1_1242851879.mp3
810K
⭕️ سوال
❓آیا وقتی امام زمان(عج)ظهورکنند و دنیا را از شر وفساد نجات دهند دنیا مانند بهشت می شود؟ یعنی سختی ها و رنج هااز بین می رود یا این ظهور گوشه ای از بهشت هست؟
🎙استاد محمدی شاهرودی
📎 #ظهور_امام_زمان
📎 #امام_زمان
1_1242880141.MP3
7.71M
image_2021_10_22-7_57_55_320_0Fj.jpg
31.8K
👌 #تلنگر
♦️سالهاست آمریکا به عنوان اصلی ترین دشمن ملتهای منطقه ازهیچ اقدامی برای برهم زدن نظم کشورهای اسلامی به نفع خود فروگذار نکرده
♦️پشتیبانی چندین ساله از دیکتاتورهای منطقه ازجمله حکومتهای پهلوی در ایران ، سعودی در حجاز ، بعثی در عراق ، طاغوتیان مصر ، تونس، بحرین، یمن و سائر کشورهای اسلامی ، تنها گوشه ای از خیانتها و خباثتهای آمریکاییها علیه ملل مسلمان است
♦️تفرقه بینداز و حکومت کن؛کهنه سیاستی که هنوز هم بوی نویی آن بر مشام آمریکایی های انگلیسی صفت به استشمام می رسد
♦️آنها نه در میدان جنک و نه در گود فرهنگ به آنچه مطلوبشان بود نرسیده اند پس به فکر تعویض زمین بازی افتاده و پاشیدن تخم نفاق در امت اسلامی ایران را تنها راه و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصود شوم خود می دانند.
به نظر می رسد در میدان مذهب ، شیعه انگلیسی و سنی تکفیری نقش به سزایی در عملیاتی کردن منویات شیطان بزرگ داشته باشند
♦️ و قرآن سالهاست این خطر را اعلام نموده است :
ازخدا و فرستادهاش اطاعت كنيد و با يكديگر نزاع نكنيد، كه سست مىشويد و مهابت و قوّتتان ازبين مىرود، و صبركنيد که خدا با صابران است (انفال/۴۶)
image_2021_10_22-8_0_13_99_QVj.jpg
72.5K
#کلام_امیر
💞 عوامل وحدت
🍃 امیرالمؤمنین علیه السلام:
.. و إلههم واحد و نبیهم واحد و کتابهم واحد أفأمرهم الله سبحانه بالإختلاف فأطاعوه أم نهاهم عنه فعصوه؟
🍃خدا یکی،
🍃پیامبر یکی،
🍃و کتاب یکی است.
🍃آیا آنها را خداوند به اختلاف و دو دستگی فرمان داده و او را اطاعت می کنند؟
🍃 یا آنها را از اختلاف نهی کرده و فرمانش را سرپیچی می کنند؟
📚نهج البلاغه، خطبه .18
#مباحث_دینی
💢وحدت اسلامی در روایات
♦️بخش دوم
❓سؤال
آیا وحدت با اهل سنت در روایات به آن اشاره شده است ؟
ما چگونه با آنان وحدت داشته باشیم در حالی که خلفای آنان بزرگترین ظلمها را بر اهل بیت روا داشتند ؟
✍️ ادامه پاسخ :
4️⃣روایاتی که بر لزوم تقیه کردن صادر شده است نیز شاهدی دیگر بر این مدعا است.
🔹امام صادق (ع) فرمود:
«نه دهم دین تقیه است و کسی که تقیه نمی کند دین ندارد» (۱)
🔹امام کاظم (ع) فرمود:
«تقیه دین من ودین پدران من می باشد و کسی که تقیه نمیکند ایمان ندارد» (۲)
🔹به شهادت تاریخ و سیره نویسان سلاطین و خلفای مستبد همیشه از موضوع لعن برای قتل و عام و نابودی شیعیان استفاده می کرده اند چنان که صاحب کتاب منتظم می آورد:
« حکام و سردمداران قدرت هر وقت که می خواستند فردی شیعه مذهب را تعقیب و دستگیر کنند و سپس او را مجازات کنند به جرم فحش و ناسزا به ابوبکر و عمر بود» (۳)
🔹ابن اثیر می آورد:
« در سال 407 در تمام شهر های افریقا شیعیان را به جرم سب و لعن شیخین ( ابوبکر وعمر) از بین بردند» (۴)
❓آیا نباید به مقتضای ادله تقیه کردن از لعن علنی خلفا دست بر داشت تا جان خود و سایر شیعیان را به خطر نیندازیم و با پیروان آنان به خوبی رفتار کرد ؟
5️⃣روایاتی که در مورد اقتدا کردن به اهل سنت در نمازها وارد شده است نیز شاهد دیگری بر لزوم وحدت با اهل سنت است.
🔹امام صادق (ع) فرمود:
«هرکس با آنان در صف اول به نماز بایستد گویی با رسول خدا در صف اول نماز گذارده است» (۵)
🔹وفرمود:
«اگر با اهل سنت نماز بگزاری خداوند گناهان تو را می آمرزد...» (۶)
🔹وفرمود:
«کسی که با انان در صف اول نماز بگزارد گویی پشت سر رسول خدا نماز خوانده است» (۷)
🔹وامام خطاب به اسحاق بن عمار عرضه داشت :
❓آیا با اهل سنت در مساجدشان نماز می خوانی ؟
گفت : آری
فرمود:
«با آنان نماز بگزار چرا که اگر با آنان در صف اول نماز بگزاری گویی در راه خداوند جهاد کرده ای و شمشیر کشیده ای» (۸)
🔹بنابراین وحدت و همزیستی مسالمت آمیز با اهل سنت مساله ای غیر قابل انکار است اما مباحث علمی و اثبات مظلومیت اهل بیت و... منافاتی با وحدت ندارد و ما نباید به بهانه وحدت از مسلمات تاریخی و ظلم هایی که توسط خلفا به اهل بیت رفته است چشم بپوشیم و آن ها را بازگو نکنیم.
🔹آیت الله مکارم شیرازی می نویسد:
« انچه مضر به وحدت و اتحاد صفوف مسلمین است بحثهای جنجالی و تعصب آور و پرخاشگرانه است ولی بحث های علمی و منطقی که طرفین حدود و موازین علمی و منطقی را در ان رعایت کنند نه تنها مزاحم وحدت صفوف مسلمین نیست بلکه در بسیاری از مواقع به آن کمک می کند .
🔹جمعی از دانشمندان شیعه و اهل سنت در یک گرد همایی بزرگ در کنار هم نشستند و بخشهای مهمی از مسایل مربوط به اختلافات اهل سنت و شیعه را مورد بررسی علمی قرار دادند ونتیجه آن بسیار جالب و چشمگیر بود زیرا در بسیاری از مباحث نظرها به هم نزدیک شد و اختلافها کمتر گردید و همه باور کردند که اگر این گونه بحثها ادامه یابد کمک شایان توجهی به کمتر کردن فاصله ها و وحدت صفوف می کند» (۹)
📝 منبع : پرسمان اعتقادی
_____________
📚پی نوشت :
۱) الکافی ج2 ص217
۲) وسائل الشیعه ج16 ص204
۳) المنتظم ج 2 ص36
۴) الکامل ج9 ص110
۵) الفقیه ج1 ص382
۶) وسائل الشیعه ج8 ص299
۷) الکافی ج3 ص380
۸)التهذیب ج3 ص277
۹) پیام امام امیر المومنین ج1 ص334
image_2021_10_22-8_4_1_799_Q6Z.jpg
117.4K
🤔 #اندکی_تفکر
🔆بیایید پیرو واقعی اهل بیت باشیم...
🤝 #هفته_وحدت نه برائت!
🌹 ١٢ الی ۱۷ ربیع الاول ، هفته وحدت گرامیباد
#شیعه و #سنی برادرند 👏🤝
💢 یک صف واحد
🌸 شهید مطهری (ره) :
🌸بدیهی است منظور علمای روشن فکر اسلامی از وحدت اسلامی، حصر مذاهب در یک و یا اخذ مشترکات مذاهب و طرد متفرقات آنها- که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و عملی- نیست، بلکه منظور ایشان بر متشکل شدن مسلمین در یک صف، در برابر دشمنان مشترک است.»
🌸مخالفين اتحاد مسلمين براي اينكه از وحدت اسلامي مفهومي غير منطقي و غير عملي بسازند آن را وحدت مذهبي توجيه مي كنند ...
🌸حال آنكه علماي بزرگ اسلامي قصد ندارند كه همه را شيعه و يا سني كنند بلكه غرض متشكل كردن مسلمانان است در يك صف واحد .
📖 #داستانک
💢 سفارشات اهل بیت در مورد خوش رفتاری با عموم مسلمانان
♦️اهل بیت (ع) همواره شیعیان را به خوشرفتاری با پیروان مذاهب اسلامی سفارش کرده اند و سیره عملی خودشان نیز چنین بوده است.
امام باقر(ع) فرمودند «حتی اگر با یک یهودی همنشین شدی با او به نیکویی رفتار کن» (1)
امیرالمؤمنین(ع) حتی با اهل کتاب (مسیحیان و یهودیان) خوشرفتار بودند به گونه ای که موجب علاقمندی و احیانا تشرف آنان به اسلام می شد. (2)
♦️امام صادق (ع) شیعیان را بویژه درباره رفتار با اهل سنت به تقوا توصیه کرده، فرمودند:
«به عیادت بیمارانشان بروید و در تشییع جنازه امواتشان شرکت کنید و در مسجدهایشان با آنان نماز بخوانید» (3)
♦️ اهل بیت (ع) خود نیز همین شیوه را داشتند. (4) در حدیثی آمده که هر کس از این شیوه پیروی نکند امامان(ع) از او بیزارند و او را از شیعیان خود نمی دانند. (5)
♦️در حدیثی معتبر از امام صادق (ع) آمده که هرکس از شیعیان که [برای وحدت اسلامی] در صف اول نماز با اهل سنت شرکت کند گویی پشت سر پیامبر (ص) نماز گزارده است. (6) طبق این روایت نماز با اهل سنت نه تنها جایز بلکه دارای پاداشی بزرگ است.
طبق روایتی دیگر امام صادق(ع) نماز با اهل سنت در صف اول را همچون جهاد فی سبیل الله دانسته اند. (7) این روایات از سوی محققان شیعه معتبر دانسته شده و مراجع تقلید بر اساس آنها فتوا می دهند.
♦️در روایتی دیگر خطاب به شیعیان آمده : «از خدا پروا کنید و با هرکس همدم می شوید به نیکویی همنشینی کنید و با همسایگان خوشرفتار باشید و امانت را به صاحبانش برگردانید و مردم را خوک نخوانید. اگر شیعه ما هستید همانگونه که ما سخن می گوییم سخن بگویید و مانند ما رفتار کنید تا براستی شیعه ما باشید» (8)
♦️در كتاب علل الشرايع (تأليف شيخ صدوق) كه از منابع مهم شيعه است آمده كه :
ابوحنيفه (پيشواي اهل سنت) نزد امام صادق (ع) شرفياب شد و عرض كرد:
«گروهي از شيعيان از سه خليفه نخست به شدت بدگويي و اعلام بيزاري مي كنند و مدعي هستند كه شما چنين توصيه اي به آنان كرده ايد»
امام صادق (ع) فرمودند:
«واي بر تو! من چنين چيزي نگفته ام»
ابوحنیفه گفت :
«اما آنها بسيار براي اين كار اهميت قايلند!»
امام(ع) فرمودند:
«از من چه انتظار داري؟»
ابوحنيفه گفت:
«اگر نامه اي برايشان بنويسيد و من به آنان برسانم از اين كار دست برمي دارند.»
امام(ع) فرمودند:
«[در اينصورت] سخنم را اطاعت نخواهند كرد.» (9)
♦️گويا امام صادق(ع) نگران بودند كه اگر چنين نامه اي توسط يك عالم سني به گروهي از تندروهاي شيعه در كوفه ابلاغ شود تأثيري نداشته باشد.
اما از آنجا كه امام (ع) براستي از تصريح مردم كوفه به لعن بزرگان اهل سنت ناخشنود بودند شخصاً نامه اي نوشتند و توصيه هاي فراواني به شيعيان كردند
از جمله اينكه بايد با اهل سنت خوشرفتاري كرده، از تظاهر به دشنامگويي خودداري كنند زيراچنين رفتار ناشايستي جز اينكه طرف مقابل را به مقابله به مثل وادار كند سودي نخواهد داشت.
از آن پس شيعيان آن نامه را در جايگاه نماز خود قرار ميدادند و بعد از نماز مي خواندند و تلاش مي كردند به آن پايبند باشند. (10)
📚پی نوشت :
۱) مستدرک الوسائل ج8 ص316
۲) وسائل الشیعة، ج12 ص135
۳) الأمالی صدوق ، ص 400
۴) مستدرکالوسائل ج8 ص313
۵) المحاسن ج 1 ص18 صفاتالشیعة ،ص 27
۶) الکافی ، ج3 ص 380 ، من لا یحضره الفقیه، ج1
۷) وسائل الشیعة، ج8، ص301
۸) دعائمالإسلام ، ج1 ص61
9).محمد بن بابويه صدوق، علل الشرائع، ج1 باب81 ص91 و محمدباقر مجلسي، بحارالأنوار [چاپ بيروت] ج 2 ص294]
10)محمد بن يعقوب كليني، الكافي[چاپ تهران] ج8 ص 2 تا 14 و محمد باقر مجلسي، بحارالأنوار [چاپ بيروت] ج71 باب 14 ص 217 و ج 75 باب 3 ص215
🍃🌷 سردارشهید حاج احمدکاظمی:
🌸 اگردرد دوری از شهدای عزیز را داریم،
خداراداریم🌸
ای خدای شهدا
ای خدای حسین
ای خدای فاطمه زهرا (س )
بندگی خودراعطابفرما
ودرراه خودت شهیدم کن
🌷 ای خدا یارب العالمین🌷
🕊زیارتنامه ی شهدا🕊
🌹🌱🌹🌱اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ،فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم🌹🌱🌹🌱
🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊🕊
#شادی_روح_شهدا_صلوات
4_5969877324508704069.mp3
6.12M
زیارت عاشورا#الهمعجللولیکالفرج 💞
────══────
✅ زیارت عاشورا 🏴🏴🏴
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ اَلسَّلامُ عَلَيک يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا بْنَ رَسُولِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا خِيرَةَ اللَّهِ وَابْنَ خِيرَتِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيک يابْنَ اَميرِالْمُؤْمِنينَ، وَابْنَ سَيدِ الْوَصِيينَ، اَلسَّلامُ عَلَيک يابْنَ فاطِمَةَ سَيدَةِ نِسآءِ الْعالَمينَ، اَلسَّلامُ عَلَيک يا ثارَاللَّهِ وَابْنَ ثارِهِ، وَالْوِتْرَالْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَيک وَ عَلَى الْأَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِک، عَلَيکمْ مِنّى جَميعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيلُ وَالنَّهارُ، يا اَباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصيبَةُ بِک عَلَينا، وَ عَلى جَميعِ اَهْلِ الْإِسْلامِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصيبَتُک فِى السَّمواتِ، عَلى جَميعِ اَهْلِ السَّمواتِ، فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيکمْ اَهْلَ الْبَيتِ، وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکمْ عَنْ مَقامِکمْ، وَ اَزالَتْکمْ عَنْ مَراتِبِکمُ الَّتى رَتَّبَکمُ اللَّهُ فيها، وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکمْ، وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدينَ لَهُمْ بِالتَّمْکينِ مِنْ قِتالِکمْ، بَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلَيکمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ اَشْياعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِيآئِهِم، يا اَبا عَبْدِاللَّهِ اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکمْ، وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکمْ اِلى يوْمِ الْقِيامَةِ، وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَيةَ قاطِبَةً، وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجانَةَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ، وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً، وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسْرَجَتْ وَ اَلْجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِک، بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِک، فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذى اَکرَمَ مَقامَک وَ اَکرَمَنى بِک اَنْ يرْزُقَنى طَلَبَ ثارِک مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَيتِ مُحَمَّدٍ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ، اَللّهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَک وَجيهاً بِالْحُسَينِ عَلَيهِ السَّلامُ فِى الدُّنْيا وَالْأخِرَةِ، يا اَباعَبْدِاللَّهِ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلى اللَّهِ وَ اِلى رَسُولِهِ، وَ اِلى اميرِالْمُؤْمِنينَ، وَ اِلى فاطِمَةَ وَاِلَى الْحَسَنِ، وَاِلَيک بِمُوالاتِک، وَبِالْبَرآئَةِ [مِمَّنْ قاتَلَک وَ نَصَبَ لَک الْحَرْبَ، وَ بِالْبَرائَةِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَيکمْ، وَاَبْرَءُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلى رَسُولِهِ] مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِک، وَبَنى عَلَيهِ بُنْيانَهُ، وَجَرى فى ظُلْمِهِ، وَجَوْرِهِ عَلَيکمْ وَعلى اَشْياعِکمْ بَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ وَاِلَيکمْ مِنْهُمْ، وَاَتَقَرَّبُ اِلَى اللَّهِ، ثُمَّ اِلَيکمْ بِمُوالاتِکمْ وَمُوالاةِ وَلِيکمْ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِکمْ وَالنَّاصِبينَ لَکمُ الْحَرْبَ، وَبِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْياعِهِمْ وَاَتْباعِهِمْ، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکمْ، وَ وَلِىٌّ لِمَنْ والاکمْ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکمْ، فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذى اَکرَمَنى بِمَعْرِفَتِکمْ، وَمَعْرِفَةِ اَوْلِيآئِکمْ، وَرَزَقَنِى الْبَرآئَةَ مِنْ اَعْدآئِکمْ، اَنْ يجْعَلَنى مَعَکمْ فِى الدُّنْيا وَالْأخِرَةِ، وَاَنْ يثَبِّتَ لى عِنْدَکمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْيا وَالْأخِرَةِ وَاَسْئَلُهُ اَنْ يبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکمْ عِنْدَاللَّهِ، وَ اَنْ يرْزُقَنى طَلَبَ ثارى، مَعَ اِمامٍ مَهُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ [بِالْحَقِ] مِنْکمْ، وَاَسْئَلُ اللَّهَ بِحَقِّکمْ وَبِالشَّاْنِ الَّذى لَکمْ عِنْدَهُ اَنْ يعْطِينى بِمُصابى بِکمْ اَفْضَلَ ما يعْطى مُصاباً بِمُصيبَتِهِ مُصيبَةً ما اَعْظَمَها وَاَعْظَمَ رَزِيتَها فِى الْإِسْلامِ، وَفى جَميعِ السَّمواتِ وَالْأَرْضِ، اَللّهُمَ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا، مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْک صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ، اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَمَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ
اَللّهُمَّ اِنَّ هذا يوْمٌ تَبَرَّکتْ بِهِ بَنُو اُمَيةَ، وَابْنُ آکلَةِ الْأَکبادِ، اللَّعينُ ابْنُ اللَّعينِ عَلى لِسانِک وَلِسانِ نَبِيک، صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَآلِهِ، فى کلِّ مَوْطِنٍ وَمَوْقِفٍ وَقَفَ فيهِ نَبِيک، صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَآلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْيانَ
🏴🏴🏴
وَمُعوِيةَ وَ يزيدَ بْنَ مُعاوِيةَ، عَلَيهِمْ مِنْک اللَّعْنَةُ اَبَدَ الْأبِدينَ، وَهذا يوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِيادٍ وَآلُ مَرْوانَ
بِقَتْلِهِمُ الْحُسَينَ، صَلَواتُاللَّهِ عَلَيهِ، اَللّهُمَّ فَضاعِفْ عَلَيهِمُ اللَّعْنَ مِنْک وَالْعَذابَ [الْأَليمَ]، اَللّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَيک فى هذَاالْيوْمِ، وَفى مَوْقِفى هذا، وَاَيامِ حَيوتى بِالْبَرآئَهِ مِنْهُمْ، وَاللَّعْنَةِ عَلَيهِمْ، وَبِالْمُوالاتِ لِنَبِيک وَآلِ نَبِيک عَلَيهِ وَعَلَيهِمُ اَلسَّلامُ.
✅ صد مرتبه می گویی : اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِک، اَللّهُمَ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَينَ، وَشايعَتْ وَبايعَتْ وَتابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ، اَللَّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً.
✅ صد مرتبه می گویی : اَلسَّلامُ عَلَيک يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ، وَعَلَى الْأَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِک، عَلَيک مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِکمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَينِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَينِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَينِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَينِ.
✅ سپس می گویی : اَللّهُمَّ خُصَ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً، ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ وَالرَّابِعَ، اَللَّهُمَّ الْعَنْ يزيدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَيدَ اللَّهِ بْنَ زِيادٍ وَابْنَ مَرْجانَةَ، وَعُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْيانَ وَآلَ زِيادٍ وَآلَ مَرْوانَ، اِلى يوْمِ الْقِيمَةِ.
✅ در حالت سجده می گویی : اَللّهُمَّ لَک الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکرينَ لَک عَلى مُصابِهِمْ، اَلْحَمْدُ للَّهِِ عَلى عَظيمِ رَزِيتى، اَللّهُمَ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَينِ يوْمَ الْوُرُودِ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَک مَعَ الْحُسَينِ،وَاَصْحابِ الْحُسَينِ، الَّذينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَينِ عَلَيهِ السَّلامُ.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🏴🏴🏴
image_2021_10_22-8_30_45_397_ENn.jpg
78.5K
رسول خدا (ص):أکرِموا أولادَکمْ وَ أَحْسِنوا آدابَهُمْ یغْفَرْ لَکمْ
فرزندان خود را گرامی بدارید و خوب تربیتشان کنید تا گناهان شما آمرزیده شود.
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان
#دعا_سوم_15
#باران_ابر_تگرگ_رعد_برق_باد_كوه
قسمت 14
🔴 كوه ها در قرآن
در قرآن مجيد نزديك به چهل آيه درباره كوه ها و اثرات آنها در حيات موجودات زمين نازل شده است.
وَبَوَّأَكُمْ فِي الْأَرْضِ تَتَّخِذُونَ مِن سُهُولِهَا قُصُوراً وَتَنْحِتُونَ الْجِبَالَ بُيُوتاً فَاذْكُرُوا آلَاءَ اللّهِ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ
و در زمين، جاى [مناسبى] به شما بخشيد كه از مكانهاى هموارش براى خود قصرها بنا مىكنيد، و از كوهها خانههايى مىتراشيد، پس نعمت هاى خدا را ياد كنيد و در زمين تبهكارانه فتنه و آشوب برپا نكنيد.
وَجَعَلَ لَكُمْ مِنْ الْجِبالِ أكْناناً
از كوهها پناهگاههايى برايتان به وجود آورد.
أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يَسْجُدُ لَهُ مَن فِي السَّماوَاتِ وَمَن فِي الْأَرْضِ وَالشَّمْسُ وَالْقَمَرُ وَالنُّجُومُ وَالْجِبَالُ وَالشَّجَرُ وَالدَّوَابُّ وَكَثِيرٌ مِنَ النَّاسِ وَكَثيرٌ حَقَّ عَلَيْهِ الْعَذَابُ وَمَن يُهِنِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُكْرِمٍ إِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ
آيا ندانستهاى كه هر كه در آسمانها و هر كه در زمين است و خورشيد و ماه و ستارگان و كوهها و درختان و جنبندگان و بسيارى از مردم براى او سجده مىكنند؟ و بر بسيارى [كه از سجده امتناع دارند] عذاب، لازم و مقرّر شده است. و كسى را كه خدا خوار كند، گرامى دارندهاى براى او نيست؛ به يقين خدا هر چه را بخواهد انجام مىدهد.
وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي اتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ إِنَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَفْعَلُونَ
و كوهها را مىبينى [و] آنها را [در جاى خود] بىحركت مىپندارى، در حالى كه آنها مانند ابر گذر مىكنند. آفرينش خداست كه [آفرينش] هر چيزى را محكم و استوار كرده است؛ يقيناً او به آنچه انجام مىدهيد، آگاه است.
وَمِنَ الْجِبَالِ جُدَدٌ بِيضٌ وَحُمْرٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهَا وَغَرَابِيبُ سُودٌ
و در برخى از كوهها راههايى است به رنگهاى مختلف: سپيد و سرخ و سياه پر رنگ.
«اين احتمال نيز در آيه داده شده كه خود كوهها همانند خطوط و جادههايى است كه بر سطح زمين كشيده شده است كه مخصوص از فاصلههاى دور كاملًا محسوس است، خطوطى كه بعضى سفيد و بعضى سرخ و بعضى سياه پررنگ است، خطوطى كه دست تقدير حق بر چهره زمين ترسيم كرده است.
وَالْجِبَالَ أَوْتَاداً
و كوهها را ميخهايى [براى استوارى آن؟].
اوْتاد جمع وَتَد به معناى ميخهاى بزرگ است.
گفته مىشود كه مركز زمين، آتش مشتعل است كه گاهى از دهانه كوههاى آتشفشان مقدار كمى از موادّ گداخته درونى به سطح زمين پرتاب شده و شهرى عظيم مانند «پمپئى» را نابود مىسازد.
روى اين كره آتش پوسته نازكى است كه جانداران بر آن زندگى مىكنند. در فاصلههاى كم يا زياد، كوهها قرار دارند كه هر قطعهاى از قشر زمين به آنها اتّصال مىيابد. اگر كوهها تكيهگاهى براى اين قطعات مختلف نباشند، يكسره سطح زمين در نتيجه فشار موادّ منفجره از داخل در حركت و اضطراب مىافتد و گرفتار زلزلههاى ويرانكننده و پى در پى مىشود. پس خيمه سطح زمين را ميخهاى محكم كوهها آرام نگه مىدارند.
و نيز كسانى كه اندك اطلاعى از علم هواشناسى دارند مىدانند كه سَوْرت و شدّت بادها هنگامى كه به سطح زمين مىرسد به وسيله كوهها شكسته مىشود، وگرنه همواره بادهاى شديد، طوفانهاى عجيب ايجاد مىكرد و آرامش سكنه زمين را بر هم مىزد و درختهاى بسيار بزرگ را از ريشه مىكند و جانوران را پرتاب و
زندگى را بر همه زندگان، دشوار بلكه محال مىساخت.
وَإلَى الْجِبالِ كَيْفَ نُصِبَتْ
و به كوهها كه چگونه در جاى خود نصب شده؟
(پمپئى: شهرى كوچك در كامپانى قديم، در دامنه «وزوو» نزديك ناپل و آن داراى 30000 سكنه بود، به هنگام آتشفشانى وزوو در زير خاكستر مدفون گرديد كه بعدها آن را از زير خاكستر خارج كردند. فرهنگ فارسى معين.)
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج3، ص: 169
دعای #سوم
😍 تعجیل در ظهور #امام_زمان صلوات 😍