┅✧❁🕯مقتل مطهر🕯❁✧┅
🖤 «روضههای شهید مطهری» 🖤
• تدوین و تحقیق: جعفر صالحان
• نوبت چاپ: یازدهم/ ١۴٠٠
• قیمت: ۵۴٠٠٠تومان
• تعداد صفحات: ٣۴٧ص
• نوع جلد: سخت (گالینگور)
🔰 اطلاعات بیشتر در:
🌐 www.nashretoraath.ir
@nashretoraath 🛒 🛒🛒
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
❗️«دستورالعملی مجرّب»❗️
✅ سیدنا الاستاد، فقیه عارف واصل، حضرت آیةالله سیدعبداللّه جعفری تهرانی اعلی الله مقامه قبل از ماه محرم به این حقیر محض میفرمودند:
✍ «از طرف من به شاگردان سلوکی مرحوم آیةالله پهلوانی قدس سره بگویید تا در این دو ماه محرم و صفر، این دو دستورالعمل را برای قضای حاجات و گشایش امورشان خصوصاً در رفع و دفع مشکلات معنوی و پیشرفت در سیر الی اللّه انجام دهند:
1⃣ یکی آنکه یک اربعین متوسل به حضرت قمر بنی هاشم (ع) شوند و ١٣٣ مرتبه خطاب به آن حضرت عرض کنند: «یا کاشِفَ الکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الحُسَین اِکْشِفْ کَرْبي بِحَقِّ اَخیکَ الحُسَین» (ای برطرفکننده غم و اندوه از چهره و روی حسین، بحق برادرت حسین، اندوه و غم و مشکل مرا نیز برطرف نما).
2⃣ دوم آن عملی که مرحوم آیةالله حاج آقا حسین فاطمی نقل کرده و مجرب است انجام دهند که هفت شب چهارشنبه متوسل به حضرت عباس شوند و در هر یک از شبهای مزبور صد مرتبه این دو بیت را با توجه بخوانند:
ای ماه بنی هاشم، خورشید لقا عباس
ای نور دل حیــــدر، شمع شهدا عباس
از درد و غم ایــام، ما رو به تو آوردیم
دست من مسکین گیراز بهرخدا عباس
📗 «بالاترین نذر، ص١٩٧»
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
نشر تُراث📚
❗️با استقبال خوب علاقمندان و همزمان با ایام شهادت امام صادق(ع) به چاپ چهارم رسید❗️
🔹«اثر وِرد محض»🔹
✍ حقیقت ذکر، احساس حضور در محضر حضرت حق جل جلاله میباشد، در نتیجه اگر آدمی نام حضرت جانان جل جلاله را بر زبان جاری کند و هیچ توجه قلبی و باطنی به او نداشته باشد و به تعبیر دیگر، ذکر نام او سبحانه برایش به صورت یک عادت صرف و لقلقه زبان درآمده باشد، بهره چندانی از آثار ذکر که نورانیت دل و جلای باطن میباشد نخواهد برد و انقلاب و دگرگونی روحی پیدا نخواهد کرد؛ نظیر همین کلامی که برای همه ما عادت شده است که هنگام جدایی از یکدیگر میگوییم: «خداحافظ» بدون اینکه توجهی به معنای آن داشته باشیم و عظمت و جلال او سبحانه را تصور کنیم که همه چیز در ید قدرت مطلقه اوست.
ورد محض، نه موجب عروج و تعالی انسان میشود و نه به پیوند بنده با مولای حقیقیاش استحکام میبخشد و نه خشوع و خضوع و انکساری را در آدمی ايجاد میکند، چون صِرف لقلقه زبان است، و بسیار شده که افرادی در همان حالی که به گناه اشتغال دارند و در غفلت از حضرت حق جل جلاله به سر میبرند، مثلاً در حال دروغ گفتن یا غیبت کردن میباشند، تسبیحی هم در دست دارند و در دست خود به گردش درمیآورند و گاهی هم یک «یا اللّه» یا «لاإله إلا اللّه» هم میگویند و یا حتی قسم جلاله دروغ میخورند.
📘«ساحل بقا، ص١٣٨»
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
کلمات سلوکی و اخلاقی
«بانو امین اصفهانی»
🔹شرافت علم به شرافت معلوم🔹
✍ ای کسی که لاف علم میزنی و خود را از علما و دانشمندان عالی مقدار میدانی و به مجرد فراگرفتن بعض الفاظ و اصطلاحات پیشینیان، گمان میکنی مقام بلندی را حائز گشتهای! این نِخوت و خودپسندی را از سر بیرون کن و بدان شرافت علم، به قدر شرافت معلوم اوست، چشم باز کن و ببین معلوم تو چیست؟
شرح مجموعه گل مرغ سحر داند و بس
که نه هرکور ورقی خواند،معانی دانست
آیا نشنیدهای که معصوم(ع) فرموده: «العِلمُ نورٌ»؟ آیا از این قیل و قالها چه نوری در تو پدید گشته؟! آیا ندانستهای آن حدیثی که پیغمبر اکرم(ص) فرموده:«إنَّما الْعِلْمُ ثَلاثَةٌ آیَةٌ مُحْکَمَةٌ وَ فَريضَةٌ عادِلَةٌ وَ سُنَّةٌ قائِمَةٌ» که به تصدیق تمام مفسرینِ حدیث، مقصود از آیه محکمه، توحید است؟
پس در اینجا پیغمبر اکرم(ص) اول علوم را، علم توحید قرار میدهد. به اصطلاح کلاه خود را قاضی گردان و از خود سؤال کن آیا با این همه زحماتی که در تحصیل علوم متحمل شدهای، در معارف قدمی پیش رفتهای یا آنکه از زیادتی اشتغال به دروس، آنچه در مکتبخانه از معلم، و در خانه از پدر و مادر در ایام کودکی یاد گرفته بودی، آن هم فراموشت گشته؟!
آیا تصدیق نمینمایی علمی که تو را به جاده تکامل و شناسایی حقیقت، یعنی شناختن مبدأ و معاد، رهبری نکند، اسم جهل و نادانی بر وی نهادن اولی است از اسم علم؟!
علــــم کز تو را نه بســــتاند
جهل از آن علم به بود بسیار
📕 «سرو ناز، ص۶١»
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔸کلمات سلوکی و اخلاقی آیةالله🔸
«میرزا جواد آقا ملکی تبريزی»
🏴مراقبه سالک در دهه اول ماه محرم:
✍ [بدان ای عزیز که] بر هر یک از دوستان آل محمد (ص) به حکم ولایت و وفاداری و ایمان به خدای علی عظیم و رسول کریم (ص) سزاوار است که در دهه اول محرم تغییر حال دهد و در دل و صورت و هیئت او، آثار اندوه از آن مصائب بزرگ و نوائب سترگ که بر آن خاندان جلیل روی داده، ظاهر گردد و لامحاله پارهای از لذات خویش را از خوردن و نوشیدن، بلکه خواب و سخن واگذارد و به منزله کسی باشد که به پدر یا فرزند او مصیبتی وارد آمده است و حرمت ناموس خدای جل جلاله و حرمت رسول گرامی او (ص) و حرمت امام (ع) را از حرمت جان و خاندان خویش پستتر نشمارد...
و هرگاه کسی نتواند که در تمام دهه چنین کند، لامحاله در روز نهم و دهم و شب یازدهم، لذات را ترک کند و لامحاله در هر روز دهه اول، حضرت امام حسین (ع) را به زیارت معروفه عاشورا زیارت کند و در روز دهم تا عصر از خوردن و نوشیدن خودداری کند، بلکه جز در مقام ضرورت، از سخن گفتن و دیدار برادران دینی هم بپرهیزد و آن روز را روز اندوه و گریه و زاری خود قرار دهد و...
📔 «باده گلگون، ص٢٣٩»
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
❁ اخلاص در عزاداری ❁
🔰 یکی از ارادتمندان مرحوم آیةالله علامه طباطبایی(ره) نقل میکند که: «در دهه آخر صفر خدمت ایشان رسیدم، وقتی درب خانه را زدم، پیرمردی آمد و گفت: آقا رفتهاند روضه؛ آدرس مجلس روضه را گرفتم، دیدم خانهای کوچک و قدیمی است. از درب کوچه وارد راهرو باریک که به طول حدود دو متر و نیم بود شدم. دست چپ انتهای راهرو اتاقی بود که از جمعیت پر بود. سخنران روی صندلی، مصائب روزهای آخر ماه صفر را میخواند. کفشهای جمعیت در راهرو بود. حقیر از درب کوچه وارد شدم دیدم که حضرت علامه طباطبایی(ره) روی زمین، کنار کفشها نشستهاند و عبای خود را به صورت گرفته و گریه میکردند.
من کنار دیوار ایستاده و در فکر بودم که اگر ایشان جلو درب اتاق رفته بودند، حاضران احترام میکردند، اما ایشان به خاطر احترام به مجلس، بدون آنکه جلب توجه صاحب خانه که در داخل اتاق، کنار درب نشسته بود بشود، کنار راهرو نشسته بودند».
📔«کیمیای وصل، ج٢، ص١١٠»
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
💎امام عصر«عج»💎
🕯منتقم خون حسین«ع»🕯
✍ [ای سالک مراقب که ظهور حضرت مهدی «عج» را انتظار میکشی! در] روایت دارد که امام زمان «عج» که ظهور فرمود، به اهل عالم پنج ندا میکند. این ندا بدون هیچ دستگاهی و [دخالت] اختراعی، به همه میرسد. به هرکسی به لغت(زبان) خودش میرسد.
در عالم؛ نه در این پنج قاره یا...[حضرت ندا میفرماید:]
أَلا یا أَهْلَ الْعالَمِ إِنَّ جَدّيَ الْحُسَیْنَ قُتِلَ عَطْشاناً...
أَلا یا أَهْلَ الْعالَمِ إِنَّ جَدّيَ الْحُسَیْنَ سَحَقوهُ عُدْواناً...
📙«شط شراب، ص۴٣٢»
📍پینوشت: در کلام آیةالله بهجت فقط به دو مورد از پنج ندایی که حضرت میفرماید اشاره شده، اما متن کامل روایت که هر پنج جمله را در بر دارد در پاورقی کتاب آمده است.
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔹فرق لعن و نفرین و سَبّ🔹
✍ یک دعای بر «لَه» داریم و یک دعای بر «علیه» و به عبارت دیگر، یک دعا و درخواست خیر و خوبی و خوشبختی داریم و یک دعا و درخواست شر و بدی و بدبختی.
از دعای بر «علیه» که همان درخواست شر و بدی و بدبختی است «نفرین» تعبیر میشود و «لعن» از مصادیق نفرین میباشد. نفرین، درخواست هرگونه بدی از خدای سبحان برای دیگران بوده، اما لعن، درخواست بدی خاصی که عبارت از مطرود شدن از رحمت الهی است میباشد. پس نسبت بین لعن و نفرین، عموم و خصوص مطلق است.
«سبّ» به معنای سخن ناپسند و کلام زشتِ دردآور و دشنام و فحش و ناسزاگویی و به کاربردن کلمات رکیک به طرف مقابل آمده و در اسلام از آن نهی شده است و منشأ آن خُبث و پلیدی باطنی و نداشتن تقوا و پرهیزکاری میباشد که به صورت کلمات رکیک ظهور پیدا میکند.
📔«کیمیای وصل، ج١، ص١٩٣»
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔰 رهاسازی محدود 🔰
✍ ای عزیز! اینکه از رسول خدا (ص) نقل شده که فرمود: فرزند آدمی در هفت سال اول آقا و سید والدینش میباشد؛ به این معنا نیست که او را تا هفت سالگی باید رها کنی تا آزادانه هر کاری میخواهد انجام دهد، بلکه به این معناست که او در این هفت سال باید مورد احترامت باشد و با لطافت با او برخورد نمایی و در بعضی موارد که انجام کاری به صلاحش نیست، ذهن او را با ظرافت و بدون تندی و خشونت، از آن موضوع منحرف سازی؛ و اینکه از امام صادق (ع) نقل شده که فرمود: فرزندت را تا هفت سال رها کن تا بازی کند؛ «دَعْ اِبنَکَ یَلعَبُ سَبعَ سِنین» باید بدانی که این آزادی دادن به او برای بازی، گرچه آثار چشمگیری برایش دارد، اما تو همواره باید به طور غیر مستقیم مراقبش باشی که دست به بازیهای خطرناک نزند و به حقوق دیگران تجاوز نکند و به دیگران آسیبی نرساند و عوامل خطرزا از دسترسش دور نگه داشته شود...
📗«#سلوک_با_فرزند ، ص١١٣»
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🌲تبشير صلیبی🌲
❗️قابل توجه❗️
🔹اساتید حوزه و دانشگاه🔹
🔸دانشجویان و طلاب🔸
🔹مسئولان فرهنگی و امنیتی🔹
و
علاقمندان به مطالعات ادیان و فرق
• نویسنده: دکتر سید علی حسنی آملی
• نوبت چاپ: اول/ ١٣٩٩
• قیمت: ٧٩٠٠٠ تومان
• تعداد صفحات: ۴٨٢ص
• نوع جلد: نرم (شومیز)
• قطع: رقعی
🔰 اطلاعات بیشتر در:
🌐 www.nashretoraath.ir
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
نشر تُراث📚
🔸شط شراب🔸 ٧۵۴ کلمه در اخلاق و معارف و سیروسلوک إلی الله
❗نشر تراث مفتخر به انتشار چاپ ششم از کتاب «شط شراب» گردید.
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c
🔸جام صهبا🔸
«رساله سیروسلوک»
علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
🔻به ضمیمه تعلیقات🔻
آیةالله سیدعبدالله جعفری تهرانی
تقرير، تحقیق، تصحیح و تذییل:
ص. ج
----------------------------------------------
• نوبت چاپ: اول/ 1400
• قیمت: 96000 تومان
• تعداد صفحات: 719ص
• نوع جلد: سخت (گالینگور)
• قطع: وزیری
🔰 اطلاعات بیشتر در:
🌐 www.nashretoraath.ir
✅ #نشر_تراث
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2919497781C40a145c97c