eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا حجت الاسلام عبدالحمید صادقی حجاب در اديان 1.يهوديت و حجاب در بين يهود و مللي كه از فكر يهود پيروي مي¬كردند، حجاب به مراتب شديدتر از آنچه اسلام مي¬خواست وجود داشت. در بين اين ملت¬ها وجه و كفين هم پوشيده مي¬شد. در طول قرون وسطا، يهوديان همچنان زنان خويش را با البسة فاخر مي آراستند، لكن به آن‌ها اجازه نمي¬دادند كه با سر عريان به ميان مردم روند. نپوشاندن موي سر خلافي بود كه مرتكب را، مستوجب طلاق مي¬ساخت. 2.مسیحيت و حجاب در كتاب "تاريخ تمدن" آمده است : از ديدگاه مسيحيت كه تجرد و ازدواج نکردن، مقدس شمرده شده است. اما اين مكتب براي از بين رفتن تحريك و تهييج، زنان را به رعايت پوشش كامل و دوري از آرايش و تزيين، به صورت شديدتري فرا خوانده است. در انجيل آمده: «براي زنان شرم¬آور است كه با سر برهنه در اماكن عمومي ظاهر شوند. پوشش گيسوي زنان اين معني را به همراه دارد كه او زيبايي¬اش را فقط براي همسرش نگاه داشته است». 3. زرتشت و حجاب در كتاب مقدس زرتشتيان آمده است: «همگي سر را مي پوشانيم و همگي به درگاه تو نماز مي¬كنيم». 4. اسلام و حجاب يا ايَّها الْنَبيُّ قُلْ لِاَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نساء الْمؤمنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابيبِهِنَّ ذلِكَ أدْنيَ أنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤذَيْن ... (احزاب، 59) ای پيامبر به همسرانت و دخترانت و زنان با ايمان بگو: مقنعه‌ها، روسري‌ها، و چادرهاي خود را، بر خويش فروافكنند]تا گلو و سينه آنان ديده نشود[ اين‌كار، به‌اينكه ]به عفت[ شناخته شوند و مورد آزار و اذيت واقع نگردند، نزديك‌تر است. وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَي جُيوبِهِنَّ ... (نور، 31) زنان بايد سرپوش‌هاي خود را بر گريبان‌ها (سينه‌ها)يشان فرو افكنند. بي‌حجابي در قالب حجاب پوشيدن چادرهاي زينتي، نازك و بدن‌نما، برّاق و داراي رنگِ محرِّك، حجاب نيست و نيز استفاده درست ‌نكردن از چادر، مثل به خود پيچيدن و يا روي شانه ‌انداختن آن، نه‌تنها حجاب كامل نيست، چه‌ بسا دیگران را تحريك كرده و به‌خود مي‌خوانند! https://eitaa.com/umefafgaraei
پاسخ به مشهورترین شبهات و سؤالات حجاب (اجتماعی و علمی) سؤال اول : بین این همه مشکلات جامعه مثل گرانی و اختلاس و دزدی و بی کاری، شما گیر دادید به حجاب؟ آیا بدپوششی تنها معضل یا بزرگترین معضل جامعه است که داریم به آن می پردازیم؟ پاسخ : نه معتقدیم که بدحجابی تنها معضل جامعه ماست و نه معتقدیم که این موضوع بزرگترین معضل هست. بله ما هم معتقدیم در دوران کنونی اولویت جامعه اقتصاد است. اما حالا که من تخصص اقتصادی ندارم و تخصص فرهنگی دارم، باز هم باید در امور اقتصادی حرف بزنم. همچنین آیا این منطقی هست که چون مشکل اقتصادی در جامعه وجود دارد به هیچ مسئله دیگری نپردازیم؟ مثلاً اول سال تحصیلی که شد بگوییم به موضوع بازگشایی مدارس نپردازیم. به مسئله ترافیک نپردازیم چون اولویت اقتصاد است. به موضوع آلودگی هوا نپردازیم. به موضوع بیماری ها، سلامت، بیمه ها و ... نپردازیم. قطعاً هر موضوعی اهمیت خودش را دارد و باید در جای خود مورد توجه قرار گیرد. سؤال دوم : اگر حجاب نباشد، به لحاظ فردی، خانوادگی و اجتماعی چه مشکلی پیش می آید؟ پاسخ : از لحاظ فردی: ارزان شدن زن، افتادن زنان به رقابت پایان ناپذیر خودآرایی از لحاظ خانوادگی: سست شدن ارزش خانواده بخاطر در دسترس بودن کالای جنسی از لحاظ اجتماعی: تضعیف راندمان کاری و علمی جامعه بخاطر مشغول شدن افراد به تن آرایی و لذت طلبی يكي از تبعيض‌هايي كه در عالم بوجود آوردند اين هست كه در تمام مجالس رسمي، مردان با يك پوشش آراسته و با وقار حاضر مي‌شوند، ولي زنان بايد پوششي داشته باشند كه بخشهايي از بدن خودشان را عريان نشان بدهند. https://eitaa.com/umefafgaraei
سؤال سوم : رعایت حجاب، مرد را بیشتر کنجکاو و تحریک می کند. از قدیم گفته اند: انسان نسبت به آنچه از آن منع شود، طمع می ورزد. پاسخ : اولا اینکه مى گویند: «الْانْسانُ حَریصٌ عَلى ما مُنعَ مِنْهُ» باید دانست که انسان به چیزى حرص مى ورزد که «هم از آن منع شود» و «هم به سوى آن تحریک شود»؛ اما اگر امرى اصلاً عرضه نشود یا کمتر عرضه شود، حرص و وَلَع هم نسبت بدان کمتر خواهد بود. ثانیاً هر منعی حرص نمی آورد. مثلا ما را «از خوردن سَم» یا «پرت کردن خود از بالای کوه» منع کردند اما حریص نشدیم. حتی بسیاری دیگر از قوانین هم انسان را حریص نمی کنند. مثلاً منع عبور از چراغ قرمز، یا منع پارک دوبل؛ باید بدانیم که منعی، حرص می آورد که توجیه نشده باشد. ثالثاً: اصلاً ما نمی خواهیم کشش و حرص بین زن و مرد که سبب زیبایی و جذابیت زندگی است از بین برود. بلکه این کشش باید باشد اما تعدیل شده، کنترل شده و قاعده مند باشد، نه ول و رها. امروزه در بخشی از غرب که این حساسیت کم شده، سبب شده که میل طبیعی مرد و زن به یکدیگر از بین برود و به سوی گرایش های پلید مثل ارتباط با ربات، ارتباط با حیوان، ارتباط با همجنس، رابطه های نامتعارف و کثیف و ... سوق پیدا کند. ضمن اینکه نتیجه برهنگی، از بین رفتن حرص مردان نشده، شاهد بر این مطلب هم آمار بسیار بالای تجاوز و آزار و اذیت زنان در کشورهای غربی می باشد. تظاهرات زنان آمریکا و اروپا علیه تجاوزها راه افتادن جنبش «می تو mi too» (به معنای من هم همینطور) در توئیتر و اینستاگرام و ... موج گسترده عکس برداری از زیر دامن زنان در کره جنوبی (مولکا) افزایش تجاوز به کودکان و ... همه نشانه از بین نرفتن عطش جنسی می باشد. امور معنوی دو بعد دارد. بُعد جسمی بُعد روحی. بُعد جسمی انسان اشباع پذیر هست ولی بُعد روحی نه. مثلاً افراد طمع کار با یک میزان مشخص از خوراکی و خانه و ماشین، نیازشان برای همیشه عمر برطرف می شود ولی نیاز روحی شان نه. در موضوع حجاب هم با همان بعد روحی که اشباع ناپذیر هست مواجه هستیم. سؤال چهارم: اینکه می گویید بی حجابی سبب تحریک مردان می شود، بخاطر «ذهن جنسی» شماست که همه چیز را جنسی می بینید. اگر از قوانین 1400 سال پیش خودتان بیرون بیایید، میبینید که دنیا طور دیگری به این قضیه نگاه میکند. پاسخ : اولاً ما احکام صادر شده توسط دین اسلام را متقن ترین و عاقلانه ترین گزاره ها میدانیم ولو اینکه تحقیقات علمی هنوز به آنها نرسیده باشد. ثانیاً اتفاقاً سالهاست که درباره گزاره های پیرامون حجاب یافته های علمی مختلفی در داخل و خارج از کشور بدست آمده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از نظرات حاضرین در جلسه: آقای دکتر فرع شیرازی: مواردی که مطرح میکنم مورد ابهام است. صحبت اولیه شما بحث بی ارزش بودن زن (در خصوص بی حجابی به هنگام مراسمات رسمی و ...) در غرب بود، اگر بخواهیم گفتمانی با غیر مسلمانان و مسلمانی که نسبت به این گونه احکام اهتمامی ندارند، داشته باشیم و بگوییم این نوع پوشش دلیلی بر بی ارزش بودن توست، اما شاید خود من و خیلی از خانمها در این مورد قانع نشوند. شما گفتید ذات زن این است که دیده شود و تبرج داشته باشد، بنابراین آن خانمی که در عرصه مدلینگ، بازیگری و ...فعالیت میکند از کار خود لذت می برد و امتیازش را به رخ میکشد و نمیتوان به او چنین گفت. مگر اصل زیبا بودن در انتخابها و تعاملها بد است؟ یک زن غربی ممکن است بگوید این افتخار من است که بتوانم مردان را در اختیار خود داشته باشم. شما به برخی آمارهای تجاوز اشاره کردید که با نگاهی آمار به عربستان که زنان پوشیه می زنند، میبینیم که این آمار فراتر است! که گفته میشود بخاطر استفاده از عطر از سوی بانوان است! ما ناتوانیم در خصوص چرایی بسیاری از آموزه های دینی. بچه مسلمانها با قال الباقر و قال الصادق می پذیرند ولی سایرین چه؟ باید علت احکام را درک کنیم. ما در ایران اخیراً شاهد تجاوز به کودکان دختر و پسر بوده ایم و آیا این مورد هم به بی حجابی مربوط می شود؟ آقای دکتر مغربی: از نظر محتوایی مشکلی نمی بینم اما از نظر شکلی به پاورپونتها ایراده وارد است. می گویند کم گوی و گزیده گوی چون در ...؛ اگر ما بخواهیم با جوان امروزی در این خصوص صحبت کنیم باید مختصر باشد. چون این افراد عموماً وارد این جلسه نمی شوند. ما باید بتوانیم در عرض 3 ثانیه نظر آن را جلب کنیم. خانم دکتر شیبانیان: در جامعه گفته می شود که اگر خانمها از ابتدا از پوشش خود کم کنند و بچه ها و دیگران آنها را همانطور ببینند، این کم کم عادی می شود. پاسخ این سؤال سخت نیست اما بسیار شایع می باشد. آقای دکتر اسلامیان: در سازمانهای مختلف تا چه اندازه به میزان حجاب مورد انتظار اشاره شده است؟ کارها، کتابها و مقالاتی در خصوص حجاب انجام شده است، اما خروجی آنها چه بود؟ آیا در این40 سال در این زمینه گفتمان سازی شده است؟ آیا حجاب در جامعه تقویت شده است؟ چطور باید آن را اندازه گیری کرد؟ آیا معیاری برای ارزیابی هست؟ آیا مسئولی خروجی فعالیتها در این زمینه را بررسی میکند؟ آیا عملکرد دیده می شود و یا اصلاً اهمیتی ندارد؟ اگر خروجی نخواهیم چرا در این خصوص کار می کنیم؟ آقای دکتر رسولی: در مورد سؤالات طرح شده، چقدر پاسخهای ارائه شده می تواند قانع کننده باشد. شما شبکه های خارجی و انقورتهای آنها را میبینید؟ باید پشت پاسخهای شما پژوهش باشد. در مورد سؤال اول، چرا رابطه بین حجاب و اقتصاد، رابطه حجاب با دزدی و ... را در قالب پژوهش علمی بررسی نمیکنید. چرا رابطه حجاب و فیزیولوژی بدن را انجام نمی دهید؟ به جای گفتن ارزانی زن و ... چرا رابطه بین حجاب و سرطان پروستات را بررسی نمیکنید؟ دانشجوهای حال عموماً غیرآکامیک هستند ولی پاسخهای آکادمیک میخواهند. چون شبهه های آکادمیک برای آنها ایجاد میکنند! چرا بررسی نمیکنید که آیا واقعاً ارتباطی به حجاب و ویتامین دی هست واقعاً؟ ادامه دارد .... https://eitaa.com/umefafgaraei
اتفاقی عجیب در بابل❗️ حضور یک زن به صورت زنده در بیلبورد تبلیغاتی سالن آرایش 😳😐 ترویج تفکر غربی و استفاده ابزاری از زنان در روز روشن 😳😳😳 🔻به یاد دارید وقتی به مناسبت "روز مادر"، در بیلبورد تبلیغاتی میدان ولیعصر (عج) تصویر زیبای بالا نصب شد، غرب گرایان چه سر و صدایی را به راه انداختند؟ اما اکنون که به این وضوح به جایگاه زن در جامعه اهانت شده است، سکوت کردند. ⛔️البته نباید از کسانی که در پی اجرای سند ۲۰۳۰ و از بین بردن نقش ارزشمند "مادر" در کشور هستند انتظاری بیش از این داشت ... 🔻و عجیب اینکه رابرت مرداک (صهيونيست كهنه‌كار كه در دنيا به "امپراطور رسانه‌اي يهود " اشتهار دارد) مالک فاکس نیوز و شبکه فارسی وان و صدها روزنامه و ایستگاه تلویزیونی دیگر گفته بود: "هدف ما این است که تا ۲۰ سال آینده اسمی از مادر و خانواده در ایران دیده نشود.🙁 https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی سلسله جلسات شبهه شناسی مسائل حجاب سخنران: حجت الاسلام عبدالحمید صادقی معاونت مؤسسه امام سجاد (ع) تاریخ برگزاری جلسه: چهارشنبه 4 اردیبهشت زمان برگزاری: ساعت 15:15 مکان برگزاری: پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، طبقه دوم، سالن شورا و اکران مستند ساعت 14:45 https://eitaa.com/umefafgaraei
#معرفی_کتاب 📚 📖 نام کتاب: شعار برابری در تابوت صورتی 📝تألیف و تنظیم: نعیمه اسلاملو و محمدحسن زمان وزیری 📇 انتشارات : تلاوت آرامش 📚« شعار برابری در تابوت صورتی » کتابی در حوزه ی #زنان و #خانواده، و در واقع نقد #فمنیسم از دیدگاه اندیشمندان و متفکرین غربی است. و در کنار آنها سخن بزرگان دین اسلام (پیامبر (ص) و حضرت فاطمه (س)) و اساتید مسلمان (از جمله امام خمینی (ره) و استاد رحیم پور) و نیز از منظر تاریخ کهن ایران و نگاه ایشان به #جایگاه_زن و #کانون_خانواده مورد بررسی قرار گرفته شده است. 🔷 و در آن با چالشی بین موافقین و مخالفین، همراه ارائه ی آمار و استدلالات علمی به دلایلی منطقی برای متزلزل و منفی بودن #جنبش_فمینیسم اشاره می‌کند . 🔶 در کتاب حاضر، مباحث در قالب کنفرانس یک دانشجو در کلاس، با سؤال و جوابها و چالش های بین دانشجویان و استدلال های استاد بیان مي گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
ای بانوی دنیای واقعی ! چند بار شده که عکست را با این ژست ها چاپ کنی، قاب کنی و بعد ببری در یک خیابان و بدهی دست رهگذرها؟!؟! هیچ !!! پس در این کوچه پس کوچه های دنیای مجازی، به این همه رهگذر که نمی شناسی، چرا زیبایی ات را حراج میکنی؟!؟! https://eitaa.com/umefafgaraei
#اینفوگرافی 🔴 آثار مدگرایی افراطی https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ استاد و ببینید دشمن با برنامه ریزی دقیق خود، چطور باعت فساد بین جوانان شده است. جوانی برای من پیامکی ارسال کرد که دیگر قادر نیستم تا سر کوچه بروم. چون بهم می ریزم و به گناه فکر میکنم. جلوه گری تا کجا؟ بترسید از اینکه عامل انجام گناهی شوید و برای شما حد نوشته شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
#ازدواج قال الامام الصادق علیه السلام: اربعة ینظر الله الیهم یوم القیامة: من اقال نادما او اغاث لهفان او اعتق نسمة او زوج عزبا. امام صادق علیه السلام فرمودند: چهار کس در قیامت مورد نظر پروردگارند: آنکه، چون طرف معامله پشیمان شود، معامله را برگرداند؛ کسی که غم از دلی برگیرد؛ کسی که برده‌ای را آزاد کند و کسی که بی همسران را به ازدواج درآورد. منبع: وسائل الشیعه، ج. ۲۰، ص. ۴۶ https://eitaa.com/umefafgaraei
یادآوری با سلام و احترام کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی سلسله جلسات شبهه شناسی مسائل حجاب سخنران: حجت الاسلام عبدالحمید صادقی معاونت محترم مؤسسه امام سجاد (ع) جلسه دوم: چهارشنبه 4 اردیبهشت زمان برگزاری: ساعت 15:15 اکران فیلم داستانی رو به قبله ساعت 14:45 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی با عنوان سلسله جلسات شبهه شناسی مسائل حجاب جلسه دوم: چهارشنبه 4 اردیبهشت با ارائه حجت الاسلام عبدالحمید صادقی https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
بسمه تعالی انواع شبهات و سؤالات حجاب از لحاظ اعتقادی و تاریخی: حجت الاسلام صادقی: سؤال هشتم: کجای قرآن گفته حجاب الزامی است؟ پاسخ :آیه 31 سوره مبارکه نور و آیه 59 سوره مبارکه احزاب سؤال نهم: دلت پاک باشه، ایمان و دینداری که به حجاب و اینجور چیزها نیست... پاسخ: اینکه هر کسی هر کاری که می خواهد بکند و بعد هم دلش پاک باشد، به یک شوخی شبیه تر است تا به یک حرف معقول. چرا که هر کسی می تواند بدترین جنایات را نسبت به دیگران روا بدارد و از طرفی هم مدعی باشد که من دلم پاک است و قلباً او را دوست دارم !! سؤال دهم: حجاب و دخالت در پوشش افراد مخالف آزادی است و با آیه «لااکراه فی الدین» نمی سازد. پاسخ :اولاً آیه فوق، یک اصل عقلایی را بیان می کند که اکراه و اجبار در اصل پذیرش یک اعتقاد و دین امکان ندارد. چرا که به قلب انسان بستگی دارد نه به جوارح و رفتار او. ثانیا ً هر کسی که در جامعه اسلامی زندگی می کند، مطابق با نظام دموکراسی باید به ارزش های پذیرفته شده اکثریت آن جامعه احترام بگذارد. ثالثاً دین اسلام از اول آزادی را مشروط به عدم مخالفت با قوانین الهی اعلام داشته نه غیر مشروط. رابعاً معنای دیکتاتوری یعنی اجبار افراد بر حسب میل و نظر شخصی نه اجبار بر اساس قوانین فطری و معقول الهی. سؤال یازدهم :اصلاً آیا اجباری بودن حجاب، اسلامی است؟ چرا مثل نماز برخورد نمی کنیم که هرکس دلش خواست ... ؟ پاسخ: اولاً همه می دانیم که اسلام درباره پوشش نظر دارد و آن را مسکوت نگذاشته است. ثانیاً در هر دوره ای برخی احکام شرعی دارای یک حیثیت ویژه و حیاتی می شود. مثلاً در برخی دوره ها موضوع حضور در مسجد، در زمان هایی خضاب کردن محاسن، شاید در برخی دوره ها انجام ازدواج موقت و اکنون هم موضوع پوشش و حجاب دارای این حیثیت هست که دشمن بطور جدی روی آن تمرکز کرده است. امروزه دیدگاه اکثر کارشناسان غربی این است که برای تسلط بر کشورهای اسلامی بایستی آن ها را از نظر فرهنگی مورد هجوم قرار دهیم. به عبارت دیگر جنگ و تهاجم از حیطه جنگ سرد خارج شده و به عرصه های فرهنگی کشیده شده است. سؤال دوازدهم : اگر این حکم حکم خداست و باید رعایت شود، خیلی چیزهای دیگر هم توسط خدا و توسط قانون معین شده که باید آنها را هم رعایت کنند ولی نمی کنند. مثل دروغ و غیبت و اختلاس و رشوه و ... هر وقت آن قوانین رو درست کردی، بیا و این رو هم درست کن. پاسخ: اولاً قبول داریم که در مطالبه نسبت به برخی امور کوتاهی صورت می گیرد که البته این کار همه ماست. هم من و هم دولت و هم شما و هرکس دیگر. اینکه باید نسبت به مشکلات اقتصادی و فرهنگی دیگر هم پیگیری کرد. ثانیاً اگر قرار باشد اینطور به قضایا نگاه کنیم، تمام امر به معروف ها تعطیل می شود. چون به هر منکری که بپردازیم، می گویند: اول برو آن کار دیگر رو درست کن. رشوه گیر می گوید: اول برو جلوی اختلاس رو بگیر. اختلاسگر: اول برو حقوق ها رو افزایش بده. افزایش حقوق: اول برو فرهنگ مصرف گرایی و تجملگرایی رو بگیر. چون این تجملگرایی باعث شده نیاز مردم بیش از حقوق شان بشود. ثالثاً قبول کنیم که بخش زیادی از همین مشکلات بطور غیر مستقیم به خود مردم بر می گردد. رابعاً شاید گناه برخی مسائل، از برخی دیگر بیشتر باشد ولی قابلیت کنترل ندارد مثلاً ما حدیث داریم: «الغیبت اشد من الزنا». اگر کسی مرتکب زنا شود، تازیانه می خورد ولی برای غیبت چیزی مطرح نشده است. چون مرز غیبت خیلی شفاف نیست. حجاب مسئله ای حقوقی و قابل تعریف است ولی چشم چرانی قابل تعریف نیست. سؤال سیزدهم :چادر و حجاب مال عرب هاست ما ايراني ها چرا بايد آنرا بپوشيم؟ پاسخ: اولاً ما نباید صرفاً متعصب به سنت های ایرانی باشیم. بلکه بهتر است که هر کار پسندیده را که مشاهده کردیم استفاده کنیم. بماند که همین الان بسیار از افراد رسم کریسمس، هالووین، ولنتاین، مدل های مو و لباس غربی را با افتخار استفاده می کنند و فقط درباره امور مذهبی به یاد ایرانی بودن می افتند. ثانیاً منابع گوناگون تاریخی، نشان می دهد که بانوان ایران باستان، بدن خود را علاوه بر لباس با پارچه ای شبیه به چادر بانوان امروزی می پوشاندند. سؤال چهاردهم :در صدر اسلام، وقتی آیات حجاب نازل شد، زنان غیر مسلمان و غیر آزاد یعنی کنیز را از اننتخاب حجاب و پوشش منع می کردند. مثلاً عمر بن خطاب از این قضیه به شدت جلوگیری می کرد. حال چرا ما اینگونه نیستیم؟ پاسخ: یکی از تفاوت مبنایی شیعیان و اهل سنت در این قضیه هست که اهل سنت قائل به «ممنوعیت» حجاب برای کنیز بودند ولی ما قائل به ممنوع بودن نیستیم و آن را مباح می دانیم. کتابی هم در این زمینه در حال چاپ هست. https://eitaa.com/umefafgaraei
برخی از سؤالات و نظرات تعدادی از حاضرین در جلسه: خانم عشق پور: احادیث بسیار زیادی داریم که مردان می توانند با هدیه دادن، عفت زنان را افزایش دهند. انتظار می رفت که در مباحث مطرح شده، تبرج را نفی کنید. چرا که تبرج و به اصطلاح دلبری برخی از خانم های محجبه از بی حجابها هم بیشتر است. خانم دانشمند: در مورد کراهت یا ضرر رنگ سیاه چادر، از نظر علمی اثبات کنید نه نظر مراجع تقلید. چرا که آنها که بهانه می آورند، اصلاً به نظر مراجع اعتنایی ندارند. اکثریت خانم های بی حجاب جامعه، از پلیدی نیست که پوشش این چنینی دارند، شاید آنها به اثرات کار خود و این چیزها فکر نمی کنند. آقای میرحسینی: مسئولیت زن و مرد در مقابل نوع پوشش نامناسب در جامعه چیست؟ من شخصاً به عنوان یک مرد، پوشش متوسط یک خانم مانتویی را که کمی از موهایش پیداست را، به خانم محجبه ای که با آرایش در فضای مجازی و ... تبرج می کند، ترجیح می دهم. ضمناً کار رسانه ای ما در این خصوص بسیار ضعیف است. اگر همانند پویش آب کم است یا یوزپلنگ ایرانی بودیم، موفق می شدیم. https://eitaa.com/umefafgaraei
خانم درویش زاده: ما خیلی قدیمی روی حجاب کار می کنیم. پاسخها قدیمی است. الان بی حجابهای ما از اینها عبور کرده اند. ما الان با جنگ بین عقده های واپس زده زنان و قلدری مردان مواجهیم. افراد بی حجابی هستند که دعا و قرآن و نمازشان سر جای خود است ولی می گویند چون می خواهم مثل مادرم نباشم و مستقل باشم این گونه ام. او به خاطر منفعت بزرگتری به این کار تن می دهد. برخی از خانمها بخاطر مسائل اقتصادی و انتقام و ... به صورت افسار گسیخته به این سمت رفته اند. البته بعضاً خانواده ها نیز حامی هستند. برخی از متدینین نیز زن را فقط کالا می بینند و کد می دهند. مثلاً چند روحانی را میشناسم که برای ازدواج به دنبال زنهای بسیار زیبا هستند. اما چند درصد خانمها این ویژگی ها را دارند؟ آقای سهندی: آیا حجاب زمینه فطری دارد یا خیر؟ انسان فطرتاً نسبت به اموالش محافظ است و از آنها حفاظت میکند؛ اگر حجاب نیز فطری باشد، چرا اینقدر به بیراهه رفته ایم؟ آقای دکتر فرع شیرازی: اینکه فرمودید به زن در غرب به چشم کالا نگاه می شود و نمی تواند در سایر عرصه ها موفق باشد، اصلاً بین اینها تناقضی نیست. یک خانم مدلینگ در غرب در عین بی حجابی می تواند در عین حال یک شهروند خوب، یک نویسنده خوب، مادر خوب و ... باشد. اما چند خانم مذهبی در زوایای مختلف را نام می برید که موفق هستند؟ حکم فقهی داریم که زن می تواند تا مهریه خود را دریافت نکرده به همسرش، به اصطلاح سرویس جنسی ندهد، آیا در اینجا زن کالای جنسی شمرده نمی شود؟ در برخی روایات آمده است که بالاترین لذت بهشتی لذت جنسی است و شما مرتبه آن را کاهش می دهید. در خصوص الزام حجاب حتی در بین حوزویان نیز اختلاف است. در خصوص انجام کار علمی بر روی حجاب و افزایش آن نیز عرض کنم که کارهای علمی بسیاری بر روی خواص روزه و نماز صورت گرفته، اما آیا این نتایج علمی باعث افزایش روزه داری و نماز خواندن شده که حجاب افزایش یابد؟ ضمناً نظارت فرهنگی کم شده و گاهاً برای قضات بخشنامه می آید که با مجالس مختلط و پوشش و ... کاری نداشته باشید. آقای ابوترابیان: متأسفانه در رسانه، الگوسازی منفی داریم و بدآموزی صورت می گیرد و این کار را سخت می کند. آقای دکتر رسولی: کلاً مشکل اینجاست که روحانی ها در همه زمینه ها نظر می دهند. وقتی میخواهید شبهه ای را پاسخ دهید، با چند مشاور در آن خصوص (روانشناسی، علوم پایه و ...) صحبت کنید. پاسخ های شما کاملاً ناقص و تکراری است و به قولی حجاب دان ما از اینها پر است. پاسخهای شما علمی نبود و حوزوی دینی بود. شما باید پاسخ هایی را ارائه کنید که کسانی هم که با علوم دینی آشنا نیستند توجیه شوند. شما گزاره هایی را از محققین خارجی آوردید که زن را کالای جنسی معرفی کردند؛ مثلاً آنها گفتن زن کالا نیست پس چیست؟ با گفتن اینها بی حجابها به راه نمی آیند! شما یک کلیپ نشان دادید که زنها را می فروشند و من ده کلیپ نشان می دهم که مردان را می فروشند (اشاره به ژیگولها) و اینکه گفتید حق با اکثریت است اشتباه است. چون اکثریت جامعه دارد به سمت بی حجابی می رود و در قرآن هم آمده است اکثر شما نمی دانید. آقای دکتر اسلامیان: مقوله حجاب موضوع مناقشه برانگیزی است و اگر هر فرد دیگری هم ارائه می داد همین مباحث مطرح بود. اما سؤال این است که مختصات و ویژگی های حجاب مطلوب در جامعه اسلامی چیست؟ آیا حجاب مدارجی دارد؟ که اگر پوشش بیشتر باشد مستحب است و یا ثواب دارد؟ آقای محمدی مقدم: بدحجابی علل و عواملی دارد که 22 عامل برای آن برشمرده شده است. یکی از این عوامل پرسشها و شبهات مربوط به حجاب است. ممکن است بی حجابی فردی برای خواستگار یابی باشد که با ازدواج برطرف شود. شاید فردی با بی حجابی، عناد یا لجبازی با نظام اسلامی را نشان می دهد و ... و نمی توان تمام بی حجابی ها را به این ارتباط دارد که در خصوص حجاب، دارای شبهه می باشند. https://eitaa.com/umefafgaraei
📢سخنرانی تخصصی: صمیمیت عاطفی و روابط زناشویی ♨️ 💢چهارشنبه11 اردیبشهت ساعت 20 حضور برای عموم آزاد است 👇👇هماهنگی و ثبت نام👇👇 051 33154395 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الان به خانواده ها رسیده است! خانواده هایی که فرزند دارند! غلط به خانواده ها نفوذ کرده! آی دختر خانمی که لباس نامناسب می پوشی و می گویی مسئله شخصی من است، لا اکراه فی الدین مربوط به مسائل شخصی است نه اجتماعی! 🔥 شما امنیت روانی یک جوان را سلب میکنی، 🔥 یک مرد و زن را نسبت به هم سرد میکنی! چرا دختر جامعه ما افتخار میکند به لباسی که برای حرفه و کار خاصی طراحی شده؟! چرا کاری را انجام می دهید که آرزوی انجام آن را دارد؟!؟ 📽سخنرانی جنجالی و تکان دهنده از زبان استاد پورآقایی https://eitaa.com/umefafgaraei
💫سلام بر تو ای بانوی لطیف، چون گلبرگ گل و زلال چون آب و آینه💫 ... 🌸پرواز را دوست داری؟ 😊آری...میدانم بال میخواهد... 🌸بالی چونان حریر ملائکه با تاری از و پودی از بافته اند این اطلسِ لطیف روی سرمان را.... و امّا تو ای دختر عفیف سرزمینم.. 💚 چه زیباست بخاطر خالقی که بی نهایت دوستش داری و دوستت دارد سختی هایی را متحمل شوی که قیمت بودنت را ببرد تا عرش اعلا ... 🌸این را بدان که تو دردانه ی خدایی... https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️ رسوایی جدید در آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات برگزاری رویداد سفارشی "روز جهانی دختران در ICT" در باغ کتاب تهران! 👤آقای جهرمی، که اجرای 2030 را تکذیب کردید، با برگزاری روز جهانی دختران با هدف اجرای سند 2030 چه می‌کنید؟! https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴نشست تخصصی 🔸مشاوره و تربیت جنسی در نوجوانی و بلوغ ✍دکتر اصغری نکاح 📢یکشنبه 8 اردیبهشت، ساعت 16الی19 دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی مشهد سالن شماره یک 🔻🔺🔻🔺🔻🔺 محورهای بحث: 🎯 چالشهای تربیت جنسی در دوره نوجوانی 🎯 حمایت و همراهی والدین در تربیت جنسی دوره نوجوانی 🎯 مفهوم سازی بلوغ برای نوجوانان 🎯 آسیب شناسی جنسی دوره بلوغ 🎯 مدیریت چرخه تحریک جنسی در دوره بلوغ 🎯 مربیان و مشاوران مدرسه و مشکلات جنسی نوجوانان 🎯 چالش های هویت جنسی در نوجوانی و بلوغ 🎯 پرسش و پاسخ و کیس ریپورت #حضور مشاوران و مربیان و والدین و دانشجویان علاقمند آزاد است😊 🌴💐🌴💐🌴💐🌴 https://eitaa.com/umefafgaraei