📰 صفحه نخست روزنامههای یکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
#یک_دقیقه_مطالعه
🥀برگ پنجم
در این روز عبیدالله بن زیاد، شخصی بنام «شبث بن ربعی» را به همراه یک هزار نفر به طرف کربلا گسیل داد.
عبیدالله بن زیاد در این روز دستور داد تا شخصی بنام «زجر بن قیس» بر سر راه کربلا بایستد و هر کسی را که قصد یاری امام حسین(ع) داشته و بخواهد به سپاه امام(ع) ملحق شود، به قتل برساند. همراهان این مرد 500 نفر بودند.
با توجه به تمام محدودیتهایی که برای نپیوستن کسی به سپاه امام حسین(ع) صورت گرفت، مردی به نام «عامر بن ابی سلامه » خود را به امام(ع) رساند و سرانجام در کربلا در روز عاشورا به شهادت رسید.
📕کتاب: بحارالانوار، ج 44، ص 386
🛑 امام علی علیه السلام:
هرکس درمقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع کند، دو سوم دینش از بین برود.
مَنْ أَتَى غَنِيّاً فَتَوَاضَعَ لَهُ لِغِنَاهُ ذَهَبَ ثُلُثَا دِينِهِ
📚نهج البلاغه، حکمت۲۲۸
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨🎙#پادکست: «این اشک چشم، طریقۀ تمام انبیا علیهمالسلام بوده و به اعلی علیین مربوط است!»
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
▪️پس قهراً این کسانی که میگویند: این مداحی چیست؟ مصیبتخوانی چیست؟ اشک ریختن چیست؟ اینقدر احمق هستند که نمیفهمند این اشک طریقۀ تمام انبیا علیهمالسلام بود برای شوق لقاءالله، برای تحصیل رضوانالله و مسئلۀ دوستان خدا هم از همین باب است.
🔹 محبت اینها هم اگر در فرح(شادی)، به فرح اینها و در حزن، به حزن اینها اشک آورد، این هم همانطور است.
🔸 دلیل [بر این مطلب] خیلی است: اول اینکه همۀ انبیا از خوف خدا بکاء داشتند. آیا از شوق لقای خدا بکاء نداشتند؟! انبیا کارشان همین بوده است. اگر کسی انبیا را قبول دارد، باید بکاء و گریه را هم قبول داشته باشد.
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
📲 نرمافزار حجاب توسط بخش مکتوب و رسانه مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی تولید و منتشر شد
در این نرمافزار به مهمترین شبهات و سؤالات روز جامعه با موضوع حجاب در دو قالب نوشتار و صوت پاسخ داده شده است
.
📎 دریافت نرمافزار
https://hawzahnews.com/xcn4v
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
🌹 پیام قرانی دوم مرداد ماه ۱۴۰۲
👈 هر روز یک آیه
وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا وَوُضِعَ الْكِتَابُ وَجِيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَالشُّهَدَاءِ وَقُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ
آیه ۶۹ سوره زمر
و زمین به نور پروردگارش روشن می شود، و کتاب [اعمال] را می نهند، و پیامبران و گواهان را بیاورند ومیانشان به حقّ وراستی داوری شود، وآنان مورد ستم قرار نمی گیرند؛
🗯️ پیام ها
۱- ارائهى نامهى اعمال و احضار انبيا و گواهان و داورى به حقّ در قيامت، از امور قطعى است. (كلمات «قُضِيَ»، «وُضِعَ» و «جِيءَ» در قالب ماضى مجهول آمده است).
۲- در قيامت گواهان متعدّدى در كار است. (انبيا، امامان، فرشتگان، اعضاى بدن، زمين، زمان و ...). «الْكِتابُ- بِالنَّبِيِّينَ- الشُّهَداءِ»
۲- تمام رفتار و كردار انسان در دنيا تحت نظارت گروهى شاهد و گواه قرار دارد زيرا شرط گواهى دادن در قيامت، حضور و نظارت بر اعمال در دنيا است. «وَ جِيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ»
۴- گرچه در قيامت انبيا نيز مورد سؤال قرار مىگيرند «وَ لَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلِينَ» «2» ولى احضار انبيا در اين آيه، به دليل آنكه در كنار كتاب و شهداء قرار گرفته، براى گواهى بر اعمال امّت خودشان است. «وَ جِيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ»
۵- قضاوت و داورى خداوند بر پايه مستندات پرونده اعمال و گواهى پيامبران و شاهدان است. «وُضِعَ الْكِتابُ وَ جِيءَ بِالنَّبِيِّينَ وَ الشُّهَداءِ وَ قُضِيَ»
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir
📰 صفحه نخست روزنامههای دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
⚖ 🌐 روابط عمومى و بينالملل دانشگاه علوم قضائى و خدمات اداری
https://eitaa.com/ujsas_ac_ir