eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
970 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
تمرین # دوست_دختر و # دوست_پسر یابی از کلاس اول دبستان در دولت تدبیر به تصویر بالا دقت کنید:️ تصویر به گونه ای طراحی شده که فقط جنس مخالف را باید بهم وصل کرد تا کامل شوند. روانشناسانی که در بحث ضمیر ناخود آگاه سر رشته دارند بخوبی میدانند که موارد اینچنینی چقدر میتواند برای آینده کودکان مخرب باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در تاریخ 25 مهر با موضوع جایگاه هنر (سینما و تئاتر) در تربیت با ارائه آقای سید کاظم روحبخش https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا آقای روحبخش: حرکت و تفکر هر فرد به باور او وابسته است. تقویت باور چه به صورت قوی و چه به صورت ضعیف، منجر به رفتار می گردد. رفتار هر فرد بعد از انجام عمل، باعث نمایان شدن احساسات می گردد و مجدداً احساسات فرد، بر روی رفتار او اثر گذاشته و رفتار بر روی باور. مثال: هر چقدر اطلاعات و مطالعه فردی بیشتر باشد، فرد خود را موفقتر می داند و این باور باعث میشود که به مطالعه روی آورد و عمل مطالعه، حس خوبی را به فرد می بخشد. کار هنر تحریک احساسات است. تحریک احساسات به باورهای اولیه فرد کمک میکند و یا برعکس، اثری منفی می گذارد. قرآن بر روی احساسات خیلی خوب کار کرده است. مثلاً سوره ناس موسیقی سین دارد. متفاوت بودن هیجان از احساس فیلم ایرانی فروشنده اثر فرهادی، گزاره های عفاف را به همراه دارد ولی در برخی موارد احساسات را به بازی می گیرد و اثر منفی بر روی آن دارد. مثلاً همسر آن پیرمردی که به شخصیت زن فیلم، دست درازی کرده بود، پوشش چادر را داشت و با دیدن گرفتار شدن پیرمرد ذکر یا ابوالفضل را بر زبان می آورد. چادری بودن همسر این پیرمرد تأثیر منفی ایی بر باور مخاطب دارد. عموماً در فیلم های ایرانی، زنهای چادری، صاحب فرزندان زیادی هستند و به خانواده خود خوب رسیدگی نمی کنند و معمولاً زنان خوب و کسانی که صاحب ایده ها و حلال مشکلات هستند، زنان چادری نیستند. یا اینکه مردهایی که در فیلمها، حاجی خطاب می شوند، گاهاً تا سه همسر صیغه ای دارند. این احساسات که در فیلمها تحریک می شود، یک سری باورهایی را می سازد. در فیلم به وقت شام اثر حاتمی کیا، تحریک احساساتی با چادر صورت گرفت که بسیار مثبت و تأثیرگذار بود. آن جایی که شخصیت اصلی فیلم در لحظات حساس به یاد چادر مادرش می افتد. تبیین زیبای گزاره های عفاف گرایی در برخی فیلمهای هالیوودی در برخی از فیلمهای هالیوودی، افراد موفق کسانی هستند که دیندار هستند. در یکی از این فیلمها، که صحنه هایی از آن مورد اکران قرار گرفت؛ شخصیت اصلی فیلم که یک سرباز بود، در اردوگاه، وابستگی زیادی به انجیل خود داشت و فرد آرامی بود. اطرافیان این فرد سعی می کردند که او را عصبانی کنند و کتاب انجیل او را، از او بگیرند و یکی از افراد سخت او را آزار می داد. حالا همین فرد در جنگی که در آن قرار داشتند، به نجات همرزمان خود می پرداخت و برایش مهم نبود که آنها چه کسانی هستند و حتی جان خود را برای فردی که او را به شدت آزار می داد، به خطر انداخت. او به منطقه ای که در حال آتش سوزی و سوختن بود، پا می گذاشت و افراد مجروح را یکی یکی نجات می داد. بدین ترتیب نگاه همه افراد حاضر در آن میدان نبرد و اردوگاه به این فرد زیبا و خوشایند شده بود. با نگاه خود طوری او را تحسین می کردند و به او احترام می گذاشتند که قابل توصیف نبود. همزمان با این نگاه ها موسیقی قهرمانانه ای نیز پخش می گردید و به این شکل احساسات مخاطب در مورد یک فرد دیندار به بهترین شکل ممکن برانگیخته گردید. به این ترتیب با اینکه فرد در ابتدا، بخاطر دینش مورد تمسخر قرار گرفته بود، اما در انتها مورد تکریم همه قرار گرفت. در یکی از سکانس های این فیلم، دختری با این پسر دیندار، قرار دیدار می گذارد و وقتی مادر دختر، دلیل این قرار را جویا می شود، دختر پاسخ میدهد که این ملاقات صرفاً برای صحبت در مورد ازدواج است. هالیوود در بحث تربیت دینی بسیار خوب کار می کند. عفاف در بسیاری از این فیلمها وجود دارد ولی به شکلهایی مختلف و متفاوت. خوب است که این فیلمها به نمایش گذاشته شود و سپس مورد تحلیل و نقد و بررسی قرار بگیرد. چقدر خوب است که از هالیوود برای شناساندن زیبایی های دین به مخاطب ایده گرفت؛ البته برای شناساندن دین اسلام. انیمیشنی (با نام سرنشینان) به سفارش روانشناسان آمریکایی ساخته شده است که برای همه گروه های سنی جذاب است. سکانس به سکانس آن تحلیل دارد. فیلم او، فوق العاده است. بسیار زیبا ترسیم میکند که چگونه فضای مجازی، همسر شخصیت فیلم را از او می گیرد. من با دیدن فیلم سکوت که در آن دین مسیحیت تبلیغ می شود برای تبلیغ دین اسلام، دارای انگیزه بیشتری شدم. سینمای ایران بعد از دهه 70 به دست چه کسانی افتاد؟ در فیلمهای ایرانی، ایرانی بدبخت نشان داده می شود. چادر جایگاه خودش را در فیلمها از دست داده است. در عین حال برخی از فیلمها علیرغم وجود برخی بی عفتی ها جای کار دارد و روانشناسان می توانند روی آنها مانور بدند. مثلاً فیلم زیر سقف دودی، هیس دخترها فریاد نمی زنند، هیس پسرها گریه نمی کنند، فراری (نتیجه اینکه پسرها چقدر سریع و بد از دخترها سوءاستفاده می کنند)، 21 روز بعد، سهیلا شماره 17 (تلاش زن مجرد فیلم برای خارج شدن از تنهایی) و ...
به هر حال باید بین فیلمهای بد و بدتر، فیلم بد را انتخاب نمود. حامد محمدی کارگردان اکسیدان می گوید: فیلمهای بیشماری بر روی میز وزارت ارشاد وجود دارد که از شدت افتضایی موضوعات، خیلی سریع رد می شوند و دور ریخته می شوند. https://eitaa.com/umefafgaraei
نقطه نظرات برخی از حاضرین در جلسه: در خصوص موضوع جایگاه هنر (سینما و تئاتر) در تربیت https://eitaa.com/umefafgaraei
آقای خالقیان: در دنیا کسی وجود ندارد که نقش هنر را در تربیت نادیده بگیرد و این انکار ناپذیر است. بعضاً مشکل گوشه گیری بچه با تئاتر حل شده و در برخی موارد موجب افزایش اعتماد به نفس گردیده است. اهل بیت نیز در این زمینه هنرمند بودند. افراد جذب آنها می شدند. پیامبر خیلی کم به صورت استدلال، افراد را به ایمان به خدا دعوت می کردند و بیشتر با رفتار و سکنات ایشان، این امر صورت گرفته است. تحلیل در فیلم جایگاهی ندارد، خود فیلم باید گویای پیام خود باشد. ما باید به شعور مخاطب احترام گذاشته و همه چیز را به او نگوییم. بحث مربی بسیار مهم است. ما مربی تئاتر که خوب باشند و بتوانند به صورت آکادمیک آموزش بدهند، به تعداد انگشتان دست هم نداریم. حجه الاسلام صادقی: فیلمهای ارزشی به شدت مورد نقد و بی مهری واقع می شوند. برچسبهایی برای فیلمهایی مثل به وقت شام و بادیگارد زده می شود که آنها در ازای دریافت پول، ساخته شده اند