امام خامنهای: رئیسی عزیز، خستگی نمیشناخت
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باسمه تعالی
🔷 به اطلاع عموم مقلدان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می رساند، کتاب مناسک حج آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) همراه با آخرین ویرایش، (اردیبهشت ۱۴۰۳) در کتابخانه پایگاه (leader.ir) بارگذاری شد.
کتاب مناسک حج از طریق آدرس زیر، قابل دسترسی می باشد:
👉 https://www.leader.ir/fa/book
#احکام
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
📸 سلام بر ابراهیم ما
▫️این پیکر مچاله شده یعنی جمهوری اسلامی؛ نشانِ جمهوری اسلامی را در لابلای جنگلهای ورزقان و در نقطه صفر مرزی جستجو کنید؛ در زیر آوارهای دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بیابید؛ در لابلای آهن پاره های ماشین منفجر شده در فرودگاه بغداد جستجو کنید...
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
💥بررسی مفهوم شهید و شهادت از منظر #آیت_الله_مکارم_شیرازی
شهادت در فرهنگ اسلام دو معنى متفاوت دارد: معنى «خاص» و ديگرى معنى گسترده و «عام».
معنی خاص شهادت همان كشته شدن در معركه جنگ در راه خدا است كه احكام خاصى در فقه اسلامى دارد، از جمله عدم نياز شهيد به غسل و كفن، بلكه با همان لباس خونين دفن مىشود! لیکن اگر در بيرون معركه باشد بعضى از آن احكام را ندارد، ولو شهيد است...
🔹گستره معنایی شهید
شهيد در فرهنگ اسلامى منحصر به كسانى نيست كه در ميدان جهاد كشته مىشوند، هر چند آنها از روشن ترين مصداق آنند، بلكه در اسلام معناى شهادت گسترش داده شده است.
معنى وسيع شهادت آن است كه انسان در مسير انجام وظيفه الهى كشته شود، يا بميرد، هر كس در حين انجام چنين وظيفه اى به هر صورت از دنيا برود «شهيد» است. و طبق روايات اسلامى، در زمره شهداست.
لذا در روايات اسلامى آمده است كه چند گروه شهيد از دنيا مىروند:
1- از پيامبر گرامى اسلام نقل شده «إِذَا جَاءَ اَلْمَوْتُ طَالِبَ اَلْعِلْمِ وَ هُوَ عَلَى هَذِهِ اَلْحَالِ مَاتَ شَهِيداً؛ كسى كه در طريق تحصيل علم از دنيا برود شهيد مرده است»!
2- امير مؤمنان على علیه السلام مىفرمايد: « مَنْ مَاتَ مِنْكُمْ عَلَى فِرَاشِهِ وَ هُوَ عَلَى مَعْرِفَةِ حقٍّ مِنْ رَبِّهِ وَ حَقِّ رَسُولِهِ وَ أهْلِ بَيْتِهِ مَاتَ شَهِيداً؛ هر كسى از شما در راه دفاع از ناموس خود كشته شود، در حالى كه حقّ پروردگار، رسول خدا و اهل بيت عليهم السلام را بشناسد، شهيد از دنيا رفته است».
3- در حديث ديگرى از امام صادق علیه السلام مىخوانيم: «مَنْ قُتِلَ دُونَ مَالِهِ فَهُوَ شَهِيدٌ؛ كسى كه براى دفاع از مال خود در برابر مهاجمين ايستادگى كند و كشته شود شهيد است».
4- از روايات مختلف استفاده مىشود كسى كه خشم خود را فرو برد، ثواب شهدا را دارد و در قيامت همنشین انبياء و قلب او از نور ايمان پر مىشود.
5- در روایت دیگری می خوانیم: «مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله مَاتَ شَهِيداً؛ كسى كه بر دوستى آلپيامبر صلى الله عليه و آله از دنيا برود شهيد است».
چون در راه وظيفه يعنى حبّ توأم با عمل مرده است...
💎 ادامه 👉
#پرسمان_اعتقادی
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔴 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما برای خدا قیام کرده ایم!
با بانگ اللهاکبر...
خداهست!
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
🔰 ثمرۀ «رأی» به «عهد»
▪️ چندجملهای در رثای «رئیسی عزیز»
من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.
یک.
همین چند روز پیش بود که در کنگرۀ جهانی مولایش حضرت رضا علیه السلام گفت «رأی» مهم است، اما این «عهد» است که ما را به «حکمرانی توحیدی» میرساند. او این را گفت و با بیانی رسا توضیح داد؛ ولی خیلیها نفهمیدند منظورش چیست؛ و ای کاش حالا که پیکر سوختهاش از دل جنگلهای مهآلود منطقهای دورافتاده و صعب العبور برگشته فهمیده باشند.
البته بعضیها هم بودند که خودشان را به نفهمیدن زدند؛ همانهایی که به قول رهبر مهربان و قدرشناس انقلاب، ناسپاسیها و طعنههایشان او را آزرد، اما از تلاش برای پیشرفت کشور باز نداشت.
آه که اگر موسم همدلی و وحدت نبود، خیلی حرفها داشتیم با خیلیها.
دو.
«بالابردن ترازها»؛ این هنر اختصاصی مردان خداست؛ مردانی از جنسِ «اخلاص» و «ایثار».
بهراستی اگر «رئیسی عزیز» با مجاهدت و شهادت خود تراز مدیریت و ریاست در جمهوری اسلامی را بالا نبرد، پس چه کرد؟
آیا وقتی مردم طعم خدمت رئیسجمهور مغتنمی مثل رئیسی را چشیدهاند و فرار او از دیدهشدن را دیدهاند، دیگر به آنانکه جز نام و نان سودایی ندارند مجال خودنمایی خواهند داد؟ به لطف خدا هرگز!
ما از این پس کسی را انتخاب میکنیم که گزینۀ خداست؛ به کسی «رأی» میدهیم که اهلِ «عهد» است؛ کسیکه هم رأی میگیرد، هم دل میبرد؛ کسیکه مثل «آلهاشم» در خط خونین آلهاشم است؛ کسیکه به لباس سبز پاسداری افتخار میکند؛ کسیکه سنگینی مداد علماء و دماء شهداء را با هم دارد؛ کسیکه صندلی ریاست برای او سکوی رسیدن به سعادت است؛ و چه سعادتی بالاتر از «شهادت».
سه.
ما به «حکمت الهی» باور داریم. ما عجول نیستم. ما دیگر آموختهایم که «العاقبة للمتقین». ما خیلی خوب میفهمیم که تاریخ به نفع حقیقت در جریان است. ما باور داریم که با وجود همۀ فشارها و سختیها نزدیک قلهایم.
ما دیگر از هلهلۀ هرزهها هول نمیشویم. ما دیگر از طعنۀ وطنفروشها نمیترسیم. ما دیگر از هتاکی تنفروشها باکی نداریم. آنچه امروز رخ میدهد سرگذشت ماست. ما به این دستافشانیها، پایکوبیها و میگساریها عادت داریم. ما خواندهایم و شنیدهایم که سر مطهر یحیی به زنی بدکاره پیشکش شد، وحشی جگر حمزه ـ شیر خدا ـ را بهپاس کینۀ هند درید و ابنملجم فرق علی ـ امیر خیبرشکن ـ را به طمع قطام شکافت.
آری؛ جهان خواهد دید که شهادت رئیسی چگونه کتاب انقلاب را ورق میزند، به حرکت کشور سرعت میدهد و پیوند هرچه بیشتر «جمهور» با «جمهوری اسلامی» را باعث میشود.
بگذارید اینگونه بگویم: «خون» بر «رسانه» پیروز است؛ همان خونی که غبار شبهه را از دلهای اسیر مجاز خواهد زدود؛ و آن روز است که معلوم میشود «اکثریت» از آنِ کیست.
چهار.
ما بهشدت دلشکستهایم؛ اما ناامید و افسرده نه. چراکه به صدق وعدۀ خدا ایمان داریم. ما این نهیب حکیمانه و شاعرانۀ خواجۀ شیراز را به گوش جان شنیدهایم که:
هان مَشو نومید چون واقف نِهای از سرّ غیب
باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور
ای دل اَر سیل فنا بنیاد هستی برکَند
چون تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور
«رئیسی عزیز» رفت؛ اما «خامنهای عزیز» هست؛ همانکه دست در دست کشتیبان اصلی ـ امام زمان ارواحنا فداه ـ مثل کوه ایستاده و همه به او تکیه دادهایم؛ همان خلف صالحِ خمینی کبیر ـ روح الله موسوی ـ که امروز «انّ معی ربیِ» کلیم الله را از زبان او میشنویم و با دم عیسویاش دمبهدم زنده میشویم.
