💢راهبرد صریح تاجزاده برای حذف ولایت فقیه
🔹 در ادامه خط خبری #مصطفی_تاجزاده علیه نظام و ولایت فقیه، وی سیزدهم دیماه در صفحات توئیتر و اینستاگرام خود به بهانه پاسخ به اظهارنظر یکی از مخاطبین، با وقاحت تمام با ارائه راهبردی، گامهای مدنظر خود برای حذف ولایت فقیه را برشمرد و نوشت:
👈«گام اول دورهایشدن رهبر و قدم دوم ادغام رهبری با ریاست جمهوری و انتخابی شدن مقام/نهاد جدید است.»
▪️تاجزاده بیستوهشتم آذرماه هم در توئیتی با طعنه به رهبری تلویحا ایشان را پایبند به اهداف ملت ندانست و راهکار #رفراندوم و #انتخابات_آزاد را توصیه کرد.
▪️ همچنین وی بیستوهفتم آذرماه در توئیتی نخستین گام اصلاح ولایتفقیه را تبدیل ولایت مطلقه، مادامالعمر و غیرپاسخگو را به ولایت مشروط، دورهای و انتخابی دانست.
▪️ وی پیش از این هم در توئیتی با ادعای «در تقابل بودن ریاست جمهوری و رهبری»، راه حل آن را ادغام این دو جایگاه دانست.
✅ راهبرد مخالفین نظام سوق دادن انتقادات از مسوولین به سمت رهبری و تحمیل هزینه شکستهای پیدرپی دولت در عرصه داخلی و خارجی به نظام اسلامی و مقصر نشان دادن رهبری در این زمینه است که تاجزاده از مدتها قبل در همین چارچوب عمل کرده است.
/حجره١٤
@tollabolkarimeh 🌷
✍ رائفی پور
آنچه در پاکستان بر سر شیعیان می آید حاصل سالها پمپاژ تفکر تروریستی توسط عربستان سعودی با حمایت امریکا است
برخی برآوردها حاکی از حضور بیش از یک میلیون مبلغ وهابی در این کشور است
🔴 تصمیم امریکا مبنی بر انتقال داعش به افغانستان و پاکستان نیز بر عمق این فاجعه می افزاید.
#شیعیان_هزاره
🔻 وقتی که شیعه در خواب است
🔺یا نمی تونه ازدواج کنه یا ازدواج هم کرد تکثر اولاد نداره
🔷 مهم تر اینکه تبلیغ مکتب نداره جذب به شیعه نداره برای تبلیغ مکتب حقه اهل بیت پول خرج نمی کنه کار تشکیلاتی نمی کنه نه شبکه ماهواره ای تبلیغی نه تولید نرم افزاری تبلیغی نه سایت تبلیغی نه چاپ کتاب تبلیغی به تمام زبان های زنده دنیا
🔷 نهاد های دولتی و حاکمیتی در خواب حوزه های علمیه در خواب نهاد های مردمی در خواب سرمایه داران شیعه در خواب تلاش و همت برای تبلیغ مکتب زیر صفر
⚠️ اما تبلیغ در اهل سنت بالای صد ، ازدواج و تکثر جمعیت با سرعت نور بالای صد ، کار تشکیلاتی دولتی و مردمی بالای صد
♦️اما نتیجه در آینده ای نه چندان دور ایران شیعه اکثریت جمعیتش سنی و شیعه در اقلیت
♦️ اما نکته تاریک این ماجرا اینه که امنیت شیعیان هم به خطر خواهد افتاد چرا که کشتار شیعیان سوژه بهشت رفتن سنی های افراطی و وهابی است و هزاران بلاهای دیگر
@tollabolkarimeh 🌷
#سواد_رسانه
❌ اخبار، ساختار مغزتان را تغییر میدهد
اخبار مثل مواد عمل میکند. وقتی داستانی آغاز میشود، طبیعتاً میخواهیم بدانیم که به کجا میکشد. با صدها خط داستان مندرآوردی در سرمان، چنین میلی بیشازپیش جذاب شده و بیاعتنایی به آن دشوار میشود.
چرا اخبار اعتیادآور است؟ وقتی عادت میکنید اخبار را چک کنید، تحریک میشوید که حتی بیشتر از قبل چک کنید. توجهتان روی اتفاقهایی که سریع رخ میدهند متمرکز است، پس تشنه هستید تا دادههای بیشتری دربارهشان کسب کنید. این موضوع با فرایندی به نام «تقویت بلندمدت انتقال سیناپسی» (LTP) و مدارهای پاداش در مغز شما ارتباط دارد. معتادان دنبال مقدار بیشتری مادۀ مخدر هستند تا حالشان خوب شود، چون در مقایسه با غیرمعتادان به تحریک بیشتری نیاز دارند تا به آستانۀ #پاداش_رضایتبخش برسند. اگر توجهتان را روی چیزهای دیگر متمرکز کنید -مثلاً ادبیات، علوم، هنر، تاریخ، آشپزی، رسیدگی به حیوان خانگی، هر چیزی- بیشتر بر روی چیزهای دیگر متمرکز میشوید. مغز اینطوری کار میکند.
علم قبلاً فکر میکرد مغز ما مجموعهای از ارتباطهای متراکم است که بین ۱۰۰ میلیارد نورون داخل جمجمهمان شکل گرفته است، و این ارتباطها تا وقتی بزرگ بشویم تا حد زیادی تثبیت شده است. امروز میدانیم که اینطور نیست. مغز انسان بهشدت انعطافپذیر است. سلولهای عصبی به کرات ارتباطهای قدیمی را قطع میکنند و ارتباطات جدیدی برقرار میکنند. وقتی با پدیدۀ فرهنگی جدیدی از جمله مصرف اخبار وفق پیدا میکنیم، در نهایت مغزمان متفاوت میشود. تطبیق با اخبار در سطح بیولوژیک اتفاق میافتد. اخبار از نو برنامهمان را مینویسند. یعنی مغزمان متفاوت کار میکند، حتی وقتی در حال مصرف اخبار نیستیم. و این خطرناک است.
