eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
969 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا آقای عبداللهی به جهت مأموریت کاری، به مدت 5 سال در کشور سوریه اقامت داشتند و در مدارس این کشور فعالیت می نمودند و تجربه زیسته خود را در طول این سالها ارائه نمودند. آقای عبداللهی: سوریه به ناموس اهل بیت شهره می باشد. چرا که مرقد مطهر سکینه بنت علی، زینب بنت علی، سکینه بنت الحسین و رقیه بنت الحسین در سوریه قرار دارد. آغاز جلسه با خاطره ای در خصوص عفاف: یکی از دوستانم که در سوریه زندگی می کرد، دارای چهار فرزند دختر و دارای تقیدات مذهبی بود. روزی به هنگام خروج از ساختمان، وارد آسانسور می شود. در آسانسور خانمی با پوششی بسیار نامناسب حضور داشت و او نیز علیرغم میل باطنی اش وارد آسانسور می شود. اما با نگاه بسیار بد آن زن مواجه می گردد. او از این نگاه بسیار ناراحت شد و احساس حقارت نمود. وقتی که این مسئله را با یک فرد سوری مطرح می کند، متوجه می شود که آن زن به دلیل اینکه من وارد حریم او شده ام ناراحت شده است و من نباید زمانی که او در آسانسور بود، وارد می شدم. یعنی زنان در کشورهایی نظیر لبنان، سوریه و اردن با اینکه از نظر پوشش آزاد هستند و انواع پوششها را دارند، اما نسبت به حریم خصوصی حساس هستند و مردان علیرغم وجود این آزادی ها، موظف به رعایت این حریم هستند. لذا در آن کشورها مواردی از جمله نگاه داشتن ماشین برای خانمها و انواع مزاحمت های خیابانی دیده نمی شود. نفوذ جمهوری اسلامی ایران هر روز در حال افزایش است. این نگاه را نباید ما سفیران ایران در خارج از کشور تنزل بدهیم. دشمنی علیه این کانون بیداری از سالها قبل شروع شده و همچنان ادامه دارد. تنها راه مقابله با این دسیسه ها مقاومت می باشد. جمعیت سوریه: 20 میلیون نفر 2 درصد شیعه 12 امامی 12 درصد شیعه علوی (علوی ها امام علی (ع) را تا حد خدا قبول دارند و بشار اسد نیز علوی می باشد) 5 درصد مسیحی و دروزی و مابقی اهل سنت وجود 402 گروه تروریستی در سوریه از اتباع 108 کشور جهان خطرناک ترین گروه تروریستی داعش فتواهای مفتی های وهابیت (محو عفاف) 1. جهاد نکاح 2. جهاد لواط آنها جداول و فهرست هایی داشتند که مشخص شده بود که در فلان ساعتها باید فلان خانم با فلان آقا باشد. کشتار و جنایت های وحشیانه غیر نظامیان از هتل سفیر که تا حرم فقط 50 متر فاصله دارد، تونل کنده بودند. در برابر این 402 گروه تروریستی چه اتفاقی افتاد؟ از گوشه و کنار، یاران امام حسین (ع) آمدند و در ظاهر و باطن پیروز شدند. برخی از شهدا به صورت گمنام دفن می شدند. چون نمی توانستند بگویند که در سوریه به شهادت رسیده اند. لیست لشکریان جبهه حق در کربلای سوریه: انصار (مستشاران نظامی) مدافعان حرم از جمهوری اسلامی حزب الله لبنان فاطمیون افغانستان زینبیون پاکستان حیدریون و کتائب عراق نبویون اهل سنت حزب الله سوریه ارتش سوریه ارتش روسیه هوانیروز و زرهی با اینکه تکفیری ها دور تا دور حرم را احاطه کرده بودند، باز هم در سه نوبت از حرم اذان پخش می گردید و تعداد قابل توجهی نیز در این مسیر کشته شدند و اجازه ندادند که صدای اذان از حرم مطهر قطع گردد. شماری از شهدا در روضه الحوراء الزینب دفن شده اند. یکی از شهدا گفته بود که برای من سنگ قبر نگذارید. دوست ندارم تا زمانی که ائمه در قبرستان بقیع ضریح ندارند، قبر من سنگ داشته باشد. بعد از شهادت این شهید 21 ساله، تنها یک تکه سنگ کوچک بر روی قبر او گذاشته اند. یکی از شهدا بعد از سه سال جنگیدن در سوریه، بر اثر تله انفجاری به شهادت رسید و فقط یک پا از او به جا ماند. در طول این سالها همه کشور تخریب شده است. حتی به کلیساها هم رحم نکرده اند. تصویری از حرم سکینه بنت علی ارائه گردید که تخریب شده است اما در طول این 5 سال نتوانسته اند به قبر مطهر دست بزنند. چون گنبد حرم همچون کلاه خودی، قبر را پوشانده است و این یک معجزه است. روزه داری و افطاری های ساده در بین مدافعان برخی از بچه های ما، به این خاطر که بتوانند مدافع باشند، خودشان را به جای افغانی ها جا می زدند و نام خود را تغییر می دادند. شبیخون فرهنگی برای ایرانی ها بسیار زیاد است. با شماره لبنانی ام پیام تبلیغاتی خاصی در شبکه های اجتماعی نداشتم. اما از وقتی که به ایران برگشته ام، با شماره ایرانی ام، انواع تبلیغات منفی را در فضاهای مجازی دارم. https://eitaa.com/umefafgaraei
نظر برخی از اعضای حاضر در جلسه دکتر اسلامیان: امروز جلسه ای با موضوع عفاف در دانشکده مهندسی برگزار گردید که مطالب خوبی ارائه گردید. اما غالب مخاطبین این جلسه افراد معتقد و متدین بودند. چطور می توان افرادی را که چنین باورهایی را ندارند به این گونه جلسات دعوت و جذب نمود. این افراد اگر نگوییم اکثریت، به بخش زیادی از مسائلی که مورد نظر ما می باشد، انتقاد دارند. چه اشکالی دارد که در جلسات خود از افراد غافل که عمده اطلاعات آنها از فضای مجازی می باشد و معتقد نیستند، دعوت گردد. متأسفانه برخی بر این باورند که افرادی که از ایران برای دفاع از حرم به سوریه رفته اند به ایران و مردم کشور خود خیانت کرده اند. روی اصلاح این نگرشها، به طور جدی باید کار شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش خود ارضایی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ! ... https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 21 آذر ساعت ۱۵ عنوان نشست: نسل z و چالش‌های تربیت عفیفانه با ارائه آقای دکتر رضا صمدی مشاور و طراح فرهنگی تربیتی و اکران مجموعه خرد جنسی ساعت 14:30 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
چهارشنبه های عفاف رویکرد شناسی حقوقی حجاب چهارشنبه 21 آذر ماه ساعت ۱۲ سالن شورای دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
#خبر 🌐پلیس اسکاتلند اعلام کرده است " #حجاب بخشی از یونیفرم رسمی کشورش خواهد شد " ☄ایندیپندنت https://goo.gl/Pllnt2 📌با گذشت چند قرن دیگر،انسان‌غربی به‌فهم مصلحت آیا‌ت‌قرآن ِ1400سال پیش خواهد رسید ؟! https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥طراحے # مد و # لباس⁉️‼️👖👚👔 🔴👈طراحان چہ ڪسانے هستند⁉️ روند طرح هایشان در طول سالهاے مختلف بہ چہ سمتے است❓ هدفشون چیه❓👆 # فرهنگ # هویت # زن https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه‌ای از جلسه کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 21 آذر عنوان نشست: نسل z ؛ نسلی که از نو باید شناخت با ارائه آقای دکتر صمدی https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا نسل بزرگان (Greatest Generations): متولدین ۱۹۱۰ میلادی (۱۲۸۹ شمسی) تا ۱۹۲۵ میلادی (۱۳۰۳ شمسی) متولدین دوران جنگ جهانی اول، افراد این نسل را تشکیل میدهند. این دوران همزمان بود با آخرین سالهای سلسله قاجار و به قدرت رسیدن رضا خان. این نسل برای خودخواهی جنگ نکردند بلکه برای دلایل ملی، دفاع از مردم و آنچه که حق آن‌ها بود جنگیدند؛ آن‌ها انسان‌های فداکاری بودند که در سال‌های پس از جنگ نیز به بازسازی کشورشان کمک کردند. نسل خاموش (Silent Generation): متولدین ۱۹۲۵ میلادی (۱۳۰۴ شمسی) تا ۱۹۴۵ میلادی (۱۳۲۴ شمسی) این افراد پس از جنگ جهانی اول و در بحبوحه جنگ جهانی دوم و بحران اقتصادی به دنیا آمدند. این دوران در ایران همزمان با دوران حکومت رضا شاه و پسرش بود. وضع اقتصادی و سیاسی آن زمان ثبات و استحکام لازم را نداشت در نتیجه افراد این نسل زندگی سختی در پیش داشتند. شرایط دشوار زندگی باعث شد تا آن‌ها برای داشتن زندگی بهتر، افرادی پرتلاش، منظم، صرفه جو، محتاط و محافظ کار باشند. این افراد به دنبال شغلی ثابت بودند و وفاداری آن‌ها به شغلشان جزو ویژگی شخصیتی شان بود. آنها تغییر و ریسک کردن را دوست نداشتند و همواره مطیع قوانین موجود بودند تا آنجا که آرامش، اطاعت از دستورات و عدم اعتراض به حکومت، آنها را به نسل خاموش معروف کرد. نسل انفجار جمعیت (Baby Boomers) : متولدین ۱۹۴۶ میلادی (۱۳۲5 شمسی) تا ۱۹۶۳ میلادی (۱۳۴۲ شمسی) افراد این نسل در دوران پس از جنگ جهانی دوم و در زمان رشد فزاینده جمعیت متولد شدند. دوره ای که به انفجار جمعیت معروف شد. شرایط نامساعد پس از جنگ جهانی دوم، آن‌ها را به خودسازی و تلاش برای بهبود شرایط زندگی‌شان تشویق میکرد. آن‌ها با تلاش و پشتکار فراوان و همچنین بهرهمندی از تحصیلات عالی و پیشرفت فناوری توانستند به رشد قابل ملاحظه ای دست یابند تا جایی که به یک نسل ثروتمند و موفق تبدیل شدند. ریسک پذیری، کارآفرینی و همینطور خلق کسب و کارهای جدید از ویژگی‌های بارز این افراد این نسل است. این افراد در کار خود بسیار دقیق و برای جزئیات ارزش زیادی قائل هستند. نسل X: متولدین ۱۹۶4 میلادی (۱۳۴3 شمسی) تا ۱۹۸۰ میلادی (۱۳۵۸ شمسی) دوره نوجوانی و جوانی نسل X همزمان بود با اتفاقات سیاسی جهانی نظیر انقلاب‌های مردمی، شکست دیوار برلین و پایان یافتن جنگ سرد. از آنجا که متولدین نسل X در یک دوره پر تلاطم به دنیا آمده اند، تغییر را یک مسئله عادی در زندگی می دانند و برخلاف نسل خاموش، آن‌ها از تغییر و حتی شکست خوردن هراسی ندارند. این افراد عاشق هیجان، یادگیری و برقراری ارتباط با جامعه اطرافشان هستند. این نسل، به کار کردن در شرکت‌ها و استرس کاری فراوان عادت کرده‌اند. اکثر افراد این نسل معتقدند که تنها کسی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند خودشان هستند، آنها سخت کار می‌کنند تا بتوانند نسبت به درآمد و هزینههای زندگی به تعادل برسند. نسل: y متولدین ۱۹۸۰ میلادی (۱۳۵۸ شمسی) تا 1995 میلادی (۱۳۷3 شمسی) این نسل در ایران متولدین بعد از انقلاب اسلامی را شامل می‌شود. این نسل در بستر فناوری‌های نوین ارتباطی رشد یافته و علاقه‌مند به ارتباط با همسالان و دوستان خود است. آن‌ها همواره در تلاش‌اند تا خود را به آخرین تکنولوژی‌های روز مجهز نمایند. آنها در دنیای مجازی با افراد زیادی در ارتباط هستند و از اتفاقات جهان باخبرند. نسل Y همواره سعی می‌کند تا زندگی راحت و بدون دردسری را برای خود فراهم نماید. این نسل علاقمند است کارها را سریعتر پیش ببرد و حوصله انجام کارهای طولانی مدت را ندارد. نسل: Zمتولدین سال 1995 میلادی (1373 شمسی) تا 2010 (1388). آن‌ها فرزندان نسل x و تا قسمتی هم نسل y هستند. نسل Z بیشتر آن‌ها یا دانش آموز هستند یا به تازگی می‌خواهند وارد دانشگاه شوند. زندگی این نسل به شدت تحت تأثیر فناوری و ارتباطات گسترده مجازی قرار گرفته است. دسترسی آسان به اینترنت و ابزارهای مختلف نظیر موبایل، تبلت و لپ تاپ و همچنین حضور گسترده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بسیار مشهود است. این نسل با دیجیتال به دنیا آمده و بزرگ شدند. نتیجه گرا و کم مسئولیت هستند. تمایل به ازداواج در آنها پایین است. این نسل بچه های والدینی هستند که طلاق عاطفی و یا تنشهای خانوادگی دارند. نسل آلفا: متولدین 210 به بعد هستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
رشد فناوری در مسیر نسلها اوایل ارتباط از طریق نامه و ابزار کاغذ و مداد و حالا انواع ابزار و وسایل پیشرفته ارتباطی. در گذشته برای دریافت پاسخ یک نامه تا دو ماه منتظر می ماندند و الان با یک کلیک به خواسته خود می رسند. زامبی های نسل z نسل های z و y نمی توانند درک درستی از zها داشته باشند. بچه های نسل ضد قصه خاص خودشان را دارند. خطری که وجود دارد این است که به علت عقب ماندن نسل y و نسلهای ما قبل، یک حالت افراط و تفریط ایجاد میشود. گروهی از والدین بچه های ضد، وادادگی کامل در مقابل این همه هجمه الکترونیک دارند و گروه دیگر به دنبال تربیت سلبی هستند و می خواهند تا آخرین قطره خون در مقابل آنها بایستند. خانواده ها برای تربیت این نسل باید سواد رسانه ای داشته باشند و به چشم انداز نیز فکر کنند. سبک برخورد از اول با نسل ضد اشتباه بوده است. این نسل مادی گرا شده و شکاف نسلی رفته رفته بیشتر می گردد. نسل z در عصر مفهوم قرار گرفته است. این عصر می گوید هر چقدر که روی نیمکره چپ کار کردید کافی است و از این به بعد روی نیمکره راست کار کنید و بگذارید تا خلاقیت رشد پیدا کند. ولی الان بسیار بر روی نیمکره چپ و آی کیوی بچه ها کار میشود. این نگاه های غلط آموزشی و رسانه ها، دو نسلی را از هم می گیرد که از قبل پیش فرض فاصله و شکاف داشته اند. سالن های مطالعه به صورت قانونی و غیرقانونی در شهرها و خصوصاً مشهد رواج یافته است و نوجوانان تا ساعت 9 و 10 شب در این سالنها هستند و خانه تنها به خوابگاهی برای آنها تبدیل شده است. آن هم در این سن حساس که نیاز عاطفی دارند. نسل y الان در خانه های مجردی زندگی میکنند. چه برسد به این نسل. نسل ضد جزء بهم ریخته ترین نسلها در سه قوه وهمیه، شهویه و غضبیه هستند. این نسل نسبت به شناخت خودش فوق العاده فقیر است و معرفت النفس ندارد و ظرفیت و هویت خودش را فراموش کرده است و به همین دلیل در حوزه خودنمایی و خودآرایی فعال است. https://eitaa.com/umefafgaraei
بخشی از نظرات اعضای حاضر در جلسه: آقای دکتر اسلامیان: بحثی که ارائه گردید با عنوان جلسه همخوانی نداشت. شما از چالشهای تربیت عفیفانه در عنوان استفاده نمودید اما در مباحث به آن پرداخته نشد. شما از هوش هیجانی صحبت کردید و سؤال من این است که چرا از هوش اخلاقی، معنوی و فرهنگی صحبتی به میان نیامد؟ جلسه ادامه دارد. https://eitaa.com/umefafgaraei
تقدیر کانون فرهنگی تبلیغی امین و آقای محمدی مقدم از آقای دکتر حسن اسلامیان به مناسبت هفته پژوهش بابت پژوهش و سخنرانی ایشان در خصوص مباحث عفاف گرایی با موضوع: «ضرورت به رسمیت شناختن مهارت عفاف گرایی به عنوان یکی از صلاحیت های حرفه ای معلمی در آموزش عالی؛ گامی در راستای تقویت روحیه عفاف گرایی فراگیران»‌ که در کارگروه عفاف گرایی ارائه گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# نفوذ فرهنگی # تغیییر علایق # تغییر جایگاه دوست و دشمن # دشمن دوستی https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 هشداربرای # خانمهای_محجبه 💥هشدار برای # مجردها و # متاهل ها 🎥 قابل توجه خانم های با حجابی که عکس هاشون رو تو اینستاگرام و بقیه جاها منتشر میکنن. https://eitaa.com/umefafgaraei
💌 پیام معنوی # انسان اسیر علاقه‌هاست ... https://eitaa.com/umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توسعه روابط دوستانه بین پسرها و دخترها باعث تأخیر ازدواج جوانان!!! ✍ گسترش روز به روز وسایل ارتباط جمعی از جمله ماهواره، اینترنت، تلفن همراه و غیره از یک طرف و از طرفی ترویج فرهنگ بی‌بندوباری و بی‌عفتی به وسیله اکثر این گونه وسایل ارتباطی، سبب شده تا زمینه ارتباط‌های آسان و شهوت آلود در فضای مجازی و همچنین فضای واقعی برای خیلی از جوانان به راحتی مهیا شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ضد خش 👈 مثال ساده پدری برای حجاب فرزندش https://eitaa.com/umefafgaraei
# خلاصه‌ای از سومین جلسه از سلسله جلسات چهارشنبه‌های عفاف در دانشگاه فردوسی مشهد، با حضور دکتر فرج الله هدایت نیا، عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، در روز چهارشنبه 21 آذرماه 1397 https://eitaa.com/umefafgaraei
در این جلسه، دکتر هدایت نیا، ضمن تأکید بر تفاوت معنوی دو مفهوم حجاب و عفاف، بحث خود را پیرامون حجاب در قالب سه رویکرد بیان کرد. وی در این خصوص گفت: بر اساس یک مطالعه میدانی، سه رویکرد حقوقی در نظام‌های حقوقی موجود، درباره مقوله حجاب شناسایی و استخراج شده است. اولین مورد، رویکرد منع حجاب یا اصل لائیسیته یا قانون جدایی دولت و کلیساها است که نقطه تکوین آن نظام حقوقی فرانسه می‌باشد. بر اساس این قانون، استفاده از نمادهای مذهبی در اماکن دولتی ممنوع است. دکتر هدایت نیا در ادامه درمورد نواقص این قانون و مغایرت آن با آزادی‌های فردی و نیز اسناد حقوق بشری سخن گفت و تصریح کرد این رویکرد در حال حاضر در ایران بعنوان یک امر قابل اعتنا و مسئله مهم مطرح نیست؛ چرا که معمولاً کسی قائل بر این امر نیست که حجاب باید ممنوع شود. آنچه که بیشتر در ایران مورد بحث و بررسی است، رویکردهای دوم و سوم است. سپس دکتر هدایت نیا به توضیح رویکرد دوم با عنوان حجاب اختیاری که یک نظریه روشنفکری محسوب می‌شود پرداخت و دو نظریه عمده در این رویکرد را که یکی از آنها حجاب را امری مستحب دانسته و دیگری امری با وجوب فردی، تشریح کرد. نقطه اشتراک این نظریات، مخیر دانستن بانوان در رعایت پوشش اسلامی است. وی این رویکرد را نیز به جهت عدم همخوانی با نظر مراجع و فقها، بی اساس دانسته و دو ادعای اصلی در آن یعنی فردی بودن مقوله حجاب و الزام بردار نبودن کلیه مسائل فردی را مورد تشکیک قرار داد. دکتر هدایت نیا در توضیح رویکرد سوم که قائل به حجاب الزامی یا حجاب قانونی است این سؤال را مطرح کرد که آیا خوب است برای جلوگیری از نقض حدود شرعی حجاب از روش‌های کیفری، زندان، شلاق، جریمه و مانند آن استفاده کرد؟ وی در این باره توضیح داد: بحث الزام به حجاب در دو حالت مطرح است. یکی در حقوق اداری و دیگری در زندگی شهروندی. در ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری، به رعایت حجاب اشاره شده است و الزام به حجاب در حقوق اداری از طریق شروط استخدامی امکان پذیر بوده و ایرادی ندارد اما این امر در زندگی شهروندی پذیرفته نیست. وی ادامه داد: کسانی که قائل به الزام به حجاب هستند از دو دلیل عمومی بهره می‌گیرند یکی ادله تعزیر برای عمل حرام و دیگری ادله نهی از منکر. اما بد حجابی و بی حجابی اگر سازماندهی شده و همراه با مفسده‌ای نباشد به خودی خود مسئله‌ای نیست که بتوان بر اساس هیچ کدام از این دو ادله کسی را تعزیر نمود... دکتر هدایت نیا، عواملی چون دین گریزی جوانان، دشمن سازی علاقه مندان به نظام و حکومت، و ظهور حجاب عرفی در مقابل حجاب شرعی را از جمله پیامدهای احتمالی برخورد کیفری با بدحجابی و بی‌حجابی دانست و آن را امری دور از مصلحت ارزیابی کرد. دکتر هدایت نیا در پایان، فرهنگ سازی و راه‌های مسالمت آمیز را بهترین شیوه برای برخورد با مسئله بی‌حجابی، و ایجاد ترس و ارعاب بین مردم را منجر به بیزاری مردم از داشتن حجاب و بطور کلی نظام جمهوری اسلامی قلمداد کرد. لازم به ذکر است جلسات اول و دوم این سلسله جلسات با موضوعات حجاب از منظر جامعه شناسی و تاریخی برگزار شده بود. https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 28 آذر ساعت ۱۵ عنوان نشست: قدرت نرم ایران در منطقه و جهان با ارائه استاد حسین مدبر عزیزی مدرس و پژوهشگر رسانه و اکران مجموعه داستانی لکه ساعت 14:30 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei