eitaa logo
طوبای عفاف
665 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به آنان بگو این پوست و مو و بدحجابی را برای چه کسی به نمایش گذاشته ای؟ به آنان بگو👇 «كَلَّا إِنَّها لَظى‌ نَزَّاعَةً لِلشَّوى‌» سوره معارج، آیات ۱۵ و ۱۶ اما هرگز چنين نيست شعله‌ های سوزان آتش است. دست و پا و پوست سر را می كند و می برد.» «سَأُصْلِيهِ سَقَرَ لَوَّاحَةٌ لِلْبَشَرِ» سوره مدثر، آیه۲۶ و ۲۹ (اما) به زودي او را وارد دوزخ می كنيم. پوست تن را به كلی دگرگون می كند.» «... قُلْ نارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا لَوْ كانُوا يَفْقَهُونَ» سوره توبه، آیه۸۱ ... به آنها بگو آتش دوزخ از اين هم گرمتر است اگر بفهمند!» «تَلْفَحُ وُجُوهَهُمُ النَّارُ وَ هُمْ فِيها كالِحُونَ» سوره مؤمنون، آیه ۱۰۴ شعله‌ های سوزان آتش همچون شمشير به صورتهاشان نواخته می شود و در دوزخ چهره‌ ای در هم كشيده دارند.» «فَذَكِّرۡ إِن نَّفَعَتِ ٱلذِّكۡرَىٰ» سوره اعلی، ۹ (۳۷۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•⊰❁⊱• دعای سلام الله علیها در روز شنبه «اللَّهُمَّ افْتَحْ لَنَا خَزَائِنَ رَحْمَتِكَ وَ هَبْ لَنَا اللَّهُمَّ رَحْمَةً لَا تُعَذِّبُنَا بَعْدَهَا فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ ارْزُقْنَا مِنْ فَضْلِكَ الْوَاسِعِ رِزْقاً حَلَالًا طَيِّباً وَ لَا تُحْوِجْنَا وَ لَا تُفْقِرْنَا إِلَى أَحَدٍ سِوَاكَ وَ زِدْنَا لَكَ شُكْراً وَ إِلَيْكَ فَقْراً وَ فَاقَةً وَ بِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ وَ اللَّهُمَّ وَسِّعْ عَلَيْنَا فِي الدُّنْيَا اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ أَنْ تَزْوِيَ وَجْهَكَ عَنَّا فِي حَالٍ وَ نَحْنُ نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِيهِ وَ أَعْطِنَا مَا تُحِبُّ وَ اجْعَلْهُ لَنَا قُوَّةً فِيمَا تُحِبُّ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.» پروردگارا؛ گنج هاى رحمتت را به روى ما بگشا و ما را مشمول رحمتت قرار ده، رحمتى كه بعد از آن، در دنيا و آخرت عذابمان ننمايى، و از فضل وسيعت ما را از روزى پاك و حلال بهره مند گردان، و ما را محتاج و نيازمند و فقير درگاه كسى غير از خودت قرار مده، و شكرگزارى ما را نسبت به خودت، فقر و نيازمان را به خودت افزون فرما، تا از غير تو بى نياز و خويشتن دار باشيم. خدايا! گشايش در دنيا را به ما عطا فرما، پروردگارا؛ به تو پناه مى بريم از اينكه ما را از ديدارت منع و مانع گردى كه ما در همه حال به تو و ديدار تو رغبت داريم. پروردگارا؛ فرست و از آنچه دوست دارى به ما عطافرما و آن را براى ما موجب نيرو و قوّتى در آنچه كه دوست دارى قرار ده، اى برترين رحم كنندگان. 📘 زندگانى حضرت زهرا عليها السلام (ترجمه جلد ۴۳ بحارالأنوار) ترجمه روحانى و بحار ج۸۷، ص۳۳۸ نکته: بسیاری از معارف زیبای دین اسلام، از طریق همین دعاها رسیده است؛ دعاهایی که پر است از معارف توحیدی، فضیلت های الهی و توفیق یافتن در تقوا، تهذیب نفس و رعایت آداب فردی و اجتماعی. ﴿اَلّلهُمَّـ ؏عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ https://zil.ink/toubaefaf
28.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | بشارت شعبان، برکات رمضان ☝ توصیه روز گذشته رهبر انقلاب به استفاده از روزهای باقیمانده ماه شعبان و آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان ✏️ باید عرض کنیم «اَللهُمَّ اِن لَم تَکُن غَفَرتَ لَنا فیما مَضی مِن شَهرِ شَعبانَ فَاغفِر لَنا فیما بَقیَ مِنه» ان‌شاءالله. خداوند کمک کند از این چند روزی که باقی مانده استفاده کنیم، شاید ان‌شاءالله خدای متعال تفضّلی به ما بکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• این همه فضیلت... برای بر آوردن نيازهای مؤمنان الإمامُ الصّادقُ عليه السلام: قالَ اللّه ُ عزّوجلّ: الخَلقُ عِيالي، فأحَبُّهُم إلَيَّألْطَفُهُم بهِم و أسْعاهُم في حَوائجِهِم. (1) امام صادق عليه السلام: خداوند عزوجل فرموده است: مردم خانواده من هستند، پس محبوبترين آنان نزد من كسانى هستند كه با مردم مهربانتر و در راه برآوردن نيازهاى آنان كوشاتر باشند. رسولُ اللّه ِصلى الله عليه و آله: مَن مَشى في عَونِ أخيهِ ومَنْفعتِهِ فلَهُ ثَوابُ المُجاهِدينَ في سبيلِ اللّه. (2) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: كسى كه براى كمك به برادر خود و نفع رساندن به او اقدام كند پاداش مجاهدان در راه خدا را خواهد داشت. عنه صلى الله عليه و آله: مَن سَعى في حاجَةِ أخيهِ المؤمنِ فكأنّما عَبدَ اللّه َ تِسعَةَ آلافِ سَنةٍ ، صائما نَهارَهُ قائما لَيلَهُ. (3) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: كسى كه در راه برآوردن نياز برادر مؤمن خود بكوشد، چنان است كه نُه هزار سال با روزه گرفتن و شب زنده دارى خدا را عبادت كرده باشد. عنه صلى الله عليه و آله: مَن قضى لأخيهِ المؤمنِ حاجَةً كانَ كمَنْ عَبدَ اللّه َ دَهرَهُ. (4) پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هركس براى برادر مؤمن خود حاجتى برآورد، چنان است كه همه عمرش را به عبادت خدا سر كرده باشد. الإمامُ الصّادقُ عليه السلام: مَن سَعى في حاجَةِ أخيهِ المسلمِ ـ طَلَبَ وَجْهِ اللّه ِ ـ كَتبَ اللّه ُعزّوجلّ لَهُ ألفَ ألفِ حَسَنةٍ. (5) امام صادق عليه السلام: هر كه ـ براى رضاى خدا ـ در راه برآوردن نياز برادر مسلمان خود بكوشد، خداوند عز و جل هزار هزار حسنه برايش بنويسد. عنه عليه السلام: مَن كانَ في حاجَةِ أخيهِ المؤمنِ المسلمِ كانَ اللّه ُفي حاجَتِهِ ما كانَ في حاجَةِ أخيهِ. (6) امام صادق عليه السلام: كسى كه به فكر برآوردن نياز برادر مؤمن مسلمان خود باشد، تا زمانى كه در فكر نياز او باشد، خداوند در كار نياز وى باشد. عنه عليه السلام: الماشي في حاجَةِ أخيهِ كالسّاعي بينَ الصَّفا والمَرْوَةِ. (7) امام صادق عليه السلام: كسى كه در راه برطرف ساختن نياز برادر خود قدم بردارد چونان كسى است كه سعى ميان صفا و مروه به جاى آورد. عنه عليه السلام: مَن قَضى لأخيهِ المؤمنِ حاجَةً قضى اللّه ُعزّوجلّ لَهُ يَومَ القِيامَةِ مِائةَ ألفِ حاجَةٍ مِن ذلكَ، أوَّلُها الجَنّةُ. (8) امام صادق عليه السلام: هر كس يك نياز از برادر مؤمن خود را برآورده سازد، خداوند عز و جل در روز رستاخيز صد هزار نياز او را برآورد كه نخستين آنها بهشت است. عنه عليه السلام: لَقَضاءُ حاجَةِ امْرئٍ مؤمنٍ أحَبُّ إلى(اللّه ِ) مِن عِشرينَ حِجّةً ، كُلُّ حجّةٍ يُنْفِقُ فيها صاحِبُها مائةَ ألفٍ. (9) امام صادق عليه السلام: هر آينه روا ساختن حاجت مؤمن نزد خدا از بيست حجّ كه براى هر حجّ صد هزار [درهم يا دينار ]خرج شده باشد، محبوبتر است. (1) الكافي: 2/199/10 (2) ثواب الأعمال: 340/1 (3) بحار الأنوار: 74/315/72 (4) الأمالي للطوسي: 481/1051 (5) الكافي: 2/197/6 (6) الأمالي للطوسي: 97/147 (7) تحف العقول: 303 (8) الكافي: 2/193/1 (9) الكافي: 2/193/4 https://eitaa.com/nahjolbalagetb https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ‌» سوره بقره، ۴۴ آيا مردم را به نيكى دعوت كرده و خودتان را فراموش مى‌نماييد؟ با اينكه شما كتاب (آسمانى) را مى‌خوانيد، آيا هيچ فكر نمى‌كنيد؟ نکته ها دانشمندان يهود، قبل از بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله، مردم را به ايمان آوردن به آن حضرت دعوت مى‌كردند و بشارت ظهور حضرت را مى‌دادند، امّا هنگام ظهور، خودشان ايمان نياوردند و حتّى بعضى از آنان به بستگان خود كه اسلام آورده بودند، توصيه مى‌كردند كه مسلمان بمانند، ولى خودشان اسلام نمى‌آوردند. (تفسیر نمونه، ج 1، ص 214) در روايات آمده است: دانشمندى كه ديگران را به بهشت دعوت كند، ولى خودش اهل جهنّم باشد، بزرگترين وسخت‌ترين حسرت‌ها را خواهد داشت. (بحار، ج 2، ص 37) حقّ تلاوت، عمل است. امام صادق عليه السلام فرمود: «كونوا دعاة النّاس باعمالكم و لاتكونوا دعاةً بالسنتكم» (تفسیر نورالثقلين، ج 1، ص57) با اعمال خودتان مردم را دعوت كنيد، نه تنها با گفتار. از حضرت أمیرالؤمنین على عليه السلام نقل شده است كه فرمود: سوگند كه من شما را به كارى دعوت نمى‌كنم، مگر آنكه خودم پيشگام باشم و از كارى نهى نمى‌كنم مگر آنكه خودم قبل از شما آن را ترك كرده باشم. (نهج‌البلاغه، خطبه 175) همچنين آن حضرت فرمود: هر كس خود را امام ديگران قرار داد، ابتدا بايد به تعليم خود بپردازد. (نهج‌البلاغه، حكمت 73) امام كاظم عليه السلام فرموده‌اند: «طوبى للعلماء بالفعل و ويل للعلماء بالقول» (بحار، ج 78، ص 299) درود بر عالمانى كه به گفته خود عمل مى‌كنند و واى بر عالمانى كه فقط حرف مى‌زنند. نکته: عالم بى‌عمل در قالب تمثيل‌👇 الف: در قرآن: عالم بى‌عمل، به الاغى تشبيه شده است كه بار كتاب حمل مى‌كند، ولى خود از آن بهره‌اى نمى‌برد. (سوره جمعه، 5) ب: در روايات: رسول خدا صلى الله عليه و آله: عالم بى‌عمل، مثل چراغى است كه خودش مى‌سوزد، ولى نورش به مردم مى‌رسد. (كنزالعمّال، ح 29109) رسول خدا صلى الله عليه و آله: عالم بى‌عمل، چون تيرانداز بدون كمان است. (بحار، ج 10، ص 100) عيسى عليه السلام: عالم بى‌عمل، مثل چراغى است بر پشت‌بام كه اتاق‌ها تاريك‌اند. (بحار، ج 14، ص 309) امام على عليه السلام: عالم بى‌عمل، چون درخت بى‌ثمر وگنجى است كه انفاق نشود. (غررالحکم) امام صادق عليه السلام: موعظه‌ى عالم بى‌عمل، چون باران بر روى سنگ است كه در دلها نفوذ نمى‌كند. (بحار، ج 2، ص 39) ج: عالم بى‌عمل، در كلام انديشمندان: گرسنه‌اى است روى گنج خوابيده. تشنه‌اى است بر كنار آب و دريا. طبيبى است كه خود از درد مى‌نالد. بيمارى است كه دائماً نسخه درمان را مى‌خواند، ولى عمل نمى‌كند. منافقى است كه سخن و عملش يكى نيست. پيكرى است بى‌روح. پیام ها 1- آمران به معروف، بايد خود عامل به معروف باشند. «تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ» 2- اگر مقدّمات فراموشى را خودمان فراهم كرده باشيم، معذور نيستيم. عذر فراموشكارى پذيرفته است كه بى‌تقصير باشد. «تَنْسَوْنَ، تَتْلُونَ» 3- تلاوت كتاب آسمانى كافى نيست، تعقّل لازم است. «تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ» 4- خود فراموشى، نشانه‌ى بى‌خردى است. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» تفسیرنور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عالم با عمل یاد کنیم از امام، عالمان و شهیدان با صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آیت الله العظمی جوادی آملی: «این عزيزانی که می‌گویند دعا کنید ما شهید بشویم، می‌گوییم دعا می‌کنیم آنچه خیر است خدا به دست شما بدهد. خیلی از افرادند که آنها بالاتر از شهادتشان است. مقام خوبی است؛ اما بالاتر از شهادت، فتح است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فرحزاد 🆔 @hawzah_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چی شده ما این قدر غافل شدیم... همش سه روز مانده تا ماه مبارک توصیه شده این دعارو روزهای پایانی شعبان زیاد بخونید اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ ▪️خداوندا اگر در روزهای گذشته شعبان ما را نیامرزیدی، پس در روزهای باقیمانده بیامرز حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین میرزامحمدی
🔸 معنای زهرا هرجا دیدید بدی هست به‌خاطر این است که آنجا از محبت حضرت زهرا (سلام الله علیها) خالی است. در محبت حضرت زهرا (سلام الله علیها) شر، بدی و ظلمت راه ندارد. یکی از معانی زهرا یعنی نورانی و درخشنده . وقتی فضا تاریک بود ملائکه به خداوند گفتند خدایا ما را روشن کن و از این ظلمت نجات بده. خداوند نور حضرت زهرا (سلام الله علیها) را برایشان خلق کرد. نه اینکه نور حضرت زهرا (سلام الله علیها) نبود بلکه این نور را برای ملائکه بروز و ظهورش داد. آیت الله سلام الله علیها @ziarat_et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• هفت موهبت پیامبر خدا صلی الله علیه وآله فرمود: «هیچ مؤمنی نیست که را به قصد قربت روزه بگیرد مگر آنکه خدای تبارک و تعالی هفت خصلت را بر او واجب می کند: اوّل آنکه حرام در بدنش ذوب می شود، دوّم آنکه به رحمت خدای تبارک و تعالی نزدیک می گردد، سوّم آنکه با این عمل کفّارۀخطای پدرش آدم علیه السّلام را داده است، چهارم آنکه خداوند سکرات مرگ را بر او آسان می سازد، پنجم آنکه سبب امان از گرسنگی و تشنگی روز قیامت است، ششم آنکه خداوند نامۀ برائت و بیزاری از آتش جهنّم را به او عطا می کند، و هفتم آنکه خدای عزّوجلّ او را از غذاهای طیّب و پاکیزه بهشت اطعام می نماید. مَا مِنْ مُؤْمِنٍ يَصُومُ شَهْرَ رَمَضَانَ اِحْتِسَاباً إِلاَّ أَوْجَبَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَهُ سَبْعَ خِصَالٍ: أَوَّلُهَا يَذُوبُ اَلْحَرَامُ مِنْ جَسَدِهِ وَ اَلثَّانِيَةُ يَقْرُبُ مِنْ رَحْمَةِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ...» الخصال ج ۲، ص ۳۴۶ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد الهی: 🔸نکاتی برای ماه مبارک رمضان... 🔸توسل به صدیقه طاهره سلام الله علیها و‌ توجه به امام زمان علیه السلام... @ostadelahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• هر کسی که پولش زیاد شد، مالش زیاد شد، حجّت خدا بر او زیاد خواهد شد... عَن داوُدِ بنِ سِرحانَ قالَ: کُنّا عِندَ اَبی عَبدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ اِذ دَخَلَ‌ عَلَیهِ‌ سَدیرٌ الصَّیرَفیُّ فَسَلَّمَ وَ جَلَس سند این روایت جزو سندهای بسیار خوب است. البتّه سَدیر صیرفی توثیق نشده است امّا اهمّیّتی ندارد، چون او راوی نیست؛ راوی داوودبن‌سرحان است که داوود رِقّی است که ثقه است، سند هم سند خوبی است. می گوید خدمت حضرت بودیم، سَدیر صیرفی وارد شد. سدیر صیرفی اهل صرّافی بوده -صیرفی یعنی صرّاف و کسی که دینار و نقره و مانند اینها میخرد و میفروشد- و قاعدتاً آدم پولداری بوده. [سلام کرد و نشست.] فَقالَ لَهُ یا سَدیرُ ما کَثُرَ مالُ رَجُلٍ قَطُّ اِلَّا عَظُمَتِ الحُجَّةُ لِلَّهِ تَعالى عَلَیه بمجرّدی که نشست، ظاهرش این است که حضرت بی‌مقدّمه، بدون اینکه او سؤالی کرده باشد و حرفی زده باشد، رو کردند به او و فرمودند: ای سدیر! هر کسی که پولش زیاد شد، مالش زیاد شد، حجّت خدا بر او زیاد خواهد شد؛ چون «اَخَذَ اللّهُ‌ عَلَى‌ العُلَماءِ اَلّا یُقارّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم» (نهج البلاغه، خطبه ۳) خدای متعال عهد و پیمان گرفته از علما -علما هم فقط به معنای فقها نیست- از دانشمندان، دانایان، زبدگان، نخبگان جامعه که بر گرسنگیِ گرسنگان و سیری و پُریِ سیران و اغنیا صبر نکنند، اعتراض کنند. یک ظالمِ ثروتمندِ شکمِ پُری و مظلوم گرسنه‌ای را اگر دیدند [اعتراض کنند]. خب این حجّت خدا است دیگر، این عهد و پیمان الهی است. حضرت اینجا به سدیر فرمود: اگر مال کسی زیاد شد، حجت خدا بر او بزرگ خواهد شد، سنگین خواهد شد، خدای متعال بر او احتجاج خواهد کرد. حالا کسی که مال ندارد، یک جور است، کسی که مال دارد، طبعاً وضعش فرق میکند؛ وظیفه دارد. فَاِن قَدَرتُم اَن تَدفَعوها عَن‌ اَنفُسِکُم فَافعَلوا اگر می توانید این مال زیادی را که دارید، از خودتان دور کنید، دفع کنید، بکنید. خب، چه جوری دفع کنیم؟ مثلاً بریزیم پولها را در آب، در دریا، در چاه؟ یا برای اینکه پول را از بین ببریم، خرجهای مُسرفانه و بیجا کنیم، خرج بیخودی بکنیم؟ اینها مراد نیست. قالَ لَهُ یَا ابنَ رَسولِ اللَّهِ بِماذا؟ [سدیر گفت:] چه جوری این پول را از خودمان دفع کنیم؟ قالَ بِقَضاءِ حَوائِجِ اِخوانِکُم مِن اَموالِکُم (الأمالی، شیخ طوسی، ص۳۰۲) [حضرت فرمود:] راهش این است که نگاه کنید، ببینید برادران شما چه نیازی دارند به اموال شما، آن نیاز را برآورده کنید. بعضی‌ها متمکّن هم هستند، [امّا] می‌آیند پیش ما -چون پول بیت‌المال دست ما است، از ما میخواهند- که مثلاً فرض کنید فلان کس محتاج است، شما یک پولی بدهید؛ خب بابا، خودت که پول داری، بده! اگر چنانچه نتوانستی، بعد بیا سراغ بیت‌المال. یعنی بعضی‌ها سختشان است که از خودشان بکَنند و در راه خدا انفاق کنند. حضرت اینجا میفرمایند که این پول زیاد را، این مال زیاد را هر جور که میتوانی، از خودت دور کن. البتّه هر جور که میتوانی، یعنی به این صورت که به برادران مؤمنت بدهی و قضاء حوائج آنها را بکنی. رهبرعزیزانقلاب ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ بیانات در ابتدای درس خارج فقه درباره وظیفه‌ی ثروتمندان @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• دعای روز دوشنبه از سلام الله علیها «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ قُوَّةً فِي عِبَادَتِكَ وَ تَبَصُّراً فِي كِتَابِكَ وَ فَهْماً فِي حُكْمِكَ وَ لَا تَجْعَلِ الْقُرْآنَ بِنَا مَاحِلًا وَ الصِّرَاطَ زَائِلًا وَ مُحَمَّداً صلی الله علیه وآله عَنَّا مُوَلِّياً» پروردگارا؛ از درگاهت قدرتى براى عبادت و بندگى، بينشى براى درك قرآن و فهم لازم براى درك احكامت را خواستارم، پروردگارا؛ فرست و فهم قرآن را دور از دسترس فكر ما و صراط را نابودكننده ما و محمّد (صلی الله علیه وآله) را روى گردان از ما قرار مده. 📘 زندگانى حضرت زهرا عليهاالسلام (ترجمه جلد ۴۳بحارالأنوار) ترجمه روحانى و بحار الانوار، ج ۸۷ ص۳۳۸ ضمن شماره ۴۸، به نقل از بلد الامين(حاشيه بلد الامين)، ص۱۱۰ https://zil.ink/toubaefaf