eitaa logo
توحید⁦🌦️⁩
626 دنبال‌کننده
239 عکس
25 ویدیو
6 فایل
🌸🍃🍂کانال آثار توحیدی عارف حکیم حاج آقا امامی حفظه الله #اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸 🌸 #ارتباط_با_ادمین 🕋 @serrehekmat 🌸 #لینک_سروش 🕋 https://sapp.ir/tohideahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
توحید⁦🌦️⁩
🌹🍃🍂این معرفت ذات اقدس اله که نصیب کسی نشد در عالم و کسی نتوانست پیدا کند این را به من و شما عرضه کرد
🌹🍃🍂درخت گردو مفصل مغز است. آن وقت هم اگر این دقت را کرده باشیم چون انسان هستیم کشت هم می کنیم. ما چرا گندم را کشت می کنیم؟ به خاطر آن که گندم بیشتری داشته باشیم. آن گندم، گندم بیشتری می شود. چرا هسته نباتات دیگر را کشت می کنیم؟ به خاطر این که آن میوه را دارا باشیم. اگر کسی خواست سیبی که به دست بیاورد، هسته سیب را کشت می کند. اگر انسانی خواست گردو به دست بیاورد گردو را کشت می کند. اگر کسی بادام خواست گردو کشت نمی کند، اگر کسی جو خواست گندم کشت نمی کند: ✨هیچ گندم کشته جو بر دهد دیده ای اسبی که کره خر دهد در عالم هر چیزی جنس خودش را می دهد. هر مجملی مفصل خودش را می دهد. آن میوه مجمل است یعنی اجمال اوست. اگر کسی گردو خواست می رود سراغ فشرده گردو و سراغ مغز گردو، مغز گردو را کشت می کند. آن وقت می بینید نهال گردو و درخت گردو می شود‌. پس اگر بادام خواستیم می رویم بادام کشت می کنیم. پس ما اگر عصاره و خلاصه یک چیز را فهمیدیم، این اگر مفصل شد، می شود خود او.✨ ۱۱ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂کمال هر چیز مجمل این است که مفصل بشود. کمال گردو این است که درخت گردو بشود. کمال مغز بادام این است که درخت بادام بشود. کمال گندم این است که بوته گندم بشود‌. کمال جو این است که بوته جو بشود. پس کمال لایق هر چیزی یعنی همانی که در او ریخته اند، وقتی باز شدو مفصل شد کمال او می شود.✨ ۱۱ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂حال در ما چه چیزی باید شکوفا شود؟ در من مار و عقرب ریخته اند، آن ها در من شکوفا بشوند. جهنم ریخته اند، خوردن خوابیدن و شیطان و حیوان ریخته اند که من همان بشوم؟ یا ملائکه آسمان ریخته اند که ملک بشوم؟ یا مافوق همه این ها هستیم؟ ✨ ۱۱ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂قرآن شریف می فرماید آدم مافوق همه است. آن خلاصه را که می فرماید یعنی آدم وقتی همه این عالم را جمع کردند تو عصاره این عالم هستی، بعد از این که این عصاره عالم آمد و عقل پیدا کرد و عاقل شد و توانست حرف بفهمد یعنی از مقدمات بدیهی به مقدمات نظری پی برد، از آن وقتی که شروع کرد به چیز فهمیدن، آن وقت می فرماید ما آن روح منفوخ را به او اعطاء می کنیم یعنی یک توحیدی به او می دهیم یعنی این می فهمد که یک غیر متناهی در این عالم هست یعنی یک هستی غیر متناهی است که تمام یک آسمان و زمین امواج او هستند. یک متکلمی هست که تمام این موجودات عالم کلمات او هستند. بعد این را کم کم می تواند بفهمد به آن متکلم راه می برد.✨ ۱۱ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🍃🎤 خداوند تبارک و تعالی در این آیه(۱) به پیامبر اکرم می فرماید ما الکتاب نازل کردیم. الکتاب عبارت از کل ظهورات خداوند تبارک و تعالی است. البته الکتاب در عالم ظاهر شده است، منتهی در عالم بدون جان ظاهر شده است و جان آن عبارت از ملکوت اعلی است که فقط به بنیه آدم نازل می شود و به ظهورات دیگر و الکتاب بدون آدم نازل نمی شود. جان همان الکتاب بودن است. الکتاب همان الاسم و الآیه و الوجه است لذا الکتاب همان: «فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ» (۲) و «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، اللَّهُ الصَّمَدُ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ»است و این عبارت از ملکوت اعلی است.