eitaa logo
توحید⁦🌦️⁩
628 دنبال‌کننده
240 عکس
25 ویدیو
6 فایل
🌸🍃🍂کانال آثار توحیدی عارف حکیم حاج آقا امامی حفظه الله #اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸 🌸 #ارتباط_با_ادمین 🕋 @serrehekmat 🌸 #لینک_سروش 🕋 https://sapp.ir/tohideahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🥀🍃🍂نور خدا می خورد به کوه. این نور خداوند تبارک و تعالی به کوه ما هم خورده است. الان هم که ما این جا نشسته ایم به خاطر یک ذره نسیمی از آن نور است که پرتو خیلی ناقصی است. این نور به ما خورده است که جمع می شویم در این مجالس و طالب خداوند هستیم، چون اگر طالب خدا نباشیم این جا نمی آییم. اگر هم به خاطر بهشت و جهنم آمده باشیم، بهشت و جهنم مقدمه است، برای این که آدم کم کم حقیقت را بفهمد مثل این که ما اطفال را می خواهیم به مدرسه ببریم اما آن ها نمی فهمند که چه چیزی یاد می گیرند. ما تشویقشان می کنیم و جایزه به آن ها می دهیم و به ایشان آفرین می گوییم، نمره بیست می دهیم که تشویق بشوند و بیابند اما این ها هدف از آن کار مهم نیستند. این یک دریافتی جزئی و نسبی از حقیقت است و سبب می شود که بیایند یک چیزی یاد بگیرند. هدف آن ها دارایی است که می خواهد پیدا کند ولی خودش از این دارایی خبر ندارم. ما هم از دارایی انبیاء خبر نداریم. آن یک دارایی حقیقی است. لذا بهشت و جهنم که بیان شده و وعده داده شده است مطابق فهم ماست : ✨چون که با کودک سر و کارم فتاد هم زبان کودکان باید گشاد پیغمبران علیهم السلام هم زبان کودکی گشاده اند برای این که ما کودک هستیم. ✨ 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🍃🎤آدم باید نفس خود را در الحقیقة و در الولایة وطن بدهد تا بتواند حرف سید الشهداء را بشنود و عمل او را بفهمد تا درباره اعمال امام چرا نگوید. کسی که در الحقیقة وطن نکرده باشد به رفتار و گفتار سید الشهداء ایراد می گیرد و سوال می کند. همین طور وقتی در الولایة وطن کرد، حرف انبیا و دعوت آن ها را می فهمد. دعوت انبیاء این است که در الحقیقة وطن کنیم و مخلد در بهشت بشویم. بهشت یعنی ادراک ملائم آدمی یعنی توحید. توحید ادراک ملائم آدم است. معنی شفاعت هم همین است.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤 منزل شریف و منزل غیر شریف چیست؟ منزل شریف منزلی است که بدنی نباشد و آفت نداشته باشد و همه وسایل آن آماده باشد اما منزل غیر شریف منزلی است که بدنی باشد و آفت داشته باشد. منزل شریف آدمی حقیقت است نه سایه. غیر آدم در سایه وطن می کند در حالیکه آدم در حقیقت وطن می کند. آدم منازل دارد، شنیدنی ها یک منزل آدم است، دیدنی ها یک منزل آدم است.... این ها عبارت از منازل آدم است. اگر می خواهیم این ها مناسب آدم باشد باید توحیدی باشد. «يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ»(۱): آدم باید در الجنه ساکن شود. کل الجنة همه منازل آدم است از شنیدنی ها و ذوقیات و وهمیات و دیدنی ها و.... که هفت منزل طولی بی نهایت آدم است که این ها همان منازل آدم است که اگر توحیدی بود شریف می شود. (۱)وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلَا مِنْهَا رَغَدًا حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ: و گفتیم: «ای آدم! تو با همسرت در بهشت سکونت کن؛ و از (نعمتهای) آن، از هر جا می‌خواهید، گوارا بخورید؛ (اما) نزدیک این درخت نشوید؛ که از ستمگران خواهید شد. 🕋 @tohideahadi
هدایت شده از توحید⁦🌦️⁩
توحید⁦🌦️⁩
🌹🍃🍂چشم ما دیدنی می خواهد، گوش ما شنیدنی می خواهد، بینی ما بوییدنی می خواهد، آن پوست بدن ما لمس کردنی
🌹🍃🍂ما از غذای معراجی گریزانیم، آن نماز غذای من است، غذای عظیمی که برای من فراهم شده است که جن و فلک و ملک هیچ کدام دسترسی به این غذا ندارند. حالا من این غذا نصیبم شده است، چرا من فکرم جای دیگری باشد چه غذایی از این بهتر. مثال است که دنیا خودش را آرایش کرد برای حضرت امیر، حضرت امیر با یک بیل تعقیبش کرد یعنی همین که آن دنیا خودش را زیور کرده است می خواهد نشان بدهد اما حضرت امیر توجهی به او ندارد. آدم باید این طور باشد. این حالت را آدم می تواند در خودش تحصیل بکند. آن غذای معراجی باید نصیب ما بشود. این غذا که مخصوص حضرت خاتم نبود، همه ائمه اطهار علیهم السلام خوردند، هم اهل معرفت هم، منتها هر کس به اندازه ظرفیتش. ما هم امت او هستیم، آن غذا را برای شما آورده است وگرنه نمی فرمود: « اقم الصلوة» این که فرمود یعنی شما هم به معراج بروید، چرا نشسته اید در زمین.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂آدم باید در هر جایی، در بازار که هست در نماز باشد یعنی در معراج باشد نه اینکه در نماز است اما در بازار باشد، بازار که جای من نیست. اصلا همه عالم برای من است، چرا من توجه به آن ها داشته باشم.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂آدم وقتی خداوند تبارک و تعالی را داشته باشد به چیز دیگری توجه ندارد که آن ها هستند، هستند، نباشند هم نباشند. من معراجیم و باید به معراج بروم، غذای معراجی هم می خواهم. بعد می بینیم کم کم در نماز آن حضور قلب حاصل می شود. آدم هم امیدوار به خداوند تبارک و تعالی باشد. خدا ما را برای همین خلق کرده است، برای هیچ چیز دیگری خلق نکرده است. خوردن و آشامیدن انسان نمی سازد، «لا اله الا الله» انسان می سازد نه این شنیدن و خوردن. این که حیوان هم می خورد و می آشامد و می شنود. ان شاء الله خداوند تبارک و تعالی ما را به کمال لایق انسانی مان برساند. «والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته» سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩🍃🎤منازل شریف به تحمل مکروه (۱) محقق می شود‌. همه دیدنی ها و شنیدنی ها و ...(قوای حسی انسان) همه عبارت از منازل ماست. گفتیم که جهنم هفت در دارد و بهشت هشت در. درهای بهشت با درهای جهنم یکی است (منظور از هفت در پنج قوای حسی به علاوه خیال و وهم انسان است و هشت در همه این هفت در به علاوه عقل است) اگر توحید احدی صمدی آمد این هفت در جهنم، هشت در بهشت می شود. یعنی همه دریافت هایی که از نطفه بودن تا الان داشتیم با توحید هشت در بهشت می شود. چون توحید جان است و با آمدن جان این منازل شریف می شود. جهنم است یعنی همه این دریافت ها را بد می بیند. حال اگر در توحید احدی صمدی وطن کردیم این دریافت ها منازل شریف می شود. منتهی باید تحمل مکروه داشته باشیم مثلا وقتی می خواهیم در دیدنی وطن کنیم باید به فرمان خدا ببینیم و خوب ببینیم تا در منزل شریف وطن کنیم یا می خواهیم چیزی را بخوریم این یک منزل است اگر طبق فرمان خدا و حلال خوردیم در منزل شریف وطن کردیم. حالا اگر این ها به فرمان خدا نبود و حلال نبود مثلا مال یتیم خورد جهنم و آتش می شود و هفت در جهنم می شود. این منزل منزل جهنمی است. توحید احدی صمدی نور است که وقتی به این منازل می خورد آن را روشن می کند و همه این مقدمات هشت در بهشت و منزل شریف می شود. توحید است که این ها را شریف می کند.✨ (۱)فَإِنْ كُنْتُمْ قَدْ وَطَّنْتُمْ أَنْفُسَكُمْ عَلَى مَا وَطَّنْتُ نَفْسِي عَلَيْهِ فَاعْلَمُوا أَنَّ اَللَّهَ إِنَّمَا يَهَبُ اَلْمَنَازِلَ اَلشَّرِيفَةَ لِعِبَادِهِ بِاحْتِمَالِ اَلْمَكَارِهِ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤چرا منازل شریف دارای تحمل مکروه است؟ چون فرمان خدا زحمت و کلفت دارد، چون همه از خود بیرون آمدن است چون وقتی توحید آمد خود را برمی دارد و این برای آدم تحمل مکروه است. چون فرمان خدا با خود و هوای نفس و بدن در تضاد است. و شیطان ما حاضر نیست تابع فرمان خدا شود و این شیطان باید رام بشود تا بتوانیم بالا برویم انسان خود را می خواهد لذا با خود جنگیدن کراهت دارد و هر منزلی که می خواهد داشته باشد دائما در جنگ و تحمل کراهت است. این هفت در دائما باز است و دائما ارتباط دارد یا با جهنم یا با بهشت یا با حقیقت که اگر به توحید توجه کرد و نور و فرمان الهی آمد همه در بهشت می شود و اگر فرمان خدا و نور نیامد هفت در جهنم می شود و اگر بی نهایت شد و الروح آمد حقیقت و قیامت می شود.✨ 🕋 @tohideahadi
هدایت شده از توحید⁦🌦️⁩
توحید⁦🌦️⁩
🥀🍃🍂نور خدا می خورد به کوه. این نور خداوند تبارک و تعالی به کوه ما هم خورده است. الان هم که ما این جا
🥀🍃🍂آن ولی و آن نبی توحید را می آورند که جان آدمی است، لذا این توحید است که آدم را از تب نجات می دهد. هر وقت توحید در ما نباشد تب داریم منتها این تب را حس نمی کنیم. این تب را پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم و حضرت زهرا علیها السلام حس می کند. وقتی حس کرد دارویش را به ما می دهد. از دارو خودش استفاده می کنند و به ما هم می دهد که ما هم استفاده کنیم تا از تب نجات پیدا کنیم. 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂ما هر دریافتی که داشته باشیم یعنی هر چیزی را که می بینیم، می شنویم، می خوریم و... این ها عبارت از دریافت است. کارهایی که می کنیم صادرات ماست. صادرات و واردات ما باید حقیقی باشند.✨ 🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂تب دار نباشیم باید سالم باشیم. ما اگر تب کنیم مثلاً نیم درجه که تب داشته باشیم استخوان هایمان درد می کند، میل به غذا نداریم، می خواهیم یک جا دراز بکشیم. یک مختصری که تب داشته باشیم، نا آرامیم. اگر کمی بیشتر باشد که ناتوانمان می کند. اگر هم تب برسد بالای چهل درجه بستری می شویم، نه دیگر می خواهیم بشنویم نه ببینیم و نه بخوریم، هیچ کاری را نمی خواهیم انجام بدهیم. چون این تب حیوانی است بدن آدم این طور تب می کند.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤وطن غیر از منزل است. وطن جایی است آدم ساکن می شود یعنی جایی که توقف می کند و آخر آدم است یعنی اقامتگاه آدم. یعنی جایی که دیگر از آن جا بیرون نمی آید. منزل جایی است که یواش یواش از آن جا منزل به منزل به طرف مقصد حرکت کند. حال امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به اصحاب خود می فرماید اگر من در جایی که وطن کردم و منزل هایی را که برای رسیدن به آن طی کردم، آن منازل را طی کنید و در آن چیز که من وطن کردم، در آن وطن کنید.✨ تنقلات الاطوار(۱) در فرازی از دعای عرفه به معنی منازل است. در همه منازل باید توحید باشد تا منور شود و ما را به وطن آدم برساند. (۱)إِلَهِي عَلِمْتُ بِاخْتِلافِ الْآثَارِ وَ تَنَقُّلاتِ الْأَطْوَارِ أَنَّ مُرَادَكَ مِنِّي أَنْ تَتَعَرَّفَ إِلَيَّ فِي. كُلِّ شَيْ‏ءٍ حَتَّى لا أَجْهَلَكَ فِي شَيْ‏ءٍ. 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤منزل شریف آنی است که به مقصد آدمی برساند. اگر این منازل ما را به مقصد نرساند شریف نیست. زیرا شرافت مقدمات به شرافت غایت است، این که برای چه حرکت می کنیم؟، چه دریافت می کنیم؟، و به کجا حرکت می کنیم؟. دریافت های ما زمانی شریف هستند که توحید باشد. اگر توحید احدی صمدی بود این ها که هفت در جهنم هستند، هشت در بهشت می شود. در این جا منزل شریف به تحمل مکروه است. مکروه یعنی کراهت و سختی بدن. چون بدن از هر عبادت و امر و نهی در سختی است. چون هوای نفس انسان دوست دارد آزاد باشد و عبادت و امر و نهی برای او کلفت و سختی است. چون از خود بیرون آمدن مکروه است.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤تحمل مکروه باید باشد زیرا این تحمل مکروه است که انسان را در توحید متوطن می کند اگر تحمل مکروه یعنی عبادت نباشد توطن حاصل نمی شود. مخصوصا شهادت. شهادت یعنی اطاعت از فرمان خداوند تبارک و تعالی. نه این که کشته شود بلکه فرمان خدا را دارد اطاعت می کند و اطاعت از فرمان خدا یعنی شاهد شدن. پس شهید و شاهد کسی است که فرمان خداوند تبارک و تعالی را انجام می دهد‌ و شاهد و شهید حقیقت می شود و حقیقت را مشاهده می کند پس این که می گوییم امام حسین شهید شده است یعنی با تحمل مکروه شاهد حقیقت شده است.✨ 🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤مقام محمدی یعنی در نفس رحمانی در نفس رحمانی وطن کرد  یعنی اقامتگاه نبی اکرم در آن جاست و در آن جا وطن کرده است. 🕋 @tohideahadi
هدایت شده از توحید⁦🌦️⁩
🌹🍃🍂بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ و إِيّاهُ نَستَعِين‌ُ عرض کردیم انسان یک معراجی دارد علاوه بر این که بدنی دارد که عبارت از زمین اوست و عقلی دارد که آسمان اوست. یک معراجی هم دارد که عبارت از توجه به خداوند تبارک و تعالی است. این خوراک را پیغمبر اکرم آورد برای آن هایی که می خواهند معراجشان شکوفا شود. نماز مربوط به بدن نیست یعنی دیدنی شنیدنی خوردنی که مربوط به بدنند، نیست، مربوط به عقل هم نیست بلکه مافوق این ها است آن وقت قهراً وقتی می گوییم «بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ» یک کلمه معراجی است، این در زمین و آسمان نیست یعنی عقلا و اهل حس به تو دسترسی ندارند و آدم هم تا مادامی که در عالم حس باشد و در عالم عقل باشد به این توجه نمی کند ولی انسان این را دارا هست یعنی می تواند بفهمد.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂«بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ» و همچنین تمام نماز همه اش غیر متناهی است یعنی آدم سیر می کند در غیر متناهی آن وقت هر چه سیر کرد می بیند تازگی برایش دارد و آن عبارت از معراج آدم است. ما صحبت کردیم که یک معراج این چنینی را دارا هستیم و پیغمبر اکرم سوغات معراجی برای ما آورده است و الا اگر نداشتیم پیغمبر برای ما نمی آورد، یعنی اگر این خوراک انسان نبود و انسان نمی توانست استفاده کند حضرت ختمی مرتبت برای ما نمی آورد. این را از معراج سوغات آورده است یعنی ما این معراج را داریم. یک چنین چیزی دارا هستیم و دارای یک قوه ای هستیم مثل این که قوه بینایی برای این است که بتوانیم اشکال و الوان بیرون را تشخیص بدهیم، شکل و رنگ را بفهمیم که این مثلاً سبز است، این رنگ سرخ است. چشم خاصیتش این است. وقتی هم خاصیتش این بود یعنی در خارج هم یک چیزهایی هست که شکار می کند و این خوراک مخصوص چشم است.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂پیغمبر اکرم برای ما نماز آورد یعنی ما یک دارایی داریم ولی آن دارایی مثل چشم و گوش نیست که به چشم اشاره کنیم بگوییم این چشم است. من الان که می گویم چشم، شما خوب متوجه می شوید اما اگر بگوییم که ما یک قوه ای داریم که دو دو تا چهار تا را ادراک می کند آن وقت شما می گویید آن قوه کجاست؟ حالا من بخواهم آن قوه را نشان شما بدهم نمی شود به آن اشاره کرد. جا ندارد آن که با علم ادراک می شود انسان بی جاست، بیرون بدن نیست، در بدن هم نیست. همینطور آنی که معراجی می شود و « بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ» را ادراک می کند نه در بدن است نه در بیرون بدن، یعنی طول و عرض و عمق ندارد.✨ سرّ حکمت۴ 🕋 @tohideahadi
▫️ 🌸 مراقبات ماه رجب بنابر توصیه‌های حضرت استاد امامی حفظه الله ، ، ، ، ، ۩ موسسۀ ملک داعی ۩ 📞 09026786132 🌐 https://eitaa.com/joinchat/1520959494C3438d27446 📲 ایتا | تلگرام | سایت ملک داعی | اینستاگرام | سروش