eitaa logo
خانه قرآن شهری ترنج بندرانزلی
436 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
30 فایل
۲۷ سال سابقه نشر و ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی. برگزاری محافل بزرگ قرآن کریم. برگزاری مجالس اهل بیت علیهم السلام ترنج ( تربیت. نیروی. جوان ) ارتباط با مدیر کانال، حسین رضوانی ۰۹۱۱۶۶۰۸۹۶۰ ۰۹۱۱۹۸۸۹۱۳۱ در پیام رسان ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃 کینه شتری کینه پیگیری است که شتر نسبت به ساربان خود به دل می گیرد و تاکنون سابقه نشان داده که ملاطفت مجدد ساربان نمی تواند آن را تعدیل نماید. شتر خشمگین همواره منتظر فرصت مناب است که انتقامش را از ساربان بگیرد. عجب در این است که شتر به ساربان مورد نظر هنگامی که در جمع قرار دارد هرگز حمله نمی کند. وای به روزی که شتر مست و کینه توز فرصت مناسب را به چنگ آورد و ساربان مورد نظر را یکه و تنها در بیابان گیر بیاورد. وقتی ساربان در بیابان مورد حمله لوک (شتر نر) خشمگین قرار بگیرد راه نجاتش این است که در حال فرار تک تک لباسهایش را درآورد و به پشت سرش بیندازد. در اینجاست که شتر گول می خورد و به جای ساربان که در حال فرار است لباسی را که جلویش افتاده به دندان می گیرد و تنه سنگین خود را روی آن می مالد. سپس مجددا با لنگهای درازش به تعقیب ساربان می پردازد و خود را به او می رساند. ساربان یک تکه دیگر از لباسهایش را می اندازد و به این ترتیب تا آخرین تکه لباس خود را بیرون آورده و جلوی شتر انتقامجو می اندازد. چنانچه تا زمانی که لباسهایش تمام شد توانست خود را به آبادی یا پناهگاهی برساند بدون شک نجات خواهد یافت وگرنه مرگش حتمی است، آن هم چه مرگ فجیع و دلخراشی. @torraanj
خدا رحمت کند را؛ دخترشان می‌گفت: پدر ما برای صبح به مادر ما گفته بود: «نماز صبح بیدارکردن بچه‌ها با من!» کارش این بود که می‌آمد بالای سر ما با ناز و نوازش و محبت و بوسیدن، آنقدر ناز ما را می‌کشید،‌ مگر خسته می‌شد؟ مگر لحنش عوض می‌شد؟ مگر تند می‌شد؟ تا ما بلند شویم و نمازمان را بخوانیم. @torraanj
؛ دعای میلیاردی در نماز 🤲 🎙 حجت الاسلام و المسلمین آقا نماز شب مي‌خواند مي‌گويد: «اللهم اغفر لسيد حسن نصر الله» يک کلمه اضافه بگو: «و من احبّه» وقتي گفتي: «من احبِّه» صدها ميليون اضافه شد. «اللهم اغفر لفلاني و من احبّه» خدايا ايشان را بيامرز و هرکس هم ايشان را دوست دارد بيامرز. طرفدارانش هم بيامرز. در نماز هم همينطور است، شما نمي‌گويي: «السلام علينا و علي ايراني‌ها» عباد الله الصالحين! محدوديت ندارد. «سمع الله لحمدي» تو يک نفر هستي حمد خدا را مي‌کني. بگو: «سمع الله لمن حمده»، «من حمده» ميلياردي شد. چند ميليارد فرشته و جن و انس حمد خدا را مي‌کنند؟ بگو: «سمع الله لمن حمده» نگو: «اياک اعبد، اياک نعبد» اعبد يکي و نعبد... ما در نيت محدوديت نداريم. الآن درس که مي‌خوانيم، من درس مي‌خوانم براي نجات بشريت، نه اينکه مدرک بگيرم و شغلي انتخاب کنم و تشکيل زندگي بدهم. تشکيل زندگي يک نفر هستي ولي نجات بشر، نيت است. ما در نيت سرمان کلاه مي‌رود، خيلي وقت‌ها نيت‌هاي ميلياردي مي‌توانيم بکنيم اما غافل هستيم. @torraanj
: به معنای آشکار شدن است، ولی آشکار شدنی که یک لایه است و بطن ندارد. اگر شما دستکش را دست کنید روی دستکش ظاهر آن، و درون دستکش باطن آن است ولی همین دستکش اگر داخل اش برگردانید و فقط ظاهر داشته باشد، به مرحله بروز رسیده است. وَيَوْمَ نُسَيِّرُ الْجِبَالَ وَتَرَى الْأَرْضَ بَارِزَةً (۴۷_کهف) و (یاد کن) روزی که ما کوهها را به رفتار آریم و زمین را صاف و بدون پست و بلندی آشکارا ببینی. یعنی در روز ، زمین دیگر کمر و باطن ندارد؛ با زلزله روز قیامت مسطح شده و هر چه در باطن دارد بیرون خواهد ریخت و ظاهر و باطن اش یکی خواهد شد و به مرحله بروز خواهد رسید. يَوْمَ هُمْ بَارِزُونَ (۱۶_غافر) آن روزی که همه خلق پدیدار شوند (و نیک و بدشان آشکار گردد) می دانیم روز قیامت "يَوْمَ تُبْلَي السَّرائِرُ" است، یعنی درون و باطن انسان ها به بیرون شان ریخته می شود و به مرحله بروز و آشکار شدن هویت شان می رسند. وَبُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِمَنْ يَرَىٰ (۳۶_نازعات) و دوزخ برای بینندگان آشکار شود. یعنی در روز قیامت درپوش های چاه های جهنم از روی آن کنار زده خواهند شد و باطن آن که آتش است به ظاهر آن راه خواهد یافت و آتش آشکار خواهد شد. يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ ۖ وَبَرَزُوا لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ (۴۸_ابراهیم) روزی که زمین (به امر ) به غیر این زمین مبدل شود و هم آسمانها دگرگون شوند و تمام خلق در پیشگاه (حکم) خدای یکتای قادر قاهر حاضر شوند. یعنی مردم در حالی که باطن شان با ظاهرشان یکی شده و باطنی ندارند که در پشت ظاهری پنهان شده باشند در نزد متعال در روز قیامت بروز خواهند کرد. وَبَرَزُوا لِلَّهِ جَمِيعًا فَقَالَ الضُّعَفَاءُ لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا (۲۱_ابراهیم) و (روزی که) مردم از قبرها برانگیخته و به پیشگاه خدا حاضر شوند آن گاه ضعیفان به گردنکشان گویند. یعنی در روز قیامت ظاهر و باطن یکی شده و ضعفاء، دشمنان و مستکبران را خواهند شناخت. وَ لَمَّا بَرَزُوا لِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالُوا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً (۲۵۰_بقره) و چون با جالوت و سپاهیانش روبرو شدند گفتند: پروردگارا! صبری به ما ده و قدمهایمان را استوار ساز و بر گروه کافران پیروزمان کن. به جنگجو، "مبارز" گویند؛ چون ظاهر و باطن اش در میدان جنگ یکی است، چنانچه در درون و باطن آرزو و خواستار نابودی خَصم است و آن باطن خود را در میدان جنگ با شمشیر خود بروز و نشان می دهد. برعکس منافق که ظاهر و باطن اش پشت میدان جنگ یکی نیست و "متظاهر" کسی را گویند که باطن او در ظاهرش پیدا نیست. برای توضیح امر به آیات قرآن در باب دو لغت "تَرک و هِجر" مراجعه می کنیم. برای ورود به این بحث باید بدانیم هر شئ از دو چیز تکمیل می شود:. یکی ماهیت، و دیگری قالب؛ که اگر ماهیت و قالب همراه هم رها شوند به آن "تَرک" گویند. إِنْ تَرَكَ خَيْراً الْوَصِيَّةُ لِلْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ (۱۸۰_بقره) برای ارث در زمان ، حق تعالی واژه تَرَک را بکار برده، چون یک ثروت از دو بخش ماهیت و قالب تشکیل شده است. ماهیت یک ثروت استفاده از آن در شرّ و خیر است، و قالب آن همان وجود آن است. حق تعالی می خواهد انسان در زمان مرگ به ثروت خود ماهیت بدهد و آن را برای بعد از مرگ خود بخشی را در کار خیر رها کند. (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: إنِّی تَارکُ فِیکُم الثِّقلَین کِتابَ اللّه وَ عِترَتی مراد از تَرک آن است که هم کتاب خدا و هم حدیث که یک قالب است در کنار ماهیت که همان تدبر و درک و عمل کردن آن است برای شما رها کرده در اختیار شما نهادم. @torraanj
هروز یک سلام خدمتِ ارباب 🌱 صلی الله علیک یا اباعبدالله 💚 @torraanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱 عَنْ الْبَراءِ بْنِ عازِبٍ رَضِىَ اللّهُ عَنْهُما قالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ صلي الله عليه و آلهيَقُولُ: مَـنْ مَنَحَ مَنـيحَةَ لَبَنٍ، اَوْوَرَقٍ، اَوْهَـدى زُقـاقا كانَ لَهُ مِـثْلُ عِـتْقِ رَقَبَةٍ. 🌱براء بن عازب مى گويد: از پيامبر خدا صلي الله عليه و آله شنيدم كه فرمود: كسى كه گوسفند يا شتر را به ديگرى دهد تا از شيرش استفاده كند و سپس برگرداند، يا يك درهم قرض بدهد، يا گمشده اى را راهنمائى نمايد خداوند متعال پاداش آزاد كردن بنده اى را به او خواهد داد. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 📚[ الترغيب و الترهيب، ج 2، ص 39 .] 🍁 @torraanj
همسرش به او گفته بود ؛ تو بالاخره از طریق ِهمین چشم‌هایت می‌شوی . حاجی با شوق پرسید، چرا ؟ او که دلش نیامد جواب ندهد یا به او بگوید من می‌خوانم، می‌کنم که تو بمانی، شهید نشوی ؛ دلیلش را گفت ؛ چون به این چشم‌ها هم جمال داده هم کمال . . این چشم‌ها در راه خدا بیداری زیاد کشیده، اشک هم زیاد ریخته . @torraanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هایی که کشیدی روفراموش نکن. یه روز اونا ، بخشی از خاطرات میشن! @torraanj
براي 💬سؤال: آیا زن برای گرفتن روزه‌ی قضا، باید از شوهرش اجازه بگیرد؟ ✅ جواب: 🔹 : اجازه از شوهر لازم نیست، مگر در مورد درخواست شوهر از زن، در امور زناشوئی، - تا قبل از ظهر - که در این صورت تمکین مانعی ندارد و روزه زن باطل می‌گردد، بله اگر وقت روزه تا ماه رمضال سال بعد ضیق باشد، بنابراحتیاط واجب زن نباید روزه خودش را باطل نماید. 🔹 آیت‌الله : در روزه‌های قضايی که وقت آن کم است (مثلاً ۱۰ روزه قضا از رمضان گذشته مانده و ۱۰ روز نيز تا رمضان فرصت دارد) نيازی به اجازه شوهر نيست و بايد روزه بگيرد. ولي در روزه‌هاي نذر و روزه‌هاي قضايي که تا ماه رمضان‌ وقت کافي دارد و روزه گرفتن مزاحم حقوق شوهر می‌شود بايد از شوهر اجازه بگيرد. البته در قضاي روزه رمضان‌ که وقت کافي دارد اگر بدون اطلاع شوهر روزه گرفت و بعد از اذان ظهر شوهر تقاضاي تمکين و مانند آن نمود زن بايد روزه خود را ادامه دهد. 🔹 آیت‌الله : اگر روزه مستحبی زن با حق استمتاع شوهر منافات داشته باشد حرام است و همچنین روزه‌ای که واجب است ولی روز معینی ندارد مانند نذر غیرمعین، که در این صورت هم ـ بنا بر احتیاط واجب ـ روزه باطل است و از نذر کفایت نمی‌کند، و همچنین است ـ بنا بر احتیاط واجب ـ اگر شوهر، او را از گرفتن روزه مستحبی یا واجب غیر معین نهی نماید، اگرچه با حق او منافات نداشته باشد و احتیاط مستحب آن است که بدون اجازه او روزه مستحبی نگیرد. 📚 پی‌نوشت: توضیح‌المسائل، م ۱۷۴۰ @torraanj
🔷 گفتگوی یک خانم با یک @torraanj 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🔸خانمی بدحجاب جلوی یکی از علما رو گرفت و از ایشون سؤال کرد : اگه یک تار موی من بیرون باشه ، دنیا به آخر می‌رسه؟! چرا اینقده شماها گیر می دین؟ ❓❓❓ 🔹عالم جواب داد : اگــر یــه تــار مــو در غذایــی خــوب و خوشــمزه باشــه ، آیــا دنیــا بــه آخــر می‌رسه ؟ قطعا خیـر. ایـن تـار مـو ، حتـی مـزه و طعـم غـذا رو هـم تغییـر نمی‌ده ، امـا بسـیاری از افراد طبیعتـا در چنیـن حالتـی دچـار دلزدگـی شـده ، اون غـذای خـوب و خوشـمزه از چشمشون می‌افته. حالا بذار یه داستان قشنگ تاریخی هم برات بگم ... 🔹عالم گفت : 👈 روزی یکــی از یــاران (علیه السلام) خدمــت ایشــان رســید و گفــت : در یــک کــوزه روغــن ، یــک مــوش افتــاده ، آیــا می‌شود آن روغــن را خــورد؟ امــام صــادق (ع) فرمودنــد : نمی‌توانی آن را بخـوری. 👈 مـرد گفـت : آقـا یـک مـوش کوچک تـر از آن اسـت کـه باعـث شـود غـذای خـود را کنـار بگـذارم و از خیـر روغن‌های گـران قیمـت بگـذرم! 🔹امـام صــادق (ع) فرمودنـد : 👈 آن چیـزی کـه در نظـر تـو کوچـک اسـت ، مـوش نیسـت. ایـن اسـت کـه ؛ در نظـر تـو کوچـک اسـت! 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🔹حالا خانم بزرگوار ! وقتـی از ایـن زاویـه بـه ماجـرا نـگاه کنیم ، متوجـه می‌شیم کـه یـک تـار مـو شـاید بـه خـودی خـود اهمیتـی نداشـته باشـه ، امـا وقتـی بـه ایـن توجـه کنیـم کـه حتـی نمایـش یـک تـار مـو هـم ، از فرمـان جهانیـان اسـت ، با این نگاه ، بیرون آمدن یـک تـار مـو جلوی هـم مهـم می‌شود. @torraanj
1_3198507665.m4a
4.63M
👆👆👆👆👆👆👆👆👆 این صوت شماست 👈 از آن ساده نگذرید! این‌صوت حاوۍ یك تقلب کوچک می‌باشد که شما را سال‌هایِ سال جلو می اندازد 👌 @torraanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا