هدایت شده از موسسه فرهنگی تبلیغی انوار العقیلة
#روزشمار_نیمه_شعبان
#امام_زمان_را_بیشتر_بشناسیم
📆 فقط ۴۲ روز تا سالروز میلاد حضرت مهدی علیه السلام باقی مانده است...
🗣نشانه ها و ویژگی های آن حضرت:
با استناد بر روایات، امام کسی است که دروغ نمی گوید و در اموال مردم خیانت نمی کند، فقط با تکیه بر همین ویژگی، مدعیان دروغین مهدویت به سرعت رسوا می شوند.
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🆔 http://eitaa.ir/anvar_al_aghileh
👈موسسه فرهنگی تبلیغی انوار العقیلة
🆔 http://eitaa.ir/atfnet
سنگر مهمات فرهنگی (محتوای تبلیغی معارفی)
#اختصاصی
💢بسیاری از روایات مخالف با نوروز، به دلیل دعوای عرب و عجم جعل شدهاند/ روایت مخالفت پیامبر با نوروز و مهرگان، جعلی است
✔️حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهریزی، در نشست «جایگاه سنتهای ملی از منظر اسلام»:
🔹دینی که تکثرها در هویتش هست، نمیتواند یک مدل خاص را ترویج کند و با بقیه خردهفرهنگها دربیفتد و از بین ببرد.
🔹در نامه ۵۳ نهجالبلاغه، امیرالمؤمنین علیهالسلام به مالک میفرمایند وقتی به مصر رفتی، با سنتهای خوب در نیفت. در متون دینی تعبیرهای زیادی داریم که دین برخی از سنتهای جاهلی را امضا کرده است.
🔹دین با حفظ خردهفرهنگها به یک دین جهانی تبدیل میشود و الا دین نمیتواند ماندگار باشد. در مقابل تعلقات و هویتهای جزئی، دین تاب مقاومت ندارد. یک دین جهانی باید بر اقل مشترکات دست بگذارد.
تفصیل مطلب👈 http://yon.ir/wFf6C
⭕️اخبار حوزه انقلابی استان بوشهر
🆔 eitaa.com/tolab_bu
10.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گلایه اخیر رهبر انقلاب از معادل سازی مدارک در حوزهها
⭕️اخبار حوزه انقلابی استان بوشهر
🆔 eitaa.com/tolab_bu
#اختصاصی
💢سیره شیعه، فقط بر عزاداری در محرم و صفر است/ تعظیم همه شعائر دینی، واجب نیست/ دههسازیهای جدید، بدعت است
✔️گفتگوی جذاب و خواندنی شبکه اجتهاد با حجتالاسلام و المسلمین ناصرالدین انصاری قمی:
🔹پایهگذاری دههها عوارض و تبعات دارد. از عوارض و تبعاتش این است که باید زندگی مردم تعطیل بشود. مردم باید جشنها و عروسیها و مجالس سرور خود را تعطیل کنند. ما باید ببینیم شیعه چهکار میکرده است؟
🔹ما نباید در غیر محرم و صفر از مردم توقع داشته باشیم که گوش به حرف ما کرده وزندگی معمولی خود را تعطیل کنند. این کار اتفاقاً ضررش بیشتر است.
ادامه گفتگو👈 http://yon.ir/znQtX
⭕️اخبار حوزه انقلابی استان بوشهر
🆔 eitaa.com/tolab_bu
💢خون دلی که لعل شد
✔️فروش اینترنتی کتاب خاطرات آیتالله خامنهای آغاز شد.
🔹کتاب 424 صفحهای «خون دلی که لعل شد» به همت محمّدعلی آذرشب گردآوری شده است. این کتاب ترجمهی فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» زندگینامهی رهبر معظّم انقلاب است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و روانهی بازار نشر گردید.
🔹کتاب حاضر شامل بیان حکمتها، درسها و عبرتهایی است که به فراخور بحثها بیان شده و هر کدام از آنها میتواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب بویژه جوانان عزیز با فجایع رژیم منحوس پهلوی، و همچنین سختیها، مرارتها و رنجهای مبارزان و در مقابل، پایمردیها، مقاومتها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.
🔹در روی جلد این کتاب، چهرهی ایام زندان رهبر انقلاب به تصویر کشیده شده و در پشت جلد، عکس دیده نشدهای از معظّمٌله و فرزندشان مصطفی به همراه دستخط ایشان دربارهی این عکس آورده شده است.
خرید برای علاقمندان👈 http://yon.ir/ecw3Y
⭕️اخبار حوزه انقلابی استان بوشهر
🆔 eitaa.com/tolab_bu
🗓 تقویم روز
💥 20 اسفند
⚫️ ترور «احمد كسروی»، يكی از نويسندگان ضد مذهبی زمان طاغوت توسط فداييان اسلام (1324 ش)
◽️ سيد احمد كسروى يكى از نويسندگانى بود كهدر اثر انحرافات فكرى، به هتاكى عليه مقدسات دينى اسلام دست زد. آراى او در نقد مذهب شيعه، مسائلى بود كه پيش از وى بر قلم برخى از نويسندگان اهل سنت جارى شده بود و علماى شيعه نيز پاسخ آن ها را داده بودند، اما او با زبانى كه از بى نزاكتى و هتاكى خالى نبود، همان انتقادها را رواج داد.
◽️ كسروى ضمن اينكه مرتبا بر ضد علما و روحانيت شيعه سخن پراکنی مى كرد، وقتى كه معارض و مبارزى در اين مسير براى خود نديد، پا را فراتر نهاده و شروع به هتاكى به ساحت مقدس امام جعفرصادق (ع) نمود و درصدد بود كه با اين بى شرمى، آخرين ميزان غيرت و سرمايه هاى نهفته مكتبى شيعيان را ارزيابى كند. وقتى كار كسروى به اين مرحله رسيد، در تمام محافل دينى به ويژه در حوزه علميه نجف اشرف، شور و غوغايى برپا شد. در اين حال هنگامى كه كتابى از او در اهانت به ساحت مقدس امام صادق (ع) به دست سيد مجتبى نواب صفوى رسيد، وى كتاب را نزد علماى نجف برد و حكم ارتداد كسروى را از آيت اللّه العظمى حاج آقاحسين قمى، از مراجع بزرگ نجف، گرفت. از اين رو راهى ايران گرديد و پس از چند بار مناظره، وقتى كه كسروى را غيرقابل اصلاح ديد، درصدد از ميان بردن اين مهره منحرف برآمد.
◽️ اما در زمان حمله به كسروى، گلوله در تفنگ نواب گير كرد و تنها توانست او را زخمى كند. با اين حال، پس از مدتى كه از زندانى شدن نواب مى گذشت، بر اثر فشار مردم و علما از حبس آزاد شد و توانست عليه كسروى شكايت كند. پرونده اى براى كسروى تشكيل گرديد كه سرانجام هنگامى كه او به دادگسترى مراجعه نمود توسط ياران فداييان اسلام اعدام انقلابى شد. برادران امامى كه عامل اصلى اين ترور بودند نيز پس از مدتى بر اثر درخواست هاى مكرر مردم و دفاع قاطع علما، از زندان آزاد شدند. بدين ترتيب، نخستين اقدام انقلابى فداييان اسلام به بار نشست و كسروی به گورستان تاريخ پيوست.
⭕️اخبار حوزه انقلابی استان بوشهر
🆔 eitaa.com/tolab_bu
📒 کتاب ربا و بانکدارى اسلامى
♻️ اثری ارزشمند از آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی
◽️ این کتاب محصول سلسله مباحث آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی، درباره احکام رباى قرضى و مسایل بانکدارى است که در تابستان سال 1376 در مشهد مقدس ایراد فرمودند و توسط حجتالاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیاننژادى، تقریر و تدوین شده و از سوی انتشارات مدرسه الامام علىبن ابىطالب علیه السلام به زیور طبع آراسته شده است.
⭕️اخبار حوزه انقلابی استان بوشهر
🆔 eitaa.com/tolab_bu
🔴 حکم شرعى حسابهاى پسانداز و جوایز آنها
◽️ پس انداز نزد بانکها، کار مشروع و جایزى است و تنها نقطه مبهمى که در آن وجود دارد، هدایا و جوایزى است که بانکها براساس قرعه کشى به صاحبان این حسابها مىپردازند، که انشاءالله این جوایز و قرعه کشى جنبه واقعى و جدى دارد (نه تبلیغات دروغین)!
◽️ این مسئله برمىگردد به مباحث گذشته که درباره ربا گفته شد، یعنى اگر این هدایا و جوایز در ضمن قرارداد حسابهاى پس انداز شرط شود، ربا محسوب مىشود و حرام است، اما اگر «شرط» نشود، بلکه «داعى» و انگیزه، براى افتتاح این نوع حسابها باشد، اشکالى ندارد.
◽️ به تعبیر دیگر هرگاه بازکنندگان حساب پسانداز، خود را از بانکها طلبکار ندانند و فقط منظورشان پس انداز باشد، ولى مىدانند بانکها در هر سال قرعه کشى مىکنند و ممکن است جایزهاى به آنها تعلق گیرد، ایراد شرعى در آن نیست. حتى اگر بانکها سود مختصر یا زیادى، از پیش خود به حسابهاى پس انداز بدهند، اگر به شرط ضمن العقد نباشد مانعى ندارد.
yon.ir/hFJxQ
⭕️اخبار حوزه انقلابی استان بوشهر
🆔 eitaa.com/tolab_bu
🗓سالروزشهادت فیلسوف متأله
🏳شهیدشیخشهابالدینسهرودی
🏳و دستور موکد و مکرر رهبری
🏳برتدریسوتعمیمفلسفهاسلامی/۱
💠رهبرانقلاب
‼️شما در تاریخ، برجستگان علمی و فرهنگی در فلسفه، فقه و ریاضی دارید که از این سرزمین برخاستهاند و یکی از معروفترین آنها شیخ اشراق «شیخ شهابالدین سهروردی» است که به عنوان یک فیلسوف و متفکّر برجسته اسلامی، نام درخشانش در همه دایرة المعارفهای دنیا ثبت شده است! ۸۲/۷/۲۱
‼️ما باید در علوم عقلی پیش برویم، غربیها با امتداد فلسفهشان مسائل سیاسی، اجتماعی و... را حل کردهاند؛ من در نمایشگاه کتاب کتابی دیدم که غربیها درباره تأثیر فلسفه در فوتبال نوشتهاند یعنی امتداد فلسفه حتی به فوتبال! ببینید این امتداد دادن مسائل فکری خودشان به تمام عرصههای زندگی است؛ ما هم این کار را بایستی انجام بدهیم! ۹۷/۲/۲۲
🗓سالروزشهادت فیلسوف متأله
🏳شهیدشیخشهابالدینسهرودی
🏳و دستور موکد و مکرر رهبری
🏳برتدریسوتعمیمفلسفهاسلامی/۲
💠رهبرانقلاب
‼️فکر اسلامی در جنبهی عملی، همان فقه اسلام است؛ البتّه بنده با فلسفه خواندن، نه فقط مخالف نیستم بلکه لازم است؛ در این تردیدی نیست؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفهی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفههای غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیفتر از فلسفهی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند، سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشد! ۹۷/۱۲/۱۳
🗓سالروزشهادت فیلسوف متأله
🏳شهیدشیخشهابالدینسهرودی
🏳و دستور موکد و مکرر رهبری
🏳برتدریسوتعمیمفلسفهاسلامی/۳
💠رهبرانقلاب
‼️سیاست اسلامی بر مبنای فلسفه اسلامی استوار است! ۶۰/۱۰/۱۷
‼️تفکر فلسفی اسلام کاری میکند که انسان قدرت تحلیل پیدا کند و در هر لحظه بداند در کجای راه و به سمت چه هدفی حرکت میکند و وظیفه خود را تشخیص بدهد! ۷۸/۶/۱۳
‼️فلسفه اسلامی، فقه اکبر است؛ پایهى دين است؛ مبناى همهى معارف دينى در ذهن و عمل خارجی انسان است لذا اين بايد گسترش و استحکام پيدا کند و برويد و اين به کار و تلاش احتياج دارد! ۸۲/۱۰/۲۹
‼️فلسفه، حفاظ جنگ اعتقادی است؛ شما الآن ببینید جُرج بوش یک حرفی میزند فوراً ۶۰تا آدم برایش فلسفه و زیرساخت ایدئولوژیک میسازند و پخش میکنند. ماهم باید فلسفه مان به همین طرف برود که امتداد سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما متاسفانه فلسفه ما از ذهنیات بیرون نمیاید و صورت واقعی اجتماعی و سیاسی ندارد! ۷۶/۱/۱۸