eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
#عفت_در_اختلاط https://eitaa.com/umefafgaraei
🚫فمنیسم میگوید ظالمانه است و نشانه ی تبعیض یا است و در ، مرد خدای خانه و زن مطیع و فرودست است😳 ✍️در صورتی که دکتر هنری مکو می گوید: " زنها خواستار قدرت مردانه هستند، اما این قدرت باید در مرد باشد. مرد نمی تواند زنی را دوست داشته باشد که بر سر قدرت با او رقابت میکند و زن نمی تواند مردی را دوست داشته باشد که با او رقابت میکند." 📖اینکه آیه داریم (الرجال قوامون علی النساء) معناش این نیست که زن همه جا باید تابع مرد باشه یا اینکه زن باید همه کاره باشد. 💞این دو تا و هم هستند. یک جا مرد باید از سلیقه و خواست خودش بگذرد و یک جا زن. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔰 نسل جوان چگونه فلج می‌شود؟ 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان در تاریخ 1/3/98، در تبیین توطئه‌های نرم دشمنان فرمودند: «‌یکی از مهم‌ترین توطئه‌هایی که امروز علیه کشور و انقلاب ما دارد انجام می گیرد، توطئه‌ی فلج کردن #نسل_جوان است» و چند مورد از راه‌های آن را نام بردند. #توطئه_سرگرمی_به_شهوات https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی با عنوان اولویت های مواجهه با بحران جنسی در جامعه ایران چهارشنبه 29 خرداد مناظره کنندگان: حجت الاسلام مسعود زارعیان؛ کارگردان، تهیه کننده و مستندساز حجت الاسلام عبدالحمید صادقی؛ معاونت مؤسسه امام سجاد (ع) و دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ هیئت علمی و مدیر کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر سعیدی رضوانی چه باید کرد؟ اهمیت و اولویت راهبردها در چیست؟! چرا این انتخاب، تا این اندازه مهم است؟ انتخاب یک راهبرد معادل حذف راهبردهای دیگر "از سوی بسیاری از افراد" است. انتخاب و تأکید بر یک راهبرد (اِدعای اثربخشی) ، منجر به رکُود شدید سایر حوزه‌ های راهبردی میشود. اگر از میان سه فرد، راهکار دو فرد اشتباه باشد، دو بار اشتباه کرده اند. یکی اشتباه بودن راهکار است و دیگری اینکه فرصت را از راهکارهای دیگر گرفته اند. شاید مطالبه گری که راهکار من باشد، مورد نظر سایر همکاران نباشد و آنها به دنبال راهکار دیگری باشند. وضعیت موجود چیست؟ راهبردها و راهکارهای متناسب کدام است؟ مشکل بزه جنسی در جامعه ایران چه اهمیتی دارد؟ در چه مرحلهای است؟ مراحل تهدید: مخاطره: (Hazard) هر تهدید بالقوه که ایجاد خطر میکند؛ حادثه: (Accidence) ، فاجعه: (Disaster) ، بحران: (Crisis). مراحل تهدید جنسی: مشکل، مسأله، تهدید، بحران و انقلاب ملاک تشخیص مرحله تهدید: میزان اختلال در روند طبیعی و میزان قدرت پاسخگویی سامانه های محلی در این تشخیص، کمیّت و به ویژه کیفیت مهم است. میزان کمیت به راحتی در بلایای طبیعی قابل تشخیص است، اما کیفیت خیر. اگر بگویند همه مردم ایران هیز شده اند، به اندازه شنیدن تجاوز به یک زن، ناراحت کننده نیست. "نشانه ها چیست؟" احساس مشترک ما چیست؟ در کدام مرحلۀ اندلس سازی هستیم؟ چهار مرحله مقابله (مواجهه): پیشگیری، آمادگی، مقابله: (مسکّن، کاهش، حذف) و بازسازی مکانیسم های کنترلی و انضباطی و رفع نیاز فوری، اصلاح و تعدیل و تنظیم ساختارهای اجتماعی و تبیین https://eitaa.com/umefafgaraei
دکتر سعیدی رضوانی من (انشالله به اشتباه) به این نکته رسیده ام که ما در مرحله تبدیل به اندلس هستیم. به خلاف نظر برخی نخبگان، رتبه اهمیت حجاب و عفاف را بسیار بالا تصور می کنم و بنابراین بحث فساد جنسی را به سان مرض و بیماری مهلک و جامعه را به سان بیماری تصور می کنم که از بیماری خود آگاه نیست. لذا مداخلۀ قوی (مکانیسم هایی برای کنترل) برای جلوگیری از پدیده های جدیدتر در تقابل با عفاف و تقریباً حفظ وضع موجود و برخوردهای انضباطی با سرمنشأهای بدحجابی و بی عفتی های شدید (مثلاً طراحان لباس و سلبریتی های نمایشگر بدحجابی در صفحه های مجازی شان) است. بعد از برخورد با سرمنشأها، نوبت به افراد شناسنامه دار می رسد. کارمندان، دانشجویان و امثال آن و مرحله بعد، در صورت نیاز، نوبت برخورد با افراد کف خیابان می رسد که در این مورد، باید نهایت احتیاط و تدابیر لازمه را اعمال نمود. ضمناً در برخورد با افراد در محیط ها و کفِ خیابان، روش باید الاولی فالاولی باشد. یعنی با بدلباس ترین و غیرعفیفانه ترین جلوه ها و افراد، برخورد انضباطی شود و بعد از نوعی ثبات در وضعیت (بدتر نشدن)، می توان با بدترین جلوه های بعدی برخورد کرد (همراه با این راهبرد، باید به رفع نیاز فوری افراد در سن مناسب پرداخت). باید توجه داشت، این افراد در هر محیطی مثلاً دانشگاه، باید با توجه به اصل یاد شده، به لحاظ درصد خیلی اندک (مثلاً کمتر از 5 درصد) باشند. نکته بسیار مهم دیگر این است تا به حال به اصل کوششِ صحیح حداکثری توجهی نشده است و معمولاً به تجاربی در مورد موفق نبودن راهبردها و راه کارهای کنترلی، انظباطی دهه گذشته، استفاده می شود. این امر دقیقاً مانند این است که آزمایشی ناقص در تحقیقات تربیتی برای بررسی اثر یک روش تدریس انجام دهیم و سپس برای همیشه قائل به بی اثر بودن ان روش تدریس باشیم. تصور من از مطالبه ریشه ای با آنچه آقای زارعیان فرمودند متفاوت است. از نظر ایشان مطالبه آنقدر ریشه ای است که می شود اسم مطالبه را از روی آن برداشت. در یکی از کلاس های دانشگاه فردسی، وقتی صحبت از ازدواج سفید می شود، نیمی از دانشجویان برای ازدواج سفید اعلام تمایل می کنند و این حیرت آور است. اما محیط دانشگاه به گونه ای شده است که رعایت محرم و نامحرمی و صحبت از آن خنده دار شده است. من معتقدم که ما در مرحله مقابله هستیم. چون حمله هوایی و تهدید جنسی شروع شده است. الان باید با جامعه مثل بیمار مسکنی رفتار کنیم و دیگر زمان ریشه یابی نیست. https://eitaa.com/umefafgaraei
حجت الاسلام صادقی عرصه های حل مشکلات: 1. قانونگذاری مجازات (پیگیری تصویب قوانین لازم، مطالبه اجرای مصوبات از مسئولین، برخورد قضایی با عوامل اصلی جرم). 2. فضاسازی و موج آفرینی (برگزاری همایش و جشن، مسابقه، طومارنویسی، کمپین، تجمع و ...). 3. تأمین زیرساختها و زمینه ها. اگر کارهایی که تاکنون انجام داده ایم را انجام نمی دادیم، کمپین های فراتری از کمپین های در حال حاضر، شکل گرفته بود. مگر در برخی کشورهای اروپایی برخی رفتارهای خاص خصوصی، در محیط های عمومی صورت نمی گیرد؟ برخی آقایان می گویند که ما چون تجربه حکومت اسلامی را نداشتیم، نمی دانیم دقیقاً باید چه کرد! چند درصد آن دانشجویانی که در آن کلاس درس، تمایل خود را به ازدواج سفید نشان داده بودند، مجرد بودند و چند درصد متأهل؟ چند درصد آن افرادی که در سطح دانشگاه رفتارهای نامتعارف و دور از عفت دارند، مجرد و چند درصد متأهل هستند؟ اولین راهکار این است که رفع نیاز عاطفی صورت بگیرد و دومین راهکار تبیین است. ده ها نوع و مدل تبیین وجود دارد که بنا به تفاوت مخاطبان ارائه می گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
حجت الاسلام زارعیان: زمانی که حوض قرمز است، ریختن آب قرمز در آن چه فایده ای دارد؟ چرا هشتک ها و عکسهای آن مو وزوزی (علینژاد) دیده می شود؟ چون بر خلاف جهت حرکت می کند. ما به عواقب این کارها فکر نکردیم و اکنون آن فرد این چنین در مقابل ما قد علم کرده. آیا واقعاً باید این چنین سراغ حجاب رفت؟ رتبه حجاب در اولویت های استان خراسان 2 رقمی است و این نشان دهنده این است که مسئولین دستگاه های دولتی، اجماعی بر اهمیت آن ندارند. یک سمفونی واحدی برای حجاب وجود ندارد. الان برای اینکه بخواهیم بدانیم برای افزایش عفاف در سطح دانشگاه چه کنیم، راهکاری نداریم. ما برای کسانی حرف می زنیم که معتقد به حجاب هستند. برخی بر این باورند که موضوعات مهمتری از حجاب وجود دارد. عرفیات و شرعیات کیلومترها از هم فاصله گرفتند. راهکار من حکومت، اجتماع، آموزش و پرورش و خانواده است. انقلاب اسلامی مبارک بود و انشالله نیز به ظهور بیانجامد. اما ما واقعاً انقلاب اسلامی نداریم. من حرفی میزنم که بخواهم جایگاه بحث معلوم گردد. منظور من از مطالبه ریشه ای، دادن برنامه بلندمدت نیست. مشکل من نیز، همین هم آغوشی ها دختر و پسرها در داخل دانشگاه است. چه اشکالی دارد در خصوص عفاف و حجاب دانشگاه فردوسی صحبت کنیم نه کل جامعه ایران؟ ظاهر هم علاوه بر باطن مهم است، اما باید به بچه هایی که اعتقادات خوب ولی ظاهر نامناسب دارند، میدان داد. علینژاد بر روی حجاب تمرکز کرده، چون می داند که این حوزه پدر و مادر ندارد و کسی به آن نمی پردازد. بدحجابها و بی حجابها را نباید حذف نمود و باید با هم مسالمت آمیز زندگی نمود. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از نظرات برخی از حاضران در جلسه: آقای دکتر مغربی: در اول جلسه گفته شد که منابع محدود هستند. چرا؟ ما باید در حدی کار کنیم که خداوند در قیامت از ما انتظار دارد. مشکل ما بیشتر در بحث استراتژی است. ما در حیطه خود مسئول هستیم و مابقی دست خداست. به جای اینکه بگوییم چه باید کرد، کار کنیم و در این جلسه از تجارب خود برای یکدیگر بگوییم. باید کمپین خود را بزرگتر کنیم و ضمن این کار، هر کس به فراخور توان خود، مسئولیتی را بپذیرد. پیشنهاد من این است که باید برای مریض از کپسول چرک خشک کن استفاده کرد. ما باید با زبان خود فرد، با او صحبت کنیم. ما برای ارتباط با مخاطب خود تنها 3 ثانیه فرصت داریم. بیاییم یک نهضتی را به راه بیندازیم و جملات تکان دهنده را بر روی بُرد نصب کنیم و در مرحله بعدی، جلسه مباحثه برگزار کنیم. آقای دکتر عرفی شیرازی: گاهی صداهای مختلفی از خواص شنیده می شود. گاهی اساتید متدین و متشرع، نظراتی مغایر با هم دارند. برخی اساتید دانشکده الهیات با نظرات رهبری در خصوص حجاب مخالف هستند. نگاهی به نظرات روحانیون در خصوص حجاب اجباری، قابل تأمل است. در ضمن موضع آقای صادقی نسبت به اروپایی ها و غربیان چگونه است؟ گاهی از مشکلات پیش آمده در آن کشورها می گویند و بر این باورند که راه رفته آنان را نباید رفت و گاهی با برخی مثالها، رفتار آنها را تأیید می کنند. مثل اینکه می گویند دست دادن کارمندان زن و مرد در برخی ادارات ممنوع شده است. آقای مدبر عزیزی: اکثر مردم تحت تأثیر رسانه ها هستند و باید روی افرادی که تحت رسانه تغییر می کنند کار کرد. در مورد صحبت های آقای زارعیان خیلی ابهام دارم که لازم است طی جلسه ای چند ساعته، آنها را مطرح و به پاسخی روشن برسم. آقای عطاری: مدل ارائه مباحث و دو راندی که به آقایان اختصاص داده شد، جالب بود و در برخی بخش ها میشد که یکدیگر را تأیید یا رد کنند که جذاب بود. مثالی کوتاه در همین دانشگاه، تغییر رویه جامعه را به وضوح نشان می دهد. سال قبل در مهدکودک دانشگاه که اساتید و کارمندان دانشگاه، بچه های خود را به آن می سپارند، کلاس آموزش قرآن هم وجود داشت اما از مهر 97، کلاس آوازخوانی جایگزین آن گردید. در خصوص عادی سازی روابط دختر و پسر نیز حرکت های نامتعارفی انجام شده که سفر به خارج کشور جهت همایش، سخنرانی، شرکت در دوره و یا ... برخی اساتید، با همراهی دانشجویان دختر (به جای همراهی همسر و فرزند) تنها بخشی از آن حرکتهاست. آقای دکتر صابری فتحی: حکایت عفاف و حجاب در جامعه حکایت همان فیل مولوی است که هر کسی بخشی از آن را توصیف کرد. بحث عفاف و حجاب و انقلاب جنسی را باید کلی گفت. باید به موضوعات کلی نگریست و نباید آن را تبدیل به اجزا نمود. همه این ها سلسله وار و زنجیروار به هم وصل هستند. آن چیزی که بیشترین ضربه را وارد می کند، رسانه است. جدای از دولت، نیروی انتظامی نیز برای برخورد با بدحجابی اقدامی نمیکند. در صورتی که این اختیار را دارد. امروزه نمی توان رفتارهای سلبی انجام داد، چون مردم جری شده اند. چرا 300 کانال ماهواره در ایران است؟ چون هر کانال از یک طریق وارد شود و بر مردم تأثیر بگذارد. یکی از لحاظ فقهی، یکی سیاسی، یکی اعتقادی و ... تا تشدید ایجاد کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیا و فطرت کودک‼️ حتی بچه هم متوجه میشود که پوشش بد، عامل خیلی از مشکلات است😕 ولی بعضی از ما نه..... 😔😔 https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: افزایش و کاهش میل جنسی از دیدگاه طب سنتی با ارائه سرکار خانم منیره جعفریان، مدرس طب سنتی و مشاور گیاهان دارویی ⏰زمان: چهارشنبه 5 تیر ساعت 16:30 🔶 تکمیل مباحث جلسه گذشته (اولویت های مواجهه با بحران جنسی در جامعه ایران) ساعت 16 🔶 و اکران داستانی دست فروش ساعت 15:30 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 😊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفت_در_روابط_مجازی https://eitaa.com/umefafgaraei
#نفوذ_فرهنگی #جای_خالی_عفاف_در_تئاتر تصاویری از تئاتر "اتاق ورونیکا" رونوشت به وزارت ارشاد که تابستان شده و آنها در خواب زمستانی هستند 😐 https://eitaa.com/umefafgaraei
