eitaa logo
طوبای عفاف
743 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
452 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراد از در «وَ اعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللَّهِ لَوْ يُطِيعُكُمْ فِي كَثِيرٍ مِنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمانَ وَ زَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ أُولئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ» و بدانید که پیامبر خدا در میان شماست [و بر شما واجب است در همه امور از او پیروی کنید]، اگر او در بسیاری از کارها از شما پیروی کند، قطعاً دچار گرفتاری و زحمت می شوید، ولی خدا ایمان را محبوب شما قرار داد و آن را در دل هایتان بیاراست، و کفر و بدکاری و نافرمانی را ناخوشایند شما ساخت، اینان [که دارای این ویژگی ها هستند] هدایت یافته اند. بر اساس روايات، يكى از مصاديق در جمله‌ى‌ «حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمانَ»، محبّت امام عليهما السلام و مراد از كفر و فسوق و عصيان، دشمنى با پيامبر عليهم السلام است. كافى، ج 1، ص 426 زمينه‌ى رشد، «وَ لْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ» (سوره بقره، 186) و كتب آسمانى وسيله‌ى رشد هستند، «يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ» (سوره جن، 2) در اين آيه نيز مؤمنان واقعى اهل رشد معرّفى شده‌اند. «أُولئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ» به هر حال مراد از در ، است و اين كوته فكرى است كه انسان رشد را تنها در كاميابى‌هاى دنيوى بداند. ✍در نگاه روایات و قرین هم است که اگر یکی رفت دیگری هم خواهد رفت. (49) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
عقايد صحيح، زير بناى الگوپذيرى در رفتار و اخلاق است «لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِيهِمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ مَنْ يَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ» سوره ممتحنه، ۶ همانا براى شما در (روش) آنان، (ابراهيم و يارانش) سرمشق خوبى است براى كسى كه به خدا و روز واپسين اميد دارد و هر كس روى برتابد، خداوند بى نياز و ستوده است. نکته ها در اين آيه و در آيه 21 سوره احزاب كه سخن از الگو بودن حضرت ابراهيم و حضرت محمّد صلى الله عليه و آله است، داشتن اميد به خدا و روز قيامت، شرط الگو پذيرى معرّفى شده است. لِمَنْ كانَ يَرْجُوا ... بعد از سه بار تكرار كلمه‌ى‌ «رَبَّنا» در آيات 4 و 5، باز هم مى‌فرمايد: آنان اسوه هستند، يعنى نه تنها در برائت، بلكه در دعا و مناجات هم اسوه هستند. پیام ها ۱. الگوهاى الهى تاريخ مصرف ندارند. «لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِيهِمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» ۲. نه فقط پيامبران، بلكه ياران صادق آنها نيز براى ما الگو هستند. «فِيهِمْ» ۳. عقايد صحيح، زير بناى الگوپذيرى در رفتار و اخلاق است. «أسوة لمن كان يرجوا الله و اليوم الآخر» (آرى كسانى از الگوهاى صحيح بهره‌مند مى‌شوند كه نور اميد در دلشان روشن باشد. «يَرْجُوا» و كسانى پشت مى‌كنند كه افراد مأيوس و به اصطلاح بريده هستند. «يَتَوَلَّ») ۴. ايمانى ارزش دارد كه ثابت باشد. كانَ يَرْجُوا اللَّهَ‌ ... (تركيب‌ «كانَ» با فعل مضارع، نشان استمرار و ثبات است). ۵. اعراض مردم از الگوهاى الهى، به خداوند و اوليايش ضربه‌اى نمى‌زند. «وَ مَنْ يَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ» تفسیر نور، ج۹، ص۵۸۳ @toubaefaf
تجلی «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذا جاءَكَ الْمُؤْمِناتُ يُبايِعْنَكَ عَلى‌ أَنْ لا يُشْرِكْنَ بِاللَّهِ شَيْئاً وَ لا يَسْرِقْنَ وَ لا يَزْنِينَ وَ لا يَقْتُلْنَ أَوْلادَهُنَّ وَ لا يَأْتِينَ بِبُهْتانٍ يَفْتَرِينَهُ بَيْنَ أَيْدِيهِنَّ وَ أَرْجُلِهِنَّ وَ لا يَعْصِينَكَ فِي مَعْرُوفٍ فَبايِعْهُنَّ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُنَّ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» سوره ممتحنه، ۱۲ اى پيامبر! هنگامى كه زنان با ايمان نزد تو آمدند تا با تو بيعت كنند كه چيزى را شريك خدا نگيرند و دزدى نكنند و مرتكب زنا نشوند و فرزندانِ خود را نكشند و در ميان دست و پاى خود، مرتكب هيچ گونه نسبت‌ ناروايى نشوند (و فرزندى را به ديگرى به ناحق نسبت ندهند) و در هيچ كار خيرى تو را نافرمانى نكنند، پس با آنان بيعت كن و براى آنان از خداوند آمرزش بخواه كه خداوند آمرزنده و مهربان است. امام صادق علیه‌السلام فرمود: وقتى که رسول خدا صلى الله علیه و آله مکه را فتح نمود، مردان با او بیعت کردند؛ وقتى که زنان خواستند با او بیعت نمایند این آیه نازل گردید. (البرهان فی تفسیر القرآن) زبیر بن عوام گوید: وقتى که این آیه نازل گردید، پیامبر زنان را براى بیعت کردن خواند و نخستین زنى که با او بیعت نمود؛ فاطمه بنت اسد مادر امیرالمومنین على علیه‌السلام بوده است.(کتاب المناقب از موفق بن احمد از علماى عامه) امام صادق علیه‌السلام فرمود: فاطمه بنت اسد سلام الله علیها نخستین زنى بود که با رسول خدا صلی الله علیه و آله از مکه به سوى مدینه مهاجرت نمود و در جنگ بدر نیز حاضر بود و بعد از بعثت یازدهمین زنى بود که مسلمان شده بود و در روحا مدفون گردید. (کتاب المناقب از موفق بن احمد و کتاب مقاتل الطالبین از على بن حسین بن محمد اصفهانى) (۵۰) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
۶ شرط بیعت با زنان ... و اینکه سلامتِ زن از مفاسد، زمينه سلامت جامعه است (۵۱) هزار و یک نکته پیرامون «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذا جاءَكَ الْمُؤْمِناتُ يُبايِعْنَكَ عَلى‌ أَنْ لا يُشْرِكْنَ بِاللَّهِ شَيْئاً وَ لا يَسْرِقْنَ وَ لا يَزْنِينَ وَ لا يَقْتُلْنَ أَوْلادَهُنَّ وَ لا يَأْتِينَ بِبُهْتانٍ يَفْتَرِينَهُ بَيْنَ أَيْدِيهِنَّ وَ أَرْجُلِهِنَّ وَ لا يَعْصِينَكَ فِي مَعْرُوفٍ فَبايِعْهُنَّ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُنَّ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» سوره ممتحنه، ۱۲ اى پيامبر! هنگامى كه زنان با ايمان نزد تو آمدند تا با تو بيعت كنند كه چيزى را شريك خدا نگيرند و دزدى نكنند و مرتكب زنا نشوند و فرزندانِ خود را نكشند و در ميان دست و پاى خود، مرتكب هيچ گونه نسبت‌ ناروايى نشوند (و فرزندى را به ديگرى به ناحق نسبت ندهند) و در هيچ كار خيرى تو را نافرمانى نكنند، پس با آنان بيعت كن و