📌تباه کنندگان تاریخ اسلام
حسن #بصری(م110ق) معتقد بود:
دو نفر،- از خواص صدر اسلام- امور مسلمانان را تباه کردند.
◀️یکی عمروبن عاص بود. وی، مردم #شام را به بالا بردن قرآن ها سر نیزه راهنمایی کرد و باعث پدید آمدن #خوارج گردید؛
◀️دیگری مُغَیرَه بن شُعبِه بود که #ولایتعهدی_یزید و بیعت گیری برای او را مطرح کرد.
📚جلال الدین سیوطی، تاریخ الخلفا، ص224.
🔴نقدی به سخنان رؤسای مجلس و قوه قضائیه در مراسم تحلیف
🖊احمدحسین شریفی
🔶 سخنان رئیسان محترم مجلس و قوه قضاییه در مراسم تحلیف و در حضور نمایندگان بیش از هفتاد کشور دنیا، بسیار ضعیف بود! در شأن انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نبود. محور اصلی سخنان آنان موضوعاتی مثل فساد در حکومت و مشکلات متراکم معیشتی و بیکاری و تأثیرگذاری تحریمها و امثال آن بود!
🔹ای کاش این عزیزان مشاورانی خردمند و زمانشناس میداشتند تا به آنان بگویند «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد».
🔹ای کاش مشاورانشان به آنان میگفتند طرح چنین سخنانی در چنین مجلسی، اعلان علنی ضعف و ناتوانی است و با جایگاه محوری جمهوری اسلامی در منطقه و جهان سازگار نیست!
🔹ای کاش مشاورانشان به آنان میگفتند در این جلسه باید از قدرت جمهوری اسلامی و فرصتهای مادی و معنوی آن و ظرفیتهای بینظیر علمی و انسانی و معنوی آن سخن بگویند!
🔹ای کاش مشاورانشان به آنان میگفتند که این مجلس جای کنایه زدنهای حزبی و جریانی و سیاسی به گروهها و احزاب رقیب و دولت یازدهم و دوازدهم نیست!
🔹و ای کاش و ای کاش و ای کاش ...
🔶اما درود بر آیتالله رئیسی چه سخنان عمیق و دقیق و حسابشدهای بیان کردند. از قدرت ایران و جایگاه ایران و میراث بینظیر ایران اسلامی و ایران قرن پانزدهم و ایران تمدنساز سخن گفت. او هم از دشمنیهای دشمنان و تحریمها سخن گفت اما عزتمندانه و شجاعانه. او گفت علیرغم مشکلات، ملت ایران همچنان عزتمند و مقاوم و دانشپایه در حال حرکت به جلو است. او از نگاه بینالمللی جمهوری اسلامی سخن گفت او از عدالت جهانی سخن گفت. او از مقاومت در برابر ظلم و جنایت در هر جای جهان سخن گفت. او از حمایت قاطع از مظلومان و مقاومت در برابر ظالمان در سراسر گیتی سخن گفت. او از آزادیهای اجتماعی و فرهنگی ملت سخن گفت. او از اقامه آرمانهای انقلاب و تحقق اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی سخن گفت. او از قدرت منطقهای و جدیت در ارتباطات منطقهای سخن گفت.
فراگیری زبان انگلیسی
هر جا انگلیسها وارد شدند، زبان مردم بومی را تبدیل کردند به انگلیسی؛ اگر زبان رقیبی وجود داشت، آن را از بین بردند. در شبهقارهی هند، زبان فارسی چند قرن زبان رسمی بود؛ تمام نوشتجات، مکاتبات دستگاههای حکومتی، دولتی، مردم، دانشوران، مدارس عمده، شخصیتهای برجسته، با زبان فارسی انجام میگرفت. انگلیسها آمدند زبان فارسی را با زور در هند ممنوع کردند، زبان انگلیسی را رائج کردند. شبهقارهی هند که یکی از کانونهای زبان فارسی بوده، امروز در آنجا زبان فارسی غریب است؛ اما زبان انگلیسی، زبان دیوانی است؛ مکاتبات دولتی با انگلیسی است، حرف زدن غالب نخبگانشان با انگلیسی است - باید انگلیسی حرف بزنند - این تحمیل شده. در همهی کشورهائی که انگلیسها در دوران استعمار در آنجا حضور داشتند، این اتفاق افتاده است؛ تحمیل شده است. ما زبان فارسی را بر هیچ جا تحمیل نکردیم. زبان فارسی که در هند رائج بود، به وسیلهی خود هندیها استقبال شد؛ شخصیتهای هندی، خودشان به زبان فارسی شعر گفتند. از قرن هفتم و هشتم هجری تا همین زمان اخیرِ قبل از آمدن انگلیسها، شعرای زیادی در هند بودند که به فارسی شعر میگفتند؛ مثل امیرخسرو دهلوی، بیدل دهلوی - که اهل دهلی است - و بسیاری از شعرای دیگر. اقبال لاهوری اهل لاهور است، اما شعر فارسی او معروفتر از شعر به هر زبان دیگری است. ما مثل انگلیسها که انگلیسی را در هند رائج کردند، زبان فارسی را رائج نکردیم؛ فارسی با میل مردم، با رفتوآمد شاعران و عارفان و عالمان و اینها به طور طبیعی رائج شد؛ اما انگلیسها آمدند مردم را مجبور کردند که باید فارسی حرف نزنند؛ برای فارسی حرف زدن و فارسی نوشتن، مجازات معین کردند.
رهبر انقلاب ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
هدایت شده از غدیر شناسنامه شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحريف عجيب و غريب آيه و حديث مباهله از سوي يک مبلغ مشهور وهابي - سَلَفي
در اين کليپ، نبيل العوضي (مبلغ مشهور وهابي - سَلَفي اهل کويت)، در مقام توضيح ماجراي مباهله، هم حضور اميرالمؤمنين عليه السلام در اين واقعه را سانسور ميکند و هم در هنگام تلاوت آيه مباهله، عبارت «وانفسنا وانفسکم» که اميرالمؤمنين علي بن ابي طالب عليه السلام مصداق آن است را حذف کرده و در قرائت آيه دزدی ميکند!
به راستي علت واهمه و ترس شديد بسياري از چهرههاي سرشناس مخالفان مکتب اهل بيت عليهم السلام از اشاره به حضور اميرالمؤمنين عليه السلام در واقعه مباهله و مصداق «نفس پيامبر صلي الله عليه وآله» چيست؟!
رودلف ژایگر آلمانی می نویسد:
آوازه ی کارهای طبی و علمی علی علیه السلام به گوش استادان دانشگاه جندی شاپور رسیده بود و چون به کارهای ادبی او هم واقف بودند، از وی دعوت کردند که به آن دانشگاه برود.
بعضی از ابتکارات علی علیه السلام در تداوی، باعث حیرت اطبای آن روز می شد و نمی توانستند به خاصیت آن پی ببرند.
یکی از ابتکارات مزبور این بود که علی علیه السلام به بیماران می گفت یک سکه نقره را در یک ظرف آب بیاندازند و آن سکه را چند دقیقه در آب تکان بدهند و آنگاه سکه را خارج کرده و آب را بنوشند.
پزشکان آن دوره نمی توانستند به فایده این مداوا پی ببرند.چون آن ها برای فلزات معتقد به هیچ نوع فایده تداوی نبودند و به فرض اینکه عقیده داشتند که فلزات سبب مداوای امراض می شود، با آن شکل که علی علیه السلام از نقره برای مداوا استفاده می کرد، موافقت نمی کردند.چون یک سکه نقره که در یک ظرف آب انداخته می شد، مانند ترنجبین نبود که در آب حل شود و محلولی بدست بیاید که خاصیت مداوا داشته باشد، ولی همان آب، سبب شفای بیمار می گردید! و استادان دانشگاه جندی شاپور می خواستند بفهمند که علی علیه السلام به چه مناسبت به بیمار توصیه می کند که یک سکه نقره را در یک ظرف آب بیاندازد و تکان بدهد و بعد آن آب را بنوشد؟
امروز می دانیم که محلول نقره دارای خاصیت ضد عفونی؛ یعنی میکروب کش است و در طب امروزی یک قسمت از قوی ترین داروهای میکروب کش از نقره بدست می آید که یکی از آن ها" نیترات آرژان"- سنگ جهنم- است.
علی علیه السلام در قرن قبل از این، به خاصیت تداوی محلول نقره پی برده بود و ما در قرن نوزدهم میلادی به این موضوع پی بردیم ولی نه به آن شکل ساده بلکه از راه تجزیه و ترکیب ها و آزمایش های شیمیایی.
نظریه دیگر علی علیه السلام در طب مربوط بود به داروی مداوای مرض جذام. علی علیه السلام می گفتک اگر آهن خالص را در آب بیاندازند و تکان بدهند و آب را بنوشند و خود آهن خالص را روی زخم های جذامی بمالند، مریض بهبودی حاصل می کند.
در" جندی شاپور" این نظریه مورد تردید قرار گرفت! چون آهن را در آب می انداختند و تکان می دادند و آب را به مریض جذامی می نوشانیدند و به او می گفتند که آهن را روی زخم های خود بمالد، اما وی معالجه نمیشد!
بنابراین پزشکان جندی شاپور در عقیده خود مشعر بر اینکه فلزات دارای خاصیت تداوی نیست، ثابت قدم تر می شدند و نامه ای هم به علی علیه السلام نوشتند و گفتند: داروی او برای مداوای مرض جذام کوچکترین اثری نکرده است!
علی علیه السلام در جواب نامه نوشتند: برای اینکه شما آهن خالص را در آب نینداخته اید. پزشکان از او پرسیدند: مگر آهنی که ما در آب می اندازیم خالص نیست؟! علی علیه السلام در جواب فرمودند: خیر، آهن شما ناخالصی دارد و تصور می کنم که آهن خالص فقط در یک نقطه از هندوستان موجود می باشد و آن منطقه« سومنات» است.
این نظریه طبی که در آن دوره ابراز شد، یکی از بدیع ترین نظریه های طبی و حتی شیمیایی است و اگر علی علیه السلام غیر از این، چیزی نمی گفت، شایسته بود که او را خداوند علم بدانیم.
بعد از چهارده قرن امروز ثابت شده که آهن خالص دارای خواص عدیده است. اما بدست آوردن آهن خالص کار آسانی نیست و تا امروز دانشمندان این عصر نتوانسته اند آهن خالص بدست آورند و میزان خلصو آهن نسبی بوده و مطلق نیست. استادان دانشگاه جندی شاپور درصدد بر نیامدند که روش تداوی علی علیه السلام را در مورد معالجه ی مرض جذام تعقیب کنند و متاسفانه این نظریه فراموش شد.
بعد از اینکه مسلمین به هندوستان رفتند، مشاهده کردند که نزدیک بتکده معروف« سومنات» یک ستون باریک آهن است که گفته می شود برای مداوای مرض جذام مفید می باشد، و جذامی ها، زخم خود را به آن ستون می مالیدند و در زخم، علائم بهبودی حاصل می شد...
جدیدترین استنباط های طبی در مورد مداوای مرض جذام نظریه امیرالمومنین علیه السلام را تایید می نماید.
نظریه طبی دیگر که از طرف امیرالمومنین علی علیه السلام ابراز شد و در دوره او دانشمندان دانشگاه جندی شاپور با تردید آن را پذیرفتند این بود:
« دوای هر مرض در وجود خود آدم است ولی آدم از آن بی اطلاع است، و اگر بخواهد بهبود حاصل کند آن دارو را بکار ببرد و ...»
این یک فرمول بود که علی علیه السلام به بیماران می گفت و برای اینکه فرمول او را بفهمند توضیح می داد و می گفت: عامل پیدایش تمام مرض ها شکم است؛ یعنی پر خوری و خوردن غذای نامناسب باعث تمام بیماری ها می شود و برای مداوا از غذای نامناسب امساک کن.
این نظریه امروز مورد قبول تمام پزشکان جهان است و حتی یک پزشک یافت نمی شود که با این نظریه مخالف باشد و همه پزشکان تمام امراض را ناشی از غذای نامناسب و پرخوری می دانند و بعضی عقیده دارند که حتی مرض سرطان هم ناشی از غذا می باشد.
ماخذ:علی، خداوند علم و شمشیر- رودلف ژایگر- ترجمه ذبیح الله منصوری- انتشارات مجید،۱۳۷۱ شمسی
حساسیت دشمن توهم نیست
ساموئل هانتینگتون«متخصص علوم سیاسی شهیر آمریکایی»:
🔸 یکی از مشکلات ما در مقابل کشورهای مسلمان، زاد و ولد زیاد در این کشورها است؛ جنبشهای اجتماعی را آنها به وجود میآورند.
⬅️ بنابراین تا چند سال دیگر که ما کشورهای غربی اُفت جمعیتی خواهیم داشت، این برای ما یک تهدید بزرگ است.
🔸تمدن اسلامی تمدنی است که چالش آن تا حدودی متفاوت از دیگر چالشهاست، چراکه این تمدن اساساً ریشه در نوعی پویایی جمعیت دارد.
🔸 رشد بالای زاد و ولد که در اکثر کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم، این چالش را متفاوت کرده است.
#سیاست
#جمعیت
🔹️ ابزار دشمن: رسانه
در این کارزار مهم و حساس، دشمنان «با ابزار بسیار خطرناک رسانه، بخصوص رسانههایی که امروز نوپدید است» به میدان آمدهاند و «با تصویرسازی غلط سعی میکنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند؛ هم تصویر غلط دربارهی ایران، هم تصویر غلط دربارهی خودشان، هم تصویر غلط دربارهی اوضاع منطقه.» تزریقِ تفکر «سازش» بهعنوان «راهحلِ مشکلات اقتصادی» نقطهی کانونی این تصویرسازی و تحریفِ حقایق است: «[میگویند] اگر ما با آمریکا سازش کردیم، مشکلات کشور حل میشود.» در واقع «دشمن میخواهد من و شما به این نتیجه برسیم که صلاح نیست در مقابل آمریکا خیلی هم بایستیم و خیلی هم مقاومت کنیم.»
رهبر انقلاب
۱۳۹۷/۰۷/۱۲
۱۳۹۵/۰۸/۱۲
۱۳۹۱/۰۵/۱۶
🔹️ راه پیروزی: جهادِ امید
دشمن با تحریف واقعیتها و تصویرسازیِ غلط به دنبال ناامید کردن مردم و به سازش کشاندن مسئولان نظام است لذا در نقطهی مقابل «شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصرهی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشهایترین جهاد شما است.»
👈 باید تصویری صحیح، واقعبینانه و بدون ترویجِ یأس و ناامیدی از ایران اسلامی برای افکار عمومی ارائه داد. تصویری که در آن «تواناییها و ظرفیتهای عظیم ملی» در کنار «مشکلات و خلاءها» مطرح میشوند و به دور از بنبستنمایی، راهحلهایی عملیاتی پیشنهاد میگردند.
🔺️ دشمن «امید» را هدف گرفته و باید در این جنگ دشمن را «ناامید» کرد.
رهبر انقلاب
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
❓سؤال:
در بعضی از هیأتهای مذهبی مصیبتهایی خوانده میشود که مستند به مقتل معتبری نیست... بلکه گاهی بعضی از امور برای مدّاح یا خطیب حسینی از راه الهام و مکاشفه مکشوف میشود، آیا نقل وقایع از این طریق صحیح است؟ تکلیف شنوندگان چیست؟
✅ پاسخ آیتالله #خامنهای:
نقل مطالب به صورت مزبور بدون این که مستند به روایتی باشد و یا در تاریخ ثابت شده باشد، وجه شرعی ندارد... تکلیف شنوندگان نهی از منکر است به شرطی که موضوع و شرایط آن نزد آنان ثابت شده باشد.
❓سؤال:
اگر #روضه بی اساس خوانده شد ما چه وظیفهای داریم؟
✅ پاسخ آیتالله #صافی:
اگر دروغی از ذاکرین بشنوید بر حسب وظیفه شرعی باید به عنوان نهی از منکر به خود گوینده تذکر دهید و همه مکلّفین این وظیفه را دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس صهیونیست:
📍ایران سیاست صبر راهبردی را کنار گذاشته و حالا مبارزه جدیدی در جریان است...!
🔻ایرانی ها گفتهاند تغییر یک ویرگول در توافق را نمیپذیریم و باید رفع تحریم ها از طرف ما راستی آزمایی شود!
♦️ پ.ن:
اگر ما بگوییم که از مرحله "صبر استراتژیک" گذشته و وارد مرحله "اقدامات استراتژیک" شده ایم کسی باور نمیکند شاید از زبان دشمن بشنویم بهتر باور کنیم
اینک ما مدعی و آمریکا متهم است
البته تلاش میکند در عرصه رسانه ای خودش را فاتح و مدعی معرفی کند
☑️روزشمار #واقعه عاشورا . قیام_حسینی
۱. نیمه رجب سال ۶۰ هجری، مرگ معاویه و خلافت یزید پلید
۲. ۲۶ رجب ۶۰ هجری، رسیدن نامه یزید به حاکم مدینه برای گرفتن بیعت از امام حسین علیه السلام▪️
۳. ۲۷ رجب دعوت حاکم مدینه از امام▪️
۴. شب ۲۸ رجب، امام در کاخ ولید و امتناع امام از بیعت▪️
۵. ۲۸ رجب، اصرار بر بیعت▪️
۶. غروب ۲۸ رجب، وداع امام با پیامبر و خروج از مدینه با 21 تن از برادران و برادرزادگان و عموزادگان به سمت مکه فخرج خائفا یترقب.
۷. دوم یا سوم شعبان ۶۰ هجری، ورود کاروان حسینی به مکه▪️
۸. دهم رمضان رسیدن نخستین نامههای کوفیان به امام(ع).
دوازدهم رمضان/ رسیدن ۱۵۰ نامه از کوفیان به امام(ع) توسط قیس بن مُسْهِر، عبدالرحمان ارحبی و عُمارَة سَلُولی.
چهاردهم رمضان رسیدن نامه سران و اهالی کوفه به امام(ع) توسط هانی بن هانی سبیعی و سعید بن عبدالله حنفی.
نیمه رمضان، حرکت مسلم سفیر امام به طرف کوفه▪️
۹. پنجم شوال ورود مسلم بن عقیل به کوفه.
یازدهم ذیالقعده نامه مسلمبن عقیل به امام حسین و دعوت از ایشان برای آمدن به کوفه
هشتم ذیحجه، قیام مسلم در کوفه▪️
۱۰. هشتم ذیحجه، خروج امام حسین(ع) از مکه و حرکت امام به طرف کوفه▪️
۱۱. نهم ذیحجه، شکست قیام و شهادت مسلم در کوفه▪️
۱۲. اول محرم سال ۶۱، ورود کاروان امام در منزلگاه شراف و رسیدن سپاه حر و بستن راه امام▪️
۱۳. اول محرم، تغییر جهت کاروان به طرف منزلگاه بنی مقاتل▪️
یاری خواستن امام از عبیدالله بن حر جعفی و عمرو بن قیس در قصر بنیمقاتل
۱۴. دوم محرم رسیدن فرمان ابن زیاد بر محاصره کاروان▪️
۱۵. فرار و پیوستن برخی شیعیان کوفه به امام▪️
۱۶. غروب دوم محرم، ورود کاروان به کربلا▪️
۱۷. تبادل نامه بین حر و ابن زیاد و امام▪️
۱۸. سوم محرم . ورود عمر بن سعد به کربلا با سپاه چهار هزار نفری.
چهارم محرم، پیوستن تعدادی از یاران به امام و ورود عمر سعد به کربلا▪️
۱۹. پنجم محرم، ورود سپاه شبث بن ربعی▪️
۲۰. پنجم محرم، امان نامه اول برای فرزندان ام البنین▪️
۲۱. ششم محرم، پیوستن هزاران نیروی دیگر به سپاه عمرسعد▪️
ششم محرم یاری خواستن حبیب بن مظاهر از بنی اسد برای یاری امام حسین(ع) و ناکامی او در این مأموریت
۲۲. انجام گفتگو هایی بین امام و عمرسعد▪️
۲۳. هفتم محرم، فرمان تشدید محاصره آب بر روی امام حسین(ع) و یارانش.
هفتم محرم پیوستن مسلم بن عوسجه به امام حسین(ع) و یارانش.
۲۴. هشتم محرم، تشنگی و خطبه امام▪️
۲۵. نهم محرم، ورود ورود شمر بن ذی الجوشن به کربلا با آخرین دستور ابن زیاد مبنی بر تمام کردن کار▪️
۲۶. نهم محرم، امان نامه دوم برای فرزندان ام البنین و جواب منفی آنان▪️
۲۷. خطبه مفصل امام حسین و احتجاج با سپاه یزید▪️
۲۸. عصر نهم، اعلام جنگ لشکر عمر سعد به امام(ع) و مهلت خواستن یک شبه حضرت از عمر سعد جهت راز و نیاز▪️
۳۰. شب دهم، سخن امام با یاران و اعلان وفاداری آنان و حفر خندق در اطراف خیمهها▪️
۳۱. شب دهم، رساندن مقداری آب به خیمهها▪️
۳۲. عاشورا، سپیده دم دهم محرم سال ۶۱ هجری، آخرین نماز جماعت صبح امام
۳۳. سازماندهی نیروها توسط امام و چند خطبه دیگر برای لشکر عمرسعد▪️
۳۴. قبل از ظهر عاشورا، آغاز جنگ توسط عمرسعد و تقابل جبهه حق و باطل▪️
۳۵. ظهر عاشورا، عطش، جنگ و نماز، مردانگی، وفاداری و شهادت
۳۶. عصر عاشورا؛ هجوم تمام مصیبتها، تقابل تمام زیباییها با پستی ها، تقابل مهر و عطوفت جبهه توحید با قساوت و بی رحمی بنی امیه.
۳۷. شهادت امام حسین که خلیفه و مظهر رحمت خداست در بین یاران شهیدش، یکه و تنها، با بدنی پر از زخم و خونین.
۳۸. یازدهم محرم؛ حرکت کاروان اسرا به سمت کوفه
یازدهم محرم دفن شهدا توسط بنی اسد (از اهل غاضریه)
دوازدهم محرم دفن شهدا بنابر نقلی دیگر
۳۹. دوازدهم محرم ورود کاروان اسیران به کوفه و سخنرانی امام سجاد و حضرت زینب کبری
نوزدهم محرم. حرکت کاروان اسیران از کوفه به شام.
۴۰. اول ماه صفر ورود اهل بیت(ع) و سر مطهّر امام حسین(ع) به شام (دمشق سوریه)
۴۱. خروج کاروان اسراء به سمت کربلا یا مدینه
۴۲. بیستم صفر اربعین حسینی و رسیدن اهل بیت امام(ع) به کربلا در اربعین اول طبق روایتی .
۴۳. بیستم صفر یا اول ربیع الاول بازگشت کاروان اسراء از شام به مدینه
#اجازه_نقل_روایت
📜اجازۀ #روضهخوانی آیتالله میرزا محمدحسین #نائینی به ملاغلامعلی دزفولی در ۹۱ سال پیش 👆
💠 یکی از رسوم بسیار زیبا و مناسبی که متأسفانه از رواج افتاده و باید در حوزههای علمیه #احیا شود، اجازه نقل #روایت است.
🔺 از مهمترین فواید این اجازه نامهها، این بوده که هر مداح یا طلبهای حق نداشته بالای منبر برود و از هر منبع ضعیف و غیر معتبری نقل روایت کند.
📌نیمه پنهان بنیامیه (۱)
🌐http://ensani.ir/fa/article/58777/%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%87
┅┅❅❈❅┅┅
📌 شبهه #خواستگاری امام حسین علیه از یک #زن.
دلیل #قتل امام #حسین(ع) توسط یزید، دعوای آن دو در #ازدواج با زنی زیبا به نام #اُرینب است.
در اين داستان، #يزيد به زني به نام «اُرَيْنَبْ» همسر «عبدالله بن سلام» علاقمند شده و امام حسين(ع) مانع شهوتراني يزيد گرديد.
لذا امام حسین(ع) ارینب را به #عقد درآورد تا با #یزید ازدواج نکرده و بعد طلاق داد تا به عبدالله بن سلام شوهر قبلی خود برسد.
و این داستان، آغاز #كينه_توزي و دشمني يزيد با امام حسين(ع) و منشأ واقعه #كربلا بوده است.
📚دینوری، الامامه والسياسه، ج۱، ص۱۶۷؛
📌#پاسخ:
◀️تنها منبع این خبر، #ابن_قتيبه است.
◀️ابن قتیبه بدون هيچ اشارهاي به ناقل و راوي اين داستان حكايت را از شخص سومی نقل ميكند كه براي ما آن شخص شناخته شده نيست؛ پس داستان از نظر سندي داری مشکل است؛
◀️در این داستان ساختگی، امام #حسین(ع) در زمان #معاویه ساکن #عراق بوده است و حال آنکه امام حسین(ع) در این زمان ساکن #مدینه بوده است.
◀️اشكال مهم ديگري كه در اين داستان وجود دارد، اين است كه امام حسين (ع) در يك مجلس اورینب را #سه_طلاقه ميكند و حال آن كه بر اساس #فقه #شيعه سه طلاق در يك مجلس جايز نميباشد. و #سه_طلاقه از احکام #اهل_تسنن است.
◀️گذشته از بطلان قطعي روايت فوق، امام حسین(ع) بارها علت قیام خود را ظلم، فساد و بدعت در دین توسط یزید بیان کرده است.
◀️بنابراین، این داستان در نظر دارد تا #هدف_قیام حسین(ع) که افشای #جنایات #یزید و مبارزه با حاکم #ظالم و کسی که #دین خدا را تغییر داده، فراموش گردد.
🏴 #روضه حضرت #رقیه
دخترکی بود #چهارساله،
شبی از خواب بیدار شد و گفت:
پدرم #حسین(ع) کجاست؟
این ساعت او را به خواب دیدم که سخت پریشان بود.
#زنان و #کودکان جمله در #گریه افتادند و فغان کردند.
#یزید لعنت الله خواب بود و بیدار شد.
آن لعین، دستور داد سر پدر او را ببرند و در کنار او نهند.
ملاعین سر امام را آوردند و در کنار آن #دختر #چهار_ساله نهادند.
پرسید: این چیست؟
گفتند: سر پدر تو است.
آن دختر بترسید، فریاد برآورد، رنجور شد و در آن چند روز، جان به حق تسلیم کرد.
📚طبری، كامل بهایی، ج۲، ص۱۷۹
به نقل از کتاب الحاویه فی مذمات معاویه یا مثالب بنی امیه نوشته قاسم بن محمد مامونی.
📚 ابن فندق #بیهقی از علمای قرن ۶ در لباب الانساب و الالقاب و الاعقاب، ج۱، ص۲۳ نیز به وجود دختری برای امام #حسین(ع) به نام رقیه اشاره کرده است.
📚سیدبن طاوس، لهوف در ص۱۴۱ نیز به دختر امام حسین(ع) اشاره می کند.
📌نکته:
۱. در منابع اسم حضرت رقیه گاهی #فاطمه ذکر شده است.
۲. سن او ۴ساله ذکر شده است نه ۳ ساله.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴چگونه اندک منافقین می توانند از توده مسلمانان علیه امام لشکرسازی کنند و با شمشیر اسلام، امام را بکشند....
استاد مطهری
✅#سواد_رسانه
🔹موانع هویت سازی در فضای مجازی🔹
♦️ بیش اطلاعی
🔺هدف و مقصود هر فرد فعالی در فضای مجازی تاثیرگذاری بر روی مخاطبینش است اما بعضی کارها بر این تاثیر گذاری خدشه وارد میکنند.
🔺یکی از اعمالی که باعث آسیب به اثرگذاری ما خواهد شد رصد تعداد بسیاری از کانال ها و پیج های غیر ضروری ست که نه تنها موجب افزایش کیفیت عملکرد ما نمیشوند، بلکه اطلاعات با حجم گسترده و نامربوط به یکدیگر را در مغز ما میریزند که موجب اخلال در فرآیندهای مغزی ما و حتی مشکلات جسمی و اضطراب میشود.
🔺پس بهتر است دامنه رصد خود را تا حد امکان محدودتر و اختصاصیتر کنیم تا تاثیرگذاری بیشتری را رقم بزنیم.
✅مدیریت فضای مجازی
#فضای_مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند مدیریّت میکنند این فضا را، خب، وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را ـ که ما هم دستاندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است ـ هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشتپرده، فضای مجازی را اداره میکند.
🎙مقام معظم #رهبری، ۹۹/۶/۲
✅مدیریت فضای مجازی
📌متأسفانه در #فضای_مجازی کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اعمال مدیریت میکنند (در حالی که) ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم، این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد. فضای مجازی را بایستی مدیریت کرد...، نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند.
🎙مقام معظم #رهبری، بیانات نوروزی مورخه اول فروردین خیلی ۱۴۰۰
✅آرایش جنگی در فضای مجازی
🔸(دشمن) از لحاظ #فضای_مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملت ایران گرفته، ملت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند.
🎙مقام معظم #رهبری، ۹۸/۲/۱۱
✅مدیریت فضای مجازی
📌متأسفانه در #فضای_مجازی کشور ما هم که آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است، که بایستی آن کسانی که مسئول هستند حواسشان باشد. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اعمال مدیریت میکنند (در حالی که) ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم، این افتخار ندارد؛ این به هیچ وجه افتخار ندارد. فضای مجازی را بایستی مدیریت کرد...، نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتواند علیه کشور و علیه ملت توطئه کند.
🎙مقام معظم #رهبری، بیانات نوروزی مورخه اول فروردین ۱۴۰۰
✅#سواد_رسانه
🔺گاهی یک توییت هم میتواند به اندازه یک موشک به دشمن ضربه بزند.
🔺این روزها این تیکتاکر معروف برخلاف خیلی از سلبریتیها به میدان آمده و از مردم فلسطین دفاع میکند.
🔺در پاسخ به مایکپنس که گفته بود آمریکا در کنار اسرائیل میایستد نوشت: خب بخشی از کشورتون رو به اونها بدید :)
🔺یا در واکنش به خوشحالی صهیونیستها در آتشسوزی در قدس نوشت: اگر این سرزمین متعلق به آنان بود، از سوختنش خوشحال نمیشدند.
👌حق طلبی، چیزی فراتر از دین و مذهب و ملیت است...
#جنگ_رسانه_ای
✅ از اینترنت استفادهی درست کنید
ما نمیگوییم این راه (اینترنت) را ببندید؛ نه، اینکه بیعقلی است. یک کسانی نشستهاند، فکر کردهاند، یک راهی باز کردهاند بهعنوان این #فضای_مجازی و بهقول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفادهی درست بکنید؛ دیگران دارند استفادهی درست میکنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاهها را قبضه کردهاند، ما چرا نمیکنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها میکنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکی از مسئولین هم همینها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است.
🎙مقام معظم #رهبری، ۹۵/۲/۱۳
📌 همه چیز درباره حضرت #علی_اصغر...
📍اسم دیگر علی اصغر چیست؟
📍آیا علی اصغر ۶ ماهه بوده؟
📍کی به دنیا آمده است؟
📍 #پاسخ:
◀️بیشتر منابع تاریخی از طفلی به نام #عبدالله یا عبدالله #رضیع(شيرخواره) برای امام حسین(ع) نام برده اند.
◀️طبری شیعی، نام او را علی #اصغر نهاده است.
◀️این منابع، درباره #سن او سخنی نگفته اند و تنها به عناوینی همانند:
#صبی، #صغیر، #طفل و #رضیع یا شيرخواره اکتفا کرده اند.
◀️طبق برخی شواهد تاریخی کهن،
این طفل در #روز_عاشورا به دنیا آمده است. #یعقوبی نیز این قول را نقل کرده است.
◀️بلعمی طفل شيرخواره را یک ساله دانسته است و سرانجام کسائی مروزی در شعری این طفل را ۵ ماهه معرفی کرده است.
◀️برخی هم ۳ساله ذکر کرده اند.
📍جمع بندی:
1⃣امام #حسین(ع) طفلی بنام عبدالله یا علی داشته و به جهت کوچک بودن به #علی_اصغر یا #عبدالله_رضیع مشهور گشته است.
2⃣منابع درباره سن دقیق علی اصغر سخن نگفته اند، از این رو #مورخان، عبارت عبدالله یا علی شيرخواره را بکار می برند.
3⃣در هیچ منبع کهنی به ۶ ماهه بودن علی اصغر اشاره نشده است. اما در دو قرن اخیر و عمدتا بعد از صفویه روایت ۶ماهه بودن علی اصغر، بدون هیچ سندی در روضه ها خوانده می شود.
📚یعقوبی، تاریخ، ج۲، ص۲۴۵؛
📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۱۱۵؛
📚ذبيح الله صاحبکاری، سیری در مرثیه عاشورایی، ص۱۶۹؛
📚بلعمی، تاریخ نامه طبری، ج۴، ص۷۱۰؛
📚تسميه من قتل مع الحسين، فصلنامه تراثنا، ش۲، ص۱۵۰؛
📚خوارزمی، مقتل الحسين، ج۲، ص۳۷؛
📚طبری، دلائل الامامه، ص۷۱.
22 مرداد جدایی بحرین از ایران
بحرین قسمتی از سرزمین ایران بود، اما در دوره انحطاط قاجاریه، دولت انگلستان از ضعف دولت مركزی استفاده كرد و به موجب قراردادهایی كه در سال های 1820 ، 1861 ، 1880 و 1892 با بحرین منعقد كرد، به تدریج بر نفوذ خود در آن سرزمین افزود و بعدها مدعی شد كه از زمان قرارداد 1820 دولت انگلستان شیخ بحرین را مستقل می شناخته است. دولت ایران نسبت به این امر معترض بود و حتی در نوامبر 1927 مساله بحرین را به جامعه ملل ارجاع كرد، ولی راه حلی در این مورد به دست نیامد. پس از جنگ جهانی دوم لوایحی در ایران به تصویب رسید و به موجب آن دولت ایران موظف شد كه نسبت به احقاق حقوق ایران در بحرین اقدام كند. همچنین دولت ایران در سال 1957 بحرین را به عنوان استان چهاردهم ایران اعلام كرد و در 1958 نیز از شیخ سلمان بن احمد الخلیفه شیخ بحرین خواست كه وفاداری خود را به دولت ایران نشان دهد.
دولت ایران در مورد حاكمیت خود بر بحرین چنین استدلال می كرد؛ 1- بحرین هرگز كشوری كاملاً مستقل نبوده و حاكمیت ایران بر این جزیره چندین قرن ادامه داشته است، به استثنای دوره كوتاه 1507 - 6021 میلادی كه پرتغالی ها این جزیره را اشغال كردند. 2- ایران هرگز حاكمیت خود را بر بحرین به قدرت دیگری واگذاری نكرده و حاكم بحرین را به عنوان رئیس یك كشور به رسمیت نشناخته است. حتی شاه در مارس 1968 مسافرت خود را به عربستان سعودی به خاطر اعتراض به این كشور كه از حاكم بحرین به عنوان رئیس یك كشور در دیدار از عربستان سعودی استقبال كرده بود، لغو كرد. 3- ایران حمایت بریتانیا را از بحرین به عنوان مداخله در امور داخلی جزایر و در نتیجه در امور داخلی خود تلقی كرده است.
اما 20 سال بعد سیاست دولت ایران نسبت به بحرین تغییر كرد و ایران حاضر شد از حاكمیت خود نسبت به بحرین صرف نظر كند. عللی كه برای این امر ذكر می شد، متعدد بود. گفته می شد كه طی 150 سالی كه بحرین از ایران جدا شده و تحت تسلط انگلستان بوده، سیاست عربی كردن سكنه ایرانی الاصل بحرین با موفقیت دنبال شده است و در نتیجه پیوند فرهنگی ایران با بحرین سست شده است. در مقاله حاضر با ذكر خلاصه ای از تاریخ بحرین، به بررسی برخی از علل استقلال بحرین و پذیرش آن از جانب ایران می پردازیم.