eitaa logo
طلاب پاسخگو
1.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
217 فایل
🌼مدیر @seyyed_110 🌹پاسخگو شبهه @S_dastlan @Sarbazvelayat5 @Mhgholamalian ✅پاسخگو #احکام @Mhgholamalian @kiani_sulduz 🟣مشاور خانواده: @pasokhgo313 💢پاسخگو #بانوان @askbanoo @kanommousavi ☎️ پاسخگوی تلفنی 👈(096400)
مشاهده در ایتا
دانلود
17.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 تصریح کتب اهلسنت بر توهین بزرگ عمر بن خطاب به حضرت رسول اکرم صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله و سلم در ماجرای حدیث قرطاس 🔊 استاد حسینی قزوینی 💥ببینید و انتشار دهید ▪️ @Tollabe_pasokhgoo
🔺سيره پيامبر در برخورد با اشرار ✍استاد محسن قرائتی: جمعى از مشركان مكه به مدينه آمدند و مسلمان شدند ولى چون بيمار بودند به فرمان پيامبر به منطقه خوش آب و هوايى در بيرون مدينه رفتند و اجازه يافتند از شير شتران زكات بهره‌مند شوند.اما چون سالم و تندرست شدند،چوپان‌هاى مسلمان را گرفته دست و پاى آنان را بريده و چشمان آنها را كور كرده و شترهايشان را به غارت بردند و دست از اسلام برداشتند. رسول خدا فرمان دادند آنها را دستگير كنند و همان كارى را كه با چوپانان كرده بودند بر سر خودشان بياورند. خداوند در آيه ٣٣ سوره مائده مى‌فرمايد: «إِنَّما جَزاءُ الَّذِينَ‌ يُحارِبُونَ‌ اللّهَ‌ وَ رَسُولَهُ‌ وَ يَسْعَوْنَ‌ فِي الْأَرْضِ‌ فَساداً أَنْ‌ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ‌ أَيْدِيهِمْ‌ وَ أَرْجُلُهُمْ‌ مِنْ‌ خِلافٍ‌ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ‌ الْأَرْضِ‌ ذلِكَ‌ لَهُمْ‌ خِزْيٌ‌ فِي الدُّنْيا وَ لَهُمْ‌ فِي الْآخِرَةِ‌ عَذابٌ‌ عَظِيمٌ‌» همانا كيفر آنان كه با خداوند و پيامبرش به محاربه برمى‌خيزند و(با سلاح و تهديد و غارت)در زمين به فساد مى‌كوشند،آن است كه كشته شوند،يا به دار آويخته شوند،يا دست و پايشان بطور مخالف بريده شود يا آنكه از سرزمين(خودشان)تبعيد شوند.اين كيفر ذلت بار دنيوى آنان است و در آخرت برايشان عذابى عظيم است. آرى،براى اصلاح جامعه پس از موعظه و ارشاد،قدرت و قاطعيت نيز لازم است. در اين آيه چون جنايات اشرار متفاوت است،كيفرهاى متفاوتى نيز براى آنان قرار داده شده است كه اختيار اجراى آن با حاكم اسلامى است كه طبق عدالت و به مقدار جنايت و برطرف كردن وحشت و بهم زدن امنيت عمومى در شهرها و روستاها و جاده‌ها تصميم مى‌گيرد. به فرموده روايات،كسى كه با اسلحه جان و مال و ناموس مردم را تهديد كند،مشمول اين كيفر خواهد شد.و مهم‌تر آنكه اين افراد را قرآن محاربين با خدا ناميده است. مسئول سركوبى اشرار در اين ماجرا به فرموده روايات على ابن ابيطالب عليه السلام بود. اگر در اين آيه فرمان قتل و به دار آويختن و قطع دست و پا و تبعيد از طرف خداوند رحيم توسط‍‌ پيامبر رحمت نازل شده به خاطر آن است كه برهم زدن امنيت عمومى توسط‍‌ اشرار چيزى نيست كه با تذكر و فرستادن نامه و نماينده و گفتگو حل شود. در دين اسلام در كنار بيّنات(معجزات روشنگر)و در كنار كتاب و قانون آسمانى و در كنار ميزان كه نماد قسط‍‌ و عدالت است،سخن از آهن آمده