eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
#مدافع_حریم_حیا بانو ... تو فرشته خدایی با بال های سیاهی، که تو را آسمانی کرده اَما☝️ هر وقت که لباسـ👕 حیـا را تنِ جِسـمَت میکنی به روحَت نیز گوشـ👂ـزَد کن حیای دخترانه اش را، ایمانش را، اعتقادش را، پشت در جا نگذارد. وَ گرنه✋ شِیطانـ👹 هم فِرشته ای بود که رانده شد ای فرشته ترینـ🌺 مُواظب باشـ☝ رانده شده درگاه حق نباشی😉 🌿#مدافع_حریم_حیا https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می خواهی گناه را ترک کنی؟ گناهی را که به آن عادت داشتی؟ نترس و با همین نیت برو جلو. اما اگر فکری به ذهنت آمد که برای تو نبود، سریع ذکر بگو. بگو فاستعذ بالله، استغفرالله و ... تاکتیک مبارزه با شیطان و گناه، خراب کردن پل هایی است که به گناه ختم می شود. هر فیلم و کلیپی و ... که تو را به گناه می کشاند، از دسترست خارج کن. باور کن به مرحله ای می رسی، که اگر آن فیلم در دسترست هم باشد، به آن نگاه نمی کنی. https://eitaa.com/umefafgaraei
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم تأکیدات و هشدارهای رهبر انقلاب اما دغدغه‌ای از پیرامون این سند در بین برخی از مسئولان وجود ندارد و سند 2030 در دیوار کریدور مجلس می‌بینیم که نصب کردند. ادامه مطلب در https://sahebnews.ir/952891/ https://eitaa.com/umefafgaraei
حضرت امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند: اَصلُ المُروءَةِ الحَياءُ وَ ثَمَرَتُهَا العِفَّةُ؛ ريشه مردانگى حيا و ميوه اش پاكدامنى است. منبع: عیون الحکم و المواعظ (لیثی)، ص 112 ، ح 2449 شهادت امام علی (ع) بر همه عفت پیشگان و حیاورزان عالم، تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
کاری از پژوهشکده مطالعات اسلامی خواهرم... چه شده؟ می‌بینم نگرانی، گویا دلت گرفته است؛ چشمانت را بسته‌ای که بگویی در خوابی؟ ولی من از چشمان بسته‌ات هم نگرانی را می‌خوانم. از چه نگرانی؟ هنوز که دیر نشده! کو تا سحر... چرا این گونه نفس‌نفس می‌زنی؟ آرام باش من در کنارت هستم... برادرت... از هیچ چیز نترس... قدری صبر کن، او امشب هم خواهد آمد. خوب می‌دانی که او خلف وعده نمی‌کند. او دنیای راستگویی است. او پدر ماست، مگر پدر فرزندانش را فراموش می‌کند؟ نترس... امشب هم خواهد آمد و ما را به زانو خواهد گرفت، قول می‌دهم! اندکی صبر کن، الآن است که صدای پای او را خواهی شنید و طعم شیرین نان و رطب را از دست او خواهی چشید... روزه با سحوری از دست او، لطفی دیگر دارد. خواهد آمد و باز ما را بر دوش خواهد کشید و بار دیگر از ته دل خواهیم خندید... باور کن راست می‌گویم. مگر مهربانی انتها دارد که او به انتهایش برسد و دیگر از اینجا گذر نکند؟ داستان شب قبل او هنوز ناتمام است، او خواهد آمد و داستانش را به انتها خواهد رساند... امشب هم ضیافتی خواهیم داشت... نان و رطب و گوشت شتر از او و پیاله‌ای شیر هم از ما. آه ... خواهرم... به یاد داری روزی که بیمار بودی، او پرستاریت کرد و من آرزو می‌کردم ای کاش هر روز و هر شب، بیمار پرستاری او باشم. گمان می‌کنی من انتظار او را نمی‌کشم؟ مگر دل من برایش تنگ نیست؟ خود خوب می‌دانی که همیشه یا او نزد ماست یا دلتنگی‌اش. در دنیا چه شیرین‌تر از آن که سر بر زانویش بگذارم و دست مهربان و نوازش‌گر او را در لابه‌لای موهایم احساس کنم. اگر امشب مجالی باشد باز هم شانه‌اش را با اشکم مرطوب خواهم کرد. از زمانی که او مرا پسرم خطاب کرد، مرا از همه پدرهای دنیا بی‌نیاز کرد. راستی می‌گفت شغلش چیست؟!! آری... به یاد دارم! می‌گفت مقنی است و چاه می‌کند. دیشب که مرا در آغوش داشت، شنیدم که می‌گفت خدایا دلم برای مالکم تنگ شده. خواهرم... آیا تو می‌دانی برای چه؟ کسی که دلش هزاران دریا فراخ است و هزاران آسمان گسترده، چطور صحبت از دلتنگی می‌کند؟ خواهرم... عزیز دلم... هنوز که ساکتی... بیا امشب هوشیارتر باشیم. گوش‌هایمان را به سنگ فرش کوچه بسپاریم... می‌دانم که در راه است. خواهرم طفلک معصومم، تو چهره‌ی پدر را در خاطر نداری ولی من به خوبی به یاد دارم. دیشب در خواب دیدم که پدرم به یتیمی ما می‌گریست. از خواب برخاستم و خود به یتیمی خود گریستم و چون او در نظرم آمد، غم دل را فراموش کردم. به دلم افتاده که خواهد آمد... می‌گویند غریبه‌ای در شهر می‌گشته و امروز او را در بند دیده‌اند. بر چهره‌اش اثر سجده داشته و بر لبش تهلیل و تسبیح و تکبیر و... چه زشت رو... راستی به خاطر داری دیشب هنگام وداع چه گفت؟ گفت مرا حلال کنید... خواهرم... راست می‌گویی، نمی‌دانم آسمان چرا این قدر غمگین است، صدای مرغابی‌ها لرزه بر دل انسان می‌اندازد. گویی آن‌ها هم چون ما دلتنگ و بی‌تابند. دلم گواهی بدی می‌دهد، کوچه خیلی خالی است. هر چند رفت و آمد در آن بیش‌تر از هر شب است. شب خیلی ساکت است هر چند از هر روزنی، صدای ناله‌ای می‌شنوم... نمی‌دانم... چرا نخلستان این قدر تنها است. نمی‌دانم چرا همه‌ی چاه‌ها آواز فراغ سر داده‌اند و با چاه تنهای بیابان همدردی می‌کنند... نوحه می‌خوانند و ضجه می‌زنند. گویی همه در تنهایی ما شریکند. خیلی دلم گرفته است، کاش پدری داشتیم تا در آغوش او پناه می‌گرفتیم. در هر کوچه‌ای بسیار چشمانی منتظر از در بیرون را نگرانند. نمی‌دانم چرا نمی‌آید. نکند بیمار است... خدا نکند... ولی دلم گواهی بدی می‌دهد... امروز همسایه‌ای با همسایه نجوا می‌کرد و می‌گفت که او بیمار است و به دنبال طبیب هستند و جواب شنید که پناه بر خدا سخن از دنیا مگو... استغفار کن و نمازی بخوان. خوب فکر کن...گمانم دیشب وعده امشب را نداد... خواهرم... چه کنم... بیا من دعا کنم و تو با چشمان نمناکت دست بر آسمان بردار و آمین بگو... شاید او دوباره بیاید. چرا ساکتی... خواهرم... آخر حرفی بزن، سخنی بگو... مگر طاقت من چقدر است، مگر من نیاز به دلداری ندارم... وای بر من نمی‌دانم چرا این قدر جان سختم. نمی‌دانم چرا مرگ، مرا از این غم رها نمی‌کند... آخر حرفی بزن... مگر من از مرغان آسمان کمترم... گمان می‌کنی من نمی‌دانم چه شده؟! برخیز و برایم خواهری کن... دلداری‌ام بده... بگو که او می‌آید... بگو که بیمار نیست... خواهرم هر چند سحوری مستحب است، ولی برای ما غیر از دست او حرام است. فکر می‌کنی نمی‌دانم که او دیگر نمی‌آید؟ آخر مگر او را سیر دیده بودیم؟... وای خدای من نکند دیر کرده باشد... برخیز برویم... برویم جایی که همه یتیمان می‌روند... بردار و برویم... چه چیز را برداری؟ گمان کرده‌ای نمی‌دانم تو هم پیاله شیرت را برای او پنهان کرده‌ای...!!! (ع)_تسلیت_باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی عنوان نشست: شکست محاصرۀ رسانه ای (تبیین نخستین توصیه مقام معظم رهبری به جوانان در بیانیه گام دوم) با ارائه حجت الاسلام محمد محمدی https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
بسمه تعالی حجت الاسلام محمدی: نگاهی گذرا به بیانیه گام دوم انقلاب: الف. شناخت گذشته و مسیری که انقلاب طی کرده ب. نشان دادن برکات انقلاب ج. مدیریت جهادی و شعار ما می توانیم د. نشان دادن ظرفیتهای انسانی و طبیعی کشور ذ. مطالبه: جوانان باید مسئولیت ساخت ایران پیشرفته اسلامی را بپذیرند. چون می توانند ظرفیتهای طبیعی و انسانی را فعال و در پیشرفت کشور، یک جهش ایجاد کنند. ز: هفت توصیه کلیدی به جوانان شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. سیاست تبلیغی و رسانه ای دشمن و فعال ترین برنامه های آن، مأیوس سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است. نخستین و ریشه ای ترین جهاد جوانان، شکستن محاصره تبلیغاتی عنوان شده است. مقام معظم رهبری بارها از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی صحبت کرده اند؛ اما امروز پذیرفتند که در جنگ محاصره شده ایم. اما بسیاری از ما، مفهوم محاصره را کامل درک نکردیم. اکنون در محاصره قرار داریم و تا زمانی که این محاصره شکسته نشود، در حوزه عفاف و حجاب نمی توان کاری انجام داد. اگر واقعه آتش سوزی روی دهد، یک گام برای کنترل تلفات و آسیبها، افزایش تجهیزات و پزشک و پرستار و آمبولانس است و گام دیگر مهار کردن آتش است. وقتی همه افراد به سایت های مختلفی در اینترنت دسترسی دارند، جایی که دسترسی به موافق و مخالف بسیار آسان است و زحمت آن تنها یک کلیک و دکمه است، چرا باید از واژه ی محاصره استفاده نمود؟ آیا این محاصره مختص ایرانیان است یا خیر؟ یک جوان آمریکایی در سفر خود به ایران، عکس هایی را گرفته و در صفحه خود منتشر کرده است، واکنش دوستان او به این عکسها و کامنت های آنان، نشان از محاصره آمریکایی ها دارد. آنها از وجود برف در عکس هایی که از ایران گرفته شده بود، اظهار تعجب کرده بودند و همین طور از بچه هایی که در عکس لباسهای رنگارنگ پوشیده بودند! آنها در ذهن خود از ایران، بیابانی بی آب و علف و پوشش مردم را فاقد رنگ های روشن می دانستند. موهای خانم ایرانی در عکس از زیر روسری اش پیدا بود و برخی مشاهده کنندگان باور نمی کردند که وی با چنین پوششی، چرا مورد اسید پاشی قرار نگرفته است! این بی اطلاعی ها مفهوم محاصره را می رساند. در آمریکا کتابی به نام حباب فیلتر نوشته پاریسر منتشر شده است که ادعا نموده، مردم گمان می کنند که در فضای آزاد مجازی قرار دارند. اما در واقع سهم اطلاعات هر کس، به اندازه همان حبابی است که او را احاطه کرده است. او با همان حباب در اقیانوس قرار دارد، اما شفافیت بسیار زیاد حباب باعث شده که او گمان کند که در اقیانوس قرار دارد و در واقع به اندازه همان حباب، اطلاعات نصیب او می گردد. اطلاعاتی که گوگل به افراد می دهد، بر اساس یک الگوریتم خاص است. اطلاعات قبل از رسیدن به افراد فیلتر و بعد ارائه می گردد. با سرچ واژه ایران و آمریکا در گوگل، نتایج کاملاً متفاوتی به دست می آید. در خصوص ایران، اسیدپاشی و شلوغی های جنبش ها و .. و در خصوص آمریکا، عباراتی از قبیل اینکه افتخار کن که یک آمریکایی هستی و ... نتایج سرچ یک ایرانی از ایران، با نتایج یک سرچ غیرایرانی از ایران متفاوت است. کار فیسبوک نیز همین است. حتی گاهی فیسبوک اجازه دوستی شما را با فرد دیگری نمی دهد و او را برای دوستی نامناسب می داند. لذا در حالی که گمان می کنیم در فضای بازی قرار داریم در فضای کاملاً بسته هستیم. زمانی در شهر مشهد، به دنبال لباسی بلند و آزاد زنانه می گشتیم. به همه فروشگاه های بزرگ شهر مراجعه شد اما لباس مورد نظر پیدا نشد که نشد. تا اینکه یکی از فروشندگان گفت که در مغازه ای در فلان خیابان که لباس هندی فروخته می شود، می توانید لباس مد نظر خود را پیدا کنید. بنابراین یک خانم در انتخاب لباس و خرید آزاد است، اما با توجه به انواع متنوع پوشاکی که در بازار وجود دارد، انتخاب های بسیار محدودی دارد. این نوعی دیکتاتوری و استبداد در صنایع پوشاک محسوب می گردد. برای خرید سایر لباسها نیز همین گونه است، اما لباس دلخواه یافت نمی شود و این آزادی نیست. https://eitaa.com/umefafgaraei
یک فرد هر چقدر هم که توان داشته باشد، می تواند پیام و اطلاعاتی را برای 1000 نفر ارسال نماید. اما فضای مجازی گستره دیگری دارد. برای مثال مالک تگرام می تواند حرف و پیام خود را در میان 40 میلیون کاربر ایرانی انتشار بدهد و از این طریق به مقاصد خود از جمله اختلال در بازار ارز و طلا و ... اقدام نماید. آماری ارائه شده بود که 50، 60 درصد افراد در اینستاگرام، در خدمت مدلینگ هستند. کل این مجموعه در کدام حباب قرار دارند؟ جوان امروزی ما در چه فضایی رشد می کند؟ فضایی به وجود آمده که از همه برای حضور و فعالیت در آن دعوت می شود. فضایی که غالب آن، فضای بی عفتی و خیانت است. تا زمانی که فرزندان ما در این فضا زندگی می کنند، باید چه کرد؟ در این برکه باید چه کرد؟ ما که در این کارگروه و جلسه هستیم و در خصوص عفاف و حجاب صحبت می کنیم، به چند نفر دسترسی داریم؟ بچه های ساکن در خوابگاه در کدام فضا و حباب زندگی می کنند؟ کانال های تلگرامی در اختیار چه افرادی است؟ یکی از شعارهای تلگرام این است که این فضا فضای امنی است؛ بله امن است؛ منتها برای تروریستها و قاچاقچی ها. به طوری که انواع مواد مخدر به راحتی خرید و فروش می گردد. کانال هایی نیز برای خودکشی در حال فعالیت هستند. با وجود این گونه فضاها، مرکز مشاوره دانشگاه، برای پیشگیری از خودکشی کلاس می گذارد. کدام مؤثرتر است؟ چند نفر در کارگاه ها شرکت می کنند و چند نفر عضو کانالها هستند؟ آیا این مسائل در ذات تکنولوژی است؟ خیر، اینها از عوارض شخصیت هایی است که برای این تکنولوژی، مدیریت و برنامه ریزی می کنند. آیا در فضای داخلی و واقعی، اگر کسی بخواهد در زمینه پورن و فیلم های مستهجن فعالیت کند، آیا می تواند یا خیر؟ گناه را نباید به گردن تکنولوژی انداخت. می توان فضای سالم تر را طراحی نمود و عفیفانه در آن رفتار نمود. مشکل این است که مدیریت فضای تلگرام و اینستاگرام با دشمنان است. زمانی که تلگرام فیلتر شد، مالک تلگرام چه کرد؟ چه عکس العملی نشان داد؟ در صفحه شخصی خود منتشر نمود که فیلم مورد علاقه من 300 است. بنابراین تا زمانی که این محاصره شکسته نشود، در مسأله عفاف و حجاب، موضع انفعالی خواهیم داشت و شاهد تلفات خواهیم بود. 5 راهکار اساسی برای شکست محاصره: 1. سواد رسانه ای 2. کوچ و بیرون آمدن از محاصره (گاهی آدمها خطر را می بینند، اما بخاطر انس نمی خواهند از فضا خارج شوند) 3. معماری، ساخت و زیست در فضای مجازی ایرانی 4. حضور جریان ساز در فضای مجازی 5. استفاده حداکثری از فضای حقیقی https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نظرات برخی از حاضرین در جلسه: آقای مدبر: من قبل از اینکه آمریکایی ها را مقصر بدانم، خودمان را مقصر می بینم. برخی از فیلمسازان ما فیلمهایی را می سازند که جای تأمل دارد. فیلم دختر آقای مخملباف، فیلم شرایط خانم کشاورز و ... 80 درصد اینترنت و فضای مجازی نیز دست خود ماست. بحث خیلی مهمتر از این حرفهاست. من خیلی منتظر ماندم تا شما موارد مهمتری را بیان کنید، اما شما گذرا از آنها گذشتید. چرا شبکه ملی اطلاعات ما راه نیفتاد؟ خوب بدیهی است که با این وجود، این محاصره اتفاق می افتد و حالت پیچیده ای هم ندارد. چرا حوزه در راه نیفتادن شبکه ملی اطلاعات اقدامی انجام نداده است؟ ما خودمان خود را محاصره کرده ایم نه دیگران. اگر موشک نداشتیم به ما حمله میشد و در این زمینه قدرت داریم ولی در خصوص پیام رسان چطور؟ آقای دکتر اسلامیان: خیلی منتظر بودم تا شما نقش مدیران و رهبران سیاسی را نیز بگویید و راهکار بدهید. شما هیچ مسئولیتی را برای آنها قائل نشدید. جوانان چطور باید بپذیرند؟ نخبگان یا از کشور رفتند و آنهایی هم که هستند، در حال تلف شدن هستند. چقدر از جوانان استفاده می شود؟ چقدر فرصت های شغلی هست؟ شما بحث لباس را مطرح کردید و گفتید مهندسی شود، اما آیا مدیریت بازار با جوانان است؟ وارد کنندگان چه کسانی هستند؟ سرمایه گذاران چه کسانی هستند؟ مگر فرماندهان جنگ چند ساله بودند؟ به آنها اجازه دادند و اعتماد کردند. اما چرا الان این مسئولیتها به جوانان داده نمی شود؟ دکتر زمانی بهابادی: پیام آتش به اختیار آقا به این معناست که به مدیران کاری نداشته باشید و خودتان اقدام کنید. بحث تلگرام و ... جزئی از یک پروسه یا پروژه ی جهانی است. به نظر بنده، این پروژه ای است که تبدیل به پروسه شده است. در مورد راهکارها، سواد رسانه ای را می پذیرم اما در خصوص کوچ، منظورتان کوچ از تلگرام است؟ بالاخره باید از تلگرام خارج شد یا خیر؟ در بین فرهنگی کاران دانشگاه، تفرقه ای در فعالیت در پیام رسان های داخلی افتاده است. با وجود تعدد پیام رسان های ایرانی، نمی توان برای ایجاد گروه های فرهنگی به توافقی رسید. خانم وظیفه شناس: ارائه شما بیشتر شبیه کلاس سواد رسانه بود تا کارگروه. شما می بایست بر روی راهکارها بیشتر مانور می دادید. با بیان موردی نمی توان به عملیاتی شدن رسید. صرفاً مطرح کردن اینکه در محاصره هستیم، چه کمکی به ما می کند؟ خانم اسلامیان: از عنوان ارائه، گمان کردم که راهکارهایی را برای شکست این محاصره ارائه خواهید داد. امیدوارم در جلسات بعد به تشریح راهکارهای خروج از محاصره تبلیغاتی و رسانه ای بپردازید. دکتر صابری فتحی: ما در کشور و بین مسئولین، شاهد یک دو دستگی برای تلگرام هستیم. عده ای موافق و عده ای دیگر مخالف آن هستند. در کشور چین شبکه ملی اطلاعات راه افتاده است و راه تمامی موارد دیگر از جمله جیمیل بسته شده است و برای استفاده از آن هیچ فیلترشکنی مؤثر نیست. در ایران دادستان یک چیز می گوید و رئیس دولت چیز دیگر. خوب مردم هم می گویند که دادستان بیشتر می فهمد یا وزیر؟ ظاهراً با برنامه، مسیرهای سرعت پیام رسان های ایرانی کند می گردد تا نتواند به فعالیت خود بپردازد. https://eitaa.com/umefafgaraei