🖋 اظهارنظرعلمی یا تهمت به مراجع شیعه برای دمیدن در آتش #تفرقه ؟
🗓 در روزهای اخیر شبکه ی العراقیه در برنامه ای با موضوع دین و سکولاریسم با آقای #سید_کمال_حیدری گفتگو کرد. وی در این گفتگو اظهار داشت: «به ضرس قاطع میگویم که تمامی علماء شیعه، مسلمانان را از نظر باطنی کافر میدانند و درباره ی کفر ظاهری آنان نیز برخی از علما آنان را در حکم کفار میدانند.»
💡در پی این اظهارات، فتوایی از #آیت_الله_سیستانی حفظه الله منتشر شد که در واقع نقضی بر ادعای سید کمال حیدری بود. ایشان مسلمانان غیر دوازده امامی را از نظر ظاهری و باطنی مسلمان دانسته و قائل به مجزی بودن تمامی عباداتی که بنابر شرایط انجام داده اند شدند.
❓ اما چه چیز باعث شده تا آقای سید کمال حیدری چنین سخن عجیبی بر زبان براند؟ آیا میتوان قبول کرد که چنین فردی که صاحب تألیفات گوناگون در موضوعات حوزوی بوده و مدرس حوزه ی علمیه میباشد از نظرات آشکار فقها آگاهی نداشته است؟
‼️ از سوی دیگر آقای سید کمال حیدری در گذشته از سوی علما دعوت به #مناظره شده است و اساسا جایگاه بحث علمی، محافل علمی است. حال آنکه او اظهارنظرهای خلاف خود را در رسانه ی جمعی مطرح کرده است و عموم جامعه را مخاطب سخنان #تحریف آمیز خود قرار داده است.
👈 در پی انتشار این سخنان بی اساس ردیه ای از آیت الله اراکی در رسانه ها منتشر شد.
ناگفته پیداست که اگر نقدی نیز به بیانات آیت الله اراکی وارد باشد انتقاد از ایشان مهم بوده و مبارزه با تحریف و تهمت ناروای آقای حیدری اهم میباشد
اما برخی هجمه به آیت الله اراکی را بر مقابله با تهمت ناروا به علماء شیعه ترجیح دادند!
⭕️ در آخر باید گفت: این ساده لوحی است که چنین اقداماتی را صرف اظهارنظرهای فقهی دانست و از نقشه ی دشمن برای سکولاریزه کردن اسلام و دامن زدن بر آتش تفرقه ی مذهبی غفلت کرد. بدون شک چنین اظهارنظرهایی خواسته یا ناخواسته در جهت عملیاتی شدن اغراض شوم دشمنان اسلام و ایجاد تفرقه میان مسلمین صورت میپذیرد و این طلاب علوم دینی و روحانیون بصیر هستند که میبایست با نقد علمی و موضعگیریهای هوشمندانه ی خود پرده از نقشه ی شوم کفار برداشته و مانع غبارآلود شدن فضای جامعه و گمراهی مردم شوند.
/ تنویر
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا کسی احساس وظیفه نمیکند؟
🎥 تفاوت احساس وظیفه اجتماعی، در جوامع #اسلامی و #غیر_اسلامی!!☝️
#نشر_دهید
🌺 به یاد شهید احیای حیا، شهید محمد محمدی
▪️تولید توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 ترند های احساسی در جنگ روایت ها
✍سید علیرضا آل داود
ماجرای #دختر_آبادانی و روایت سازی عناصر تابلودار ضدانقلاب در توئیتر برای ساختن روایت اول با بهره گیری از تکنیک های عملیات روانی از این ماجرای کم اهمیت و تقریبا هیچ باردیگر بر هوشیاری جریان انقلاب در عرصه جنگ شناختی با بستر فضای مجازی در کشور تاکید داشت.
ماجرا از این قرار بود که دختری عصبانی و دارای اختلالات روانی به منزل یکی از مدیران پالایشگاه آبادان می رود و پس از تهدید و درگیری و همراه داشتن تیزبر و شوکر اعضای خانواده را مجروح می کند.
سپس مادر و پسر خانواده شروع به دفاع از خود و اهالی خانه کرده و با نگهبانی مجتمع تماس میگیرند.
در ادامه نگهبان پا و دست بر روی قفسه سینه دختر با سر و صورت خونآلود گذاشته و ضد انقلاب این قسمت از ویدئو را تقطیع شده شروع به پخش در توئیتر ذیل هشتگ های #دختر_آبادانی و نام مدیر مذکور می کند و این حادثه را با جریان جورج فلود در آمریکا مقایسه می کند.(جالب اینجاست همین جریان اصلاح طلب و ضد انقلاب برای نجفی اصلاح طلب که همسرش را کشت و کیوان امام دانشجوی اصلاح طلب که به 300 دختر تجاوز کرده بود، سکوت کرد)
پس از ترند شدن ماجرا و استفاده ضد انقلاب از تکنیک های #برانگیختن_احساسات #مظلوم_نمایی #مقایسه #پاره_حقیقت_گویی و سو استفاده از موضوعات در حوزه زنان، کاربران توئیتر که عمدتا در حوزه سواد رسانه ای و جنگ شناختی ادراکی ترکیبی دارای فهم و دانش ناقصی هستند شروع به استفاده از هشتگ های دشمن می کنند.
لازم به ذکر است در جنگ روایت ها معمولا طرفی برنده است که روایت نخست را بر افکار و قلوب جامعه هدف تزریق کند و با وجود فضای بی بند و بار و رهای اینترنت که مدیریتش دست دشمنان ایران اسلامی است مشخص است که روایت اول را معمولا کدام طرف می سازد! فقر #سواد_رسانه_ای در جامعه هم از علت های تاثیر شناختی این حملات شناختی در جامعه است.
البته جوکرهای مجازی جریان تحریف و ضد انقلاب نیز در تاثیر شناختی این موضوعات بی تاثیر نیستند.
این موضوع بار دیگر نشان داد فضای مجازی رها شده همچنان در حال ترور باورها، عقاید، حقایق، افکار، اذهان و قلوب مردم است و چرایی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، قطع ید دشمن از این فضا و تاکید بر اجرای نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی را به ما گوشزد میکند.
@tollabolkarimeh 🌷
🔹فومو؛ طاعون مدرن
🔻به دنیای «#ترس_از_دست_دادن» یا «فومو» خوش آمدید. آخرین اختلال فرهنگیای که بیسروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل میبرد. فومو، زاده پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است و به احساس از دست دادن چیزی مهیجتر، مهمتر و جالبتر گفته میشود که در جایی دیگر در جریان است.
🔻نگرانی برای ازدستدادن #خبرها در روزگار شبکههای اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: #فومو یا «ترس ازدستدادن».
🔻همه میدانیم اسباب پریشانخاطری است اگر دیگران در حال لذتبردن از تجربهای ارزشمندتر باشند و ما جزئی از آن نباشیم. بر اساس یک مطالعۀ جدید، ۵۶ درصد از کسانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، از این طاعون مدرن رنج میبرند.
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
💢 چه بهانه ای برای سکوت و مماشات و انفعال و تقیه کردنهای بی مورد و درجازدن و تکرار مکررات ؟!
#امام_خمینی :
من مجدداً تاکید میکنم که دنیا امروز تشنۀ حقایق و احکام نورانی اسلام است و حجت الهی بر همۀ علما و روحانیون تمام گردیده است.
چرا که وقتی جوانان کشورهای اسلامی برای دفاع از مقدسات دینی خود تا سر حد شهادت پیش رفتهاند و برای بیرون کردن متجاوزان، خود را به دریای حوادث و بلا زدهاند و زندانها و شکنجه ها را به جان خریدهاند و همچون مسلمانان شجاع و مبارز و عزیزان حزب الله لبنان و سایر کشورها مقاومت کردهاند و به جهاد علیه متجاوزان برخاستهاند،
چه حجتی بالاتر از این
و چه بهانهای برای سکوت و مماشات و در خانه نشستن و تقیه کردنهای بیمورد مانده است؟
_ ۱۳۶۶/۰۵/۰۶
@tollabolkarimeh 🌷
♻️ به خامنهای بگویید یک مرید به مریدانت اضافه شد!
(به بهانهی نهم ربیع و مراسمهای مخفی عیدالزهرا)
رضاامیرخانی: سال۸۸ سفری به افغانستان داشتم؛ در اون سفر دیداری با یکی از مشاوران حامد کرزی و یکی از مشاوران وزیر خارجه وقت افغانستان داشتم.
🔹از هر دری سخنی شد تا بحث به مراسم ۹ربیع و لعن بزرگان اهلسنت رسید. من هی سعی میکردم با دیدگاه وحدت اسلامی حرف بزنم، اما هر چی میگفتم مشاور کرزی یه فیلم بلوتوثشده توی گوشیش نشون میداد از مجالس لعنی که فلان سخنران معروف در اون صحبت میکرد.دیدم قبول نمیکنن.
🔹️گفتم براتون خاطرهای تعریف میکنم: مدتی پیش که در یک مراسمی نزد رهبر انقلاب بودم، بعد از مراسم سوالی از ایشون داشتم و ایستاده بودم تا نوبتم بشه. یک حاجی بازاری متدین به آقا گفت: از موقعی که شما برگزاری مجالس ۹ربیع رو ممنوع کردید، خودم دم در خونه میایستم و هر گوشی و ضبط صوتی که مدعوین دارن میگیرم و نمیذارم هیچ فیلمی از این مجالس بیرون بره. حاجی، توقع داشت مورد تحسین رهبری قرار بگیره؛ آقا گفت: «این که من لعن بزرگان اهلسنت رو ممنوع کردم، به خاطر عواقب اینطوریش نیست! این اعتقاد قلبی منه و حاضرم این اعتقاد رو روی کفنام بنویسن!»
️امیرخانی ادامه میدهد: وقتی این خاطره رو برای اون دو مشاور نقل کردم، مشاور کرزی گفت: وقتی رفتی ایران به خامنهای بگو «یک مرید به مریدان تو افزوده شد!» من چندی بعد در دیداری با رهبری این رو تعریف کردم و گفتم من افشای سرّ کردم. آقا فرمودند: «تا میتونید از این افشاها بکنید."
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 انتقاد صریح رهبر انقلاب به اقدام برخی ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور:
❌ انتقاد غیر از هتک حرمت است
🔸رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور، به اقدام اخیر برخیها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام میکنم.
🔸رهبر انقلاب، انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و افزودند: هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور.
🔸ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتارها و هتک حرمت، روش امریکاییها است که در مناظره ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کردهاند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه میکند.
🔸رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می شود اما هتک حرمت انجام نمی گیرد.
@tollabolkarimeh 🌷
✅امنیتی شدن یک پروژه فکری
طه حیدری نژاد
1. طی سالهای گذشته اظهارنظرها و سخنان آقای سید کمال حیدری از کنشگران فکری حوزه علمیه قم همواره محل تامل اساتید و طیفی از حوزویان بوده است. اظهاراتی که هر چه جلوتر حرکت می کند به سمت و سوی جریان روشنفکری دینی نزدیک تر می شود و با ایشان همگراتر و به همان میزان از جریانات فکری رسمی موجود در حوزه فاصله می گیرد. همین مساله کافی است تا از شخصیت های نهادهای انقلابی همچون جامعه مدرسین گرفته تا جریانات سنتی حوزه همچون نشست دوره ای اساتید نسبت به سخنان وی واکنش نشان دهند و علیه وی بیانیه دهند.
2. یکی از سنت های همیشگی در حوزه های علمیه سنت مباحثه، گفتگو و نقد و ابرام بوده و همانطور که از کتابهای کلاسیک حوزه نیز برمی آید قلت و ان قلت روندی جاری و ساری در حوزه هاست. بر اساس این مبنا حوزویان حق دا رند در چارچوب های موجود به اظهارنظر پراخته و دیدگاه های خود را در مسائل گوناگون مطرح کنند و هم اکنون نیز در حوزه های علمیه جریانات مختلف فکری علی رغم همه اختلاف ها تلاش می کنند این سنت را حفظ کنند.
3. علی رغم همه تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله آزاداندیشی در حوزه مع الاسف هیچ گاه آزاداندیشی در فضای حوزه به معنای واقعی آن محقق نشد. غالب کرسی ها در فضای اختلافات سلیقه و نه اختلافات مبنایی تشکیل می شود و همین مساله پرونده های اصلی را به سرانجامی نامعلوم می کشاند.ماجرای تحول خواهی یکی از همان دست پرونده هاست که همچنان حوزه در خصوص آن نتوانسته به یک نظریه واحد برسد. افکار و اظهارات سید کمال حی دری نیز از آن دسته از جریاناتی است که حوزه می توانست و امکان آن بود که در غالب یک سلسله تمهیدات درون حوزوی از جمله کرسی آزاداندیشی و مفاهمه حل و فصل گردد .
4. به نظر می رسد که سید کمال حیدری - که از جمله نظریات وی می توان به جواز تعبد به ادیان، جواز تعدد قرائت ها از دین، تمایز بین مرجعیت فقهی و دینی اشاره داشت - با اظهار نظر اخیر خود مبنی بر تکفیر اهل سنت توسط علمای شیعه، پروژه فکری خود را وارد فاز جدیدی نمود. انتشار این اظها ر نظر در روزهایی که نزدیک به هفته وحدت می شویم موجی از تعارضات و تنش ها را در درون برخی از جریانات شیعه به راه انداخته است.در مقطعی که باید فعالانه به دنبال دفع نقشه های استکبار جهانی در ایجاد تنش بین مسمانان بود، طیفی از بزرگان حوزه قم درگیر دفع و پاسخگویی به شبهات ایشان شده تا از تنش زا شدن فضا و از امنیتی شدن یک تفکر جلوگیری کنند.
5. مهمترین سوال بسیاری از دغدغه مندان در چنین شرایطی این است که چه باید کرد و فضای تنش زای موجود را چگونه می توان کنترل کرد؟ به نظر می رسد هر تفکری در سه سطح نمود پیدا می کند.
سطح اول ) سطح فکری و نظر ی؛ در این سطح تفکر و اندیشه در قالب کتاب، نظریه، کرسی آزاداندیشی و ... عرضه گردیده و تنش زایی آن منجر به ابعاد اجتماعی و سیاسی و امنیتی نمی گردد.
سطح دوم) سطح سیاسی و اجتماعی؛ برخی از تفکرات و اندیشه ها در سطوح مختلف امتداد پیدا می کنند و با جذب افراد به سطوح سیاسی و اجتماعی امتداد پیدا می کنند.
سطح س وم) سطح امنیتی؛ این سطح بالاترین سطح تخاصم یک اندیشه با چارچوب های موجود می باشد. به عنوان مثال داعش و تفکر تکفیری به عنوان یک اندیشه در میان سلفیت در سالهای متوالی فکری بود و عرصه میدانی نداشته اما در سطح سوم، در سالهای گذشته سطح امنیتی پیدا کرده و باعث جنگ ها و ریختن خون های زیادی در بین مسلمانان شد.
در نهایت به نظر می رسد با اظها ر نظر اخیر آقای سیدکمال حیدری در شبکه عراق یالاخباریه این جریان فکری خیلی زود وارد سطح سوم گردید، سطحی که احتمالا در صورت اهمال دلسوزان می تواند در سالهای آینده هزینه های زیادی برای کشور و فعالان تشیع در سایر کشورها داشته باشد.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️#بحران_مارپیچ_سکوت
دقت کردهاید که بعضی وقتها با موجی در شبکههای اجتماعی مخالف هستیم اما جسارت ابراز نظر خودمان را نداریم؟
🔹اینجور وقتها فکر میکنیم که در اقلیت هستیم و اکثریت مقابل، به سرعت ما را متهم خواهند کرد. یعنی حتی ممکن است که ما و همفکرانمان در موضوعی خاص، تعدادمان از بقیه بیشتر باشد، اما چون همه سکوت کردهایم، هیچکس جسارت ابراز نظر را ندارد. در این شرایط گرفتار «مارپیچ سکوت» شدهایم.
🔹مارپیچ سکوت، یکی از نظریههای حوزه رسانه است که این روزها خیلیها آگاهانه از آن علیه «#آگاهی» ما استفاده میکنند.
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
🔰شبکههای اجتماعی و مغزهای کوچک خسته
✍️ مجتبی شکوری
1️⃣ شبکههای اجتماعی محاسن زیادی دارند؛ باعث شفافیت میشن، بعضی جاها مسئولان مختلف رو وادار به پاسخگویی میکنند، ضعفها رو نشون میدن و... اما برای فردیت آدمها، معایب زیادی دارند که مهمترین آنها مرگ عمق هست!
2️⃣ ما به دلیل حضور زیاد در شبکهها، امکان تفکر رو از دست دادیم. مطالعات نشان میده انسان امروزی بیشترین زمانی که میتونه بدون سرزدن به #تلفن_همراه تحمل کنه ۲۳ دقیقه هست!
3️⃣ انسانی رو تصور کنید که در ۱۰ سال قبل متمرکز میشد و مثلا ۲ ساعت #کتاب میخوند یا #فیلم میدید یا به یک موضوع فکر میکرد، اما الان توجهش قطعه قطعه شده به زمانهای ۲۳ دقیقهای!
4️⃣ در #شبکههای_اجتماعی اخبار زیادی منتشر میشه، اما ما الان به #اخبار نیاز نداریم. نیازمند تحلیل هستیم. با حضور شبکههای اجتماعی تحلیلها از بین رفت و همه چیز در سطح حرکت میکنه!
5️⃣ وقتی ما از اتفاقات و جریانات تحلیل نداریم، ریشه درد و درمان رو پیدا نمیکنیم و در دنیایی از #اطلاعات شنا میکنیم بدون اینکه دستاویزی داشته باشیم که ما رو به ساحل امنی برسونه!
6️⃣ مغز ما اونقدر در برابر خبر بد و پرتنش قرار گرفته که به حالت خواب رفته و برای حفاظت از بدن ما تصمیم گرفته به این حجم از خبر بد واکنش نشون نده و خنثی عمل کنه. درباره #کرونا هم همین اتفاق افتاد.
7️⃣ اوایل مغز آماده بود، اما به مرور انقدر درباره کرونا صحبت شد، انقدر همه ابراز اطلاعات کردند و اخبار ضد و نقیض منتشر شد که الان بیشتر مردم دیگه در برابر کرونا و توصیههای بهداشتی منفعل شدند!
8️⃣ این رو به همه اتفاقات زندگی میشه تعمیم داد. باید نگران مغزمون باشیم، نگران این که دیگه بین بد و خوب واکنش نشون نده!
/تاملات
@tollabolkarimeh 🌷
و ......
تکرار ماجرای همیشگی تاریخ !
ضعف و سستی شیعیان ؛
برای یازدهمین بار، ذخیرهی خداوند را از صندوقچهی دنیا گرفت.
و باز ....
آدمیزاد ماند و وحشتِ دنیایِ بیچراغ!