است،يعنى اوّل كار فرهنگى و تربيتى و سپس اعمال قدرت و تنبيه. آرى،با اشرارى كه مانع گسترش عدالت هستند جز با آهن كه نماد قدرت و قاطعيت است نمى توان برخورد كرد. با نگاهى گذرا به آيه ٢٥ سوره حديد مى‌فهميم كه در مديريت به هركس مسئوليت مى‌دهيم بايد ابزار كار او را در اختيارش قرار دهيم. «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ‌ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ‌ الْكِتابَ‌ وَ الْمِيزانَ‌ لِيَقُومَ‌ النّاسُ‌ بِالْقِسْطِ‍‌ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ فِيهِ‌ بَأْسٌ‌ شَدِيدٌ وَ مَنافِعُ‌ لِلنّاسِ‌ وَ لِيَعْلَمَ‌ اللّهُ‌ مَنْ‌ يَنْصُرُهُ‌ وَ رُسُلَهُ‌ بِالْغَيْبِ‌ إِنَّ‌ اللّهَ‌ قَوِيٌّ‌ عَزِيزٌ» همانا ما پيامبرانمان را با دلايل آشكار فرستاديم و همراه آنان كتاب(آسمانى)و وسيله سنجش فرو فرستاديم تا مردم به دادگرى برخيزند و آهن را كه در آن نيرويى شديد است و منافعى براى مردم دارد فرو آورديم(تا از آن بهره گيرند)و خداوند معلوم دارد چه كسى او و پيامبرانش را به ناديده يارى مى‌كند.آرى خداوند،قوى و شكست‌ناپذير است. بر اساس اين آيه جامعه به سه قوه نياز دارد: قوه مقننه: «أَنْزَلْنا مَعَهُمُ‌ الْكِتابَ‌» قوه قضائيه: «وَ الْمِيزانَ‌ لِيَقُومَ‌ النّاسُ‌ بِالْقِسْطِ‍‌» قوه مجريه: «أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ» 📚کتاب سیره پیامبر اکرم (ص) با نگاهی به قرآن کریم، ص۷۸ 🗃ناشر:مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن شهادت یا رحلت حضرت رسول اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد ▪️ @Tollabe_pasokhgoo
💥بزرگترین مصیبت امیرالمومنین(ع) قال امیرالمومنین علی علیه السلام: «قلّ يا رسول اللّه عن صفيّتك صبرى و رقّ عنها تجلّدى إلّا أنّ فى التّأسّى لى بعظيم فرقتك و فادح مصيبتك موضع تعزّ؛[۱]  گرچه پيمانه صبرم از فراق دختر برگزيده ات لبريز شده؛ ولى مصيبت مرگ و رحلت[شهادت] تو به قدرى بزرگ بود كه ديگر مصيبت ها را در برابر من كوچك مى كند»[۲] [۱] نهج البلاغه؛ خطبه ۲۰۲ [۲] پيام امام امير المومنين عليه السلام،ج۸،ص۵۵۲ ▪️شهادت یا رحلت شخص اول عالم امکان حضرت رسول اکرم محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) تسلیت باد▪️ ▪️ @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥امروز بشر چه کسی را از دست میدهد؟! عمق نبودنش را کسی می‌تواند بفهمد؟! ▪️طبق فرمایش امیرالمومنین علیه‌السلام سنگین ترین داغی که بشر متحمل شده است فقدان رسول الله (ص) است. 🎤استاد مصطفایی ▪️ @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اعتراف یکی از بزرگترین آتئیست‌ها ریچارد داوکینز: وحشتناک ترین جنگ‌ها در طول تاریخ، دو جنگ جهانی است که هیچ انگیزه‌ی دینی نداشت. ▪️ @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ محمد جعفری 📮تأملاتی چند در مورد دین انسانیت 🔶 امروزه دین انسانیت، ورد زبان افرادی از جامعه ما شده است و این که پابندی به آیین انسانیت، بهتر از التزام به شریعت الهی است. در ذیل به برخی نکات و چالش‌ها در این مورد توجه می دهم‌؛ امیدوارم ذهن این دوستان را برانگیزد. 👇👇 1. در دین انسانیت سخن از انسان است و هویت و ارزش‌های وجودی او. دقیقا مساله و چالش ما هم همین جاست : این انسان کیست و ارزش‌های او چیست؟ آیا بدون تکیه بر دین الهی و صرفا با مراجعه به عقلانیت بریده از دین، می توان انسان را شناخت؟! بسیاری از فلاسفه و حتی دانشمندان تجربی اذعان کرده اند که هنوز که هنوز است بسیاری از ابعاد وجودی انسان برای ما ناشناخته است! 2. شریعت و رعایت خط قرمزها و محرمات دینی در دین انسانیت، مورد بی توجهی است. سوال این جاست که آیا اساسا کسی که بر امیال و خواهش های نفسانی خویش مسلط نباشد چگونه می تواند نسبت به دیگران، اخلاق کامل را رعایت کند؟ 3. تاکید دین انسانیت بر رعایت اخلاق و ارزش‌های اخلاقی در جامعه است. حال سوال این جاست که با نفی بهشت و جهنم چه ضمانت اجرایی برای پیاده شدن قواعد اخلاقی در فرد و جامعه وجود دارد؟ 4_ انسان دارای ابعاد مختلف است. دین محدود به اخلاق نیست و روح انسان با اتصال به معبود خویش می تواند فقر وجودیش را برطرف کند. لذا انسان با عبودیت، عبادت و مناجات و مناسک روح فزای دین، جان تشنه خود را سیراب نموده و مراتب و درجات کمال را طی می نماید. آیا دین انسانیت این خلا را می تواند پوشش دهد؟! 🔺کلیپ بالا را هم حتما تا آخر ببینید. 🆔@mjafari_ir
مهم‌ترين دعا چيست‌؟ ✅پاسخ استاد قرائتی: تنها دعايى كه بر هر مسلمانى واجب است كه آن را در واجب‌ترين اعمال خود - نماز - روزى ده مرتبه بگويد، دعاى «اِهْدِنَا الصِّراطَ‍‌ الْمُسْتَقِيمَ‌» است؛ بنابراين، درخواست هدايت به راه مستقيم، مهم‌ترين دعاست. آرى، در مقابل راههاى متعدّدى كه در برابر انسان قرار دارد، (راه هوسهاى خود و ديگران، راه وسوسه‌هاى شيطان، راه نياكان و پيشينيان، راه طاغوت‌ها، راه توقّعات و انتظارات اين و آن و راه خدا و اولياى او)انسان هر لحظه و براى هر چيزى بايد از خدا استمداد جويد كه او را به راه مستقيم هدايت كند. راه مستقيم راه خدا و اولياى خداوند و بندگان مخلص خداست. براى اطمينان به راه خدا،بايد پيرو و دنباله‌رو اولياى خدا باشيم،چنانكه در زيارت جامعه مى‌خوانيم:هركس به شما (اهل بيت)متوسّل شد، به خدا متوسّل شده است. «مَن اعتصم بكم فقد اعتصَم باللّه» و در قرآن مى‌خوانيم:هركس به خدا متوسّل شد به راه مستقيم هدايت شده است. «وَ مَنْ‌ يَعْتَصِمْ‌ بِاللّهِ‌ فَقَدْ هُدِيَ‌ إِلى‌ صِراطٍ‍‌ مُسْتَقِيمٍ‌»(آل عمران ، آیه ۱۰۱) در روايات، راه مستقيم، راه توحيد، قرآن و فطرت سالم، معرفى شده است.(تفسیر نور، ج۱، ص۳۰) شكّى نيست كه تقاضاى راه مستقيم حتى بر اولياى خدا نيز لازم است؛زيرا اولاً؛ ماندگارى در راه مستقيم،غير از پيدا كردن راه مستقيم است.چه بسيار افرادى كه به راه مستقيم هدايت مى‌شوند؛ولى پايدار نمى‌مانند؛يعنى بعد از ايمان، منحرف مى‌شوند. «آمَنُوا ثُمَّ‌ كَفَرُوا...»(نساء ، آیه ۱۳۷) ثانياً؛هدايت شدن نيز درجات و مراحلى دارد،همان‌گونه كه نور ضعيف و قوى دارد،بنابراين افراد هدايت شده،بايد به فكر هدايت برتر و بيشتر باشند. «زادَهُمْ‌ هُدىً‌» (محمد ص ، آیه۱۷) ثالثاً؛ممكن است افرادى در بعضى امور در راه مستقيم باشند؛ولى نسبت به مواردى در راه نباشند و لذا بايد براى رسيدن به جامعيت راه مستقيم از خداوند كمك بخواهيم. مثلاً؛ انتخاب شغل، دوست، رشته تحصيلى، همسر، عقايد، عمل، اخلاق، رهبر، نماينده، چگونگى در آمد و مصرف آن، ستايش، انتقاد، محبت، قهر،‌ صلح،‌ جنگ، خوردن،قضاوت، انفاق، عبادت، اقتصاد، سياست، روابط‍‌ و در همه امور بدون الگوى صحيح و كامل نيست؛ لذا انسان نياز به الگوى كامل و بدون نقص دارد كه همان انبيا و اوصيا هستند. 📚پرسش ها و پاسخ های قرآنی - 1، صفحه 18 🏴 با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید 🔻 🚩 @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎ـ࿐჻ᭂ⸙🖤⸙჻ᭂ࿐
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓علت آمدن (ع) به ایران چه بود؟ 🎙 پاسخ 👆 شهادت حضرت امام رضا علیه السلام تسلیت باد ✖️ طلاب پاسخگو 🔻 ▪️ @Tollabe_pasokhgoo ~ •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈• ~
🔺استفتاء از مراجع عظام تقلید درباره عمل خرافی پایان ماه صفر ✖️ طلاب پاسخگو 🔻 ▪️ @Tollabe_pasokhgoo ~ •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈• ~
🎞معرفی فیلم سینمایی "ستاره شرق" نگاهی به زندگی فضل بن شاذان نیشابوری از اصحاب حضرت امام رضا و امام جواد و امام هادی و امام حسن عسکری(علیهم السلام) 📺 مشاهده و دانلود👉 ▪️ @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 وقتی علیه السلام ، آبروی شبکه های وهابی را می برد! ~ •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈• ~ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید ▪️ @Tollabe_pasokhgoo ~ •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈• ~
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نحوه تعامل با همسر بد اخلاق ❓همسرم بد اخلاق است و نمی توانم راز دلم را با او بگویم، چه کنم؟ 🎙پاسخ حجت الاسلام سیدعلیرضا تراشیون 🔷 کانال طلاب پاسخگو 🔻 ✳️ @tollabe_pasokhgoo
الإمامُ الرِّضا علیه السلام: لا یکونُ المؤمنُ مؤمنا حتّی تکونَ فیه ثلاثُ خِصالٍ: سُنّةٌ مِن ربِّهِ، و سُنّةٌ مِن نبیِّهِ صلی الله علیه و آله، و سنّةٌ مِن ولیِّهِ علیه السلام ؛ فأمّا السُّنَّةٌ مِن ربّهِ فکِتْمانُ السِّرِّ، و أمّا السُّنَّةُ مِن نبیِّه صلی الله علیه و آله فمُداراةُ النّاسِ، و أمّا السُّنَّةُ مِن ولیِّهِ علیه السلام فالصَّبرُ فی البَأْساءِ و الضَّرّاءِ. امام رضا علیه السلام: تا سه خصلت در مؤمن نباشد، مؤمن نیست: خصلتی از پروردگارش، خصلتی از پیامبرش صلی الله علیه و آله و خصلتی از ولیّ خدا. امّا خصلت پروردگارش، نهفتن راز است؛ و خصلت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله، ملایمت با مردم است؛ و خصلت ولیّ خدا، شکیبایی در تنگنا و سختی است. تحف العقول ص۴۴۲ با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید ▪️ @Tollabe_pasokhgoo ~ •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈• ~
ملاک، رضایت امام علیه‌السلام است؛ نه سخن مردم در روایت آمده که «روزی یونس بن عبدالرحمن(که مقابل فرقه واقفیه ایستاد) ميهمان حضرت علیه السلام بود. عده‌ای از اهل بصره نزد حضرت آمدند و اجازۀ ورود خواستند. علیه السلام از يونس خواستند كه در اتاق مجاور بماند، آن عده بعد از احوالپرسی شروع به بدگويي از يونس كردند و علیه السلام سرشان را به زير انداخته بودند و چيزی نمی فرمودند؛ چرا که حتی اين مقدار ظرفيت نداشتند كه امام در نزد آنان از يونس دفاع كنند. بعد كه آن افراد رفتند، حضرت علیه السلام، يونس را صدا زدند. يونس گريه می كرد و می گفت: آقا می بينيد اینها که از شیعیان هستند، با من چه مي‌كنند؟ علیه‌السلام فرمودند: چه اشكالی دارد؟ وقتی كه امام تو از تو راضي است، بگذار هر چه می خواهند، بگويند. بعد حضرت به یونس فرمودند: اگر در دست راست تو مرواریدی باشد و مردم بگویند: کلوخ و پشگل است، یا کلوخ و پشگلی در دست تو باشد، و مردم بگویند مروارید است، آیا تو را سودی می‌رساند؟ یونس گفت: خیر. حضرت فرمودند: وضع تو هم اینگونه است. وقتی تو بر راه صحیح هستی و امامت از تو راضی است ، سخن مردم ضرری به تو نمی‌زند.» عن جَعْفَرِ بْنِ عِيسَى، قَالَ، كُنَّا عِنْدَ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا وَ عِنْدَهُ يُونُسُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، إِذَا اسْتَأْذَنَ عَلَيْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ، فَأَوْمَى أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام إِلَى يُونُسَ: ادْخُلِ الْبَيْتَ! فَإِذَا بَيْتٌ مُسْبَلٌ عَلَيْهِ سِتْرٌ، وَ إِيَّاكَ أَنْ تَتَحَرَّكَ حَتَّى تُؤْذَنَ لَكَ! فَدَخَلَ الْبَصْرِيُّونَ وَ أَكْثَرُوا مِنَ الْوَقِيعَةِ وَ الْقَوْلِ فِي يُونُسَ، وَ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام مُطْرِقٌ، حَتَّى لَمَّا أَكْثَرُوا وَ قَامُوا فَوَدَّعُوا وَ خَرَجُوا: فَأَذِنَ لِيُونُسَ بِالْخُرُوجِ، فَخَرَجَ بَاكِياً فَقَالَ: جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ إِنِّي أُحَامِي عَنْ هَذِهِ الْمَقَالَةِ وَ هَذِهِ حَالِي عِنْدَ أَصْحَابِي! فَقَالَ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام: يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ مِمَّا يَقُولُونَ إِذَا كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً! يَا يُونُسُ حَدِّثِ النَّاسَ بِمَا يَعْرِفُونَ، وَ اتْرُكْهُمْ مِمَّا لَا يَعْرِفُونَ، كَأَنَّكَ تُرِيدُ أَنْ تُكَذَّبَ عَلَى اللَّهِ فِي عَرْشِهِ، يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ أَنْ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ الْيُمْنَى دُرَّةٌ ثُمَّ قَالَ النَّاسُ بَعْرَةٌ، أَوْ بَعْرَةٌ فَقَالَ النَّاسُ دُرَّةٌ، هَلْ يَنْفَعُكَ ذَلِكَ شَيْئاً فَقُلْتُ لَا، فَقَالَ: هَكَذَا أَنْتَ يَا يُونُسُ، إِذْ كُنْتَ عَلَى الصَّوَابِ وَ كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً لَمْ يَضُرَّكَ مَا قَالَ النَّاسُ». 📚بحارالأنوار، ج٢، ص۶۶، ح۵
💥نظر برخی از مراجع تقلید درباره ایام ✍️آیت الله مکارم شیرازی: 🔸توسل به ذیل عنایت معصومین (علیهم السلام) و فرزندان آنها کار بسیار خوبی است، ولی بهتر این است که برنامه های جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود تا برنامه های موجود کم رنگ نگردد. (سایت دفتر معظم له) ✍️آیت الله شبیری زنجانی: 🔸افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. از آنجا که جامعه نمی تواند نسبت به همه عزاداری های پیاپی مراقبت داشته باشد سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی میاورد. ترویج دهه های پیاپی عزاداری زمینه ساز رویگردانی جامعه از عزای اهل بیت علیهم السلام است. همین طور پشت سر هم دهه درست کردن،توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری ها را به وجود می آورد.افراط در عزاداری ها به تفریط می انجامد. 🔹موضوع هتک عزاداری را عرف تشخیص می دهد و مسأله ای شرعی نیست، حدیث خاصی راجع به مدت زمان عزاداری ها وجود ندارد. از نظر شرعی هتک حرمت عزای اهل بیت – علیهم السلام- خلاف شرع است، اما این که چه کاری هتک حرمت است را خود افراد باید تشخیص بدهند.. عده ای امروزه با افراط در عزاداری ها زمینه هتک حرمت را فراهم می کنند. این افراد در این زمینه مسئولند.آیا واقعا کسی که مدعی محب اهل بیت – علیهم السلام- بودن است موظف به چنین کارهایی است؟! 🔸امروزه برخی از منبری ها و بعضی از مداح های بی تقوا حرفهای و بی سندی را ترویج می کنند نظر عرف، پس از ترویج آن در جامعه، ممکن است به اینکه هرگونه مجلس شادی در این ایام، هتک حرمت باشد تغییر کند البته در این صورت موضوع هتک حرمت محقق است و افراد هم شرعا موظفند هتک حرمت نکنند ولی آیا ما باید دنبال این باشیم که آنقدر در بعضی از مصادیق را به عنوان هتک عزاداری مطرح کنیم و آن را تبلیغ کنیم تا واقعا عرف آن را هتک بداند؟ آیا شرع چنین سفارشی به ما کرده است؟ (سایت دفتر معظم له) ✍نظر آیت الله وحید خراسانی 👉 🔴 @tollabe_pasokhgoo
💥شب اول ربیع الاول مصادف با لیله المبیت گرامی باد 🖼نگاره " لیله المبیت " ، احسن الکبار ، 837 هجري ♦️ @tollabe_pasokhgoo
🔺ماجرای لیلة المبیت در شب اول ماه ربیع الاول پیامبر (ص) برای آنکه مشرکان از هجرت او آگاه نشوند، به علی(ع) فرمود: «مشرکان می‌خواهند امشب مرا به قتل برسانند، آیا تو در بستر من می‌خوابی تا من به غار ثور بروم؟» امام علی(ع) گفت: «در این صورت شما سالم می‌مانید؟» پیامبر (ص) فرمود: «آری.» علی (ع) تبسمی کرد و سجدۀ شکر به جای آورد، وقتی که سر از سجده برداشت عرض کرد: «آنچه را که مأمور شده‌ای انجام ده که چشم، گوش و قلبم فدای تو باد...» سپس پیامبر (ص)، علی (ع) را در آغوش گرفت و هر دو گریه کردند و از هم جدا شدند. وقتی علی(ع) در بستر پیامبر (ص) خوابیده بود، جبرئیل در بالای سر او و میکائیل پایین پای او آمدند و جبرئیل گفت: «خوشا به حال کسانی چون تو‌ ای فرزند ابو طالب! که خدا در برابر فرشتگان به تو مباهات می‌کند.» مشرکان از ابتدای شب، خانه پیامبر (ص) را محاصره کردند و قرار بود حمله در نیمه شب صورت گیرد، اما ابولهب گفت: در این وقت، زنان و فرزندان در داخل خانه هستند و بعدها عرب درباره ما می‌گویند حرمت فرزندان عموی خویش را شکستند. علی (ع) درهای خانه را بست و پرده‌ها را کشید، آنان با سنگ به علی (ع) که در بستر خوابیده بود زدند تا مطمئن شوند کسی در بستر خوابیده است و شک نداشتند که وی رسول خداست. صبح که با شمشیرهای برهنه به خانه هجوم بردند، وقتی علی (ع) را در بستر رسول خدا (ص) مشاهده کردند، گفتند: محمد کجاست؟ علی (ع) فرمود: «مگر او را به من سپرده بودید که از من می‌خواهید؟ کاری کردید که او ناچار شد خانه را ترک کند.» در این هنگام به سوی علی (ع) یورش بردند و او را آزردند و سپس از خانه بیرون کشیده، کتک زدند. ساعتی هم در مسجدالحرام زندانی کرده، سپس آزادش کردند. آنها در جهت مدینه به تعقیب پیامبر (ص) پرداختند در حالی‌که غار ثور در سمت دیگر قرار داشت.[۱] در نقل دیگری آمده است که علی(ع) وقتی آنان را مشاهده کرد که شمشیرهایشان را کشیده‌اند و به سوی وی می‌آیند، با ترفندی شمشیر خالد بن ولید را که در پیشاپیش همه بود، گرفت و آنان را از خود دور کرد. آنها گفتند: ما با تو کاری نداریم، ولی بگو که محمد (ص) کجاست؟ فرمود: من اطلاعی از وی ندارم. پس قریشیان به جست و جوی رسول الله صلّی اللّه علیه و آله پرداختند.(۲) (۱) : طوسی، الامالی، ۱۴۱۴ق، ص۴۶۷. (۲): طباطبایی، المیزان، ۱۹۷۳م، ج۲، ص۹۹-۱۰۰. 🔷 کانال طلاب پاسخگو 🔻 🔴 @tollabe_pasokhgoo
🔺کوچک‌های بزرگ! (ره) بچه‌ها را که می‌دید، گل از گلش می‌شکفت. یک جوری با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرد. به بچه‌های ۸-۷ ساله با اندازه مردهای بزرگ احترام می‌گذاشت؛ «شما» خطاب‌شان می‌کرد. به بچه‌ای که کنار پدرش نشسته بود و با کنجکاوی و بازی گوشی داشت نگاهش می‌کرد، به شوخی می‌گفت: «شما پدر ایشونید یا ایشون بابای شمان؟!» 📚کتاب به شیوه باران؛ بر اساس خاطره یکی از همراهان 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓آیا گوشی همراه فرزندمان را تحت کنترل قرار دهیم؟ 🎤پاسخ حجت الاسلام دکتر مجید همتی ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥وضعیت غرب یعنی همین! شخصی در هفته مد نیویورک با یک کیسه زباله و حوله سر حمام به عنوان یک لباس جدید، جلوی تماشاچی‌ها قدم می‌زند. همه در تشویق این لباس جدید برایش دست می‌زنند و تصویربردارها عکس می‌گیرند که نیروهای امنیتی سر می‌رسند و طرف را خارج می‌کنن و تازه تماشاچی‌ها متوجه می‌شوند این آقا جزو برنامه نبوده! هیچ کس حتی شک هم نکرد که این کیست و این چه لباسی است! در غرب اگر بخواهند چیزی و حتی یک موضوع مسخره را به خورد افکار عمومی بدهند، چون اذهان مسخ شده است، همه به راحتی می‌پذیرند! 🔷 کانال طلاب پاسخگو 🔻 🔴 @tollabe_pasokhgoo
❓صله ی رحم با خویشانی که در حق ما بد عمل می کنند چگونه باید باشد؟ 🚩پاسخ اجمالی: صله ی رحم به معنی ارتباط همراه با لطف و احسان به خویشان نسبی است، و نسبت به همگی یک وظیفه شرعی است و آثار و فواید بسیاری مثل طول عمر ، خوش خلقی و افزایش روزی برایش ذکر شده است. صله ی رحم نسبت به تمام خویشان(زن و مرد با تقوا و بی تقوا ، مسلمان و کافر ، ظالم و صالح) باید انجام شود از حضرت علی(ع) نقل شده که فرمودند:با خویشاوندانتان پیوند و رفت و آمد داشته باشید، هر چند آنان با شما قطع‏ رابطه ‏کرده‏ باشند. البته دارای درجاتی است که نسبت به شرایط و افراد، متفاوت است؛ بله در صورتی که باعث ضرر دنیایی یا دینی می شود. باید به حدی که ضرر ندارد تغییر کند و تقلیل یابد. مثلا در مقابل ظالم و گناه کار همراه با امر به معروف و نهی از منکر مناسب باشد و به صورتی انجام شود که این ارتباط تایید اعمال آنها محسوب نشود و در مقابل کسی که می داند از دیدن او خوشحال نمی شود باید به صورت کمک غیر مستقیم به او یا پرس و جوی احوال او از دیگران باشد و به هر حال لطف خود نسبت به او را به روشهای مختلف ابراز دارد. ✳️پاسخ تفصیلی: http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa1290 📍کانال طلاب پاسخگو:👇 @tollabe_pasokhgoo
دکتر علی سعیدی استاد اقتصاد دانشگاه قم: روزنامه ایران اقتصادی امروز در صفحه اول خود تصویری از بانیان وضع فعلی اقتصاد کشور ارایه داده است، کسانی که در همه جای بدنه کارشناسی کشور ردپای آنها و شاگردان و مریدانشان هست و دمادم سیاست‌های گرانسازی و ایدئولوژی سرمایه‌دار‌پرست خود را فریبکارانه تحت لوای علم اقتصاد تبلیغ و ترویج می‌کنند و با انواع شگردهای رسانه‌ای و تبلیغاتی به خورد جامعه علمی و افکار عمومی می‌دهند! 🔸اگر نبود مقاومت نیروهای وفادار انقلابی، با توصیه‌های سیاسی و سیاستی این کاسبان و مزدوران سرمایه‌داری الآن باید شاهد قحطی و جنگ داخلی بر سر کالاهای اساسی و انرژی می‌بودیم! اینها مزدورانی هستند که رزق و روزی حرام خود را از بانک های خصوصی و شرکتهای رانتی غارتی پتروشیمی و فولاد و آلومینیوم و... به صورت دلاری دریافت می‌کنند؛ ثروت‌هایی که بر اساس اصول خدشه‌ناپذیر اسلامی متعلق به آحاد مردم مستضعف کشور و‌ جهان است! 🔸 این لاشخورها به جای پذیرش مسئولیت توصیه‌های خود، پیکان اعتراضات عمومی را با دغل‌بازی و فریبکاری به حکومتی نشانه می‌روند که تنها پناه مردم مظلوم در برابر اختاپوس‌های سرمایه‌داری است و تا زمانی که آحاد مردم از این حقیقت شوم آگاهی پیدا نکنند و انگشت اتهام را به سوی رازقان این خون‌آشام‌ها یعنی بانک های خصوصی، بیمه‌ها، بورس و مافیان شرکتهای غارت‌شده ملی برنگردانند گره مشکلات اقتصادی کورتر خواهد شد. 🔸 «ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی‏ها نجات نخواهیم یافت.» امام خمینی ره 🔷کانال طلاب پاسخگو 🔻 🔴 @tollabe_pasokhgoo
17.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥معرفی برخی از بانوان مجتهده شیعه 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈• 🌷با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید🌷 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦⁩✨•✾••┈┈•
الان وقتش نیست بگیم؟! ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓در چه شرایطی می توان را نشسته خواند؟ 🎥توضیحات مهم 👆 ♦️به طور کلی انسان تا می تواند باید ایستاده نماز بخواند، هر چند با تکیه کردن بر چیزی باشد و اگر نمی تواند تمام نماز را ایستاده بخواند، هر قدر توان دارد ایستاده و بقیه را نشسته بخواند و اگر اصلا قدرت ایستادن ندارد، یا مشقت زیاد دارد، یا خوف[ترس] ضرر دارد، می‌تواند نشسته نماز بخواند. 🌐 منبع •┈┈••✾•✨⁦🌸⁩✨•✾ 🌷با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید🌷 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸⁩✨•✾