✨ (۱)إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ فَاعْبُدِ اللَّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّينَ:بی تردید ما این کتاب را به حقّ و درستی به سوی تو نازل کردیم، پس خدا را در حالی که اعتقاد و ایمان را برای او [از هرگونه شرکی] خالص می کنی، بپرست. (زمر/۲) (۲)وَلِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ ۚ فَأَيْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ عَلِيمٌ: مشرق و مغرب، از آن خداست! و به هر سو رو کنید، خدا آنجاست! خداوند بی‌نیاز و داناست! (بقره/۱۱۵) ۲ ۱۰_۷_۱۴۰۰ ۱۴۰۰ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤 ملکوت عبارت از جان است و ملک عبارت از بدن است و جان عالم عبارت از نمود خداوند تبارک و تعالی بودن است. مثل جان تصویر در آینه که پیدا شده همان ظهور آدم است. این معنی توحید است. لذا جان عالم عبارت از همان توحید احدی صمدی است. جان عالم یعنی ظاهر هست و مظهری که همه مظاهر حکایت از آن ظهور می کنند. این عبارت از الروح و النور است.✨ ۲ ۱۰_۷_۱۴۰۰ ۱۴۰۰ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤عدل خداوند تبارک و تعالی یعنی هر چیزی را در جای خود ببینیم. جان جان است بدن بدن است.نه جان بدن می شود نه بدن جان می شود بلکه هر چیزی در جای خود دیده شود. این عبارت از عدل خداوند تبارک و تعالی است. لذا اگر انسان این را دریافت کرد یعنی جان را جان دید و بدن را بدن دید مظهر عدل خداوند تبارک و تعالی شده است. پس عدل خداوند تبارک و تعالی در آدم ظاهر می شود و در دیگران دیده نمی شود و همه را ظلم می بیند و رحمت بی نهایت را ادراک نمی کند. آن رحمت بی نهایت را آدم ادراک می کند و اسم الرحمن می شود. چون این الرحمن جایی برای ظلم باقی نگذاشته است.✨ ۲ ۱۰_۷_۱۴۰۰ ۱۴۰۰ 🕋 @tohideahadi
🌙🍃🍂سخنرانی حضرت استاد امامی نجف آبادی حفظه الله به مناسبت ماه مبارک 🗓تاریخ: از شنبه ۱/۲۷ /۱۴۰۱ تا شب عید فطر ⏰ ساعت شروع ۲۲:۳۰ 🌐لینک شرکت در جلسه: https://www.skyroom.online/ch/mhheydari1372/emami 🕋 @tohideahadi
🌙🍃🎤 «وَ ما أَدْراکَ ما لَيْلَةُ الْقَدْرِ»؟ لیله القدر عبارت از بنیه پیامبر اکرم است. عبارت از بنیه امیرالمومنین است. لیله القدر عبارت از بنیه فاطمه زهرا است که اسم النور شده است. النور عبارت از الیل است. این که می فرمایند حضرت زهرا لیلة القدر است درست است زیرا اسم النور شد و النور عبارت از توحید احدی صمدی است.✨ ۱۴۰۱ ۲۸_۱_۱۴۰۱ ۱۸۳ 🌸 🕋 @tohideahadi
🌙🍃🎤 توحید احدی صمدی یعنی به هر جای عالم ما فی السموات و الارض نظر کنید آن را نمود رحمت بی نهایت ببینیم و به طور اجمال اگر اسم الله الرحمن الرحیم شدیم و هر جا سیر کردیم «فَأَيْنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ» (۱) دیدیم. این توحید احدی صمدی است. توحید احدی صمدی یعنی هر چه در هر جای عالم بگردی و اندیشه شما سیر کرد همه حکایت از الرحمن است که الرحمن وصف ذات بی نهایت خداوند تبارک و تعالی است.✨ (۱)وَلِلّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ فَأَيْنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ عَلِيمٌ:مشرق و مغرب از آن خداست، پس به هرسو روكنيد، آنجا روى خداست، همانا خداوند (به همه جا) محيط و (به هر چيز) داناست. (بقره/۱۱۵) ۱۴۰۱ ۲۹_۱_۱۴۰۱ ۱۸۳ 🌸 🕋 @tohideahadi