eitaa logo
طوبای عفاف
623 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
4هزار ویدیو
482 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
💦 اول خوبه چند قطره به صورت بزنید ره در کتاب مفتاح الفلاح آورده اند: «یکی از اعمال مستحب در اول صبح هر روز، شستن صورت با چند قطره گلاب است، همراه با الهی و که باعث دفع پریشانی، دور راندن فقر، و زیاد شدن آبرو می گردد. از حضرت صلی الله علیه و آله روايت شده: «صورت را با کمی گلاب شستن، آبرو را زياد و پريشانى را برطرف مى‌كند». مكارم الأخلاق، ص۴۴ و در روايتی ديگر از ایشان نقل شده است: «هر كس به صورت خود کمی گلاب بمالد، در آن روز پريشانى و بدحالى به او نمى‌رسد و هنگام ماليدن گلاب بر صورت و دست‌ها، حمد و ثناى را گويد و بفرستد». مكارم الأخلاق، ص۴۵ ✍چه بسا یکی از حکمت های مالیدن چند قطره گلاب به صورت، بینی و محاسن این است که باعث تقویت ، کمک به کاهش سردی ، دور راندن اندوه، تقویت چشم، موی ابرو و مژه ها، دور رادن سپیدی زودرس سر و صورت و محاسن، ضدعفونی کننده پوست صورت و پیشگیری از آلزایمر است. بوییدن گل به ویژه صلی الله علیه وآله نیز در اول صبح سفارش شده است و باعث تقویت است. رکن اساسی شخصیت و اساس هاست که باید به راه های تقویت آن در آموزه های دینی توجه ویژه نمود، مانند: ، تلاوت ، ، هم نشینی با ، بوییدن ، شستن صورت با کمی به ویژه در اول ، توجه به شرعی ، ، بخشش و گذشت ، دقت در غذاها و دم نوش ها و... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بررسی اجمالی اوقات قمر در عقرب در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است: «مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْعَقْرَبِ لَمْ یَرَ الْحُسْنَى هر كــه به هنگام قمـــر در عقرب، سفر يا ازدواج كنـد روى نيكى نبيند». الکافي ج۸ ص۲۷۵ قمر در عقرب چیست؟ عقرب یکی از بروج دوازدگانه آسمان است که بر منطقه البروج قرار دارد. منطقة البروج نواری است که خورشید، ماه و سیارات از دید ناظر زمینی از آن عبور می کنند و دایره میانی آن (دایرة البروج) سیر حرکت ظاهری سالانه خورشید است. در حدود قرن پنجم قبل از میلاد، اخترگویان بابلی و شاید یونانی، منطقة البروج را به 12 قسمت برابر که هر کدام 30 درجه اند، تقسیم و هر یک را یک برج نامیدند و چون در هر برج عده‏ اى از ستارگان گرد آمده‏ اند كه از هيئت اجتماع آنها صورت جانورانى قابل تصور می باشد، آن برج را به نام صورت آن جانور ناميدند. مانند برج حمل، ثور، جوزا و ... عقرب هشتمین برج از بین این بروج است و قمر در عقرب یعنی زمانی که ماه در برج یا صورت عقرب قرار دارد. منظور از قمر در عقرب است یا عقرب؟ در حدود 3000 سال پیش مفهوم برج فلکی و صورت فلکی تقریبا یکسان بود یعنی هر برجی بنام صورت فلکی که در مجاورت آن قرار داشت نامگذاری شده بود، اما امروزه بعلت حرکت تقدیمی زمین و جابجایی نقطه اعتدال بهاری در طی قرون متمادی، هر یک از برجها به اندازه تقریبا یک برج به عقب جابجا شده اند و دیگر نام برج فلکی با نام صورت فلکی درون آن مطابقت ندارد. از این رو بین علما اختلاف نظر است که آیا مراد از قمر در عقرب که منجمین گذشته بکار می بردند همان برج عقرب یعنی هشتمین برج بعد از نقطه اعتدال بهاری است یا منظور صورت فلکی عقرب است که ستارگان آن در آسمان پیداست؟ در این بین نظر آملی ره که در زمان ما متبحر در علم هیئت و استاد این فن بودند این است که نظر موثق تر در این مورد همان صورت فلکی است و دلائل قانع کننده ای برای آن ذکر می کنند. (رجوع کنید به کتاب ایشان با نام دروس فی المعرفه الوقت و القبله، درس 25) اما در عین حال ایشان اینکه در هر دو مورد یعنی هم برج و هم صورت فلکی از مسافرت و ازدواج اجتناب شود را مطابق با احتیاط می دانند. پس با توجه به مطالب یادشده ورود و خروج قمر به صورت فلکی عقرب و ورود و خروج قمر به برج عقرب را ارسال می کنیم:👇 @toubaefaf
توضیح ورود و خروج قمر به عقرب و ورود و خروج قمر به را ببینید👇 @toubaefaf
جدول ورود و خروج قمر به عقرب توضیح ورود و خروج قمر به عقرب و ورود و خروج قمر به را ببینید👇 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت علم و فضیلت جویندگان علم، ره، حدیث 26 به نقل از صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که برود راه و سلوک اهل علم، خدای متعال او را سلوک دهد به راه بهشت... » کافی، ج1، ص34، کتاب فضل العلم، باب ثواب العالم و المتعلم، ح1 حضرت امام ره در توضیح حدیث در چند فصل آورده است: «بدان که حقیقت و که متقوّم به علم است، است و این مطلب علاوه بر آنکه مطابق برهان و عرفان است، مطابق نصوص و اخبار عصمت و طهارت نیز علیهم السلام است، زیرا که حقیقت نور که عبارت است از ظاهر و مکشوف بالذات و مظهِر و کاشف غیر است، برای حقیقت علم ثابت و بر آن صادق است...» امام خمینی ره، اربعین حدیث، موسسه تنظیم و نشر آثار امام، چاپ: 47، 88 ره ادامه حدیث26، فضیلت علم، ص418 @toubaefaf
سخن پدر هنگام مصاحبه درباره نعش فرزند شهیدش: «هیچی نبود. فقط از طریق دی‌ان‌ای و چون پاهای شهید بود، از کفش‌هایش… البته آن موقع هم هنوز کامل نبود. دی‌ان‌ای کامل نبود؛ ولی خوب، خیلی شواهد نشان می‌داد که شهید، همان شهید ماست و آقایان هم در سپاه قدس قانع شده بودند که این پیکرِ شهید ماست… از همان اول سعی نکردم دنبال کنم. چون نخواستم بدانم… هم تحملش را نداشتم و هم… حالا ممکن است اینجا احساسات یا عاطفه پدری یا مادری باعث بشود که خدای ناکرده حرفی را آدم به زبان بیاورد که خلاف عقیده و راهی است که شهید ما رفته‌است و این باعث شرمندگی بشود.» و نیز سخن همسر شهید در آن لحظه ای که نور نگاه ره با اقتدار، با و عفافش، دنیا را تکان داد: «به چشم‌های شوهر من نگاه کنید، اصلاً ترس در این چشم‌ها نیست، همه‌اش است، دلیری است، محسن توی این عکس مثل کوه با صلابت است» شادی روحشان @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حقیقتا پیروز میدان ایشان و امثال ایشانند... رسیدند به مقام صدق و یقین که فرمود: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَي نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً» سوره احزاب، 23 درچنین ایامی اسیر و در روز هجدهم مردادماه سال ۱۳۹۶ توسط تروریست‌ های داعش سر از تنش جدا شد. در زمان شهادت او گفته بود قسم به حلقوم بريده‌ زمين را از لوث داعش پاک می‌کنيم. ۴ماه بعد ره پایان سیطره داعش را اعلام کرد. زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد... شادی ارواح طیبه امام، عالمان و صلوات @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبلّغان دينى بايد بدون مصلحت‌انديشى بى‌مورد، معارف و حقايق مكتب را براى مردم بيان كنند. «أَنْزَلَ اللَّهُ عَلى‌ بَشَرٍ مِنْ شَيْ‌ءٍ قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتابَ الَّذِي جاءَ بِهِ مُوسى‌ نُوراً وَ هُدىً لِلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَراطِيسَ تُبْدُونَها وَ تُخْفُونَ كَثِيراً وَ عُلِّمْتُمْ ما لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَ لا آباؤُكُمْ قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ» سوره أنعام،91 خداوند را آنگونه كه شايسته‌ى اوست نشناختند، چرا كه گفتند: خداوند بر هيچ بشرى، چيزى نازل نكرده است. بگو: كتابى را كه موسى آورد و نور و هدايت براى مردم بود، چه كسى نازل كرد؟ كتابى كه آن را ورق ورق كرده (و به دلخواه خود) بخشى را آشكار و بسيارى را پنهان مى‌سازيد، و آنچه را شما و پدرانتان نمى‌دانستيد، (از طريق همان كتاب آسمانى تورات،) به شما آموخته شد. (اى پيامبر!) بگو: خدا (بود كه آنها را نازل كرد)، سپس رهايشان كن تا در ياوه‌گويى‌هاى خود غوطه‌ور باشند. نکته ها گروهى از يهود با اين‌كه به نزول وحى بر حضرت موسى عقيده داشتند، امّا از سر لجاجت مى‌گفتند: خداوند بر هيچ پيامبرى كتابى نازل نكرده است. اين آيه مى‌فرمايد: حرف شما با عقيده شما تناقض دارد. اگر خداوند بر هيچكس وحى نمى‌فرستد، پس تورات را كه به آن عقيده داريد چه كسى نازل كرده است؟ پیام ها 1- فرستادن پيامبران و كتب آسمانى، لطفى از سوى خدا به بندگان است. كسانى كه آنان را انكار مى‌كنند، در واقع منكر لطف، رحمت و حكمت الهى‌اند. ما قَدَرُوا اللَّهَ‌ ... 2- به شبهاتى كه القا مى‌شود، بايد پاسخ داد. قالُوا ... قُلْ‌ 3- تورات اصلى، نور و هدايت بوده است. «نُوراً وَ هُدىً» 4- در تورات مطالبى بوده كه علماى يهود آنها را كتمان كرده‌اند. «تُخْفُونَ كَثِيراً» 5- مبلّغان دينى بايد بدون مصلحت‌انديشى بى‌مورد، معارف و حقايق مكتب را براى مردم بيان كنند. ما قَدَرُوا اللَّهَ‌ ... تُخْفُونَ كَثِيراً 6- بدون وحى، دست انسان از معارف بسيارى كوتاه است. عُلِّمْتُمْ ما لَمْ تَعْلَمُوا ... 7- وظيفه‌ى انبيا، ابلاغ است، نه اجبار. «قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ» 8- احتجاج بايد به قدر ضرورت باشد نه بيشتر. اين آيه كه خود نوعى احتجاج است مى‌فرمايد: اكنون كه نمى‌پذيرند آنان را رها كن. «ذَرْهُمْ» تفسیر نور، ج2، ص 509 @toubaefaf