eitaa logo
مجله مجازی واو
302 دنبال‌کننده
139 عکس
132 ویدیو
0 فایل
| مجله مجازی واو | پاتوقی برای اهالی خواندن و نوشتن واو حرف عطف است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معروف شدن به قیمت بی‌حرمتی به پدر و مادر ✍️ سارا مصطفوی 🔷️ لایک و کامنت بلای جان محتوای تولیدی در فضای مجازی مخصوصا شده است. انگار دیده شدن، یک سنگ محک کیفی‌سنجی تولیدات نیست بلکه «دیده شدن» تبدیل به خود هدف شده است‌. قرار گرفتن در الگوریتم محتوایی فضای مجازی، هدف است. به همین خاطر سرویس‌های تولیدکننده‌ی محتوا چاره‌ای جز قرار گرفتن در چرخه‌ی «محتوای » ندارند و خب تولیدکنندگان کوچک محتوا نیز عملا در زمینه‌ی ترندسازی، تکمیل‌کننده‌ی پازل محتوایی دیگران هستند. 🔶️ تمام این مقدمه را گفتیم تا متوجه شویم که اگر قرار است محتوای ترند این روزهای اینستاگرام را زیر سؤال ببریم، خودمان اول از همه الزامات فضای مجازی و قرار گرفتن در چرخه‌ی تولیدات ترند را می‌دانیم. ادامه یادداشت را در اینجا بخوانید @vaavmag
30.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹پروژه‌ای که شکست خورد ✅یک «ایران» پشت ایران ✍️ علیرضا‌ گران‌پایه 🔸«تا پای جان برای ایران» شعاری تکراری‌ است. همان شعار ایران در جام جهانی که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته که تیم‌ ملی را با همین جمله راهی جام ملت‌ها کند. اما چه کسی گفته که همیشه تکرار از جذابیت یک اتفاق کم خواهد کرد؟ «تکرار» می‌تواند «قاتل» لذت باشد، تکرار می‌تواند کلیشه‌ی بی‌تفاوتی را در ذهن ما خلق کند اما این تکرار با همه‌ی تکرارها متفاوت است. هر جمله‌ی دیگری غیر از این جمله، قرار بود همین محتوا را فریاد بزند، قرار بود نشان دهد که تیم ملی ایران هویتش را از «ایران» می‌گیرد و بس‌. قرار بود به همه‌ی آن‌هایی که می‌خواهند تیم ملی فوتبال را نماد تفرقه کنند، نشان دهد که ما حتی به بهانه‌ی فوتبال هم که شده با دیگر هم‌وطنان‌مان که به هر دلیلی اختلاف نظر داریم، بر سر یک سفره خواهیم نشست. ادامه یادداشت را در اینجا بخوانید @vaavmag
توئیتر علی‌کریمی دست چه کسی است؟ 🔻در ادامه بخوانید @vaavmag
🔶توئیتر علی‌کریمی دست چه کسی است؟ 🔹اطلاعات موجود در دستگاه‌های پیگیری کننده مسئله نشان می‌دهد علی‌کریمی از ماه‌ها قبل خود را برای خروج از ایران و تبدیل شدن به یک ضد انقلاب فعال و عملیاتی آماده کرده و مقدمات آن را طی کرده بود. اسناد ثبتی در ایران نشان می‌دهد کریمی حدود سه ماه قبل از وقوع آشوب‌ها در حال فروش دارایی‌ها و املاک خود در ایران و انتقال وجه آن به خارج از کشور بوده است. آیا کریمی می دانسته به زودی پدیده امنیتی رخ خواهد داد که باید در آن نقش جدی ایفا کند و به همین دلیل از مدت‌ها‌ قبل در تدارک آماده شدن برای آن بوده است؟! 🔹جالب تر از همه اما این است که مراجعه به اطلاعات ورود و خروج افراد به کشور نشان می‌دهد، علی کریمی تنها سه هفته قبل از شروع آشوب‌ها ایران را به مقصد دبی ترک کرده و حداقل تا ۱۶ مهر در امارات بوده است. پس از آن و زمانی که کریمی احساس کرد ممکن است دست بلند امنیتی ایران در دبی به او برسد این کشور را به مقصد کانادا ترک کرد و اکنون در پناه سرویس‌های اطلاعاتی غربی در این کشور اقامت دارد. نکته جالب این است که حاکمان امارات به رغم ادعای تلاش برای کاهش تنش با ایران هیچ همکاری برای مهار کریمی از خود نشان ندادند و همه اقدامی که دبی در مقطع آغازین آشوب‌ها علیه کریمی انجام داده در این حد بوده که پلیس دبی او را احضار کرده و به گفته مسئولان ارشد دبی از او تعهد کتبی اخذ کرده که از مبدأ امارات هیچ اقدامی علیه امنیت ایران انجام ندهد. پیداست که چنین اقدامی حتی اگر واقعاً انجام شده باشد کاملاً فرمالیته بوده و هیچ مانع واقعی بر سر راه فعالیت‌های کریمی علیه کشور ایجاد نکرده است. 🔹در مدتی که کریمی در دبی اقامت داشت و به صراحت دعوت به خشونت کشتار و جنایت درون ایران میکرد تلاش‌هایی از داخل کشور برای ارتباط گیری با وی و مذاکره با هدف آرام کردن وضعیت صورت گرفت که تقریباً همه آن‌ها بی نتیجه ماند. یک مورد بسیار جالب تماسی است که یکی از فوتبالیست‌های بسیار محبوب مقیم ایران با او گرفته و از او درخواست کرده به اقدامات ضد ملی در اکانت توئیتری‌اش خاتمه بدهد و خصوصاً تأکید کرده این اقدامات به ضرر فوتبال تمام خواهد شد. پاسخ علی کریمی در این تماس تلفنی بسیار مهم است. کریمی به فرد تماس گیرنده گفته است اساساً اکانت توئیتری او در اختیار خودش نیست و آن را از چند ماه قبل به یکی از تجار اماراتی واگذار کرده است. 🔹اطلاعات فنی که در ایران وجود دارد نشان می‌دهد از یک منظر این سخن نادرست نبوده و اکانت توئیتری کریمی در جریان آشوب‌ها نه توسط یک شخص بلکه توسط یک تیم شبانه روزی و در هماهنگی کامل با شبکه دیگری از اکانت های ضد انقلاب اداره می‌شده است که می‌توان آنها را هسته سخت آشوب در فضای مجازی به ویژه توئیتر ،خواند، اما در عین حال او خود در تمام این مدت به محتوای اکانت خویش اشراف داشته و فعالانه برای تشدید خشونت در ایران تلاش می‌کرده است. @vaavmag
خانه اشتراکی فقط و فقط به خانم مجرد ✍مریم مومن در ادامه بخوانید🔻 @vaavmag
خانه اشتراکی فقط و فقط به خانم مجرد 🔷️ پدیده‌ی دیگر پدیده نیست. حالا نه اینکه به یک رویه و عرف تبدیل شده باشد اما نگاهی به آگهی‌های ثبت نشان می‌دهد که داستان خانه‌های اشتراکی به یک اتفاق پرتکرار تبدیل شده است. اتفاقی که با دیدنش، حالا نه مثل گذشته چشم‌هایمان‌‌ گرد می‌شود و نه احتمالا هنوز می‌توانیم به راحتی با آن کنار بیاییم. 🔶️ داستان اجاره‌خانه در که آنقدر از رگ گردن به مستأجران نزدیک‌تر است که نیاز به نوشتن و پناه بردن به عدد و آمار برای اثباتش نیست. درحالی‌که میانگین تاریخی تورم نقطه‌ای اجاره‌بها در شهر تهران در طول سه دهه‌ی گذشته حدود ۲۲درصد بوده است، این عدد در دو سال اخیر به بالای ۵۰درصد رسیده است! 🔷️ اینکه هر تابستان به جز «التماس رسانه‌ای» به صاحبان خانه با زیرنویس کردن فلان کمپین در تلویزیون چه راهکاری دیگری برای کنترل تورم اجاره‌ی مسکن در دستور کار قرار گرفته را باید از مدیران مربوطه پرسید! پرسشی که البته بعید است کمکی به روند حل مسئله‌ای کند که درکش از روز هم روشن‌تر و از نان شب برای مدیران واجب‌تر است. 🔶️ بر خانه‌های خالی، نظارت بر قراردادهای چندساله و... که همان راهکارهای تکراری‌ است اما فعلا راهکارها روی کاغذ مانده‌ و روی کاغذ خشک‌شان زده که وضعیت بازار آگهی‌های خانه‌ی اشتراکی داغ شده است. فلان سایت برای نمایش «خانم یا آقا» بودن فرد آگهی‌دهنده خانه‌ی اشتراکی از کاربرانش پول دریافت می‌کند! فلان آدم هزینه‌‌ی نصف اجاره‌ی عرف را با قید «فقط خانم مجرد» آگهی می‌کند! 🔷️ این ساده‌ترین تحلیل درباره‌ی ازدیاد آگهی‌های «خانه‌های اشتراکی»‌ است. پدیده‌ای که نه فقط یک غم اقتصادی که در بلندمدت پایه‌های اخلاقی یک جامعه را هدف می‌گیرد. به این داستان ده‌ها مشکل فرهنگی و امنیتی که می‌تواند، رشد این اتفاق در جامعه رقم بزند را هم اضافه کنید. 🔶️ خانه‌های اشتراکی هرچند بیشتر در بین افراد مجرد مقبول است اما کش‌دار شدن روند افزایش قیمت مسکن، می‌تواند باعث نشت این اتفاق در بین خانواده‌ها شود. آن‌وقت بیشتر از چند خبر ساده که سال گذشته با محوریت خانواده‌هایی که در یک منزل زندگی می‌کنند، می‌تواند تغییرات جدی در سبک زندگی خانواده‌ها در تهران ایجاد کند! مشکلات متعدد روحی که به دلیل عدم انطباق این سبک زندگی با فرهنگ ایرانی، بوجود می‌آید، افزایش معضلات اجتماعی که حاصل زندگی اشتراکی‌ است، می‌تواند خیلی زود تاثیراتش را در جامعه متبلور کند. ✅درشبکه‌های اجتماعی واو را دنبال کنید https://zil.ink/vaavmag @vaavmag
18.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینا گل نزنند پدرشون رو در می‌یارند 🔹بخش‌هایی از فیلم @vaavmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدرسه یا تلنت‌شوی معلم بلاگرها؟! ✍️علیرضا خسروی 🔷️ این روزها شاید باید برای معلمان بعضی از مدارس هم بگذاریم. از همان ناظم‌های کلیشه‌ای خط‌کش به دست ایستاده در راهروی مدارس. کسی که با یک نگاه می‌توانست زیر و بم شیطنت نشسته در چشم‌مان‌ را کشف کند. بفهمد که برای تزریق هیجان به چه نقشه‌ای در ذهن داریم. برای اینکه کمی توی چشم برویم چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه‌مان است. همان ناظمی که آوردن موبایل به مدارس را ممنوع کرده بود تا ما تمام فکرمان را معطوف به درس کنیم. درس بخوانیم در مدرسه. 🔶️ ناظم معلم‌ها باید این روزها به بعضی از آن‌ها همین یک نکته‌ی ساده را یادآوری کند. اینکه آن‌ها آمده‌اند تا درس بدهند، پرورش را به تکنیک‌های آموزشی خود اضافه کنند و معجون دلچسبی به دانش‌آموزان ارائه‌‌ دهند. ناظم معلمان باید موبایل را از دست‌شان بگیرد و یادآوری کند که باید گچ به دست در کلاس راه برود. 🔷️ و و از کجا به مدرسه‌ها آمد؟ چند فیلم بیشتر دیده‌شده‌ی این روزهای مدارس را مرور کنید. همان فیلم‌هایی که معلم جوان دوربین‌ را ناشیانه‌ترین مدل ممکن در یک کلاس درس قرار داده. آماتور‌ترین حالت ممکن قاب مدنظرش را بسته و البته به بهترین مدل ممکن از بازیگرانش بازی می‌گیرد. از دانش‌آموزانش. دانش‌آموزانی که معمولا آنقدر کم سن و سال هستند که نمی‌توانند «نه» بگویند. بازیگران بی‌اختیار کلاس‌های بازیگری معلمانی که کلاس درس را با تلنت شوی آموزشی اشتباه گرفتند. 🔸ادامه یادداشت را در اینجا بخوانید @vaavmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در دوران بادی به هر جهت‌ها تو «عمو پورنگ» باش ✍️ علیرضا خسروی در ادامه بخوانید🔻 @vaavmag
✅در دوران بادی به هر جهت‌ها تو «عمو پورنگ» باش 🔷️ در دوران «شابلن‌های مجازی»، در دورانی که «دیکتاتورهای رسانه‌ای» به دنبال همانندسازی چهره‌ها برای مورد تأیید قرار گرفتن توسط افکار عمومی هستند، نوشتن و گفتن از ارزش کاری که در فضای مجازی می‌کند، اجباری‌ است. 🔶️ صفحه‌ی رسمی او را بالا و پایین کنید. بدون قضاوت و پیشداوری از ارزش‌های اخلاقی‌اش، او را ارزیابی کنید. عکس‌العمل‌های رسانه‌ای او، در تمام این سال‌ها به ما ثابت می‌کند که مهم نیست رفتارش را بپسندیم یا نه، او مسیر ارزش‌هایش را بدون درنظر گرفتن فشارهای بیرونی انتخاب می‌کند و خب همین موضوع به رفتارهایش ضریب می‌دهد. در معادلات ذهنی ما، به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های رسانه‌ای کودک و نوجوان تاریخ تلویزیون برای از دست ندادن طیفی از مخاطبانش، باید به دنبال تأیید جمعی باشد. تأیید جمعی که او را به تابعی از رفتار دیگران تبدیل می‌کرد اما او تصمیم گرفته است که با این دست فرمان جلو نرود. 🔷️‌حداقل روی کاغذ کسی فکرش را نمی‌کند که نوشتن از «جایگاه مادر» در دستورالعمل لایک و کامنت فضای مجازی جایی داشته باشد. حداقل ما در پیش‌فرض ذهنی‌مان، فکرش را هم نمی‌توانیم بکنیم که یک به اصطلاح به این راحتی بتواند از خانواده و اهمیت این موضوع در شبکه‌ی اجتماعی خودش حرف بزند. عمو پورنگ اما درست برخلاف دستورالعمل ذهنی خیلی از ما رفتار می‌کند. پست‌های با محوریت مادر را که در پیج داریوش فرضیایی مرور می‌کنیم، ذره‌ای احساس مصنوعی بودن به مخاطب دست نمی‌دهد. به همین خاطر، می‌توان حس واقعی بودن را از او در محیطی گرفت که سر تا پایش را فیک بودن و رفتارهای نمایشی فرا گرفته است. 🔶️ او اخیرا در یک هماورد‌‌ مجازی به جان کسانی افتاد که تلاش داشتند با یک آهنگ و تولید محتوای مبتذل به ریشه‌های اخلاقی جامعه آسیب بزنند. عمو پورنگ اما حالا می‌تواند به نمادی از یک چهره‌ی رسانه‌ای تأثیرگذار با فعالیت مؤثر ‌‌ در فضای مجازی تبدیل شود. باید قدر عمو پورنگ‌های فضای مجازی را بیشتر بدانیم. @vaavmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷فریاد «زندگی» روی سکو قهرمانی ✍️ علیرضا گرا‌ن‌پایه در ادامه بخوانید🔻 @vaavmag
✅️ ولع فتح قله‌ رکوردها هم نمی‌تواند معنای واقعی زندگی را از ما بگیرد 🔷️ چسبیدن نام یک کشور به یک به‌عنوان نماینده‌ی مردم در مجامع بین‌المللی همان تیغ دو لبه‌ای‌ است که اهمیت رفتار ورزشکاران در مسابقات را چند برابر می‌کند. ورزشی که می‌تواند فوکوس صدها دوربین‌ رسانه‌های مختلف جهان را به سمت خودش بکشد و ذهنیت ما را نسبت به مردم آن کشور تغییر دهد. 🔶️ برای عاشقان فوتبال، مردم با فریادهای درآمیخته با عشق بازیکنان تیم ملی این کشور در هنگام خواندن سرود ملی کشورشان قبل از آغاز مسابقات به یاد آورده می‌شوند. به همین خاطر است که فوتبالی‌ها بدون آنکه شناختی از فرهنگ عامه‌ی این کشور داشته باشند، «میهن‌پرستی» را به بخش مهمی از رفتار شخصیتی ایتالیایی‌ها نسبت می‌دهند. و دقیقا به همین دلیل است که تصویر حضور روی سکوی قهرمانی با نوزاد سه‌ماهه‌اش در مسابقات پاراآسایی اهمیت پیدا می‌کند. مدال مادری که به گردن فرزندش آویخته شد خیلی بیشتر از تمام افتخارات دیگر ورزشکاران ایرانی دست به دست می‌شود. آن قاب می‌رود جزو ماندگارترین قاب‌های ورزشکاران مسابقات آسیایی. 🔷️ «مادر» بودن از «قهرمان» بودن سبقت می‌گیرد. نقطه‌ی تمایزی می‌شود برای ماندگاری مدالی که می‌توانست در بین صدها مدال کاروان ایران گم شود. می‌توانست بین هزاران قاب مسابقات گم شود اما یک نماد فرهنگی از زن ایرانی آن را ماندگار می‌کند. 🔶️ درست مثل قابی که ماه‌ها قبل بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان ثبت کرد. ورزشکاری که تصمیم گرفت «خانواده» را به شخصیت قهرمانی خودش پیوند بزند و «مادر» بودن را مانعی برای ادامه‌ی مسیر قهرمانی خودش نداند‌. 🔷️ ورزشکاران زن ایرانی حالا ایستادن روی سکوی قهرمانی در مسابقات مختلف را بهانه‌ای برای نشان دادن فرهنگ یک ملت کردند. اینکه قرار نیست ولع فتح رکوردها بلای جان «زندگی» شود. اینکه مدال‌ها می‌تواند چیزهای بزرگ‌تر و مهم‌تری از چند عدد ساده‌ی ثبت‌شده روی تابلوی نتایج را فریاد بزند. اینکه قهرمانی همه‌ی زندگی یک ورزشکار موفق نیست. حداقل، قهرمانی همه‌ی زندگی یک انسان موفق نخواهد بود. @vaavmag
«اسکار» یک شوی شلخته ✍مریم مؤمن در ادامه بخوانید🔻 @vaavmag
✅«اسکار» یک شوی شلخته 🔹مهران مدیری با یک رئالیتی‌شو به شبکه‌ی نمایش خانگی برگشت. این بار او و تیم سازنده به سراغ یک شوی تلویزیونی مشهور بریتانیایی رفتند و آن را در «اسکار» کپی کردند. 🔸4 چهره‌ی مشهور مقابل مجری می‌نشینند و در طول برنامه با چالش‌های مختلفی که تیم نویسنده‌ی برنامه طراحی کردند مواجه می‌شوند. چالش‌هایی که قرار است به امتیازدهی و رتبه‌بندی نهایی این چهار نفر ختم شود. 🔹«اسکار» برنامه شلخته‌ای‌ست. شتاب زدگی که که مهران مدیری از آن به عنوان ریتم بالا یاد می‌کند، باعث شده تا برنامه سر و شکل درستی نداشته باشد. مدیری با اغراق‌هایش در تیک زدن کنداکتوری که روی تبلت مقابلش قرار دارد، سعی دارد فضای گفتگو بین خودش و مخاطب را گرم کند اما در واقع به سردرگمی بیشتر برنامه کمک می‌کند. صدای خنده مونتاژشده‌ی روی تصاویر هم کاملا توی ذوق می‌زند که ربطی به افراد داخل استودیو ندارد. 🔸اما مهم‌ترین مشکل «اسکار» همان چهره‌های تکراری هستند که صدباره در رئالیتی‌شوهای مختلف حضور داشتند و زیر و بالای آن‌ها را از حفظ هستیم. نیکخواه چه شوخی قرار است انجام دهد که قبل‌تر در جوکر انجام نداده؟ الیکا عبدالرزاقی چه جذابیتی برای مخاطب دارد وقتی او را در تمام شوهای شبکه‌ی نمایش خانگی تماشا کرده است؟ 🔹چالش‌های درنظر گرفته شده تا به اینجای برنامه خلاقانه است اما اجرای نیما شعبان‌نژاد که کسی نمی‌داند در استودیو و کنار مهران مدیری دقیقا چه کاری قرار است انجام دهد، قدرت کمدی کار را کم کرده است. برنامه در این بخش‌ها خیلی ایرانیزه نشده و خب با توجه به تفاوت‌‌های جدی فرهنگ کمدی بین ایران و کشورهای دیگر، خیلی نمی‌تواند از مخاطب خنده بگیرد. @vaavmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷دین‌داری به روش بلاگرها 🔶️ به جای نماز، تمرین یوگا کن درادامه بخوانید🔻 @vaavmag
محیط شبکه‌های اجتماعی مخصوصا به حدی ولنگ و باز شده که هر کسی هر چیزی که دلش بخواهد می‌تواند بگوید و ادعا کند. این روزها که دیگر سبک جدید برای کاسبی و پول در آوردن هم باب شده است. 🔽 میزانسن را یک بار با هم‌ مرور کنیم: زنی‌بدون‌ ، و حتی بدون‌ رعایت پوشش لازم در پاره‌ای از مواقع، با بک‌گراندی از طبیعت، جلوی دوربین موبایل حاضر می‌شود و شروع می‌کند درباره‌ی آیه‌ای از یا فرازی از دعا تفسیر و تأویل کردن. محتوای حرف‌ها، همان حرف‌های صد من یک غاز روانشناسی زرد است: قدر خودت را بدان، تو از همه‌ی کائنات بالاتری، تو خدا را داری و خدا هم به تو فخر می‌فروشد و بهترین بنده‌ی خدا تویی. 🔽 در این نوع دینداری، نیازی نیست که تو پایبند به و احکام باشی. به جای ، سیخکی بشین و چشم‌هایت را ببند و کن و تمرینات یوگا را انجام بده. نه دین با حجاب مخالف است، و نه با . اینها هم چیزهایی است که لابد آخوندها درآورده‌اند و به خورد ملت داده‌اند! ✅️ بله، روش خوبی است برای پول درآوردن و تیغ زدن جیب مردم به نام دین.  نظر شما چیست؟ آیا این نوع تبلیغ دین درست است یا نادرست؟ @vaavmag