eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱یا مهدی... 🌱ای نقطه شروع شفق، ای مجری حق 🌱میلاد تو قصیده بی انتهاییست که تنها خدا بیت آخرش را می‌داند. 🌱بیا و حسن ختام زمان باش 🌱🌹🌹🌹🌱 🍃خانمی که امام زمان (عجل الله) به دیدن او آمد... 🔺مرحوم آیت الله سیدمحمدباقر مجتهد سیستانی (ره) پدر آیت الله سیدعلی سیستانی تصمیم می‎گیرد برای تشرّف به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند. 🔺در یکی از جمعه های آخر، نوری را از خانه ای نزدیک به مسجد مشاهده می‌کند. به سوی خانه می‌رود؛ می‎بیند حضرت ولی عصر در یکی از اتاق‎های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق جنازه ای قرار دارد که پارچه ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می‎گوید هنگامی که وارد شدم اشک می‎ریختم، سلام کردم. 🌷حضرت به من فرمود: «چرا اینگونه به دنبال من می‎گردی و این رنج‎ها را متحمّل می شوی؟! مثل ایشان باشید تا من به دنبال شما بیایم» 🌷بعد فرمودند: «او بانویی است که در دوره کشف حجاب -زمان رضاخان پهلوی- هفت سال از خانه بیرون نیامد تا چشم نامحرم به او نیفتد.» 🌺. 🌷 @umefafgaraei
🔰چهل و یکمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «دانشجویان و کنش‎های پوشش: لغزش، نرمش، ارزش (مطالعه‎ای در دانشگاه فردوسی مشهد)» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 25 اسفند ساعت 15:30 🎧 به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ❇️ در این نشست به ارائه مقاله ای در خصوص واکاوی دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص پرداختند. در این مقاله تدوین شده، با 30 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی که با نمونه‎گیری هدفمند «باحداکثر تنوع» انتخاب شده بودند، مصاحبۀ نیمه‎ساختاریافته صورت گرفت و بعد از تحلیل داده ها، مواجهه و رفتار پوششی دختران در سه محور اصلی به شرح زیر قرار گرفت: 1️⃣ لغزش نسبت به حجاب 2️⃣ نرمش نسبت به حجاب 3️⃣ ارزش نسبت به حجاب 🔴این سه محور هر یک دارای مضامین و مقوله های متعددی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‎شود. @umefafgaraei
1️⃣ لغزش نسبت به حجاب 1-1: لغزش دانشی بینشی شامل 🔹اباحه‌گری دینی 🔹شخصی‎انگاری حجاب 🔹تحریک‎کننده نپنداشتن موی سر 🔹عدم‎آگاهی از دستور اسلام به حجاب و... 1-2: لغزش روانی هیجانی 🔸افزایش اعتماد به نفس با بدحجابی 🔸بیمار پنداشتن مزاحمان خیابانی بدحجابان 🔸در حسرت آزادی پوشش در غرب 🔸بدحجابی، واکنش منفی به عملکرد مذهبی‎ها و... 1-3: لغزش فرهنگی تربیتی 🔹عملکرد منفی و بی‎اثر مدارس در خصوص تبیین حجاب 🔹تفاوت عصر فرهنگی و تغییر پوشش باتوجه‌به مقتضیات زمان 🔹عادی‎انگاری بدحجابی 🔹جدایی عفاف و حیا از حجاب و... 2️⃣ نرمش نسبت به حجاب 2-1: نرمش فرهنگی اجتماعی 🔸تفاوت پوشش در محیط‌های رسمی و غیررسمی 🔸باور به آراستگی و اعتدال در حجاب 🔸رعایت حجاب به‌دلیل اجبار خانواده و... 2-2: باور به حجاب حداقلی 🔹کامل دانستن پوشش مانتو و عدم‎اعتقاد به پوشش چادر 🔹محدودیت داشتن حجاب برتر و... 3️⃣ ارزش نسبت به حجاب 3-1: ارزش دانشی بینشی 🔸انتخاب حجاب بعد از آگاهی از مضرات بدحجابی 🔸لزوم خودشناسی در انتخاب و التزام به حجاب و... 3-2: ارزش دینی قانونی 🔹دلایل لزوم رعایت حجاب به‎عنوان یک امر اجتماعی دینی 🔹لزوم رعایت حجاب به‌دلیل امر خدا و... 3-3: ارزش فرهنگی اجتماعی 🔸علاقه، احساس آرامش و امنیت با رعایت حجاب 🔸کمک به حفظ بنیان خانواده‏ها با رعایت حجاب و... 3-4: عوامل ارزشمندی حجاب 🔹نقش خانواده در انتخاب و پایداری حجاب 🔹نقش معلمان و مسئولان مدرسه در گرایش به حجاب 🔹نقش شهدا در رعایت حجاب و... @umefafgaraei
◾️اکثر گزاره‎های مشارکت‎کنندگان نشان ‌داد: افرادِ به حجاب، به‎نوعی از خود می‌کنند. این افراد تلاش می‌کنند با ارائۀ نوعی استدلال نظیر: «خدا می‎بخشد؛ حجاب به موی سر نیست؛ مهم حیاست نه حجاب ظاهری؛ قرن ۲۱ اقتضای حجاب عصر پیامبر (ص) را نمی‌کند و...» خود را به نمایش بگذارند. ◾️گروه نخست (غیرمقیدها) به‎ شدت معتقد به بودن خود هستند و باوری به ارتباط عفاف و حجاب ندارند و حتی در مسیر اثبات عفیف بودنشان، برخی را محکوم به بی‌حیایی و بی‎عفتی می‌کنند. شاید عبارت «قطعاً ما باعفتیم؛ اما باحجاب نیستیم» چکیدۀ مناسبی برای انبوه عبارت‌های مرتبط با این «ادعا» باشد. ◾️گروه روی‎گردان از حجاب به‎شدت، با استدلال‎ ضرورت حجاب، به منظور پیشگیری از تحریک‎زایی حاصل از بی‎حجابی و بدحجابی و درنتیجه انحراف مردان و ‎ها مخالفند. برخی از استدلال‌های این گروه: «تحمیل محدودیت به زنان درست نیست؛ برخی مردان که حتی با دیدن موی زن هم، تحریک می‌شوند، مریض هستند». ◾️سه نکتۀ دفاعِ افراد غیرمقید از دین‎داری‎شان، عفتشان و تأکید بر بی‎ربط بودن بی‎حجابی و بدحجابی به فروپاشی خانواده‌ها، نشان می‌دهد بیشترِ این گروه از جامعه، از ارزش‌هایِ اساسی یک جامعۀ دینی، حداقل در سطح باورها فاصله نگرفته‎اند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/CzQt2G2JJZSdKaa 🔖 آدرس اصل مقاله: 👇 https://cwfs.ihu.ac.ir/article_206986.html @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جزای عدم غیرتمندی 🍃 (ص) می فرمایند: 🍂سه نفر هستند که در ، به آنها عنایتی نمی‎کند، به آنها نگاه نمی‎کند، صحبتی نمی‎کند... یعنی این را ندارند که حتی بشوند... @umefafgaraei
☘️مسئله از مهمترین آموزه های اخلاقی است و ابعاد گسترده ای دارد و منحصر به عفاف جنسی نمی باشد. ☘️در پژوهشی که توسط دکتر جناتی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان صورت گرفته است، گزاره های عفاف در تحلیل شده است و کلیه گزاره های مرتبط با مفهوم تجزیه و تحلیل و سپس، طبقه بندی موضوعی گردیده و درنهایت، یک برای در سوره نساء ترسیم شده است. 🔖واژگان همگون با عفاف در سورۀ نساء عبارتند از: محصنات، حافظات للغیب، معروف، غیرمسافحات و طیب 📝نتایج پژوهش نشان داد که عفاف در این سوره از نظر رفتاری، گفتاری، مالی، خویشتنداری و مراعات عفاف، در هر دو جنس مرد و زن، از ابعاد گسترده ای برخوردار است. ✅بررسی کمی ابعاد عفاف در این سوره نشان می‎دهد، از بیشترین بسامد برخوردار است. 🔍خداوند در این سوره، به بیان حوزه های مختلف عفاف در رفتار می پردازد و مواردی چون به کارگیری روش صحیح عملی درباره ایتام، پرهیز از جهالت، توصیه به رفتار شایسته با زنان، پرهیز از خودستایی، پرهیز از خیانت و تعدی به خود و دیگران، رعایت عدالت، شهادت حق، دقت در انتخاب همنشین، پرهیز از ریا و... را بیان می‎کند. 📎لینک اصل مقاله: https://www.sid.ir/FileServer/JF/14002013996001.pdf @umefafgaraei
💐با سلام و تحیت 🔷از کلیه اعضای معزز کارگروه و کانال «مسیر عفافگرایی»، که خالصانه و برای کسب ، با ما مشارکت نمودند، سپاسگزاریم. همراهی شما مایۀ فخر و سربلندی است. 🔶در سال 1400 با همراهی شما بزرگواران، 41 چهارشنبه در خدمت علاقه مندان به مباحث مربوط به و بودیم و سعی شد به موضوعات و ابعاد مختلفی پرداخته شود؛ اعم از بررسی ابعاد سند توسعه پایدار 2030، مطالبات فعالان عفاف و حجاب، رابطه ایمان و عفت جنسی، راهکارهای خویشتنداری جنسی، امر به معروف و نهی از منکر، تقویت حیا و عفاف، هویت‎یابی عفاف و حجاب، بررسی نمایشی شدن پوشش، ازدواج مناسب و بهنگام، سلسله جلسات هم‎اندیشی در خصوص نقد کتاب‎های داستان و قتل اهواز، بررسی انیمیشن‎های هالیودی و... 🔷امید است کاستی‎های ما را بر ما ببخشید. انشاالله اگر عمری باشد در سال 1401 با و بیشتر و با جلسات و محتواهای ، در خدمت خواهیم بود. 🔶همانطور که مستحضرید در سال 1400، کتاب به قلم چند تن از اعضای کارگروه تألیف و به چاپ رسید. همچنین کتاب‎های داستان با مضامین عفاف و حجاب ازجمله و نیز منتشر شد و کتابهای و نیز در دست چاپ است که انشاالله در سال 1401 محضر شما عفافگرایان معرفی خواهد شد. ✍️دکتر محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎈حجاب و عفاف کاربران در فضای مجازی 🌿بسیاری از کاربران به چگونگی رفتار دینی در رعایت ارتباط مبتنی بر آگاه نیستند و موارد متعدّدی در پسندیدن، گفت‌وگوهای برخط، نظردهی و... مشاهده می‎شود که با مطابق نیست. 🌿کاربران در ارتباطاتی که از طریق فضای مجازی با یکدیگر برقرار می‌کنند، به دلیل می‎توانند خود را آن‌گونه‌که مایل‌اند، اظهار کنند. گمنامی، معمولاً به دو شکل بر برقراری تأثیرگذار است: ⬅️از یک طرف، وقتی فرد در شرایط گمنامی قرار دارد، بدون ترس از قضاوت دیگران، به بیان خواسته ها و نظرهایش می‎پردازد. در این حالت، ممکن است ارتباط وی به راحتی به سوی پیش برود. ⬅️از طرف دیگر، گمنامی باعث می‌شود که افراد تمایل بیشتری به داشته باشند. بنابراین، سطحی از احساسات منتقله، حتّی از آنچه در تعامل رودررو می‎گذرد، پیشی گرفته است. 📌فضای مجازی، قواعد را کمرنگ می‎کند. در فضای واقعی، در جامعه ایران، قواعد عرفی و قانونی مشخّصی برای مثال در خصوص رعایت وجود دارد. این قواعد در فضای مجازی، یا به صورت اندکی به نمایش گذاشته می‎شوند و یا اصلاً به نمایش گذاشته نمی‎شوند. 📝بر پایه یک پژوهش، نمره نگرش به حجاب در دنیای واقعی و در دنیای مجازی، در کسانی که کمتر از یک ساعت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بالاتر از افرادی است که بیش از یک ساعت از این شبکه‌ها بهره می‌برند. ✍️مصطفی علیمرادی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقدی بر رویکرد صداوسیما ♨️واقعاً در سریال‌ها، الگوی ما چه کسانی هستند؟! 📛شخصیت‌هایی که با بودجه صداوسیما و در تلوزیون درست شدند، اما به همه چیز پشت پا می‌زنند... 🎙دکتر هاشمی گلپایگانی @umefafgaraei
📣ثبت نام اولیه جهت اکران فیلم سینمایی 📽 "موقعیت مهدی" 👈سومین اکران اختصاصی؛ 🎈ویژه فعالان عفاف و حجاب مشهد و خانواده ایشان " " 🔸 قیمت اصلی ۴۵۰۰۰ تومان 🔸 با تخفیف هر نفر ۲۵۰۰۰ تومان 📌 مشهدمقدس، پردیس سینمایی هویزه 🔻 ثبت نام: 09222765692 @Man_yek_Basiji_hastam 📌 (در صورت رسیدن جمعیت به حد نصاب اکران انجام خواهد شد‌.) @umefafgaraei
♨️در صدا و سیما چه خبر است؟! 📛بی‌تی‌اس ایرانی با لباس و فرم گروه کره‌ای نیز آمد و مسئولان و مؤسسات فرهنگی همچنان در و ! ⭕️بی‌تی‌اس، یک گروه جهانی‌ شدۀ مشهور موسیقی کره‌ی جنوبی با ارائه‌ی است که در میان نوجوانان و جوانان ایرانی، رسوخ معناداری کرده است! ⚠️و در برنامه شبکه سه، یک گروه خواننده رپر، دقیقاً مانند گروه رپر کره ای و با لباس همان گروه کره ای، برنامه اجرا کرده اند! 👈"کی پاپ" یا همان گروه های رپر کره ای، یکی از محمل‌ها و معابر تبلیغی انحراف هویتی و شخصیتی است که شبکه جهانی شیطانی قصد دارد به عنوان یک «هنجار» به دنیا غالب کند و این گروه های رپر، رسماً و خودکشی هستند! ⛔️ اما چرا در صداوسیما کپی کامل این کار، نمایش داده می‌شود و توسط داوران به مرحله بعد می‎کند؟! @umefafgaraei
🌿تأثیر کسب حلال در تربیت جنسی 🍃کسب مال مشروع و تغذية حلال و پاكيزه، يكي از عوامل و سرمنشأ عمل صالح و دارای آثار و بسیار فراوان است. چنان که قرآن کریم در آیه 51 مؤمنون می‎فرماید: 🌱يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا... 📌تأثیر مال حرام در زایل کردن ایمان و ارتکاب بزرگ، به‌اندازه‌ای زیاد است که گاهی باور آن دشوار می‌آید. ♨️ فقط شامل خود فرد نمی‎شود، بلکه او را هم در برمی‌گیرد. 🌺امام جعفرصادق علیه‌السلام می‎فرمایند: 🌱 كسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی ‌الذُّرِّیَّةِ 🌱 درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در و اولاد ظاهر می‌شود. 📚 وسائل، ج ١٢، ص ٥٣ @umefafgaraei
🍃روزه، تمرین کلاس زندگی 🍃درس ایثار و خلوص و بندگی 🍃روزه، زنجیر هوا گسستن است 🍃دیو و بت‌های درون بشکستن است... 🌹فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان بر عفافگرایان مبارک باد. @umefafgaraei
✴️ موقع دادن با هر عکس‌العملی که مواجه شدید، مأیوس نشوید و بدانید که شما همیشه، یکی از حلقه های زنجیره هستید. ✨امر به معروف، همیشه دارد! @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قصه حجاب ✅قصه ، قصه گذشتن از خودخواهی هاست... ✅قصه حجاب، گذشتن از امیال و لذتهای در دسترس، برای رسیدن به لذت های بالاتر است؛ هم برای خود و هم برای دیگران. ✅قصه حجاب، قصه فداکاری ست برای دیگران برای امنیت اجتماعی، آرامش خانوادگی، سلامت روانی... 🎈کسی هست که بگوید از فرهنگ و بهتر است؟! 📌میل به مستوری، میل به مورداحترام قرارگرفتن، میل به تکریم شدن ماست. ♨️حالا چه شده که جامعه به سمت و سویی رفته که میل به جلوه گری برای زنان پررنگ تر شده؟! 🎙 نعیمه اسلاملو؛ نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده @umefafgaraei
📣📣📣 اولین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «از سکوت تا بداخلاقی‎؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعه‎ای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)» 🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 17 فروردین ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📝پژوهشی در زمینه تأثیر اینستاگرام بر بانوان ✏️نصرت الله نعمتی فر و دکتر صفورایی پاریزی در سال 1398، پژوهشی را با عنوان زیر انجام دادند: 🔖«بررسی تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر حجاب و پوشش کاربران با تأکید بر ابعاد دینداری (مورد مطالعه: کاربران زن شبکه اجتماعی اینستاگرام)» 🔶جامعه آماری، کاربران فعال شبکه اجتماعی بود و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بومی شده میزان دینداری استارک و گلارک در پنج بُعد و پرسشنامه محقق ساخته حجاب و پوشش لحاظ شده بود. 📝یافته های این تحقیق نشان داد: 🔷تأثیری میان میزان استفاده از شبکه های اجتماعی، میزان رضایت و میزان اعتماد به شبکه های اجتماعی، با و پوشش کاربران وجود دارد. 🔷به عبارت دیگر، با افزایش استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعی، میزان بدحجابی آنها بیشتر می‎شود. 🔷همچنین، هرچه کاربران به شبکه هاي اجتماعی بیشتر اعتماد و همچنین از آنها رضایت داشته باشند، حجاب و پوشش آنها کاهش می‎یابد. 🔶اما میزان ابعاد دینداری (بعد اعتقادی، بعد مناسکی، بعد پیامدی، بعد شناختی و بعد احساسی) با حجاب و پوشش کاربران دارای تأثیر مستقیم و مثبت بوده است. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حفظ کرامت زنان 💎 اگر خدا به زن گفته ارتباط با نامحرم را حفظ کن، به خاطر این است که خودت را نکن. 🎈 خدا می‌خواهد حفظ شود. ⛔️ با دست دادن به نامحرم که چیزی نمی‌شود... ♨️ به ظاهر چیزی نمی‎شود، اما کرامت زنان را پایین می‎کشد. ✅ به خداوند که خالق ما و سازنده عالم هستی است، کنیم. 🎙استاد ماندگاری @umefafgaraei
🌷 وداع با پیکر مطهر شهید محمد اصلانی: چهارشنبه ساعت ۲۱، مقتل آن عزیز، صحن پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم 🌷 تشییع و خاکسپاری پنج‌شنبه ساعت ۱۴، از عرصه میدان شهداء به سمت حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام 🔴 به منظور تکریم مقام رفیع آن شهید سعید، همه می‌آییم... 🍃 🌷🌷🌷 🍃 🍃 برای حاشیه‌نشینان کار می‌کرد؛ اما او را به متن جامعه آورد. 🍃 این سنت خداست. راه در رو ندارد. 🍃 کجا فرار می‌کنی ای شیخ؟! بایست! خدا را با تو کاری‌ست که خلق باید بدانند. چیزی بین تو و اوست که بین تو و او نمی‌ماند. 🍃 ، شاید قایم‌باشک‌بازی نیت‌ها با مردم باشد؛ اما کار خدای مردم افشاگری‌ مخلصان است. 🍃 اگر خدا برای عاصیان ستارالعیوب است، برای خالصان رازدار نیست و برای انتخاب ، خدا گل یا پوچ بازی نمی‌کند. 🍃 مرگ تصادفی در کار و بار او نیست و ، پادشاه مرگ‌هاست که از سلسله‌ی اولیای الهی به عزیز دردانه‌های خدا به ارث می‌رسد. 🍃 و ، اتوبان چهاربانده‌ی بندگان زرنگ خداست که در آن می‌تازند و از به می‌رسند. 🍃 و ، نسخه‌ی اورجینالی‌ست که را از روی آن کپی کرده‌اند. 🍃 و ، فرصت سر از آب برآوردن و نفس‌چاق‌کردن شناگری‌ست که باید عرض دنیا را شنا کند و دامن به آب نیالاید. 🍃 بایست ای شیخ مخلصِ روزه‌دارِ زائرِ شهید! خدا را با تو کاری هست... ✍️زهرا محسنی فر @umefafgaraei
🔷در کشور لائیک ترکیه، اینترنت در اینترنت کودک، خانواده و آزاد (با امکان دسترسی به محتوای غیراخلاقی) ارائه می‌گردد؛ یعنی مردم بین اینترنت پاک و اینترنت کثیف، دارند. اما در جمهوری اسلامی از کاربر ۶ ساله تا ۶۰ ساله همگی از استفاده می‌کنند❗️ 🔶به بیان دیگر، مسئولان جمهوری اسلامی، مردم را برای بهره‌مندی از مزایای اینترنت، به استفاده از اینترنت کثیف با فحشا کرده‌اند. 🔷این وضعیت خلاف فرمایشات صریح است. امام سلف رسانه را به دو دسته با فحشا و بدون فحشا تقسیم کرده، اولی را حرام و دومی را حلال می‌دانست. 🔶امام خلف هم بارها بر فضای مجازی نهیب زده و اینترنت کثیف موجود را به که بین مردم رها شده تشبیه کرد. ✍️محمد کرباسی @umefafgaraei
✅بزرگ‌ترین درس ماه رمضان، است. 🌿اولین و مهم‌ترین قدم خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود، با نظر نگاه کند؛ عیوب خود را با روشنی و دقت ببیند و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشد. ✅این از عهده‌ی خود ما برمی‌آید و این تکلیفی بر دوش ماست. ⚠️كسانى كه در جامعه دچار مى‌شوند -فساد مالى، فساد اخلاقى، فساد سياسى و...- هم خودشان را تباه مى‌كنند، هم به مردم مى‌زنند. 🌿عامل اصلىِ آن همين است كه انسان در مقابل حدود و ، احساس تنگىِ جا كند؛ بخواهد هر مانعى را از سر راه خود بردارد. وقتى انسان خداى نكرده به اين حالت دچار شد، ديگر هيچ حدّى را نمى‌شناسد و اين‌گونه است كه در جامعه به وجود مى‌آيد. ⚜️امام خامنه ای مدظله العالی⚜️ @umefafgaraei
☘️حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است. ✅به تعبیری لطیف‌تر حجاب است و عفاف . 🔺برخی افراد ممکن است داشته باشند؛ ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این گروه از حجاب، تنها پوسته‌ای و ظاهری بی‌معنا دارند. 🔻از سوی دیگر کسانی هستند که کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم و... خود را سرگرم کرده اند. ⚠️انسان‌هایی چنین، باید در خود، نکته‌ای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن به نام بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد شد. 👇مطالعه بیشتر در http://sudabeh-gh.blogfa.com/post/12 🌷شهید آوینی کارگردان و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی، روز بیستم فروردین ۱۳۷۲، در منطقه فکه، در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند "شهری در آسمان"، بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق، به رسید. @umefafgaraei
🔹انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمن‌های علمی الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: 🔅ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔅 سلسله کرسی های آزاد اندیشی 💠 سی شب؛ سی آیه 💠 🎙نشست هفتم با حضور: دکتر سیده زاهره میرجعفری مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر مطالعات تطبیقی خانواده و دکتری مطالعات زنان موضوع ارائه با محوریت از آیه ۳۱ سوره نور: 💎"حدود عفاف و حجاب در مردان و زنان" زمان برنامه 📆 شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ 🕰 ساعت ٢١:٠٠ الی ۲۱:۳۰ محل برگزاری: 🖥 وبینار انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی 🌐http://vroom.um.ac.ir/saftis @umefafgaraei