eitaa logo
طوبای عفاف
665 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•⊰❁⊱• دعای سلام الله علیها در روز یکشنبه «اللَّهُمَّ اجْعَلْ أَوَّلَ يَوْمِي هَذَا فَلَاحاً وَ آخِرَهُ نَجَاحاً وَ أَوْسَطَهُ صَلَاحاً وَ اجْعَلْنَا مِمَّنْ أَنَابَ إِلَيْكَ فَقَبِلْتَهُ وَ تَوَكَّلَ عَلَيْكَ فَكَفَيْتَهُ وَ تَضَرَّعَ إِلَيْكَ فَرَحِمْتَهُ.» پروردگارا؛ اوّل اين روزم را رستگارى و آخرش را موفّقيت و ميان آن را صحّت و رستگارى قرار ده، خداوندا؛ فرست و ما را از كسانى قرار ده كه به سوى تو روى آورده اند و تو آنان را پذيرفته اى، و بر تو توكّل كرده اند و تو آنان را كفايت كرده اى و به سوى تو زارى نموده اند و تو آنان را مشمول رحمتت قرار دادهاى. 📘 زندگانى حضرت زهرا عليها السلام ( ترجمه جلو۴۳ بحارالأنوار) ترجمه روحانى و بحار ج۸۷، ص۳۳۸ 🍃جز خدا کیست که در سایه مهرش بخزیم رحمت اوست که پیوسته پناه من و توست. ﴿اَلّلهُمَّـ ؏عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• كسى كه دست بت‌شكنى دارد، دست دارد. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ‌» سوره بقره، ۱۸ آنان (منافقان از شنيدن حقّ) كر و (از گفتن حقّ) گنگ و (از ديدن حقّ) كورند، پس ايشان (به سوى حقّ) باز نمى‌گردند. نکته ها قرآن در ستايش برخى پيامبران مى‌فرمايد: آنان دست و چشم دارند، «وَ اذْكُرْ عِبادَنا إِبْراهِيمَ وَ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدِي وَ الْأَبْصارِ» (سوره ص، 45) شايد مقصود آن است كه كسى كه دست بت‌شكنى دارد دست دارد، كسى كه چشم خدابين دارد چشم دارد، پس منافقان كه چنين دست و چشمى ندارند، در واقع همچون ناقص الخلقه‌هايى هستند كه خود مقدّمات نقص را فراهم كرده و وسائل شناخت را از دست داده‌اند. لذا در اين سوره درباره‌ى منافقان تعابيرى همچون «لايشعرون، ما يشعرون، لايعلمون، لايبصرون، يعمهون، صمّ، بكم، عمى، لا يرجعون» بكار رفته است. نظر، غير از بصيرت است. در سوره اعراف مى‌خوانيم: «تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ» (سوره اعراف، 198) مى‌بينى كه به تو نگاه مى‌كنند، در حالى كه نمى‌بينند. يعنى چشم بصيرت ندارند كه حقّ را ببينند. عدم بهره‌گيرى صحيح از امكانات و وسائل شناخت، مساوى با سقوط و از دست دادن انسانيّت است. در سوره اعراف آيه‌ 179 مى‌خوانيم: «لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ» آنان دل دارند، ولى نمى‌فهمند، چشم دارند ولى نمى‌بينند، گوش دارند ولى حقّ را نمى‌شنوند، اين گروه همچون چهارپايان بلكه از آنها پست‌تر و گمراه‌ترند، ايشان غافل هستند. جزاى كسى كه در دنيا خود را به كورى و كرى و لالى مى‌زند، كورى و كرى و لالى آخرت است. «وَ نَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَلى‌ وُجُوهِهِمْ عُمْياً وَ بُكْماً وَ صُمًّا» (سوره اسراء، 97) پیام ها 1- نفاق، انسان را از درك حقايق و معارف الهى باز مى‌دارد. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 2- كسى كه از عطاياى الهى در راه حقّ بهره نگيرد، همانند كسى است كه فاقد آن نعمت‌هاست. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 3- حقّ نديدن منافقان دو دليل دارد: يكى آنكه فضاى بيرونى آنان تاريك است؛ «فِي ظُلُماتٍ» وديگر آنكه خود چشم دل را از دست داده‌اند. «صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ» 4- منافقان، لجاجت و تعصّب دارند. «فَهُمْ لا يَرْجِعُونَ» تفسیرنور، ج۱، ذیل همین آیه https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• علیه السلام فرمود: «لغزش زبان در آنچه که خدا نمی‌پسندد و از آن جلوگیری می‌فرماید، بنده را در نزد او مردود می‌کند و خشمش را برمی‌انگیزد و نیز کری، کوری و گنگی را از جانب خدا در روز قیامت نصیب این بندگان می‌کند. و در نتیجه چنان می‌شوند که خدا فرموده است: کر و گنگ و کور هستند و از جهنّم باز نمی‌گردند.» تفسیر اهلبیت علیهم السلام ج۱، ص۱۶۲  الکافی، ج۸، ص۲ تفسیر نورالثقلین ✍قبلاً هم در موضوع نکاتی در کانال بارگذاری شد. (۲۳۵)هزار و یک نکته پیرامون https://zil.ink/toubaefaf