براى آنان از خداوند آمرزش بخواه كه خداوند آمرزنده و مهربان است. نکته ها در روز فتح مكه، هنگامى كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله روى كوه صفا از مردان بيعت گرفت، زنان نيز نزد حضرت آمدند تا بيعت كنند، اين آيه نازل شد و چگونگى بيعت را شرح داد. بيعت پيامبر با زنان، اين گونه بود كه حضرت دست مباركشان را در ظرف آبى قرار دادند و سپس به زنان فرمود: براى بيعت كردن دست خود را در آب فرو بردند. «ادخلن ايديكن فى هذه الماء فهى البيعة» (تفاسير مجمع البيان و نورالثقلين) شروطى كه در اين آيه نام برده شده، از اصول اعتقادى و اخلاقى است كه زن و مرد، هر دو بايد مراعات نمايند. پیام ها 1- زن، موجودى مستقل، با اراده، انتخابگر و داراى شخصيّت حقيقى و حقوقى مستقل است، تا آنجا كه در صدر اسلام، زنان مستقيماً با پيامبر اسلام گفتگو و اظهار نظر مى‌كردند. يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذا جاءَكَ الْمُؤْمِناتُ يُبايِعْنَكَ‌ ... 2- برخورد رهبر اسلامى نسبت به زن و مرد تفاوتى ندارد و در دسترس همه است. «جاءَكَ الْمُؤْمِناتُ» 3- دين از سياست جدا نيست. «الْمُؤْمِناتُ يُبايِعْنَكَ» (بيعت، امرى سياسى است.) 4- گرايش به كثرتِ آمار مسلمانان، شما را از ارزش‌ها غافل نكند و هر كس را نپذيريد. يُبايِعْنَكَ عَلى‌ أَنْ لا يُشْرِكْنَ‌ ... 5- امنيّت از موضوعات مورد توجّه نظام اسلامى است؛ هم امنيّت مالى و اقتصادى، «لا يَسْرِقْن هم امنيّت خانوادگى، «لا يَزْنِينَ» هم امنيّت جانى، «لا يَقْتُلْنَ» هم امنيّت حيثيّتى و عِرضى، «لا يَأْتِينَ بِبُهْتانٍ» و هم امنيّت سياسى، اجتماعى. «لا يَعْصِينَكَ فِي مَعْرُوفٍ» 6- اصلاح عقايد، بر اصلاح رفتار مقدّم است. (ابتدا «لا يُشْرِكْنَ»، سپس موضوعات ديگر) 7- ايمان به تنهايى كافى نيست، تعهد و بيعت بر عمل و اطاعت از رهبر جامعه اسلامى لازم است. الْمُؤْمِناتُ يُبايِعْنَكَ عَلى‌ ... 8- سلامتِ زن از مفاسد، زمينه سلامت جامعه است. لا يُشْرِكْنَ‌ ... 9- شرك به هيچ وجه قابل قبول نيست. (كلمه‌ «شَيْئاً» در كنار «لا يُشْرِكْنَ» نشان آن است كه حتّى ذرّه‌اى از آن قابل اغماض نيست) 10- در نهى از منكر، با تمام مظاهر منكر مبارزه كنيد، اعتقادى‌ «لا يُشْرِكْنَ»، اقتصادى‌ «لا يَسْرِقْنَ»، جنسى‌ «لا يَزْنِينَ»، خانوادگى‌ «لا يَقْتُلْنَ أَوْلادَهُنَّ»، اجتماعى «لا يَأْتِينَ بِبُهْتانٍ» 11- حفظ آبروى مردم مهم است و ذرّه‌اى نبايد خدشه دار شود. «لا يَأْتِينَ بِبُهْتانٍ» 12- در نظام اسلامى، رهبرى محور است و تمام مردم بايد مطيع او باشند. «لا يَعْصِينَكَ» (به جاى «لا يعصين الله») 13- اگر منكرات نباشد پيمودن راه معروف آسان است. (منكرات به صورت جدا جدا آمده، ولى معروف در يك جمله آمده است.) «لا يَعْصِينَكَ فِي مَعْرُوفٍ» 14- زنان در مسايل عقيدتى، اجتماعى، اخلاقى و سياسى در كنار مردان هستند و پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در پرتو وحى با آنان رفتار عادلانه داشت. «فَبايِعْهُنَّ» 15- شرايط بيعت، بايد شفّاف و متناسب با آسيب پذيرى بيعت كنندگان باشد. (مسئله سرقت، زنا، فرزند كشى، تهمت در خانواده‌هاى جاهليّت رواج بيشترى داشت). يُبايِعْنَكَ عَلى‌ أَنْ‌ ... فَبايِعْهُنَ‌ 16- پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله مأمور به دعا و استغفار براى كسانى است كه با او بيعت نمايند. «وَ اسْتَغْفِرْ لَهُنَّ» 17- توسّل به اولياى خدا جايز و دعاى آنان مستجاب است وگرنه خداوند فرمان دعا صادر نمى‌كرد. «وَ اسْتَغْفِرْ لَهُنَّ» 18- گرچه اسلام آوردن، كارهاى دوران كفر را مى‌پوشاند و محو مى‌كند ولى باز هم به دعاى پيامبر نياز است. «وَ اسْتَغْفِرْ لَهُنَّ» 19- سوابق بد مردم، مانع دعا به آنان نشود. «اسْتَغْفِرْ لَهُنَّ» 20- رحمت و مغفرت خداوند پشتوانه استجابت دعاهاست. وَ اسْتَغْفِرْ ... إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ‌ تفسیر نور، ج۹، ص۵۹۴ @toubaefaf
خدا حافظ ای ... فَنَحْنُ مُوَدِّعُوهُ وِدَاعَ مَنْ عَزَّ فِرَاقُهُ عَلَيْنَا وَ غَمَّنَا وَ أَوْحَشَنَا انْصِرَافُهُ عَنَّا وَ لَزِمَنَا لَهُ الذِّمَامُ الَْمحْفُوظُ، وَ الْحُرْمَةُ الْمَرْعِيَّةُ، وَ الْحَقُّ الْمَقْضِيُّ، فَنَحْنُ قَائِلُونَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَكْبَرَ، وَ يَا عِيدَ أَوْلِيَائِهِ پس ما او را وداع می‌کنیم؛ وداع کسی که هجرانش بر ما سخت و غم‌انگیز است و روگرداندنش ما را غم‌زده و دچار وحشت کرد. برای او برعهدۀ ما، پیمانی محفوظ و حرمتی در خور رعایت و حقّی واجب‌الاداء، لازم شد. بر این اساس می‌گوییم: سلام بر تو ای بزرگ ترین ماه خدا! و ای عید دوستانش! السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا أَكْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ، وَ يَا خَيْرَ شَهْرٍ فِي الْأَيَّامِ وَ السَّاعَاتِ سلام بر تو ای گرامی‌ترین همنشین از میان اوقات! و ای بهترین ماه، در ایّام و ساعات!  السَّلَامُ عَلَيْكَ مِنْ شَهْرٍ قَرُبَتْ فِيهِ الآْمَالُ وَ نُشِرَتْ فِيهِ الْأَعْمَالُ. سلام بر تو، ماهی که در آن، آرزوها و حاجات، به برآورده شدن نزدیک است؛ و اعمالی که موجب خشنودی خداست، در آن پخش شده... ، دعای۴۵ @toubaefaf
از دنیای شما... زهرا سلام الله علیها: حُبِّبَ إلَیَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه از دنیای شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت ، نگاه به چهره صلی الله علیه و آله و در راه خدا. 📚«نهج الحیاة، ح 164 @toubaefaf
🍃نکاتی از جزء بیست و نهم 1️⃣ سوره ملک، آیه۲: مرگ و زندگی برای آزمایش و امتحان است. 2️⃣ سوره ملک، آیه۲۳: چه کم سپاسگذارید. 3️⃣ سوره قلم، آیه۹: به نرمی رفتار کن تا به نرمی با تو رفتار کنند. 4️⃣ سوره قلم آیات۱۳-۱۱: از عیب جویی، خبرچینی، تجاوز به حقوق دیگران، گناه، گستاخی و زنا دوری کن. 5️⃣ سوره قلم، آیه۱۸: برای انجام کارها ان شاءالله بگویید. 6️⃣ سوره حاقه، آیات۳۴-۳۳: مجازات تشویق نکردن مردم به اطعام فقرا، هم ردیف کفر به خداست. 7️⃣ سوره معارج، آیه۲۳: بر نمازهای خود مداومت داشته باشید. 8️⃣ سوره معارج آیات۲۴-۲۵: در اموال خود سهمی برای فقراء و محرومان قرار دهید. 9️⃣ سوره مزمل، آیه۲۰: دو سوم شب، یا نصف آن و یا یک سوم شب را به برخیزید. 🔟سوره جن۱۸: کسانی که به آیات خدا ایمان ندارند، راه دروغگویی را پیش می گیرند 1️⃣1️⃣ سوره معارج آیه۲۹: خود را حفظ کن. @toubaefaf
(۵۲) هزار و یک نکته پیرامون «وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ؛ إِلَّا عَلى‌ أَزْواجِهِمْ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِين» سوره معارج، ۳۰-۲۹ و آنان كه دامن‌هاى خود را (از گناه) حفظ مى‌كنند. مگر بر همسران يا كنيزانشان كه در اين صورت، در خور ملامت نيستند. پس كسانى كه جز اين را طلب كنند، اينان همان تجاوزگرانند. ✍در برابر آداب و رسوم و حسّاسيّت‌هاى نابجا، بايد مقاومت كرد و حلال الهى را حرام جلوه نداد. در جامعه، برخى آداب و رسوم است كه مانع ازدواجِ به هنگام دختر و پسر و يا در كنار هم بودن عروس و داماد مى‌شود و اگر ازدواج در آغاز جوانى انجام گيرد، مردم ملامت و سرزنش مى‌كنند. در حالى كه از نظر قرآن، نبايد اين افراد مورد ملامت قرار گيرند و كسانى كه از راهى غير ازدواج اقدام مى‌كنند بايد مورد سرزنش قرار گيرند. برگرفته از تفسیر نور، ذیل آیه ۲۹ سوره معارج @toubaefaf
کم کم غروب ماه خدا دیده می شود صدحیف از این بساط که چیده می شود در این بهار رحمت و غفران و مغفرت خوشبخت آنکسی است که بخشیده می شود خدا حافظ ای ... ...فَنَحْنُ مُوَدِّعُوهُ وِدَاعَ مَنْ عَزَّ فِرَاقُهُ عَلَيْنَا وَ غَمَّنَا وَ أَوْحَشَنَا انْصِرَافُهُ عَنَّا ، وَ لَزِمَنَا لَهُ الذِّمَامُ الَْمحْفُوظُ، وَ الْحُرْمَةُ الْمَرْعِيَّةُ، وَ الْحَقُّ الْمَقْضِيُّ، فَنَحْنُ قَائِلُونَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَكْبَرَ، وَ يَا ... پس ما او را وداع می‌کنیم؛ وداع کسی که هجرانش بر ما سخت و غم‌انگیز است و روگرداندنش ما را غم‌زده و دچار وحشت کرد. برای او برعهدۀ ما، پیمانی محفوظ و حرمتی در خور رعایت و حقّی واجب‌الاداء، لازم شد. بر این اساس می‌گوییم: سلام بر تو ای بزرگ ترین ماه خدا! و ای عید دوستانش! ، دعای۴۵ @toubaefaf
✔️توصیه مرحوم استاد فاطمی‌نیا برای روزهای پایانی ماه رمضان
ريشه مبارزه با نفس، خوف الهى است «وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى‌؛ فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوى‌» سوره نازعات، ۴۱_۴۰ و اما كسى كه از مقام پروردگارش ترسيد و نفسش را از هوس بازداشت. بى‌شك، بهشت جايگاه اوست. پیام ها با توجه به آیه قبل، بزرگترين و فراگيرترين حادثه است كه تمام حوادث ديگر را تحت الشعاع خود قرار مى‌دهد. «الطَّامَّةُ الْكُبْرى‌» و اینکه انسان در قيامت، دائماً متذكّر كارهايش در دنيا مى‌شود. «يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ ما سَعى‌» و دیگر اینکه ريشه طغيان (گناهان و از جمله بی حیایی)، دنياپرستى است. «طَغى‌ وَ آثَرَ الْحَياةَ الدُّنْيا» و اینکه ريشه مبارزه با نفس، خوف الهى است. «خافَ مَقامَ رَبِّهِ وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى‌» و باید توجه داشت که نفس انسان فتنه‌گر است و بايد او را باز داشت. «وَ نَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوى‌» و آخر اینکه قانون الهى براى همه افراد يكسان است. مَنْ طَغى‌ ... مَنْ خافَ‌ برگرفته از تفسیر نور، ذیل همین آیات (۵۳) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
دعای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شیخ صدوق ره از جابر بن عبد الله انصاری روایت کرده‌اند که گفت: رفتم به خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله در جمعه آخر ماه رمضان چون نظر آن حضرت بر من افتاد فرمود: ای جابر این آخر جمعه‌ای است از ماه رمضان پس آن را وداع کن و بگو: اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِیَامِنَا إِیَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوماً. بارخدایا! این ماه را آخرین دوران روزه‌داری ما قرار مده و اگر قرار دهی، پس مرا بخشیده شده بگردان و محرومم قرار مده. پس به‌راستی که هر که این دعا را در این روز بخواند از دو خصلت نیکو ظفر می‌یابد: یا رسیدن به ماه رمضان آینده یا به آمرزش خدا و رحمت بی انتها. مفاتیح الجنان، بخش اعمال ماه مبارک رمضان به نقل از اقبال الاعمال سید بن طاووس ره @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عیدتان مبارک و عبادات شما مقبول درگاه خدای متعال، إن شاالله @toubaefaf
صلی الله علیه و آله: چون شب عید فطر–که شب جوائز نام دارد–فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش عطا فرماید. 📕 امالی شیخ مفید ره، ص۲۳۲ 🍃عیدتان مبارک و طاعات و عباداتتان مقبول درگاه خدای متعال @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆شب عید فطر اگه رفتیم مهمونی، فطریه مون را خودمون باید بدیم یا صاحب خونه؟ جواب را در کلیپ ببینید. اما اگر مهمانی چند روز در خدمت میزبان باشد و عرفا نانخور حساب شود، فطریه اش بر عهده میزبان است. پرداخت زکات فطره یا زکات بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از شب عید فطر تا قبل از نماز عید، باید کنار گذارده و اگر بشود تا قبل از نماز عید به فقیر شیعه دوازده امامی بدهیم. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「﷽」 سلمه الله 🍀«کُلٌّ لَهُ قٰانِتون» همه عالم در عبودیت و سجده و تسبیح حضرت حق متعال هستند، پس تو ای بشر، وصله ناجور نباش و تو هم هماهنگ با نظام تکوین، تسلیم حق باش. 🍀«وَ قوموا لِلّٰهِ قانِتین» 🔹بنای خلقت عالم، با عبودیت آغاز شده است. 🔹اگر ذل عبودیت نباشد، عِزٌ ربوبیت تجلی نمی کند. 🔹اگر عبودیت نباشد، فیض نمی آید. 🌳من اگر خارم اگر گل، چمن آرایی هست. 🕯 🕯 🕯 🕯 🕯 🍀«کلیپ تصویری » ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اللهم اهل الکبریا و العظمه و اهل جود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة سلام. از آداب این است که در وقت صبح، کمی تربت علیه السلام تناول کنید. از خانه بیرون آیید و چه بهتر از بیرون آمدن برای نماز؛ و فطریه را قبل از نماز به دست اهلش برسانید. @toubaefaf
سؤال: زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن چه موقع است؟ جواب: از غروب شب عید فطر می‌تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلّف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد، اما اگر نماز عید نمی‌خواند می‌تواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست؛ اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هرگاه دسترسی پیدا کرد به فقیر بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی‌شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد.
به امید خدا رفراندوم خواهان غربگرا را زمین خواهد زد. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا