eitaa logo
طوبای عفاف
667 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷ختم این هفته تقدیم به حضرت سلام الله علیها و همه انبیا، أئمه هدی علیهم السلام، عالمان، اولیای الهی و شهدا به ویژه حضرت ره، یزدی ره، ، ره، و شهدای و برآورده شدن همه حاجات و فرج عج و همه یاران ایشان و نجات عالم از ویروس جهالت و غفلت و بی تفاوتی. حضرت علیه السلام فرمودند: « فرستادن بر پیامبر صلى الله علیه وآله گناهان را از بین مى برد، بهتر از نابود کردن آب آتش را. سلام کردن بر پیامبر صلى الله علیه و آله برتر از آزاد کردن چند برده است. دوست داشتن صلى الله علیه و آله برتر از فدا کردن جانهاست. یا فرمودند: برتر از شمشیر زدن در راه خداست.» ثواب الاعمال، ص ۳۳۱ سهم ما ۱۴۰۰ و سهم شما؟ @toubaefaf https://ble.ir/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 بر مشامم می‌رسد هر لحظه بوی کربلا... مرثیه خوانی مرحوم آیت الله سیبویه(در حدود ۸۵ سالگی) در حرم مطهر سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de یاد کنیم از امام، عالمان و شهیدان با صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
... و از نشانه های برحق بودن راهیان کربلا، تجسم روضه هاست. این است که دل های غمزده را قرار می بخشد و نوید می دهد. نسأل الله منازل الشهداء @toubaefaf
1_8682085394.mp3
7.79M
سردار شهیدم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهرین» اَللّهُمَّ‌عَجِّل‌لِوَلیِّکَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• دعاى روز جمعه به نقل از سلام الله علیها «اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا مِنْ أَقْرَبِ مَنْ تَقَرَّبَ إِلَيْكَ وَ أَوْجَهِ مَنْ تَوَجَّهَ إِلَيْكَ وَ أَنْجَحِ مَنْ سَأَلَكَ وَ تَضَرَّعَ إِلَيْكَ اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا مِمَّنْ كَأَنَّهُ يَرَاكَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ الَّذِي فِيهِ يَلْقَاكَ وَ لَا تُمِتْنَا إِلَّا عَلَى رِضَاكَ اللَّهُمَّ وَ اجْعَلْنَا مِمَّنْ أَخْلَصَ لَكَ بِعَمَلِهِ وَ أَحَبَّكَ فِي جَمِيعِ خَلْقِكَ وَ اغْفِرْ لَنَا مَغْفِرَةً جَزْماً حَتْماً لَا نَقْتَرِفُ بَعْدَهَا ذَنْباً وَ لَا نَكْتَسِبُ خَطِيئَةً وَ لَا إِثْماً صَلَاةً نَامِيَةً دَائِمَةً زَاكِيَةً مُتَتَابِعَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَرَادِفَةً بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.» پروردگارا؛ ما را از نزديكترين كسانى كه به تو تقرّب جسته اند، و از آبرومندترين كسانى كه به تو روى آورده اند، و از نجات يافتگانى كه به تو روى آوردهاند و از موفّقترين درخواست كنندگان و زارى كنندگان به درگاهت قرار ده! خداوندا! ما را از كسانى قرار ده كه گويى تو را در همه حال تا روز قيامت مىبينند، و ما را نميران مگر آنكه از ما راضى و خشنود شده باشى؛ خداوندا! ما را از كسانى قرار ده كه در مقام عمل اخلاص ورزيده اند و در همه حال تو را دوست مى دارند و كسى را به تو ترجيح نمى دهند. پروردگارا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و ما را مورد مغفرت و بخشش قطعى و حتمى خويش قرار ده، بخششى كه بعد از آن گناهى مرتكب نشويم و خطايى از ما صادر نشود؛ خداوندا! و درود فرست، درودى بارور و زاينده، دائم، پاك، پى در پى و پيوسته، [سوگند مى دهيم تو را] به رحمتت اى برترين رحم كنندگان. 📘 زندگانى حضرت زهرا عليها السلام ( ترجمه جلد ۴۳بحار الأنوار) ترجمه روحانى و بحار ج۸۷، ص۳۳۸ 💐خوبه هر روز مداومت داشته باشیم به تلاوت سوره یس و صد صلوات، هدیه به حضرت زهرا سلام الله علیها @toubaefaf https://ble.ir/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً قالُوا أَ تَجْعَلُ فِيها مَنْ يُفْسِدُ فِيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ قالَ إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ‌» سوره بقره، 30 و هنگامى كه پروردگارت به فرشتگان گفت: من بر آنم كه در زمين جانشينى قرار دهم. فرشتگان گفتند: آيا كسى را در زمين قرار مى‌دهى كه در آن فساد كند و خون‌ها بريزد؟ در حالى كه ما با حمد و ستايش تو، ترا تنزيه و تقديس مى‌كنيم. خداوند فرمود: همانا من چيزى مى‌دانم كه شما نمى‌دانيد. نکته ها در آيه‌ى قبل خوانديم كه خداوند، همه‌ى مواهب زمين را براى انسان آفريده است. در اين آيه و آيات بعد، مسأله‌ى خلافت انسان در زمين مطرح مى‌شود كه نگرانى فرشتگان از فسادهاى بشر و توضيح و توجيه خدا و سجده آنان در برابر نخستين انسان را بدنبال دارد. فرشتگان، يا از طريق اخبار الهى ويا مشاهده‌ى انسان‌هاى قبل از حضرت آدم عليه السلام در عوالم ديگر يا در همين عالم و يا به خاطر پيش‌بينى صحيحى كه از انسان خاكى و مادّى وتزاحم‌هاى طبيعى آنها داشتند، خونريزى وفساد انسان راپيش‌بينى مى‌كردند. گرچه همه‌ انسان‌ها، بالقوّه استعداد خليفه خدا شدن را دارند، امّا همه خليفه‌ خدا نيستند و به فرموده روايات افراد خاصى هستند، چون برخى از آنها با رفتار خود به اندازه‌اى سقوط مى‌كنند كه از حيوان هم پست‌تر مى‌شوند. چنانكه قرآن مى‌فرمايد: «أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ» (سوره اعراف، 179) قرارگاه اين خليفه، زمين است، ولى لياقت او تا «قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى‌» (سوره نجم، ۹) مى‌باشد. به ديگران اجازه دهيد سؤال كنند. خداوند به فرشتگان اذن داد تا سؤال كنند و گرنه ملائك، بدون اجازه حرف نمى‌زنند و فرشتگان مى‌دانستند كه براى هر آفريده‌اى، هدفى عالى در كار است. تفسیرنور، ج۱، ذیل آیه 30 سوره بقره @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• مطلبی ذیل آیه ۳۰ سوره بقره چرا خداوند در آفرينش انسان، موضوع را با فرشتگان مطرح كرد؟ پاسخ: انسان، مخلوق ويژه‌اى است كه ساخت مادّى او به بهترين قوام بوده: «أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ» (سوره تين، ۴) و در او روح خدايى دميده شده و بعد از خلقت او خداوند به خود تبريك گفت: «فَتَبارَكَ اللَّهُ» (سوره مؤمنون، ۱۴) تفسیر نور، ج۱، ذیل آیه ۳۰ سوره بقره نک: تفسیر المیزان یا تفسیر نمونه ذیل همین آیه https://ble.ir/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ یک سؤال در تفسیر آیه ۳۰ سوره بقره خدای متعال كه دائماً حاضر، ناظر و قيّوم است چه نيازى به جانشين و خليفه دارد؟ پاسخ: اوّلًا جانشينى انسان نه به خاطر نياز و عجز خداوند است، بلكه اين مقام به خاطر كرامت و فضيلت رتبه‌ انسانيّت است. ثانياً نظام آفرينش بر اساس واسطه‌هاست. يعنى با اينكه خداوند مستقيماً قادر بر انجام هر كارى است، ولى براى اجراى امور، واسطه‌هايى را قرار داده كه نمونه‌هايى را بيان مى‌كنيم: با اين‌كه مدبّر اصلى اوست: «اللَّهُ الَّذِي ... يُدَبِّرُ» (سوره يونس، ۳) ليكن فرشتگان را مدبّر هستى قرار داده است. «فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً» (سوره نازعات، ۵) با اين‌كه شفا به دست اوست؛ «فَهُوَ يَشْفِينِ» (سوره شعراء، ۸۰) امّا در عسل شفا قرار داده است. «فيه شفاء» (سوره نحل، ۶۹) با اين‌كه علم غيب مخصوص اوست؛ «إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ» (سوره يونس، ۲۰) ليكن بخشى از آن را براى بعضى از بندگان صالحش ظاهر مى‌كند. «إِلَّا مَنِ ارْتَضى‌ مِنْ رَسُولٍ» (سوره جن، ۲۷) پس انسان مى‌تواند جانشين خداوند شود و اطاعت از او، همچون اطاعت از خداوند باشد. «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ» (سوره نساء، ۸۰) و بيعت با او نيز به منزله‌ى بيعت با خداوند باشد. «انّ‌ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ ... إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ» (سوره فتح، ۱۰) و محبّت به او مثل محبّت خدا باشد. «من احبّكم فقد احب الله» (زيارت جامعه كبيره) براى قضاوت درباره‌ى موجودات، بايد تمام خيرات و شرور آنها را كنار هم گذاشت و نبايد زود قضاوت كرد. فرشتگان خود را ديدند كه تسبيح و حمد آنها بيشتر از انسان است. ابليس نيز خود را مى‌بيند و مى‌گويد: من از آتشم و آدم از خاك و زير بار نمى‌رود. امّا خداوند متعال مجموعه را مى‌بيند كه انسان بهتر است و مى‌فرمايد: «إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ» تفسیر نور، ج۱، ذیل آیه ۳۰ سوره بقره نک: تفسیر المیزان و نمونه، ذیل همین آیه https://ble.ir/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• پیام هایی از آیه 30 سوره بقره 1- شايد بتوان از اين دو آيه (29- 30) فهميد: خداوند ابتدا اسباب زندگى را براى انسان فراهم كرد، سپس او را آفريد. «خَلَقَ لَكُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً ... إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ» چنانكه حضرت على عليه السلام فرمود: «فلمّا مهد ارضه و انفذ امره اختار آدم ...» (نهج‌البلاغه، خطبه 91) همين كه زمين را گسترد و فرمانش را متنفّذ قرارداد، انسان را آفريد. 2- آفرينش ملائكه، قبل از آدم بوده است. زيرا خداوند آفريدن انسان را با آنان در ميان گذاشت. «قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ» 3- انتصاب خليفه و جانشين و حاكم الهى، تنها بدست خداست. «إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» 4- انسان، جانشين دائمى خداوند در زمين است. «جاعِلٌ» (كلمه «جاعل» اسم فاعل و رمز تداوم است.) 5- انسان مى‌تواند اشرف مخلوقات و لايق مقام خليفةاللهى باشد. «جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» البتّه ستمكاران از نيل به اين مقام محروم شده‌اند: «لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ» (سوره بقره، 124) 6- ملائكه، فساد و خونريزى را كار دائمى انسان مى‌دانستند. «يُفْسِدُ ... وَ يَسْفِكُ» (فعل مضارع نشانه‌ى استمرار است.) 7- حاكم و خليفه‌ى الهى بايد عادل باشد، نه فاسد و فاسق. خليفه نبايد «يفسد فى الارض» باشد. 8- طرح لياقتِ خود، اگر بر اساس حسادت نباشد، مانعى ندارد. «وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ» 9- عبادت و تسبيح در فضاى آرام، تنها ملاك و معيار لياقت نيست. «نَحْنُ نُسَبِّحُ» 10- به خاطر انحراف يا فساد گروهى، نبايد جلوى امكان رشد ديگران گرفته شود. با آنكه خداوند مى‌دانست گروهى از انسان‌ها فساد مى‌كنند، امّا نعمت‌ آفرينش را از همه سلب نكرد. 11- مطيع و تسليم بودن با سؤال كردن براى رفع ابهام منافاتى ندارد. «أَ تَجْعَلُ فِيها» 12- خداوند فساد و خونريزى انسان را مردود ندانست، ليكن مصلحت مهمتر و شايستگى و برترى انسان را طرح نمود. «إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ» 13- توقّع نداشته باشيد همه‌ى مردم بى‌چون و چرا، سخن يا كار شما را بپذيرند. زيرا فرشتگان نيز از خدا سؤال مى‌كنند. «قالُوا أَ تَجْعَلُ فِيها» 14- علوم و اطلاعات فرشتگان، محدود است. «ما لا تَعْلَمُونَ» تفسیر نور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf
💠
مجاهدان عارف
▫️ وجود مبارك امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) اگر در خدا را به عنوان «غايَةَ آمالِ العارِفين» معرفی كرده است، را هم در سخنان نورانی خود مشخص كرد كه عارف كیست. ▫️ یك وقت كسی درباره مسائل خداشناسی، بر اساس علوم حصولی برهان اقامه می ‌كند و خدا را می‌ شناسد، این هم به نوبه خود عارف است و خدا را شناخت؛ اما هنگام عمل كه فرا می ‌رسد می ‌بینیم دست و پایش می‌ لرزد. ▫️ همین امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) كه در دعای كمیل بیان نورانی او این است كه خدا است، عارفین را هم در جریان جبهه و جنگ مشخص كرد فرمود: «فانّ جهاد مَن صَدَف عن الحق رغبةً عنه و هَبَّ فی نُعاس العمی و الضلال اختیاراً له فریضة علی العارفین»؛ آن كس كه از حق رو برگرداند و از حق اعراض كرد و نسبت به حق بی میل بود و كوری و را انتخاب كرد، جنگ با چنین فردی، بر عارفین واجب است. ▫️ آنها كه این ندا را شنیدند لبیك گفتند و قربة الی الله برای با معاندین دین جنگیدند، در حقیقت آنها عارف ‌اند. 📚 سخنرانی در جمع خانواده های شهدای آمل تاریخ: 1376/06/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ✍سلام. در بعضی کانال و گروه ها دیدم عکس خانم ها و دخترانی که توفیق شهادت یافتند، با روی باز با لباس منزل پخش کردند. به یقین پخش تصاویر مربوط به خانم ها در این فضا یا نصب عکس بر روی قبرها در قبرستان اثرات سوء دنیایی برای بازماندگان که باید نسبت به ناموسشان حساس باشند، دارد و در برزخ برای شهدا یا اموات هم و غم یا توقف در مواقف برزخی به همراه دارد. لازمه با ترویج اباحه گری و حجاب استایل که به قبرستان و عکس شهدا و اموات نیز سرایت کرده برخورد شود. به یقین هیچ باحیای خوش غیرتی نمی پسندد پخش تصاویر ناموسش در ملأ عام. (۳۵۰)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
... اینها دختران ما هستند... ✍سلام. توجه به بدحجاب و از طرفی بی توجهی به با حجاب های با حیا کار صحیحی نیست. به یقین اگر دیده شود، ماشینی در جاده چپ کرده و نیاز به کمک داره همه به او کمک می کنند. از حیث کمک کردن به وسیله از جاده در رفته های محتاج کمک بله بدحجاب ها دختران ما هستند و انسان دلسوز آن هاست که نجاتشان دهد. اما توجه بی اساس به شخص بدحجاب، ترویج منکر و به نوعی خیانت به فضیلت هاست. روی دست بلند کردن رذیله بدحجابی یا گناهان دیگر و بی توجهی به ، برای جذب عضو بیشتر کانال یا به چشم آمدن یا اغراض دیگر خیانتی نابخشودنی است که باید در محضر خدای متعال جواب داد و نیز خیانتی به نسل ها و حرث هاست. تهران را ببینید و... که سال ها از بدحجاب ها بیشتر از با حجاب ها گزارش تهیه کردند و... و نتیجه این شد که می بینید؛ آن هم با آن همه مسجد و هیأت و سازمان و دولت و ... بله بدحجاب ها دختران ما هستند، اما اگر نجاتشان ندیم بیشترین هزینه ها را همین دختران ناآشنا به آداب، روی دست خودشون، جامعه و نسل می گذارند. فقط کافی است بعضی پرونده های دادگاه های خانواده را علما و تحقیقا ببینید. پس در، توجه به خوبی، فضیلت و شخصیت مخاطب است نه بی تفاوتی و نه نگاه و توجه به نکات منفی شخصیت. (۳۵۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf