eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️دکتر صابری درادامه جلسه، چگونگی ایجاد این مسائل اجتماعی در کشور را، که ناشی از است، با توجه به رویکردهای نظری در مسائل اجتماعی، بیان کردند. 1️⃣ در رویکرد ، مسئله اجتماعی توسط افراد و ایجاد می گردد و در تهاجم شناختی، را به عنوان معرفی می کنند. مانند ناسازگاران 2️⃣ نیز، در عدم توفیق مقرارت است. ازاین‎رو تبلیغ می‎شود. 3️⃣ ‎ها: مسئله اجتماعی به خاطر تضاد ارزشها، بین یک گروه با اجتماع پدید می آید؛ بنابراین در تهاجم شناختی، برای ایجاد ارزش‎های جدید و با ارزش‎های اجتماعی، تلاش می‎شود. 4️⃣ : مسئله اجتماعی در انعکاس تخلف از اجتماع است. مانند رفتار برخی 5️⃣ نیز مانند کج رفتاری است. با این تفاوت که توسط تعیین می‎شود. برچسبهایی که به برخی از افراد یا نهادها زده می‎شود، از این جهت است که ذهن مردم نسبت به آن کنند. مانند صداوسیمای میلی و روزنامه نگاران جزو انگ‎زنان هستند. 6️⃣ : مسائل اجتماعی ناشی از اختلاف طبقاتی، فساد و تبعیض است. در این راستا از بهره برداری می‎شود. 7️⃣ نیز، سعی در ایجاد یک واقعیت اجتماعی دارد: "چیزی که همه می‎دانند"، از مانند اینستاگرام با در این زمینه استفاده می‎شود و واقعیتی را می‎سازنند و سپس نسبت به آن می‎کنند. @umefafgaraei
❇️ 👈برخی از راه حل‌های درونی مقابله با تهاجم شناختی نظیر: 🔺اصلاح نهادهای اجتماعی بیمار، 🔺آموزش اخلاقی، 🔺برگرداندن اجزایی از نظام اجتماعی که از تعادل خارج شده اند، 🔺توافق، تعامل و استفاده از زور، 🔺افزایش تماس با گروه‎های هنجارشکن برای جامعه پذیر کردن آنها، 🔺تغییر تعریفها و از بین بردن نفع انگ‌زنان از انگ زنی، 🔺از بین بردن اختلاف طبقاتی و مشکلات اقتصادی ❇️ 👈برخی از راه حل‌های بیرونی مقابله با تهاجم شناختی نظیر: 🔻افزایش عمق نفوذ در کشورهای متخاصم 🔻ایجاد اتحادیه با کشور همدرد 🔻و استفاده از ظرفیت جبهه مقاومت نیز می‎توانند در تضعیف تهاجم شناختی و وادار به ملاحظه کردن کشورهای متخاصم مؤثر باشند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ya67adLN9JQGTtr @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من عباسم... پور حیدرم 💚 جانم حسین... عشقم حسین... 💚 درسم حسین... مشقم حسین... 🌹 اُورگمیشم ام البنینن که جانباز اولام (از ام البنین یاد گرفتم که جانباز بشم) 🌹 تنها بُو مولایه سرباز اولام (فقط برای این مولا سرباز بشم) 🎙حاج نادر جوادی 💐. @umefafgaraei
(ع) 🌷 علیه السلام می فرمایند: ✴️هرکس دارای چهار خصلت باشد، کامل، بخشوده خواهد بود و در حالتی را ملاقات می کند که از او و است: 1️⃣خصلت و تقوای الهی؛ به طوری که به تواند بدون توقّع و چشم داشتی، نسبت به مردم خدمت نماید. 2️⃣راستگویی و صداقت نسبت به مردم در تمام موارد زندگی. 3️⃣ و نسبت به تمام های شرعی و عرفی. 4️⃣خوش اخلاقی و خوش برخوردی با نزدیکان و خانواده خود. 📚منبع: مشکاه الانوار، ص 172 🍃🌷🌷🌷🍃 🌺پنجم شعبان سالروز میلاد ، بر تمام تبریک و تهنیت باد. @umefafgaraei
🔔 عدم برگزاری کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی (18 اسفند) 🌹بوی گلهای بهشتی، ز فضا می آید 🌹عطر فردوس، هم آغوش صبا می آید 🌹نوگل مصطفوی، زینت باغ علوی 🌹مظهر پنج تنِ آل عبا می آید 🌻با سلام و عرض ادب و احترام 📣📣📣 ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عرض عذرخواهی، به استحضار عفافگرایان و همراهان ارجمند می‎رساند، به دلیل برگزاری هجدهمین همایش سالانه با عنوان «هویت ایرانی برنامه درسی و آموزش در عصر پسا کرونا» در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، ، چهارشنبه این هفته (18 اسفند) برگزار نمی‌شود و انشاالله هفته آینده آخرین جلسه سال 1400 را خواهیم داشت. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب؛ آزادی جان 🌿 برای بی حجابی و انسان است. 🌿قطعاً بحث و برای موجودات دیگر مطرح نیست و فقط مختص است. ⚠️آیا فردی که ها و جلب توجه دیگران است، می تواند خود را بخواند؟!؟ 🌿کسی که خود را می‎پوشاند، می خواهد خود را رها کند و باشد. 🎙دکتر هاشمی گلپایگانی @umefafgaraei
⚠️ در تلاش برای از بین بردن عفت در خانواده‌‌ها 💎 با در نظر گرفتن تمامی جزئیات، بیش از هر چیزی به و خانواده توجه داشت. 🍃 در گذشته سبک معماری، ترسیم می‌شد، به طوری که مراعات بین زن و مرد آسان بود و اگر کسی می‌خواست در چنین خانه‌ای نباشد، باید خیلی زحمت می‌کشید و آبروی خود را به خطر می‌انداخت و بی‌عفتی می‌کرد. 🍂 اما در معماری جدید و ، پنجره‌ها به گونه‌ای است که از بیرون به داخل خانه اشراف وجود دارد؛ در داخل خانه هم آشپزخانه باز است و در سالن پذیرایی این خانه محرم و نامحرم رفت و آمد می‌کنند؛ در این حال، فراهم می‌شود؛ یعنی رعایت و برای بانوی خانه که می‌خواهد پذیرایی کند، دشوار می‌شود. ❇️ ما امروزه برای چه انسانی معماری و شهرسازی می‌کنیم؟ ❎ انسانی که فقط است و غایت حیاتش، نهایت لذت از مواهب مادی است؟ ✅ یا انسانی که علاوه بر بعد جسمانی، دارای است و غایت حیاتش رسیدن به مقام است و بهره‌مندی از همه لذت‌ها و مادیات در این راستا برای او تعریف می‌شود؟ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ بانوان محجبه به درخواست ترک حجاب به خواست همسر 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱 💥برخی از ما زنان، در مورد مان خوردیم... 💎گوهربارترین سرمایه‌های تو، زیبایی درونی‌ات، نجابتت و آن چیزیست که تو را تو کرده است. ⚠️اما متوجه شدم برخی از حدود تجاوز می‌کنند و حتی در حین حجابشان، سعی دارند تا جایی که ممکن است مانند غربی‌ها شوند! 📌ما زنان مسیحی، حقیقتاً نیاز داریم ببینیم زندگی زنان چگونه باید باشد. به تو نیاز داریم تا برای ما باشی، برای اینکه ما گمشده‌ایم. به خاطر داشته باش، آب ریخته شده را‌ نمی‌توان جمع کرد. ✍️بخشی از نامه «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی به زنان مسلمان لبنان @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥همباشی از نگاه فائزه هاشمی! 💥 در مقایسه با آمار فروپاشی خانواده ها در جامعه، شاید کمترین عوارض را داشته باشد! 💥ازدواج سفید معمولاً ازدواج و راحتی است! 💥افراد با ازدواج سفید ای تشکیل می‌دهند، که چه بسا ماندگارتر باشد! 💥🔥🔥🔥💥 👆 فارغ از و بودن این روابط، نکات زیر قابل توجه است: 🔷 تنها زندگی دو نفر در زیر یک سقف نیست و با ثبت ازدواج، از نظر قانونی، یک‎سری مسئولیت‎ها، حقوق و اختیارات اجتماعی، برای زوجین ایجاد می‌شود. 🔷 اگر در تصادف فردی نیاز به عمل جراحی پیدا نماید، همسر او این اختیار را برای تصمیمگیری دارد. اما در ، حتی در کشوری مانند فرانسه، این حقوق بر طرفین همباش وارد نیست. حتی بیمارستان وضعیت بیمار را در اختیار نفر دیگر قرار نمی‎دهد. حالا تکلیف فرزندان، حضانت آنها و... جای بحث دارد. 🔶 در فرانسه، پیمانی به نام "پکس" (احتمالاً همانندسازی شده ازدواج موقت) را ایجاد کرده اند که ازدواج به صورت قانونی ثبت شود. ثبت و لغو آن راحت لست. طرفین نه از هم ارث می‎برند و نه پس از جدایی، ادعای مالکیت بخشی از سرمایه زندگی مشترک را دارند. البته برخی از ، را به طرفین می‎دهد. مانند امضا برای عمل اورژانسی در حالت کما برای نفر دیگر. یعنی ، در آن کشور نیز مهم است. 📌 بنابراین اینگونه سخنان از روی است و نسبت دادن ازدواج، چه موقت و چه دائم، به ردوبدل شدن واژگان، محض یا خود را به بلاهت زدن می‌باشد. ✍️دکتر سیدمجید صابری فتحی @umefafgaraei
📣📣📣 چهل‎ویکمین نشست در سال 1400 🔔 💬 با عنوان: «دانشجویان و کنش‎های پوشش: لغزش، نرمش، ارزش (مطالعه‎ای در دانشگاه فردوسی مشهد)» 🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 25 اسفند ماه ساعت 15:30 🎥همراه با پخش نماهنگ‌های مهدوی؛ ساعت 15:20 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
🌺 (ع) فرزند بزرگ (ع) و نسخه ای برابر با اصل، نسبت به (ص) و شاخه ای از آن و بودند و وارث همه خوبی های خاندان عصمت و طهارت به شمار می رفتند. ایشان مجموعه ای از خوبی ها و فضیلت ها و نمونه ای روشن از فضایل عترت پاک پیامبر بودند، که حتی کسی چون معاویه نیز، به فضایل ایشان اقرار داشت. 🌺 امام حسین (ع) سبب شد که علی اکبر (ع)، به بهترین صفات آراسته شوند. خلق و خوی حضرت علی اکبر و رفتار و حرکات و و ایشان، در حدّ اعلای برجستگی و درخشندگی بود. رابطۀ سرشار از ادب و علی اکبر (ع) به پدر و علاقه و محبت پدر به فرزند، در همه مراحل زندگی این دو ، وجود داشت و نهایت و اوج آن، در صحنه دیده می شود. 🍃🌺🌺🌺🍃 💠، بهار عمر و فصل طربناک زندگی است و هیچ انسانی همانند زمان جوانی، توانمند و پرانرژی نیست. بسیاری از پیروزی ها و کامیابی ها، تنها در سایه جوانی امکان پذیر است و بسیاری از آرزوها و هدفها، فقط در فرصت جوانی قابل دستیابی است. ، طلایی ترین فرصتها و ناب ترین موهبت هاست و بی تردید، هدر دادن روزگاران خوش جوانی و تباه کردن این بهار زندگانی، به اندوهی انبوه و حسرتی متراکم خواهد انجامید. 🍃 در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است 🍃 ورنه هر گبری، به پیری می‌شود پرهیزکار 🌺ولادت و بر همه تهنیت باد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جهادِ تبیین مردم قم علیه بی‌حجابی ❇️ مردم قم به و ارکان سیاسی شهر، به خاطر ترک ‌فعل و عدم اقدام در پی گلایه‌ از وضعیت فرهنگی شهر و بی بند و باری ها و بدحجابی های برنامه ریزی شده در شهر قم ✅ تجمع کنندگان در تاریخ 19 اسفند 1400، در اجتماع موسوم به ، با سر دادن شعارهایی همچون: "مسئولان شهر قم، این آخرین هشدار است"، از عملکرد مسئولان در مقابله با بی‌حجابی و... کردند. @umefafgaraei
📽اکران مستند خونریزی 🔔ویژه فعالان جمعیت و رسانه و اساتید و دغدغه‌مندان 👥با حضور: سید مصطفی آزاد و محمود سعید مقدم 📆 سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ الی ۲۰ 🏢مشهد مقدس، سینما آفریقا 💥مستند «خونریزی» صدای مرگ خاموش نوزادان است. ⚠️مستند خونریزی به رویه قانونی شدن در آمریکا و مخالفان و موافقان این کار در این کشور، با بررسی زندگی یک زن طرفدار سقط پرداخته است. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دفاع منطقی نماینده پارلمان اتریش از حجاب اسلامی ✴️مارتا بيسمان، نماينده مستقل و آزاد عضو شوراي ملي جمهوري اتريش در يک نطق پارلماني، با ابراز مخالفت به تصويب ممنوعيت حجاب در مدارس ابتدايي اين کشور، روسري ای را که با خود به تريبون پارلمان آورده بود، سر کرد. ✅او پس از پوشیدن روسری گفت: "آیا چیزی تغییر کرد؟ حجاب به دیگران آسیب نمی‎زند و حتی باعث کاهش آسیب می‎شود". @umefafgaraei
🔰 از سلسله پیش نشست های اولین کنفرانس بین المللی «خانواده و تربیت معنوی» 📚نشست علمی: «بررسی فرآیند طلاق در دهه ۹۰» 👤ارائه دهنده: آقای دکتر ابراهیم فتحی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما 👤ناقد: آقای دکتر داود رحیمی سجاسی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد 📝دبیر علمی: خانم دکتر زهرا آبیار؛ پژوهشگر، استاد حوزه و دانشگاه 📆زمان: پنج شنبه ۲۶ اسفندماه ساعت ۱۶ 🔗 لینک جلسه: https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ 📌زمان این کرسی علمی ترویجی که ابتدا برای ساعت 10 صبح اعلام شده بود، به دلیل همزمانی با تشییع جنازه مرحوم مغفور آیت‌الله علوی گرگانی ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد. @umefafgaraei
🔥قانونی شدن کشتن نوزادان تا ۲۸ روز پس از تولد، واکنشی به در آمریکا‼️ 💥، مسئولیت و مخارج سنگین فرزندآوری در آمریکا و همچنین سکوت و عدم حمایت رسانه‌ها در برابر ، منجر به آن شده تا دادگاهی در به دنبال قانونی کردن تا ۲۸ روز پس از تولد باشد! 👈طبق این قانون اگر مادری از تولد فرزند خود شد تا حدود یک ماه پس از تولد می‌تواند درخواست کشته شدن آن نوزاد را به صورت قانونی به دادگاه بدهد و یا در صورتی که خود آن نوزاد را به قتل برساند، محکوم نخواهد شد. ⚠️در صورت تصویب قطعی این قانون، شاهد رقم خوردن در تاریخ بشریت خواهیم بود. @umefafgaraei
🔶 یکی از ویژگی های جامعه مدرن این است که در دانش‌آموز، دانشجو، خانم خانه‌دار، آقای کارمند، کاسب و... بسیار زیاد شده است! 🔷 آیا اوقات فراغت برخی از این افراد، با شبکه های بیگانه از قبیل من و تو و جم تی وی پر می‎شود یا و هیئت و سخنرانی؟! 🔶 در روایات نیز آمده است: "کسی که دل به گوینده و ناطقی بدهد، او را کرده است". مثلاً کسی که پای شبکه ماهواره‌ای یا موبایلی بنشیند، او را عبادت کرده است. با این دید به مسئله، اهمیت کتاب بسیار زیاد خواهد شد. 🔷 آیا می‌شود از کسی که روزانه ۶ ساعت پای ای می‌نشیند، انتظار داشت که هیچ گاه به سراغ و نرود؟ 🔶 کلی کتاب‎های خوب داریم که آدم را می‎کند. مثل کتاب "سلام بر ابراهیم"، که به رغم ایرادات نگارشی و ویرایشی بسیار، هزاران نفر را متحول کرده است یا کتاب "راز درخت کاج". 🔷 ما در یک به سر می‎بریم. متأسفانه جذابیت‎های صوتی و تصویری شبکه‌هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، ماهواره و... قابل مقایسه با کتاب نیست. 🔶 جدی ترین و برای مبارزه با در مقابل سلاح‎های غرب است که با ما می‌کند. @umefafgaraei
