eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 چطور سیاهی ها را فریاد کنیم؟ 🖌 🔻 در چند ده روز گذشته جامعه رسانه ای ما درگیر با چند موضوع تلخ بوده است. از رومینا تا آسیه پناهی تا غیزانیه تا عمران محمدی و این روزها هم طبری و ... 🔻سوال خیلی ها اینست که چطور به این موضوعات بپردازیم که مطالبه ما مورد سواستفاده ضدانقلاب قرار نگیرد. 🔹پاسخ اول و کلیدی اینست که مطالبه این موضوعات اولا باید در دست انقلابی ها باشد. هیچ سیاهی نباید سفیدنمایی شود. هیچ تلخی را نمی شود مزه کرد و به ناخوشی اش بی اعتنا بود. ظلم در هر اندازه ای در جمهوری اسلامی قباحت ایدئولوژیک دارد نه صرفا نگرانی بابت کارآمدی. انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بساط ظلم برچیده شود. غصه عمیق مولا از ماجرای خلخال و زن یهودی، قصه باشد یا افسانه، مبنای دینی و منطقی در حکومت دینی دارد. بیرق مطالبه ایندست مسائل نیز باید دست انقلابی ها باشد. باید فریاد کنند؛ آنهم به صدای بلند. 🔹با این توضیح چه کنیم که مطالبه ما دستاویز ضدانقلاب نشود؟ چه کنیم پازل ضدانقلاب را کامل نکنیم؟ بالاخره ضدانقلاب لاشخور وار نشسته و مترصد است ظلم را امری دامنگیر در انقلاب نشان دهد. 🔻سوال اینست که چه کنیم تا دچار خطای تحلیل و خطای مطالبه نشویم؟ 🔹خلاصه و روان و ساده بگویم؛ به اثر رفتارمان در مخاطب توجه کنیم. اگر اثر رفتار ما این شد که مخاطب احساس کرد سیاهی سراسری است یعنی به خطا رفتیم. اگر حس کرد گرفتار بن بستیم دچار اشتباه شدیم. اگر ناامید از آینده شد یعنی به هدف نزدیم. 🔹اگر سوال کرد پس فرق ما با طاغوت و دیگر حکومت های مستبد چیست یعنی مصداق را تعمیم به ساختار دادیم؛ فرد خطاکار را به خطای نظام ارتقا دادیم و فساد مصداق را تبدیل به فساد سیستمی کردیم. نقد و مطالبه ما چه در ساحت ادبیات و چه بیان مشکل یک تفاوت جدی با ضدانقلاب دارد و آن اثرش بر مخاطب است. 🔹ایجابی بحث کنیم. جوان انقلابی وقتی ظلمی را پی گیری می کند در نهایت مخاطب باید حس "حرکت" کند. حس اینکه در حال شدنیم. در حال اصلاحیم. مطالبه باید مخاطب را به حرکت برای اصلاح وادار کند نه نشستن و ناامیدی. 🔹خیلی وقت ها نقدها، ولو نقد دولت و قدرت نتیجه اش می شود قهر مردم از صندوق. اگر نقد کردیم و آنوقت مردم را برای تغییر وضع موجود پای صندوق آوردیم، هنرست واگرنه همان می کنیم که زمین بازی رقیب بدذات است. چنان مطالبه و نقد کنیم که انتخاب مردم تغییر کند نه با هر نوع انتخابی خداحافظی کنند. در مکتب امام و به حکم مردمسالاری، رای سبز و بنفش و سیاه از بی رایی بهترست. ✅ ؛ نقد کردن تمام حیثیت نظام، نه لازم بلکه واجب است، اما نتیجه اش باید امید به اصلاح باشد...همین ملاحظه سبک و ادبیات و روش نقد را تعیین می کند. @tollabolkarimeh 🌷
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 پخش برای اولین بار 💠 🎬 کلیپ فوق العاده مهم از از اساتید مهدویت کشور و پژوهشگر تاریخ در پاسخ به تهمت ها و شایعات اخیر علیه ( قسمت 1 از 2 ) 👈 چرا رهبری جلوی انحرافات را نمی گیرد❓ 👈 چرا رهبری جلوی مسئولین بی کفایت را نمی گیرد❓ @tollabolkarimeh 🌷
علامه : فقه و اصول، على رغم آن كه بسيار ارزشمند است و نيازهاى گوناگون فرهنگ اسلامى را تأمين مى كند؛ با آن‌ها نمى توان خدا را اثبات و شبهات الحادى را رد كرد. امروز در عالم مكتب‌های الحادى متعددى وجود دارد، فقط منحصر به مكتب ماركسيسم يا ماترياليسم نيست. بسيارى از مكتب‌ها و فلسفه ها الحاديند منكر دين هستند يا در مسائل اعتقادى شبهاتى دارند. امروز اينگونه مكاتب در دنيا بسيار رواج پيدا كرده است و نمى توان بدانها با «اصالة البرائة»، «استصحاب قهقرايى» و «تمسّك به عام در شبهه مصداقيّه» و امثال آن پاسخ داد. 📖 مباحثی درباره حوزه، ص۹۷تا۱۰۰ @tollabolkarimeh 🌷
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ کوتاه ✔️ به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) و حادثه‌ی حمله‌‌ی وحشیانه حکومت پهلوی به مدرسه فیضیه قم /مباحثات @tollabolkarimeh 🌷
سندروم اعدام‌درمانی دیرزمانی است که جامعه ایرانی مبتلا به یک بیماری شده است؛ اعدام کنید تا اوضاع بهتر شود. در پس ذهن و در کلام بسیاری از ما ایرانیان این پاسخ جادویی به عنوان پاسخی برای بسیاری از معضلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی مطرح میشود و با افسانه‌هایی مثل اینکه فلان پادشاه، فلان نانوا را انداخت در تنور و بعد از آن دیگر نانواها در تهران نان خوب دست ملت میدادند و یا خدا فلانی را رحمت کند که هی قاچاقچیان مواد مخدر را اعدام کرد و مواد مخدر کم شد و یا فلانی فلان و ..... و الان هم برخی فکر میکنند که برخی التهابات اقتصادی در سکه و قیر و ماشین و کشک و پیاز و چغندر را میتوان با اعدام به سامان کرد و از این پیچ تاریخی و این موقعیت حساس کنونی سر به سلامت برد. القصه اینکه همیشه این ‌شعر و شعار و‌ عدم‌شعور در جامعه ما جاری است که: «تا فلانی کفن نشود این وطن وطن نشود» کدام جامعه‌ای با اعدام مشکلاتش حل شد که ما دومین جامعه باشیم؟ چرا در هر موضوعی اعدام را تجویز میکنیم؟ کدام‌تحقیق جرمشناسانه اثبات کرده است که مجازات شدید، بر کاهش جرم و یا پیشگیری از جرائم تاثیرگذار است در حالیکه بسترهای ارتکاب جرم در جامعه کماکان باقی است؟ طرفه آنکه قانونگذار ما چون از همین بستر فرهنگی و اجتماعی برخاسته است، سخاوتمندانه اعدام را در بسیاری موارد (بیش از شصت عنوان) تجویز کرده است که نباید میکرد و میزان اعدام یکی از بالاترین رکوردها را در دنیا دارا هستیم. طرفه‌تر آنکه وجود برخی عناوین فقهی محدود، با تفاسیری غیرفقهی چونان توسعه یافته‌اند که اکثریت اعدامهای کشور را پوشش میدهند؛ نمونه بارزش اعدام در جرایم مواد مخدر است یا وضع ماده ۲۸۶ و افساد فی الارض و .... . القصه مشکل ما، آن‌ تلقی فرهنگی است و ما باید بر آن اندیشه برآشوبیم و جان انسانها برای ما اهمیت داشته باشد و با منطق با آنانی که مبتلای به این سندروم هستند گفتگو کنیم تا مگر بعد سالها این بیماری تاریخی درمان شود. پی‌نوشت اول: نظام فقهی بدون اعدام نمی‌تواند باشد اما داشتن اعدامهای فراوان، ذاتی این نظام نیست پی‌نوشت دوم: داشتن اعدام کم، مطلوب است اگر این حرف را قبول نداشته باشیم، باید خیلی در مورد وجود آن بیماری در وجودمان تامل کنیم. ✍ محسن برهانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران @tollabolkarimeh 🌷
✅ تقاضای امام صادق(ع) از شیعیان: مایه ننگ و شرمندگی ما نباشید! ⚫️ سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) تسلیت باد! /بنیاد شهید مطهری @tollabolkarimeh 🌷
🔹حوزه‌های علمیّه مرکز اسلامند؛ بالاخره دین باید فهمیده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمق‌یابی بشود، [لذا] مرکز لازم دارد؛ این مرکز، حوزه‌های علمیّه‌اند که عالِم دینی درست میکنند. حوزه‌های علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند. 🔸اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ یعنی یک وقت هست که ما اسلام را... فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست [که] واقعیّت هم همین است... خب اینها را باید برویم در حوزه‌ی علمیّه یاد بگیریم.‌ لکن این [برداشت] درست نیست؛ این بخشی از کار حوزه‌های علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است. 🔰 بخش دیگرِ اسلام عبارت است از کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر. 🗓۱۳۹۸/۲/۱۸ @tollabolkarimeh 🌷
🔺 از عوام تا عوام 🏴 به‌مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام 💠 و مِنهُمْ أُمِّیُّونَ لا یَعْلَمُونَ الْکِتَب إِلا أَمَانىَّ وَ إِنْ هُمْ إِلا یَظنُّونَ / بقره : ٧٨ ✍️ و پاره‌ای از آنان [یهودیان] عوامی هستند که کتاب خدا را جز مشتی خیالات و آرزوها نمی‌دانند؛ و تنها به پندارهایشان دل بسته‌اند. ✔️ در ذیل این آیهٔ شریف چنین نقل شده است که مردی خدمت امام صادق علیه‌السلام عرض کرد: 🔹 ای پسر رسول خدا (ص)! با این‌که اطلاعی از کتاب آسمانی خود جز از طریق علمایشان نداشتند، چگونه خداوند آنها را به‌خاطر تقلید از علما و پذیرش آنان مذمت می‌کند؟!! 🔹 اگر تقلید از علما برای «عوام یهود» جایز نباشد، هم نباید از علمای شیعه تقلید کنند!! آیا عوام یهود با عوام شیعه که از علمای خود تقلید می‌کنند، تفاوت دارند؟! 🔲 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🔹 فرق آنها این است که از وضع علمای خود آگاه بودند و می‌دانستند که آنها به صراحت دروغ می‌گویند، حرام و رشوه می‌خورند و احکام خدا را تغییر می‌دهند. آنها با وجدان خود این حقیقت را دریافته بودند که چنین اشخاصی فاسق‌اند و جایز نیست سخنان آن‌ها را دربارهٔ خدا و احکام او بپذیرند. به این دلیل، خداوند آنها را نکوهش کرده است. 🔹 اگر هم از علمای خود فسق آشکار و تعصّب شدید و حرص به دنیا و اموال حرام را ببینند و با این حال از آنها پیروی کنند، مثل یهود خواهند بود که خداوند آنها را بخاطر پیروی از علمای فاسق نکوهش کرده است. ➖ سپس امام صادق علیه‌السلام فرمودند: ⭕️ عوام باید از علمایی تقلید کنند که پاکی روح خود را حفظ می‌نمایند، دین خود را نگه می‌دارند و مخالف هوا و هوس و مطیع فرمان خدا هستند. 📚 الاحتجاج ٢ : ۵٠٨-۵١٢ ، الحدیث ٣٣٧ @tollabolkarimeh 🌷
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✖️گرفتار ها شدیم.. گفتند باید به تصویر مبارک امیرالمومنین آب دهان بیندازید و به او فحش دهید.. وگرنه کشته میشوید!! السلام علیک یا (ع) @tollabolkarimeh 🌷
🔸 کمدی زنان در تلویزیون اشکال دارد 🔸واکنش امام صادق (ع) به خنده با نامحرم حجت‌الاسلام استاد حوزه علمیه قم: 🔹 ابوبصیر می‌گوید: جلسه قرآن داشتم، خانمی شاگردم بود. روزی من شوخی‌ تندی کردم و آن خانم و من بسیار خندیدیم، فردا به محضر امام صادق علیه‌السلام رسیدم، امام(ع) فرمود: ابوبصیر چه به خانم گفتی؟ او از خجالت عبایی یا چیزی که به همراه داشت جلوی صورتش گرفت تا امام او را نبیند. . او عذرخواهی کرد اما امام نپذیرفت و فرمود: توبه این کار تو به این نیست، دیگر نمی‌خواهد جلسه قرآن را برگزار کنید. 🔹دختر جوان هفده هجده ساله‌ای را می‌آورند تا استندآب کمدی ایجاد کند، هزار اَدا و اطوار در می‌آورد ببیند می‌تواند از مردم که در مقابل او هستند نمره بگیرد یا نه. این برنامه شب ما است و صبح زود سخنرانی یک از روحانیون را می‌گذارند. @tollabolkarimeh 🌷
⚡️ امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با به مبارزه برخاستند و يک در را بنیان نهادند. ⚡️ یکی از مکاید در طول تاریخ، مکتب‌سازی‌های بدلی بوده است. 💠 : 🔸 مکتب‌سازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت است که هميشه دنبال مي‌کند. اين مکتب‌سازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع مي‌شود تا بعد در دوره بني‌اميه و معاويه به جايي مي‌رسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(ع) را رصد مي‌کند و هر کاري حضرت مي‌کنند بدلش را مي‌سازد. فرقه‌هاي کلامي و گرايش‌هاي معنوي منحرف که الان پيدا می‌شود تصادفي نيست و همان‌طور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايش‌هاي باطل را مديريت مي‌کنند، در دوره‌هاي قبل هم همين‌طور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيده‌اند. اينها مکتب‌سازي است و ريشه‌اش به دستگاه طواغیت و شیاطین برمي‌گردد. درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم به‌شدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف اسلام، تحريف و حتي روش فقاهت، تحريف که در همه اين‌ها مکتب‌سازي‌هاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اين‌ها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بني‌اميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند. شأني که وجود مقدس امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در اين زمينه دارند چيست؟ 🔸 همان‌طور که شيخ مفيد نقل کرده‌اند قبل از امام باقر(ع)، تشيع که مکتب حق است يک روشن و حتي يک و يا داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت مي‌شديم، ولي امامین صادقین(ع) يک درست کردند. در صدر اسلام واقعا اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي مي‌کردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم به‌شدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهري‌گري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من معتقدم حوزه گرفتار نوعی سکولاریزم شده ... من حوزه رو مقدس نمیدونم، محترم میدونم ... _ احمد رهدار _ برنامه زاویه شبکه۴ / موضوع: حوزه علمیه نظاره‌گر یا تصمیم‌ساز @tollabolkarimeh 🌷