✍مانع جدی محو اسراییل از هشتاد سال قبل تا به الان، جریان نفوذ و نفاقی است که بروزش در این زمانه سران فعلی کشورهای عربی نظیر عربستان، امارات و مصر و همدستان دنیازده آنها هستند. دوای درد امت اسلام برای نجات از درد گران نفاق همان است که قرآن فرمود:👇👇👇 «ملْعُونِينَ ۖ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا» ﴿,سوره احزاب، ٦١﴾ این مردم (پلید بدکار) رانده درگاه حقّند، باید هرجا یافت شوند آنان را گرفته و جدّا به قتل رساند. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• دعای روز دوشنبه از سلام الله علیها «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ قُوَّةً فِي عِبَادَتِكَ وَ تَبَصُّراً فِي كِتَابِكَ وَ فَهْماً فِي حُكْمِكَ وَ لَا تَجْعَلِ الْقُرْآنَ بِنَا مَاحِلًا وَ الصِّرَاطَ زَائِلًا وَ مُحَمَّداً صلی الله علیه وآله عَنَّا مُوَلِّياً» پروردگارا؛ از درگاهت قدرتى براى عبادت و بندگى، بينشى براى درك قرآن و فهم لازم براى درك احكامت را خواستارم، پروردگارا؛ فرست و فهم قرآن را دور از دسترس فكر ما و صراط را نابودكننده ما و محمّد (صلی الله علیه وآله) را روى گردان از ما قرار مده. 📘 زندگانى حضرت زهرا عليهاالسلام (ترجمه جلد ۴۳بحارالأنوار) ترجمه روحانى و بحار الانوار، ج ۸۷ ص۳۳۸ ضمن شماره ۴۸، به نقل از بلد الامين(حاشيه بلد الامين)، ص۱۱۰ https://zil.ink/toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّماءِ فِيهِ ظُلُماتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصابِعَهُمْ فِي آذانِهِمْ مِنَ الصَّواعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ وَ اللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكافِرِينَ‌» سوره بقره، ۱۹ يا چون (گرفتاران در) بارانى تند از آسمانند كه در آن، تاريكى‌ها و رعد و برقى است كه از ترس صاعقه‌ها وبيم مرگ، انگشتان خود را در گوشهايشان قرار مى‌دهند. و (لى) خداوند بر كافران احاطه دارد. نکته ها خداوند، منافق را به شخصِ در باران مانده‌اى تشبيه كرده كه مشكلات بارانِ تند، شب تاريك، غرّش گوش خراش رعد، نور خيره كننده‌ى برق و هراس و خوف مرگ، او را فراگرفته است، امّا او براى حفظ خود از باران، نه پناهگاهى دارد و نه براى تاريكى، نورى و نه گوشى آسوده از رعد و نه روحى آرام از مرگ. پیام ها 1- منافقان غرق در مشكلات و نگرانى‌ها مى‌شوند و در همين دنيا نيز دلهره و اضطراب و رسوايى و ذلّت دامن گيرشان مى‌شود. «ظُلُماتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ» 2- منافقان از مرگ مى‌ترسند. «حَذَرَ الْمَوْتِ» 3- منافقان بدانند كه خداوند بر آنها احاطه دارد و هر لحظه اراده فرمايد، اسرار و توطئه‌هاى آنها را افشا مى‌كند. «وَ اللَّهُ مُحِيطٌ بِالْكافِرِينَ» تفسیرنور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طوبای عفاف
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّماءِ فِيهِ ظُلُماتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصابِعَهُم
نگاهی به تاریخ تطبیقی منافقان نگاهى به عملكرد و سرنوشت منافقان در جريان انقلاب اسلامى ايران، نشانه‌اى روشن براى آيه ۱۹ سوره بقره است. دلهره، تفرقه، شكست، آوارگى، غربت، بى‌آبرويى، پناهندگى به كفّار و طاغوت‌ها و جاسوسى، نتيجه‌ى اعمالشان بود. آنان با استفاده از شعارها و شخصيت‌هاى مذهبى، خيال پيروزى داشتند؛ «اسْتَوْقَدَ ناراً» ولى با خنثى شدن توطئه‌ها و آگاه شدن مردم از سوء نيت آنان، خداوند آنان را گرفتار سر درگمى وتفرقه و بى‌خبرى از واقعيت‌ها و حقايق نمود. «ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ» آنان چون شنيدن اخبار و سخن حقّ را از علما تحريم مى‌كنند به منزله كران هستند، و چون دريافت‌هاى درونى خود و حقايق را بازگو نمى‌نمايند مانند افراد لالند، و چون چشم ديدن پيشرفت و پيروزى اسلام را ندارند، كورند. و در اثر لجاجت و تعصّب مصداق‌ «لا يَرْجِعُونَ» مى‌باشند. ولى پيروزى‌ها مثل برق و نهيب مردم و آيات افشاگر همانند رعد و صاعقه، آنان را به وحشت واضطراب انداخته است. هرگاه گفته مى‌شود خداوند بر هر كارى قادر است، مراد كارهاى ممكن است. مثلًا اگر گفتيم فلانى رياضى‌دان است، معنايش آن نيست كه بتواند حاصل جمع 2+ 2 را 5 بياورد. زيرا اين امر محال است، نه آنكه آن شخص قادر بر جمع نمودن آن نباشد. كسانى از امام عليه السلام سؤال كردند: آيا خداوند مى‌تواند كره‌ى زمين را در تخم مرغى قرار دهد؟ امام ابتدا يك پاسخ اقناعى دادند كه با يك عدسىِ چشم، آسمان بزرگ را مى‌بينيم، سپس فرمودند: خداوند قادر است، امّا پيشنهاد شما محال است. (تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 39) درست مانند قدرت رياضى‌دان كه مسئله‌ى محال را حل نمى‌كند. تفسیرنور، ج۱، ذیل آیه ۱۹ سوره بقره @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از فرماندهان بدون مرز در امروز به دست به رسید. یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج نسأل الله منازل الشهداء یاد کنیم از امام و شهیدان با صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارزش انسان تا کجا می رود که امام او را.... در زمان جنگ ، به سپاه آن حضرت پیوست. راهب، روز و شب با امیرمؤمنان (ع) به سر مى‏ برد تا روز صفّين شد. چون دیگران به دفن كشتگان نزدیک خود پرداختند، امیرمؤمنان علی(ع) گفت: راهب را بجوييد. چون جنازه او را يافتند، امام بر او نماز خواند و به خاكش سپرد و گفت: اين از ما و از اهل بيت(ع) ما است. بعد از آن نیز، بارها براى او طلب آمرزش کرد.» 📚منقری، وقعة صفین، ص147 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌سیر مطالعات تاریخ اسلام، سیره اهل بیت علیهم السلام، تاریخ تشیع، منابع تاریخ اسلام و تاریخ ایران معاصر: ⬅️تاریخ اسلام مهدی ◀️سیره رسول خدا(ص): رسول ⬅️پیامبر(ص) از دیدگاه اهل بیت(ع) حامد ◀️حیات فکری و سیاسی امامان شیعه: رسول جعفریان ◀️جهان در آستانه بعثت: محمدرضا ◀️تصویر عصر جاهلی در قرآن: انسیه ◀️آسیب شناسی حاکم بر مقارن ظهور اسلام سیدحامد ◀️پیامبر و یهود حجاز مصطفی ◀️تاریخ و سیره حضرت سلام الله علیها: محمد جواد سرتختی ◀️تاریخ محمد جواد یاوری سرتختی ◀️تاریخ محمد جواد یاوری سرتختی ◀️تاریخ اسلام: 2 جلد: از بعثت تا دوره خلفاء- از سقیفه تا کربلا: مهدی ◀️منابع تاریخ اسلام: رسول جعفریان ⬅️بررسی تاریخی اسلام و برده داری عبدالرضا عرب ⬅️سرنوشت اسیر در اسلام سیدعلی ◀️تاریخ نگاری شیعه: محمدرضا هدایت پناه ◀️تاریخ تحلیلی اسلام: جواد ◀️عدالت در گرداب: جواد سلیمانی ◀️ریزش خواص: جواد سلیمانی ⬅️سیاست های مالی امام علی(ع) محمدحسین علی اکبری ◀️بازتاب تفکر عثمانی در واقعه کربلا: محمدرضا ◀️مناسبات انصار و مهاجرین: حسین مقدم ◀️سازمان وکالت: محمدرضا جباری ◀️مقتل جامع (ع): موسسه امام خمینی زیر نظر استاد مهدی پیشوایی ◀️سیره فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی اهل بیت علیهم السلام: علی اکبر ◀️سیمای کارگزاران: علی اکبر ذاکری ◀️جمال کعبه: حسین ◀️سیره همسرداری امامان معصوم یدالله ⬅️ویژگی های علوم ائمه سیدعلی ⬅️راهبردهای اقتصادی پیامبر(ص) حمید ⬅️انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری ⬅️نقش ائمه اطهار علیهم السلام در احیاء دین و بازشناسی دو مکتب ⬅️علامه عسکری ◀️زندگانی امام (عج) با عنوان منتخــب الاثــر فــی الامــام الثانــی عشــر: آیت الله لطــف الله گلپایگانی ◀️تاریخ تحلیلی نشانه های ظهور: مصطفی ◀️درسنامه : خدامراد ◀️فرهنگنامه مهدویت: خدامراد سلیمیان ⬅️امامت پژوهی جمعی از نویسندگان ◀️مشهورات بی اعتبار در تاریخ و مهدی سیمایی ⬅️کلام شیعه محمدرضا ⬅️اخباریگری ابراهیم بهشتی ◀️تاریخ معاصر ایران: جلال الدین ◀️تاریخ تحولات سیاسی ایران: موسی و موسی ◀️تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا طلوع دولت : رسول جعفریان ◀️تاریخ ایران اسلامی(از طاهریان تا صفویه) رسول جعفریان ◀️تاریخ فرهنگ و تمدن اسالمی: محمد رضا ◀️چالش سیاست دینی و نظم سلطانی: نجف لک زایی غرب شناسی علمای شیعه احمد ◀️منطق فهم حدیث: سیدکاظم ⬅️ماهیت و الزامات فقه پیشرفت امین رضا عابدین نژاد ⬅️روش شناسی تفسیر قرآن علی اکبر بابایی تهیه و تنظیم: حجت الاسلام دکتر محمدجواد سرتختی 🌻 @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنای عملی دستگیری از مردم👇 زمانی شخصی مستأجر در نزد امیرمؤمنان (ع) از رفتار صاحب خانه خود شکایت کرد. چون میان آنان صلح برقرار نگردید، علی(ع)، مزرعه کوچکی در داشت که آن را با خانه مالک معاوضه کرد و خانه را به همان مستأجر بخشید. 📚کلینی، الکافی، ج7، ص423، ح6. 📚ابن فرات کوفی، تفسیر، ص566. ارسالی از: @ahlebait110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای حراست از شخصیت زن است. ⬅️بنابر فرمایش امام (ع)، امیرمومنان (ع) بسیار می فرمود: «برترین عبادت، ورزیدن است.» ⬅️امیرمؤمنان درباره حضور در جامعه فرمود: «اى مردم ! به من خبر رسيده است كه زنان شما در بين راه با مردان كرده و آنان را كنار مى‏ زنند، آيا شرم نمى‏كنيد؟!» «آیا نمیکنید و ندارید که زنان شما به بازارها می روند و با بی نزاکت ها درهم می آمیزند. خدا كند كسى را كه غيرت ندارد.» ⬅️امیرمؤمنان علی، زنان را از حضور بی مورد در بازار، نهی می کرد و می فرمود: «زن، نباید صداي خود را براي اظهار کند، یا زینتی مانند بپوشد- که نامحرم بشنود- یا بوي خوش او به مشام نامحرم برسد.» 📚«كَانَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ يَقُولُ‏ أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ الْعَفَافُ.» 📚محمدبن یعقوب کلینی، الکافی، ج2، ص79، ح3. 📚کلینی، الکافی، ج5، ص537، ح6. 📚برقی، المحاسن، ج1، ص115. 📚قاضی نعمان مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص215 @ahlebait110 (۲۳۶)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• نامه ای به دختران و خواهران گرامی هستی پر است از آیه های علم و حکمت خالق حکیم و بزرگ گره گشای عالم که در این راستا یکی از آن مواهب زیبا، تمثال و درس بزرگان و شهیدان است. چه خوب است که با الهام گرفتن از آیه آیه عکس شهیدان و جذبه های معنوی ایشان که کلاس درس بزرگی برای همه است، بسیار و بیش از پیش مواظب نجابت اصیل خویش باشیم و را که سفارش خدای متعال، شهیدان، عالمان، بندگان شایسته خدا و همه آزاداندیشان جهان در طول تاریخ است، قدر شناسیم و آن را به سلامت حفظ کنیم. این و نسل ساز را به عافیت در بین دوستان و فرزندان عزیز خویش ترویج نماییم و با ، و تقویت درهای خوشبختی دنیا و عقبی را به روی خویشتن بگشاییم و موجبات رضایت حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آوریم. چرا که ظهور او نزدیک است و ره یافتگان به حریم حضور مقدس او، افرادی از وادی ایمان، ایثار، حیاوعفاف و فضیلت های الهی اند. نسأل الله منازل الشهداء برادر کوچک و دعاگوی همیشگی شما فتحی (۲۳۷)هزار و یک نکته پیرامون https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا