eitaa logo
مدرسه تولید محتوا
1.4هزار دنبال‌کننده
372 عکس
157 ویدیو
0 فایل
آموزش #ایده_پردازی #سناریو_نویسی و #فیلمنامه #تصویربرداری #تدوین #کارگردانی #سواد_رسانه #معرفی و #نقد_فیلم @mostafagoodarzi اینستاگرام instagram.com/madrese_toolid_mohtava instagram.com/mostafagoodarziofficial
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه پایانی این دوره بود مطمئنم که کسی بیشتر از خودم از این دوره مطلب یاد نگرفته ممنونم از این دوستانی که موجب رشد و تعالی خودم شدن
💢تدوینگرها باید بدانند‼️ ▪️ یک برش که حتی گاهی به صدم ثانیه می رسه میتونه معنای فیلم رو تغییر بده. ▪️ تدوین گر باید بدونه که در واقع تاثیر یک نما کاملا منوط به نمای قبلیه و بر نمای بعدی اثر می ذاره این ارتباط نماها است که معنا رو خلق می کنه. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢مراحل تدوین فیلم 1️⃣مرحله اسمبلی(به قول ما راش‌کات): ▪️توی این مرحله نمایی یا سکانسی حذف نمی شه. ▪️تدوینگر از روی فیلم نامه و گزارشات منشی صحنه پلان ها رو منظم و سکانس ها رو به ترتیب شماره گذاری می کنه. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 «داستان» ✍️مصطفی گودرزی(ماهئیل) 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 «داستان» ✍️مصطفی گودرزی (ماهئیل) هادی: چند ساعته معطلتیم!!! تو که اینجوری نبودی، علافمون کردی؟ هادی راست می‌گوید ساعاتیست اورا به دنبال خودم راه انداخته ام اما چه باید کنم؟ فکر نمیکردم انقدر انتخابش سخت باشد. دوباره در خیابان صفائیه به راه افتادیم، در پناه سایه ساختمان ها می‌رفتیم اما صورتمان با هرم گرمای مرداد ماه قم بر خورد می‌کرد؛ تا چشم هادی به رنگ نارنجی آب هویج ها افتاد سیستم عصبی مغزش از مدار خارج شد و بی اختیار به سمت آب میوه فروشی رفت گفتم: هادی وقت نداریم ها ! هادی: وقت نداریم !؟ لامصب چند ساعته داری می‌چرخونیمون، حالا برا یه آب هویج وقت نداریم؟ دهانم بسته شد، طفلکی راست می‌گفت ساعت سه بعد از ظهر آمده بودیم و الان بعد از سه ساعت همچنان سرگردان بودیم بجای یکی، دو تا آب هویج خورد و دوباره راه افتادیم؛ این بار به سمت بوستان کتاب، آنجا هم تمام کرده بود با خودم گفتم: خدایا این چه تراژدی‌ست که داستان مرا فرا گرفته، آنجا که داشت گران بود و اینجا که ارزان بود تمام کرده؛ بعد از یک سال تصمیم گرفته بودم که حتما آن را بخرم هادی گفت: حالا پقدر پول داری؟ گفتم : 300 تومن _ : قبلی که میگفت 330 بعد زد زیر خنده و ادامه داد: تو کرایه برگشتنت به پردیسان رو هم نداری بعد می‌خوای کتاب بخری؟؟؟ لبخندی کنج لبانم نقش بست و چشمانم را در چشمانش دوختم و گفتم: نمیره داش هادی_ دوباره هردو خندیدم رو به روی بوستان کتاب یک کتاب فروشی دیگر بود به سمت آن رفتیم دستم را به سمت در بردم و هلش دادم، بهشت را در خنکای نسیم کولر درک کردیم، مردی با احترام پرسید: میتونم کمکتون کنم؟ گفتم: کتاب «داستان رابت مکی» رو دارید؟ -: بله داریم _ و رفت بین کتاب ها و کتابی با رنگ مشکی مات که روی آن با فونتی درشت به رنگ آبی نوشته بود «داستان» برایمان آورد بی اختیار دستم را به سمت کتاب دراز کردم و صافی سطح کتاب را با انگشتانم چند باری مرور کردم،کتاب را گرفتم و بدون معطلی باز کردم، چند صفحه ورق زدم و چند سطر را خواندم، دوست داشتم همان وسط بنشینم و تا انتهای کتاب را بخوانم. کتاب فروش فهمیده بود که این کتاب چقدر برایم عزیز است. هادی پرسید: حاجی این کتابا چندن؟ _: 330 تومن، چاپ قدیمش 150 بود، حالا سفارش جدیدمون حدود 400 می‌شه _ : وضع کتاب خیلی خرابه، باید یک ماه پولامون رو جمع کنیم و هیچی نخوریم تا یه کتاب بخریم _: آره بابا، واقعا بعضی وقتا روم نمیشه قیمت کتاب رو بگم، الان کتاب داریم که یک میلیون و پونصد قیمتشه _: حالا آخرش چقدر این کتاب رو به ما می‌دید؟ _ باور کن، کتاب اصلا سودی نداره، منم عشقم کتاب بازیه که اینجا وایسادم، وگر نه میکردم سوپری درامدم ده برابر الان بود کلامشان را پاره کردم و گفتم: من همینو میخوام فروشنده گفت: تا حالا اینجا ندیدمت، اولین باره میای؟ هادی گفت: بهتره بگی اولین باره کتاب میخری؟ هر سه قاه قاه خندیدیم و بعد گفتم: آره، بار اوله از اینجا کتاب می‌خرم فروشنده چشمی بین من و هادی رد و بدل کرد و گفت :چون مشتریامون کمه، تقریبا همه رو میشناسم، برای شما _ مقداری مکث کرد سینه‌ام پر از ضربان بود، میدانستم که اگر پولم کم باشد می‌توانم روی هادی حساب کنم اما دلم می‌خواست کل پول کتاب را خودم بدهم هادی پرید وسط صحبت فروشنده و گفت: این کارت خدمتتون رمزشم 1357 فروشنده نگاهش به کارت افتاد و بعد به جلد سیاه کتاب و گفت: 290 خیرش رو ببینید و کارت را کشید، کتاب را در پاکتی گذاشت و به دست ما داد از کتاب فروشی که بیرون آمدیم هادی گفت: میدونم چقدر دوستش داری و یک ساله میخوای بخریش اما جور نمیشه برات، فکر پولش رو نکن این هدیه من به تو، کتاب بخر و کتاب بخون حتی اگه پولشو نداری 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢مراحل تدوین فیلم 2️⃣مرحله راف کات: ◾️توی این مرحله برش و چسبوندن ابتدایی فیلم بر اساس خط داستانی فیلم نامه صورت می‌گیره. ◾️ معمولا در این مرحله موسیقی یا مواردی از این دست به تدوین فیلم اضافه نمی‌شه. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢مراحل تدوین فیلم 3️⃣مرحله فاین کات: ▪️این مرحله رو تدوین نهایی فیلم می‌گن. ▪️تدوینگر لحظه‌های برش و پیوند نماهای فیلم رو انتخاب کرده. اگر اصلاح رنگ و نور لازم بوده انجام میده، موسیقی هم در صورت لزوم اضافه می‌کنه و میره برای خروجی نهایی. ▪️البته این به معنای پایان کار نیست و احتمالا چند بار دیگه پروژه رفت و برگشت داشته باشه. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 سوالاتی که در مرا حل اولیه تدوین فیلم ممکنه برای تدوین گر پیش بیاد ایناست: ▪️فیلم در مورد چیه ؟ ▪️شخصیت اصلی کیه؟ ▪️آیا در تدوین فیلم نقاط اصلی داستان از دست می ره؟ ▪️آیا با راش ها یا فیلم های خام موجود می‌شه لحن دلخواه رو در فرایند تدوین فیلم درست کرد؟ ▪️آیا امکان ضبط دوباره بعضی از سکانس های فیلم وجود داره؟ ▪️ایراد پلات (پیرنگ) داستان در کجاست؟ ♨️ این سوالات بیشتر در مرحله تدوین اولیه فیلم پیش میاد اما هرچه کار تدوین پیش می ره سوالاتی که تدوینگر باید از خودش بپرسه هم بیشتر می شه. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
|حلقه کتابخوانیِ مدرسه فکرت ▪️دومین حلقه‌ی کتاب‌خوانیِ فکرت 💠 بازخوانی تحلیلی کتاب «آینه‌ی جادو، شهید آوینی» با ارائه‌ی دکتر حسین شرف الدین ▫️شرکت در این حلقه‌ی کتاب رایگان بوده و امکان مشارکت حضوری و مجازی فراهم است. برای ثبت نام به آی‌دی زیر پیام دهید: @Madrese_Fekrat ⏰ ۴ جلسه ۱۲۰ دقیقه‌ای، چهارشنبه‌ها: ۱، ۸، ۲۹ شهریور، ۵ مهرماه ساعت ۱۷:۳۰ مکان: قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت 👇به کانال [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 تو هم منفجر خواهی شد ✍️مصطفی گودرزی (ماهئیل) ▪️همه چیز در چشمانش باطنی داشت که به فیزیک کوانتوم مربوط بود و این مطلب مرا یاد خودم می‌اندازد. ▪️شاید اوپنهایمر را پنجمین بار هم دیدم و حتی یک بار هم خودم تدوینش کردم با روایتی از خودم البته با اجازه کریستوفر. ▪️دنیای در وجود اوپنهایمر در حال انفجار است و در انتها هم در قالب بمب اتم منفجر می‌شود. ▪️اما کجای داستان مربوط به امثال ماست؟ ▪️از وقتی در فضای تولید محتوا وارد می‌شوی و نوشتن را تا حدودی یاد‌می‌گیری، بعد عکاسی، تصویر برداری، تدوین و در نهایت داستان می‌سرایی؛ دیگر آن آدم سابق نیستی، دنیا محلی شده برای پیدا کردن سوژه جدیدت تا بنویسی یا یادبگیری که از آن چیزی برای ارائه تهیه کنی، ▪️ انسان ها را در قاب‌های لانگ، مدیوم یا کلوز می‌بینی و سعی داری برایشان ترکیبی بچینی؛ ▪️تصاویر را به هم کات می‌زنی و هر روز یک قصه جدید از اطرافیانت برای خود روایت می‌کنی. ▪️داستانهایت قهرمان و ضد قهرمان دارد، شخصیت‌هایت عمیق تر می‌شوند و حادثه‌ها دیگر تصادفی نیستند. ▪️گاهی وقایع را تحلیل میکنی و فلسفه وجودی هر اتفاق یا حادثه را جویا می‌شوی. ▪️سعی میکنی منطق روایی در زندگی داشته باشی و برای دیگران هم وقایع را در قالب داستان روایت کنی. ▪️دنیای عجیب و لذت بخشیست، آنقدر که گاهی در خواب می‌نویسی یا می‌سازی یا ... ▪️دیگر آن آدم منفعل نیستی و فعالانه کنشگری می‌کنی تا روزی که روز انفجار توست. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢سوالاتی که در مرحله فاین کات در تدوین فیلم باید از خودمون بپرسیم: ▪️شخصیت اصلی صحنه چه کسیه؟ ▪️شخصیت اصلی چطور صحنه رو آغاز می کنه؟ ▪️شخصیت اصلی چگونه صحنه رو به پایان می رسونه؟ ▪️اگر این پلان رو در این زمان برش بزنم چه اتفاقی می افته؟ ▪️اگر این پلان رو به پلان بعدی اضافه کنم چه اتفاقی می افته؟ ▪️چطور می‌شه تنش رو ایجاد کرد، صحنه ای تخت رو زنده کرد و یا یک شوخی رو بامزه تر تدوین کرد؟ ▪️بهتره این پلان رو افزایش بدم؟ ▪️ریتم چطوره؟ ▪️صحنه‌های گفتگو دار رو چطور تدوین کنم؟ ▫️اما کار به اینجا ختم نمی شه، تدوینگر باز هم باید برای بهتر شدن تدوین فیلم از خودش سوالات بیشتری بپرسه. سوالاتی در مورد اینکه چطور می‌تونه حداکثر تاثیر عاطفی رو روی مخاطب بذاره و مخاطب رو همراه خودش کنه. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند کوتاه بیخوابمان ها روایت بی‌خوابی برای کمک به مردم... 📥 نسخه کامل مستند ویژه انتشار مجازی☝️ 📥 تماشا و دانلود با کیفیت بالا جهت اکران‌های عمومی 👇 🌐 https://aparat.com/v/xVlLe تولید جهادی با ما، انتشار جهادی با شما🙏 جوان، هدف، تلاش، سدید👇 @sadidmediateam
💢تدوینگر و اولویت برش فیلم ▪️یکی از قدرتمندترین تاثیرات کار تدوینگر توانایی تغییر دیدگاه فیلمه. ▪️فیلم از چه شخصیتی کم میکنه و یا در چه لحظه‌ای و مدت زمانی باقی موندن بر روی یک شخصیت میتونه تاثیر زیادی بر شخصیت فیلم بذاره. ▪️ تدوینگر با هر برش روی ریتم، شخصیت، روایت داستانی و برانگیختن احساسات مخاطب تاثیر میذاره و یک برش بد ممکن است تمام این تاثیرات رو از بین ببره. ▪️معمولا کارگردان ها با تدوینگرانی کار میکنند که از نظر ذهنی بهم نزدیک هستند. به عنوان مثال طبق مطالعاتی که داشتم تلما شون میکر سالیان زیادی تدوینگر فیلم های مارتین اسکورسیزی بوده و در بیش از ۲۰ فیلم باهم همکاری کردند و برای سه فیلم مارتین اسکورسیزی جایزه اسکار گرفته. از همکاری های درخشان تدوینگران و کارگردان ها میشه به؛ مایکل کان با اسپیلبرک، تارنتینو و سالی منکر، فرانسیس فورد کاپولا با والتر مرچ اشاره کرد. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🌟رفقا، این دوره برای اولین باره که داره برگزار می‌شه و در کل ایران بی‌نظیره👌 ✨استاد محمد حسین فرج‌نژاد، دانشمند ذوفنون، شناس زبده و پژوه بی‌نظیر، شهید همین راه بودند و ما می‌خوایم به اندازه‌ی خودمون، راه استاد رو ادامه بدیم🙏 ✨برگزاری این دوره ها مطمئنا برای حساسیت برانگیز خواهد بود؛ چرا که با و نقد آثاری که در جهان، ها ساعت دیده شده، می‌خوایم عمق دشمن رو هدف بگیریم🔥 ✨اما این خطر رو به جون خریدیم تا همه آگاه بشن در فیلیمو و روبیکا و حتی ، چه فیلمایی در حال پخشه🤳 ✨هزینه‌ی این دوره چند برابر این هست، اما برای پخش شدن مباحث و استفاده‌ی هر چه بیشتر ، فقط در حد یک ورودی گرفته می‌شه تا رفقا بحث ها رو جدی بگیرن🌹 ✨در ضمن اگر کسی با معرفی شما ثبت نام کنه، بهتون ۵۰٪ تعلق می‌گیره و هزینه‌ی دوره براتون می‌شه ۱۵۰.۰۰۰ تومن! ✨جلسه‌ی اول رو هم که هست از دست ندین. ثبت نام و شرکت در جلسه‌ی اول که رایگانه👇 @filmosophy @filmosophy @filmosophy
💢 6 اولویت برای برش زدن در تدوین فیلم ▪️والتر مرچ یکی از بزرگترین تدوینگرانی بود که به سیستم تدوین غیر خطی کار ‌می‌کرد. ▪️کتاب «در یک چشم به هم زدن» رو در مورد تدوین فیلم نوشته و در این کتاب ۶ اولویت برای برش زدن در تدوین فیلم رو توضیح داده. 1️⃣ احساسات 2️⃣داستان 3️⃣ریتم 4️⃣خط نگاه 5️⃣مکان صحنه 6️⃣فضای سه بعدی صحنه 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢پیرمرد و دریا (به انگلیسی: The Old Man and the Sea) ▪️ رمان کوتاهی است از ارنست همینگوی، نویسنده سرشناس آمریکایی. این رمان در سال ۱۹۵۱ در کوبا نوشته شد و در ۱۹۵۲ به چاپ رسید. ▪️پیرمرد و دریا واپسین اثر مهم داستانی همینگوی بود که در دوره زندگی‌اش به چاپ رسید. این داستان، که یکی از مشهورترین آثار اوست، شرح تلاش‌های یک ماهیگیر پیر کوبایی است که در دل دریاهای دور برای به دام انداختن یک نیزه‌ماهی بسیار بزرگ با آن وارد مبارزهٔ مرگ و زندگی می‌گردد. ▪️نوشتن این کتاب یکی از دلایل عمده اهدای جایزه ادبی نوبل سال ۱۹۵۴ به ارنست همینگوی بوده‌است. ▪️پیرمرد و دریا داستان مبارزه حماسی ماهی‌گیری پیر و باتجربه است با یک نیزه ماهی غول پیکر برای به دام انداختن آن. صیدی که می‌تواند بزرگ‌ترین صید تمام عمر او باشد. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 6 اولویت برای برش زدن در تدوین فیلم 1️⃣ احساسات ▪️اولین اولویتی که برای برش زدن والتر مرچ بهش اشاره می کنه، احساساته. باید چندتا سوال از تدوینگر پرسید یا خودش از خودش بپرسه ❓آیا تناسب احساسی در فیلم رعایت شده یا نه؟ ❓آیا اون حسی که مد نظر تدوینگر بود به مخاطب منتقل شده؟ ▪️ تدوینگر باید از نظر حسی هنگام تدوین فیلم درگیر فیلم بشه، یعنی وقت برش زدن یک پلان باید بدونه که از نظر عاطفی چه تاثیری روی مخاطب داره. ❓ آیا برش زدن این پلان احساسات مخاطب رو افزایش می ده یا از این احساساتش کم میکنه؟ 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢«برادرسگ» فحش نیست ✍️سلمان ایرانمنش ▪️صدای واق واقی آمد و فاطیما به سمت مادرش دوید. صدای قلب دختر را می‌توانستیم بشنویم ▪️آقایی که صاحب سگ بود گفت: «نترس دختر جون این سگا بی آزارن به اینا میگن ... » و یک واژه انگلیسی استفاده کرد که معادل «پرستار بچه» بود و ادامه داد: « از اینا برای نگهداری بچه‌ها استفاده میکنن، خیلیم با محبتن» ▪️ما هم خودمان را قانع کردیم که درسته است سگ است اما فواید بیشماری دارد و دوباره به راه افتادیم. ▪️در مسیر بازهم سگ‌های متنوعی به همراه صاحبانشان را می‌دیدیم و انگاره عدد سگ ها به اندازه افراد در پارک فدک تهران بود. ▪️معلوم بود که بعضی به واسطه سگانشان با هم آشنا شده‌اند و مردی هم به دخترکی در مورد سگش مشورت می‌داد. ▪️اسرا خواهر فاطیما از دور یک محیط بازی کودکان را دید و گفت: «میشه یکم بازی کنیم؟» ▪️مکان بدی نبود مخصوصا برای ما که بچه همراهمان بود می‌توانست گزینه خوبی باشد. ▪️ایستادیم و بچه‌ها به داخل محیط بازی رفتند و دقایقی نگذشته بود که با بغضی در گلو و حلقه‌های اشک در چشمانشان آمدند. ▪️اسرا حرف نمی‌زد و فاطیما هم شاکی بود. ▪️پرسیدیم: «چه شده؟» ▪️فاطیما زبان باز کرد و گفت: «همش تقصیر اون دختره‌‍س» و اسرا زد زیر گریه ▪️بازهم جویای ماجرا شدیم و فهمیدیم که دختر بچه‌ای سگش را در محیط بازی آورده و سوار تاب و سرسره کرده و حالا فاطیما و اسرا نمی‌خواهند در آن محیط بازی کنند. ▪️حتی فاطیما به پدر دختر هم گفته بود که چرا سگ را به آن محیط آورده‌اند و او پاسخ داده بود: «این سگ مثل برادر دخترمه، از بچگی باهاش بوده و همه جا با خودش می‌برش.» ▪️این موضوع موجب رنجش بچه‌های ما شده بود، اما بچه‌های دیگر با این جریان مشکلی نداشتند و به بازی ادامه داده بودند. ▪️به نظر حرف‌های پدر درست بود و بچه‌های ما با آن محیط سازگار نبودند و درکی هم نداشتند، باید برایشان توضیح می‌دادیم وقتی که پرستار بچه‌ای سگ باشد و والدین وظیفه محافظت از بچه را به سگان بسپارند و بعد هم بچه با همان سگ بزرگ شود، این علقه روز به روز بیشتر شده و حقیقتا آن سگ عضوی از خانواده محسوب می‌شود پس نباید به آن کودک خرده گرفت، او همانطور تربیت شده و اگر فرزندانی هم داشته باشد به همان ترتیب تریبت می‌کند. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢یه موسیقی بشنویم ▪️آلبوم آهنگ‌ها و موسیقی متن فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) شامل 24 قطعه موسیقی متن به همراه تم اصلی / تیتراژ فیلم اوپنهایمر اثری از آهنگساز سوئدی، لودویگ گورانسون (Ludwig Göransson) می‌باشد که در سال 2023 منتشر شده است. 🔗می‌تونید همه موسیقی‌هارو اینجا بشنوید https://just-music.ir/?p=15905 ‼️ دقت کردید 24 قطعه موسیقی برای یک فیلم طراحی میشه تا در تدوین فیلم بتونه احساسات شمارو با حس و حال فیلم همنوا کنه و درگیر داستان فیلم بشید. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 6 اولویت برای برش زدن در تدوین فیلم 2️⃣ داستان ▪️دومین اولویت والتر مرچ برای یه تدوینگر داستانه. ❓آیا با تقطیع این نما یا برش زدن این نما ماجرا به جلو حرکت می‌کنه؟ ▪️اون میگه ایده آل اینه که هر برش داستان را به جلو ببره. ▪️یک تدوینگر خوب باید حسی از نحوه داستان گویی داشته باشه و این شامل ریتم هم میشه. ▪️این که چه میزان از پلان رو برای مخاطب نمایش بدیم که داستان رو جلو ببره و موجب پرش نشه یک انتخاب سخت برای تدوینگره. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 6 اولویت برای برش زدن در تدوین فیلم 3️⃣ ریتم ▪️ سومین اولویت والتر مرچ ریتمه. ▪️اعتقاد داره ریتم در تدوین فیلم دقیقا مثل موسیقیه. ▪️تدوین باید دارای ضرب آهنگ ریتم و احساس باشه. ❓و میگه تدوینگر باید از خودش بپرسه که آیا برش این پلان جالبه یا کسل کننده؟ 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 6 اولویت برای برش زدن در تدوین فیلم 4️⃣ خط نگاه ▪️چهارمین اولویت والتر مرچ در تدوین فیلم خط نگاهه. ▪️اون میگه تدوینگر باید بدونه که تاثیر کات بر محل تمرکز مخاطب در کادر چطوریه. 👈خط نگاه رو شاید مفصل توضیح دادم که یعنی چی و چه تاثیراتی داره. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 | کوله پشتی ▪️در مسیر حسین(ع) فقط انسانها عاشق نیستند... ▪️کارگردان: محمدمهدی محمدی 🎦مشاهده و دریافت نسخه‌ی باکیفیت | | @KHATTMEDIA 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢 6 اولویت برای برش زدن در تدوین فیلم 5️⃣ و 6️⃣ مکان صحنه و فضای سه بعدی صحنه ▪️پنجمین و آخرین اولویت والتر مرچ مکان صحنه و فضای سه بعدی صحنه در تدوین فیلمه. ▪️مخاطب باید از مکان آگاه باشه. ▪️تدوینگر نباید مخاطب را گمراه کنه. ▪️تدوینگر باید آگاه باشه که چطور بر درک مخاطب از دنیای فیلم تاثیر می گذاره. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava