#امام_مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در کلام #امام_رضا علیه السلام
#امام_رضا علیه السلام فرمودند:
«استقامت در راه حق و انتظار فرج و ظهور را کشیدن چقدر نیکو است».
منتخب الاثر، ص۴۹۶
#امام_رضاعلیه السلام فرمودند:
« #قائم ما کسی است که وقتی قیام کند، در سن پیران و سیمای جوانان است... او چهارمین فرزند من است. خداوند او را در حجاب و پرده خود غائب کند، سپس ظاهرش نماید و زمین را به دست او از عدل و داد پر کند چنانکه از ظلم و ستم پر شده است».
علل الشرایع، ص۱۹۸
#امام_رضا علیه السلام فرمودند:
«آنگاه که #حضرت_مهدی علیه السلام ظاهر شود، زمین به نور پروردگار روشن می شود و ترازوی عدالت را درمیان مردم قرار می دهند(عدل و داد، فراگیر و همگانی می شود) و هیچ کس به دیگری ستم نمی کند».
بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۲۲، ح۲۹
شهادت جانسوز حضرت #امام_رضا علیه السلام تسلیت باد.
@toubaefaf
امام رضا(ع) فرمودند:
«حضرت خضر علیه السلام از آب حیات خورده است لذا او زنده است و تا دمیدن صور نخواهد مرد. او همواره پیش ما می آید و بر ما سلام می کند، ما صدای او را می شنویم و خود او را نمی بینیم... خداوند به وسیله او رنج غربت را از قائم ما در زمان غیبت خواهد زدود، و با مأنوس بودن او، قائم(عجل الله) را از تنهایی رهایی خواهد داد».
منبع: اثباة الهداة– ج 3، ص 480
🏴 سالروز شهادت جانگداز امام رئوف، آقا علی ابن موسیالرضا المرتضی علیه آلاف التحیة و الثناء، تسلیت باد 🏴
☑️حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
📝امام جواد علیهالسلام میفرماید:
🔸«زِیارَةُ أَبی أَفْضَلُ مِنْ زِیارَةِ الْحُسَینِ علیهالسلام لأِن الْحُسَینَ علیهالسلام یزُورُهُ الْعامةُ وَ الْخاصةُ، وَ أَبی لایزُورُهُ إِلا الْخاصةُ؛
▪️زیارت پدرم از زیارت امام حسین علیهالسلام افضل است، زیرا امام حسین علیهالسلام را عامه و خاصه زیارت میکنند، ولی پدرم را جز خاصه (شیعیان دوازده امامی) زیارت نمیکنند».
🔻لذا کرامات از ضریح آن حضرت بیشتر از ضریح امام حسین علیهالسلام ظاهر میشود.
🔰بنابراین، ایرانیها باید نعمت حرم حضرت امام رضا علیهالسلام را که زیارت آن برایشان فراهم است، مغتنم بشمارند.
📚در محضر بهجت، ج۱، ص۳۲۸
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت
✅ @bahjat_ir
✍سلام. شهادت حضرت امام رضا علیهالسلام تسلیت باد.
تلاوت کنیم سوره هل أتی و ذکر شریف صلوات ۱۱۰ مرتبه هدیه به محضر ملکوتی حضرت امام رضا علیهالسلام.
التماس دعا
ملاک رضایت امام علیهالسلام است نه سخن مردم
در روایت آمده که «روزی یونس بن عبدالرحمن(که مقابل فرقه واقفیه ایستاد) ميهمان حضرت #امام_رضا علیه السلام بود.
عدهای از اهل بصره نزد حضرت آمدند و اجازۀ ورود خواستند.
#امام_رضا علیه السلام از يونس خواستند كه در اتاق مجاور بماند، آن عده بعد از احوالپرسی شروع به بدگويي از يونس كردند و #امام_رضا علیه السلام سرشان را به زير انداخته بودند و چيزی نمی فرمودند؛ چرا که حتی اين مقدار ظرفيت نداشتند كه امام در نزد آنان از يونس دفاع كنند. بعد كه آن افراد رفتند، حضرت علیه السلام، يونس را صدا زدند.
يونس گريه می كرد و می گفت: آقا می بينيد اینها که از شیعیان هستند، با من چه ميكنند؟
#امام_رضا علیهالسلام فرمودند: چه اشكالی دارد؟ وقتی كه امام تو از تو راضي است، بگذار هر چه می خواهند، بگويند.
بعد حضرت به یونس فرمودند: اگر در دست راست تو مرواریدی باشد و مردم بگویند: کلوخ و پشگل است، یا کلوخ و پشگلی در دست تو باشد، و مردم بگویند مروارید است، آیا تو را سودی میرساند؟ یونس گفت: خیر. حضرت فرمودند: وضع تو هم اینگونه است.
وقتی تو بر راه صحیح هستی و #امامت_از_تو_راضی_است ، سخن مردم ضرری به تو نمیزند.»
عن جَعْفَرِ بْنِ عِيسَى، قَالَ، كُنَّا عِنْدَ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا وَ عِنْدَهُ يُونُسُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، إِذَا اسْتَأْذَنَ عَلَيْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ، فَأَوْمَى أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام إِلَى يُونُسَ: ادْخُلِ الْبَيْتَ! فَإِذَا بَيْتٌ مُسْبَلٌ عَلَيْهِ سِتْرٌ، وَ إِيَّاكَ أَنْ تَتَحَرَّكَ حَتَّى تُؤْذَنَ لَكَ! فَدَخَلَ الْبَصْرِيُّونَ وَ أَكْثَرُوا مِنَ الْوَقِيعَةِ وَ الْقَوْلِ فِي يُونُسَ، وَ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام مُطْرِقٌ، حَتَّى لَمَّا أَكْثَرُوا وَ قَامُوا فَوَدَّعُوا وَ خَرَجُوا: فَأَذِنَ لِيُونُسَ بِالْخُرُوجِ، فَخَرَجَ بَاكِياً فَقَالَ: جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ إِنِّي أُحَامِي عَنْ هَذِهِ الْمَقَالَةِ وَ هَذِهِ حَالِي عِنْدَ أَصْحَابِي! فَقَالَ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام: يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ مِمَّا يَقُولُونَ إِذَا كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً! يَا يُونُسُ حَدِّثِ النَّاسَ بِمَا يَعْرِفُونَ، وَ اتْرُكْهُمْ مِمَّا لَا يَعْرِفُونَ، كَأَنَّكَ تُرِيدُ أَنْ تُكَذَّبَ عَلَى اللَّهِ فِي عَرْشِهِ، يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ أَنْ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ الْيُمْنَى دُرَّةٌ ثُمَّ قَالَ النَّاسُ بَعْرَةٌ، أَوْ بَعْرَةٌ فَقَالَ النَّاسُ دُرَّةٌ، هَلْ يَنْفَعُكَ ذَلِكَ شَيْئاً فَقُلْتُ لَا، فَقَالَ: هَكَذَا أَنْتَ يَا يُونُسُ، إِذْ كُنْتَ عَلَى الصَّوَابِ وَ كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً لَمْ يَضُرَّكَ مَا قَالَ النَّاسُ».
بحارالأنوار، ج٢، ص۶۶، ح۵
@toubaefaf
این ایام خوبه روی #حدیث_سلسلة_الذَهَب کمی کار علمی کنیم.
#سلسله_الذهب عنوان احادیثی است که به اعتقاد شیعیان، امامان معصوم علیهم السلام، آن حدیث را از پدرانشان علیهمالسلام از حضرت #پیامبراسلام صلی الله علیه وآله نقل میکنند. اما بهطور خاص حدیث #سلسلة_الذهب، حدیثی است که از #امام_علی_بن_موسی_الرضا علیه السلام به هنگام ورودش به نیشابور نقل شده و عده کثیری از محدثان و راویان شیعه و سنی آن را ثبت کردهاند.
این حدیث به #حدیث_حصن معروف است.
#سلسلة_الذهب به معنی زنجیرهٔ طلا است.
در منابع حدیثی پیرامون سند و دیدگاههای عالمان و محدثان شیعی و سنی دربارهٔ این حدیث گزارشهایی آمدهاست که از میان خصوصیات آن به حدیث قدسی، متواتر، مسلسل و مسند بودن آن اشاره کردهاند.
@toubaefaf