eitaa logo
پایگاه بسیج شهید سیدفریدالدین معصومی دانشکده علوم قرآنی مشهد
326 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
119 فایل
"بسیج دانشجویی شهید سیدفریدالدین معصومی دانشکده علوم قرآنی مشهد" 🌹وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة 🇮🇷🇵🇸 جهت ارتباط با واحد برادران @IMANI_AMIRHASAN جهت ارتباط با واحد خواهران @Basijeolomqurani
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20221007-WA0007.mp3
1.78M
در ماه میهمانی خداوند، دعای "عهــــد" می‌خوانیم و هدیه میڪنیــم به امام زمــان ارواحنافداه❤️ ❁❁➖❁❁➖❁❁➖❁❁➖❁❁ 🌸روز بیست و نهم... 🔸بسیج دانشکده علوم قرآنی مشهد 🔸 @re_alhadid
نکته ها «ضَنین» از «ضَنّ» به معناى بخل ورزیدن است. این كلمه یك بار بیشتر در قرآن به كار نرفته است. مخالفان پیامبر، به او نسبتِ مجنون مى دادند و مراد آنان، ارتباط پیامبر با جنّیان بود و در واقع، قرآن را از القائات جنّ بر پیامبر مى دانستند. لذا این آیات، در مقام رفع این تهمت مى فرماید: پیامبر، فرشته وحى را به روشنى دیده و قرآن را از او دریافت كرده است، نه آنكه شیطان بر قلب پیامبر چیزى را القا كرده باشد و او گمان نموده كه وحى الهى است. پيام ها  1- گاهى باید تهمت ها را بى جواب نگذاشت و پاسخ داد. «و ما صاحبكم بمجنون»  2- پیامبر، همراه با مردم و در كنار آنان زندگى مى كرد.«صاحبكم»  3- بهترین نشانه ى سالم بودن عقل پیامبر، آن است كه شما عمرى با او مصاحبت و معاشرت داشته و هیچ فكر و كردار و گفتار و رفتار ناروایى از او ندیده اید. «و ما صاحبكم بمجنون»  4- پیامبر، جبرئیل را مى دید. «و لقد رآه» (چنانكه در سوه نجم آیه 13 مى فرماید: «لقد رآه نزلةً اخرى»)  5 - در برابر تحقیرها، تكریم تحقیر شده ها لازم است. «لقد رآه بالافق المبین»  6- در جایگاه ملاقات پیامبر با جبرئیل، جاى هیچ ابهامى نیست. «الافق المبین»  7- شكر علم، بازگویى آن است و بخل علمى، امرى ناپسند است. «و ما هو على الغیب بضنین»  8 - پیامبر اكرم علم غیب مى دانست. «و ما هو على الغیب بضنین»  9- رسول خدا، نه از درون گرفتار جنون است: «ما صاحبكم بمجنون» و نه از بیرون تحت تأثیر القائات شیطانى است. «و ما هو بقول شیطان رجیم»  10- قرآن، در مرحله نزول از هرگونه تحریفى محفوظ است و جبرئیل هیچ گونه دخل و تصرّفى در آن نمى كند، «رسول كریم... امین» همان گونه كه در مرحله ابلاغ، دچار هیچ كم و كاست نمى شود. «و ما هو على الغیب بضنین»  11- قرآن، سخن فرشته وحى است، نه شیطان مطرود. «لقول رسول كریم... ما هو بقول شیطان رجیم»
💚 هرروز یک حکمت در ماه مبارک رمضان... 🔸بسیج دانشکده علوم قرآنی مشهد 🔸 @re_alhadid
📌 اولین دوره جامع سواد رسانه ای و انتقال تجربیات خبرنگاری 👤 با حضور اساتید و سردبیران بنام کشوری و استانی 💰 مبلغ شهریه آزاد 590 هزار تومان _ برای‌ دانشجویان با احتساب‌ 60٪ تخفیف : 240هزارتومن _ و برای دانشجویان فعال فرهنگی بااحتساب 65٪ تخفیف : 210 هزار تومان ‌ 🆔 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید. پیام رسان ایتا و تلگرام : @DORE_RESANE و همچنین شماره تماس : 📲 09302379569 ‌ ‌
جهاد با نفس 29.MP3
2.05M
🔰 سلسله جلسات 29 👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت 👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه ❇️ جلسه 9️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان @re_alhadid
🌱دعای روز سی اُم ماه رمضان🌱 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌🔸 بسیج دانشکده علوم قرآنی مشهد‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌ 🔸 @re_alhadid
AUD-20221007-WA0007.mp3
1.78M
در ماه میهمانی خداوند، دعای "عهــــد" می‌خوانیم و هدیه میڪنیــم به امام زمــان ارواحنافداه❤️ ❁❁➖❁❁➖❁❁➖❁❁➖❁❁ 🌸روز سی‌ام 🔸بسیج دانشکده علوم قرآنی مشهد 🔸 @re_alhadid
پيام ها 1- انسان بى هدف و بى مكتب نداریم، حتى كفار ومشركان براى خود راه و مرامى دارند، «لكم دینكم» آنچه مهم است، انتخاب راه درست است. «این تذهبون»  2- قرآن، بهترین وسیله پند، تذكّر و موعظه است. «ان هو الاّ ذكر»  3- قرآن، براى همه جهانیان است و به زمان و مكان و نژاد خاصى وابسته نیست. «للعالمین»  4- در شیوه تبلیغ، تذكّر آرى ولى اجبار نه. «ذكر للعالمین لمن شاء منكم ان یستقیم»  5 - راه یابى به راه راست و پایدارى در آن، در گرو خواست خود انسان است. «لمن شاء منكم ان یستقیم»  6- راه قرآن، راه مستقیم است و به دور از هرگونه افراط و تفریط و اعوجاج مى باشد. «لمن شاء منكم ان یستقیم»  7- خواست ما در مدار خواست خداست، نه به اجبار او، كه در این صورت، خواست ما بى معنا مى شود. «و ما تشاؤن الاّ ان یشاء اللّه»  8 - انسان، نه بى اراده است و نه خود مختار. «و ما تشاؤن الاّ ان یشاء اللّه»  9- مشیّت خداوند بر مبناى ربوبیّت اوست. «یشاء اللّه ربّ العالمین» 10- چون خداوند ربّ العالمین است و بر همه امور تسلّط دارد، پس خواست انسان نیز مشروط به خواست اوست. «و ما تشاؤن الاّ ان یشاء اللّه ربّ العالمین» مثلاً در ماشین هاى تعلیم رانندگى، دو دستگاه گاز و ترمز وجود دارد؛ یكى زیر پاى كارآموز و دیگرى زیر پاى مربّى. در این ماشین كارآموز مى تواند از گاز و ترمز سمت خود استفاده كند، ولى به شرط آنكه مربّى هم بخواهد. یا نظیر چك هاى دو امضائى كه هر یك از دو صاحب امضا مى تواند امضا كند، اما اثر و پرداخت چك زمانى است كه دیگرى نیز آن را امضا كرده باشد."