و سفارشی هستند. فیلمهایی را که از هالیوود نمایش دادید، فیلمهایی ارزشی هستند که تاریخ ساخت آنها به 50 سال قبل برمیگردد. در فیلمهای ایرانی، معمولاً پرچم ایران نمایش داده نمیشود و اگر هم دیده شود، یا دهه فجر است و یا هفته بسیج. متأسفانه فضای روشنفکری در این زمینه فشار می آورد. انیمشن نبرد خلیج فارس اشکال جدی داشت که موفق نشد. آقای دکتر اسلامیان: ای کاش رابطه بین سینما و هنر و مؤلفه های زیبا شناختی را مطرح می کردید. در جواب این مورد که فرمودید در برخی از فیلمها چهره های افراد مذهبی تخریب می شود، عرض کنم که ما به جای بررسی علت، معلول را بررسی می کنیم. اینکه گفته میشود افراد مذهبی به فیلم سازی روی نمی آورند، اگر این نگاه وجود داشته باشد که نباید وارد هیچ مقوله ای شویم. مشکلات مادی و فرهنگی همه جا هست. باید برای رسیدن به هدف مبارزه و تلاش نمود. هنرمند باید با هنر یک اشتراکی داشته باشد. آقای دکتر رسولی: متأسفانه ارائه شما آکادمیک نبود. شما درافت 50 ساله هالیوود را بررسی و مطالعه نکردید و صرفاً با انتخاب چند فیلم و سکانس به بررسی فیلمهای هالیود پرداختید. مصداق برای زمانی است که شما کلیت را مطالعه کرده باشید. تعداد بیشماری مقاله در خصوص هالیوود وجود دارد که با مطالعه آنها می توانید به کلیت هالیوود دست بیابید و نیازی به تماشای همه فیلمهای آن نیست. در پاسخ به مطلبی که گفته شد مربی خوب کم داریم، عرض میکنم که در تئاتر دکور و میزانسن مهم است. مربی با دانش را با هر تفکری بیاورید، اصلاً ایشان کافر باشد؛ اما شما خودتان ارزشی باشید و تأثیر بیشتری از او، بر روی افراد داشته باشید. https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه دوم آبان موضوع: چرا تلاش‌ های تربیت جنسی ما موفق نبوده است؟!؟ ساعت 15:00 با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی و اکران مستند پرواز از حلب در ساعت 14:30 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در تاریخ چهارشنبه دوم آبان با موضوع: چرا تلاش‌ های تربیت جنسی ما موفق نبوده است؟!؟ با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در تاریخ چهارشنبه دوم آبان با موضوع: چرا تلاش‌ های تربیت جنسی ما موفق نبوده است؟!؟ با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
برخی از نظرات افراد حاضر در کارگروه جلسه چهارشنبه دوم آبان: https://eitaa.com/umefafgaraei
آقای دکتر صابری فتحی: شما لزوم توجه به بعد هیجانی و تقدم آن نسبت به بعد عاطفی را بیان نمودید اما در موردش توضیح خاصی ندادید. به عقیده من ازدواج بهنگام جوانان، تنها راه کنترل بعد هیجانی می باشد. ضمناً خیلی از مشکلاتی را که سلبریتی ها دارند، همین مسأله است و متأسفانه اینها برای جوانان ما الگو می شوند. خانم دکتر شیبانیان: بنده بسیار با تأثیر و نقش شرایط و اقتضائات بر روی عمل افراد موافق هستم. خانم صفری زاده: در جلسات گذشته آقای علی محمدی نیز بیان کردند که در زمان قبل از انقلاب، مراکز و خانه های فسادی وجود داشته است که برخی از افراد، به آن مکانها رفت و آمد داشتند ولی الان که آن مکانها وجود ندارد، فساد بیشتری جامعه را فرا گرفته است. بنده این موضوع را از افراد زیادی شنیده ام، اما هیچ پاسخی روشنی در این زمینه وجود ندارد. با اینکه می دانیم استدلال هر چه ساده تر باشد، همه اشخاص با هر توان علمی قادر به درک آن