eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 گزارش مختصری از سی و نهمین نشست در سال 1398 💢 عنوان نشست: "معرفی تشکیلات : مطالبۀ تلفنی، گزارش فعالیت‌ها، راهکارها و درخواست هم‎افزایی در پاره‎ای مسائل" 💢 ارائه دهنده: سرکار خانم تکتم ، مطالبه‌گر و فعال فرهنگی در عرصه عفاف 💢 زمان: چهارشنبه 16 بهمن ساعت 15:15 🔸 در این نشست، خانم حائری به معرفی و ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت مجموعه خود در خصوص مطالبه‌گری از مسئولین در مباحث مربوط به پرداختند و برخی از نتایج مطالبات خود را بیان نمودند و گزارش‌هایی را نیز در خصوص نحوه فعالیت خود که غالباً به‌صورت پیامکی و تلفنی می‎باشد را، ارائه نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 🔺 خانم حائری: 🔺 ما انقلاب کردیم و سپس را رها کردیم. اما ما مردم باید دوباره به وسط میدان برگردیم و روی کار آنها نظارت داشته باشیم. در این راستا فعالیت گروه مطالبه گری ما از تیرماه ۱۳۹۷ آغاز شد. در ابتدای کار فقط در پیام‎رسان ایرانی سروش فعالیتها انجام می‌شد. اما بعد از آنکه اعضا در یک گروه عمومی ساماندهی شدند، یک کانال نیز در سروش راه اندازی شد تا مطالبات هر هفته درآنجا بارگذاری شود. در سال ۱۳۹۸ نیز، یک گروه عمومی و یک کانال در پیام‎رسان ایتا ایجاد شد. گوشی تلفن، حداقل امکانات اعضای گروه ما می باشد و از این طریق از شهرهای مختلف با یکدیگر در ارتباط هستیم. خوشبختانه خانم ها اطلاعات به روزی دارند و سطح سواد سیاسی اعضای گروه ما نسبتاً بالا است. سال گذشته زمانی که گفته شد و متوجه شدیم که، قرار است که مانتوی شیشه‌ای مد شود، چند نمونه مانتو شیشه ای، خریداری کرده و برای ائمه جامعه و افراد شاخص ارسال کردیم و بارها با هم تماس گرفتیم تا این اتفاق نیفتد. 🔺 اما متأسفانه جامعه ای که در آن وجود داشته باشد؛ جامعه‌ای که افراد، کیک تولد فرزندشان را استوری می کنند، نمی توان توقع داشت!. متأسفانه برخی کتاب های داستانی ای که نوشته می‌شود نیز، بسیار مشکل محتوایی دارد. مثلاً کتاب "تب مژگان" که حتی توسط نهاد رهبری نیز توزیع می گردد، بسیار نامناسب است. ما اهداف تشکیلات خود را به سه صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، تعیین می‎کنیم. برخی از اهداف کوتاه‎مدت ما شامل ترغيب قشر انقلابي براي ورود به ميدان مطالبه‌گري و تحقق فرمايش ولی فقیه در اين خصوص، مطالبه‌گري از مسئولين در خصوص مشكلات روز كشور، آشناكردن اعضا با روش‌هاي صحيح و و و ... می‎گردد. از اهداف میان‎مدت نیز می‎توان، به آشنايي با قانون اساسي كشور و قوانين ارگان‌ها و سازمان‌هاي اصلي، تقويت مهارت‌هاي تخصصيِ لازم براي امر مطالبه‌گري، به ويژه در زمينه‌ي نامه ‌نگاري، خبرنويسي، عكس‌ نوشته، فتوشاپ و ساخت كليپ، دغدغه‌مند كردن قشرهاي منفعل، به خصوص از جمع حوزويان، براي ورود به عرصه‌ي مطالبه‌گري از مسئولين و ... اشاره کرد. اهداف بلند مدت ما نیز، شامل مواردی همچون، ايجاد تشكيلاتي منظم در سطح كشور، ترويج روحيۀ‌ كار تشكيلاتي در كشور، توليد محتواهاي مختلف فرهنگي و سياسي و اقتصادي در زمينه‌هاي مربوطه، ايجاد يك رسانه قوي، تربيت نيروهايي توانمند، متخصص، متعهد و باتقوا براي ورود به عرصه‌هاي مختلف براي پذيرش مسئوليت، تزريق اميد به جامعه باروش مطالبه‌ "عدالت" از مسئولين و ... می‎گردند. 🔺 در ساختار تشکیلات مطالبه‎گری ما، سه گروه هیئت اندیشه‌ورز، افراد فعال و افراد عمومی قرار دارند. اعضای هیئت اندیشه‌ورز شامل افراد متخصصی هستند که بر اساس اولویت‌ها، مطالبات را به‌صورت هفتگی تعیین می‎نمایند و گزارش مطالبات را معمولاً روزهای پنجشنبه و جمعه در گروه می گذارند و سپس نسبت به گزینش آنها بر اساس اولویت اقدام می‌شود. افراد فعال نیز شامل گروه‎هایی از قبیل گروه نویسندگان، گروه رصد صداوسیما، فتوشاپ و کلیپ‎سازی، مطالعه و ارسال نامه می‎گردند. این مجموعه مطالبه‌گر، جهت امور مربوط، سعی بر ارتباط‌گیری با نخبگان، مسئولین، چهره‎های شاخص و بانفوذ کشور، تشکل‎ها و رسانه‎ها دارند. ما در این مسیر، با افراد مختلفی از قبیل آقای مکارم، آقای مهدوی ارفع، آقای جبرائیلی و ... ارتباط برقرار کردیم و با تشکل‌هایی از قبیل ره پویان و راه بیداری نیز، در ارتباط هستیم. اما متأسفانه برخی نهادها و افراد، از قبیل خبرگزاری فارس، همکاری خوبی با ما ندارند. چهارچوب های تعریف شده برای مطالبه گری مجموعه ما، شامل ، ، و می‌شود. متأسفانه مجلس شورای اسلامی، اصلاً رصدپذیر نیست و برنامه های اعلام شده آنها، به راحتی تغییر پیدا می کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم حائری: مطالبات ما شامل صداوسیما (54 مورد)، قوه مقننه (53 مورد)، قوه مجریه (50 مورد)، قوه قضاییه (33 مورد)، نیروهای مسلح (9 مورد)، مراجع تقلید، حوزه‎های علمیه و ائمه جمعه (23 مورد) و سایر نهادها (28 مورد) می‎گردد. دستاوردهای مطالبه تلفنی ما شامل ساختن تشکیلات کشوری منسجم (مهم ترین دستاورد)، دغدغه مند کردن مخاطب، بالابردن سطح فهم و قدرت تحلیل مخاطب، تزریق امید به جامعه و توانایی ایجاد موج رسانه ای در سطح کشور می‌شود. از نمونه‎های موفق مطالبه‎گری مجموعه ما، لغو نمایشگاه بین المللی حیوانات خانگی و اهلی در تهران، لغو پخش برنامه حال خوب با اجرای خانم مرقاتی از شبکه سلامت، تعطیلی مدارس طبیعت و ... بوده است. شبکه نبودن نیروها، نداشتن هیئت اندیشه‎ورز مشترک در سطح کشور، عدم توانایی در توجیه مخاطب، ناامیدی مخاطب از اصلاح وضع موجود، بی‎تفاوتی قشر مذهبی و نداشتن رسانه مستقل نیز، از دلایل شکست فعالیت مطالبه‎گری، به شمار می‎آید. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده ای از انتقادات و سؤالات برخی از اعضای حاضر در کارگروه: 🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: شما در خصوص مدرسه طبیعت چه اقداماتی را انجام دادید؟ ضمناً شما مطمئن هستید که صحبت های خانم مرقاتی در برنامه حال خوب تقطیع نشده است؟ هر چند که یکبار از ایشان شنیدم که فرمودند: "تنها نگرانی من در صورت ارتباط بین یک دختر و پسر نوجوان، نداشتن ابزار پیشگیری از بارداری می باشد!". 🔺 آقای دکتر مغربی: ضمن عرض تشکر از تلاشهای شما، هرچه امر به معروف و نهی از منکر غیرمستقیم تر باشد، اثر بیشتری دارد. شما تصمیم یار هستید؛ اساتید دانشگاه تصمیم ساز و مدیران تصمیم گیرنده. 🔺 آقای بنده‎ئی: از اینکه موفق شدید یک درصد از فضای مجازی را پر کنید، تشکر می کنم. پیشنهاد می کنم که با بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، از قبیل دانش آموختگان مدارس عالی شهید مطهری نیز ارتباط برقرار نمایید. 🔺 آقای محمدی مقدم: جای خوشوقتی است که مواردی را پیگیری و به نتایجی هم رسیده اید. در خصوص کتاب های آقای حدادپور جهرمی، وقتی برای اولین بار کتاب ایشان را خواندم، احساس کردم که ایشان می توانند یک نیروی نفوذی در حوزه علمیه باشند و الان که این قضیه را از شما هم شنیدم، برداشتم تقویت شد و جا دارد که کتاب‌های ایشان مورد پیگیری قرار گیرد. کانال دلنوشته های یک طلبه ایشان هم، جای دنبال دارد. در ثانی نرم افزار ارتباط با فعالان فرهنگی نیز می تواند به شما در عرصه مطالبه گری، کمک خوبی نماید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای سهندی طرقی: بحث ارتباط با سایر تشکل ها را که فرمودید، آیا می‎تواند توضیح دهید که ارتباط شما با بسیج و بسیج هنرمندان تا چه اندازه است؟ و اگر ارتباطی نیست، چرا؟ 🔺 خانم قوی پنجه: آیا شما در خصوص سند ۲۰۳۰ نیز فعالیتی انجام داده اید؟ و اینکه چطور می‎توانید در این حوزه به آموزش و پرورش کمک کنید؟ 🔺 یکی از آقایان حاضر در جلسه: نقدی که به شما دارم این است که پراکنده شدن شما در موضوعات مختلف، از عمق فعالیت شما کاسته است. کاش بشود که تمرکز خود را بر روی یک حوزه قرار دهید. برای مثال نمایشگاه حیوانات دو سال پیش در مشهد، بدون هیچ ممانعتی برگزار شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از دانشگاه فردوسی مشهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر كودكانه در خصوص پيشگيری از شيوع كرونا. كارگروه عمومی‎سازی راه‎كارهای روان شناختی پيشگيرانه مقابله با كرونا دانشگاه فردوسی مشهد.
📚 📖 نام کتاب: بایسته های بیان مسائل جنسی بر اساس احکام الهی ✍️نویسندگان: احمدرضا اخوت / هانی چیت چیان 🔶یکی از موضوعات بسیار مهم در امر ، موضوع مسائل جنسی است. این قوا که در خود را نشان می‌دهد، در سایر دوره‌های زندگی، باید ذیل عقل و خرد فعال قرار گیرد تا از ناحیه آن، زندگی امنیت یافته و فرد دچار عوارض و آسیب‌های آن نشود. ♻️ در این کتاب مختصر ۸۰ صفحه ای، بر اساس آیات نورانی قرآن به ویژه سوره مبارکه نور و روایات اهل بیت (ع)، به بیان خطوط قرمز و مباحث مربوط به آن در جامعه پرداخته است. ، ، چگونگی و فرایند تحقق عفاف، ضرورت توجه به در زندگی، ضرورت آگاهی به موقع نسبت به مسائل جنسی، پرهیز از فعال‌شدن زودهنگام مسائل جنسی، پرهیز از تقویت قوه خیال و وهم در مسائل جنسی، با توجه به آموزه‌های سوره نور، چگونگی آموزش مسائل جنسی در دوره‌های مختلف زندگی، از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب پیرامون آنها نکات ارزنده‌ای ارائه شده است. 🔻 برشی از کتاب: ✅یکی از وهمیاتی که در حوزه بین افراد به اشتباه شایع شده این است که ارضای مانند غذا خوردن است که برای هر انسانی است. در حالی که گوهری است که می تواند همیشه در فرد چیره باشد و فرد در عین داشتن نیاز جنسی، خود را نگه دارد، بدون آنکه لطمه روحی ببیند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 عکس ، آوردن "خود" از به است. 🔸 در این میان، حضور تصویری و دختران محجبه در اینستاگرام، مسألۀ متناقض نمای دیگری است. آنها هم خود را میپوشانند و هم به رخ می‌کشند. نمایش شیوۀ پوشش، نوعی است. 🔸 از طرفی باید ، و ، به عنوان یک به چشم آید و چشم پُر کن باشد و از طرفی باید مصداق عفاف و حجاب باشد و این همان تصویری شدن زنان است. 🔸 وسوسه‌ی "خودنمایی" اینستاگرام، ابتدا زنان محجبه را در "لانگ شات" قرار می دهد و سپس، آرام آرام به چشم بیننده نزدیک می کند. 🔸 خاصیت جلوه فروشی اینستاگرام، به تدریج بر دختران غلبه می کند و رخ می دهد. چرا که اساساً اینستاگرام دنیای جلوه فروشی و اشتراک گذاری همۀ ابعاد یک زندگی هر جایی و دم دستی است؛ قرار دادن همۀ پستو در . 🔸 حتی اگر شهروند این شهر رؤیایی، بخواهد از معنوی ترین حالات خود تصویرسازی کند، در واقع چه اتفاقی می افتد؟ چیزی مانند تظاهر به اخلاص یا . ✍️ وحید 📌 یکی از فلسفه هاش است. 🔍 به راستی افرادی که عکس با حجاب خودشان را به هر بهانه ای منتشر میکنند، چه را دنبال میکنند؟ https://eitaa.com/umefafgaraei