آری؛ سر خمّ مِی سلامت، شکند اگر سبویی.
پنج.
بهقول صائب تبریزی:
درین بساط به جز شربت شهادت نیست
مِیی که تلخیِ مرگ از گلو تواند شست
و این شعر لبریز از شور و شعور، در حقیقت شرح این فرمایش شیرین و شیوای پیشوای شهادتطلبان و امیر مؤمنان است که: من لم یُقتل مات و ان افضل الموت القتل.
خدایا!
در طول حیات خود که کاری برای تو نکردیم؛ زندگیمان که به درد دینت نخورد؛ بیا و مرگمان را برای خودت و در راه خودت قرار بده.
ما که قرار هست بمیریم؛ بگذار فدای تو شویم؛ فدای حسین تو که همهچیزش را فدای تو کرد.
حسینجان!
ما هم روسیاهیم؛ ما هم بوی خوشی نداریم؛ سیاهی و بدبوییِ گناه همۀ وجودمان را فراگرفته؛ اما:
گرچه سیهرو شدم غلام تو هستم
خواجه مگر بندۀ سیاه ندارد
آری؛
غلامتان به من آموخت در میانۀ خون
که روسیاهی ما نیز راه حل دارد
پس: ارزقنا الشهادة فی سبیلک یا مولای ...
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانه مادری رئیسجمهور کجاست؟
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
📚 حدود اطاعت از والدین
💠 سؤال: آیا اطاعت از والدین بر فرزند واجب است؟
✅ جواب: اطاعت از والدین به خودی خود واجب شرعی نیست ولی نباید مخالفت با پدر و مادر، موجب ناراحتی و اذیت قابل توجه آنان شود مثلاً با اظهار انزجار، راندن و طرد کردن آنها همراه گردد؛ البته اگر به ترک واجب یا انجام حرام دستور دهند، اطاعت از آنان به هیچ وجه جایز نیست.
#احکام
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
🔸گفتن ذکری از نماز به قصد فهماندن مطلبی به دیگران
⁉️ اگر نمازگزار در بجا آوردن جزئی از نماز، قصد قربت ندارد و از طرف دیگر قصد ریا هم ندارد، نمازش صحیح است؟ مثلا برای اینکه مطلبی را به دیگری بفهماند ذکر رکوع را بلند بگوید.
✅ در صورتی که آن جزء، قابل جبران و تدارک باشد و آن را به قصد قربت و جزء نماز، تکرار کند، نماز صحیح است.
#احکام
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
🔰کیفیت نماز لیلة الدفن
⬅️ نام پدران شهدای خدمت جهت خواندن نماز اول قبر
سید ابراهیم ابن سید حاجی
حسین ابن محمد
سید محمد علی ابن سید محمد تقی
سید طاهر ابن سید احمد
محسن ابن مختار
بهروز ابن اسحاق
سید مهدی ابن سید محمدعلی (تشییع فردا)
مالک ابن اسکندر (تشییع فردا)
#شهید_جمهور #خادم_الرضا
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
📢 احکام نماز هدیه (لیلةالدفن) از نظر حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای
🔹 مستحب است برای میت در اولین #شب_دفن او، نماز هديه خوانده شود كه به "#نماز_وحشت" معروف است در حديث نبوى آمده است: «هيچ ساعتى براى ميّت، شديدتر از شب اول قبر نيست، پس با صدقه دادن به اموات خود رحم كنيد و اگر چيزى براى صدقه نداشتيد، يكى از شما دو ركعت نماز برای میت بخواند.»
🔹 کیفیت نماز وحشت: #دو_رکعت است که به یکی از دو روش خوانده می شود:
🔹️ روش اول: در ركعت اول سوره حمد و آية الكرسى و در ركعت دوم سوره حمد و ده مرتبه سوره انا انزلناه مى خواند و بعد از نماز می گويد: «اللهمّ صَل على محمّدٍ و آل محمّد وَ ابْعَثْ ثوابَها إلى قَبر فُلان بن فُلانْ (به جای "#فلان_بن_فلان" نام ميّت و پدرش را ببرد).
احتياط آن است كه در آية الكرسى هر ۳ آیه تا «هُم فيها خالدون» خوانده شود.
🔹️ روش دوم: در ركعت اول، يك مرتبه سوره حمد و دو مرتبه سوره توحيد و در ركعت دوم يك مرتبه سوره حمد و ده مرتبه سوره تكاثر می خواند و بعد از سلام می گويد: «اللهمّ صل على محمّدٍ و آل محمّد وَ ابْعَثْ ثوابَها إلى قَبر فُلان بن فُلانْ (به جای "فلان بن فلان" نام ميّت و پدرش را ببرد).
🔹️ توجه: يك #نماز_هدیه براى يك ميّت كفايت مىكند. خواندن یک نماز برای چند میت یا خواندن چند نماز برای یک میت، به امید مطلوبیت و ثواب، اشکال ندارد.
🔹️فضیلت نماز: در روایت است که خداوند متعال از همان ساعت که نماز خوانده می شود هزار فرشته به قبر آن ميّت ــ در حالى كه با هر يك از آنها جامه و حُلّهاى است ــ مىفرستد و تا روزى كه در صور دميده مىشود (قيامت) قبر او وسعت پيدا مىكند و به كسى كه اين نماز را مىخواند، به عدد آنچه آفتاب بر آن مىتابد، حسنه داده مىشود و چهل درجه، رفعت پيدا مىكند.
🔹 وقت نماز: وقت نماز وحشت، اولین شب پس از دفن میت است ــ هر وقت از شب که باشد ــ اگر چه خواندن آن در اول شب بهتر است.
اگر بخواهند ميت را به شهر دیگری ببرند، يا به هر دلیل دفن او تأخير بيفتد، بايد نماز وحشت را تا شب اول پس از دفن تأخير بيندازند.
🔹 اجیر گرفتن برای نماز: اجير گرفتن و نیز دریافت مزد براى خواندن اين نماز، جايز است و احتياط آن است امزد به عنوان بخشش و احسان به نمازگزار پرداخت شود و او هم نمازش را به قصد تبرُّع (نیکوکاری) بخواند.
#احکام
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
4_5922356255862554750.mp3
875.6K
❓نعمات بهشت چیست؟
🎙پاسخ #استاد_محمدی
#معاد
#پرسمان_اعتقادی
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
🔻 @Tollabe_pasokhgoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️عاقبت تعداد معدودی که در خارج رفتند جلوی کنسولگری و رقص و پایکوبی کردند چی میشه؟!!
🎤پاسخ قرآنی #استاد_محمدی
#شهید_خدمت
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
💢 اگر مسعود کشمیری لو نرفته بود امروز در چه مسندی بود ؟
برای اینکه بیشتر با مسعود کشمیری فرزند سعید آشنا بشویم باید مقدمه ای از او را با هم مرور کنیم. دانش آموخته دانشگاه تهران که قبل از انقلاب با دختر دایی اش به نام مینو دلنواز ازدواج میکند.
مینو به واسطه برادرش ابوالفضل دلنواز که از اعضای شاخص گروهک منافقین بود وارد گروهک شد. ابوالفضل قبل از انقلاب در یک درگیری مسلحانه کشته شد و مینو به دلیل اعتمادی که گروهک به او داشت جایگزین برادر شد و در سازمان منافقین رشد داده شد تا جایی که سرپل عملیاتی مسعود کشمیری شد. مسعود کشمیری تحت تعلیم مینو دلنواز در مدت کوتاهی از یک کارشناس به یک مقام امنیتی شاخص ارتقا می یابد تا جایی که مسئول ستاد مبارزه با ضدانقلاب در کودتای نوژه می شود و با صحنه سازی هایی که انجام داد تا دبیر شورای امنیت کشور بالا آمد. شب ۲۹ خرداد با اعلام عدم کفایت سیاسی بنی صدر ، ستاد گروهک به سرپل ها آماده باش داده و و با فراخوان آشوب مسلحانه به سرپل های عملیاتی دستور ترور می دهد.
مسعود رجوی اعضای شورای گروهک را متقاعد کرده بود که اغتشاش مسلحانه تنهاترین و نزدیکترین گزینه برای براندازی است. کشمیری از ابتدا یک هدف را دنبال می کرد و آن هم رسیدن به قدرت بالاتر بود برای همین هدف نهایی کشمیری این بود که کاندیدای ریاست جمهوری شود تا هم مردم از او تبعیت کنند و هم منافقین حاکم باشند.
افرادی که در رشد مسعود کشمیری نقش مهمی داشتند سالها بعد چهره بزک کرده شان افشا شد. محسن سازگارا به آمریکا گریخت و یار بوش شد و بهزاد نبوی و سعید حجاریان در فتنه ۸۸ چهره واقعی خودشان را نشان دادند و سرآمد فتنه گران بودند و ...
اینگونه بود که مسعود کشمیری با نام مستعار حنیف در گروهک منافقین رشد کرد و با این توهم که با انفجار دفتر نخست وزیری، انقلاب اسلامی متوقف می شود دست به جنایت بزرگی زد. به نفس افتادن گروهک منافقین از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ شروع شد و پس از آن ترور رهبر انقلاب در ۶ تیر ۱۳۶۰ و پس از آن انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ و به ۸ شهریور ۱۳۶۰ کشیده شد. گروهک متوجه شد اقدام نظامی و ترور علیه انقلاب اسلامی کارایی ندارد و فقط مردم بیدارتر می شوند. از این تاریخ به بعد شکل کار متفاوت می شود و سازمان از یک میلیشیای نظامی به گردان های تبلیغاتی و شایعه سازی تبدیل می شود و بنیاد تحریف را ایجاد میکند.
سوال اصلی اینجاست که اگر مسعود کشمیری لو نمی رفت و افشا نمی شد امروز در کدام مسند نظام دینی مشغول به خدمت به منافقین بود. این یک پرسش و پاسخ نیست. یک الگوی بصیرتی است که اگر پاسخ دقیقی به آن داده شود یا شکل آن کشف شود، ده ها مسعود کشمیری افشا می شود.
بعد از دستگیری معصومی (مسئول مبارزه با منافقین) در اواخر دهه ۶۰ مشخص گردید که خط فکری شهید والامقام آقای لاجوردی در دادستانی حلال مشکلات بوده است. در اسناد دادستانی موجود است که حاج اسدالله ساعت ها برای تبیین نفاق و تطهیر اسرای گروهک رجوی برای زندانی ها جلسه میگذاشته و کلاس های تبیین و نشست ها را در کنار رودخانه جاجرود برگزار می کرد تا برای متهمین جذابیت داشته باشد حتی با هم جوجه کباب درست می کردند و پیرامون تضادهایی که داشتند بحث می کردند و اما در آن طرف نفوذی منافقین در ستاد مبارزه با آشوب های مسلحانه برای اینکه چهره انقلاب را مخدوش کند بارها عوامل میدانی نفاق که توبه کرده بودند را شکنجه می داد تا آنها سرموضع بمانند و و پس از افشای هویت واقعی در اعترافاتش گفته که "گروهک منحوس رجوی" به او دستور داده بود تا چشم زندانی ها را در آورد و از آن عکس تهیه کند تا منافقین در خارج کشور بتوانند بهره برداری کنند.
شجره خبیثه ای که کشمیری کاشت امروز در حال افشا شدن است و در نظام دینی هر کسی که به دنبال تولید نارضایتی باشد خواسته یا ناخواسته در دام منافقین گرفتار شده است. همچون کشمیری که با هدایت همسرش مینو دلنواز بهترین یاران انقلاب را به شهادت رساند.
داستان کشمیری یکی از ده ها شبکه نفوذ در بدنه و راس نظام دینی است که بازنگری و کشف ماموریت آنها باعث سالم سازی جمهوری اسلامی می گردد.
✍ واسعی
#تحلیلسیاسی
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
❓چگونه انسان می تواند محبوب خداوند واقع شود؟
✍پاسخ اجمالی:
◀️ "محبت" از ریشه "حب" به معنای دوستی است. محبت خداوند به بندگان به معنای متفاهم عرفی نیست؛ زیرا لازمه این معنای عرفی انفعال نفسانی است که خداوند از آن پاک و منزه است، بلکه حب خداوند به بندگان، ناشی از حب او به ذات خویش است. خداوند افعال خویش را دوست می دارد و چون مخلوقاتش، نتیجه فعل اویند، آنها را نیز دوست دارد.
👈 راه های رسیدن به محبت الاهی چنان که در قرآن کریم در اوصاف محبوبانش بیان کرده است راه هایی؛ مانند صبر، تقوا، توبه، احسان، پاکی، جهاد و مبارزه و ... است که انسان می تواند با پیمودن این راه ها و متصف شدن به این اوصاف، مورد محبت خدای متعال قرار گیرد.
☘️ در قرآن کریم گروهایی معرفی شده اند که مورد محبت خدایند و خداوند آنان را دوست دارد. در زیر برخی از آنان به عنوان نمونه بیان می شود.
1️⃣ صابران، "... والله یحب الصابرین"؛ خداوند استقامت کنندگان را دوست دارد.
2️⃣ پرهیزکاران، "... فان الله یحب المتقین"؛ خداوند پرهیزکاران را دوست دارد.
3️⃣ توکل کنندگان، "... ان الله یحب المتوکلین"؛ خداوند متوکلان را دوست دارد.
4️⃣ توبه کنندگان و پاکان، "... ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین"؛ خداوند توبه کنندگان را دوست دارد و پاکان را (نیز) دوست دارد.
5️⃣ نیکوکاران، "... ان الله یحب المحسنین"؛ خداوند، نیکوکاران را دوست دارد.
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
࿐჻ᭂ⸙🍃🍃⸙჻ᭂ࿐
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
࿐჻ᭂ⸙🍃🍃⸙჻ᭂ࿐
🔸برخورد شیء پاک با نجس احتمالی
⁉️ اگر بدانیم که مثلا یکی از چند لباسی که داریم، نجس است و ندانیم کدامیک از آنهاست؛ آیا برخورد شیء پاک مرطوب با یکی از این لباسها موجب نجاست آن میشود؟
✅ موجب نجس شدن آن شیء نمیشود.
#احکام
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
🔸وظیفه مکلف در قبال نمازهای قضا
⁉️ فردی نمیداند که از زمان بلوغ خود چه تعداد نماز قضا بر عهده دارد و به دلیل داشتن وسواس، تعداد زیادی را در نظر میگیرد و همین باعث شده که اصلاً برای خواندن نماز قضا اقدام نکند، تکلیف او چیست؟
✅ میتواند به انجام تعداد نمازی که یقین دارد قضا شده، اکتفا کند و نسبت به تعداد مشکوک، وظیفهای ندارد.
#احکام
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
📌 بخشی از علائم صداقت دولت سیزدهم با ریاست جمهوری شهید آیت الله ابراهیم رئیسی
#شهید_جمهور
#قهرمان_خدمت
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
💢سیوسه ماه بود که پاشنه جمهوریت نه بر قدرت که بر خدمت میچرخید
✍️ حجتالاسلام داود مهدوی زادگان
گویی برای رفتن و پر کشیدن آرام و قرار نداشت که خود را غرق در خدمت به ولایت و ملت کرده بود و کار را خسته و شرمنده خود ساخته بود.
شهادت مزد خدمت خستگی ناپذیریش به مردم بود. و چه مزدی بالاتر از شهادت و عند ربهم یرزقون برای چنین خدمت گذاری می توان تصور کرد.
اُنس شورانگیز میان دو قرین خدمت و شهادت همیشه وصف حال خادم الرضا رئیسی بود. خدمت در راه عشق به شهادت بود و شهادت در گرو خدمت و هر دو راضی به تقدیر الهی بودند که کدامیک از دیگری سبقت بگیرد و در نهایت این شهادت بود که سبقت ابدی گرفت. عاش سعیداً و مات سعیداً.
دریای مردان خدا آنچنان زلال و پاک است که شناوران این دریا تا زمان مستغرق بودن شان هیچ احساسی از وجود ذی جود آن کریم خدا نمیکنند اما وقتی از آن محروم می شوند وا اسفا از این مصیبت سر میدهند که با چه گوهری می زیستیم ولی قدر و قیمتش را ندانستیم و به سادگی گذاشتیم بگذارد و بگذرد.
ریاست جمهوری اسلامی تازه بعد چند دهه با عطر خادم الرضایی رئیسی معطر شده بود و از برکات عطر محمدی فیض می برد و آرامشی گرفته بود و انتظامی معنوی پیدا کرده بود.
بعد سالها، سی و سه ماه بود که پاشنه جمهوریت نه بر قدرت که بر خدمت میچرخید. گفتار فشار از پایین و چانه زنی در بالا از ارزش افتاده بود و جایش را نه به مهر بلکه به قهر ملت به گفتار خدمت داده بود. خدایا! عمر این گفتار معنوی خالصانه را دراز بگردان.
پیام تشییع و تعزیت باشکوه و میلیونی مردم ایران و سوز دل ولی فقیه که جلوهای از آن را هنگام خواندن نماز بر پیکر شهیدان جمهور مشاهده کردیم این است که مطلوب شان از ریاست دولتی، ریاست جمهوری در تراز جمهوری شهیدان رجایی و رئیسی است. ملت و ولایت مرید خدمت به ناس و مظلومان جهان میخواهند و نه شیفته قدرت.
قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (التوبة: ۵١) مصیبتی سخت و نفس گیر بر این ملت شریف عارض شده است اما چون این مصیبت تقدیر و مکتوب الهی است، سختی آن را تحمل میکند و همو را هماره مولای خود میخواند و در گذر از دشواریهای امر ملکداری به او توکل میکند.
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
🖼 روایت حضرت آیتالله خامنهای بر تاکید پیامبر اعظم صلواتاللهعلیهوآله بر اقامه نماز روزهای یکشنبه ماه ذیقعده
➕نحوه خواندن این نماز
👈 حضرت آیتالله خامنهای:
✏️ «روزهای یکشنبهی ماه ذیقعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود:
✏️ کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ همه گفتند ما میخواهیم توبه کنیم -ظاهراً ماه ذیقعده بوده است- طبق این نقل و این روایت حضرت فرمودند که در روزهای یکشنبهی این ماه این نماز را -یک نمازی با یک خصوصیّتی در مراقبات ایشان ذکر میکنند- انجام بدهید.
✏️ غرض، ایّام در ماه ذیقعده که اوّل ماههای حرام است در این سه ماه متوالی، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد.» ۱۳۹۴/۶/۱۸
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مستند "روایت سانحه"
🔹روایتی از روز سانحه و عملیات جستجو برای یافتن بالگرد سانحه دیده رئیسجمهور به همراه پخش تصاویری از عملیات امداد برای اولین بار
❓چرا رئیسجمهور بعد از افتتاح قیز قعلهسی با خودرو به تبریز بازنگشت؟
❓وضعیت هوا در لحظۀ پرواز بالگرد حامل رئیسجمهور چگونه بود؟
❓چه اتفاقی برای بالگرد حامل رئیسجمهور میافتد؟
❓ چرا مختصات گوشی شهید مصطفوی به صورت دقیق ردیابی نشد؟
#پاسخ_به_شایعات
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
🔔 امروز ساعت ۱۲:۴۸ فرصت تعیین دقیق جهت قبله را از دست ندهید
◻️ هفتم خرداد و ۲۵ تیر هر سال فرصتی ایجاد میكند تا جهت دقیق قبله برای نمازخانه ها، مساجد و یا حتی منازل توسط مردم تعیین شود.
🔆در حقیقت در لحظه اذان ظهر در روزهای ۷ خرداد و ۲۵ تیر خورشید درست بالای خانه كعبه بوده و خانه خدا هیچگونه سایهای نخواهد داشت.
◻️با قرار دادن شاخصی عمود بر زمین در ساعت ۱۲:۴۸ دقیقه روز یکشنبه هفتم خرداد، جهت سایه علامت گذاری و خلاف جهت سایه به سمت خورشید، جهت دقیق قبله را نشان می دهد.
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
❇️دین به دنبال محو غرایز بشری نیست بلکه به دنبال تعدیل آنها است!
🎙 #استاد_شهید_مطهری
💢بشر محكوم است از غرايز خود پيروى كند. در وجود بشر غرايزى نهاده شده تا او را به سوى هدفى كه در متن خلقت منظور است، بكشاند. البتّه مقصود اين نيست كه بشر چشم بسته بايد تابع غرايز خود باشد؛ مقصود اين است كه وجود غرايز، عبث نيست، نتوان آنها را ناديده گرفت، نتوان آنها را مهمل گذاشت و نبايد به معارضه و مبارزه كلّى آنها پرداخت. غرايز را بايد اصلاح و تعديل و رهبرى كرد، كه اين مطلب ديگرى است.
💢مثلًا در انسان تمايل به فرزند هست. اين تمايل امر كوچكى نيست؛ از شاهكارهاى خلقت الهى است. اگر اين تمايل نبود، خلقت ادامه نمىيافت. منتها در كارخانه خلقت، اين تمايل به صورت يك امر لذيذ و شيرين در كام هر حيوانى ريخته شده است تا هر نسلى در خدمت نسل آينده خويش باشد و از اين خدمت نيز لذّت ببرد. اين علاقه را تنها در نسل قبلى قرار نداده است. در انسان، نسل بعد را نيز به نسل قبلى علاقهمند گردانيده است، امّا نه به آن شدّت كه گذشته را به آينده علاقهمند كرده است. اين علاقهها رمز پيوندهاست.
💢يكى ديگر از غرايز بشرى، حسّ حقيقتجويى و دانش طلبى و كاوش است.ممكن است مردم را در زمانى موقّت از تحقيق و دانش و كاوش منصرف كرد، امّا براى هميشه نمىتوان بر ضدّ روح حقيقتجويى و دانش طلبى بشر قيام كرد.
💢از جمله غرايز انسان مال دوستى است. البتّه مال دوستى يك غريزه مستقيم در انسان نيست؛ يعنى اينچنين نيست كه انسان مال را به خاطر مال دوست بدارد و مورد علاقه او باشد، امّا چون به حسب طبع و غريزه، حوايج مادّى زندگى خود را مىخواهد رفع كند و در پارهاى اجتماعات مانند اجتماع ما وسيله رفع حوايج، پول و ثروت است- اگر انسان پول داشته باشد كليد همه قفلها را در دست دارد و اگر نداشته باشد همه درها به رويش بسته مىماند- از اين نظر، آدمى پول را به عنوان كليد همه قفلها از نظر مادّيات زندگى دوست مىدارد.
💢همچنان كه گفتيم با يك امر طبيعى و غريزى نمىتوان مبارزه كرد؛ بدين معنى كه براى هميشه نمىتوان آن را تعطيل كرد، هر چند ممكن است در يك مدّت محدود جامعه را بدان سو كشاند و هم ممكن است افرادى محدود را براى هميشه بدان سو كشاند، امّا بشر و جامعه بشرى را نمىتوان از مقتضيات يكى از غرايز براى هميشه منصرف كرد.
💢مثلًا امكان ندارد كه بتوانيم همه افراد را براى هميشه قانع كنيم كه راضى شوند همه درها به رويشان بسته باشد و از آن كليد مرموز و جادويى به نام «پول» يا «ثروت» به عنوان يك شىء پليد و منفور دورى گزينند..............كار دين و رسالت دين محو غرايز نيست؛ تعديل و اصلاح و رهبرى و حكومت و تسلّط بر آنهاست. چون غرايز را نمىتوان و نبايد از بين برد، قهراً در اجتماعاتى كه با نام خدا و دين و مذهب براى نابودى غرايز قيام مىكنند و خداپرستى را با زندگى، متضاد معرّفى مىكنند، خود اين معانى و مفاهيم عالى شكست مىخورند و ماترياليسم و ساير مكتبهاى ضدّ خدايى و ضدّ دينى رواج مىگيرد. لهذا بدون ترديد بايد گفت كه زاهدمآبان جاهل هر محيطى- كه بدبختانه در ميان خود ما هم زياد هستند- از عوامل مهمّ گرايش مردم به مادّيگرى مىباشند.......
💢كسانى كه اين فكر را تبليغ كرده و مىكنند، خيال كردهاند كه علّت اينكه در دين يك سلسله چيزها از قبيل شراب و قمار و زنا و ظلم و غيره نهى شده اين است كه اين امور سعادت و خوشبختى و بهجت مىآورد و دين با خوشى و بهجت مخالف است و خدا خواسته او در دنيا خوشى و سعادت و مسرّت نداشته باشد تا بتواند در آخرت خوشبخت باشد! و حال اينكه امر، درست برعكس اين است.
💢اين جلوگيريها و محدوديّتها به خاطر اين است كه اين امور موجب بدبختى و تيرگى زندگى مىگردد. اگر خدا گفت شراب مخور، معنايش اين نيست كه اگر شراب بخورى در دنيا خوشبخت مىشوى و خوشبختى دنيا با خوشبختى آخرت ناسازگار است، بلكه چون شراب موجب بدبختى است، هم در دنيا و هم در آخرت از آن جلوگيرى شده است. تمام محرّمات اينچنيناند؛ يعنى اگر موجب بدبختى نبودند حرام نمىشدند.
و همچنين در مورد واجبات؛ يعنى واجبات چون موجب خوشبختى هستند و در همين زندگى دنيا نيز اثر نيك دارند، واجب شدهاند، نه اينكه واجب شدهاند تا قدرى از خوشبختى دنيا بكاهند.
💢قرآن با كمال صراحت فوايد و مصالح واجبات و مضار و مفاسد محرّمات را توضيح مىدهد.....
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (علل گرايش به ماديگرى)، ج۱
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~
باطلابپاسخگوهمراهباشید
@Tollabe_pasokhgoo
~•┈┈••✾•✨✨•✾••┈┈•~