🔺باید منتظر دختری که مدام سرش در گوشی موبایل است، باشیم. چون مدام الگوهای جدیدی به او ارائه می‎شود. اما دختری که کتاب‎خوان باشد، و می‌شود و درگیر ارتباط نادرست با پسران نمی‌شود. چون عمدتاً این نوع روابط مبتنی بر سادگی دختران است. ✅سطوح لذت‎های انسان شامل نظیر خوردن، پوشیدن و مسائل جنسی؛ نظیر هنر، ادبیات، موسیقی و گذشت و سطح نظیر انس و مناجات با خداست. ❇️اما کدام سطح لذت قابل تصویرتر است و بهتر می‌شود آن را به مخاطب شناساند؟ 🔺به سادگی می‎توان در فضای مجازی، لذات جسمی و دنیوی را به تصویر کشید. اما لذت‎های انسانی و الهی کمتر قابل تصویر شدن هستند. درست است که یک ظرف است و می‎توان محتوای خوب و بد را در آن قرار داد؛ اما اصولاً سینما دارای سوگیری می‎باشد و به انتقال مفاهیم اومانیستی، نسبت به مباحث الهی راغب‎تر است. 🎤از کسی که در زندگی خورده بود، پرسیده شد: "هزینه این شکست چقدر بود؟" پاسخ داد: "حدوداً ۵۰ میلیون". از او پرسیدند: "آیا قبل از ازدواج ۵۰ هزار تومان برای خرید کتاب هزینه کرده بودی، تا قبل از اینکه وارد این فضا شوی با آن آشنا شوی؟" پاسخش منفی بود. 📊 با مواردی مثل خشونت رابطه عکس و با مواردی نظیر امید به زندگی رابطه مستقیم دارد. 🍂مرحوم ، 24 اسفندماه بر اثر سانحه رانندگی درگذشتند و امروز مراسم تشییع و تدفین ایشان است. و یادشان گرامی💐 @umefafgaraei
🌱یا مهدی... 🌱ای نقطه شروع شفق، ای مجری حق 🌱میلاد تو قصیده بی انتهاییست که تنها خدا بیت آخرش را می‌داند. 🌱بیا و حسن ختام زمان باش 🌱🌹🌹🌹🌱 🍃خانمی که امام زمان (عجل الله) به دیدن او آمد... 🔺مرحوم آیت الله سیدمحمدباقر مجتهد سیستانی (ره) پدر آیت الله سیدعلی سیستانی تصمیم می‎گیرد برای تشرّف به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند. 🔺در یکی از جمعه های آخر، نوری را از خانه ای نزدیک به مسجد مشاهده می‌کند. به سوی خانه می‌رود؛ می‎بیند حضرت ولی عصر در یکی از اتاق‎های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق جنازه ای قرار دارد که پارچه ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می‎گوید هنگامی که وارد شدم اشک می‎ریختم، سلام کردم. 🌷حضرت به من فرمود: «چرا اینگونه به دنبال من می‎گردی و این رنج‎ها را متحمّل می شوی؟! مثل ایشان باشید تا من به دنبال شما بیایم» 🌷بعد فرمودند: «او بانویی است که در دوره کشف حجاب -زمان رضاخان پهلوی- هفت سال از خانه بیرون نیامد تا چشم نامحرم به او نیفتد.» 🌺. 🌷 @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 چهل‎ویکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «
🔰چهل و یکمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «دانشجویان و کنش‎های پوشش: لغزش، نرمش، ارزش (مطالعه‎ای در دانشگاه فردوسی مشهد)» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 25 اسفند ساعت 15:30 🎧 به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ❇️ در این نشست به ارائه مقاله ای در خصوص واکاوی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص پرداختند. در این مقاله تدوین شده، با 30 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی که با نمونه‎گیری هدفمند «باحداکثر تنوع» انتخاب شده بودند، مصاحبۀ نیمه‎ساختاریافته صورت گرفت و بعد از تحلیل داده ها، مواجهه و رفتار پوششی دختران در سه محور اصلی به شرح زیر قرار گرفت: 1️⃣ لغزش نسبت به حجاب 2️⃣ نرمش نسبت به حجاب 3️⃣ ارزش نسبت به حجاب 🔴این سه محور هر یک دارای مضامین و مقوله های متعددی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‎شود. @umefafgaraei
1️⃣ لغزش نسبت به حجاب 1-1: لغزش دانشی بینشی شامل 🔹اباحه‌گری دینی 🔹شخصی‎انگاری حجاب 🔹تحریک‎کننده نپنداشتن موی سر 🔹عدم‎آگاهی از دستور اسلام به حجاب و... 1-2: لغزش روانی هیجانی 🔸افزایش اعتماد به نفس با بدحجابی 🔸بیمار پنداشتن مزاحمان خیابانی بدحجابان 🔸در حسرت آزادی پوشش در غرب 🔸بدحجابی، واکنش منفی به عملکرد مذهبی‎ها و... 1-3: لغزش فرهنگی تربیتی 🔹عملکرد منفی و بی‎اثر مدارس در خصوص تبیین حجاب 🔹تفاوت عصر فرهنگی و تغییر پوشش باتوجه‌به مقتضیات زمان 🔹عادی‎انگاری بدحجابی 🔹جدایی عفاف و حیا از حجاب و... 2️⃣ نرمش نسبت به حجاب 2-1: نرمش فرهنگی اجتماعی 🔸تفاوت پوشش در محیط‌های رسمی و غیررسمی 🔸باور به آراستگی و اعتدال در حجاب 🔸رعایت حجاب به‌دلیل اجبار خانواده و... 2-2: باور به حجاب حداقلی 🔹کامل دانستن پوشش مانتو و عدم‎اعتقاد به پوشش چادر 🔹محدودیت داشتن حجاب برتر و... 3️⃣ ارزش نسبت به حجاب 3-1: ارزش دانشی بینشی 🔸انتخاب حجاب بعد از آگاهی از مضرات بدحجابی 🔸لزوم خودشناسی در انتخاب و التزام به حجاب و... 3-2: ارزش دینی قانونی 🔹دلایل لزوم رعایت حجاب به‎عنوان یک امر اجتماعی دینی 🔹لزوم رعایت حجاب به‌دلیل امر خدا و... 3-3: ارزش فرهنگی اجتماعی 🔸علاقه، احساس آرامش و امنیت با رعایت حجاب 🔸کمک به حفظ بنیان خانواده‏ها با رعایت حجاب و... 3-4: عوامل ارزشمندی حجاب 🔹نقش خانواده در انتخاب و پایداری حجاب 🔹نقش معلمان و مسئولان مدرسه در گرایش به حجاب 🔹نقش شهدا در رعایت حجاب و... @umefafgaraei
◾️اکثر گزاره‎های مشارکت‎کنندگان نشان ‌داد: افرادِ به حجاب، به‎نوعی از خود می‌کنند. این افراد تلاش می‌کنند با ارائۀ نوعی استدلال نظیر: «خدا می‎بخشد؛ حجاب به موی سر نیست؛ مهم حیاست نه حجاب ظاهری؛ قرن ۲۱ اقتضای حجاب عصر پیامبر (ص) را نمی‌کند و...» خود را به نمایش بگذارند. ◾️گروه نخست (غیرمقیدها) به‎ شدت معتقد به بودن خود هستند و باوری به ارتباط عفاف و حجاب ندارند و حتی در مسیر اثبات عفیف بودنشان، برخی را محکوم به بی‌حیایی و بی‎عفتی می‌کنند. شاید عبارت «قطعاً ما باعفتیم؛ اما باحجاب نیستیم» چکیدۀ مناسبی برای انبوه عبارت‌های مرتبط با این «ادعا» باشد. ◾️گروه روی‎گردان از حجاب به‎شدت، با استدلال‎ ضرورت حجاب، به منظور پیشگیری از تحریک‎زایی حاصل از بی‎حجابی و بدحجابی و درنتیجه انحراف مردان و ‎ها مخالفند. برخی از استدلال‌های این گروه: «تحمیل محدودیت به زنان درست نیست؛ برخی مردان که حتی با دیدن موی زن هم، تحریک می‌شوند، مریض هستند». ◾️سه نکتۀ دفاعِ افراد غیرمقید از دین‎داری‎شان، عفتشان و تأکید بر بی‎ربط بودن بی‎حجابی و بدحجابی به فروپاشی خانواده‌ها، نشان می‌دهد بیشترِ این گروه از جامعه، از ارزش‌هایِ اساسی یک جامعۀ دینی، حداقل در سطح باورها فاصله نگرفته‎اند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/CzQt2G2JJZSdKaa 🔖 آدرس اصل مقاله: 👇 https://cwfs.ihu.ac.ir/article_206986.html @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزای عدم غیرتمندی 🍃 (ص) می فرمایند: 🍂سه نفر هستند که در ، به آنها عنایتی نمی‎کند، به آنها نگاه نمی‎کند، صحبتی نمی‎کند... یعنی این را ندارند که حتی بشوند... @umefafgaraei
☘️مسئله از مهمترین آموزه های اخلاقی است و ابعاد گسترده ای دارد و منحصر به عفاف جنسی نمی باشد. ☘️در پژوهشی که توسط دکتر جناتی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان صورت گرفته است، گزاره های عفاف در تحلیل شده است و کلیه گزاره های مرتبط با مفهوم تجزیه و تحلیل و سپس، طبقه بندی موضوعی گردیده و درنهایت، یک برای در سوره نساء ترسیم شده است. 🔖واژگان همگون با عفاف در سورۀ نساء عبارتند از: محصنات، حافظات للغیب، معروف، غیرمسافحات و طیب 📝نتایج پژوهش نشان داد که عفاف در این سوره از نظر رفتاری، گفتاری، مالی، خویشتنداری و مراعات عفاف، در هر دو جنس مرد و زن، از ابعاد گسترده ای برخوردار است. ✅بررسی کمی ابعاد عفاف در این سوره نشان می‎دهد، از بیشترین بسامد برخوردار است. 🔍خداوند در این سوره، به بیان حوزه های مختلف عفاف در رفتار می پردازد و مواردی چون به کارگیری روش صحیح عملی درباره ایتام، پرهیز از جهالت، توصیه به رفتار شایسته با زنان، پرهیز از خودستایی، پرهیز از خیانت و تعدی به خود و دیگران، رعایت عدالت، شهادت حق، دقت در انتخاب همنشین، پرهیز از ریا و... را بیان می‎کند. 📎لینک اصل مقاله: https://www.sid.ir/FileServer/JF/14002013996001.pdf @umefafgaraei
💐با سلام و تحیت 🔷از کلیه اعضای معزز کارگروه و کانال «مسیر عفافگرایی»، که خالصانه و برای کسب ، با ما مشارکت نمودند، سپاسگزاریم. همراهی شما مایۀ فخر و سربلندی است. 🔶در سال 1400 با همراهی شما بزرگواران، 41 چهارشنبه در خدمت علاقه مندان به مباحث مربوط به و بودیم و سعی شد به موضوعات و ابعاد مختلفی پرداخته شود؛ اعم از بررسی ابعاد سند توسعه پایدار 2030، مطالبات فعالان عفاف و حجاب، رابطه ایمان و عفت جنسی، راهکارهای خویشتنداری جنسی، امر به معروف و نهی از منکر، تقویت حیا و عفاف، هویت‎یابی عفاف و حجاب، بررسی نمایشی شدن پوشش، ازدواج مناسب و بهنگام، سلسله جلسات هم‎اندیشی در خصوص نقد کتاب‎های داستان و قتل اهواز، بررسی انیمیشن‎های هالیودی و... 🔷امید است کاستی‎های ما را بر ما ببخشید. انشاالله اگر عمری باشد در سال 1401 با و بیشتر و با جلسات و محتواهای ، در خدمت خواهیم بود. 🔶همانطور که مستحضرید در سال 1400، کتاب به قلم چند تن از اعضای کارگروه تألیف و به چاپ رسید. همچنین کتاب‎های داستان با مضامین عفاف و حجاب ازجمله و نیز منتشر شد و کتابهای و نیز در دست چاپ است که انشاالله در سال 1401 محضر شما عفافگرایان معرفی خواهد شد. ✍️دکتر محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei