را در خواب دیدم که سرزنش کنان و خشمگین به من فرمودند : آیا زیارت حسین (علیه السلام) یا مانند حسین را در روز عاشورا ترک می کنی؟! 🔸محدث نوری در ادامه گوید: شیخ استاد _ شیخ انصاری _ برای من تعریف کرد که خود این امر را تجربه کرده، و هم چنین از گروهی از مشایخ نقل کرد که ایشان نیز هرگاه به خاطر اشتغال زیاد زیارت امام حسین علیه السلام را ترک می کردند ، مدت بیشتری از مدت زیارت آن حضرت، توفیقات خود را از دست می دادند. 📚 دار السلام ج 2 ص 274
✍ پیامبر اکرم صلى‏ الله‏ علیه ‏و ‏آله: هیچ یک از شما نباید احدى از بندگان خدا را خوار و بى‏‌مقدار بشمرد؛ زیرا نمى‏‌داند که کدام یک از آن‌ها ولیّ خداست. 📚 بحار الأنوار: 75/147/21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره مبارکه از کتاب ترجمه خواندنی قرآن
سوره مبارکه باصدای استاد مومیوند
468-ghafer-ta-1.mp3
2.61M
سوره مبارکه بخش اول مفسر: استاد قرائتی
468-ghafer-ta-2.mp3
5.58M
سوره مبارکه بخش دوم مفسر: استاد قرائتی