بسم الله الرحمن الرحیم
ویژگیهای منحصر به فرد کتاب راز 313
1️⃣ ارائه ی تقسیم دقیقی از نشانه های ظهور
🌹 [نتیجه: عدم اشتباه شرائط ظهور با نشانه های ظهور و نشانه های حتمی با نشانه های مقارن]
2️⃣ ارائه و اثبات نظریه ی ظهور اصغر و ظهور اکبر بر اساس روایات
🌹 [نتیجه: تفصیل بین جمعه ی ظهور و شنبه ی قیام و عدم خلط بین این دو که 107 روز با هم فاصله دارند]
3️⃣ تعیین فاصله ی نشانه های حتمی ظهور تا ظهور اکبر بر اساس روایات
🌹 [نتیجه: تعیین قطعی زمان ظهور پس از وقوع یکی از علائم پنجگانه ی حتمی ظهور (وقوع مصداق قطعی علامت)]
4️⃣ بررسی علت تفاوت در زمان حضور یاران 313 خدمت امام زمان علیه السلام
🌹 [نتیجه: برتری شرقی ها بر غربی ها با معیار مکانی مکّه مکرّمه]
5️⃣ تحقیق نظریه ی توقیفی نبودن یعنی قابل تعویض بودن و دارای وجود علی البدل بودنِ 313 یار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌹 [نتیجه: امکان ورود و ملحق شدن به 313 نفر و خروج از اسامی 313 نفر]
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
محمد ذکاوت صفت - بَنَک (بوشهر) - ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
✅دستاوردهای ایجاد شده در دل بحران کرونا
در دل بسیاری از بلاها و مصائب، حکمتها و خوبیهایی است. اما انسان تنها به نیمهی خالی لیوان توجه میکند، و به نکات نهفته در این بلاها و مصائب توجهی ندارد.
🔰از جمله آثارمثبتی که میتوان در موضوع کرونا بدان اشاره داشت:
۰۱ ایجاد همدلی و همت کم نظیر مردم و مسئولین و تمام اصناف و مشاغل در کشور؛
۰۲استفاده از ظرفیتهای موجود در کشور؛
۰۳ شناخت نقاط ضعف کشور در زمان بحران؛
۰۴ظرفیت موجود در نیروهای نظامی و وزارت دفاع؛
۰۴استفاده از ظرفیتهای موجود در مبانی دینی.
۰۵کرونا نشان داد که ایمان در زمان سختی، هبستگی به همراه میآورد و کفر، فروپاشی.
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
۰۶اما یکی از مهمترین دستاوردهای مهم این ویروس، شناخت بعضی از کسانی است که چهرهی بسیار مردمی و حامی مردم دارند ولی در عین حال رنگ و بویی از حمایت این قشر از مردم در آنها موجود نمیباشد.
🔷1ـ سلبریتیهایی که در اتفاقات و مشکلات در صف اول حمایت از مردم بوده و همیشه دم از مردم و مردمی بودن میزدند، اما متاسفانه این روزها سهم آنها در مبارزه با کرونا و مداوای بیماران، غیر از چالشهای رقص و انتشار چند پست که در خانه بمانید، چیز دیگری نیست.
🔷2ـ بعضی از روشنفکران داخلی که بجای قرار گرفتن در صف مبارزه و مقاومت در مقابل این ویروس در دل بحران، سعی در گرفتن ماهی به نفع منافع حزبی و گروهی و حتی پیچیدن نسخهی ذلت و تسلیم شدن در مقابل دشمنان هستند.
15 بازی عزت نفس.pdf
2.44M
🔅15 بازی برای افزایش عزت نفس در کودکان🔅
#بازی_خانگی
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
🌐 گلواژه های مهدوی از آیتالله العظمی بهجت(ره):
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
✳️ چرا از «عین الله الناظره» غافل هستیم؟!
🔸آیا حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف که از دست دشمن ها در پشت پرده غیبت است، از دوستانش هم غافل است که هرچه بر سرشان آمد، آمد؟ این خیال ها از ضعف ایمان است. آیا می شود که حضرت جهت حقانیت مذهب را تقویت و تأیید نکند؟! خدا می داند آن حضرت تا به حال چه کرده و چه میکند!
🔹چقدر فرق است بین کسی که او را «عَینُ الله الناظِرَة؛ چشم بینای خدا»، و این مجلس ما را در محضر او میداند، و یقین دارد که حدود و اندازه همه کلمات و ... نزد آن حضرت از واضحات است، و کسی که چنین فکر نمی کند.
🔸اگر بدانیم در محضر «عَینُ الله الناظِرَة» هستیم، آیا روی آن را داریم که برای زیارت حضرت غائب علیه السلام اجازه بخواهیم، با اینکه با خواسته های واضح او مخالفت می کنیم، نماز و روزه را ترک، و غیبت و ایذا می کنیم. آیا می خواهیم به ما بفرماید: «أَبَحْتُ لَکمُ الْمُحَرماتِ وَ أَسْقَطْتُ عَنْکمُ الْواجِباتِ/ حرامها را برای شما حلال نمودم، و واجبات را از شما برداشتم.
🔹اگر ما به اندازه توان خود در هدایت مردم تلاش و کوشش کنیم، آیا امکان دارد که مورد عنایت «عینُ الله الناظِرَة» و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نباشیم؟!
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
🔸اگر در راه آن حضرت باشیم، چنانچه به ما بد و ناسزا هم بگویند و یا سخریه نمایند، نباید ناراحت شویم، بلکه همچنان باید در آن راه حق و حقیقت ثابت قدم و استوار بوده و در ناملایمات صبر و استقامت داشته باشیم. (در محضر بهجت، ج۱، ص۱۰۳
شبهه 6: علمای دینی همواره بلاها و مشکلات اجتماعی را ناشی از گناهان انسانها یا امتحانات الهی معرفی میکردند؛ اما ویروس کرونا و فراگیری خطرناک آن موجب شد که همه تبیینها و تفسیرهای گذشته را فراموش کرده و در مقابل نظر پزشکان تسلیم شوند و برای در امان ماندن از این بیماری حتی همه مکانها و مراسمهای مذهبی را تعطیل کنند!
پاسخ:
اولا؛ این شبهه یکی از مصادیق شبهه تعارض علم و دین است. تعارض علم و دین یک از انگارههای فلسفی و فرهنگی دنیای غرب است که بر جهان اسلام قابل انطباق نیست. مبانی و آموزههای دین اسلام هرگونه تعارض مستمر و واقعی میان علم و دین را نفی میکند. از نگاه اسلام دین و علم مکمل یکدیگر و هرکدام به بخشی از واقعیت هستی نظر دارند. هیچکدام از معارف و آموزههای دین، علم صحیح را نفی نمیکند و علم تجربی صحیح و اطمینانبخش نیز هیچکدام از معارف و آموزههای معتبر دین را نفی نخواهد کرد.
ثانیا؛ جهانی که در آن زندگی میکنیم بر پایه نظام علیّت بنا شده است. در این جهان هرپدیدهای دارای علتهای مادی و معنوی است. بیماری و سلامت انسانها نیز علل و زمینههای مادی و معنوی خود را دارد. به حکم عقل، دین و تجربه، رعایت مسائل بهداشتی و ایجاد زمینههای سلامت، موجب بالا رفتن احتمال سلامتی و کاهش بیماریها و عدم رعایت این امور موجب افزایش بیماری و فزونی احتمال اختلال در سلامت فردی و عمومی است.
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
بیشتر بخوانید
https://www.andisheqom.com/fa/shobhe/View/951881/
🆔@spasokh
شبهه 7: ویروس کرونا میتواند رنسانس بزرگی در فکر مذهبی ایجاد کند و نگاه آسمانی به رویدادهای زمینی را دگرگون کند! نگاه الاهیاتی با بلاها و مشکلات طبیعی و اجتماعی در برابر نگاه علمی، منفعل شده و بر همه روشن شد که تنها علم میتواند به بشر کمک کند تا بر این بحرانها غلبه کند؛ نه آنچه دین و علوم دینی میگوید! نگرشی که به دیده تحقیر در علم تجربی مینگریست، امروز از علم تجربی انتظار گره گشایی دارد!
پاسخ:
اولا؛ این شبهه بر مبنای علمپرستی و تقلیل همه پدیدهها و فرایندهای هستی به امور محسوس و قابلتجربه حسی بنا شده است. علم تجربی با وجود خدمات بزرگی که از ابتدای خلقت انسان تاکنون به بشریت نموده و گرههای فراوانی که از مجهولات و مشکلات انسانها گشوده، تنها به جهان محسوس و ملموس اختصاص دارد و توانایی رازگشایی از همه لایهها و مراتب هستی و انسان را ندارد؛ علم تجربی تنها میتواند بخشی از پدیدههای محسوس را بررسی و از ماهیت مادی و روابط میان پدیدهها شناخت حاصل کند. این انتظار که علم همه مجهولات بشر را معلوم کرده و همه مشکلات بشر را برطرف کند، انتظاری است که با واقعیت علم سازگار نیست و هیچ عالم و فیلسوفِ علمی هم آن را ادعا نکرده و تاکنون هم تحقق نیافته است. دین در کنار علم و مکمل آن بوده و در صدد تکمیل کاستیهای ذاتی آن است. این دو هدیه الهی در کنار هم میتوانند زندگی بشر را سعادتمندانهتر کنند.
بیشتر بخوانید
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
https://www.andisheqom.com/fa/shobhe/View/951882/
🆔@spasokh
شبهه 8: کرونا ویروس و هر عامل بیماریزای دیگر، عواملی مادی هستند که تنها به سبب آلودگی محیطی و بیماریهای زمینهای اثر گذاشته و تنها راه مبارزه با آن رعایت اصول بهداشتی و کنترلهای پزشکی است و دعا و توسل اموری خرافی است که موجب بیاعتنایی به روشهای علمی و معتبر و به تعویق افتادن درمان میشود!
پاسخ
اولا؛ یکی از آفتهای بزرگ در فرایند شناخت و مبارزه با مشکلات مادی و روانی بشر، تکسونگری و تقلیلگرایی است که از نظر عقل و علم مردود است. تقلیلِ علل پدیدآمدن و شیوع بیماریها به مسائل بهداشت محیطی و جسمی، نوعی تقلیلگرایی، یعنی فروکاهش علل یک پدیده به علل مادی و محسوس است! بیشک عقل و علم بشر محدود است و با وجود پیشرفتهای زیادی که در علوم طبیعی و انسانی صورت گرفته، بشر هرگز نمیتواند به صورت یقینی ادعا کند که میتواند به همه پدیدهها از همه ابعاد، سطوح و زوایا آگاه شده و آنها را در کنترل خود در آورد. زندگی انسانها بسیار پیچیدهتر از آن است که عقل و علم به همه ابعاد آن آگاه شود. به همین سبب تقلیل علت یک بیماری یا شیوع آن در امور مادی، خطای علمی و عقلی بزرگی است. در آیات قرآن کریم و روایات معتبری که از پیشوایان دینی به ما رسیده، علل ایجاد و شیوع برخی از بیماریها، به خصوص بیماریهای بنیانکن، فراگیری برخی از گناهان عنوان شده است. امام رضا (علیه السلام) میفرماید: «هرگاه انسانها گناهان جدیدی ابداع کنند، خداوند بلای جدیدی را بر آنان مسلط میکند!»
بیشتر بخوانید
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
https://www.andisheqom.com/fa/shobhe/View/951883/
🆔@spasokh
شبهه 9: حرمهایی که روزی دارالشفای بیماران و پناهگاه حاجتمندان معرفی میشد، امروزه باید توسط مواد ضدعفونی، عفونتزدایی شود و مردم در آن تجمع نکنند تا مبادا به بیماری مبتلا شوند! گندزدایی و تعطیلی این مراکز برای پیشگیری از بیماری چگونه با دارالشفابودن آن سازگار است؟!
پاسخ:
اولا؛ از نظر مبانی محکم و متقن دینی و انبوه تجارب شخصی مؤمنان، جای تردید نیست که ارواح پاک صالحان و اولیای الهی (علیهم السلام) واسطه بسیاری فیضها و خیرهای مادی و معنوی از جانب خداوند متعال است. دعای این انسانهای وارسته به اجابت نزدیکتر و شرافت و نیرومندی روحی آنان در دستگیری از نیازمندان و توسل جویان، بسی بلندتر است. این آثار معنوی به خواست خداوند و به واسطه قدرتی است که او به آنان در اثر بندگی عطا کرده است. شرف بندگی و صداقت آنان، چنان به خداوند نزدیکشان کرده که موهبت واسطهگری در فیض الهی به آنان عطا شده است. حرمها، مراقد و مقاماتی که به نام آنان برپا گشته از آن جهت که به آن خوبان منتسب است، محترم و شریف است؛ اما یقینا اگر اثری در توسل به آنان وجود دارد، به آن مکانها منتسب و مستند نیست؛ بلکه به ارواح پاک آنها مستند است. شرط توسل به ارواح اولیا، حضور در حرم یا مقبره خاصی نیست و در هرزمان و هرکجا میتوان به ارواح پاک آنان توسل جست. از این رو برای زیارت و توسل ارواح پاک اولیای الهی زمان و مکان شرط نیست و محدودیت های بهداشتی برای حضور در حرمها هیچگونه مانعیتی در زیارت و توسل ایجاد نمیکند.
بیشتر بخوانید
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
https://www.andisheqom.com/fa/shobhe/View/951884/
🆔@spasokh
شبهه 10: علمای دینی ادعا میکنند که امامانشان قدرت بیکران دارند و میتوانند در امور جهان تصرف کرده و شرایط را هرگونه بخواهند تغییر دهند. اساس توسل در مذهب شیعه نیز بر همین پایه استوار است. اکنون با تعطیل شدن همه مکان ها و مراسم های دینی و مذهبی روشن شد که این حرفها خرافه و بی اساس است و از این خفتگان در خاک کاری ساخته نیست!
پاسخ:
اولا؛ شفایافتن بیماران در حرمها و مراقد مطهر معصومان و اولیای الهی، هرچند اموری یقینی است و بارها اتفاق افتاده و مدارک معتبر آن وجود دارد، اما این اتفاقات استثنایی و مشروط به شرایط خاصی است که همه ابعاد آن برای ما روشن نیست و هیچگاه به صورت معمول و رویه نبوده است؛ هیچ آیهای از قرآن کریم و روایت معتبری وجود ندارد که در آن ادعا شده باشد، اولیای الهی میتوانند نظام عالم را یکسره برهم زنند و امور عادی و طبیعی را به صورت کامل تغییر دهند. برخلاف این، در روایات متعددی تصریح شده که خداوند امتناع میکند از اینکه امور عالم، جز از طریق اسباب عادی انجام گیرد. در این مکانهای مقدس هم همه امور طبق مشیت الهی و نظام اسباب و مسببات صورت میپذیرد. هرچند ممکن است برخی از امور خارق عادت و استثنایی از سوی اولیای الهی هم روی دهد که البته آنها هم بر اساس نظام اسباب و مسببات است. بنابر این رعایت امور بهداشتی، پاکیزگی و آراستگی در مکانهای مقدس نه تنها لازم است، بلکه در این مکانهای شریف، از دیگر مکانها اهمیت بیشتری دارد؛
بیشتر بخوانید
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
https://www.andisheqom.com/fa/shobhe/View/951885/
🆔@spasokh