eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 چرا امیرالمؤمنین (علیه السلام) با جناب امّ البنین (علیهاالسلام) ازدواج نمودند؟ 🔰 مرحوم ملاّ آقا دربندی در «اسرار الشّهادة» می نویسد: روز عاشورا زهیر بن قین، نزد عبدالله بن جعفر بن عقیل آمد و گفت: "برادرم! پرچم را به دست من ده". عبدالله گفت: "مگر من در حمل آن کوتاهی کرده ام؟" زهیر گفت: "خیر، ولی به آن نیاز دارم". پس پرچم را گرفت و نزد حضرت عبّاس (علیه السلام) رفت و عرض کرد: "ای فرزند امیرالمؤمنین! می خواهم حدیثی برایت نقل کنم. ای اباالفضل، بدان! قبل از آن که پدرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) با مادرت امّ البنین (علیهاالسلام) ازدواج کند، برادرش عقیل را خواست و عقیل کسی بود که از انساب عرب، کاملاً آگاهی داشت. پس به عقیل فرمود: برادرم! می خواهم زنی را برای من خواستگاری کنی که از خاندانی شریف و با حسب و نسب و معروف به شجاعت باشد تا از او فرزندی به دنیا آید که شجاع باشد و بتواند فرزندم حسین را در کربلا یاری کند و جانش را فدای او نماید." پس زهیر عرض کرد: "(ای اباالفضل!) پدرت تو را برای چنین روزی خواسته بود، پس در دفاع از همسران برادرت و برادرانت کوتاهی نکن. در این هنگام حضرت عبّاس (علیه السلام) با شنيدن اين سخن به جوش آمد و چنان پا در ركاب زد كه تسمه ركاب پاره شد و فرمود: "اى زهير! آيا با اين سخن مى خواهى به من جرأت دهى؟ سوگند به خدا، فداكارى خود را به گونه اى ابراز كنم كه هرگز نظيرش را نديده باشی!" 📚 مرحوم شیخ محمّدمهدی حائری؛ معالی السبطین، ج 1، ص 428-429 ولادت با سعادت حضرت اباالفضل العباس مبارک باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
☝️#فلسفه_ی_حجاب پوشاندن زيبایی ها، حذف جلب توجه و #افزايش_حياست. ولی امروز حجابی عرضه شده که: خودش زينت است😏 و جلب توجه ميکند❌ و #حيا_را_از_حجاب_حذف_میکند! #با_حجاب ‌به‌ جنگ حجاب رفته ای⁉️ https://eitaa.com/umefafgaraei
#نگاه_به_زن 👤 استاد علی اکبر #رائفی_پور : 🔸وقتی نگاه به زن صرفاً جنسی است، زنها مدام برای اینکه باب میل مردان باشند، باید هر روز تغییر چهره دهند. 🔺حالا این خود تو هستی که، عمر مصرف خود را تعیین میکنی با تابلویی که در دست داری. 🔸انتخاب با توست که خود را به نگاه هرزه‌ای در خیابان بفروشی، یا خود را پناهنده‌ی نگاه پر مهرِ امام زمانت کنی. https://eitaa.com/umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داور مسابقه عصر جدید میگن: مطالعات فروید نشون داده که هر کشوری که مردمش، بالاتری دارند، در فوتبال موفق ترن! نمی دانم که می شود این مورد را، به اصرار بعضی‌ها در مورد ورود زنان به ورزشگاه ربط داد یا نه؟!... https://eitaa.com/umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 🚨هشدار به لیبرال‌های بی‌درد شمال تهران خروجی تمدن باید بشود انسان های رستگار؛ سلبریتی ها انسان های رستگارند؟!؟ چرا جوان امروز ما به فکر مو و شلوار پاره و شلواری است که نزدیک است از پایش بیفتد؟! مردم گرفتار در سیل اند و دامادی در میدان آرژانتین تهران، عروس خود را از راه هوا و با بادکنک می آورد! چرا هنرپیشه دسته دهم، با 4 سوپر غول، در شهر ظاهر می شود و می گوید من محافظ نیاز دارم؟! شمایی که اسم خودت را مرد گذاشتی و 120 کیلو هستی، اگر مرد بودی، خودت را محافظ زنی قرار نمی دادی که هیچ جایگاه انسانی ندارد. چرا در این مملکت بدعت های هالیودی می گذارید؟ ما جوان نداده ایم که امنیت برقرار شود و بعد شماها ادای هالیود را دربیاورید! ⚠️ با دین ما بجنگید با دنیای شما میجنگیم... https://eitaa.com/umefafgaraei
و ای است در وجود تو بانو جان. بهایش که بدهی می شود ... ⇠❃عزتی که شیرینی اش می نشیند به جانت... ⇠❃عزتی که از تن رهایت می کند و به وادۍ وظیفه می کشاندت... که بشوۍ آسیه... شاید هم مریم... بشوۍ تاریخ ساز... که بشوۍ نمونه ی ایمان بشر. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفاف_و_حجاب ⏪ گویی گاهی تاریخ، تکرار می‌شود... امروز رضاخانی در کار نیست که به اجبار، چادری از سر بانوان محجبه ایرانی بکشد. بلکه دست‌های پنهان دشمن در الوان گوناگون در حال ایجاد بی بندو باری در فضای جامعه هستند ... ✳️☜و این تأکید «رابرت مرداک» مسئول شبکه من و تو است که می‌گوید: "هدف ما این است که تا ۲۰ سال آینده، اسمی از مادر و خانواده در ایران دیده نشود!" ⚠️ امروز حجم برنامه‌های در حال تولید عفاف و حجاب سطح بسیار پایین است؛ یعنی به نسبت هزینه💰 ای که ما داریم، به نسبت درگیریای که مخاطب با فرهنگ عفاف دارد و از هر رسانه و کانالی که، دائم با پیام‌هایی که منافی با سطح عفاف و حجاب مواجه می‌شود، از نظر حجمی کم است و از سوی دیگر ارتباط بین فرستنده پیام‌ها و گیرنده آن، به دلایل مختلف برقرار نمی‌شود... شما در گسترش این جریان چقدر نقش دارید؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشاپیش از بابت این فیلم عذرخواهی می کنیم. این فیلم، در یک عروسی یا سکانسی از یک فیلم خارجی نیست. یک سریال خانگی مخصوص کودکان است به اسم "هشتگ خاله سوسکه"! یک سریال فانتزی و موزیکال، به کارگردانی محمد مسلمی (از عموهای فیتیله ای) و به تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی است که در ۱۵ قسمت تهیه شده است و از بهمن ۱۳۹۷ در شبکه نمایش خانگی پخش شده ‌است. بهاره کیان افشار، امیرحسین رستمی، ارژنگ امیرفضلی، الهام حمیدی، لیلا بلوکات، امیر کربلایی زاده و سایر بزرگواران! نیز از بازیگران این مجموعه تأسف برانگیز هستند. سؤال اصلی این است که در کشور ما، و ارشادی وجود ندارد؟ فرهنگی https://eitaa.com/umefafgaraei
#اینفوگرافی 🔴 پیامدهای ناگوار بدحجابی بر خانواده و اجتماع https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگردان سینما در برنامه تلویزیونی شب گذشته: شاید دیگر وجود ندارد که برخی فیلم‌ها را در سینما می‌بینیم. الحمدلله دیگر در فیلم ها خط قرمزی وجود ندارد. ظاهراً قرار است که آزادی ها بی حد و حصر گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
#تبلیغ_حجاب چطور در مورد #حجاب با دوستان مان صحبت کنیم ⃣👆👆👆 گفتگو به سبک "سقراط"... https://eitaa.com/umefafgaraei
📱آیفون آپدیت ۱۱/۱ ایموجی (شکلک) را به ایموجی های خود اضافه کرد... 💯این ایموجی پیشنهاد رئوف الحامدی دختر ۱۶ ساله صعودی است که با نمایش آن موافقت شد❗️ 🌐منبع: https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/hijab-emoji-iphone-woman-in-headscarf-gender-neutral-characters-new-apple-a7986996.html https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه‌ای از نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 21 فروردین با عنوان در در جستجوی مکانیسم های مؤثر کنترل اجتماعی بر کاهش کجروی با ارائه جناب آقای امیرحسین عبدالحسینیان https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا آقای عبدالحسینیان: فرهنگ متشکل از شیوه زندگی جامعه است و جامعه متشکل از مردمی است که با هم کنش متقابل دارند و در یک فرهنگ سهیم می باشند. نیازهای مادّی و معنوی انسان او را به زندگی اجتماعی کشانده است. بدون نظم و پایبندی به آن شالوده زندگی اجتماعی از هم خواهد پاشید و اجتماع از بین خواهد رفت. از این رو معاشرتی انظباط یافته برای افراد در نهادهای مختلف اجتماعی، امری ضروری است. اجتماعی شدن که غالباً فرهنگ آموزی نیز نامیده می شود، فراگردی است که یک فرد از طریق آن مهارت های فنی جامعه اش را به دست می آورد، درباره انواع رفتارهای قابل فهم و پذیرش جامعه اش آگاهی می یابد و رویکردها و ارزش هایی را می‌پذیرد که سازگاری با قواعد اجتماعی را برایش با معنی و حتی ارضا کننده می‌سازد. نظارت اجتماعی فرایندی است که از طریق آن نظم در جامعه برقرار می شود. معمولا آشکارترین مظاهر مستحکم نظارت اجتماعی از طریق پلیس و نیروهای انتظامی، قوانین و دادگاه های مختلف برقرار می شود. افراد همزمان با رشد اجتماعی خویش، آداب و رسوم جامعه را می پذیرند و این کار از طریق گروه ها و سازمان هایی مانند خانواده، گروه های دوستانه، مدرسه، دانشگاه و محل کار عملی می شود. معمولاً وقتی کسی از هنجارها تخلف می کند، فشار هنجارهای اجتماعی حکم می کند که از او بخواهند، خود را مجدداً با هنجارها همساز کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
کژرفتاری را می توان «ناهمنوایی با هنجار یا مجموعه ی هنجارهای معینی تعریف کرد که توسط تعداد قابل ملاحظه ای از مردم در اجتماع یا جامعه ای پذیرفته شده است.» در واقع رفتار انحرافی به مفهوم رفتاری است که به طریقی با انتظارهای رفتاری مشترکِ یک گروه خاص سازگاری ندارد و دیگر اعضای جامعه آن را ناپسند یا نادرست می دانند. دین مبتنی بر وحی از بخش های گوناگون تشکیل می شود؛ بخشی شامل عقاید است؛ شامل باور و اعتقاد به حقایق و واقعیت های جهان هستی بر اساس توحید؛ مانند اعتقاد به وجود خدا، وحی و نبوّت، قیامت و معاد، بهشت و دوزخ و مانند آنها. بخش دیگر دین، اخلاقیّات است؛ یعنی تعالیمی است که فضایل و رذایل اخلاقی را به انسان شناسانده و راه تهذیب نفس او را از رذایل و تخلّق آن را به فضایل ارائه داده است. بخش دیگر دین شریعت و مناسک و احکام و مقررات است که روابط فرد با خود و با خدای خود و با دیگران، در این بخش قرار می گیرد. بررسی مسئله دین در جامعه ما از دو جهت دشوار است. یکی از جهت حساسیت ها و دیگری از جهت تخصص. دین یکی از ارکان اساسی جامعه است و کارکرد آن در کارکرد کل جامعه بسیار موثر است. مهم ترین سیستم کنترل درونی «دین و مذهب» می باشد. راهکارهای دینی کنترل اجتماعی، همواره آثار چشمگیری در زمینه مهار جرم و کجروی داشته و توجّه اندیشمندان علوم اجتماعی را به ویژه در این عرصه، به خود جلب کرده اند. این در حالی است که رواج پندار عقلانی نبودنِ دین در میان اندیشمندان قرن بیستم، مدتهاست که آنان را از متغیّرهای دینیِ کنترل رفتار و یافته های به دست آمده در این باب، غافل ساخته است. https://eitaa.com/umefafgaraei
یک دلیل عمده عدم پیروی از هنجارها، بیرونی بودن و تحمیل آنها بر مردم است. در جوامع سنتی نظیر ایران، تقریباً به ندرت می توان اشخاصی را یافت که از هنجارهای درونی گروه خود پیروی نکنند. به زحمت بتوان یک «عروسی» را یافت که در آن آئینه چراغ، مهریه، عقد و هنجارهای دیگر رعایت نشود. همینطور مردم از بیشتر هنجارهای سنتی دیگر نظیر رفتن به مجالس ختم و عزاداری، دید و بازدید عید ... پیروی می کنند. امّا در مورد هنجارهای بیرونی، مردم در هنگام عدم پیروی عموما یک نوع احساس زرنگی یا کسب ارزش را به نمایش می گذارند. به عبارت دیگر، عدم پیروی از هنجارهای بیرونی به گونه ای از جانب خود فرد یا افراد دیگر، با یک نوع امتیاز و تشویق همراه است؛ تا جایی که عدم پیروی از هنجارهای بیرونی در جامعه، خود به یک هنجار تبدیل شده است، آن هم یک نوع هنجار درونی! از اینجاست که بی هنجاری و نابهنجاری در اکثر کشورهای جهان سوم، خود به هنجار تبدیل شده است و اگر کسی تذکّری درباره آن بدهد، مورد پوزخند قرار می گیرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از سؤالات و نقطه نظرات برخی از اعضای حاضر در جلسه: آقای مدبر: بحثی در رسانه با عنوان هنجارسازی و نیازسازی وجود دارد. لذا گفته می شود که وقتی می خواهید مواردی را در جامعه اجرا کنید، اول آن را تبدیل به هنجار کنید. حتی اگر هنجار نباشد. و برای هنجار کردن از انگیزه های ذهنی انسانها استفاده کنید. بر اساس تکنیک های اقناعی، مسلماً اگر اقناع صورت بپذیرد، هنجاری ایجاد و یا ناهنجاری تبدیل به هنجار می گردد. اما تعریف شما از هنجار با بحث رسانه همخوانی ندارد. دکتر رسولی: اگر در مورد هنجار ثابت، ناپایدار و سیال هم کار کنید، بهتر است. این هنجارها باید با هم به کار گرفته شود. دکتر صابری فتحی: به زعم بنده، مبانی هایی که بیان گردید، در برخی موارد با هم متناقض بوده است. در مورد هنجارها می گویید که باید خرد جمعی (نظر مردم) باشد که گویا این با مبانی اسلامی در تناقض است. مثالهایی که از آقای مصباح و رفیع پور آوردید با هم متناقض بود. آقای کاظمی مقدم: گفته شد که برخی مثال ها و مصداق ها با هم در تناقض بود؛ اما نکته ای که به رفع این تناقضها کمک می کند این است که مسیر برگشت هنجارها به ارزشها را، در همین جا متوقف نکنیم. ارزشها را به باورها و باورها را به هست ها برسانیم. در مسئله حجاب، گاهی بحثها حساس می شود و گمان می گردد که باید همه چیز را گفت. در حالی که خیلی ساده تر از این هاست. نمی توان گفت که حکم حجاب تکلیفی است یا وضعی. امور اجباری واجب است از طرف خداوند. آیا حجاب واجب است؟ محدوده آن کجاست؟ اگر حجاب یک باید شرعی شود، در حوزه هنجار قرار می گیرد و هنجار شرعی می شود. دکتر سعیدی رضوانی: تعریف هنجار از نگاه جامعه شناسان متفاوت است. برای مثال در جامعه، نشان دادن جهیزیه به سایرین، یک هنجار محسوب می گردد و از طریق رسانه و فرهنگ و ... پذیرفته شده است، اما جامعه شناسان آن را هنجار نمی دانند چون ارزش (ترجیح چیزی بر دیگری) نیست. دکتر شیرازی: در طی این 40 سال به اندازه 400 سال کار کرده ایم ولی به اندازه 4000 سال ظرفیت داشته ایم. می بایست یک مدیریت دانش در این حوزه ها صورت بگیرد. بحث امپراطوری رسانه ها، تمام رشته ها و مسائل را تحت تأثیر قرار داده است و این مورد نباید مورد غفلت واقع شود. اگر در هر یک از جلسات کارگروه، یکی از مدیران (حداقل در سطح استانی) نیز به جلسه دعوت گردند تا مباحث گفته شده صرفاً روی کاغذ نباشد و اجرایی گردد، عالی می شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی سلسله جلسات شبهه شناسی مسائل حجاب سخنران: حجت الاسلام عبدالحمید صادقی معاونت مؤسسه امام سجاد (ع) تاریخ برگزاری جلسات: جلسه اول: چهارشنبه 29 فروردین جلسه دوم: چهارشنبه 5 اردیبهشت جلسه سوم: چهارشنبه 12 اردیبهشت زمان برگزاری: ساعت 15:15 الی 17:15 مکان برگزاری: پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، طبقه دوم، سالن شورا و اکران مستند ساعت 14:45 https://eitaa.com/umefafgaraei
#معرفی_کتاب 📚 📖 نام اثر: از یاد رفته 📌موضوع : این کتاب مجموعه ای از خاطرات امر به معروف و نهی از منکر با محوریت #عفاف_و_حجاب است که به همراه احادیث و سخنانی از بیانات مقام معظم رهبری و با مقدمه ای از آیت الله جاودان و حجت السلام پناهیان نگارش شده است‌. 🔸اثری بسیار مفید در زمینه امر به معروف که به چاپ ششم رسیده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدتهاست که اطرافیانم من را به خاطر می کنند و آزارم می دهند؛ 😔 چه پاسخی برای شخص خودم و آنها دارید؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 چرا خانم متأهل و مذهبی، نیمه های شب در فضای مجازی فعالیت دارد؟ اصلاً فرض کنیم که در آن تایم، امر به معروف و نهی از منکر می کند؛ ولی گفتگوی یک خانم و آقای نامحرم، ساعت دو نیمه شب چه توجیهی دارد؟ 📛بیشتر مراقب فضای مجازی باشیم. 🎧استاد https://eitaa.com/umefafgaraei
#چادرانه آن ها چفیه بستند، تا بسیجی وار بجنگند؛ من چادر می پوشم تا زهرایی زندگی کنم. آن ها چفیه را خیس می کردند تا نفس هایشان "آلوده شیمیایی" نشود؛ من چادر می پوشم تا از "نفسهای آلوده" دور بمانم! بانو... چادرت را بتکان، قصد تیمم داریم. https://eitaa.com/umefafgaraei
بررسی دکتر سید محسن استادیار گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد سؤال: نیازهای جنسی با دیگر نیازها چه تفاوتها و شباهتهایی دارند؟ و اینها چه ضرورتی را در تربیت جنسی و دیگر اختلالها ایجاد می کنند؟ پاسخ: نیازهای زیست شناختی، مانند خوردن، آشامیدن و نیاز جنسی در مرحله نیازهای مبنایی قرار می گیرند که به زیست انسان برمی گردند. نیاز جنسی با نیاز خوردن و آشامیدن شباهت هایی دارد. از جمله اینکه همه اینها تنشی را از انسان برطرف نموده و یک محرومیت را جبران می کنند. در سیستم عصب شناختی ما، در مغز و دستگاه زیستی، بدن پیام هایی را صادر می کند که نیازهای ما را گزارش می دهد و ما را به سمت تأمین این نیازها سوق می دهد. از این منظر وجه مشترکی بین همه نیازها وجود دارد. نیاز جنسی به تنش زدایی کمک می کند که به دلیل ترشح هورمون ها تحریکی ایجاد می شود، لذا با یک رفتار جنسی باید برطرف شود. درست است که اگر نیاز جنسی برآورده نشود، هیچ اتفاقی برای بقای فرد پیش نمی آید. اما اگر تنش ها انباشته شود و سازوکار مناسبی آن را تأمین نکند، باعث می شود که فرد از نظر بهداشت روانی دچار پریشانی شود. اگر کسی چند ساعت آب میل نکند و چند روز غذا نخورد یا نخوابد، دچار بحران هستی می شود؛ ولی اگر کسی تمایل جنسی و رفتار جنسی نداشته باشد بقای او به خطر نمی افتد. نمی خواهیم ارزش گذاری کنیم که ارزش یکی بیشتر یا کمتر است. ولی اگر فردی در چرخه مناسب رفتارهای تعاملی جنسی قرار نگیرد، بقاء انسانها به خطر می افتد. اگر میل جنسی در مسیر تعامل برآورده نشود، نسل بشریت به خطر می افتد. البته ازدواج کردن و فرزند آوری مسائلی است که خود فرد باید آن را انتخاب کند. نیاز خوردن و خوابیدن به بقای فرد مرتبط است، اما نیاز جنسی به بقای نسل برمیگردد. که اگر به خطر افتد، بقای نسل بشریت به خطر می افتد. نیازهای خوردن و خوابیدن، نیازهایی است که انفرادی برآورده می شود ولی نیازهای جنسی تعاملی است. ارگانهای تناسلی طوری طراحی شدند که مکمل هم هستند و این همکاری بسیار شگفت انگیزی است. این ارگانها برای تعامل با هم، برنامه ریزی شدند؛ پس از این بُعد، نیازهای جنسی با سایر نیازها متفاوت است. اگر این تفاوت وجود دارد، فهم متفاوت و برنامه تربیتی متفاوتی لازم دارد و اختلالات آن هم، باید با همان برنامه طبیعی تعریف شوند. اینکه گنجایش تحریک جنسی ما چقدر است متفاوت است. تعداد محرک هایی که بالقوه می توانند محرک جنسی باشند چقدر است؟ میل جنسی از نظر نوع محرک، گستره و شدت آن و اثر محرک بر میل جنسی، کاملاً متفاوت است. پس برنامه ویژه ای برای تربیت، درمان و اختلال شناسی لازم دارد. البته همه امیال ما در مغز مدیریت می شوند. اما مسئله این جا است که میل جنسی در پردازش های مغز، جایگاه بسیار متفاوتی از امیال دیگر دارد. دامنه و اثر تحریکات این میل، ماندگار است. برای تأمین میل جنسی، باید برنامه ریزی آگاهانه داشت. ادامه دارد... https://eitaa.com/umefafgaraei