هر چه بیشتر اخبار مصرف کنیم، بیشتر از مدارهای عصبی مخصوصِ مرور و چندکارگی استفاده میکنیم، و به مدارهای عصبی مورد استفاده برای مطالعۀ عمیق و تفکر با تمرکز ژرف بیاعتناییِ بیشتری میکنیم. اکثر مصرفکنندگان اخبار -حتی اگر قبلاً کتابخوانهایی پرشور بوده باشند- تواناییشان برای خواندن و درک مقالات بلند و کتاب را از دست دادهاند. بعد از چهار، پنج صفحه خسته میشوند، تمرکزشان از بین میرود و آشفته میشوند. دلیلش این نیست که سنشان بالاتر رفته یا برنامههایشان سنگینتر شده است. علتش این است که ساختار فیزیکی مغزشان تغییر کرده است. به زبان استاد مایکل مرزنیچ (دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو) که در حوزۀ انعطافپذیری عصبی پیشگام است، «مغزهایمان را آموزش دادهایم تا به مزخرفات توجه کنند».
مطالعۀ عمیق از تفکر عمیق تمایزناپذیر است. وقتی خبر مصرف میکنید، مغزتان از نظر ساختاری تغییر میکند. این یعنی نحوۀ تفکرتان تغییر میکند. کسب مجدد توانایی تمرکز و تأمل، مستلزم یک رژیم همهجانبۀ عاری از اخبار است.
منبع: فصلنامه ترجمان
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مولوی عبدالحمید و یک تحریف بزرگ
👈 انکار غضب حضرت زهرا (س) بر کودتاچیان سقیفه
💥 ادعای عجیب عبدالحمید و پاسخ شبهات وی را با استناد به مهمترین کتاب اهل سنت ببینید:
(در همین فیلم و در پیامهای بعدی کانال اسرار تاریخ)
/اسرار تاریخ / استاد ابوالحسنی
#فاطمیه
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
زیارتی بسیار کوتاه با مضامین بسیار بلند...
▫️#مسابقه_سردار_فاطمی
🔘بخش های مسابقه:
▫️قرائت زیارت به نیابت از سردار فاطمی
▫️حفظ زیارتنامه حضرت زهرا سلام الله علیها
🕑مهلت شرکت در مسابقه:
از۱۱ تا ۲۸دی ماه
🎁جوایز:
۵۰نگین متبرک مضجع شریف حضرت معصومه علیها السلام
۳۰پک فرهنگی آموزشی کودک
🏷لینک شرکت در مسابقه:
Keramat.amfm.ir
🔷🔸💠🔸🔷
مخاطبین کانال طلاب الکریمه حتما نام کانال را در بخش ثبت نام وارد کنید.
@tollabolkarimeh
«آیهی تطهیر»، در مقام عصمتاللّهی صدیقه (س) است، سبحان اللّه. «حدیث کسا» در منزلت آلاللّهی کوثر (س) است، الحمدللّه. «سورهی هلاتی»، در بیان فنای وجهاللّهی زهرا (س) است، لا اله الا اللّه. «حدیث لولاک»، در شأن کبریائی فاطمه (س) است، اللّه اکبر.
مظلومیت فاطمه (س) اما در تسبیحات حضرت زهرا (س) نیست. تطهیر و کسا و هلاتی و لولاک را مادر سادات پشتوانهی «خطبهی فدکیه» کرد تا همهی هستیاش را برای مبارزهی با ظلم به ولیالله فدا کند. ساکن حرم ستر و عفاف ملکوت و پردهنشین سرای لاهوت، همان بانوی پرجبروتی است که با گریهی سیاسی دل سنگ را آب میکرد و سنگدلان را نقرهداغ. اشک را فاطمه (س) برای شیعه سلاح کرد.
سیدةالنساء با خطبهخوانی، فاتحهی علینشناسان نسناس را خواند. تبلیغ چهرهبهچهره را وجیهةالله (س) بنیانگذاری نمود، آنجا که خود را خانه به خانه با غديردیدگان علیگریزان رو در رو کرد. زهرا (س) اما با چهرههای علیستیز مذاکره نکرد و از آنها روی برگرداند و سلامشان را بیپاسخ گذاشت تا سکوت معصوم برای ما حجت دشمنشناسی باشد.
سلام زهرا (س) در پژواک تاریخ به تمام سلسلهی ولیشناسان شیعه تا روز قیامت خواهد رسید. مسیحای علی (ع) اما وصیتنامهی سیاسی-الهیاش در سکوت شب خوانده شد تا گرهای کور در کار مشکلگشای هستی بیندازد و چاه را محرم شبهای تنهایی ولیاللهالاعظم کند. درک آستان ملکپاسبان و حریم بینام و نشان دردانهی مصطفوی اما خارج از طاقت آفرینش است تا معمای هستی و راز سر به مهر خلقت تا روز قیامت باقی بماند. السلام علیک یا صدیقة الشهیدة...
#فاطمیه
✍ زهرا محسنیفر
@tollabolkarimeh
💢فریاد زهرای اطهر در روزهای سکوت علی!
♦️می گویند #ولایتمداری شبیه این است که اگر پشت سر کسی روی برف راه بروی جز رد پای یک نفر قابل مشاهده نباشد!
بعد نتیجه می گیرند که ولایتمداری به این است که هرگاه رهبر جامعه در مورد یک شخص یا گروه یا برنامه یا سیاستی سکوت کرد،تو هم سکوت کنی،هر گاه فریاد زد فریاد بزنی،هر جا تقیه کرد تقیه کنی ، هر جا موضع گرفت موضع بگیری و خلاصه نظیر یک #ربات عمل کنی که حرکات و سکنات فقیه حاکم را شبیه سازی و تقلید می کند!
♦️اما با این استدلال:
حضرت زهرا (سلام الله علیها) از دایره ی ولایتمداری خارج و به #ضد_ولایت تبدیل می شود.زیرا در قضیه ی خلافت علی بن ابی طالب (علیه السلام) خود آن حضرت مامور به #سکوت بود ولی حضرت زهرا ،#فریاد می کشید و در جمع مسلمین سخنرانی و روشنگری می کرد.
♦️پس ولایتمداری چیست؟!
ولایت مداری حقیقی آن است که پیروان ولایت، علل و اسباب #تصمیم_ساز برای حاکم نظام اسلامی از جمله #افکار_و_مطالبات_عمومی را به گونه ای جهت دهند که #ولی_فقیه بتواند ولایت و حاکمیت خود را با #نگاه_حداکثری_به_فقه_حکومتی و به اقتضای ادله و احکام اولیه - که ایده آل شارع و حکومت اسلامی هستند - اعمال نماید،نه با #نگاه_حداقلی به این بخش از فقه و نه با هدف عبور از ضرر و حرج و خروج از تنگنای شرایط سیاسی و نه با رویکرد #نرمش_قهرمانانه و نه با عقب نشینی مدبرانه ی مصلحتی از مواضع اصیل اسلامی و نه با اضطرار به تحمل بدعت ها در حکومت خویش.
✅نتیجه:پا جای پای ولایت یعنی؛
🔻
خلق شرایط ایده آل برای تصمیمات ایده آل
#فاطمیه
✍محمد حسین محمودی
@tollabolkarimeh 🌷
چادر مادر.mp3
1.98M
#جهان_بینی
#فاطمه
✅ علامه مصباح یزدی: شاید عده ای مسخره کنند اما بنده باور دارم که چادر حضرت فاطمه (س) ...
━━━💠🍃🌸🍃💠━━━
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 قدردانی وزیر بهداشت از آیتالله وحید خراسانی برای توصیه ایشان به رعایت پروتکلهای بهداشتی و لغو راهپیمایی روز شهادت حضرت فاطمه(س) در قم
@tollabolkarimeh 🌷
💢در ستایش عقلانیت مرجعیت و شکست تفرقه افکنی های درون شیعی
🔹در روزهای گذشته که قلوب شیعیان داغدار عزای بانوی دو سرا، حضرت زهرا سلام الله علیها بود، پادوهای رسانهای #تشیع_لندنی مشغول تفرقه افکنی میان شیعیان امیر المومنین علیه السلام و تخریب تنها نظام شیعی جهان بودند.
🔹آنان بخاطر اجرای پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت برای اجتماعات مذهبی، خصوصا مراسمات عزاداری فاطمیه، نظام اسلامی را با سخیف ترین تعابیر زیر سوال بردند و در این ایام حزن و اندوه اسباب تفرقه و کدورت فرزندان معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها در فضای مجازی فراهم کردند.
روزهایی که بهترین فرصت برای ترویج معارف ناب فاطمی و باز خوانی سیره زندگانی آن بانوی بی مثال بود.
🔹آش آنقدر شور شد که آن شیخ لندن نشین نابخرد،خطاب به مردم ایران، از انقلاب فاطمی سخن در داد و یک معمم دیگر که سوابق سیاسی و فکری همفکرانش از دو دهه قبل بر اغلب حوزویان دلسوز و مطلع روشن است،هیاهو به پا کرد و همان مدعاهای شیرازیها با بیان مثلا محکمه پسندتر فریاد زد.
🔹در این میان برخی رسانه های برجامین نیز تا دیروز حوزه و روحانیت رابه علم ستیزی و به خطر انداختن جان مردم متهم می کردند و پرچمدار انتشار دروغهای هاردینگ و بورل در ماجرای متهم ساختن آیت الله مامقانی به شیوع وبا در ایران بودند،به یکباره دلسوز شعائر و احیایی عزاداری فاطمیه از کار درآمدند.
🔹آنان با دوگانه سازی میان تشیع برخی چهره های حوزوی و مراسم عزاداری فاطمیه به تولید فشار علیه نظام و فعال کردن گسل های اختلاف اجتماعی و تحریک عواطف دینی اقدام کردند.
🔹در این میان یک سایت کوچولوی حوزوی که قبل از این مسیریابی در اختلاف افکنی میان بدنه جریان انقلابی قم و طیفی از انقلابیون قم با جامعه محترم مدرسین در کارنامه دارد این بار مطالبات تشیع لندنی را با زبانی شبه عقلایی مطرح کرد و راه اندازی پیاده روی فاطمیه توسط بیت مرجعیت را در قالب یک مطالبات رسانه ای مطرح نمود.که این مطالبه نیز مبتنی بر دوگانه سازی میان تشیع پیکر برخی بزرگان و پیاده روی فاطمیه مطرح شده بود که انگیزه واقعی نگارش و انتشار این یادداشت را با تردید و علامت سوال مواجه می کرد.
🔹تدبیر مرجعیت معظم قم حضرت #آیتاللهوحید در پیروی از پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری مراسم معنوی پیاده روی فاطمیه، آب سردی بود بر آتش تفرقه افکنی های درون شیعی که دامنه اش از لندن تا قم کشیده شده بود.
🔹مرجعیت اعلای قم همچون مرجعیت اعلای نجف در مواجهه با حوادث واقعه، تحت تاثیر برخی بدخواهان و جهت گیری های خاص بعضی اطرافیان قرار نمی گیرد.در فقره اخیر هم ایشان تدبیر به خرج داد و بار دیگر عقلانیت مرجعیت شیعی را در تامین مصالح عالیه تشیع در اولویت قرار داد.
⭕️در طی چهار دهه گذشته، #سکولارهای_حوزوی (اعم از سکولارهای مقدس و سکولارهای روشنفکر) تمام تلاش خود را برای ایجاد دوگانه های کاذب در دل تشیع به کار بستند و تلاش کردند برای وجاهت بخشیدن به افکار انحرافی خود، در پشت مرجعیت سنگر بگیرند و تفسیری سیاست ستیز و العیاذ بالله ضدانقلاب از مرجعیت ارائه دهند؛ حال آنکه این بزرگان گرچه در الگو و کم و کیف سیاست ورزی با امام و رهبری تفاوت های آشکار دارند اما در مبانی و اصول اساسی، کاملا اتفاق نظر و وحدت رویه برقرار است؛ از ضرورت تشکیل حکومت دینی گرفته تا وجوب حفظ نظام و حرمت تضعیف نظام و وحدت با اهل سنت و اخیرا در مورد مراعات پروتکل های بهداشتی مرتبط با کرونا.
این افق مشترک، #متن است و آن اختلاف نظرهای فرعی علمی یا اختلاف تطبیق ها در مقام امتثال، تماما #حاشیه!
🔹باید از کسانی که ژست اخلاق و عقلانیت به خود می گیرند و در عین حال در صدد القای تفرقه در میان جهان اسلام و جهان تشیع هستند، به شدت واهمه کرد؛ این جماعت بلندآواز و میان تهی، دانسته یا نادانسته، در نقش عمله استکبار عمل میکنند. خداوند هدایت شان کند و اگر نشد، شرشان را از دین و مرجعیت و نظام شیعی دور بگرداند و به خودشان بازگرداند.
🔹نیاز به توضیح ندارد که عافیت طلبی شاخصه آشکار این جماعت است.
آنان اسلام شان از حد قمه و قیمه بیشتر نمی رود؛ حال آنکه نشانه اسلام #ولایتمداران_واقعی به زیست مجاهدانه است که یا به خط سرخ شهادت تضمین میشود یا با آمادگی برای بذل آبرو و ترور شخصیت.
زندگانی امثال #شهید_سلیمانی و #علامه_مصباح در ابراز ارادت به ساحت مقدس حضرت صدیقه سلام الله علیها و #دفاع_مجاهدانه از #حرم و #حریم اهل بیت علیهم السلام، پیش چشم ماست.
پیوستگی وثیق و احترام آمیز این مجاهدان راه خدا با مرجعیت شیعه، تکلیف را روشن کرده است.
🔻دوگانه سازی میان ولایت اهل بیت علیهم السلام و ولایت فقیه، دوگانه سازی میان مرجعیت و ولایت، دوگانه سازی میان مرجعیت اعلا و ولی فقیه زمان، تکمیل پازل دشمن است؛ به هوش باشیم!
۱۳۹۹_۱۰_۲۷
/اختصاصی روزنه فردا
@tollabolkarimeh 🌷
⚡ پس از برگزاری تشییع پیکر آیتالله مصباح یزدی، مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) نیز در بیوت مراجع عظام تقلید و با رعایت کامل اصول بهداشتی برگزار شد. این اقدام از بسیاری شبههها که در فضای مجازی منتشر شده بود جلوگیری کرد و نشاندهندهی درایت مرجعیت و مردم متدین است.
🔹 تصویر: عزاداری بیت آیت اللهالعظمی وحید خراسانی در خیابان شهداء
@tollabolkarimeh 🌷
گفتمان تسلیم، قم هراسی و فرافکنی به سبک انتخاب
بافت خبری حاکم بر رسانههای دولت اعتدال حاکی است که فرافکنی و تولید کانال انحرافی برای مهندسی حواس افکارعمومی، مأموریت ویژه این روزهای جریان های رسانهای منتسب به دولت است و بایستی تا ایام انتخابات به دقت رصد شوند تا هرگونه تحریف، تشویش و تحریک در فضای رسانه خنثی و کم اثر شود.🔻
#یادداشت
گفتمان تسلیم، قم هراسی و فرافکنی به سبک انتخاب
🔹بافت خبری حاکم بر رسانههای دولت اعتدال حاکی است که فرافکنی و تولید کانال انحرافی برای مهندسی حواس افکارعمومی، مأموریت ویژه این روزهای جریان های رسانهای منتسب به دولت است و بایستی تا ایام انتخابات به دقت رصد شوند تا هرگونه تحریف، تشویش و تحریک در فضای رسانه خنثی و کم اثر شود.
🔹پایگاه خبری انتخاب که بارها به جرم نشر اکاذیب، تشویش و توهین، به تعلیق، تعطیلی و فیلتر محکوم شده است علیرغم اینکه خود را در بیوگرافی، سفید و فراجناحی معرفی میکند، اما در راستای احیای مجدد پروژه قم هراسی که این بار از جانب رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا کلید خورد و همچنین جاده صاف کنی برای گفتمان تسلیم و مذاکره و از طرفی به دنبال فرافکنی از سوء مدیریت دولتی در قطعی گاز، برق، آلودگی هوا، افت شدید شاخص بورس و... تیتری گزینشی و کاریکاتوری و غرضورزانه برای بازنشر خطبههای نمازجمعه هفته گذشته قم انتخاب کرد.
🔹حجت الاسلام سعیدی در خطبههای نماز جمعه قم با اشاره به ضرورت قطع وابستگی اقتصادی، توجه به توان داخلی و تمرکز بر اقتصاد درونزا گفته بود: نباید به گشایش اقتصادی از سوی دشمن دل بست و در صدد مذاکرات مخفیانه به امید رفع تحریم بر آمد که برای این سخنان به آیه قرآنی تمسک جسته بود که قطع ارتباط با بیگانگان را مانع فقر و عامل بینیازی و قطع وابستگی بیان میکرد.
🔹در واقع تأکید بر واژهای و تأکیدزدایی از واژههای اطراف و مفسر آن، شاید به ظاهر غلط نباشد و نمیتوان خرده گرفت ولی وقتی معنا و مراد حاکم بر کلام و خطبه را گزینشی بیان میکند، چیزی جز شیطنت و مأموریت برای تحریف از آن بر نمیآید که سایت خبری مذکور با برجسته سازی و تیتر زدن بخش "قطع ارتباط با بیگانگان مانع فقر می شود" علاوه بر تمسخر و خلاف منطق جلوه دادن تریبونهای دینی و مخالفان مذاکره با دشمن کینهتوز، تیری هم در امتداد قم هراسی شلیک نمود که بازار خبری را به نفع سوءمدیریت دولت روحانی آلوده کند.
🔹امروزه چینش خبری یک امر حرفهای است اما تحریف کلام و معنا، یک تکنیک عملیات روانی است که خطای شناختی مخاطب را در راستای اهدافی چون قم هراسی سوگیرانه و جاده صاف کنی برای مذاکرات مجدد شکست خورده رقم می زند که برای رسانههای دولتی و اصلاح طلب، تکنیکی آشنا است.
🖌حجت الاسلام علیرضا محمدلو
@tollabolkarimeh 🌷
🔘 فقیهی که راهش از ولی امر شرعی جدا است
🔻مهمترین ثمره فقهی که بر مسئله ولایت فقیه مترتب میشود، شرط بودن حمایت از ولی امر در اصل مشروعیت منصب مرجعیت تقلید است
🔻مرجعیت تقلید شیعه، یک منصبی الهی و توقیفی است که نیاز به جعل شرعی و قیام حجت توقیفی دارد و حجت مشروعیت آن برای شیعه نصوص اهل بیت (ع) است که مشروعیت منصب مرجعیت تقلید را در کنار ولایت فقیه بر حکومت، قضا یا افتا اثبات میکند.
⁉️آیا این نصوصی که حضرات معصومین (ع) در مشروعیت مرجع تقلید اعلام کردهاند؛ میتواند مرجعیت آن فقیهی که راهش را از ولی امر شرعی جدا کرده و او را در مقاطع و مواضع مهم سیاسی حمایت نمیکند را اثبات کند؟
🔘وجوب مساعدت ولی امر بر فقها
💠 وقتی یک فقیه جامع شرایط فتوا و رهبری، متولی امر حکومت شود و با رأی مردم تمکّن بر اقامۀ دین الهی پیدا کند، مساعدت او بر همگان واجب میشود.
💠 بقیه فقها هرچند که اعلم باشند بدون رأی مردم قدرت بر اقامه دین الهی در بستر جامعه نخواهد داشت چون این کار حمایت مردم را میخواهد.
💠 نصوصی که مرجعیت تقلید را تشریع میکند فقیهی که راهش را از ولی امر شرعی مسلمین جدا کرده و او را حمایت نمیکند و سیاست مستقلی برای خود گرفته است را شامل نمیشود.
🎤آیتالله سیفی مازندرانی
🌐rasanews.ir/002oxV
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 تصویر تماشایی از وضعیت درونی آمریکا!
🔹(تا میخواهیم از افول آمریکا و واقعیات داخلی جامعه آمریکایی بگوییم برخی سریع مشکلات داخلی کشور خودمان را یادآوری میکنند. خطاب به این دوستان عرض میکنم من هم منتقد جدی وضعیت موجود هستم و در خط مقدم مطالبهگری هستم اگر خدا قبول کند. لکن نباید نسبت به تحلیل مسائل دنیا و دیدن واقعیات دنیا و روحیه مقابله با ظالمان کبیر کمکاری کنیم. مبارزه با ظلم و ظالمان هم باید داخلی باشد هم خارجی. نه اینکه یک عده فقط مشکلات داخلی را ببینند و چشمان خود را برروی ظلم جهانی ببندند و عدهای هم فقط مسائل و ظلمهای جهانی را ببینند اما چشمان خود را بر تبعیضها و بیعدالتیها و ناکارآمدیها ببندند)
🔸آمریکا چندین دهه کوشید خشم و خشونت را در کشورهای مختلف افزایش دهد و جنبشهای خشن و آنارشیست را گسترش دهد.
🔹در خیلی از کشورها مستقیماً دخالت نظامی کرد، در برخی غیرمستقیم از گروههای نیابتی حمایت لجستیک و تسلیحاتی کرد. همزمان با ترویج آموزشهای خشونتپرهیز و روشهای نرم سعی کرد حکومتهای غیرهمسو با خود را از طریق انقلابهای مخملین براندازی کند.
🔸نسبت به برخی دولتها هم با تحریمهای گوناگون آنها را تحت فشار قرار داد تا بلکه بتواند سیاستهای داخلی و خارجی آنها را مهار کند.
🔹حالا آمریکا از درون، هم دچار جنبشهای خشن و مسلح و آنارشیست شده هم نارضایتی فراگیری که دلایل اقتصاری و معیشتی دارد.
🔸این آغاز راه است. ۷۰ میلیون نفر به ترامپ رای دادهاند. اعتماد این چندده میلیون نفر به سیستم مختل شده. قانون آزادی حمل سلاح هم همه را مسلح کرده.
داود مدرسییان
@tollabolkarimeh
❓با جوان امروز و نسل جدید چگونه برخورد کنیم؟
🎤حجت الاسلام زیبایی نژاد، رئیس مرکز تحقیقات زنان و خانواده:
🔹کار علما در آخرالزمان سخت است، برخی از افراد، تحولات فرهنگی که در عصر جدید به وجود آمده را آنقدر مهم میدانند که بیان میکنند ما با انسانهای جدیدی روبرو هستیم؛ چراکه با وجود ابزار جدید، عقل تضعیف شده و احساسات جای آن را پر کرده است.
🔹هرچه امکانات بیشتر می شود، تمرکز انسان ها پایین تر رفته و توجهات کمتر می شود؛ تلویزیون رسانه ضد تمرکز است و علاوه بر این برخی خصلت ها در رسانه های جدید وجود دارد.
🔹نوع ارتباط رسانه های جدید تصویری به نحوی است که بر روی احساسات مردم کار میکنند؛ نسل رسانه های جدید، نسل انسانهای بی حوصله و احساساتی است.
🔹 ما با پدیدههایی که امروز وجود دارد، چگونه باید برخورد کنیم؟ اگر در مدرسه دو دانش آموز پسر یا دو دانش آموز دختر نزد ما آمده و بگویند ما همجنسگرا هستیم چه باید بکنیم؟
مواجهه ما باید به نحوی باشد که او قید دین را نزند؛ همچنین نباید به نحوی مواجهه کنیم که فکر کنند کار آنان اشکال ندارد؛ موقعیت جدید برای ما یک موقعیت سخت و صعب بوده و سابقه نداشته است.
🔹دین حداکثری آرمانی است که باید بالای سر ما باشد؛ اما هنگامی که در میدان عملیات میآییم، باید ببینیم قدر مقدورمان از تدین چه مقدار است و بر روی قدر مقدورمان نسبت به متدین ساختن جامعه فعالیت کنیم.
🔹فاصله از دین شریعتی، چهل تکه بودن هویت نسل جدید، خودآیین بودن انسان مدرن از جمله ویژگیهای نسل جدید است.
🔹نسل امروز نماز میخواند؛ اما در کنار آن دوست دختر هم دارد؛ یا شخص بیحجاب است؛ اما میبینیم که زیارت عاشورای او هم ترک نمی شود؛ این وضع نسل جدید امروز ماست که با آن مواجه هستیم.
🔹نتیجه مواجهه با نسل جدید باید هدایت او باشد؛ نه گارد و موضوع بحث شما؛ ژست من و شما نباید به گونهای باشد که موضع استعلا برای آنان تداعی شود.
http://hawzahnews.com/detail/News/484057
@tollabolkarimeh 🌷
⚫️ #تکرار_فاطمیه؟!!!
🔹بعد رحلت رسول گرامی اسلام، ۴۰ شب فاطمه زهرا (س) به همراه امیر مومنان و حسنین، هر شب درب ۴۰ منزل انصار و مهاجرین رفتند و غدیر خم را یادآوری کردند اما پاسخی نشنیدند و حتی در را باز نکردند.
🔸تزویر و نفاق ابتدا کلام امام را بیاثر کرد، آنگاه اهانت کرد و جواب سلام امام را ندادند و فقط بر گریههای دختر پیامبر ناظر نبودند که او را از شهر بیرون کردند و حتی سایهبان بر سر دختر پیامبر خراب کردند، اما کسی دم بر نیاورد.
🔹از ۱۶۰۰ مهاجر و انصار ۴۰ یار هم به یاری امیرمومنان نیامدند.
🔸این بود که جرات کردند ۴۰ نفر بیغیرتترین اراذل و اوباش را برای آتش زدن درب خانه و هتک حرمت دخت نبی و بستن دست ولی فرستادند.
👈♦️۱۷۰ هزار نفر بیعت خود را با علی زمان تجدید کردند و از هتک حرمت کننده خانه ولایت شاکی شدند، #رسانههای_انقلابی حاضر نیستند صدای این بیعت را به گوش مردم برسانند.
♦️چون تزویر میداند اگر این صدا برسد، تزویر رسوا خواهد شد و مشخص خواهد شد واقعیت مردم ۹ دی و تشییع با شکوه حاج قاسم است، نه #سیاهی_لشکر #توئیتر و #تلگرام و #اینستاگرامی.
♦️ای کاش زودتر #مدعیان_ولایتمداری به خود آیند و در مقابل این هتک حرمتها خاموش نباشند، مبادا شریک غاصبان و هتاکان ولایت باشند...
♦️اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
♦️ما فرزندان #مکتب_سلیمانی هستیم و خدا نکند اراذل و اوباش قصد خانه ولی را نمایند.
@tollabolkarimeh 🌷
🔴یک لحظه تصور کنید که چنین خبری ، یا حتی شبیه چنین خبری در ایران یا یکی از کشورهای اسلامی پخش میشد👇👇
🔵 کریستوفر اسکیف، #کلاغ_دار_اعظم برج لندن در گفتگو با رادیو بیبیسی فارسی : «مرلینا»، ملکه کلاغهای برج لندن و یکی از ۶ کلاغی که همیشه در این برج نگهداری میشود، ناپدید شده و احتمالا مرده است. مطابق باور دربار انگلستان، همیشه باید حداقل ۶ کلاغ در برج لندن نگهداری شود وگرنه موجب سقوط تاج و تخت بریتانیا خواهد شد.
«کلاغدار اعظم» برج لندن در گفتگو با رادیو بیبیسی اطمینان داده که باوجود مرگ مرلینا، همچنان ۶ کلاغ ساکن برج هستند چون همیشه برای محکمکاری یکی دو کلاغ اضافی در برج نگهداری میشوند.
✅اینکه دربار ملکه انگلیس «کلاغدار اعظم» دارد، یعنی بخشی از مالیات مردم صرف حقوق کلاغدار و امکانات نگهداری از چند کلاغ بدلیل یک خرافه پوچ میشود!
✔️این حجم از اعتقاد به خرافات نزد حاکمان بریتانیا و انتشار چنین گزارشی در بیبیسی فارسی در حالی است که تمسخر و حمله به اعتقادات دیگران به ویژه طیفهای مذهبی و متهم کردن آنان به خرافهگرایی و خرافهپرستی، همواره جزء اصول ثابت این شبکه بوده است.
/فرقان
#غرب_بدون_روتوش
@tollabolkarimeh 🌷
💢 تیپولوژی سه گانه در باب رسانه خوان ها
تیپ اطلاعات محور: برخی بشدت عاشق خبرند و در پی اطلاعات و داده بیقرارند. اینکه چه کسی چه گفت برایشان بسیار اهمیت دارد و کارکرد اصلی این پیگیری مجدانه، اشباع حس کنجکاوی و قدرت نقل خبر بالا برای صاحبان چنین روحیه و تیپ رفتاری است. #انبار_اطلاعات_خام هستند و انسان مطلع در پیشانی آنها نقش بسته است و به دلیل فقدان مبانی، تحلیل درست و واقع نمایانه ای ندارند و دچار نزدیک بینی یا دوربینی های بد موقع می شوند.
تیپ دانش محور: برخی برایشان دانش رسانه ای مهم است و کبریات و قواعد رسانه ای را بشدت دنبال می کنند و هیجان شناختی بالایی دارند. عمده کتاب های در باب رسانه و ارتباطات را خریده و خوانده اند و قافله دانش را رهروی قدران و جدی هستند. این تیپ رفتاری نیز دانشمندانی با پرستیژ و دیسیپلین بالا به شمار می آیند و از سر هیجان شناختی و نداشتن داده های کافی در تحلیل مسائل، چه بسا در #تله_های_ادراکی و خطاهای شناختی ناشی از ضعف در مساله شناسی گیر افتاده اند.
تیپ مساله محور: برخی از رسانه دان ها و خبرخوان ها به معنای واقعی، هم قواعد رسانه ای و راهبردها را خوب بلدند و هم دیتا و اطلاعات کافی جهت آنالیز و ارزیابی در چنته دارند و اساسا در رسانه به دنبال حل مساله هستند. دچار افراط و تفریط در خوانش رسانه ای نمی شوند و کمتر هیجانی شده و واکنش های تکانشی و آنی ندارند. #نقل_خبر_برایشان_یک_راهبرد_است نه جبران ضعف خودکم بینی و ارائه دانش برایشان یک رسالت به شمار می آید نه یک پرستیژ و افزایش شخصیت و سرمایه اجتماعی.
✅این تیپ رفتاری سوم، اطلاعات را با نگاهی قاعده مند و چینشی پازل گونه و حتی الامکان متصل باهم و شبکه ای مطالعه می کنند. از آنجایی که صرف مطالعه اخبار باعث کاشت روحیه انفعالی و اقدام انعکاسی می شود، هر متنی را با فرامتن و زیرمتن آن ضرب نموده و جمع بندی دقیق تری برای کنشگری فعال در اتمسفر رسانه ای طراحی می کنند تا از مارپیچ مصرف کننده های ساکت و مقلد رسانه ای به در آیند.
✍علیرضامحمدلو
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 دروغهای عبدالکریم سروش
✍️ محمدرضا کائینی
🔸 فایل صوتی او را که گشودم، گذشته از رایحه نامطبوع کین ورزی و اشتلم گویی نسبت به آن اندیشمند راحل-که دلایل تاریخی آن را می دانم- وی را دچار نوعی نسیان و پیرمغزی نیز دیدم!
🔹 او مدعی است که در پی مناظره طلبی مصباح و شاگردانش، از سوی وزارت اطلاعات احضار شده و هشدار شنیده است که: باید در برابر این دعوت سکوت کند و وی مظلومانه در این فقره، مجبور به سکوت شده است!...در این باره نکاتی چند قابل اشارت است:
1️⃣ آیا حافظه آقای سروش تا این حد پاک شده است که اکنون نمی داند در پاسخ به دعوت استاد به مناظره، نه تنها سکوت نکرد که به بهانه هایی چون: فقدان متن مکتوب برای استناد و احتراز مصباح از مطالعه کتاب و روزنامه، متمسک شد؟
2️⃣ آیا آقای سروش با جسارت و بی پروایی معهود خود، نمی توانست به راحتی اعلام کند: از مناظره با استاد منع شده است؟ به همین سهولت؟ اعلام صادقانه این نکته، آبرومند تر بود یا پای متن مکتوب و عدم مطالعه کتاب و روزنامه را به میان کشیدن؟ مثلا امروز که صادق زیبا کلام می گوید: از سوی نهادهای امنیتی، از مصاحبه با بی بی سی و ایران اینترنشنال و...الخ منع شده، کسی گریبان او را می گیرد؟
3️⃣ سروش در پایان گفتار پرعداوت خود در باره مصباح، به جماعتی اشاره می کند که به باورهای القایی و اولیه خود باقی می مانند و حتی علم نیز، آنان را از آنها فارغ نمی کند! به باور من یکی از این سنخ افراد، خود اوست. /مشکات نور
@tollabolkarimeh 🌷
⚡️از تحمُّل عقاید تا تحمیل عقاید
✍مهدی مسائلی
به تازگی یکی از امامان جمعه اهلسنت کشور در خطبههایش گفته است که خلیفه اول به درخواست امام علی(ع) نماز میت را بر حضرت فاطمه(س) خوانده است. وی همچنین بانفی شهادت، عنوان فوت حضرت فاطمه(س) را مطلبی میداند که از کتابهای حدیثی همچون صحیح بخاری و مسلم و حتی کتب شیعه اثبات میشود.(البته بعضی در انعکاس گفتههای وی، این ارجاع روایی به کتب صحاح را به بحث نماز میت ارتباط دادهاند که اشتباه کردهاند )
بعضی با ارسال این فیلم یا استوری کردن آن، به بنده کنایه زدهاند که چرا در مقابل این صحبتها موضعگیری نمیکنم. چند نکته بگویم:
۱. در کتابهای اهلسنت چند حدیث وجود دارد که میگوید ابوبکر بر حضرت فاطمه نماز میت خواند، ولی این روایات طبق ارزیابی حدیثی اهلسنت ضعیف هستند و در مقابلشان روایاتی از کتب صحاح اهلسنت وجود دارد که میگویند امام علی(ع) شبانه بر فاطمه(س) نماز خوانده و ایشان را دفن کردند و خلیفهاول را آگاه نکردند و دفن حضرت صورتی اعتراضی داشته است. پس استدلال این امام جمعه برداشتی آزاد از احادیثی ضعیف است که متعارضی قوی دارد.
۲. همانگونه در میان شیعه سخنان غیرعلمی و خطابی بیان میشود در میان اهلسنت نیز همینگونه است، بعضی از اینور پشت بام میافتند و بعضی از آنور. بعضی شیعیان تاریخ را به گونهای گزارش میکنند که هیچ ارتباط دوستانهای میان صحابه و اهلبیت بعداز رحلت پیامبر(ص) باقی نمیماند و همه صحابه کافر و فاجر میشوند، بعضی از اهلسنت نیز تاریخ را به گونهای گزارش میکنند که گویا هیچ اختلاف و دشمنی بعد از رحلت پیامبر(ص) رخ نداده و همه صحابه با هم در صلح و صفا بودند، هیچکدام بر خطا نرفتند هرچند تیغ بر هم میکشیدند.
۳. شهادت حضرت فاطمه(س) اعتقادی درون مذهبی و شیعی است و نه اسلامی. استدلالی علمی برای اثبات این شهادت از کتب اهلسنت وجود ندارد. ارجاعاتی هم که بعضی شیعیان، آنها را از کتب اهلسنت برای اثبات شهادت ردیف میکنند همگی تقطیع شده است، یعنی نویسندههای این کتب چنین مطلبی را به عنوان گزارش تاریخی یا روایی مطرح نکردهاند بلکه آن را به عنوان یک حرف باطل مطرح کردهاند. پس این ارجاعات مدرک روایی برای اهلسنت نیستند.
۴. بارها گفتهایم وحدت اسلامی به معنای حذف اختلافات نیست بلکه به معنای مُدارا و تحمُّل اختلافات با تأکید بر اشتراکات است. همانگونه که شیعیان آزاد است که در جمع خودشان بر موضوع شهادت استدلال کنند و روضه فاطمیه بگیرند، اهلسنت نیز آزادند در جمع خودشان بر موضوع وفات حضرت زهرا استدلال کنند. شیعه اگر استدلال بر شهادت ایشان در جمع خودشان را توهین به مقدسات اهلسنت تلقی نمیکند، نباید استدلال اهلسنت بر وفات حضرت فاطمه(ع) در جمع خودشان را توهین به شیعه تلقی کند. پس نباید به جای تحمُّل عقاید به تحمیل آن بپردازیم.
۵. بنده در جایگاه یک روحانی شیعه هستم و مخاطبین بنده نیز غالبا شیعه هستند، من اگر به نقد مواضع و سخنان اهلسنت بپردازم فایدهای در مقام اصلاح مذهبی ندارند. وظیفه بنده اصلاحگری در جانب شیعه است و از آن طرف باید افرادی نیز پیدا شوند که به اصلاحگری در جانب اهلسنت بپردازند، که البته وجود دارند. بر این اساس، وظیفه ندارم برای خوشایند بعضی به هر معرکهی حدیثی و اعتقادی در طرف مقابل وارد شوم.
...........
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اگر مدافعان حرم نبودند، بر سر مردان غیرتمند ایرانی هم همان میآمد که بر سر این مرد عرب آمده است؛ چیزی که به گفته خودش سزاوار نیست برای انسان و انسانیت پیش بیاید...
🔰راستی، کجای عملکرد ما در #تربیت_سیاسی مردم غلط و ناقص بوده که هنوز هم عدهای میتوانند گزافهگوییهای امثال #فائزه_هاشمی را درباره حاج #قاسم_سلیمانی بشنوند و تحمل کنند؟!
#تربیت_سیاسی
@tollabolkarimeh 🌷