#سند_عفاف_و_حجاب 🚩تصویب کلیات سند حجاب و عفاف در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔹سند حجاب و عفاف که کلیات آن در 5 فصل به تصویب اعضا رسید، یک سند جامع و همه جانبه نگر بوده و قرار است اعضا در شور دوم که ورود به جزئیات است، اصول، ارزشها، راهبردها و تقسیم و نگاشت نهادی که بین 34 نهاد کشور صورت گرفته و همچنین مسیرها و نقشه راهی را که منجر به تحقق و اجرای اصول راهبردی این سند خواهد شد، مورد توجه قرار دهند. https://tn.ai/2040703 https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴 آلفرد کینزی #مجرم_جنسی که با تئوریزه کردن تجربه‌های جنسی خود، #جهل_مدرن_سکسولوژی را به اسم علم پایه‌گذاری کرد! https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴شاید ۲۰ سال پیش، کسی به مخیله‌اش هم نمی رسید که روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها، مردم شاید آنها را، در سالن های عروسی هم نمی دیدند... ⬅️اولین کار، گرفتن چادر از زنان ما بود... گفتند چادر حجاب برتر است و می‌شود برتر نبود! بین خوب و خوب ‌تر، خوب را هم انتخاب کنی، به جایی بر نمی‌خورد. می‌شود مانتوی گشاد و مقنعه بزرگ پوشید و با حجاب بود... حرف قابل قبولی بود؛ کسی نمی‌تواست به این حرف اعتراض کند. ⬅️ گام دوم، گرفتن مقنعه بود... می‌شود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. روسری‌هایی بود با ضلع بیشتر از یک متر، که تا کمر خانمها هم می‌رسید... ⬅️ما عادت کردیم به روسری‌هایی که هر روز آب می‌رفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضاً توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز نامیدشان تا مانتو... ⬅️چشم های ما متوجّه این آب رفتن نمی شد و آنقدر کم کم این کار را کردند که چشم ما عادت می‌کرد... ⬅️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند: بی‌حجابی معضل فرهنگی است؛ برای حل آن باید کار فرهنگی کرد... ⬅️سال ها گذشت و لباس ها آب رفت و کار فرهنگی در زمینه عفت و حجاب مشاهده نشد. برعکسش، فراوان کار‌های ضد فرهنگ در کوبیدن حجاب و عفت و حیا و غیرت در فیلم های سینمایی و مجلات و برنامه‌های عمومی یافت می‌شد...❎ ⬅️ امسال هم مد پوشش خانمها تغییر کرده است... و بدون تردید در یکی دو سال آینده این نیز کنار می رود.... ⬅️آن وقت... خدا عالم است که بعدش سراغ چه خواهند رفت... https://eitaa.com/umefafgaraei
از خاطرات بعد از اتمام دوره آموزشی، هنوز کار تقسیم، شروع نشده بود که فرمانده پادگان خودش آمد. به قیافه ها به دقّت نگاه میکرد و دو سه نفر، از جمله من را انتخاب کرد. ما را عقب یک جیپ سوار کردند و همراه یک استوار رفتیم بیرجند. جلوی یک خانه بزرگ، ماشین ایستاد. استوار رفت زنگ آن خانه را زد و بعد گفت : تو از این به بعد در اختیار صاحب این خونه هستی، هر چی بهت گفتند بی چون و چرا گوش میکنی. پیرزنی آمد دم در و استوار به او گفت: این سرباز رو خدمت خانم معرّفی کنید. وقتی رفتم اتاق خانم، گوشه اتاق روی مبل، یک زن با یک آرایش حال بهم زن، در حالی که پاهایش را خیلی طبیعی انداخته بود روی هم؛ دیدم. پا به فرار گذاشتم. زن با عصبانیت داد میزد برگرد بزمجه😨😱 پیرزن گفت: اگه بری میکشنت ها! از خانه زدم بیرون، آدرس پادگان را بلد نبودم ولی هر طوری بود، آن روز پادگان را پیدا کردم. بعداً فهمیدم آن خانه، خانه یک سرهنگ بود. ۱۸ تا توالت تو پادگان داشتیم که در هر نوبت 4 نفر مأمور نظافتشان بودند، بعنوان تنبیه یک هفته تنهایی همه توالتها را تمیز کردم.💦💧 صبح روز هشتم یک سرگرد، آمد و به تمسخر گفت : بچِه دهاتی! سرعقل اومدی یا نه؟ جوابش را ندادم. کفری تر ادامه داد: انگار دوست داری برگردی ویلا؟ خاطر جمع و مطمئن گفتم: این 18 تا توالت که سهله جناب سرگرد، اگه سطل بدی دستم و بگی همه این کثافتها رو خالی کن تو بشکه، بعد که خالی کردی تو بشکه، ببر بریز توی بیابون و تا آخر سربازی هم کارم همین باشه، با کمال میل قبول میکنم؛ ولی تو اون خونه دیگه پا نمی گذارم. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفت_بینایی #عفت_گویایی #عفت_شنوایی #عفت_لامسه 🔻زنا برای همه اعضای بدن هست... https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 5 تیر با عنوان افزایش و کاهش میل جنسی از دیدگاه طب سنتی با ارائه سرکار خانم منیره جعفریان، مدرس طب سنتی و مشاور گیاهان دارویی https://eitaa.com/umefafgaraei
در ابتدای جلسه کارگروه، مباحث جلسه گذشته (اولویت های مواجهه با بحران جنسی در جامعه ایران) توسط آقای دکتر سعیدی رضوانی و آقای ابوترابیان تکمیل گردید. بسمه تعالی سرکار خانم جعفریان تقسیم افراد جامعه به سه دسته متأهل هایی که از لحاظ جنسی دچار مشکلات شده اند. مطلقه هایی که دچار مشکل کنترل میل جنسی شده اند. نوجوانانی که دچار بحران بلوغ میل جنسی هستند. توصیه طب سنتی برای هر سه دسته افراد: اصلاح مزاج اصلاح تغذیه گیاهان دارویی کاهنده و افزاینده میل جنسی طبع و مزاج: طبایع ثابت اند. تمام بحث ما در مورد مزاجها است. وقتی دم و صفرا درخون به موازات هم زیاد می شوند، غلبه مزاج گرم به وجود می آید. از افزایش صفرا و سودا مزاج خشکی را داریم و از غلبه سودا و بلغم، مزاج سردی و از دم و بلغم، غلبه تری به وجود می آید و وقتی از هر چهار مزاج به نسبت مساوی در بدن داشتیم، مزاج معتدل بوجود می آید. موجود زنده برای ادامه حیات باید انرژی داشته باشد که این انرژی را از تغذیه بدست می آورد که غذاها ابتدا وارد معده، بعد روده و بعد از دیواره روده به صورت خون از طریق رگها و مویرگها جذب شده و در کبد پردازش می شود و بعد وارد گردش خون می شود و فضولات از طریق روده، دفع می شود. توقف زیاد فضولات باعث مشکلات روده، عصبانیت بدون دلیل، رنگ چهره تیره، ریزش مو و ضعف بینایی می شود. وقتی خون وقتی وارد گردش خون شد، مقدار هر مزاج که بیشتر بود، غلبه با همان مزاج است و با بررسی مشکلات هر فرد و علائم ظاهری، پی به مزاج برده و اقدام به درمان میکنیم. کبد اجاق بدن است و خون مثل قابلمه خورشتی است که اگر حرارت خیلی کم بود و خورشت خام بود، غلبه با بلغم است و اگر حرارت به اندازه بود، غلبه با دم است و اگر حرارت کمی زیاد شد و اطراف قابلمه گرفت و حبوبات در حال پرش شد، غلبه با صفراست و وقتی خورشت سوخت و ته دیگ شد، یعنی سودا غلبه کرده است. کبد حرارت را از کجا بدست می آورد؟ فشارهای عصبی، طلاق، مرگ ومیر عزیزان، داروهای شیمیایی، غذاهای سودازا، نگهدارنده دار و مطالعه زیاد. بنابراین مردان متأهلی که دم و صفرا هستند و همسرشان بلغمی است، معمولاً تعدد زوجات و ازدواج موقت دارند و تنش های زیاد بین فرزندان و خانواده به وجود می آید و سایر عوارض. اگر زنان متأهل گرم باشند و همسرانشان سرد، یا طلاق می گیرند یا متأسفانه دچار روابط نامشروع می شوند. https://eitaa.com/umefafgaraei
عوامل تشخیص ساده تر مزاج: سن، فصل، گروه خون و تیپ ظاهری و شخصیتی معرفی مختصر مزاج ها 1. دموی ها: رنگ پوست سرخ و سفید، چشمها معمولی، قفسه سینه پهن، گرم هستند، دیر عصبانی می شوند، پرکاری تیروئید، قد متوسط، رنگ ادرار ناشتا لیمویی، خانمهای دموی زود باردار می شوند و زود سقط می کنند و ... 2. صفراوی ها: رنگ پوست و سفیدی چشم زرد است، زود عصبانی میشوند و زود آرام می شوند، قد بلند هستند، چشمها از حدقه به طرف بیرون است، لاغر هستند، به درد کارهای مدیریتی می خورند، رنگ ادرار ناشتا زرد، کم کاری تیروئید و .... 3. سوداوی ها: رنگ پوست تیره، لاغر، کوتاه قد، چشمها ته دره، اطراف دهان و چشمها تیره، زود عصبانی می شوند، تفکر زیاد است، خواب کم و سبک و ... 4. بلغمی ها: رنگ پوست سفید، خونسرد و بی خیال، چشمها پفی، چاقی از جنس چربی، قد کوتاه، کینه شتری دارند، خواب عمیق دارند و ... در بین مزاجها، دموی ها میل جنسی بالا و توان جنسی بالا دارند. صفراوی ها میل جنسی پایین و توان بالا دارند. سوداوی ها میل بالا و توان پایین و بلغمی ها میل پایین و توان پایین دارند. 5. گرمی: خارش، سوزش، بوی بد عرق، فعالیت زیاد، عجله، حافظه قوی، برونگرا، بی حیا، رشد و قد بلندی، موی مشکی و ... 6. خشکی: خشکی باعث می شود شخص یک دنده و لجباز باشد، موها موخوره دارد، لاغری، خواب کم، تمرکز کم، بیش فعالی زیاد، متزلزل هستند، غیرمنطقی، بی صبر و عجول و ... 7. سردی: برای تشخیص غلبه سردی، معمولاً قد کوتاهی، تنبلی، موهای کم پشت، ترشحات از بینی و چشم و رحم و گوش زیاد، معمولاً ترسو وکینه توز، درونگرا و خجالتی و ... 8. تری: تری باعث انعطاف می شود، خواب عمیق، موها لخت، چاقی، عرق زیاد دست و پا و ... منطقه جغرافیایی در غلبه مزاج نقش مهمی دارد. مثلاً در مشهد به علت خشکی منطقه، معمولاً زنان مشهدی کمر به بالا گرم و کمر به پایین سرد هستند. حضور فعال و موفق در جامعه دارند و گاهی از مردها جلوتر هستند و اغلب در سلام و علیک خصوصی با همسرشان مشکل دارند. اصلاح مزاج و اصلاح تغذیه برای هرسه گروه: 1. رفع یبوست 2. تعادل مزاج و رفع غده های بدن، سم زدایی، رفع خشکی مزاج و بیش فعالی 3. ترک غذاهای سودازا مثل سوسیس، کالباس، چیپس و پفک، عدس، بادنجان، غذاهای دودی، کنسروی، غذای بیات، رب و ... 4. استفاده از سم زداها برای زیبایی چهره، آرام بخشی قوی، خونسازی، مثل مصرف زرشک و عناب با یکدیگر و مصرف سیاه دانه بعد از غذا (غیر از دوران خاص بانوان) 5. مصرف غذاهای سودازدا (رفع غلظت خون) از قبیل آبگوشت، غذاهای آبپز، بخارپز، نخودآب، شیرینی جات طبیعی، ترشی جات طبیعی، خورشتها و ... 6. تقسیم ساعات روزانه به یک قسمت کار، یک قسمت خواب، یک قسمت تفریحات و کارهای شخصی، ایجاد آرامش روحی، سفر و ... 7. مدیریت فشار عصبی و فرار از زیر دیوار شکسته گیاهان دارویی مؤثر در کاهش میل جنسی: 1. اگر زن یا مرد متأهل و سرد مزاج است، باید سعی کند مزاج خود را گرم کند و از گیاهان دارویی افزاینده میل جنسی استفاده کند. 2. اگر زن یا مرد مطلّقه هستند و یا نوجوان و جوان هستند و گرم مزاج، باید مزاج خود را سرد کنند. بعضی از گیاهان دارویی کاهنده میل جنسی: کافور، نیلوفر آبی: برگ (سرد و تر)، بذر (سرد و خشک) و ریشه (گرم و خشک)، سداب:گرم و خشک و رازک، ریشه شیرین بیان، گنه گنه، پنج انگشت، رازیانه، تخم شنبلیله، تخم یونجه، شاهدانه و .... افزاینده های میل جنسی برای متأهلین: آنفوزه، آب هویج، آب زردک، انار، هلو، خرما، توت، تره، موز، سیر، شقاقل، نارگیل، پسته، دارچین، فلفل سیاه، زنجبیل، خربزه، زعفران، بذر تره، هل سبز و .... قابل توجه اعضای محترم کانال: محتواهای فوق مورد تأیید و یا رد کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی نمی باشد و صرفاً مطالب بارگذاری شده، خلاصه ای از محتواهای ارائه شده توسط سخنران محترم می باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از برخی از نظرات اعضای محترم حاضر در کارگروه: آقای دکتر سعیدی رضوانی: نمی خواهیم بگوییم که تمام مشکلات همسرانی که از هم جدا می شوند، این است که ناسازگاری های جنسی دارند. اما شواهد بسیاری حاکی از آن است که درصدی از طلاقها و اختلافات زوجین، ناشی از همین مسأله است که انشالله می تواند با مدیریت میل جنسی، از وقوع آن جلوگیری نمود. اما نکته ای که در خصوص طب سنتی مهم به نظر می رسد این است که در برخی بیماری های صعب العلاج که بیمار در حال درمان با داروهای شیمیایی است، بهتر است که طب سنتی ورود نکند تا بیمار با همان روش درمانی خود، معالجه گردد. چون بعضاً مشکلاتی در این خصوص دیده شده است. آقای دکتر رسولی: شما ترکیبهایی معرفی کردید که فیبر هستند و فیبرها توسط بدن جذب نمی شوند. اسفناج را چه به صورت پخته و یا خام مصرف کرد، جذب بدن نمی شود. خیلی از فرمولهایی که توسط شما و به توصیه اساتید شما ارائه شد، جذب بدن نمی شوند و اصلاً یکی از دلایلی که طب شیمیایی طب سنتی را قبول ندارد، همین مسأله است. برخی موارد را که مطرح کردید، متأسفانه جایگاه علمی ندارد و می بایست مطالعه بیشتری بر آنها صورت بگیرد و با دقت بیشتری نسبت به بیان و ارائه آنها اقدام نمایید. از قبیل آدم ژله ای، نحوه خروج اشعه و عناصر خاک و باد و ... آقای دکتر عرفی شیرازی: وقتی شما مشخصات تبع و مزاجها را می گفتید، من نتوانستم تشخیص بدهم که بنده جزء کدام دسته قرار می گیرم. آیا این امر طبیعی است؟ و اینکه به نظر آمد که شما بیشتر از روی حدس، اقدام به تشخیص مزاجها می کنید. مورد دیگر اینکه بیشتر از ویژگی های ظاهری افراد به تبع هر کس می رسید یا ویژگی های درونی آنها؟ حجت الاسلام صادقی: برخی از فرمول هایی را که شما بیان نمودید، فرمودید همگانی هستند و همه می توانند آنها را مورد استفاده قرار دهند. اما گاهی اینگونه نیست و نمی توان چنین توصیه ای به افراد نمود. همین امر حجامت را طب امروز، به این نتیجه رسیده است که برای همه افراد مورد نیاز نیست. مورد بعدی اینکه تعریف افراد مختلف از بیش فعالی متفاوت است؟ گاهی بچه واقعاً بیش فعال نیست و سیر و حالت طبیعی خود را دارد، اما گفته می شود که بیش فعال است و در صدد درمان آن برمی آیند. آقای دکتر اسلامیان: کارکرد طب سنتی و داروهای گیاهی بر درمان انسان اثبات شده است و سهم گیاهان دارویی و طب سنتی بر کنترل میل جنسی، می تواند از نظر علمی مورد بررسی قرار بگیرد. نکته بعدی اینکه انسان تحت تأثیر متغیرهای متعددی است و نمی توان بر اساس یک عامل، توصیه ای به او نمود. به هر حال طرح این گونه مباحث، فتح بابی است تا به تربیت جنسی، از این منظر نیز نگاه شود. https://eitaa.com/umefafgaraei