eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 دکتر سعیدی رضوانی در بخش ابتدایی این نشست، به بیان تاریخچه کارگروه و فعالیت‌های کارگروه بلوغ جنسی پرداختند که منجر به تدوین بستۀ "آموزشی والدین" گردیده که توسط مربیان عفاف‎گرایی، تاکنون در سطح 270 مدرسه در شهر مشهد، به اجرا در آمده است. همچنین کتاب "خانواده و مراقبت‌های جنسی فرزندان در آموزه‎های اسلامی" نیز حاصل مجموع جلسات کارگروه بلوغ بوده است. تدوین "راهنمای برنامه درسی تربیت جنسی دوره ابتدایی" از خروجی‎های دیگر کارگروه بوده که به دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی ارائه‌ شده است. "انتخاب، متناسب‌سازی و تدوین داستان‌های مناسب جهت شناساندن و انتقال مؤلفه‎های تربیت جنسی و عفاف‌گرایي به کودکان" نیز برونداد دیگر کارگروه ذکر گردید که در راستای پرورش روحیه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی کودکان و نوجوانان تدوین شده است. از سال 1397 در راستای دستیابی به اهداف کارگروه، کارگروه داستان‎نویسی نیز دایر گردید و تاکنون داستان‎های قابل توجهی از جمله 12 داستان موزون کودک با مؤلفه‎های عفاف‎گرایی و تربیت جنسی تدوین گردیده است که توسط داورانی از دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و دانشکده ادبیات، از لحاظ ادبی و محتوایی مورد ارزیابی قرار گرفته است و انشالله در دست انتشار می‎باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 دکتر سعیدی ضمن بیان برخی پژوهش‎‎های انجام شده و برگزاری دوره‎های آموزشی، مروری بر سایت‎های علمی، فرهنگی و خبری‎ای داشتند که جلسات کارگروه عفافگرایی را پوشش می‎دهند. از جمله این پایگاه‎ها به سایت فقه حکومتی وسائل، حلقه وصل، کانون فرهنگی امین، یاران خراسانی، تی نیوز، روزنامه خراسان، روزنامه شرق و روزنامه صبح نو اشاره نمودند. ایشان اضافه کردند محتوای عمده نشست‎های کارگروه در قالب 15 پوشه کلی، از طریق وبگاه پژوهشکده مطالعات اسلامی و در بخش پایگاه دانش، برای متقاضیان قابل دسترسی می‎باشد. عناوین پوشه‌‎های جلسات کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی شامل کنجکاوی و بازی جنسی در کودکان، کاربرد روانشناسی در تربیت و خویشتنداری جنسی، سوءاستفاده جنسی کودکان، بهداشت، تغذیه و طب سنتی در تربیت جنسی، رسانه و تربیت جنسی، داستان و تربیت جنسی، عفاف و حجاب، غرب و آموزش جنسی و ... می‎گردد. 🔺 در ادامه دکتر سعیدی اذعان نمودند که کارگروه عفاف‌گرایی و تربیت جنسی توانسته است در طول این سال‌ها، به یک مرجعیت علمی دست یاید و به‎عنوان هیأت اندیشه‌ورز، در کارگروه عفاف و حجاب جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی خراسان رضوی مطرح شود. دکتر سعیدی رضوانی حضور و مشارکت اعضای کارگروه را جزء پیشران‎ها و کمبود نیروی انسانی و هویتِ کارگروه در مطالبات مردمی را، از موارد چالش‎های کارگروه دانستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 در بخش دوم جلسه، اعضای محترم کارگروه به نقد، بررسی و ترسیم افق‎های پیش‎روی کارگروه عفاف‎گرایی و تربیت جنسی پرداختند. 🔺 آقای دکتر زمانی: اگر شما داشته ها و آورده های خود را، خصوصاً در مورد سند توسعه پایدار 2030، به بسیج اساتید دانشگاه فردوسی ارائه دهید، ما می توانیم به صورت علمی تر به آن ورود کنیم. بدین صورت که کارگروه عملیاتی در دانشگاه تشکیل شود و آن موارد بررسی گردد. یکی از بحث های چالشی، بحث مطالبه‌گری مردمی است و آن چارتی که نشان داده شد که کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی به عنوان هیئت اندیشه ورز در کارگروه عفاف و حجاب در استان مطرح است، می تواند به شما کمک کند تا بتوانید مطالبه‌گری را نیز انجام دهید. 🔺 خانم خالق نیا: به عنوان یک عضو فرهنگی درخواست می کنم که دستاوردهای کارگروه، بیشتر در دسترس افراد قرار بگیرد. از جمله کتاب ها، سی دی ها و بسته های آموزشی والدین. تا حداقل فرهنگیان و مربیان بتوانند از آنها استفاده کنند. 🔺 خانم دکتر شیبانیان: بنده شخصاً کارگروه عفاف گرایی را مانند خانواده خود می‌دانم. این کارگروه باعث ثابت قدمی من در کلیه امور مهم در کار و زندگی ام شده است. من این کارگروه را یک پناهگاه روحی می بینم و شخصاً از افرادی که در آن ارائه نظر می‌کنند، درس می‌گیرم. چرا که آنها با طرز فکر خود، دریچه ای را به کارگروه باز می‌کنند که قابل استفاده می باشد. اما پیشنهاد دارم که مطالعات روانشناختی نیز پررنگ تر شود تا با توجه به گستره مجازی بتوانیم افراد مختلفی را به مباحث جذب کنیم. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای عطاری: نظر بنده گسترش فعالیت کارگروه عفاف گرایی می‌باشد. اگر محدودیت ارتباطی وجود ندارد، کاش در داخل دانشگاه با همه قسمتها از طریق پرتال و یا اتوماسیون اداری، ارتباط برقرار نمایید که حداقل بخش‌های مختلف دانشگاه، یک نماینده برای خود انتخاب و به کارگروه بفرستند. از بیرون دانشگاه نیز هرازگاهی خبرنگاری از روزنامه، سایت و یا پایگاه خبری به کارگروه دعوت شوند. 🔺 آقای سهندی طرقی: بنده اوایل انتظار داشتم که اثرات کارگروه را در رفتارهای افراد داخل دانشگاه و جامعه ببینم؛ اما از آنجایی که کارهای فرهنگی معمولاً در دراز مدت جواب می دهد، توقع خود را پایین تر آوردم. اما ای کاش بتوانیم ابتدا و انتهای هدف کارگروه را گسترش دهیم و اهداف کارگروه را مشخص تر کنیم. 🔺 آقای بشیر خلیلی: ترسیم یک شبکه مسائل برای کارگروه مورد نیاز است. باید یک سری سؤالات اصلی و فرعی داشته باشیم. سؤال و مسئله هر جلسه مشخص باشد و به ازای آن یک یا چند جلسه سخنرانی برگزار شود. مثلاً برای یک سؤال، چند جلسه برگزار شود و در نهایت چند جلسه، بتوان به یک پاسخ قابل قبول برای آن سؤال دست یافت. 🔺 آقای دکتر رسولی: بنده از نزدیک از فشارهای روحی و به تبع جسمی کارگروه عفاف گرایی که به دکتر سعیدی وارد می شود، اعم از انتخاب سخنران، انتخاب مباحث و سایر مسائل مطلع هستم و ضمن تشکر از آقای دکتر سعیدی رضوانی آرزوی تداوم جلسات کارگروه و حضور ایشان را دارم. 🔺 خانم بینش: با توجه به زحمات بسیار شما، برونداد جلسات کارگروه شما چیست؟ متأسفانه در برخی مدارس، معاونان مدارس پوشش و افکار بسیار مغایری با ما دارند که در این صورت چگونه می توان از دانش آموزان انتظار عفاف و حجاب را داشت؟ متأسفانه با اصرار دکتر حسینی وزیر آموزش و پرورش به اجرای سند ۲۰۳۰، وضع نامناسبی اکنون در مدارس داریم و متأسفانه در مدارس، افراد به سمت دیگری می روند. 🔺 آقای محمدی مقدم: از زمان استقرار کارگروه در پژوهشکده مطالعات اسلامی، جلسات از هر لحاظ پربارتر شده است و بنده نیز تقدیر و تشکر خود را از دکتر سعیدی رضوانی و سایر اعضای محترم کارگروه دارم. اما لازم به ذکر است که آموزش و پرورش بهترین بستر برای ارتباط با دانش آموزان است. یکی از مربیان عفاف گرایی و تربیت جنسی ما، به مدرسه ای در خیابان بزرگمهر رفته که ظاهراً تمام دانش آموزان اخراجی ناحیه ۴ در آن مدارس بودند؛ اما با این حال آن مربی توانسته بود بر روی دانش آموزان تأثیر خود بگذارد. 🔺 آقای دکتر تقی پور: اگر صلاح است کار گروه‌های دیگر نیز در حوزه استانداری شناسایی گردد و بین آنها ارتباط برقرار کنیم. بررسی محتوایی آن کارگروه ها هم می‌تواند یک خوراک محتوایی برای کارگروه ما باشد و بعد محتواها در کل مدارس ادارات توسط نمایندگانی پخش گردد. ضمناً مبحث ایجاد احساس نیاز نیز، خود نوعی مهارت است و از بحث سهم و نقش اعضای کارگروه نیز نباید غفلت شود. 🔺 آقای دکتر صابری فتحی: اگر ممکن است در خصوص مسائل مالی بیشتر توضیح دهید و بفرمایید که مشکلات مالی کارگروه به چه اندازه هست و در چه راستایی نیاز به کمک های مالی دارید. 🔺 دکتر سعیدی رضوانی: آقای مدبر در جلسه ای می گفتند که افرادی که بعضاً مشکل افکاری دارند و افکار آنها با تعلیم و تربیت اسلامی زاویه دارد، متأسفانه در برخی از موارد حساس از آنها نظرسنجی می شود که این جای تأمل دارد! از طرف دیگر برخی از افراد هستند که افکار و ظواهر آنها چندان تطابقی با مبانی دینی و اسلامی ندارد، اما برای تربیت جنسی صحیح فرزندان خود حاضرند که در جلسات افرادی که خطوط فکری مذهبی دارند شرکت نمایند. چون که دغدغه تربیت فرزند خود را دارند و اگر مربی تربیت جنسی فرزند آنها خط فکری سیاسی مغایر با آنها هم داشته باشد، آن را نادیده می گیرند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 🔊 به استحضار کلیه همراهان ارجمند و علاقه مندان کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی می رساند، علیرغم هماهنگی های صورت گرفته با آقای دکتر صابری فتحی برای ارائه مبحث "تصویر غرب" در تاریخ چهارشنبه هفتم اسفند، پیرو مصوبه ستاد سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تصمیم کارگروه ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های آموزشی دانشگاه فردوسی تا انتهای هفته، کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی نیز، جهت حفظ سلامت اعضای محترم، چهارشنبه این هفته برگزار نمی گردد. 🌺 با امید به اینکه مشکل بهداشتی مذکور، با رعایت نکات ایمنی، لطف خداوند باری تعالی و الطاف خاصه حضرت ولی عصر (عج) هر چه زودتر مرتفع گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/12/4) ✍️ چگونه را پذیرفتیم؟!؟ (1) 🧐🙄 💢 بر اساس اهداف اعلام شده توسط ، از سال 2015 تا 2030، تمام کشورهای عضو سازمان ملل باید تلاش نمایند که به اهداف و شاخص‎های ، در سه سطح ملی، منطقه‎ای و بین‎المللی دست یابند. بیانیة این دستور کار با عنوان "دگرگون ساختن جهان ما: دستور کار 2030 برای توسعه پایدار" منتشر گردید. 🙄😳🤔 💢 در راستای هدف چهارم بیانیه توسعه پایدار 2030 و به دلیل اهمیت موضوع آموزش، در اواخر اردیبهشت 1394، یونسکو با همکاری ، بانک جهانی، صندوق جمعیت ملل متحد، برنامه توسعه ملل متحد، آژانس زنان ملل متحد و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، مجمع جهانی آموزش را، در برگزار کرد. 🙄😳🤔 💢 در همین راستا، از سوی سازمان ملل، 11 شاخص جهانی و چارچوب این شاخص‎ها نیز ارائه و در کتابچۀ " و برای اجرای " به چاپ رسید. 🙄😳🤔 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/12/5) #تأمل_چهل_و_یکم ✍️ چگونه #سند_آموزشی_2030 را پذیرفتیم؟!؟ (2) 🧐🙄 💢 کمیسیون ملی یونسکو در ایران با تشکیل #سی_کارگروه_تخصصی، 😳 😳اقدام به بومی سازی این چارچوب عمل جهانی (بیانیه اینچئون و #چارچوب_عمل برای اجرای هدف چهارم توسعه پایدار) و تهیه و تدوین #سند_ملی_آموزش_2030 نموده است. 😲😠😟 💢 مطابق مدارک و در تصویب نامه شماره 52913/76403 #هیأت_دولت جمهوری اسلامی ایران به تاریخ 25/6/95 آمده است که یکی از #تعهدات جمهوری اسلامی ایران در صحنه #بین_المللی، #اجرای_برنامه_آموزش_2030 است که در نشست #اینچئون کره جنوبی با حضور #وزرای_آموزش_و_پرورش به #تصویب رسیده است. 😡🙄😔 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی 📚 #معرفی_کتاب 🔺 نام کتاب: از من بودن تا ما شدن 🔻یکی از واقعیت های غیر قابل انکار در جامعۀ ما آمار بالای #طلاق است. در این میان آمار بالای #طلاق_عاطفی هم نگران کننده است . بدون تردید یکی از دلایل اصلی طلاق، #انتخابهای_اشتباه است؛ انتخاب هایی که نظام عاقلانه و تعریف شده ای بر آن حاکم نیست ... ✒️به قلم : محسن عباسی ولدی ✔️ این کتاب بنا دارد، قدم به قدم شما را با مهارت های #انتخاب_همسر آشنا کند. اگر در آستانه سن #ازدواج هستید. کمی از وقت خود را برای خواندن این کتاب کنار بگذارید. 📋اثر حاضر، به بررسی #مهارت های انتخاب همسر در 4 بخش زیر می پردازد: بخش اول: هفت نکتۀ کلیدی در انتخاب همسر بخش دوم: #کفویت و ابعاد آن بخش سوم: نقش محبت در انتخاب همسر و بخش چهارم: #زمان_ازدواج https://eitaa.com/umefafgaraei
🔰 چرا برخی کارهای فرهنگی کم اثر است؟ 🖕🖕🖕خوب به تصویر بالا نگاه کنید! 🙄😳 🔻اگر می خواهیم بدانیم که چرا در کشور، به جایی نمی رسد و نزدیک به 30 ارگان موظف در خصوص و حجاب، به وظایف خود عمل نمی کنند، خوب تصویر بالا را نگاه کنیم. عضو «» ! در قاب تصویر🙄😳 🌚باید بدانیم که برخی و حجاب اعتقادی به حجاب ندارند! 🔻البته همه اینها دلیل نمی شود که ما دست روی دست بگذاریم. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی ⭕️ برای حفظ #سلامت_اخلاق_و_روان_جامعه؛ حاضر نیستیم چند سانت جلو بودن #روسری و #پوشش_کامل را تحمل کنیم؛ 🔍 اما از ترس #کروناویروس حاضریم #ماسکی را ساعتها تحمل کنیم که نصف صورتمان را می پوشاند. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #نشریه_انتخاب 🌺عفافگرایان ارجمند؛ سلام 💠 به استحضار می رساند کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، در جهت آگاه سازی اذهان عمومی و مطالبه گری، تصمیم به تدوین و انتشار #نشریه_تحلیلی_انتخاب گرفت و به یاری ایزد منان، از تاریخ 22 دی ماه همزمان با انتشار پیش درآمد، کار خود را آغاز نمود و تاکنون 41 تأمل را منتشر کرد. اما به دلیل فقدان نیروی ماهر در کارگروه، راجع به هنرهای رسانه ای، امکان ارائه آثار زیبا، باکیفیت و جذاب‎تر را به طور روزانه نداشت. 💠 از این‎رو کارگروه در نظر دارد، ضمن ارائه محتواهای پربارتر، در راستای ادامه رسالت آگاه سازی و تأمل در خصوص اسناد بین المللی، از این پس نشریه انتخاب را به صورت هفتگی و در قالب‌های متفاوت‌تر و جذاب‎تر ارائه نماید. 💠 بنابراین در جهت ارتقای کیفی نشریه انتخاب در شماره های بعدی، پذیرای کلیه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما عفاف گرایان گرامی خواهیم بود. علاوه بر این، کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، در خصوص نحوه ارائه و انتشار مباحث مربوط به عفاف و تربیت جنسی، آمادگی هرگونه همکاری هنری را، با کلیه افراد دغدغه مند و آشنا به هنرهای رسانه ای، دارد. 🌴 🌴 🌴 بی صبرانه منتظر نظرات و ایده های ارزشمند شما هستیم. 👤 مسئول کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی: محمود #سعیدی_رضوانی 👈🏿 ضمناً خواهشمند است نظرات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. 🌺با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹شاید باور این مصاحبه، کمی برایمان سخت باشد!. 😟😳 🔹ضمن اذعان به اینکه تمام حرفهای این شخصیت (امیرحسین مقصودلو با نام هنری امیر تتلو، از خوانندگان زیرزمینی) مورد تأیید نیست، اما به نکات جالبی اشاره می کند که جای تأمل دارد!. 🤔 🔹او با وجود شخصیتی که دارد، معنای ، و را از برخی افراد به ظاهر مذهبی و یا شخصیتهایی با ظاهرهای موجه، بیشتر درک کرده است. 😔🙄 📌 خانم متأهلی که در ، از خودش عکس می گذارد، برای چه کسی این اقدام را انجام می دهد؟ برای جذب هوادار؟ کسی که دارد، چه نیازی به دارد؟😲😡 https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 این روزها همه مردم جامعه، از روی و پیشگیری از ابتلا به ، به یکدیگر دست نمی‌دهیم! 🔺 اما برخی از ماها، از روی همان قوه تعقل و بخاطر و خود، از و همنشینی و مصاحبت با او، پرهیز نمی کنیم! 🚫 چرا به احتمال اول بیشتر اهمیت می‌دهیم و به احتمال دوم کمتر؟! 🤔😔 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بدون شرح ♫♫ ♫♫ دیروز، امروز، فردا 🍃به این عکسها، خیره شو خیره شو... 🍃به اون روزهایِ پر از خاطره... 🍃نخواه گرمیِ خوابِ چشمِ کسی... 🍃بذاره که یادت بره... 🍃یه باری از امروز رو دوشِته... 🍃که واسش یه عمرِ، زمین میخوری... 🍃همه منتظر، تا ببینن کجا... 🍃تو از جادۀ عشق دل می بُری... https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش تصویری دیگری از نمایشگاه 🌱 🔹نمایشگاه ، اواخر بهمن ماه، توسط جمعی از و با حمایت و تعدادی از و متّدین و مشهد، در پردیس دانشگاه برگزار گردید. 🔹در این نمایشگاه، ضمن و ، آموزش بستن انواع ، معرفی و فروش ‎هاي برتر در زمینۀ و با تخفیف مناسب، امکان مشاوره و پاسخگویی به پرسش‎ها و نیز، توسط کارشناسان مربوط، برای میسر گردید و ملزومات نیز با قیمت های بسیار حداقلی، به فروش رسید. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #زندگی_عفیفانه #عدم_خودنمایی 🔻 اگر #زن در جامعه ما، به جایگاهی رسیده که خود را ملزم می داند، به عمل های مفرط زیبایی، آرایشهای زننده و #خودنمایی بپردازد، مشخص می شود که نیازمند یک #نگاه و #توجه است که دست به این اقدامات می زند. 🔻 خودنمایی یک نوع #بی_هویت_شدن است که در حال حاضر در اجتماع ما رو به افزایش است و کسی به منشأ این مسئله #حساسیت نشان نمی دهد. 🔻 متأسفانه برخی بانوان، دنباله روی فرهنگ برهنگی جوامع غربی شده اند. 🔻 #فرهنگ_برهنگی، علاوه بر #پوشش، #نگاه، #گویش و نحوه راه رفتن را نیز شامل می شود. 🔻 اگر خواستار #زندگی_پاک و #عفیفانه هستیم، باید نسبت به منشأ بی هویتی ها و خودنمایی ها، #حساستر باشیم. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #نسل_پاکیزه #تربیت_عفیفانه #عفت_بینایی 🔹از جوانی پرسیدند بدترین دردها چیست؟!؟ 🔹گفت: درد دندان و داشتن همسر بد. 🌴پیری این مطلب را شنید و گفت : 🌴دندان را می توان کشید و همسر بد را می توان طلاق داد. 🌴بدترین دردها #درد_چشم (چشم چرانی) و داشتن #فرزند_بد است. 🌴نه چشم را می توان جدا کرد و نه نسبت فرزند را می توان منکر شد. 😔 https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عفت_در_نگاه #بدون_شرح #سر_به_زیران_سرافرازند. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از زاویه ای دیگر 🔻 چرا به حجاب نداریم؟!؟ 🤔 🔻 آیا کارکردهای اجتماعی و روانشناختی حجاب، در جنس زن و مرد، قابل تبیین نیست؟!؟ 🤔 🔻 چرا به حجاب فقط داریم؟!؟ فقط چون حجاب حکم خداوند است باید تبعیت کنیم! آیا خداوند از ما نمی خواهد که کنیم؟!؟ 🤔 🔻 اگر دارای قاعده باشد، مگر نمی توان دیگر آن را قربه الی الله انجام داد؟!؟ 🤔 🔻 پوشش نامناسب در دانشگاه ها، باعث کاهش نقد علمی و افت سطح علمی دانشجویان می شود. 🌷 و یکی از اساتید ایرانی در دانشگاه کانادا، این موضوع را برای مسئولین دانشگاه اثبات کرده است. 🔍 شاید ما بدجوری و را تعریف می کنیم. 🤔 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی 💥 #ده_مهارت_برای_باحجاب_کردن_دختران 1️⃣ از همان کودکی دخترتان را به حجاب #تشویق کنید و منتظر نباشید تا به سن تکلیف برسد. چه بسا وقتی به سن تکلیف رسید، نتوانید او را قانع سازید. 2️⃣ خوبی های حجاب را برایش ذکر کنید و بگویید که حجاب #وقار و مظهر #تربیت_صحیح و نیت پاک است. 3️⃣ بگویید که حجاب، امری واجب از جانب خداوند است و این عمل را فقط برای #رضای_خداوند انجام بدهد نه مردم و اینکه خداوند از بانوان محجبه خشنود می شود. آیات حجاب را برایش تلاوت کنید و او را تشویق کنید تا معانی آنها را یاد بگیرد. 4️⃣ نمونه ی از #زنان_محجبه و صالحه را برای او ذکر کنید. بهتر است از مادران مؤمنین شروع شود، سپس از زنان صالحه دیگری که نمونۀ بارز عصر فعلی هستند. 5️⃣ تفاوت بین زنان محجبه و غیرمحجبه و #خطر_بدحجابی در اجتماع امروزی را برای او بگویید. 6️⃣ از اخلاق و رفتار بانوان صالحه سخن بگویید و همچنین ثواب التزام به عمل صالح و پاداش زنان صالح و اینکه چگونه یک بانوی صالحه می تواند سبب #هدایت دختران دیگر شود؟ 7️⃣ مواظب باشید تا دخترتان همراه #دختران_محجبه باشد و او را همراه همنشین نامناسب نکنید. 8️⃣ سعی کنید #مادر دخترتان #الگویی_صالحه برای او باشد، تا با او در مورد حجاب و کیفیت آن سخن بگوید. 9️⃣ تلاش شود تا دخترتان در #کلاسهای_دینی و علمی و حلقه های قرآنی در مساجد مشارکت کند. 🔟 در مقابل حجاب دخترتان، هدایایی در نظر گرفته و او را بر این عملش تشویق کنید و به او بگویید که خداوند در روز قیامت، هدیه ای بزرگتر را به او عطا می کند و آن هم #بهشت_جاویدان است. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزارش مختصری از سی و هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1398 💢 عنوان نشست: "نگاهی به ابعاد #کودک_آزاری_جنسی، با واکاوی فیلم سینمایی #اتاق_تاریک " 💢 ارائه دهنده: #بحث_گروهی با مشارکت اعضای محترم کارگروه 💢 زمان: چهارشنبه 2 بهمن ساعت 17:15 🔺 در این نشست، که با طرح سؤالاتی از سوی آقای دکتر صابری فتحی صورت پذیرفت، هر یک از اعضای کارگروه، از منظرهای مختلف به پدیدۀ کودک آزاری و #نقد و بررسی محتوایی سینمایی اتاق تاریک پرداختند. بر اساس بحث‌های صورت گرفته، کودک 5 ساله فیلم اتاق تاریک، قربانی #مناسبات_نادرست_خانواده، اطرافیان و جامعه گشته است. دوستی و معاشرت او با نوجوانی بزرگتر از خود و تماشای فیلم و کلیپ نامناسب در تبلت او، دیدن روابط ناصحیح دختر و پسر جوان همسایه و رفتارهای ناصحیح والدین او، منجر به #تجاوز_روحی به کودک شده و زندگی او را دچار مخاطره نموده است. غالب اعضای کارگروه، با ساخت چنین محتواهایی ویژه والدین موافق بودند اما بعضاً پرداخت آن را نیازمند اصلاح می‎دانستند. عمده دیالوگ‎های فیلم، رفتارهای شخصیت‌های نابهنجاری که از قضا بچه‌های طلاق هستند، پنهان‌کاری‎های همسران از یکدیگر، قضاوت ناعادلانه شخصیت مادر، اعتراف گیری خشونت بار مادر از فرزند و تنبیه او در اتاق تاریک، ترویج پدیده سگ بازی در زندگی، چالش سنت و مدرنیته و اینکه پدر و مادر هر یک به تنهایی قصد حل ماجرای کودک آزاری را دارند، پدیده مهاجرت، هم‎کفو نبودن همسران با یکدیدگر و ... قابل تأمل می‎باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده ای از نظرات برخی از اعضای حاضر در کارگروه: 🔸 دکتر صابری فتحی: به دوصورت می توان به این فیلم پرداخت. اول نقد خود فیلم و دوم اینکه آیا باید در جامعه به این گونه مسائل پرداخت یا خیر؟ در جوامع مختلف دو دیدگاه وجود دارد. یکی این است که درمورد چنین آسیب های اجتماعی صحبتی نشود و دیگری اینکه به این مسائل پرداخته شود. لطفاً ضمن نقد فیلم به این سؤال نیز پاسخ دهید. آیا ساختن چنین فیلم هایی با مضمون آسیب های اجتماعی برای جامعه ما مفید است و با فرهنگ جامعه ما سازگاری دارد یا خیر؟ 🔸 آقای محمدی مقدم: این فیلم سراسر آسیب بود. اگر این فیلم توسط افراد معمولی جامعه تماشا شود، کمتر به دنبال ازدواج، فرزندآوری و روابط زن و شوهری خواهند بود و تصویر سیاهی از هرکدام این موارد پیدا خواهند کرد. واقعیت این است که در بسیاری از افراد جامعه، زندگی این طور نیست و در مواجهه با چنین موقعیت هایی، خیلی راحت تر می توانند آن را مدیریت کنند. به نظر بنده این فیلم نمونه ایی از زندگی به سبک غربی را نشان داد و چنین سبکی کاملاً با آموزه های دینی فاصله دارد. هیچ شکی در مورد آموزش مسئله هایی برای پیشگیری از کودک آزاری، برای خود کودکان وجود ندارد که حتی در آموزه های دینی و قرآن هم به آن اشاره شده است. اما این مسئله در فرهنگ های مختلف متفاوت می باشد. خوشبختانه در کتاب خانواده و مراقبت های جنسی فرزندان، بحث آموزش خود مراقبتی کودکان کاملاً مطرح شده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 حجت الاسلام مؤمن: در صنعت فیلم سازی، گاهی اوقات محتوا مناسب است، اما اسمی که انتخاب می شود نامناسب است. مثل فیلم «مارمولک». در هر حال معضلاتی وجود دارد. اما آیا ما اجازه بیان آنها داریم و می توانیم آن را اعلام کنیم، موضوع دیگری است. دوم اینکه ذهن کودک پاک است و هنوز با یکسری از مسائل آشنا نشده و آشنایی با چنین مسائلی می تواند کودک را بسیار درگیر کند. در واقع دادن یکسری از اطلاعات به کودک و انسان لازم است، اما نوع گویش این اطلاعات و تناسب زمانی که در چه سنی به آنها این اطلاعات داده شود نیز مهم است. 🔸 خانم خالق نیا: این فیلم تنبیه کودک با استفاده از اتاق تاریک و همچنین بیان کلمات ناپسند توسط پدر یا مادر در حضور کودک را نشان می دهد که بسیار نامناسب است. صحبت از چنین آسیب هایی، تنها در این حد که آگاهی دهنده باشد تا خانواده ها بتوانند از این مشکلات و آسیب ها پیشگیری کنند، ضروری است. ولی در قالب چنین فیلم هایی که اثرات منفی بیشتری دارد، مورد تأیید نمی باشد. 🔸 خانم سرابی: می توان از یک سری از بخش های این فیلم، برای تربیت جنسی فرزند و آموزش خانواده ها کمک گرفت. به نظر بنده همانطور که در خود این فیلم نشان داده شد، گفتن اطلاعاتی به والدین لازم است و نشان دادن بعضی آسیب ها از آن جهت که ایجاد انگیزه کند، تا والدین به دنبال آموزش و یادگیری باشند، مهم است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 دکتر فرع شیرازی: این فیلم به لحاظ محتوایی عالی است، اما به شرط آن که مخاطب آن والدین و مربیان باشند. آموزش این آسیب ها در احکام فقهی وجود دارد. مثلاً بحث استحمام کودک همراه والدین هم جنس خود از سنین 5 سالگی به بعد، مطرح است. به نظر بنده اصل پرداختن به این مسائل بسیار مهم است و حتی واجب شرعی نیز می باشد. چرا که بر اساس روایات، والدین باید محرمات، واجبات و اصول شرعی را به فرزندان خود آموزش دهند. 🔸 دکتر صمدی: داشتن آسیب برای چنین فیلم هایی درست است. اما باید این را هم در نظر گرفت که خانواده هایی هستند که هرگز مورد آموزش قرار نمی گیرند. پس اگر هزینه فایده کنیم، فایده های این فیلمها بیشتر است و در واقع نوعی تلنگر به حساب می آید. 🔸 آقای محروقی: اصل ساختن این گونه فیلم هارا تأیید می کنم. اما به شرط آنکه فقط والدین و خانواده ها آنها را تماشا کنند نه بچه ها. متأسفانه در این فیلم، خانواده برنامه درستی برای خود نداشت و هرگونه ارتباط در این خانواده از هم گسیخته بود و همچنین عدم آگاهی آنها در مورد تربیت جنسی فرزندشان مشهود بود. 🔸 آقای مسروری: این فیلم حال من را خیلی بد کرد. باید فیلم ساز از نقطه مثبت شروع کند. مثلاً آموزش صحیح زندگی و تربیت جنسی کودکان را نشان دهد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 دکتر حسین زاده: فیلم باید در حال ما تأثیر بگذارد. فیلمی که نه حال ما را خوب کند و نه بد، فیلم مورد قبولی نیست. اگر فیلمی حال ما را خوب کند، باعث نوعی رشد می شود و بر عکس آن نوعی تلنگر به حساب می آید. فیلمساز در این فیلم از پرداختن به داستان های موازی پرهیز کرده و فقط به یک موضوع اما جذاب و چالش برانگیز پرداخته است. به این فیلم از چند جهت می توان نگاه کرد. اول اینکه سازنده فیلم واقعاً چه منظوری داشته است. این فیلم، حجم متراکمی از مشکلات و آسیب های اجتماعی را دارد که یکی از آنها کودک آزاری است. در این فیلم کودک مورد تجاوز روحی قرارگرفته و این موضوع مربوط به زمینه های اجتماعی خانواده است. از دیگر آسیب هایی که این فیلم به آن می پردازد اختلاف سن والدین کودک، فرهنگ متفاوت آنها، نوع تفکرات و توقعات آنها می باشد. واقعیت این است که درکشور ما، بسیاری از ازدواج ها، مبتنی بر احساسات است و نکته بسیار مهم این است که شروع ازدواج باید عاقلانه باشد و تداوم آن عاشقانه. در این فیلم زن و مرد به خاطر احساسات با هم ازدواج می کنند و دچار اختلافات و چالشهایی در روابط خود می شوند که نتیجۀ آن یک کودک افسرده شده است. این فیلم دارای کمترین سیاه نمایی بود که واقعیت ها را به دور از سیاه نمایی ها، خیلی ساده و روشن نشان داد. البته مواردی از جمله پدیدۀ سگ بازی در این فیلم وجود داشت. ما سنتی فکر میکنیم، اما مدرن عمل میکنیم. در این فیلم شخصیت مرد از بگو و بخند با زنان و دختران ابایی ندارد، اما زمانی که همسرش از گفتگو با پسر همسایه، با او سخن می گوید، از این مسأله ناراحت میشود. https://eitaa.com/umefafgaraei