eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
977 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت الاسلام بیاتی: به دلیل اینکه سیر نزول آیات تمام شده است و 1400 سال هم گذشته است و از انقلاب ما هم 40 سال گذشته است، ما در تمام چهار مرحله قدم برداشتیم. حرف من سر درصد است و ما باید اکثریت را در نظر بگیریم. با وجودی که قبول داریم که افرادی در این مراحل در حال رفت و برگشت هستند ولی قابل تشخیص است که در کدام مرحله هستیم. مثل قیمت ارز که شناور است، اما در لحظه مشخص است که قیمت آن چقدر است. اکثریت جامعه ما در این لحظه در کجا قرار دارند؟ ما مرحله اول را طی کردیم و چیزی به اسم عفاف در جامعه ما وجود دارد و همه از آن دفاع می کنند. تثبیت عفاف نیز صورت گرفته است. ما در مرحله سوم و بیان هنجارها هستیم و هنوز این مرحله را رد نکرده ایم. ما بخاطر حفظ حجاب، برخی از مصادیق دیگر عفاف را نمی بینیم و از حفظ آنها غافل شده ایم. اگر ما مصادیق عفاف را سنگرهایی فرض کنیم، سنگر حجاب فتح شده است و سایر سنگرها نیز در حال فتح شدن هستند، اما ما تمام تمرکز خود را بر سنگر فتح شده حجاب قرار داده ایم و احساس یأس می کنیم. طرح بنده، طرح مقابله با بی عفتی های بزرگ می باشد که باید یک مطالبه عمومی نسبت به آن شکل بگیرد. مثلاً زنا کم کم دارد فتح می شود. عمومی نشده است ولی اینکه اعلام می شود 5000 خانه مجردی در تهران وجود دارد، این یعنی چه؟ این را در 2 یا 4 ضرب کنید، چند می‌شود؟ بسیار زیاد. یا در خود ارضایی طبق آمارها تا 50 درصد پیش رفته ایم. ادامه دارد ... https://eitaa.com/umefafgaraei
# سبک زندگی عفیفانه جلسه سوم: دوشنبه 26 شهریور 1397 با ارائه حجت الاسلام بیاتی https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا حجت الاسلام بیاتی: ما به عفاف نگاهی منظومه ای و شبکه مسائلی داریم. وقتی درباره عفاف صحبت می کنیم در سه لایه تقویت کننده های عفاف، تخریب کننده های عفاف و نمایشگرها، نشانه ها و نمادهای عفاف (که از عفت فرد خبر می دهند) بحث می کنیم. بی عفتی از نظر ما صرفاً برقراری رابطه جنسی نیست. فردی که در قلب و ذهنش کس دیگری را دوست داشته باشد (مثلاً همسر برادر)، نوشتاری و یا به صورت گفتگویی، ارتباط با نامحرم داشته باشد و از آن کسب لذت بکند و نمایاندن زیبایی های خصوصی نیز، بی عفتی محسوب می گردد. منظور ما از عفاف خویشتن داری جنسی است. یعنی افراد توان و قدرت مهار غرایز جنسی خود را دارند. مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی که در مورد عفاف و حجاب است، در زمان احمدی نژاد تصویب شد اما ریالی برای آن بودجه در نظر گرفته نشد. این مصوبه 308 بند و 26 ارکان دارد ولی مشکلش این است که عفاف را حجابی دیده است. البته در این 308 بند، به موارد ناچیزی از عفاف توجه شده است ولی مشخص است که طراحان این طرح به حوزه های عفاف اشرافی نداشتند و به جوانب طرح نپرداختند. به نظر می رسد که نظام عزمی در این زمینه تاکنون نداشته است و احساس ضرورتی را در این مورد نداشته است و باورش این بوده است که با درست شدن حجاب، عفاف نیز درست می شود. در آموزش و پرورش نیز هیچ ردپایی از اقدام برای خویشتنداری بچه ها دیده نمی شود. در حالی که در آموزش و پرورش برخی از ایالتهای امریکا، این یکی از وظایف آموزش و پرورش می باشد و والدین می توانند در این خصوص از مدارس انتظار داشته باشند. هیچ برنامه ای برای خویشتنداری دانش آموزان وجود ندارد و این بچه ها زمانی که وارد دانشگاه می شوند به مشکل برمی خورند. طبق تحقیقی که در برخی دانشگاه های شهرهای بزرگ صورت گرفته است، 90 درصد دانشجویان دوستی (حداقل گفتگو و از حداکثر آن آمار دقیقی در دست نیست) با جنس مخالف را تجربه نموده اند. ما در خصوص عفاف، در کدام مرحله از 4 مرحله قرار داریم؟ ما وقتی اولویت های مسأله عفاف را درک کنیم، اینقدر بیخود روی مسأله حجاب غیرتی نمی شویم. ما در ذهن خود برای حجاب و رابطه آن با اسلام در ذهن خود معنایی را تعریف کردیم و در این 40 سال به شدت تبلیغ کردیم، که آن را ملازم را با اسلام دانستیم. آیه حجاب در چه سالی نازل شد؟ سوره 94 (سوره احزاب) و سوره 104 (سوره نور) در سال چندم بر پیامبر نازل شد؟ سال سوم هجرت تازه حجاب همسران پیامبر نازل گردید و سال هشتم خداوند حجاب حداقل را بیان فرموده است. پس می تواند حکومت اسلامی باشد ولی حجاب نباشد؛ به دلیل عدم آمادگی افراد. بنابراین حجاب پیش فرضی به نام عفاف دارد. ما حجاب را برای عفاف می خواهیم. خدا حجاب را برای چه مطرح کرده است؟ وجود پرده در اتاق برای چیست؟ اگر پنجره برداشته شود، حکم پرده چه خواهد بود؟ اگر دیواری نباشد، حکم پرده چه خواهد شد؟ می توان در جایی که پنجره وجود ندارد، پرده را به کمک داربست نصب نمود؟ ما در سال 1397 مشکلات و بی عفتی هایی در حوزه های مختلف داریم که بعضاً در برخی ها سکوت مطلق داریم، در برخی کمی توجه و در برخی حساسیت داریم. چرا حساسیت در حجاب از سایر مسائل ویرانگر در عفاف، بیشتر است؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
بنابراین در مراحل 1. ارزشگذاری عفاف: مردم عفاف را ارزش بدانند و حکومت نیز اعلام کرده باشد. 2. تثبیت ارزش: اکثریت افراد خود را نسبت به آن ملتزم ذهنی بدانند. حتی یک فرد بی عفت نیز می گوید که آدم باید باعفت باشد. سازمان تبلیغات اسلامی در مطالعه ای به آمار 95 درصدی باور به عفت افراد جامعه رسیده است. 3. هنجار سازی عفاف: توجه به تمام مصادیق عفاف (متأسفانه بی عفتی ندانستن برخی از مصادیق بی عفتی در جامعه امروز ما و عدم الزام دانستن برخی موارد وجود دارد. مثل نگاه طولانی مدت به نامحرم حتی در جامعه متدینین) اگر بخواهیم عفاف اسلامی و نه عفاف عرفی داشته باشیم، باید تمام مراتب را رعایت کنیم. اما همه مراتب را نمی توان دفعی انجام داد. بایستی برای هر مورد حد و خط قرمزی تعیین شود و جامعه اسلامی در مواردی که آن حدود لحاظ نشود، اقدامات لازم را انجام بدهد. در این صورت اگر برخورد شود، جامعه نیز همراهی می کند چون مورد مقبولیت قرار گرفته است. نمودار مراتب بی عفتی از کم به زیاد قلبی و ذهنی نوشتاری سمعی کلامی بصری جلوه گری و نمانیدن زینت (حجاب) لمس بوسه جنسی (زنا) - در تحقیقی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1391، در 31 مرکز استان صورت پذیرفته است، تعیین شده است که چند درصد افراد حجاب شرعی خود را رعایت می کنند (در نظر گرفتن 27 آیتم برای هر فرد اعم از آقا و خانم). طبق این مطالعه که برای مترددین است، 65 درصد مراکز استانها حجاب شرعی خود را رعایت نمی کنند. بدحجابها به سه دسته غافل، متخلف و معاند (به شکل بدن نما و استفاده از رنگهای کاملاً غیر متعارف) تقسیم می شوند. حدود 55 درصد بدحجابها غافل هستند و تنها 10 درصد آنها متخلف و معاند هستند. با حجابها نیز که 35 درصد هستند، به سه دسته مروج، منضبط و هوشیار تقسیم می شوند. پیشنهاد و طرح ما این است که باید با بی عفتی های بزرگ مقابله صورت بگیرد و ممنوع بودن این بی عفتی ها اعلام گردد و برای آنها قانون گذاری شود روی آن کار رسانه ای صورت بگیرد. به بی عفتی های کوچک نیز اهمیت قائل هستیم ولی تصّور اجرای تمام احکام اسلامی صحیح نیست. مثلاً سنگ بنای صحبتها و گفتمانهای خود را حجاب قرار ندهیم و به بی عفتی های بزرگ و شدید بپردازیم. بی عفتی های بزرگ کدامها هستند؟ ملاک تعیین مراتب عفاف 1. گناه کبیره بودن (مثل خود ارضایی) 2. جرم انگاری و تعیین مجازات علنی و بازدارنده در دین دارند (ورود حدود و تعزیرات به این موارد) 3. شدت قبح فطری، عقلی و اجتماعی (واکنش شدید افکار عمومی) 4. نزدیک بودن به التذاذ جنسی حرام (خودارضایی، دوستی پنهانی شهوانی، قیادت و قوّادی، زنا، لواط، مساحقه، شراب خواری، مجلس لهو و لعب، رقص، سقط جنین، خلوت با نامحرم، تشبّه به جنس مخالف، اشاعه فحشا و ...)
دکتر صابری فتحی: وجود محرکها و عشوه گری های زنان در جامعه باعث گناهی مثل خود ارضایی در برخی افراد می گردد. لذا چطور می توان بدحجابی را نادیده گرفت و به گناه بزرگتری مثل خود ارضایی پرداخت؟ شاید همین عامل بدحجابی منجر به برقراری دوستی پنهان این فرد شود. حجت الاسلام بیاتی: در برابر حذف حجاب اینقدر مقاومت نکنید. حجاب عامل مهمی است. اما عوامل مهمتر دیگری نیز وجود دارد. چرا بدحجابی باعث خود ارضایی شود؟ بدحجابی خودش معلول حضور گسترده زنان در اجتماع است. در گذشته مصرف پوشش و چادر چقدر بود، الان چقدر است؟ هرچه حضور زنان در جامعه بیشتر بشود، مصرف پوشش آنها نیز بیشتر می گردد. تبعاً تبّرج نیز بیشتر می شود. چرا به اصل التزام به حضور بانوان در منزل اهمیت ندهیم؟ اصالتاً حجاب برای چیست؟ هدف غایی نیست. حجاب موضوعیت اصیل ندارد و تبعی است. شما با محجبه های بی عفت چه می کنید؟ یکی از آقایان حاضر در جلسه: وجود محجبه های بی عفت، حتی به تعداد خیلی کم نیز بسیار زیاد است و تأثیر بسیار بدی بر روی افراد دارد. بنده قبل از اینکه وارد دانشگاه شوم، دید دیگری نسبت به اکنون داشتم. من افرادی را در دانشگاه می شناسم که از حداقل حجاب شرعی برخوردار نیستند اما عفیفتر از برخی خانمهای چادری هستند. حجت الاسلام بیاتی: مسأله نگاه بسیار در جامعه ما کمرنگ شده است و تلوزیون نیز در این باره در حق ما خیانت کرده است. ارتباط و گفتگوهای طولانی مدت و فیس تو فیس را نشان می دهد و بعضاً فاصله را نیز کاملاً نادیده می گیرد. در برخی کشورهای اروپایی برای رعایت فاصله حدودی تعیین شده است که افراد می توانند در صورت عدم رعایت آن از یکدیگر شکایت کنند. چرا این مفاهیم در کشور ما وجود ندارد و در آن کشورها هست. چون آنها به ته و انتهای این مسیر رسیده اند و لزوم توجه به آن را درک کرده اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
بی عفتی های بزرگ بر دو نوع هستند. بی عفتی های علنی و مخفیانه 1. بی عفتی های علنی از قبیل: رقص (نمایش در سریال های تلوزیون)، قیادت (اپلیکیشن موبایل)، رابطه دختر و پسر، شراب خواری (عدم دخالت پلیس)، مجالس لهو و لعب (عدم دخالت پلیس)، تشبّه به جنس مخالف 2. بی عفتی های مخفیانه از قبیل: لواط، خود ارضایی، مساحقه، زنا، لمس و بوسه نتیجه علنی شدن برخی موارد: 1. قبح آن در جامعه شکسته می شود (جامعه کم کم برخی از این موارد را از دایره بی عفتی خارج می کند. مثل رقص یا شراب) 2. فراوانی تعداد گناهان جنسی (از آنجا که موارد علنی ذکر شده به شدت تحریک کننده هستند، افراد را برای انجام اصل التذاذ جنسی (هر چند مخفیانه) آماده می کنند.) 3. افراد وقیح جرأت می کنند از ارتکاب علنی گناهان جنسی سخن به میان آورند. (طنزپردازی به نام ژوله چالش جدیدی را در خصوص مواردی که افراد در تلوزیون اجرا نموده و از آنها ایراد گرفته شده است، را به راه انداخته است و به تمسخر ایراد گیرندگان می پردازد) 4. مقابله با بسیاری از بی عفتی ها، به صورت رسمی و حکومتی سخت می شود. انجام علنی مراتب مقدماتی > کثرت علت عدم قبح اجتماعی > کثرت گناهان جنسی مخفیانه > جرأت طرح علنی مفاسد جنسی > تضعیف گفتمان عفاف در جامعه > حکومت توان مقابله رسمی ندارد > گفتمان قفل می شود. در نتیجه باید ریشه بی عفتی را بیابیم. باید چه کار کنیم؟ بی عفتی های بزرگ خودشان ریشه دارند و ساختار سازی می کنند. 1. از راه تصویب اسناد بین المللی در جامعه اسلامی (مثل سند 2030) گاهی فرزند من خودش اقدام به تماشای فیلمها و تصاویر مستهجن می کند و گاهی آموزش و پرورش آموزش جنسی به بچه ها را در دستور کار قرار می دهد. 2. از بستر فضای مجازی به گسترش اباحه گری و شیوع بی عفتی های بزرگ می پردازد. 3. برهم زدن اقتصاد سالم و نوشانیدن مال حرام به افراد (رابطه مال حرام و بی غیرتی و بی عفتی) 4. از مسیر تغذیه و مصرف گوشت خوک، شراب و تراریخته گاهی پدر بی احتیاطی می کند و مراقب فرزندش نیست که چه غذاهایی را مصرف می کند، گاهی خود پدر چنین مواد غذایی ایی را به منزل می آورد و گاهی هم وزارت بهداشت خودش مسیر ورود تراریخته به کشور را ترتیب می دهد و یا آدامس هایی وجود دارد که در آنها درصدی شراب وجود دارد. 5. از مسیر از بین بردن هویت جنسی، تشخص جنسیتی و بهم زدن مسئولیتهای متناسب با جنسیت در جامعه (دختران و پسران ما چه فهم و مسئولیتی از خودشان در زندگی دارند؟) 6. از طریق دانشگاه ها و تولید دانش در علوم انسانی و تجربی (علم را بدون خدا، بدون دین و بدون هدایت کننده بالاتر فرض نموده و مدیری که این علوم را می خواند، بر این اساس تصمیم گرفته و اقدام می کند) به تعداد مدخل دشمن، پروژه عملیاتی تعریف می شود. اما پیشنهاد اصلی ما این است که در خصوص بی عفتی های بزرگ یک مطالبه گری ایجاد گردد. ما در قم و فیضیه از طلبه ها ثبت نام کردیم. افرادی نیز در سامانه ما ثبت نام کرده اند. باید یک مطالبه گری صورت بگیرد و اجازه ندهیم که کسی از خط قرمزها رد بشود. خط قرمزها تعیین گردد و به جامعه بگوییم که اگر این را قبول دارید، نسبت به آن حساس باشید. پیشنهادی را در گذشته در خصوص دستگیری افرادی که در خانه های مجردی دستگیر می شدند ارائه دادم که عملی نشد. گفتم تصاویری را از این افراد ضبط نموده و چهره آنها را مات کنید، اما نوع لباس و پوشش آنها مثل شلوار پاره یا وصله دار او را نمایش دهید و یک انگاره ذهنی درست کنید. افراد با دیدن این نوع پوششها که در تن افراد فاسد باشد، کمتر به سراغ خرید آنها می روند. چون قبح عملکرد آن افراد فاسد را به لباس آنها زده اید. ما هنوز کار روانی را بلد نیستیم. در حالی که این کار را خدا خوب بلد است. خداوند فرمود حجاب برای زنان آزاد است، کنیزها حجاب نمی خواهند. حالا کنیزها التماس می کنند که بگذارید ما نیز حجاب داشته باشیم. باید طوری فضاسازی شود که خود افراد بخواهند و التماس کنند. ام سلمه می گفت زمانی که آیه حجاب نازل شد تمام زنان به حجاب رو آوردند، در حالی که در مورد این قضیه یک مورد مجازات نیز نداشتیم. به این خاطر که فشار اجتماعی آنها را مجبور به انجام این کار می کرد نه فشار حکومت. اینها دو چیز هستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی با موضوع سبک زندگی عفیفانه با ارائه حجت الاسلام بیاتی جلسه اول، دوم و سوم: 24، 25 و 26 شهریور 1397 در پیام‌رسان سروش و ایتا @um.efafgaraei https://eitaa.com/umefafgaraei
# معرفی کتاب # کتاب چهارم # کتاب ازدواج اولین کتاب دکتر حمید حبشی با عنوان «کتاب ازدواج» توسط دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها چاپ شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# پیام تکان دهنده یکی از مدیران مدارس ابلاغ شفاهی اجرای سند 2030 استفاده از تصاویر شهدا و سردار سلیمانی ممنوع ... آموزش مخفیانه مسائل جنسی ... https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 4 مهر ساعت 15:30 موضوع: نقش پورنوگرافی در تربیت جنسی (جلسه دوم) با ارائه استاد حسین مدبر عزیزی مدرس، پژوهشگر و فعال فرهنگی و پخش مستند "من میترا نیستم" در ساعت 15 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
دومین نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی با موضوع "نقش پورنوگرافی در تربیت جنسی" با ارائه استاد حسین مدبر عزیزی، چهارشنبه چهارم مهر ماه، ساعت 15:30 در محل سالن شورای پژوهشکده مطالعات اسلامي در علوم انسانی برگزار گردید.
دومین نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی با موضوع "نقش پورنوگرافی در تربیت جنسی" با ارائه استاد حسین مدبر عزیزی، چهارشنبه چهارم مهر ماه، ساعت 15:30 در محل سالن شورای پژوهشکده مطالعات اسلامي در علوم انسانی برگزار گردید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
# تصویر گری کتاب درسي با خشونت 4 / 7 / 97 وزارت آموزش و پرورش امسال در تصميمي بي سابقه دانش آموزان را به ديدن فيلمي مجبور خواهد کرد که به گفته کارشناسان به علت داشتن صحنه هاي غير متعارف و ديالوگ هاي غير اخلاقي مناسب سن دانش آموزان نيست. https://eitaa.com/umefafgaraei
فيلم ابد و يک روز که جزو کتاب درسي يکي از پايه هاي تحصيلي دانش آموزان گنجانده شده، فيلمي است که بايد با مشورت دستگاه هاي کارشناسي، رده بندي سني مي شد؛ اما به صرف پيشنهاد مؤلف، مشاهده اش جزيي از برنامه درسي براي دانش آموزان سراسر کشور شده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
# معرفی کتاب # کتاب پنجم # سلامت و اختلال جنسي همسران (رويکردي اسلامي و روان‌شناختي) نوشته مسعود نورعليزاده میانجی هنگامي که با نگاهي آسيب ‌شناختي به روابط همسران مي‌نگريم، ساية شوم مشکلات و اختلالات جنسي و عدم تأمين رضايت‌بخش نيازهاي جنسي را بر پيکرة خانواده مي‌بينيم. بسياري از همسران با پديده‌اي به نام "بي‌سوادي جنسي" و "بي‌مهارتي در عملکرد جنسي" مواجه‌اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
کتاب سلامت و اختلال جنسي همسران، محصول کار پژوهشي شش ‌ـ ‌‌هفت‌‌ساله‌اي است که با رويکردي علمي و کاربردي نگارش يافته و اکنون در اختيار جامعة علمي و خانواده‌ها قرار مي‌گيرد. محتواي اين کتاب، با رويکردي اسلامي و روان‌شناسي (يا به‌عبارت ‌بهتر، روان‌شناسي اسلامي) و با تحليل‌هاي برآمده از آموزه‌هاي اسلامي (به‌ويژه از قرآن و حديث) و اندوخته‌هاي روان‌شناختي به رشتة تحرير درآمده است. این متن هم علمي است و هم کاربردي. در واقع در نگارش اين کتاب، کوشش شده است که مطالب کاربردي و مهارتيِ قابل فهم، بر مبناي پژوهش علميِ کاملاً مستند و مستدل استوار شود. قلم به‌گونه‌اي است که هم مي‌تواند مورد استفادة عملي همسران قرار گيرد و هم اندوخته‌هايي براي فعاليت‌هاي علمي پژوهشگران و مشاوران داشته باشد. به‌عبارت‌ديگر، در کنار تحليل‌هاي علمي، مطالب و راهکارهاي کاربرديِ مهارت‌محور و تکنيک‌وار هم آمده است. برخی مطالب، با توضيح متفاوت آمده که به‌منظور روشن شدن بهتر مطالب و استفادة بيشتر همسران است. فهرست عناوين فصول كتاب به شرح زير است: فصل اول: مسائل جنسي همسران و سلامت و اختلال آن (کليات و مفاهيم) فصل دوم: ويژگي‌ها و تفاوت‌هاي رفتار جنسی در همسران فصل سوم: نظام فقهي، حقوقي و اخلاقي خانواده و نقش آن در سلامت جنسي همسران فصل چهارم: دانش جنسي و مهارت‌هاي سلامت‌بخشي به آن فصل پنجم: اختلالات جنسي؛ انواع، عوامل و رهنمودهاي درماني فصل ششم: انحرافات جنسي همسران؛ انواع، عوامل و رهنمودهاي مقابله‌ https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 11 مهر ساعت 15:30: نقش پورنوگرافی در تربیت جنسی (جلسه سوم: بررسی اثرات برنامه های ماهواره) با ارائه استاد حسین مدبر عزیزی ساعت 15: بررسی ابعاد و حساسیت های اربعین 1440 با ارائه دکتر رضا صمدی و ساعت 14:30 اکران مستند "رستاخیز" با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست 4 و 11 مهر کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی با ارائه استاد مدبر
خلاصه ای از نشست 4 مهر به نام خدا برخی از مباحث مطرح شده توسط استاد مدبر: افزایش انتشار و رواج فیلمهای پورن و استهجان کامل و بدون سانسور و عرضه این محصولات در سوپر مارکتها و فروشگاه های دیگر توزیع گسترده انیمشینی پورن در سطح مشهد به طور جدی و عدم پاسخگویی مسئولین در این رابطه https://eitaa.com/umefafgaraei
اثرات بسیار سوء فیلترشکنها بر روی تربیت جنسی فرزندان: استفاده از فیلتر شکن از یک سال قبل آغاز شده است و تأثیر انفجار آن در سالهای آینده خودش را بیشتر نشان خواهد داد. قبل از فیلتر تلگرام، استفاده از فیلتر شکن در کشور ما خیلی کم بود و خانواده ها خیلی استفاده نمی کردند، اما بعد از فیلتر تلگرام، (بدون توجه به دلایل مثبت و منفی این عمل) متأسفانه مراجعه به سایتی که معرفی کننده انواع فیلتر شکنها است، گسترش یافته است. حکایت منزلی که در آن، قفل سنگینی دارد ولی دیوار ندارد!. تلگرام را فیلتر نموده ولی دیوارهای آن را برداشته ایم و فیلتر شکن در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. آمار استفاده از فیلتر شکن در کشور ما 1700 درصد افزایش یافته است و هیچ کس هم ناراحت نمی شود. استفاده از فیلتر شکن یعنی ورود به سایت مستهجن شدن. چیزی که در همه جای دنیا برای کودکان ممنوع است. یک بخش فیلتر شکن تلگرام است، هزاران بخش دیگر آن سایتهای مستهجن است. درصد منفی زدن کنکوری های ما، به قول یکی از دوستان 100 برابر افزایش یافته است (افت تحصیلی وحشتناک). یکی از کارشناسان برنامه های ماهواره ای: اگر زنی قبل از ازدواج باکره باشد، یعنی تجربه جنسی کامل نداشته است. از آنجا که یک پایه مهم در زندگی داشتن تفاهم جنسی است، خوب فردی که اصلاً تجربه جنسی را نداشته است، به سادگی می تواند تفاهم جنسی او بهم بخورد. لذا اول ازدواج و بعد سنجش تفاهم جنسی صحیح نیست، چون نمی فهمند که شیوه جنسی یکدیدگر به هم می خورد یا خیر!. بنابراین این بحث یک مانع جدی و سمی برای یک رابطه آزاد و سالم است. استاد مدبر: منظور از شیوه جنسی ایشان چیست؟ ممکن است فردی برای داشتن تفاهم در شیوه جنسی مجبور شود تا آخر عمر مدام گزینه های خود را عوض کند تا به فرد مورد نظر خود برسد. این فرد خیلی طرفدار دارد. تازه این یکی از راهنمایی هایی است که به افراد جوان می کند. بازدید روزانه سایتهای پورن جهان (با IP مشخص): سایت x : 150 میلیون بازدید در روز، سایت دیگری 168 میلیون بازدید، 190 میلیون بازدید، 204 میلیون بازدید، 288 میلیون بازدید، 546 میلیون بازدید، 671 میلیون بازدید، یک میلیارد و 171 میلیون بازدید، یک میلیارد و 314 میلیون بازدید و یک میلیارد و 607 میلیون بازدید در روز آمار دیگر سایتهای پورن می باشد. یکی از معروف ترین این سایتها 37 میلیون عضو دارد. این سایت به افرادی که می خواهند خارج از زندگی مشترک نیز رابطه داشته باشند، خدمات ارائه می دهد. شعار آن هم این است: " زندگی کوتاه است، خیانت کن". یکی از مخالفین جدی پورن، دکتر توماس مورن: ما سالها است مذهب خویش را از دست داده ایم. در غیاب دین، زندگی بیش از هر زمان دیگری به منجلاب تبدیل می شود. به همین دلیلی ما در تصویرگری سکس و پورنوگرافی تا این حد به بیراهه رفته ایم. کافی است نگاهی به انبوه مجلات مستهجن و فیلمهای پورن بیندازیم تا بیشتر به حقیقت این مفاهیم پی ببریم. ما خود را از آغوش فرشتگان به درون جهنم انداخته ایم و تنها شاهد حماقت روز افزون هستیم. https://eitaa.com/umefafgaraei
سؤالات و نقطه نظرات برخی از حاضرین در جلسه: جناب آقای وارسته پور: تئوری ای که این افراد توانسته اند با آن در کشورهای خودشان، به این مسأله عینیت بخشند، چیست؟ بالاخره یک کار تئوری و فلسفی در این خصوص انجام داده اند که توانسته اند آن را به این شکل رواج بدهند. بالاخره بحث پورن مخالف با فطرت هر انسان می باشد. سرکار خانم داودی پور: شبکه هایی که فارسی زبان هستند و برای ایران پخش می شوند، با همین هدف پورن راه اندازی شده اند یا خیر، با هدف دیگری راه اندازی شدند ولی در این مسیر پیش رفتند؟ مورد بعدی اینکه تفاوت سایتهایی را که تعداد بازدید در آنها با هم متفاوت بود، در چیست؟ تفاوت در محتواهای آنها است یا نوع سرمایه گذاری در آنها؟ جناب آقای دکتر رسولی: اگر بخواهیم اثر تربیتی پورن را بررسی کنیم، باید غیر از فاکتورهای اقتصادی، فاکتورهای تربیتی را وارد بحث بکنیم. به چند سؤال باید پاسخ داده شود؟ اول اینکه میزان اثر پورن فیلم، پورن داستان، پورن عکس و بازی و انیمیشن بر روی افراد چقدر است؟ و برای اینکه ما بتوانیم مقایسه کاملی در جامعه داشته باشیم، باید اثرات روابط صحیح زناشویی با آنچه که در روابط نمایشی پورن دیده می شود، را بررسی بکنیم و فاکتور به فاکتور آنها را درآوریم. اثرات جسمی و فیزیولوژی را از این فیلمها بیرون کشید. دو هدف عمده پورن برای مراحل قبل از ازدواج و بعد از ازدواج است. اثرات پورن در این دو مرحله چیست؟ مقاله ای را در خصوص پورن مطالعه نمودم که در آن قید شده بود که هدف از تولید فیلمهای پورن این است ازدواج دائمی رخ ندهد. خیلی از جوانها هستند که می خواهند روابط زناشویی را با دیدن این فیلمها یاد بگیرند. خوب این مسأله باید به آنها گوشزد شود. سناریوهایی که برای داستانهای پورن نوشته می شود، برای بازیگران آسیای شرقی، حوزه خاور میانه، روس، سیاه پوست، اروپایی و آمریکایی متفاوت است و لازم است تا به آن پرداخته شود. رفتار جنسی در پورن، درست عکس الگوی ترشح هورمون و فیزیولوژی واقعی مرد و زن است. بنابراین افرادی که می خواهند از این فیلمها برای آموزش استفاده کنند، رفتار جنسی پر خطر بوده و عدم رضایت رخ می دهد و در نهایت منجر به طلاق می گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست 11 مهر به نام خدا برخی از مباحث مطرح شده توسط استاد مدبر: بررسی برخی از دیدگاه ها و نظرات افراد موافق و مخالف با پورونوگرافی: آقای هیوهفنر (مجله پلی بوی) فهمید که نه تنها می توان امور جنسی را تبدیل به کالا کرد، بلکه کالاها را نیز می توان جنسی نمود. https://eitaa.com/umefafgaraei
خانم گیل داینز: آسیب پورنوگرافی در زمان حال بیشتر از 20 سال آینده خواهد بود. چرا که ممکن است جامعه امروز تفاوت آنچه که واقعیت است و آنچه که حقیقت غایی است را نتواند تشخیص بدهد ولی با حاکم شدن محتوای جدید در فضای رسانه ای جامعه، قادر به تشخیص واقعیت و دروغ خواهد بود. آنچه در برنامه های فارسی زبان و غیره می گذرد: تلاش جهت تبدیل شدن فیلمهای پورنو به واقعیتی طبیعی در جامعه، توسط میزبانان برخی از برنامه های تاک شو اهدای هدایا برای بهترین پورن استارها طی مراسم و جشنواره های مختلف دعوت از هنرپیشگان و ساخت برنامه ها و تبلیغ همجنسگرایی و تلاش جهت کاسته شدن دیدگاه های منفی در این خصوص با رفتاری که این برنامه ها ترویج می کنند، عریان گری به عملی شیک تبدیل می شود. صحبت یکی از بازیگران پورن به هنگام دریافت جایزه پر مخاطب ترین مطلب اینترنتی 2016: آنقدر عکس برهنه از خودم منتشر میکنم تا بمیرم عوارض تماشای پورن بر روی جسم: ترشح هورمون دوپامین (ایجاد احساس سرخوشی) دوپامین بخش مرکزی و بدوی مغز را به صورت تقویت کننده طبیعی (غذا، رابطه جنسی، عشق و دوستی) و تقویت کننده غیر طبیعی (مواد مخدر، پورن) شارژ میکند. بر اساس تحقیقات ماری آنا لیدن: اگر معتادین جنسی مجبور باشند که از میان همبستر واقعی که روی بستر در انتظار آنها است و پورن آنلاین، یکی را انتخاب کنند، آنها به طرف اینترنت خواهند رفت. https://eitaa.com/umefafgaraei
سؤالات برخی از اعضای حاضر در جلسه: سرکار خانم صفری زاده: گفته شد که شخصیت جنسی افراد در سنین 12 – 15 سالگی شکل می گیرد. راهکارهای شناساندن شخصیت جنسی صحیح، به بچه ها در این سن کدام است؟ سرکار خانم فرخنده: برای پاک کردن اذهان بچه های نوجوان، از فیلمها و تصاویر پورن چه باید کرد؟ بچه هایی که مدتها پیش چنین فیلمهایی را دیده اند اما قادر به فراموش کردن آنها نیستند. https://eitaa.com/umefafgaraei