۷.
1⃣#اول: یادگیری آهنگ و ملودی
استفــاده شــده توسـط خواننــده:
🎶آهنگ و ملودی تشکیل شــده
از نت های زیر و بم، که ترکیب
هنرمندانه این نت ها یک آهنگ
رو تشکیل میده.
😳حالا اگر صدای شما هــنــوز
گستره کافی نداره و نمیـتونیـد
نت های اوج یا بم اون آهــــنگ
رو با صداتون بخونید، چطوری
میخواید برید سراغ تقلید اون
قطعه از خواننـده یا مـــداح یا
قاری یا ...!!!
💎پس باز به این نتیجه میرســــیم
که اول باید با صداسازی به گستره
صوتی خوبی برسیم و بعـــد بـریــم
سراغ تقلید...
@vac_academy
حسین بدیعی | صداسازی
۹. 🎵خب امروز یه ذره صحبت از اوج خوندن شد، به عنوان حسن ختام بریم این مداحی معرکه از #بنیفاطمه رو ب
۸.
🎤مثلا این قطعه از بنی فاطمه رو ببین.👆
⁉️ میتونی نت اوجش رو بخونی؟ وقتی
نتونی، پـس نمیتــونی بری ســــراغ تقلید
از این قــطــعه. پـس وقـــتی صـــدات رو
نساختی برای تقلید محــدود و محــدودتر
میشی و مجبـوری بری سراغ آهــنـگ های
آسونتـر که شــاید خیلی دوســت نـداشته
باشی...
❌و اگه تو صدسال هم! قطعــات آسون
رو تقلید کنی ولی با صـداسازی اصــــول
اوج خوندن رو یادنگیری بازهم نخواهی
تونست این قطعه رو بخونی!
.
@vac_academy
۹.
2⃣#دوم: پیروی از نحوهی استفادهی
خواننده از پارامترهای مختلــف صدا:
✅این هدف خیلی خیلی مهمتر هست
و شاید خیلی ها بهش توجــهی نـدارن.
دربارش فـردا صحبت خواهــیم کـــرد.
خیلی #مهمه! یادت نره حتما دنبــالش
کنی.🌺💎
.
@vac_academy
🎶راستی!
شما باورتون میشه یه #مداح با #نُتها
هیچ آشنایی ای نداشته باشه؟!😲
✔️اینجا باهم دربارشون صحبت میکنیم😉
#عکس_نوشت
@vac_academy
حسین بدیعی | صداسازی
۹. 2⃣#دوم: پیروی از نحوهی استفادهی خواننده از پارامترهای مختلــف صدا: ✅این هدف خیلی خیلی مهمتر
۱۰.
سلام عیدتون مبارک😍
امروز میخوایم در ادامهی
۹ قسمت قبلی، هدف دوم
تقلید رو توضیح بدیم...
خیلی خیلی خیلی مهمه
وحتما دنبال کن. نگاهت
رو به تقلید و شاید کلا
خوندن عوض میکنه😉
.
@vac_academy
۱۱.
خب بریم بحث مون در مورد
هدف از تقلید رو ادامه بدیم.
قبلش ۱۰ قسمــت بالا رو اگه
نخوندی بخون👆
✔️هدف دوم از تقلید این بود:
پیــــروی از نــحوهی اســتفاده
خــــواننـــده از پــارامتـــرها و
متغیرهای مختلف صدا :
.
@vac_academy
۱۲.
2⃣پیروی از نحوهی استفاده
خواننـــــده از پارامتــــرها یا
متغــیــرهای مختــلـف صـدا:
▫️ صدای هر فردی تشکــیل
شده از مــودهای مـــختلـــف
و رنـگ های مــــختــلف کــه
میتـوانــد همراه با افـــکـــت
های زیادی بشود...
▪️بنـابرایــن انواع مــودها،
انــــواع رنـگ ها و انــــواع
افکـــــت ها رو در صـــدای
خودمون داریم و بنـابرایـن
متغیــــرهــای زیــــــادی در
صـــــدای مــا وجـــود دارد
که هر نــوع چــیــنـش ایــن
متـــغـــیـرها، صدایـــــی بــا
ویـــژگــی های جـــدیــــدی
تولید میکند...
(ادامه داره...)
.
@vac_academy
۱۳.
🎷🎸🎹🎤🗣به زبان ساده تر:
حنجره شما همانند یک ساز است.
اما نه فقط یک ســـاز! بلکـــه شما
سازهــای مختلــفی داریــد! گاهی
میتوانید پیانو باشید،گاهی گیتار،
گاهی نی و ...
💎خواندن همانند بازیگری ست:
بازیــگری با نت ها، با افـــکـت ها
(تحریر، ویبراتو، شکســـــت و...)،
با رنگ ها و مودهای مختلف صدا
با ولوم صدا و ...
.
@vac_academy
۱۴.
👨💻👨💻👨💻👨💻👨💻
راستی قبل اینکه ادامه بحث
رو بگم، بگم که بزودی قـراره
#وبینار بذاریمو اونجا انواع
مودها، رنـگ ها و افکـــت ها
رو کـامــل توضیــح میـدیــم
براتون.😊😊
.
@vac_academy
۱۵.
✔️پس شما در تقلید علاوهبر
آهنگ و مــلودی، از انتخــاب
های خواننــده از میــان ایــن
متغیرها نیز پیروی میکـــنید.
چون هنـــــوز شما به تجــربه
کافی نرسیده اید که خودتان
چینش درستی داشته باشید!
.
@vac_academy
۱۶.
💡یک مثال:
فرض کنید میخواهید قطعه ای مثلا از
روضهی میرداماد یا استاد میرزامحمدی
را تقلید کنید. بسیار مهم است که بدانید
از کدام یک از مودهای صدا یا رنگ صدا
یا افکت ها استفـــاده میکنند و چگــونه
این متغیرها را ترکیب میکنند.
.
@vac_academy
۱۷.
🗣💎
پس باید فقط با صداسازی اولا ایـن
متغیرها رو بشناسید و سپس اصول
اجراشـون رو یـاد بگــیرید و سپــس
آنها رو تقویت کنید تا تازه بتــوانیـد
مثل آنها بخوانید...
و اگر ندانید مثل این است که آنــها
دارن یــــک ملودی را با نــی اجـــرا
میکننــــد و شمـــا با گیتـــار! و بعـد
میگویید چرا با وجود اینـکه همــان
آهنـگ و ملودی رو اجرا کردم هیـچ
اثری در مخاطب نذاشـــت و گریــه
نکرد!!
و شما اساسـا تقلـید درستی انـجام
نداده اید!
این بحث ادامه داره...😉
✅تا اینجاش اگه سوالی داری بپرس👇
@vac_admin
.
@vac_academy