eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا آقای دکتر اسلامیان: پارادایم نوین زیست جنسی (انقلاب جنسی): تغییر پیش فرض های ذهنی، تحول در مفهوم زیبایی و ارزش زنان، دگرگونی معنادار حجاب و پوشش بانوان، ترویج نگاه رنگی به ازدواج، کسب و کار و بازاریابی جنسی، زیست جنسی نامشروع در فضای مجازی، کنش های هدفمند رسانه ای، متداول سازی گفتار پورنوگرافیک، گردشگری جنسی، قاچاق جنسی، انفعال مراجع قانونی و کنشگران تربیتی. تغییر پیش فرض های ذهنی و نگرش افراد در زمینه زیست جنسی: بازتعریف روابط با جنس مخالف، تغییر نگرش افراد نسبت به ازدواج (افزایش نرخ تجرد)، تغییر نگرش افراد نسبت به تعهد و غیرت جنسی، تغییر نگرش افراد نسبت به جایگاه و ارزش خانواده. تحول در مفهوم زیبایی و ارزش زن: بازتعریف مفهوم ارزش زن، ترسیم هدفمند مختصات زن زیبا، ترویج راهکارهای نامتعارف در افزایش زیبایی زنان (نظیر عمل های جراحی زیبایی، استفاده افراطی از ابزار آلات آرایشی زنانه و ..). ترویج نگاه رنگی به ازدواج: تعریف ازدواج سفید در غرب: ازدواج فرمالیته یا مصلحتی برای کمک به یکی از طرفین ازدواج، بدون هرگونه رابطه جنسی؛ ازدواج بنفش: تعهد زوجین نسبت به مخفی نگه داشتن روابط همجنس گرایانه طرفین بدون هرگونه رابطه جنسی بین زوجین؛ ازدواج خاکستری یا سیاه: هم باشی یا هم خانگی زن و مرد بدون ثبت قانونی و شرعی (این شکل از راوبط جنسی در ایران جهت تطهیر این نوع رابطه، به ازدواج سفید مشهور شده است). کسب و کار و بازاریابی جنسی: استفاده از زنان زیبارو در تبلیغ برندها و محصولات تجاری، خرید و فروش ابزار روابط جنسی، تبلیغ روش های درمانی و داروهای خاص در بهبود روابط جنسی، تولید ابزار و وسایل شبه جنسی (اسباب بازی ها، بازی های مجازی و ...). متداول سازی گفتار پورنوگرافیک در فرهنگ عامیانه و اجتماعی: افزایش کاربرد لطیفه ها و جوک های جنسی، رشد روز افزون استفاده از دیالوگ ها با تم جنسی در فیلم ها و سریال ها، عادی سازی گفتگو در خصوص مسائل مرتبط روابط جنسی در برنامه های تلویزیونی، از بین رفتن قبح گفتگو در خصوص مسائل جنسی در محیط های شغلی، روابط همسالان، در دانشگاه ها و مدارس. زیست جنسی نامشروع در فضای مجازی و سایبری (پیامدها): روایت به جای کنش: در فضای مجازی «روایت» و «تخیل» جایگزین «کنش» در عمل جنسی می شود و نتیجه آن سرکوب فیزیولوژیک غریزه جنسی یا خودارضایی است که اثرات فیزیکی و روانی جنسی را به همراه دارد. عادی سازی تدریجی روابط نامشروع: کانال ها و گروه های خاص در شبکه های اجتماعی، به طور آشکار به تبلیغ روسپی گری و معرفی کیس های روسپی می نمایند و این امر باعث عادی سازی و قبح زدایی تدریجی این گونه روابط می شود. حریم خانواده آماج چشمان نامحرم: به اشتراک گذاری عکس ها و کلیپ های خانوادگی در فضای مجازی، بعضاً زمینه سوء استفاده و شکستن حریم خصوصی افراد را فراهم می سازد. https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا آقای دکتر سعیدی رضوانی: نگاهی آسیب شناسانه به وضعیت «عفاف و حجاب» در کشور (منبع: مشرق نیوز، تیر 1398) عوامل ایجاد انحرافات در کشور با تأکید بر حجاب (منبع: مشرق نیوز، تیر 1398). طبق طرحهاي نظرسنجي ایسپا در خصوص ارزشمندي حجاب با شاخص ميزان تمایل مردم به حجاب، در سالهاي 1385 و 1393: کاهش پوشش اسلامی مطلوب از پنجاه و چهار و چهار درصد به سی و پنج و یک درصد. گزارش صریح مرکز بررسی های استراتژیک درباره «وضعیت حجاب در ایران» (بهمن 1396، ایسنا): افت 10 درصدی رعایت حدود شرعی پوشش و کاهش 10 درصدی چادریها تا سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۸۶ افزایش افت رعایت حدود شرعی (۱۰ تا ۲۰ درصد) در طول ۱۰ ماه آغازین دولت یازدهم و کاهش الگوهای رسمی چادر و مانتو - مقنعه آمار تردد زنان در طبقات مختلف در سطح شهر مشهد: گروه زنان آسیب دار: (زنان مهاجم: 1 درصد، زنان متخلف: 5 درصد و زنان غافل: 37 درصد) گروه زنان بدون آسیب: (زنان هوشیار: 14 درصد، زنان منضبط: 33 درصد و زنان مروج: 10 درصد). آمار ازدواج و طلاق سال 1396 (ابوترابی، مشرق نیوز) ۶۰۸ هزار و ۹۷۷ مورد ازدواج ۱۷۴ هزار و ۵۹۷ واقعه طلاق آمار ازدواج و طلاق سال 1397 (ابوترابی، ایرنا) 549 هزار و 861 مورد ازدواج 174 هزار و 698 مورد طلاق وضعیت نگران کننده: به گفته بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی، در 10 سال اخیر ازدواج در استان به‌طور میانگین 3 درصد کاهش و طلاق، 5.6 درصد افزایش داشته است و چنان چه این روند ادامه داشته باشد، در سال 1409، وقایع ازدواج و طلاق با هم برابر می‌شوند. در ایران رشد میزان تک زیستی در بین کسانی که قبلا متأهل بوده‌اند، بیش از افراد مجرد است. با وجود این، حساسیت فرهنگی در مورد افراد مجردی که تنها زندگی می‌کنند‌، بیش از سایر افراد تک زیست است. حال سؤال این است که وضعیت موجود کشور ما چیست؟ راهبردها و راهکارهای متناسب کدام است؟ مشکل بزه جنسی در جامعه ایران در چه مرحلهای است؟ مخاطره، حادثه، فاجعه و یا بحران؟ در انقلاب جنسی، معروف منکر و منکر معروف می شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از نظرات برخی از اعضای حاضر در کارگروه خانم اسلامیان: وقتی که مسئله ای به بحران تبدیل می شود که دربارۀ آن دیدگاه های مخالف و موافق زیادی شکل می گیرد. به اعتقاد من ما در مرحله بحران هستیم. حتی ما که افراد مذهبی هستیم و غالباً از یک طیف هستیم، باز هم دیدگاه های متفاوتی در خصوص صیغه و ازدواج موقت داریم و در این موارد دچار چالش هستیم. حتی این مشکلات و مسائل جنسی، در شهرهای مذهبی و شهرها و روستاها نیز وجود دارد. خانم درویش زاده: اگر وضعیت فعلی و فساد جنسی برخی از افراد جامعه را نسبت به کل جمعیت ایران بسنجیم، در حد فاجعه نیستیم. اما با توجه به اینکه یک جامعه اسلامی هستیم، همین تعداد فساد نیز زیاد است و متأسفانه همین تعداد نیز بدجور می تازند و گسترش می یابند. ازدواج مرد زن دار، چند همسری و ... فی نفسه اشکالی ندارد. چرا که بزرگان ما در گذشته دارای چند همسر بودند و روابط خوبی نیز بین همسران آنها برقرار بود. فاصله زنا و نکاح، تنها یک جمله یک خطی است و تمام دغدغه ما این است که روابط جنسی در چارچوب خود باشد. دکتر عرفی شیرازی: اگر ازدواج سفید بد است، ازدواج موقت به چه دلایلی بد نیست؟ اگر ازدواج سفید در ایران با این سبک انجام می شود، نه به آن صورتی که در خارج از کشور مطرح است، به این معناست که ما در بحران هستیم. اینکه دکتر اسلامیان فرمودند پیش فرضها مهم است، من اکنون می خواهم پیش فرض خودم را خط خطی کنم. بر این اساس، ما اگر ازدواج سفید را پذیرفتیم و در جامعه هم تا حدی رایج شده است و با اینکه اینقدر ازدواج سفید را بد می دانیم؛ اگر ازدواج موقت، حتی بین دختر و پسر مجرد نیز رایج شده بود، باز هم ازدواج سفید را اینقدر بد می دانستیم؟ خانم باروتی: متأسفانه سن روابط جنسی نامشروع در ایران بسیار پایین آمده و این مسأله در سال های گذشته به این شدت مطرح نبوده است. دکتر رسولی: نکته ای که به نظر می رسد در بحث امروز مغفول مانده است و می تواند در نگاه ها مؤثر باشد، محتواهایی است که در دانشگاه ها تدریس می شود. در این محتواها همه چیز هست جز وحدانیت و خدا و دین. آیا همه دین، همانی است که در دوره ابتدایی خوانده ایم؟ دانشجو را می توان با آموزش مسائل دینی آگاه نمود. چرا که غالب افرادی که به ازدواج سفید رو می آورند دانشجو هستند. اما در خصوص اینکه الان در چه مرحله ای هستیم، نمی توان بدون جمع آوری اطلاعات و داده های میدانی، اظهار نظر نمود. آقای مدبر عزیزی: متأسفانه اصطلاح ازدواج سفید بین دانشگاهیان رد و بدل می شود و به هیچ وجه نیز راضی نیستند که این اصطلاح را تغییر دهند. شبکه های ماهواره ای این بحث را پیش کشیدند و حتی صدا و سیما نیز، در خصوص تبیین این مسأله اقدامی انجام نداده است. چرا که ازدواج سفید در خارج از کشور، به معنای سفید ماندن شناسنامه نیست ولی در ایران اینگونه است. شواهد، گزارشات، عکس العملها، کودک آزاری های جنسی و .. را که در کنار هم قرار دهیم، متوجه می شویم که شرایط بسیار سخت شده است، اما معتقدم که نمی توان در این زمینه اظهار نظر قطعی نمود. هر چه رسانه غالب می گوید، جامعه نیز به آن فکر می کند. در بسیاری از مدارس و دبیرستان های مشهد، اگر بخواهیم آماری در خصوص ارتباط با جنس مخالف به دست آوریم، آماری کمتر از 70 درصد ارائه نمی شود. دکتر صابری فتحی: مباحث مطرح شده نشان دهنده آن است که در خصوص مسائل جنسی، می توان رد پای دشمن را پیدا کرد. در خصوص اینکه در چه مرحله ای از بزه جنسی قرار داریم، باید تحقیقی میدانی انجام داد. با اینکه وضعیت پوشش و رفتار در جامعه ناهنجار شده است، اما باز هم دانشجوهایی که مانتوهای جلوباز می پوشند از دانشجوهای محجبه کمتر هستند. مؤسسه گالوپ آمریکا از مردم آمریکا در خصوص میزان همجنسگرایی نظرسنجی کرده بود و مردم بر این باور بودند که 23 درصد افراد جامعه گی و لزبین هستند و این آمار فراتر از آمار واقعی بود و تصور مردم از واقعیت متفاوت بود. https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: سند مؤسسه بین المللی دیده بان خانواده؛ تهدیدهای پنهان 2030 (بخش دوم) با ارائه دکتر علیرضا رسولی، مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی ⏰زمان: چهارشنبه 2 مرداد ساعت 17:30 و اکران مستند ققنوس ساعت 16:50 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 😊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔹کمپین مادران آمریکایی برای تحریم انیمیشن Toy Story 4 🔻مؤسسه «یک میلیون مادر» کمپینی برای تحریم انیمیشن Toy Story 4 به راه انداخته است. دوازده هزار مادر آمریکایی تا به امروز، به این کمپین پیوسته و خواستار جلوگیری از پخش این انیمیشن شده اند. 🔻دلیل اعتراض مادران آمریکایی، نمایش یک کودک با دو مادر در بخشی از این انیمیشن است. این مادران برای جلوگیری از نمایش محتوای همجنسگرایانه به این کمپین پیوسته اند. 🔻 کمپانی والت دیزنی پیش از این، آثار مشابه دیگری در گذشته تولید و منتشر کرده که نشان دهنده نفوذ لابی همجنسگرایان در این کمپانی است. https://eitaa.com/umefafgaraei
در نیویورک مردی ۲۷ ساله که تلاش کرده بود به یک پیرزن ۷۴ ساله تجاوز کند 😷، توسط پلیس بازداشت شد! سؤال این جاست که چطور این همه سال آزادی و دوری از حجاب، هنوز چشم و دل غربی ها را سیر نکرده؟!؟ و چطور این همه آموزه های #سند۲۰۳۰ هنوز تأثیری نگذاشته؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چیست؟ عفاف یعنی قدرت خودکنترلی بر رفتار عفاف یعنی کنترل تمایلات درونی، از نگاه کردن و در دل داشتن گرفته تا مراحل بالاتر بدون عفاف چه مضراتی دارد؟ عدم تناسب ظاهر با باطن جلوه گری با پوشش با رنگ و مدل پوشش تعاملات صمیمی با نامحرم استاد بیاتی https://eitaa.com/umefafgaraei
تهاجم فرهنگی در روسری های کودکان 😔👆👆👆 https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفاف_و_حیا 🔻منتسکیو (متفکر و پژوهشگر فرانسوی): از دست رفتن عفت زنان به قدری تأثیرات بد و معایب و نواقص تولید می کند و روح مردم را فاسد می سازد که اگر کشوری دچار آن شود، بدبختی زیادی از آن ناشی می گردد؛ به همین جهت قانون گذاران همواره عفت را به زنان توصیه می کنند و از آنها وقار و رعایت موازین اخلاقی را توقع دارند. 📚 منبع: روح القوانین، ص226 https://eitaa.com/umefafgaraei