eitaa logo
طوبای عفاف
625 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4هزار ویدیو
478 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیاتی که خوب است نقش بر دل هایمان شود... سوره حج، آیات ۶۵-۵۸ به اسماءالله در آخر آیات و تأکیدات در خطاب توجه فرمایید. دعایی نیز قبل و بعد از آیات نقل شده با ۱۵ مرتبه یا الله. @toubaefaf
نجات همیشگی مؤمنان « و ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ فَنادى‌ فِي الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ» و ذوالنون (يونس را به ياد آور) آن هنگام كه خشمگين (و با قهر از ميان مردم بيرون) رفت و گمان كرد كه (آسوده شد و) ما بر او تنگ نخواهيم گرفت، (امّا همين كه در كام نهنگ فرو رفت و سبب آن را دانست) پس در آن تاريكيها ندا داد كه (خداوندا!) جز تو معبودى نيست، تو پاك و منزهى (و) همانا من از ستمكاران بودم (و نمى‌بايست مردم را بخاطر سرسختى‌شان رها كرده و تنها بگذارم). فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ» سوره انبیاء، ۸۸-۸۷ پس (دعاى) او را اجابت كرديم و او را از آن اندوه نجات داديم و ما اين چنين، مؤمنان را نجات مى دهيم. ✍ راه ، برآمده از فضیلت های الهی راه حقی است و اهل آن راه اهل فلاح و سعادت. پس نجات اهل ايمان، يك سنّت و قانون خداوند است. «كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ» و اینکه هر كس اين ذكر(ذکر یونسیه) را با حال تضرع و توجه بگويد نجات مى‌يابد. إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَاسْتَجَبْنا ... كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ‌ برگرفته از تفسير نور(10جلدى)، ج‌5، ص: 489 (۲۹) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
جدیدترین کتاب شرح از عالم ربانی، جامع معقول و منقول حضرت آیةالله احمد بهشتی دامت برکاته @toubaefaf
این‌خبـر‌را‌برسانید‌به‌عُشاقِ‌نجف بویِ‌سجادهِ‌خونینِ‌کسی‌می‌آید @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای است. سلام و صلوات بر شهدای عرصه هسته ای کشور @toubaefaf
16.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلمه الله تعالی ماجرای زن و مردی که در مکه راز و نیاز می کردند و گفتگویی که بین این زوج رخ داد عبرت آموز است... ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«وَ قُلْ رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبارَكاً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ؛ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ وَ إِنْ كُنَّا لَمُبْتَلِينَ» سوره مؤمنون، ۲۹-۲۸ و بگو: پروردگارا! مرا با نزولى پر بركت فرودآور كه تو بهترين فرود آورندگانى. البتّه در اين داستان نشانه‌هايى است، و همانا ما آزمايش كنندگانيم. (قوم نوح و ديگران را بارها آزمايش كرديم تا زمينه‌ى توبه ورشد خود را نشان دهند) نکته ها در حديث مى‌خوانيم: صلى الله عليه و آله به عليه السلام فرمود: هرگاه وارد منزلى شدى آيه ۲۹ را تلاوت كن تا خداوند از خير آن جا كاميابت كند و شرّش را از تو دور سازد. تفسير كنزالدقائق علیه السلام و در هر حال: در دعوت به توحيد. «اعْبُدُوا اللَّهَ» در ساختن كشتى با الهام خداوند. «اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا وَ وَحْيِنا» سوره مؤمنون، ۲۷ در سوار شدن، با حمد الهى. «فَإِذَا اسْتَوَيْتَ‌ ... فَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ‌» سوره مؤمنون، ۲۸ در حركت با نام خدا. «بِسْمِ اللَّهِ مَجْراها وَ مُرْساها»سوره هود، ۴۱ در توقّف، با دعا به درگاه او. «رَبِّ أَنْزِلْنِي» پیام ها ۱. ابتدا خداوند را بر نعمت‌هاى گذشته شكر كنيم، سپس از او نعمت جديدى بخواهيم. «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي‌- رَبِّ أَنْزِلْنِي» ۲. در دعا و مناجات، خداوند را با آن نامى بخوانيم كه با نيازمان تناسب داشته باشد. «أَنْزِلْنِي‌- خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ» ۳. مطالب تاريخى قرآن، آيه‌ى هدايت و مايه‌ى رشد است. (نه سرگرمى و خاطره) «لَآياتٍ» ۴. سنت خداوند، بر آزمايش مردم در هر حال است، و ماجراى نوح نيز يكى از نمونه‌هاى آزمايش الهى است. «لَمُبْتَلِينَ» @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔غذای حلال و توفیق عمل صالح ✨«يٰا أَيُّهَا اَلرُّسُلُ كُلُوا مِنَ اَلطَّيِّبٰاتِ وَ اِعْمَلُوا صٰالِحاً إِنِّي بِمٰا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ» ﴿سوره مؤمنون، آیه51﴾ ای پیامبران! از خوردنی‌های پاکیزه بخورید و کار شایسته انجام دهید؛ مسلماً من به آنچه انجام می‌دهید، دانایم. سه نکته در واژه «طیّب» 1. تأثیر غذای پاک و حلال بر صفای قلب؛ 2. تحریک حسّ حقّ شکرگزاری؛ 3. توجه دادن به اینکه خدا شاهد اعمال آدمی است. (تفسیر نمونه، ج 14 ص 277) «قابل‌توجه اینکه خطاب‌هایی که در قرآن مربوط به استفاده از غذاهاست، کم نیست و معمولاً با دو قید «حلال» و «طیّب» همراه است. «حلال» چیزی است که ممنوعیتی نداشته باشد و «طیّب» به چیزهای پاکیزه گفته می‌شود که موافق طبع سالم انسانی است؛ نقطه مخالف خبیث که طبع آدمی از آن تنفّر دارد.» تفسیر نمونه، ج1، ص 569 و تفسیر تسنیم، ج 8، ص 478 @toubaefaf