eitaa logo
طوبای عفاف
763 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
452 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
939-c67c47f78a3ca8648d296403bb18799e.pdf
822.4K
از مواهب ویژه امام علیه‌السلام به همه عالم است. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا روزها شوم اند... حسن بن مسعود نقل کرده است: به امام هادی علیه السلام رسیدم در حالی که انگشتم خراشیده شده و شانه‌ام با سواری برخورد کرده و آسیب دیده بود و به زحمت خودم را میان جمعی وارد کردم، و قسمتی از لباسم را پاره کردند، گفتم: چه روز بد و شومی بود! خدا شر امروز را از من باز دارد! علیه‌السلام فرمود: ای حسن! تو هم که با ما معاشرت داری، گناهت را به گردن بی‌گناه - روز! می‌گذاری. حسن می‌گوید: سر عقل آمدم و دانستم که اشتباه کرده‌ام که چنین حرفی را زده‌ام، عرض کردم: مولای من از خداوند طلب مغفرت می‌کنم. فرمود: ای حسن! روزگار چه گناهی دارد، وقتی که اعمال خود شما دامنگیرتان می‌شود، آنها را شوم می‌شمارید؟ حسن عرض کرد: من همیشه از خداوند طلب آمرزش می‌کنم، و همین توبه‌ی من باشد ای پسر پیغمبر خدا! امام هادی علیه‌السلام فرمود: به خدا قسم، هیچ سودتان ندهد، بلکه خداوند با نکوهشی که شما از موجودی بی‌گناه به عمل می‌آورید شما را سزا دهد، ای حسن! آیا نمی‌دانی که خداوند اجر و کیفر و پاداش اعمال را در برابر هر کاری که در دنیا و آخرت انجام دهند، مرحمت می‌کند؟ عرض کردم: چرا می‌دانم مولای من. فرمود: راه خلاف مرو و برای روزگار هیچ تأثیری در حکم خدا تصور مکن، حسن گفت: اطاعت می‌کنم یابن رسول الله.» امام علیه‌السلام، آن چه را که پیامبر - صلی الله علیه و آله - در حدیث رفع فرموده است: مورد تأکید قرار داده، از این که اسلام در هیچ کاری به مسلمان اجازه نمی‌دهد که شوم بداند، بلکه او باید تصمیمی قوی و اراده‌ای استوار داشته باشد و از هیچ کاری باز نایستد مگر این که عمل نامشروعی باشد که در آن صورت نباید اقدام کند. کتاب تحلیلی از زندگی امام هادی علیه السلام ص ۲۹۰ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیم‌ نگاهی به عظمت اولین شب جمعهٴ ماه رجب / لیلة الرغائب شب آرزوها یا رغبت ‌ها؟! 🔸
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
امیدواریم که در ، رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشیم، هم به مِهر و جمال خدا راغب باشیم؛ رغبت یعنی میل نه آرزو، لیلة الرغائب به معنای شب آرزوها نیست بلکه و گرایش‌ ها و مجذوب‌ شدن‌ هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می ‌گویند رغبت، در برابر رهبت. خدای سبحان جنّاتی دارد که ما را به آنها ترغیب کرده و برای روح ما هم بهشتی دارد که ما را به آن هم ترغیب کرده است. 🔸 صاحب تفسیر تسنیم ضمن توجه دادن به رغبت‌های گوناگون در این شب، به توفیق کسب جنّت جسمانی و جنّت روحانی در این شب با عظمت اشاره داشته و فرمودند: در بخش پایانی سورهٴ مبارکهٴ «قمر» چنین آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ یعنی مردان باتقوا بهشتی دارند همین (جَنَّاتٌ تَجْرِیْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ جنت جسم و بدن است و لذایذ مادی که در آن نهرِ عسل جاری است نهرِ آب جاری است نهر شیر جاری است نهر خمر جاری است این انهار چهارگانه در این بهشت هست؛ اما یک بهشت دیگری دارد که آن برای روح ماست و این را با واو عطف بیان نکرده بلکه فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و فی» ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت برای روح ماست برای جان ماست که نزد خدا قرار بگیریم و اوساط اهل ایمان، رغبتشان در به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدی از اهل ایمان گذشته از اینکه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و میل و گرایش و انجذاب خود قرار می ‌دهند آن‌گاه درباره چنین گروهی گفته می ‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است که ـ ان‌ شاء الله ـ در لیلة الرغائب به این رغبت ‌ها بار می ‌یابیم چه اینکه ـ خدای ناکرده ـ اگر کسی گرفتار هراس و رهبت شد او هم دو جهنم دارد جهنمی است که جسم را می ‌سوزاند که در سوره مبارکه «نساء» مشخص شده است که فرمود: ﴿کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَیْرَهَا لِیَذُوقُوا الْعَذَابَ﴾ که این پوست و جسم و بدن را می ‌سوزاند و یک عذاب معنوی است که روح را می ‌سوزاند که ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَی الْأَفْئِدَةِ﴾... . مطالعه بیشتر: https://news.esra.ir/fa/w/988088 📚 درس اخلاق تاریخ: 1392/02/26 🌐 https://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
یاد و خاطره حماسه شش بهمن سال 1360 آمل و شهدای گرانقدر آن گرامی باد پیشنهاد آیت‌الله جوادی‌ آملی ورق را برگرداند! 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: راهبرد حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی در تغییر استراتژی مبارزه با ضدانقلاب، از نقاط عطف حادثه ششم بهمن در سال 1360 بوده؛ به طوری که به گفته فرمانده وقت سپاه آمل، پیشنهاد ایشان بود که روند ماجرا را به نفع نیروهای انقلاب تغییر داد... ... ورق از زمانی به نفع ما برگشت که به تدبیر و پیشنهاد آیت‌الله جوادی‌آملی نیروهای ما وارد جنگل شدند. رفتن ما آنها را تجزیه کرد. ماجرا از این قرار بود که ایشان به سپاه آمل آمدند... . مطالعه کامل: https://news.esra.ir/fa/w/284281 🌐 https://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 تقید رهبرمعظم انقلاب به اعمال ماه رجب از زمان کودکی پس از سن تکلیف اعمال ام‌داوود را به جا می‌آوردند؛ غیر از روزه‌هایش: «من از روز اول نمی‌توانستم [روزه مستحبی] بگیرم؛ به خاطر مزاجم و چشمم، نمی‌توانستم. برایم ضرر دارد. مادرم هم همین‌طور بود... هر دومان عاجز بودیم.» مقید بودند لیلة‌الرغائب را از دست ندهند. «دعای ‌ايام را من از بچگی حفظ بودم.» 〰️منبع: کتاب شرح اسم‌ eitaa.com/ebratha_ir @toubaefaf
🔺 بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم بسم الله الرحمن الرحیم «قال الله العزيز الحکيم: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» 🔸 حرکت جاهلانه اخیر در برخی کشورهای اروپایی و ؛ ادامه ستیز هدفمند غرب با اسلام و اقدامی بر اساس برای مقابله با گسترش گرایش به معنویت و معارف اسلامی است. از سوی دیگر هدف از این جنایت آن است که ملت‌های مسلمان را که از این جسارت بزرگ به خشم آمده و جریحه‌دار می‌شوند از مسائل و تحولات دنیای اسلام و آن چه امروز صهیونیسم بین الملل و دولت‌های غربی در باتلاق آن گرفتارند؛ غافل سازد. 🔹 این گناه غیر قابل بخششِ مزدوران و فریب خوردگان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتیِ نظام سطه در ، بیش از گذشته دروغ و تزویر آنان را نسبت به و در غرب آشکار می‌سازد و دولت های غربی نمی‌توانند با سخنان فریبنده و میان تهی، خود را از اتهام همراهی با این پدیده‌ی زشت تبرئه کنند. 🔸 حمایت و فراهم سازی بسترهای هتک مقدسات اسلامی توسط دولت‌های غربی نشان می‌دهد که غرب برخلاف ادعاهای خود بهره‌ای از و نبرده است. 🔹 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این اهانت به قرآن مجید؛ کتاب رحمت و حِکمت و عدالت را محکوم کرده و اعلام می‌دارد: 1️⃣ لازم است نهادهای بین المللی جهان اسلام و دستگاه‌های فرهنگی و دیپلماسی کشور، قاطعانه به و جرم انگاری این اقدامات ورود کنند. 2️⃣ اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مؤثری در سطح جهانی برای با هتاکی‌های غرب، طرح ریزی و اجرایی شود و نهادهای دست اندرکار، با جدیت از آن حمایت کنند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin