بسم الله
فریاد تاریخی علی علیه السلام و ناشنوایی تاریخی سران مرعوب عرب
در روزهای پس از جنگ نهروان، معاویه که زهره لشکرکشی مستقیم به کوفه و رویارویی مستقیم با علی ع را، نداشت، گردانهای ضربت چریکی خودش را به سرزمینهای اطراف کوفه میفرستاد و منافع فراسرزمینی کوفه را مورد تهدید قرار میداد. در این جنایات معاویه که در تاریخ به غارات معروف است، زنان و کودکان و غیرنظامیان به شکل فجیعی مورد تعرض قرار میگرفتند. برنامه امیرالمؤمنین علیه السلام این بود که در برابر این غارات، لشکر گستردهای از کوفه بسیج و به جنگ نهایی با معاویه اعزام شود اما کوفه پر از تخاذل بود و به فریاد غریب امیرالمؤمنین، پاسخِ درخوری نمیداد.
پس از غارت یمن، خطبهی 25 نهج البلاغه را ، پس از غارت مصر و شهادت دردمندانه محمد بن ابیبکر، خطبه 26 را ، پس از غارت انبار و کشیدن خلخال از پای یهودیه، خطبه 27 را و پس از غارت عینالتمر، خطبه 36 را ایراد کرد. همه این خطبهها خطاب به مردمی ایراد میشد، که شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای کوفه» سر داده بودند! نه درکی از منافع فراسرزمینی خودشان داشتند و نه درکی از انسانیت و غیرت!
هنوز صدای غریب علی علیه السلام، از حنجره تاریخ، خطاب به سران مرعوب دولتهای عرب، به گوش میرسد که:
«تُكَادُونَ وَ لاَ تَكِيدُونَ، وَ تُنْتَقَصُ أَطْرَافُكُمْ فَلاَ تَمْتَعِضُونَ، لاَ يُنَامُ عَنْكُمْ وَ أَنْتُمْ فِي غَفْلَةٍ سَاهُونَ، غُلِبَ وَ اَللَّهِ اَلْمُتَخَاذِلُونَ:
لحظه به لحظه بر علیه شما نقشه کشیده میشود اما شما نقشهای برای دشمن ندارید، [منافع فراسرزمینیتان در] اطرافتان تکه تکه میشود اما شما ذرهای احساس درد و خشم و غیرت ندارید، دشمنتان همیشه بیدار است و لحظهای از برنامهریزی بر علیه شما دست نمیکشد اما شما در غفلت و بیخیالی فرورفتهاید، به خدا قسم کسانی که پشت یکدیگر را خالی میکنند، شکست خواهند خورد»!
کلیدواژهی «#المتخاذلون» از یک بیماری سیاسیـاجتماعی بزرگ حکایت میکند که ....
محمد عشایری منفرد 1402/07/27
حوزه علمیه قم
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغه
#بیمارستان_المعمدانی
#مرگ_بر_اسرائیل
#غزه
#فلسطین
#طوفان_الاقصی
نقل از: کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
هدایت شده از امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
📌غزه مرز کفر و ایمان
با کنار رفتن ابرهای نفاق و دورویی برآمده از تمدن غرب و ظهور #غرب_وحشی، امروز #غزه به نماد حقیقت ایمان و انسانیت مبدل شده است و خون کودکان و زنان غزهی مظلوم و مقاوم حقیقت جریان کفر و نفاق را برملا ساخته است.
امروز تمام کفر با همهی قوای نظامی، سیاسی، حقوقی و رسانهای به میدان آمده است تا #مرگ_انسانیت را اعلام کند و قانون توحش و تفرعن را بر جهان مسلط کند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، دانمارک و برخی دیگر از کشورهای غربی با تجهیز نظامی و حمایت حقوقی و رسانهای رژیم سفاک اسرائیل ملعون به جنگ با همهی ارزشهای انسانی و همه معیارهای حقیقت برخواستهاند و حقیقت متعفن غرب وحشی را آشکار ساختهاند. حقیقتی که در سدهای اخیر پشت علم و صنعت و سینما مخفی شده بود.
کشتار وحشیانهی کودکان، زنان، مجروحان و پزشکان در بیمارستان #المعمدانی و مدارس و مساجد و حمایتهای بیدریغ کشورها و رسانههای غربی و سکوت مرگبار سازمانهای بینالمللی روشنکننده این مرزبندی تاریخی است.
سکوت در برابر این وضعیت و تردید در این میدان مبارزهی ترکیبی، نشان از جهالت و حیرت ضلالت دارد.
●➼┅═❧═┅┅───┄
✅ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌وداع مادر شهید با فرزندش
"انت مش احسن من الحسن والحسين: پسرم، خون تو رنگین تر از حسن و حسین نیست. آنها را هم کشتند و ذبح کردند. خدا به همراهت پسرم..."
محبت اهلبیت در غزه
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند!
🔹#جلسه_یازدهم
💢 ظرفیت نظام فکری شهید بهشتی در تحول علوم انسانی
⭕️ با ارائه: استاد مهدی موسوی
▫️زمان : یک شنبه ۳۰ مهر ماه ساعت ۱۶/۳۰
▫️جلسات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
•
•
•
•
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند!
🔹#جلسه_دوازدهم
💢 ظرفیت نظام فکری علامه جعفری در تحول علوم انسانی
⭕️ با ارائه: استاد مهدی موسوی
▫️زمان : دو شنبه ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۶/۳۰
▫️جلسات به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
•
•
•
•
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
🔺وزیر سابق امورخارجه: دلیل وحشیگری صهیونیستها این است که هیمنه آنها شکست خورده است
محمد جواد ظریف:
🔹در جریان تحولات اخیر در اراضی اشغالی تصویر پوشالی شکست ناپذیر بودن اسرائیل به هم ریخت
🔹حقیقتا غزه یک زندان در فضای باز است. ادعای حقوق بشر اروپاییها گوش همه را کر کرده است؛ ولی امروز میبینیم که آنها با کمال وقاحت از کشتار غیرنظامیان حمایت کرده و در برابر جنایتهای اسراییل خفه خون گرفتهاند.
🔹 نخست وزیر دانمارک میآید و میگوید کشته شدن یک شهروند اسرائیلی با کشتن یک شهروند فلسطینی تفاوت دارد، بله تفاوت دارد، کشته شدن یک شهروند اشغالگر و یک شهروند اشغال شده تفاوت دارد، ولی شما این تفاوت را برعکس میبینید.
🔹 کشور باید از نظر نظامی قوی باشد ما همه مدیون سرداران بزرگی چون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.
🔹کنار قدرت نظامی نیازمند توجه بیشتر به افزایش توان اقتصادی مردم و کسب رضایتمندی مردم نیز هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مادری در میان مجروحان پس از رسیدن به بیمارستان در بمباران غزه به دنبال فرزندانش میگردد
🖊پیام مکتوب آیت الله العظمی سبحانی در بزرگداشت مجتهد شهید #آیتالله_سیدمصطفی_خمینی:
▪️ اکنون ۴۳ سال از داغ درگذشت شهادتگونه آیتالله حاجآقا سید مصطفی خمینی(اعلی الله مقامه الشریف) میگذرد. این دانشمند فرزانه، ستاره فروزانی بود که به سرعت در آسمان علم، اخلاق و مبارزه درخشید اگر چه متاسفانه بسیار زود نیز غروب کرد.
▫️من در سال ۱۳۲۵ ه.ش پس از اتمام دروس مقدماتی در #تبریز، برای اشتغال به #سطوح_عالی به قم آمدم و به #تدریس_ادبیات نیز مشغول بودم. در خلال تدریسهای عمومی، این افتخار را داشتم تا به صورت خصوصی و به مدت دو سال، دروس مقدمات از قبیل ادبیات یعنی #صمدیه، بخشهایی از #سیوطی، #مغنی و قسمت اعظم #مطول و همچنین ابوابی از کتاب لمعه را به ایشان تدریس کنم.
▪️ #حافظه_قوی در کنار #استعداد_وافر، چیزی است که به ندرت در میان اشخاص خوشفهم و خوشفکر یافت میشود اما #شهید_آیتالله_سیدمصطفی_خمینی(ره) واجد هر دو بود و از همین رو به توصیه بنده #الفیه_ابن_مالک را از حفظ داشت و هر زمان که مطالبی از زندگی علما نقل میکردم علاقمند بود تا آن بخش را از کتاب #نخبة_المقال حفظ کند. زمانی که دروس معقول را آغاز کرد نیز به حفظ اشعار منظومه پراخت و اینها نشان از آن داشت که در کنار عمق فکری و ذکاوت، او از حافظهای قوی نیز بهرهمند بود.
▫️بنده از دوران جوانی، سالیان درازی را با وی محشور بوده و توفیق خدمتگزاری به او را داشتم. تفکر، بیشترین چیزی بود که وی به آن علاقه داشت و اوقات خود را نیز بیشتر به آن میگذراند. این ویژگی از دوران نوجوانی و سنینی همچون ۱۷ سالگی در وجود او متبلور بود. او از فکری زاینده برخوردار بود و میتوانست زمانی طولانی در اطراف یک موضوع بحث کرده و آن را به صورت ممتد بسط دهد؛ همین باعث شده بود تا در #حوزه_علمیه، او را به عنوان یک فرد بحّاث بشناسند. چنین فرزانهای، اسوهای مطلوب برای طلاب جوان میباشد.
▪️او یک شخصیت علمیِ شناخته شده در حوزه علمیه قم مقدسه و بعدا #نجف_اشرف به حساب میآمد و از این گذشته، فرزند حضرت امام(ره) نیز بود اما با این حال در برابر افرادی که آنها را به نحوی صاحب حق بر خود میدانست، تواضعی فوقالعاده داشت. زمانی در بهار سال ۱۳۵۶ به عمره مشرف شده و ایشان را در آنجا ملاقات کردم. از آنجایی که در دروس مقدمات، چندی در خدمت ایشان بودم، احترام و محبت فوقالعادهای به بنده ابراز داشت به حدی که موجب تعجب دیگران شده بود.
▫️آثار علمی چاپ شده از وی، خود گواه عظمت، ذکاوت فکری و ذوق او در مسائل فقهی، اصولی و فلسفی میباشد. او در اواخر عمر شریفش، به بُعد دیگری نیز علاقهمند شده بود که حتی بنده نیز از آن مطّلع نبودم. طبیعی بود که وی نسبت به #فقه و #اصول و همچنین نظر به اینکه فرزند حضرت امام(ره) بود، نسبت به فلسفه علاقهمند باشد اما او به تفسیر کتابالله نیز گرایش پیدا کرده بود تا از آن هم بهره گیرد. اثر تفسیری وی نشان میدهد که وی بیش از هر چیزی به منظر فلسفی و عارفانه از کتابالله متمایل بود همچنانکه تفسیر ارزشمند حضرت امام(ره) در اوایل انقلاب چنین بود هرچند متاسفانه ادامه نیافت. چنین نگاهی به تفسیر قرآن، بسیار مکتوم و حداقل کمیاب بود. استفادههای حضرت امام(ره) از آیات قرآن، جز به مدد ذوق خاص ایشان میسر نبود و بحمدالله فرزند ایشان نیز از نظر فقه، اصول، فلسفه و تفسیر نمایانگر شخصیت علمی پدر بود.
▪️در هر صورت خداوند منّان، این گونه مصلحت دید که این فرزند فرزانه را در زمان حیات پدر، از او بگیرد. هرچند بنده در هنگام فوت حاج آقا مصطفی در نجف نبودم اما شنیدم که دیده نشد حضرت امام(ره) در داغ فرزند عزیز خود گریه کرده و یا عکسالعمل زیادی نشان دهند هرچند ممکن است در خفا اشک ریخته باشند.
▫️بسیار جالب است که بنده از حضرت امام(ره) ماجرایی را شنیدم که به نوعی در فوت حاجآقا مصطفی در مورد شخص ایشان به وقوع پیوست. امام(ره) به نقل از استاد بزرگوار خود #آیتالله_شاهآبادی(ره) و ایشان به نقل از پدرشان که شاگرد #صاحب_جواهر(ره) بودند فرمودند فرزند فاضل و دانشمند ایشان در جوانی به رحمت خدا رفت اما صاحب جواهر، شبهنگام در کنار جنازه فرزند عزیز خود مقداری قرآن خواند و همانجا به کار علمیِ همیشگی خود نیز پرداخت. این، بدان معنا نبود که قلب ایشان داغدار نبود بلکه او راضی به قضای الهی بود. همچنانکه پیامبر اکرم(ص) در فوت نوزاد دلبندش ابراهیم که در آغوش وی جان داد، فرمودند چشمها اشک میریزد و قلب داغدار است اما در عین حال به آنچه خداوند تقدیر نموده، راضی میباشند....(١آبان١٣٩٩)
مراسم سوگواری حضرت فاطمه معصومه و چهلمین سالگرد شهادت شهید بهمن خانجانی و چهلمین روز عروج #طلبه_جهادی کربلایی محمد حسین #خانجانی (فرزند حجت الاسلام والمسلمین رضا خانجانی از اساتید سطوح عالی حوزه و قائم مقام پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت) در روز چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار میشود.
قم ، ۵۵ متری عمار یاسر، کوچه ۲۷ مسجد حضرت ابالفضل (علیه السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹خواستم برای این کلیپ متنی بنویسم... واژهای نیافتم که وصفی در شأن باشد...
الله اکبر چه شجاع، چه فهمیده....
♦️تعجب خبرنگار را هم ببینید...
#طوفان_الاقصی
آیتالله احمد مبلغی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اقدامهای جمهوری اسلامی مقابل جنایتهای رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و غزه اظهار داشت: شاید تا قبل از این مرحله حرف و نگاه جمهوری اسلامی مسموع واقع نمیشد اما به نظر میرسد که یک نزدیکی در مواضع، شعار و نگاه پدید آمده و این فرصت خیلی خوبی است.
قضیه فلسطین با وحدت حل میشود
وی افزود: قضیه فلسطین با وحدت حل میشود و جمهوری اسلامی در این زمینه توانسته گام خیلی مهمی را بردارد و پیش برود. امروز تمام انسانها از هر کشور و قارهای به پا خاستهاند و این خیلی تاثیرگذار است.
مبلغی گفت: برای اینکه فلسطینیها به حقوق خود برسند این امر بدون کمک افکار عمومی امکانپذیر نیست. چون با پدید آمدن جریان افکار عمومی علیه فجایع غزه، اگر رسانههای معاند هم بخواهند لاپوشانی کنند تا همیشه موفق نبوده و در ادامه مسیر تابع خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: سیاستمداران هم آنهایی که در فضای برزخ بودند به طبیعت حال میآیند و طرف فلسطینیها را ولو یک درصدی خواهند گرفت و بخشی از نگاهشان را در این جهت معطوف میکنند.
عضو مجلس خبرنگان رهبری گفت: با ایجاد این حرکت خودجوش در افکار عمومی، آنهایی هم که نگاههای منفی دارند از جمله بسیاری از کشورهای غیرمسلمان حساب کار دستشان میآید. پس افکار عمومی زیرساخت است و رسانه به دنبال افکار عمومی تاثیرگذار است.
از وحدتی که ایجاد شده باید حراست کرد
وی با بیان اینکه دیپلماسی هم باید قویتر باشد اظهار داشت: جمهوری اسلامی باید دیپلماسی خود را قویتر کند. امروز دیپلماسی خیلی فضا پیدا کرده است. چشمها به ایران هم خیلی زیاد دوخته شده است و قدرت دیپلماسی امروزه میتواند تاثیرات را خیلی قویتر، محکمتر و مهمتر کند.
مبلغی گفت: باید با شدت از وحدتی که ایجاد شده حراست کرد و از مواضع ناپختهای که احیانا این وحدت را مجدد به وضعیت دیگری ببرد باید مواظبت کنیم.
وی تصریح کرد: کلام رهبری بیش از هر زمان دیگری مسموع واقع میشود و این خیلی مهم است و نگاهها به فرمایشات و حکمت ایشان بیشتر شده است.
هدایت شده از روایت غزه | صالح غزهای
از یک فلسطینی که تو غربته، بابشو کشتن، خونشو نابود کردن، خانوادش زیر بمبارونه بشنوید.
این آقا رهبر امت اسلامه، ظاهرا و باطنا به این باور داشته باشید.
======================
یادداشت و تحلیلهای یک فلسطینی اهل غزه، ساکن ایران.
@SalehGaza ایتا | تلگرام
هدایت شده از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (علیه و علیهم السلام)
📌 حکومت اسلامی به دو روایت
(مقایسه بین دیدگاه امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه با دیدگاه مرحوم نایینی در کتاب تنبیه الامه پیرامون مشروعیت حکومت غیر فقیه در عصر غیبت)
1⃣
✍ امین کربلایی
پژوهشگر حلقه فقه الاجتماع مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد ع
❇️ روایت اول
🔸مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین غروی نایینی در کتاب «تنبیه الامة و تتزیه الملة» حقیقت حکومت و سلطنت را امانتداری نوع مردم و ولایت بر نظم و حفظ و اقامه سایر وظایف راجع به نگهبانی می داند و بر همین اساس حکومت را به دو دست تقسیم میکند:
✔️اول حکومت تملیکیه که همان حکومت استبدادی است که عبارت است از مالکیت مطلق و فاعلیت مایشاء و حاکمیت مایرید یک فرد یا طبقه. اساس آن را اسارت مردم و تبعیض در حقوق تشکیل داده و منشا همه ویرانیهای مملکت و تباهی روزگار دین و دولت و ملت این قسم از حکومت می باشد. مرحوم نایینی این قسم از حکومت را بالضروره غیر مشروع میداند.
✔️ دوم حکومت ولایتیه که عبارت است از ولایت بر اقامه مصالح نوعیه که اساس آن را آزادی و مساوات تشکیل میدهد و در این حکومت آحاد ملت با شخص سلطان در همه امور مساوی و متصدیان امور همگی امین و مسئول ملت در قیام به وظیفه امانتداری هستند.
🔹مرحوم نایینی درباره این قسم دوم می فرماید حقیقت این قسم از سلطنت از باب ولایت و امانت است و حافظ این اصل اساسی حکومت عصمت است که در ائمه علیهم السلام متبلور شده است اما در عصر غیبت با عدم دسترسی به امام علیه السلام وظیفه تصدی حکومت به حسب نیابت فقها در عصر غیبت بر عهده فقیه است.
🔸 اما چون امکان و شرایط تصدی فقیه در عصر حاضر وجود ندارد با توجه به وجوب نهی از منکر و لزوم تهدید غاصب مجالی برای تشکیک در وجوب سلطنت غیر فقیه با نظارت فقیه وجود ندارد و با اذن فقیه مشروعیت حکومت وی ثابت میگردد که این مطلب از قبیل مداخله غیر متولی شرعی در امور موقوفه است که امکان رفع ید از او وجود ندارد لذا به وسیله هیئت نظارت و تشکیل قانون اساسی و مجلس شورای ملی توان تصرف حاکم را محدود و از حیف و میل اموال توسط وی جلوگیری به عمل می آید و موجب حفظ بیضه اسلام و صیانت حوزه مسلمین از استیلای کفار است و لذا از اهم فرائض خواهد بود.
🔹نتیجه آنکه مرحوم نایینی حکومت استبدادی را غیر مشروع میداند و تشکیل حکومت ولایتیه را ابتدا وظیفه امام و در عصر غیبت وظیفه فقیه و در نبود امکان تشکیل حکومت توسط فقیه ، حکومت غیر فقیه با نظارت فقیه نه تنها جایز بلکه از باب مقدمه واجب لازم و ضروری می داند لذا مرحوم نایینی از حکومت مشروطه دفاع کردند تا به وسیله آن با محدود کردن اختیارات حکام مانع از استبداد آنان شوند.
ادامه دارد....
(برگرفته از درس تنبیه الأمه استاد حجت الاسلام سید مهدی موسوی)
🆔 @mfaam_razavi
هدایت شده از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (علیه و علیهم السلام)
📌 حکومت اسلامی به دو روایت
(مقایسه بین دیدگاه امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه با دیدگاه مرحوم نایینی در کتاب تنبیه الامه پیرامون مشروعیت حکومت غیر فقیه در عصر غیبت)
2⃣
✍ امین کربلایی
پژوهشگر حلقه فقه الاجتماع مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد ع
❇️روایت دوم
🔸 اما مرحوم امام خمینی (رحمة الله علیه) در کتاب «ولایت فقیه, حکومت اسلامی» هر نوع حکومت و حاکمیت غیر خدا را غیرمشروع میداند. ایشان میفرماید هیچ کدام از والیان در حکومت اسلامی استبداد رای ندارند و اساس این حکومت الهی را یکی علم به قانون یعنی فقاهت دیگری عدالت میدانند که در عصر غیبت این دو فقط در فقیه جامع الشرلیژ جمع میشوند لذا اساساً در عصر غیبت، حکومت غیر فقیه در همه صور آن نامشروع است چرا که حکومت اسلامی حکومت قانون است و اگر حاکم قانون نداند لایق حکومت نیست و اگر تقلید هم بکند قدرت حکومت شکسته میشود و اگر تقلید نکند نمیتواند حاکم و مجری قانون اسلام باشد. پس حاکمیت بایستی به فقیه تعلق بگیرد و حکومت غیر فقیه طاغوت است. ایجاد شرایط حکومت فقیه از باب مقدمهی واجب لازم است و نمیتوان منتظر ماند.
❇️ مقایسه
🔹در مقام تبیین دو دیدگاه می توان گفت که در واقع مرحوم نایینی با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و مکان مشروطه را مطرح کردند و آن را تشبیه به کنیز سیاهی فرمودند که دستش آلوده باشد و او را وادار به شستن دستش نمایند که اگرچه اصل تصدی غاصبانه است اما از باب تحدید غاصب و ضرورت و دفع افسد به فاسد حکومت وی مشروع است.
🔸 اما مرحوم امام طرحی نو در باب حکومت در عصر غیبت مطرح نموده و رفع فساد و استبداد را فقط در گرو تصدی فقیه حکومت ایشان میداند. گویا حضرت امام خمینی (ره) ساختارسازی موقتی و تشکیل مجلس و قانون اساسی و نظارت اضطراری بر حاکم غیر فقیه را هم دوای درد مردم در عصر غیبت نمیداند بلکه آن را مانعی در جهت دستیابی به حکومت فقیه در عصر غیبت می بیند، چرا که زمانی که ساختار معیوب تشکیل شود خود این ساختار بعد از مدتی مؤید و همراه حکومت مستقر شده و کنار زدن آن ساختار سخت و طاقت فرسا می گردد. لذا بر خلاف مرحوم نایینی، ایشان از اساس ،تصدی غیرفقیه در عصر غیبت را در هر صورتی ممنوع و نامشروع می داند و وظیفه مسلمانان را حرکت در جهت تشکیل حکومت اسلامی تعیین می نماید.
🔹البته ناگفته نماند که نبایستی از نقش مشروطه و تجربیات ناشی از آن در تطور دیدگاه فقها نسبت به حکومت و ولایت فقیه و همچنین نقش آن در ایجاد آگاهی و معرفت بین مردم و تشکیل نهضت و انقلاب مردمی غافل بود.
(برگرفته از درس تنبیه الأمه استاد حجت الاسلام سید مهدی موسوی)
🆔 @mfaam_razavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهل سنت را با عبدالحمید نشناسید
عبدالرحمن چابهاری:
این نبرد طوفانالاقصی پیشواز و زمینهساز تشریفآوری سیدنا مهدی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این آقا نمیذاره
تحلیل بسیار خوب به زبان ساده
💢 دومین نشست بصیرتی-روشنگری بسیج مدرسه علمیه خاتم الانبیاء ،
به مناسبات سالگرد ارتحال علامه طباطبایی
با محوریت
🔸بررسی افکار توحیدی-اجتماعی علامه
با سخنرانی
🔹 حجةالاسلام والمسلمین موسوی
📅 زمان: چهارشنبه / ساعت ۹ صبح
🔻مکان: سالن جلسات مدرسه علمیه خاتم الانبیاء
🇮🇷بسیج مدرسه علمیه خاتمالأنبیاء صلاللهعلیهوآلهوسلم 🇮🇷