eitaa logo
مجله مجازی واو
307 دنبال‌کننده
130 عکس
130 ویدیو
0 فایل
| مجله مجازی واو | پاتوقی برای اهالی خواندن و نوشتن واو حرف عطف است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 همه چیز تکراری ✍علیرضا خسروی در ادامه بخوانید🔻 @vaavmag
🔶همه چیز تکراری 🔷«گناه فرشته» سریال جدید شبکه نمایش خانگی تا به اینجای انتشار در بهترین حالت کپی دست چندم از چند سریال موفق قبل از خودش به حساب می‌آید. «حامد عنقا» امیر آقایی سریال «آقازاده» را که تجربه موفق خودش در شبکه نمایش خانگی ست این بار به عنوان نوید عشیری به سریال آورده تا همان دیالوگ‌ها، همان مدل راه رفتن و همان میمیک صورت را در قالب پسر یک مرد ثروتمند دیگر به نمایش بگذارد. 🔷«پردیس پورعابدینی» که در آقازاده به شهرت نسبی رسید، مثل همیشه همان دختر مظلوم و بی‌گناهی‌ست که هیچ قدرتی نسبت به تغییر اتفاقات اطراف خودش ندارد و در نقش فرشته به عنوان «قربانی» یک توطئه بزرگ شناخته می‌شود و اما حامد با بازی شهاب حسینی که نقش اول سریال و قدرت محرکه داستان به حساب می‌آید. 🔷شهاب حسینی همان پلیس سریال «پوست شیر» است که انگیزه‌های شخصی‌‌اش برای حل یک پرونده این بار او را ترغیب به قبول کردن وکالت فرشته داستان می‌کند و خب فیلمساز برای جذابیت بیشتر شخصیت سعی کرده ویژگی‌های شخصیتی او در سریال‌های دیگر را هم به حامد داستان اضافه کند. 🔷انتخاب حامد عنقا از «قباد دیوان‌سالار» سریال «شهرزاد»، سیگار کشیدن‌های مکرر اوست تا حداقل در دو قسمتی که تا به امروز از سریال گناه فرشته منتشر شده، شاهد سکانس‌های پرتعداد از شهاب حسینی سیگار به دست در سریال باشیم. 🔷زمانی تکرار یک موتیف در رفتار شخصیت داستان جذاب است و به توسعه ابعاد شخصیتی‌اش در ذهن مخاطب کمک می‌کند که بتوان رابطه منطقی بین اون رفتار و شخصیت پیدا کرد. سیگار کشیدن‌های مکرر شهاب حسینی نه تنها هیچ کمکی به شناخت شخصیت حامد تهرانی نمی‌کند، بلکه به کلی اتمسفر سریال را هم از فضای خانوادگی خارج می‌کند. 🔷به هرحال تا به امروز تنها دو قسمت از سریال «گناه فرشته» منتشر شده و شاید قضاوت درباره کیفیت سریال زود باشد اما چیزی که می‌توان از همین دو قسمت فهمید، این است که مدیران ساترا هیچ پروتکل شفافی برای کنترل نمایش دخانیات در فیلم‌ها و سریال‌ها ندارند. سریال‌هایی که بدون محدودیت سنی در پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد و  تمام اعضای خانواده به تماشایش می‌نشینند. @vaavmag
✅چرا رسانه های آمریکایی حماسه یمنی ها را سانسور کردند؟ منبع: محلّل 🔻در ادامه بخوانید @vaavmag
🔶چرا رسانه‌های آمریکایی، حماسه یمنی‌ها را سانسور کردند؟ 🔹حقیقت این است که سانسور گسترده‌ای درباره رخدادهای بامداد چهارشنبه در دریای سرخ و باب‌المندب شده است. در روایتی که آمریکایی‌ها منتشر کرده‌اند، یمنی‌ها صرفا چندین موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کرده‌اند و همه هم سرنگون‌ شده‌اند. 🔹آنچه در آن شب طوفانی رخ داد شامل حمله ترکیبی موشکی - پهپادی یمنی‌ها به ناو هواپیمابر آیزنهاور و ناوشکن‌های گراولی، میسون و لابون بوده است. آمریکایی‌ها سردرگم و دستپاچه در حالی که ده‌ها تیر موشک پدافندی شلیک می‌کنند اما با ادامه حملات از ناو دیاموند انگلیسی کمک می‌خواهند! 🔹این ناو نیز برای کمک به منطقه درگیری می‌رود اما آن هم زیر آتش می‌رود و مجبور به عقب‌نشینی می‌شود! از این رو آیزنهاور مجبور به بلند کردن F18 ها می‌شود. این درگیری ۷ ساعته نهایتا خاتمه می‌یابد و با رسیدن گزارش‌ها به لندن و واشینگتن عصبانیت جنابشان را ملاحظه می‌کنید! 🔹ساعاتی پیش نیز حمله مشترک دشمن غربی با هدف قرار دادن ۱۲ نقطه (که چندتایشان فرودگاه‌ بودند و غالب فرودگاه‌های یمن هم غیرفعال است) به پایان رسید. برای فهم دقیق سیر حوادث، تلفات، پاسخ یمن و نقاط هدف قرار گرفته باید منتظر بیانیه ساعات آتی سخنگوهای نیروهای مسلح یمن بود اما عجالتاً چند نکته به ذهن می‌رسد: 🔹مشخصاً آمریکا و انگلیس با شروع یک کمپین خبری پیش از عملیات، قصد ارسال پالس تخلیه و فاصله‌گیری نیروهای انصارالله را داشتند تا تلفات انسانی و مادی نیز کمتر شود و بدتر از این خود را وارد باتلاق نکنند. اصل برای صنعا اما تجاوز است. 🔹در حالی که نقاطی از یمن با پراکندگی زیر آتش بود و مثلا آمریکا می‌خواست توان موشکی یمن را بزند، اما رگبارهای موشک بالستیک به سمت کشتی‌های جنگی آمریکا و انگلیس با موفقیت انجام شد که این اولاً نشانه سطح آمادگی و اختیار بالای یگان‌های تهاجمی ارتش یمن هنگام حمله دشمن و ثانیاً نشانه اراده فعال شلیک در هر لحظه در صنعا است. برای مثال سه‌شنبه شب شاهد بودیم که ناوهای متعدد آمریکایی و انگلیسی فقط درگیر دفاع شده بودند و توان حمله متقابل را نداشتند. 🔹 به نظر جنبه حیثیتی این حمله برای واشینگتن مهم‌تر از هر چیز است. انجام حمله ساعاتی پس از صدور قطعنامه ضدیمنی ۲۲۷۲ و اعلام اینکه استرالیا، بحرین، کانادا و هلند در این حمله همراهی کرده‌اند، نشانه‌ای است بر اینکه آمریکا می‌خواهد ابزارهای ظالمانه خود در سازمان ملل را فعال و موثر نشان داده و مثلا "توان اجماع‌ساز" خود را به رخ بکشد؛ این بازی بایدن حتی نمایشی از سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ هم نیست. 🔹 در حالی آمریکا و انگلیس به یمن حمله کردند که محبوبیت یمن در میان کشورهای بی‌عرضه عربی به شدت افزایش یافته بود. تبعات این تقابل آمریکا با یمنی‌ها دامن آمریکا را در سراسر منطقه و حتی جهان در بلند مدت و نه کوتاه مدت خواهد گرفت؛ تا پیش از این تصویر آمریکا به دلیل حمایت از جنایتکار در غزه نابود شده بود که قرار بود با عقب‌نشینی رژیم از غزه و بازگشایی یک گذرگاه، این تصویر بهبود یابد و حالا با بن‌بست در غزه، تهاجم به یمن هم به کارنامه سیاه بایدن افزوده شده و آتش خشم ملت‌های منطقه و جهان دامن آمریکا و انگلیس را خواهد گرفت. @vaavmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معروف شدن به قیمت بی‌حرمتی به پدر و مادر ✍️ سارا مصطفوی 🔷️ لایک و کامنت بلای جان محتوای تولیدی در فضای مجازی مخصوصا شده است. انگار دیده شدن، یک سنگ محک کیفی‌سنجی تولیدات نیست بلکه «دیده شدن» تبدیل به خود هدف شده است‌. قرار گرفتن در الگوریتم محتوایی فضای مجازی، هدف است. به همین خاطر سرویس‌های تولیدکننده‌ی محتوا چاره‌ای جز قرار گرفتن در چرخه‌ی «محتوای » ندارند و خب تولیدکنندگان کوچک محتوا نیز عملا در زمینه‌ی ترندسازی، تکمیل‌کننده‌ی پازل محتوایی دیگران هستند. 🔶️ تمام این مقدمه را گفتیم تا متوجه شویم که اگر قرار است محتوای ترند این روزهای اینستاگرام را زیر سؤال ببریم، خودمان اول از همه الزامات فضای مجازی و قرار گرفتن در چرخه‌ی تولیدات ترند را می‌دانیم. ادامه یادداشت را در اینجا بخوانید @vaavmag
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹پروژه‌ای که شکست خورد ✅یک «ایران» پشت ایران ✍️ علیرضا‌ گران‌پایه 🔸«تا پای جان برای ایران» شعاری تکراری‌ است. همان شعار ایران در جام جهانی که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته که تیم‌ ملی را با همین جمله راهی جام ملت‌ها کند. اما چه کسی گفته که همیشه تکرار از جذابیت یک اتفاق کم خواهد کرد؟ «تکرار» می‌تواند «قاتل» لذت باشد، تکرار می‌تواند کلیشه‌ی بی‌تفاوتی را در ذهن ما خلق کند اما این تکرار با همه‌ی تکرارها متفاوت است. هر جمله‌ی دیگری غیر از این جمله، قرار بود همین محتوا را فریاد بزند، قرار بود نشان دهد که تیم ملی ایران هویتش را از «ایران» می‌گیرد و بس‌. قرار بود به همه‌ی آن‌هایی که می‌خواهند تیم ملی فوتبال را نماد تفرقه کنند، نشان دهد که ما حتی به بهانه‌ی فوتبال هم که شده با دیگر هم‌وطنان‌مان که به هر دلیلی اختلاف نظر داریم، بر سر یک سفره خواهیم نشست. ادامه یادداشت را در اینجا بخوانید @vaavmag
توئیتر علی‌کریمی دست چه کسی است؟ 🔻در ادامه بخوانید @vaavmag
🔶توئیتر علی‌کریمی دست چه کسی است؟ 🔹اطلاعات موجود در دستگاه‌های پیگیری کننده مسئله نشان می‌دهد علی‌کریمی از ماه‌ها قبل خود را برای خروج از ایران و تبدیل شدن به یک ضد انقلاب فعال و عملیاتی آماده کرده و مقدمات آن را طی کرده بود. اسناد ثبتی در ایران نشان می‌دهد کریمی حدود سه ماه قبل از وقوع آشوب‌ها در حال فروش دارایی‌ها و املاک خود در ایران و انتقال وجه آن به خارج از کشور بوده است. آیا کریمی می دانسته به زودی پدیده امنیتی رخ خواهد داد که باید در آن نقش جدی ایفا کند و به همین دلیل از مدت‌ها‌ قبل در تدارک آماده شدن برای آن بوده است؟! 🔹جالب تر از همه اما این است که مراجعه به اطلاعات ورود و خروج افراد به کشور نشان می‌دهد، علی کریمی تنها سه هفته قبل از شروع آشوب‌ها ایران را به مقصد دبی ترک کرده و حداقل تا ۱۶ مهر در امارات بوده است. پس از آن و زمانی که کریمی احساس کرد ممکن است دست بلند امنیتی ایران در دبی به او برسد این کشور را به مقصد کانادا ترک کرد و اکنون در پناه سرویس‌های اطلاعاتی غربی در این کشور اقامت دارد. نکته جالب این است که حاکمان امارات به رغم ادعای تلاش برای کاهش تنش با ایران هیچ همکاری برای مهار کریمی از خود نشان ندادند و همه اقدامی که دبی در مقطع آغازین آشوب‌ها علیه کریمی انجام داده در این حد بوده که پلیس دبی او را احضار کرده و به گفته مسئولان ارشد دبی از او تعهد کتبی اخذ کرده که از مبدأ امارات هیچ اقدامی علیه امنیت ایران انجام ندهد. پیداست که چنین اقدامی حتی اگر واقعاً انجام شده باشد کاملاً فرمالیته بوده و هیچ مانع واقعی بر سر راه فعالیت‌های کریمی علیه کشور ایجاد نکرده است. 🔹در مدتی که کریمی در دبی اقامت داشت و به صراحت دعوت به خشونت کشتار و جنایت درون ایران میکرد تلاش‌هایی از داخل کشور برای ارتباط گیری با وی و مذاکره با هدف آرام کردن وضعیت صورت گرفت که تقریباً همه آن‌ها بی نتیجه ماند. یک مورد بسیار جالب تماسی است که یکی از فوتبالیست‌های بسیار محبوب مقیم ایران با او گرفته و از او درخواست کرده به اقدامات ضد ملی در اکانت توئیتری‌اش خاتمه بدهد و خصوصاً تأکید کرده این اقدامات به ضرر فوتبال تمام خواهد شد. پاسخ علی کریمی در این تماس تلفنی بسیار مهم است. کریمی به فرد تماس گیرنده گفته است اساساً اکانت توئیتری او در اختیار خودش نیست و آن را از چند ماه قبل به یکی از تجار اماراتی واگذار کرده است. 🔹اطلاعات فنی که در ایران وجود دارد نشان می‌دهد از یک منظر این سخن نادرست نبوده و اکانت توئیتری کریمی در جریان آشوب‌ها نه توسط یک شخص بلکه توسط یک تیم شبانه روزی و در هماهنگی کامل با شبکه دیگری از اکانت های ضد انقلاب اداره می‌شده است که می‌توان آنها را هسته سخت آشوب در فضای مجازی به ویژه توئیتر ،خواند، اما در عین حال او خود در تمام این مدت به محتوای اکانت خویش اشراف داشته و فعالانه برای تشدید خشونت در ایران تلاش می‌کرده است. @vaavmag
خانه اشتراکی فقط و فقط به خانم مجرد ✍مریم مومن در ادامه بخوانید🔻 @vaavmag
خانه اشتراکی فقط و فقط به خانم مجرد 🔷️ پدیده‌ی دیگر پدیده نیست. حالا نه اینکه به یک رویه و عرف تبدیل شده باشد اما نگاهی به آگهی‌های ثبت نشان می‌دهد که داستان خانه‌های اشتراکی به یک اتفاق پرتکرار تبدیل شده است. اتفاقی که با دیدنش، حالا نه مثل گذشته چشم‌هایمان‌‌ گرد می‌شود و نه احتمالا هنوز می‌توانیم به راحتی با آن کنار بیاییم. 🔶️ داستان اجاره‌خانه در که آنقدر از رگ گردن به مستأجران نزدیک‌تر است که نیاز به نوشتن و پناه بردن به عدد و آمار برای اثباتش نیست. درحالی‌که میانگین تاریخی تورم نقطه‌ای اجاره‌بها در شهر تهران در طول سه دهه‌ی گذشته حدود ۲۲درصد بوده است، این عدد در دو سال اخیر به بالای ۵۰درصد رسیده است! 🔷️ اینکه هر تابستان به جز «التماس رسانه‌ای» به صاحبان خانه با زیرنویس کردن فلان کمپین در تلویزیون چه راهکاری دیگری برای کنترل تورم اجاره‌ی مسکن در دستور کار قرار گرفته را باید از مدیران مربوطه پرسید! پرسشی که البته بعید است کمکی به روند حل مسئله‌ای کند که درکش از روز هم روشن‌تر و از نان شب برای مدیران واجب‌تر است. 🔶️ بر خانه‌های خالی، نظارت بر قراردادهای چندساله و... که همان راهکارهای تکراری‌ است اما فعلا راهکارها روی کاغذ مانده‌ و روی کاغذ خشک‌شان زده که وضعیت بازار آگهی‌های خانه‌ی اشتراکی داغ شده است. فلان سایت برای نمایش «خانم یا آقا» بودن فرد آگهی‌دهنده خانه‌ی اشتراکی از کاربرانش پول دریافت می‌کند! فلان آدم هزینه‌‌ی نصف اجاره‌ی عرف را با قید «فقط خانم مجرد» آگهی می‌کند! 🔷️ این ساده‌ترین تحلیل درباره‌ی ازدیاد آگهی‌های «خانه‌های اشتراکی»‌ است. پدیده‌ای که نه فقط یک غم اقتصادی که در بلندمدت پایه‌های اخلاقی یک جامعه را هدف می‌گیرد. به این داستان ده‌ها مشکل فرهنگی و امنیتی که می‌تواند، رشد این اتفاق در جامعه رقم بزند را هم اضافه کنید. 🔶️ خانه‌های اشتراکی هرچند بیشتر در بین افراد مجرد مقبول است اما کش‌دار شدن روند افزایش قیمت مسکن، می‌تواند باعث نشت این اتفاق در بین خانواده‌ها شود. آن‌وقت بیشتر از چند خبر ساده که سال گذشته با محوریت خانواده‌هایی که در یک منزل زندگی می‌کنند، می‌تواند تغییرات جدی در سبک زندگی خانواده‌ها در تهران ایجاد کند! مشکلات متعدد روحی که به دلیل عدم انطباق این سبک زندگی با فرهنگ ایرانی، بوجود می‌آید، افزایش معضلات اجتماعی که حاصل زندگی اشتراکی‌ است، می‌تواند خیلی زود تاثیراتش را در جامعه متبلور کند. ✅درشبکه‌های اجتماعی واو را دنبال کنید https://zil.ink/vaavmag @vaavmag
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینا گل نزنند پدرشون رو در می‌یارند 🔹بخش‌هایی از فیلم @vaavmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدرسه یا تلنت‌شوی معلم بلاگرها؟! ✍️علیرضا خسروی 🔷️ این روزها شاید باید برای معلمان بعضی از مدارس هم بگذاریم. از همان ناظم‌های کلیشه‌ای خط‌کش به دست ایستاده در راهروی مدارس. کسی که با یک نگاه می‌توانست زیر و بم شیطنت نشسته در چشم‌مان‌ را کشف کند. بفهمد که برای تزریق هیجان به چه نقشه‌ای در ذهن داریم. برای اینکه کمی توی چشم برویم چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌مان است. همان ناظمی که آوردن موبایل به مدارس را ممنوع کرده بود تا ما تمام فکرمان را معطوف به درس کنیم. درس بخوانیم در مدرسه. 🔶️ ناظم معلم‌ها باید این روزها به بعضی از آن‌ها همین یک نکته‌ی ساده را یادآوری کند. اینکه آن‌ها آمده‌اند تا درس بدهند، پرورش را به تکنیک‌های آموزشی خود اضافه کنند و معجون دلچسبی به دانش‌آموزان ارائه‌‌ دهند. ناظم معلمان باید موبایل را از دست‌شان بگیرد و یادآوری کند که باید گچ به دست در کلاس راه برود. 🔷️ و و از کجا به مدرسه‌ها آمد؟ چند فیلم بیشتر دیده‌شده‌ی این روزهای مدارس را مرور کنید. همان فیلم‌هایی که معلم جوان دوربین‌ را ناشیانه‌ترین مدل ممکن در یک کلاس درس قرار داده. آماتور‌ترین حالت ممکن قاب مدنظرش را بسته و البته به بهترین مدل ممکن از بازیگرانش بازی می‌گیرد. از دانش‌آموزانش. دانش‌آموزانی که معمولا آنقدر کم سن و سال هستند که نمی‌توانند «نه» بگویند. بازیگران بی‌اختیار کلاس‌های بازیگری معلمانی که کلاس درس را با تلنت شوی آموزشی اشتباه گرفتند. 🔸ادامه یادداشت را در اینجا بخوانید @vaavmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در دوران بادی به هر جهت‌ها تو «عمو پورنگ» باش ✍️ علیرضا خسروی در ادامه بخوانید🔻 @vaavmag
✅در دوران بادی به هر جهت‌ها تو «عمو پورنگ» باش 🔷️ در دوران «شابلن‌های مجازی»، در دورانی که «دیکتاتورهای رسانه‌ای» به دنبال همانندسازی چهره‌ها برای مورد تأیید قرار گرفتن توسط افکار عمومی هستند، نوشتن و گفتن از ارزش کاری که در فضای مجازی می‌کند، اجباری‌ است. 🔶️ صفحه‌ی رسمی او را بالا و پایین کنید. بدون قضاوت و پیشداوری از ارزش‌های اخلاقی‌اش، او را ارزیابی کنید. عکس‌العمل‌های رسانه‌ای او، در تمام این سال‌ها به ما ثابت می‌کند که مهم نیست رفتارش را بپسندیم یا نه، او مسیر ارزش‌هایش را بدون درنظر گرفتن فشارهای بیرونی انتخاب می‌کند و خب همین موضوع به رفتارهایش ضریب می‌دهد. در معادلات ذهنی ما، به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های رسانه‌ای کودک و نوجوان تاریخ تلویزیون برای از دست ندادن طیفی از مخاطبانش، باید به دنبال تأیید جمعی باشد. تأیید جمعی که او را به تابعی از رفتار دیگران تبدیل می‌کرد اما او تصمیم گرفته است که با این دست فرمان جلو نرود. 🔷️‌حداقل روی کاغذ کسی فکرش را نمی‌کند که نوشتن از «جایگاه مادر» در دستورالعمل لایک و کامنت فضای مجازی جایی داشته باشد. حداقل ما در پیش‌فرض ذهنی‌مان، فکرش را هم نمی‌توانیم بکنیم که یک به اصطلاح به این راحتی بتواند از خانواده و اهمیت این موضوع در شبکه‌ی اجتماعی خودش حرف بزند. عمو پورنگ اما درست برخلاف دستورالعمل ذهنی خیلی از ما رفتار می‌کند. پست‌های با محوریت مادر را که در پیج داریوش فرضیایی مرور می‌کنیم، ذره‌ای احساس مصنوعی بودن به مخاطب دست نمی‌دهد. به همین خاطر، می‌توان حس واقعی بودن را از او در محیطی گرفت که سر تا پایش را فیک بودن و رفتارهای نمایشی فرا گرفته است. 🔶️ او اخیرا در یک هماورد‌‌ مجازی به جان کسانی افتاد که تلاش داشتند با یک آهنگ و تولید محتوای مبتذل به ریشه‌های اخلاقی جامعه آسیب بزنند. عمو پورنگ اما حالا می‌تواند به نمادی از یک چهره‌ی رسانه‌ای تأثیرگذار با فعالیت مؤثر ‌‌ در فضای مجازی تبدیل شود. باید قدر عمو پورنگ‌های فضای مجازی را بیشتر بدانیم. @vaavmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷فریاد «زندگی» روی سکو قهرمانی ✍️ علیرضا گرا‌ن‌پایه در ادامه بخوانید🔻 @vaavmag