@tollabolkarimeh 🌷
عدهای از اینکه #رهبر_انقلاب گفتند #هتک_حرمت رئیس جمهور را نکنید، برآشفته شدند؛ اینها احتمالاً اگر بودند منتقد امیرالمؤمنین ع هم میشدند! خود حضرت در خطبهی ۲۴۰ نهج البلاغه میفرمایند:
به خدا سوگند آن قدر از او[عثمان] دفاع کردم كه ترسيدم گناهكار شده باشم!
وَ اللَّهِ لَقَدْ دَفَعْتُ عَنْهُ حَتَّى خَشِيتُ أَنْ أَكُونَ آثِماً.
این درحالی بود که عثمان اجازهای از حضرت برای حکمرانی نداشت و حضرت نیز مسئولیت مستقیمی در ادارهی جامعه نداشتند، حال اینکه آقای روحانی حکم تنفیذ شده از رهبری دارد و آقا هم رهبر جامعه هستند.
رسیدن به #اهداف علوی با #سیرهی علوی مجاز است و معنا دارد، اما عدهای میخواهند با سیرهی اهل دنیا به آن برسند که نمیشود.
همانها که بدون رعایت اصول شرعی، #عثمان را کشتند، بعداً به اسم خونخواهی عثمان جلوی #امیرالمؤمنین ایستادند!
باید مردم را برای نظام علوی تربیت کرد.
جلوی دشمن هم نمیشود خلاف شرع عمل کرد چه رسد در اختلافات داخلی.
ضمن اینکه ایشان انتقاد را جایز دانستند اما هتک حرمت از همهی مسئولین و مردم را حرام دانستند؛ یعنی یک قاعده را مطرح کردند.
جالب این است که این رویهی ثابت ایشان بوده است؛ در زمان آقای احمدینژاد هم در ۱۳۸۷/۸/۱۵ گفتند:
«وقتى رحمت الهى براى ما پيش خواهد آمد كه مواظب و مراقب خودمان باشيم؛ مراقب حرف زدنمان، مراقب اقدام كردنمان، مراقب تبليغاتمان. اين فضاى بى بند و بارى در حرف زدن، در اظهارات عليه دولت، عليه كى به خاطر اغراض، اينها چيزهایى نيست كه خداى متعال از اينها به آسانى بگذرد.»
/مصابره
@tollabolkarimeh 🌷
🔥بزرگترین فتنه🔥
📕نظرات آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین درباره فتنه فرقه گرایی و تفرقه افکنی مذهبی
قسمت اول
نقشه فتنه کبری(بزرگترین فتنه)
🔴طرح فتنه ای که در این روزها بر ضد این امت در حال حرکت است، و با قدرت و زور و حیله و سیاست شیطانی به سوی این امت کشانده می شود، یک نقشه فتنه معمولی و عادی نیست، و آن پروژه، بزرگترین فتنه خردکننده و ریشه کن کننده است، شروع می شود اما به سادگی پایان نمی پذیرد، نابود می کند و آباد نمی سازد، ویران می کند و به باد می دهد، بیچاره مي کند و هیچ منطقه ای از مناطق امت اسلام را از آتش و شر و ناراحتی وانمی گذارد(استثنا نمی کند) و برای مسلمین هیچ دین راستین، انسانیت و تمدنی باقی نخواهدگذاشت.
فتنه فرقه ای دیوانه، ویرانگر و بنیان کن، سوزاننده، نابودکننده، حلال شمارنده تمام حریم هایی که خداوند بر مسلمان، نسبت به برادر دینی اش حرام شمرده است.
این فتنه، به صورت فرقه ای طراحی شده است برای مقابله و انتقام از امت اسلامی، به خاطر توجه امت به اسلامش و آهنگ بازگشت به آن و شروع این بازگشت و فعال شدن آن.
علاوه بر همه اینها، این فتنه فرقهگرایی، بسیار مناسب است برای سوء استفاده و بهره برداری زشت و خبیثانه از روح دینی که با قدرت و پویایی در رگ و خون این امت در حال جاری شدن است.
اگر بیداری این امت و نقطه کانونی توجه او، ملیتی و نژادی بود، برای شکستن و نابودکردن وحدت او فتنه ای قومیتی طراحی می شد.
در آن جاهایی که اهل ادیان و مذاهب مختلف، انگیزه مذهبی برای مقابله و درگیری با یکدیگر ندارند نیز نوع دیگری از درگیری و اختلاف افکنی را طرح ریزی می کنند و آن دوقطبی سازی با مطرح کردن شعارهای دوقطبی است.
فرقه گرایی شر بزرگ
🔴فرقه گرایی مذهبی، شر بزرگ و فراگیری است که به نابودی سریع امت اسلامی می انجامد، همچنانکه دشمن این امت می خواهد.
فرقه گرایی یعنی جنگ داخلی که وحدت امت اسلامی و امکانات و فرصت هایی که باید آنها را برای ساخت صحیح امت و مقابله با دشمنانش به کار بگیرد، را از بین می برد.
فرقه گرایی یعنی رودررو شدن و مقابله برادران با یکدیگر که تر و خشک را با هم می سوزاند.
و آن خطری است ویران کننده که اولا از انسان پرهیزگار صادر نمی شود، و ثانیا انسان عاقل هرگز آن را انجام نمی دهد، نه بدینصورت که به شعله ورشدن آن کمک کند و نه اینکه بتواند جلوی آن را بگیرد و نگیرد!
زمانه، زمانه بسیار حساس و در اوج اهمیت و خطر است در حالیکه همه کشورهای اسلامی به یک جنگ سرنوشت ساز با دشمنان خدا، مبتلاست.
ما دائما از خارج _از امت اسلام_ تهدید می شویم، پس اگر به همراه تهدید خارجی، تهدید داخلی نیز همراه شود _ و آن برانگیختن اختلافات مذهبی است_ این خطر را بزرگ و رنج و سختی آن را بیشتر می کند.
جوامع اسلامی باید عبرت بگیرند و در خون مسلمانان از خدا بترسند، و هیچ جریان فرقه گرایی و اختلاف مذهبی در هر شکلی از اَشکال را برپا نکنند و سیاسیون و مسوولین رسمی از خدا بترسند و مراعات این امت را نموده، هیچ گونه مقررات و شرایط فرقه ای ایجاد نکنند که به درگیری فرقه ای و کینه های مذهبی بیانجامد که سرزمین ها و بندگان خدا را دستخوش طوفان بلا سازد.
طرف های فتنه فرقه گرایی
🔴در اینجا طرف هایی وجود دارند که _با استفاده ابزاری از تعدد مذاهب برای شعله ورکردن آتش درگیری که هيچ چیزی قدرت ویران گری آن را ندارد_ بر تحریک این درگیری و برانگیختن و تغذیه این فتنه توافق دارند.
در اینجا طرف خارجی وجود دارد که حرکت بیداری اسلامی در امت و شوق او به اسلام و آغاز حرکت بر مسیر رسیدن به افق بلند آن، او را به وحشت انداخته است.
و حاکمانی از دولتمردان امت اسلامی، از آنها که هیچ امری از امور اسلام برایشان مهم نیست مگر ترسشان از بازگشت امت به خویشتن.
و طرف سوم، صاحب نظران سنگ اندیش و تنگ نظر هستند که نظریه صحیحی نسبت به اسلام ندارند، از هر مذهبی که باشند.
این فتنه اولین چیزی را که از بین می برد، موقعیت امت اسلامی در واقعیت زندگی امروز است و اولین کاری که انجام می دهد، تبدیل کردن آن به یک کالای بی ارزش در دست دشمنان و تقسیم و تجزيه آن بین امت های دیگر است.
این فتنه اصالت ها و ریشه های اسلامی، و راستی و درستی آن در نزد نسل های آینده را از بین می برد.
خسارت های آن در تمام زمینه ها و سطوح به صورتی فراگیر و گسترده، بزرگتر از آن است که تصور شود!
🖋[ترجمه شده از کتاب "اضواء علی الفکر السیاسی الاسلامی ج 2" از صفحات 13 الی 43 قضیة الطائفیة]
🔺ترجمه و تنظیم : علی اکبرابادی
#وحدت #تمدن_نوین_اسلامی #شیعه
#سنی #امت_اسلامی
#شیخ_عیسی_قاسم
ادامه دارد ....
@tollabolkarimeh 🌷
❇️ آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر (عج) بر همه شیعیان به ویژه منتظران آن حضرت مبارک باد.
🌸 الهم عجل لولیک الفرج
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🔅آیا انتظار فقط مفهومی "شیعی" است؟
⁉️آیا غیرشیعیانِ دنیا نیز میتوانند،
بخشی از جنبش جهانی امام مهدی"عج" باشند؟
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مستند ره افسانه
قسمت اول
❗️جریان مدعیان دروغین در طول تاریخ
🔶هر دین و مسلکی که در آن بحث موعودباوری مطرح است همواره شاهد مدعیان دروغین بوده که برخی خود را موعود نامیدند و برخی دیگر ادعای ارتباط و یا نائب خاص #موعود کردهاند.
🎥 حجتالاسلام شهبازیان استاد و پژوهشگر
#مدعیان_دروغین
#یمانی
@tollanolkarimeh 🌷
#عید_بیعت
✨امام علی علیه السلام فرمودند:
نهم ربیع (غدیر دوم)، روز ترک گناهان کبیره، تخفیف گناهان شیعه، روز برهم شکستن بنای کفر، روز عافیت و برکت، عید بزرگ خدا و روز مستجاب شدن دعا و.... است
📚زادالمعاد علامه مجلسی باب ۸ص۳۲۵
" #اللهم_عجل_لولیک_الفرج " یعنے:
⛔️گناه نکنیم⛔️
@tollabolkarimeh🌷
🔰حوزه و دانشگاه مقابل هتک حرمت بایستند
💢 این چندتا کاریکاتوری که در در مورد پیامبر است هتک حرمت است. حوزه و دانشگاه باید قدم جدی بر دارند و آن هتک حرمت را پاسخ دهند.
🔻اول اینکه آنان{روزنامه فرانسوی} شبهات دینی را شناسایی کردند دوم قبل از اینکه آن شباهت را به صورت کتاب در بیاورند یا همزمان کاریکاتور را کار کردند.
➖سوم همان مطلب موهن و تهمتها را به صورت کاریکاتور در آوردند یعنی اینکه هم پشتوانه علمی ایشان کتاب باشد هم عامل پوزخندش کاریکاتور باشد. هم کار فرهنگی کردند هم کار هنری طنز!
⚠️ اگر با اینها مقابله نکرد محصولش همان تاریخ سیاسی سی و سه سالهای میشود که قبل از انقلاب توسط طاغوت منتشر شد. شبهات آن کتاب اکنون به صورتهای دیگر در آمده.
📝 علامه جوادی آملی /فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 معنویت دینی عامل معنابخشی به زندگی و سلامت جسمی
✅ روانپزشک و محقق آمریکایی اعلام کرد نتایج تحقیقات گسترده در کشورهای مختلف، اثبات کرده است که #معنویت و پایبندی به دین، برای بشریت آرامش روحی، روانی و سلامت جسمی به همراه میآورد.
🔶 در یک تحقیق که به مدت ۱۴ سال انجام شد، مشخص شد، افراد #مذهبی، زندگی سالمتر و عمر بیشتری از افراد غیرمذهبی دارند. حتی افراد دینداری که از سرطان رنج میبردند، نسبت به بیمارانی که اعتقادات دینی نداشتند، بیشتر عمر کردند و دیندارانی که جراحی قلب باز کرده بودند، نسبت به افراد غیرمعتقد به ادیان، سریعتر بهبود پیدا کردند. /فرق و ادیان
بیشتر بخوانید:
https://iqna.ir/00GUTt
@tollabolkarimeh 🌷