eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿انسان به لحاظ وجدان درونی و ترقیات برونی، خواهان خوشبختی و است 🌿و بر این اساس می خواهد، در یک و در کنار انسان های مترقی و متعالی به حیات خود ادامه دهد. 🌿آنچه ارتباط انسان ها را به هم نزدیک می کند، و شریعت نبوی و علوی است. 🌿امر به معروف و نهی از منکر، از جمله این قوانین و دستور شریعت است که موجب 💎سلامتی جسمی و روحی انسان ها، 💎آبادی و عمارت سرزمین ها، 💎امنیت شهرها 💎و در نهایت موجب تشیید از سوی خدا بر روی زمین است. 📌اما عواملی مانند ضعف اعتقادات، مسائل اقتصادی، تبلیغات منفی و... می توانند به عنوان مخلات و آسیب های این امر، موجب تعطیلی و کمرنگی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گردند. ✍️اصغر عابدزاده @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پوشش بانوان از دیدگاه علم ژنتیک 🌻وجود مکانیزم های دفاعی متعددی که خداوند متعال، داخل سلول های ما قرار داده (که از آنها خبر نداریم)، باعث ما است. 📌اما عواملی باعث می‏شود تا مکانیزم ترمیم دی ان ای مختل شود و یکی از این عوامل، است. 🌻خداوند به دلیل لطیف بودن زنان و به جهت حفظ آنها از خطرات محیطی، خواسته تا خود را حفظ کنند. 🌻خداوند خوبی ما را می‎خواهد و نمی‎خواهد رنجی به ما برساند. 🎙دکتر حسن اکبری، استاد دانشگاه و متخصص طب سنتی @umefafgaraei
📌در مقولۀ پوشش، برای مزیت های زیادی را می‌شود ذکر کرد؛ اما کسی می‎تواند بگوید مزیت بی حجابی دقیقاً چیست؟! ✍️عبدالرحیم انصاری @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آینده ای ترسناک Video: +12 🔶در سال ۱۹۸۰ انقلابی در پوشش اتفاق افتاد. برای اولین بار مچ و ساق پا نمایان شد؛ چیزی که تا قبل از آن هرگز دیده نمی‌شد. 🔷این تابو شروعی بود برای شکستن های بعدی که با تبلیغات گسترده رسانه ها، تسهیل شد. 🔶از حذف سانسور فیلم های جنسی تا آزادی مطبوعات در چاپ تصاویر برهنه و آزادی قانون سقط جنین! 🔷افزایش صدور مجوز قانونی ازدواج همجنس گرایان و تلاش برای تصویب قانون منع مجازات ارتباط با محارم و پدوفیلی... ⚠️ که پایانی برای آن قابل تصور نیست. @umefafgaraei
🔺 قطره بر زمین افتاد. 🔺 کوچکی آمد و از آن و خواست برود. اما ‎ی عسل برایش اعجاب‎انگیز بود، پس برگشت و جرعه دیگری نوشید... 🔺 باز عزم رفتن کرد، اما احساس کرد که خوردن از لبه عسل نمی‎کند و مزه واقعی را نمی‎دهد. 🔺 پس بر آن شد تا خود را در عسل بیندازد تا هر چه و بیشتر ببرد... 🔺 مورچه در عسل غوطه‎ور شد و می‎بُرد... ♨️ اما (افسوس) که نتوانست از آن شود. 📛 پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی نداشت... 💥 در این حال ماند تا آن که نهایتاً ... 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂 ⚠️ چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ! ✅ پس آنکه به نوشیدن مقدار کمی از آن اکتفا کرد می‎یابد و آنکه در شیرینی آن غرق شد، می‎شود. @umefafgaraei
📣 هفدهمین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «راهبردهای نجات آیندۀ اخلاق جنسی در دانشگاه‎ ها» 👤طرح بحث مدیر کارگروه 👥👥میزگرد: اعضای محترم 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 📆زمان: چهارشنبه 9 آذر ماه ساعت 15:30 🎥پخش مستند ساعت 15:25 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📜عنوان: «چالش های سیاست گذاری حجاب در وضعیت کنونی ایران» 👤ارائه دهنده: دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور 📆زمان: دوشنبه 7 آذر، ساعت 15 الی 17 👈لینک نشست: https://www.skyroom.online/ch/sadr/iran @umefafgaraei