هستند، اما چرا برای سؤال هایی از این قبیل جواب های روشنی وجود ندارد. سؤالات این چنینی در مورد عفاف گرایی بسیار زیاد است. ای کاش جلسه ای در خصوص چگونگی به سؤالات افراد در موضوعات مختلف مربوط به عفاف گرایی برگزار گردد و بخشی از این سؤالات که ذهن عوام مردم را درگیر کرده است، پاسخ داده شود. خانم درویش زاده: مدتی است که در دانشگاه فردوسی مواردی دیده و شنیده می شود که به نظر می آید باید در این جلسات به آنها پرداخته شود. از آنجایی که دانشگاه در راستای بین المللی شدن، افزایش جذب دانشجویان خارجی را در دستور کار خود دارد، شنیده ها حاکی از آن است که سه دانشجوی ظاهراً کره ای اقدام به تبلیغ دین مسیحیت می کنند!!! مورد دیگر اینکه وضعیت پوشش و حجاب در دانشگاه نامناسب می باشد و تذکر به اینگونه دانشجویان نیز هیچ فایده ای ندارد. حراست نه تنها در این زمینه اقدامی انجام نمی دهد، بلکه به کسانی که به آنها اطلاعاتی در این خصوص می دهند نیز می گوید که این مسأله ارتباطی به شما ندارد. نقش حراست و رهبری در این زمینه چیست؟ اگر اینها ورود پیدا نمی کنند، ما از طریق وزارت اطلاعات و دادستان که خیلی دغدغه مند هستند، ورود کنیم و حداقلی قانونی وضع شود که اوضاع از این بدتر نشود. جالب است زمانی که به دانشجویان خارجی اعتراض می شود، ناراحت می شوند و می گویند که ما برای حضور در این دانشگاه پول پرداخت می کنیم و شما حق ندارید که به نوع پوشش ما اعتراض کنید. https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها در این ایام عزیز، به استحضار میرساند به دلیل تقارن جلسات کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی با ایام اربعین و روزهای پایانی صفر، انشاءالله جلسه بعدی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی، در ماه ربیع الاول و در تاریخ 23 آبان خواهد بود. با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 23 آبان موضوع: تحلیلی از انحطاط و فروپاشی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جهان غرب رأس ساعت 15:00 با ارائه آقای محمود کرمانی‌نژاد متخصص مسائل فرهنگی، تاریخی و تمدن غرب و با سابقه 40 سال اقامت در فرانسه
و رونمایی از کتاب «خوشبختی در همین نزدیکی» تألیف حجت الاسلام عبدالحمید صادقی با حضور آقای دکتر عبدخدایی ریاست محترم پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی بعد از نماز مغرب و عشا و مطابق هر هفته پخش مستند در ساعت 14:30 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
# رونمایی از کتاب خوشبختی در همین نزدیکی تألیف حجت الاسلام صادقی اولین کتاب عفاف ویژه آقایان با حضور آقای دکتر عبدخدایی ریاست محترم پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی و دکتر سعیدی رضوانی مدیر محترم گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی چهارشنبه 23 آبان بعد از نماز مغرب و عشا پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مراسم رونمایی از کتاب ⭐️خوشبختی در همین نزدیکی ⭐️ تألیف حجت الاسلام عبدالحمید صادقی ✅✅ اولین کتاب عفاف ویژه آقایان ⏪با حضور آقای دکتر عبدخدایی ریاست محترم پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی و ⏪ دکتر سعیدی رضوانی مدیر گروه پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی و کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://eitaa.com/umefafgaraei
کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی خلاصه ای از جلسه چهارشنبه 23 آبان موضوع: تحلیلی از انحطاط و فروپاشی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جهان غرب با ارائه آقای محمود کرمانی‌نژاد با سابقه بیش از 40 سال اقامت در فرانسه https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا آقای کرمانی نژاد: در فاجعه و یا به اصطلاح انقلاب 1968 فرانسه، آزادی جنسی به معنای واقعی روی داد که باعث مشکلات شدیدی در فرانسه گردید. خیلی از افراد فکر می کنند که فرانسه مهد آزادی و پیشرفت است، اما چنین نیست. در فرانسه بر خلاف ایران، نمی توان به معنای واقعی هلوکاست را زیر سؤال برد. شمار زیادی از افراد در فرانسه اعتصاب غذا می کنند و اخیراً زوجی یک هفته در اعتصاب غذا بودند. فرانسه اولین کشور مصرف کننده قرص‌های خواب آور و ضد اضطراب می باشد و درصد بالایی از اعضای جامعه آن، دچار یأس و ناامیدی هستند. در فرانسه هر سه روز یک زن و هر یازده روز یک مرد کشته می شود. در دو شهر بزرگ فرانسه، 75 درصد فرانسوی ها تنها و بدون خانواده زندگی می کنند. بیش از 10 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کنند (جمعیت فرانسه 75 میلیون نفر). سقط جنین در فرانسه آمار بسیار بالایی دارد و برای این کار نیاز به بیمه، پرداخت پول و مدارک شناسایی نمی باشد و کلیه خدمات به راحتی و رایگان صورت می گیرد. چرا که جمعیت کمتر برا آنها کنترل پذیرتر است. این نوع خبرها انتشار نمی یابد، چون نظام قدرت سلطه دارد. در یکی از شهرهای فرانسه 32 درصد ساکنین خارجی هستند و فرانسوی ها کمتر زاد و ولد می کنند و به همین ترتیب پیش برود، نژاد فرانسوی ها را باید در موزه ها پیدا نمود. بیش از 70 درصد زندانی ها در فرانسه، مسلمان هستند. مزدورهای اجاره ای (داعشی ها) در فرانسه فعالیت زیادی دارند. 95 درصد بچه های عرب زبان و یا مسلمان خارجی در فرانسه تحصیلات زیر دیپلم دارند و 5/4 الی 5 درصد آنها به دیپلم می رسند. صهیونیسم ها شبکه های داخلی تلوزیون و تمام روزنامه های فرانسه را به دست گرفته اند و افکار خود را به مردم فرانسه تحمیل می نمایند. صهیونیسم ها بر این باورند که اگر روی یک زن کار کنیم، 5 نسل برنده ایم و با کار روی یک مرد، تنها 1 نسل برنده خواهیم بود. اولین کشور فروشنده صلاح در جهان امریکا است، روسیه مقام دوم و فرانسه مقام سوم را دارد. اما با توجه به جمعیت و تعداد فروش صلاح در فرانسه، این کشور در واقع مقام اول را در فروش صلاح در جهان خواهد داشت. در دهه 1990 ازدواج همجنس بازان مورد تصویب قرار گرفت. تلاشهای بسیاری برای تصویب نشدن این قانون صورت پذیرفت، اما با همه این تفاسیر این قانون اجرا شد. در فرانسه ایران هراسی و اسلام هراسی زیادی وجود دارد. چرا در فرانسه ایران هراسی است ولی تمام خیابانهای ما را پژو پر کرده است؟ فرانسوی ها غالباً دیدگاه متفاوت تری را نسبت به ایران، بعد از سفر به ایران پیدا می کنند. در فرانسه مسأله نژادپرستی نیز مطرح است. جالب این است که این کشور علیرغم نژادپرستی، حامی حقوق بشر نیز می باشد. از زمانی که بحران اقتصادی افزایش یافته است، نژادپرستی نیز بیشتر شده است. در حال حاضر در فرانسه، ثانیه ای 3000 یورو به کسری بودجه اضافه می‌شود و روز به روز شرکت های بیشتری بسته می شوند. در فرانسه بعد از انقلاب دهه 1789، چندین سال طول کشید تا فرانسه به ثبات اقتصادی و فرهنگی برسد. اولین انتخابات چهل سال بعد صورت پذیرفت و کسانی که مالیات می دادند می توانستند فقط در انتخابات شرکت کنند. در امریکا روزی 35 نفر قتل عام می شوند و 80 میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارند. در آینده ای نزدیک، ایتالیا از اروپا خارج می شود و در این صورت فروپاشی ایتالیا مطرح می شود. دانشگاهی در بروکسل (کشور بلژیک) در تحلیلی اخیر به این نتیجه رسیده است که: انسانهای معتقد و متدین، انسانهای بسیار فرهیخته، آگاه و دموکرات هستند و انسانهای سکولار و غیرمذهبی، انسانهایی جاهل و دیکتاتور هستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
سؤال یکی از اعضای حاضر در جلسه: اخیراً گفته می شود که در فرانسه بر روی فرزندآوری توجه و تأکید می شود، آیا این مسئله صحت دارد؟ آقای کرمانی نژاد: خیر. خانواده در فرانسه از جایگاه مطلوبی برخوردار نبوده و طرح و برنامه ای نیز برای توجه به خانواده، میل به زندگی مشترک و فرزندآوری وجود ندارد. سؤال یکی از اعضای حاضر در جلسه: بازتاب نامه حضرت آقا به جوانان اروپایی در فرانسه چگونه بوده است؟ آقای کرمانی نژاد: متأسفانه از آنجایی که اسلام هراسی به معنای واقعی در فرانسه وجود دارد، این نامه چندان مورد توجه جوانان قرار نگرفت. https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 30 آبان، رأس ساعت 15:00 موضوع: اثرات کارهای پرورشی و تربیت جنسی در مدارس، بر روی کنترل مباحث جنسی با ارائه حجت الاسلام فیض آبادی مربی تربیت جنسی و فعال فرهنگی و اکران مستند از رم تا خدا در ساعت 14:30 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
📌آئین رونمایی از کتاب ⭐️خوشبختی در همین نزدیکی⭐️ تألیف حجت الاسلام صادقی . ✅ اولین کتاب عفاف ویژه آقایان .🔹 دانشگاه فردوسی، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی . 📚 انتشارات کتابستان ماجد جهت تهیه این کتاب با شماره تلفن 05132215210 و 09358981381 تماس بگیرید. #کتاب #کتاب_خوشبختی_در_همین_نزدیکی #خوشبختی_در_همین_نزدیکی #عفاف #عفاف_مردان https://eitaa.com/umefafgaraei
15.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
# موج اسلام خواهی و حجاب خواهی در غرب https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در تاریخ 30 آبان با موضوع اثرات کارهای پرورشی و تربیت جنسی در مدارس، بر روی کنترل مباحث جنسی با ارائه حجت الاسلام سید امیر فیض آبادی https://eitaa.com/umefafgaraei
حجت الاسلام فیض آبادی: مباحث جنسی در طول سالهای اخیر شیب تندی در بین دانش آموزان داشته است و اخیراً در بین دانش آموزان پیش دبستانی نیز این مسائل دیده می شود و خودنمایی میکند. سؤال: چگونه میتوان از کار پرورشی نهایت استفاده را در تربیت مدارس برد؟ متأسفانه اثر کار پرورشی بسیار نادیده انگاشته میشود و به دلایلی از جمله عقب افتادن از سایر دروس، وقت کلاس پرورشی غالباً به درسهای دیگر داده میشود. حداقل یک چهارم و یا یک ششم وقت بچه ها در اختیار مدارس است و میتوان از آن به بهترین شکل ممکن استفاده نمود. آقای هولن که پدر روانشناسی بلوغ شناخته شده اند، دوران بلوغ را به چند مرحله تقسیم میکنند: دوران شمول، دوران کوتاه مدت، دوره تغییر و رشد سریع و دوره منفی گرایی شناسایی آسیبهای دوران بلوغ: محدودیت تجربیات زندگی، ورود به گروه همسالان، نیرومندی غرایز و احساسات، تبدیل شدن خانه ها به خوابگاه ها (خانواده که اثرگذارترین گروه برای تربیت فرزند است، از نقش خود غافل شده است)، اشتغال روزافزون خانواده ها و عدم زمان کافی برای فرزندان، اطاعت پذیری از معلمان نسبت به والدین، مشکلات درسی بچه ها، بمباران اطلاعات و دروس و معلمهای مختلف. متأسفانه غالب مدارس به دنبال نخبه پروری هستند، 2، 3 دانش آموز را انتخاب میکنند و روی آنها کار میکنند و از بقیه غفلت میشود. اگر حداقل کار پرورش که همان 50 درصد آموزش و پرورش می باشد، مورد توجه قرار بگیرد و یا حداقل 30 درصد به پرورش بچه ها اختصاص داده شود، مشکلات دانش آموزان حل میشود. بیشتر وقت کلاسها صرف رتق و فتق امور بچه ها میشود و آموزشها به صورت دلخواه صورت نمیگیرد. چرا به مشکلات بچه ها در کلاسهای پرورشی پرداخته نشود تا آموزش هم به نحو بهتری صورت بگیرد؟ مشکلات عاطفی و جسمی (وجود ذائقه های افراطی) دانش آموز در دوران بلوغ بسیار مهم است. غالباً معلمان به دنبال پیدا کردن ضعف دانش آموز هستند. مثلاً کدام معلم درستهای املای یک دانش آموز را مورد توجه قرار داده است؟ علاقه فردی به خط بسیار کم بود. زمانی که به کلاس خط میرفت، معلم او دور یک کلمه خط کشیده بود و گفته بود این کلمه را از همه بهتر نوشتی و آن به چشم او آمده بود، نه سایر کلمه ها. بسترها در آموزش و پرورش روی زمین مانده است. مثلاً معاون پرورشی به عنوان معاون انضباطی استفاده میشود. برای مسائلی در آموزش و پرورش کم کاری شده است. برای برخی امور، با آمدن یک بخشنامه کارها سریع پیش میرود ولی برای اموری مثل پرورشی خیر. منکر خوبی ها در جامعه امروز نیستیم. ولی در گذشته مردم برای امور فرهنگی از خودشان می گذشتند و امروز، معلم به محض اینکه زنگ می خورد، خودکار را از دستش رها میکند و می گوید که به من همین قدر پول می دهند. معاون مدرسه به سمت سرویسها نمی رود تا نبیند، تا نگوید تا دچار دردسر نشود. بحث پوشش و لباس فرم مهم است. لباس فرم می تواند از برخی آسیبهای جنسی و جسمی پیشگیری نماید. قرار دادن حدیث در سرویس بهداشتی، میتواند به عفاف گرایی دانش آموز به طور غیرمستقیم کمک کند. مثلاً ترجمه دعایی که بدین معنی است: "خدایای نگذار که آلوده شوم". دانش آموز خودش می فهمد که معنی آیه چیست. تجربیات شخصی در مدارس: برنامه صندلی داغ را در مدارس اجرا می کنیم و دانش آموز را روی صندلی نشانده و از او سؤالاتی می پرسیم که ضمن جذابیت، جنبه تربیتی هم داشته باشد. در قالب بازی در ضمیر ناخودآگاه بچه پیام می گذاریم. مثلاً اینکه آخرین باری که با مادرت حرفت شد کی بود و دلیل آن چه بود؟ آیا نمتوانستی طوری رفتار کنی که این ناراحتی به وجود نیاید و ... در نماز خاطره سازی میکنیم. به طوری که چند تا از بچه ها در مدرسه نماز نافله می خوانند و یا برخی با خودشان سجاده و یا عبا به مدرسه می آورند. طبق تجربه ای که در مدارس منطقه ابوطالب داشته ام، برخی از مشکلات بچه ها از قبیل ناتوانی در کار کلاسی و یا ترک تحصیل، با کار گروهی حل شده است. بچه هایی که تا قبل از کار گروهی با هم مشکل داشتند و خودخواه بودند، بعد از اتمام کار با هم مهربان میشوند. کار گروهی محبت بین بچه ها را افزایش میدهد، تنش را کمتر نموده و معمان بیشتر میتوانند به امور آموزشی بپردازند. https://eitaa.com/umefafgaraei