🔰گزارشی از پانزدهمین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «چالش‎های امر حجاب در وضعیت موجود (بر اساس پرسش‎های حضار)» 👤با ارائه آقایان دکتر علیرضا عابدی سرآسیا و و دکتر مرتضی مغربی؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 📆تاریخ چهارشنبه 25 آبان ماه 🍃🌹🌹🌹🍃 👤دکتر عابدی سرآسیا در پاسخ به سؤال «وظایف ما در مقابل بدحجابی و کشف حجاب در شرایط کنونی چیست؟» فرمودند در ابتدا باید موارد زیر توضیح داده شود: ✅لزوم بازخوانی معانی معروف و منکر (معروف و منکر -اعم از نقلی و عقلی- و معروف و منکر ) ✅لزوم بازخوانی معانی امر به معروف ونهی از منکر و امکان تقسیم به دو معنای و ✅امر به معروف و نهی از منکر به معنای خاص، در مقابل دعوت و تبلیغ و ارشاد جاهل است و حتماً باید با صیغه امر یا نهی انجام شود. ✅امر به معروف و نهی از منکر به معنای عام، اعم از دعوت و تبلیغ و ارشاد است و داستان بُشر حافی و نیز تعلیم وضو توسط امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در خردسالی به پیرمرد در قالب مسابقه، نمونه ای از امر به معروف و نهی از منکر به معنای عام آن است. @umefafgaraei
👤دکتر عابدی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر افزودند: 🔷امر و نهی به معنای خاص، مشروط به شرایطی نظیر قدرت و اطاعت پذیری (انما هو علی القوی المُطاع)، عدم تأثیر منفی (معکوس)، عدم وهن دین و عدم مفسده بزرگتر است. 🔶اگر مسئله بد/ بی حجابی در زمان و مکان خاصی فاقد یکی از شرایط فوق گردد، امر و نهی در مورد آن غیرواجب و حتی گاهی غیرجایز می شود. 🔷با کمک شواهدی می توان این نظر را تقویت کرد که امر و نهی به معنای خاص، تنها در مورد چیزی مطرح است که هم معروف/ منکر باشد و هم معروف / منکر . (وامُر بالعرف) 🔶اگر چیزی مثل بدحجابی در زمان و مکان خاصی، منکر عرفی تلقی نشود، اگرچه قطعاً منکر شرعی است، اما امر و نهی به معنای خاص در مورد آن نوعاً فاقد شرایط فوق می گردد و واجب/جایز نیست. 🔷در چنین مواردی وظیفه امر و نهی به معنای عام به قوت خود باقیست و باید با اقداماتی نظیر دعوت، تبلیغ، ارشاد، تذکرات عمومی و مشفقانه و تلنگرهای محرّک وجدان (و نه توهین های مخرّب شخصیت) به معروف و منکرسازی در عرف (مطابق با معروف و منکر شرعی) اقدام شود. @umefafgaraei
👤دکتر عابدی در خصوص رویکرد اقناعی افزودند: ✅امر و نهی درون سازمانی با رویکرد اقناعی/انضباطی باید بطور خاص مورد توجه قرار گیرد. در این روش افراد متخلف توسط سازمان و ارگانی که وابسته بدان هستند فراخوانده می‎شوند و در گفتگویی مشفقانه با رویکرد اقناعی و مشاوره ای نسبت به مسئله توجیه شده و در صورت تکرار تخلف، پس از طی چند مرحله با وی برخورد انضباطی و قانونی صورت می‎گیرد (الگوی مواجهه با بدحجابی دانشگاه فردوسی مصوب 1401). 📌درمورد افرادی که وابسته به سازمانی نیستند، می‎توان این‎کار را با کمک مساجد و افراد مورداعتماد محله، در منزل متخلف یا مسجد محله او انجام داد. 👤درادامه دکتر مغربی اظهار داشتند: 🔶 نسل جدید، فرق بنیادینی با نسل‎های پیشین ندارد. شرایط امر به معروف مردمی هم فرق چندانی با گذشته ندارد. در گذشته نیز حاکمیت کمک خاصی به آمرین نمی‎کرد. 🔶 در نقد گفتار دکتر عابدی نیز، گفتند: معروف از نظر بسیاری فقها همان انجام واجبات و ترک محرمات است و ربطی به عرف جامعه ندارد. در شرایط فعلی نیز امر به معروف قطعاً باعث وهن دین نیست، بلکه برعکس، باعث تقویت دین است. 🔷 همچنین ایشان بیان داشتند: فقه فعلی و مرسوم توان اقامه امر به معروف را ندارد و در امتداد فقه فعلی، باید قسمتی از اندیشه ورزی‎ها، مهارت‏ها و تجارب وارد شده و آموخته شوند والا اقامه امر به معروف میسور نیست. در این زمینه تقریباً همه مردم و حتی دولتمردان و فقیهان محتاج آموختن هستند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/EELka9tfJwzdXA2 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عفت هدر نمی‎رود... ✅معادلات عالم دقیق هستند و عالم جوری درست شده است که . 🌷معامله با خدا دو طرفه است. 🎙استاد عاملی @umefafgaraei