اجرای خطبه غدیر در میدان.pdf
حجم:
1.1M
خلاصه خطبه غدیر
این فایل شامل بخش کوتاهی از #خطبه_غدیر است که متناسب با فرصت محدود ما امکان اجرا در میدان را داشت.
اما شما حتما حتما نسخه کامل خطبه را بخوانید و خودتان را از هیچ واژه ای محروم نکنید!
#انا_علی_العهد
#غدیر_قرار_یاران_بیقرار_علی
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
خطبه غدیر.pdf
حجم:
6.9M
متن کامل خطبه غدیر
کاش ما آنجا بودیم
و به جای همه آنها که نگفتند، عظمت تو را فریاد میزدیم «یا امیر المومنین» ✋
#انا_علی_العهد
#غدیر_قرار_یاران_بیقرار_علی
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
🌤 روز هيجدهم: روز عيد غدير
🍇 اولا به این روز می گن «عيدُاللهِ ---- الاَكبَرُ»
نگید که شما هم بنرها و پیامها رو «عیدِ ---- اللهُاکبر» میخوندید!!! 😅
🍇 غدیر، بزرگترين عيد امت رسولالله حساب میشه. روايت داریم از امام صادق (عليه السّلام) پرسيدند، آيا مسلمانان را غير از جمعه و قربان و فطر عيدي هست؟
فرمود: بله! عيدي هست كه حرمتش از همه اعياد بيشتر است!
راوي گفت: كدام عيد؟
حضرت فرمود: روزي است كه حضرت رسول (صلّي الله عليه و آله) اميرالمؤمنين (عليه السّلام) را به جانشيني خود نصب فرمود و اعلام كرد: هركه من مولا و آقاي اويم، پس علي مولا و آقا و پيشواي اوست، و آن روز هيجدهم ذیالحجّه است!
🍇 اینجا راوي میپرسه: در آن روز چه كاري بايد انجام داد؟
🌻 روزه!
اگر بعد از بیدار شدن و قبل از خوردنِ چیزی این پیام رو دیدید، همین حالا میتونید نیت کنید! :)
🌻 عبادت و صلوات
هرگونه یادآوری اینکه عجب نعمت بزرگی روزی ما شد. ممنون خدا! ممنون رسول خدا!
بقیهاش از امام رضا (علیه السلام) هست:
🌻 زیارت نجف
🌻 بذل و بخشش
پرداخت يك ریال در اين روز، به خواهر و برادر ایمانی، ثواب هزار برابر داره.
🌻 شاد کردن بقیه به هر شکل و صورت
🌻 تکرار ذکر روز وقت دیدار و در هر فرصت
الحمدللَّه الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمّة علیهم السّلام
🌻پوشيدن لباس نو و شیک!
حتی شده افتتاح یک جوراب نو که ویژه امروز بپوشید!
🌻 عطر زدن
🌻 رفع کدورتها و دلخوریها
🌻 دید و بازدید و اطعام و افطار
در خونه رو باز کنید بگید چارتا مهمون بیاد یا پاشید برید دیدن یکی که خیلی وقته منتظرتونه
🌻 تبسّم نمودن بر چهره ي دیگران
به جان خودم تو مفاتیح بود! 😁🫣
🌻 فرستادن هديه برای هم
🌻 خوندن عقد اخوت
شاید خوب باشه بدونید امروز دقیقا دقیقا همون روزیه که حضرت موسي (عليه السّلام) بر ساحران پيروز شد
و خدا آتش رو بر ابراهيم (عليه السّلام) سرد و سلامت کرد
و حضرت موسي (عليه السّلام) يوشع بن نون رو جانشين خودش كرد
و حضرت عيسي شمعون الصّفا را خليفه خودش کرد
و حضرت سليمان (عليه السّلام) ملّت خودش را بر جانشيني آصف بن برخيا گواه گرفت...
الله اکبر
#تقویم_تاریخ!!!
شما رو با فضایل امروز تنها میذارم 🚶🏻♀🚶🏻♀🚶🏻♀
امیدوارم حکمت انگور و آفتابگردان رو هم فهمیده باشید! 😍
دیدگاهها هم باز شده و کانال با حضور شما یه صفای دیگه داره!
بازم عیدتون مبارک! 😘
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
خانم گل فروش گفت:
«يه سوال بپرسم؟
اين بابونه ها رو ميخوايد ببريد خشك كنيد دمنوش درست كنيد؟»
يه عكس نشونش داديم و گفتيم نه ميخوايم همچين دكوري درست كنيم براي يه جشن بزرگ و مهم!
گفت: «عاهاا خيلي قشنگه! آخه بابونه هم گل خوشگليه هم خيلي مفيد و پرخاصيت.»
لبخند زديم و تو دلمون گفتيم: آره. برا همين بابونه روزيش شد گل جشن بزرگ غدير شه.
آخه ميخوايم دعا كنيم و تلاش كه به گفتهی خود اميرالمومنين، مثل بابونه، شيعههاي خوشگل و پرخاصيتي برا مولا باشيم. 🙏🏻💚🌼
🏠 روایتی از میزبان خانهی بهشتی روضه در لوزان سوئیس
📸 با عکس های ثمین از پایگاه مرکزی تهران
#صد_قاصدک_از_عشق_تو_آواز_برآرند
#خرداد_۱۴۰۵
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
امروز کجاها قراره از خطبه غدیر صحبت کنیم؟!
📍 ساعت ۵ عصر سردر دانشگاه تهران
📍ساعت ۹ شب میدان صنعت
طراح پوستر: فائزه شفیعی
پ.ن: دیگه نگفتیم خطبهخوانی، چون زمان انقدر کوتاهه که فقط میشه یک مرور کلی داشت.
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تکون هم می خورن پرچمهاش!
الله اکبر!
:)
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
و نام مهدی فاطمه را
وقت اعلام آن خبر بزرگ، بر زبان آورد.
و از تک تک ما برای امامت او اقرار گرفت...
#خطبه_غدیر
#انا_علی_العهد
#برای_صاحب_زمان ۳۶
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
امام كاظم مىفرمود: «ما مِنْ شَئٍ تَراهُ عَينُكَ الَّا و فيهِ مَوْعِظَةٌ»؛
«آنچه چشم تو آن را مى يابد، در آن درسها و پندهايى است.»
بحار الأنوار، ج ۷۸، ص ۳۱۹
همين است كه روحهاى بيدار از هيچ صحنهاى به سادگى نمىگذرند و با تصادف توجيهش نمىكنند؛
و در اينجاست كه هر دلى حرفى دارد و هر مغزى كشف تازهاى و هر زبانى پيام زندهاى.
📖 استاد صفایی حائری؛ کتاب مسئولیت سازندگی
💐 میلاد حضرت باب الحوائج، جناب موسی بن جعفر (علیه السلام) مبارک!
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
قرائت هزار سوره فتح 🤲
برای قوت قلب مجاهدین جبهه مقاومت
و تحقق فتح و پیروزی
اگر تا قبل از اذان صبح یک بار سوره را قرائت میکنید، یک علامت اینجا بگذارید! ❤️
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
زن و بچه را به میدان بردن
خانوادگی ایستادن
و از هیچ تهدیدی نترسیدن
میراث پدران ماست...
از مباهله تا کربلا
و از عاشورا تا امروز
یوماللهِ مباهله مبارک!
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
خدایا دست تعدی و تجاوز دشمنان رو کوتاه و مکرشون رو به خودشون برگردون!
خدایا سربازان و رزمندگان ما رو حفظ کن!
خدایا سیلی محکمی به دست ملت و مسئولین و نظامیان ما به دهان مستکبرین عالم بزن!
خدایا رعب و وحشت به دلشون بنداز و شهامت و استقامت رو در قلب ملت و مسئولین ما ریشه دار کن
خدایا خیلی دعا داریم
ولی فعلا دشمن داره جنوب کشورمون رو میزنه!
تو عالم به نهان و آشکاری... خودت همه چیزهای خوب رو به همراه خیر و سعادت برای ما رقم بزن!
آمین یا رب العالمین
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir
و اما اسیر...
امروز، روز نزول سوره #انسان است که به آن سوره #دهر هم میگویند. دهر یعنی روزگار! از آغاز آفرینش تا ابد، یا قسمت مشخصی از آن.
داستان نزول سوره را همه کم و بیش شنیدهایم.
سه روز روزه داری توسط اهل بیت و بخشیدن افطار به مسکین و یتیم و اسیر.
میخواهم یک نکته از این «اسیر» بگویم که تا ابدالدهر روزگار انسان را میسازد:
❓ شما با شنیدن کلمه اسیر یاد چه چیزی میافتید؟!
برایم قابل حدس است که احتمالا این واژه پیش ما و در فرهنگ امروز ایران، ارج و قربی دارد.
اسرای دفاع مقدس
زندانیان نیازمند کمک
و ...
🔻اما این وسط یک نکته هست که من خودم وقتی به صرافتش افتادم چند دقیقه میخ شده بودم!
اسیر در زمان امیرالمومنین و فاطمه زهرا (علیهما السلام) یک موجود شریف و آبرومند که به خاطر چک برگشتی یا تصادف جرحی و عدم امکان پرداخت دیه به زندان افتاده نبوده.
اسیر برای تعزیز یا جور کردن پول وثیقه به زندان نیفتاده بوده که حالا دغدغه سیر شدنش خیلی بدیهی و وظیفه هر مسلمانی باشد.
اسیر کسی بوده که در جنگ اسیر شده. یعنی کافری که هیچ کدام از عقاید مسلمانان را قبول ندارد، که هیچ، دست به شمشیر هم برده برای کشتنشان. کافر حربی!
طرف این طور آدمی بوده. کفاف مخارج نگهداریاش را نمیدادند رهایش کردهاند. مانده در شهر بیکس و کار. آمده درِ خانه امیرالمومنین و نان سهم امام حسن و امام حسین را گرفته و خورده...
حالا بعدش ایمان آورده یا نیاورده، گزارشی در دست نیست!
✨ سطح اخلاق و مدارا و گذشت خانواده را میبینید؟!
چه میشود ما گاهی ادا میآییم که اهل بیت دوستمان ندارند و به ما عنایتی نمیکنند و ما را قابل نمیدانند؟! اصلا در مخیلهمان میگنجد که با چه کسانی طرف هستیم؟!
🔥 رونوشت به خودم و همه کسانی که این شبها در خیابان، وقت تکان دادنِ پرچم ها، زنهای نیمه عریانی را میبینند که دهن کجی میکنند بهشان و یک چیزی شبیه نفرت و خشم از ته قلبشان میجوشد و میآید بالا... :
باید کار کرد... کار فرهنگی... باید دلها را خرید. آدمها را نباید رها کرد. بویژه کسی که در یک فرهنگ اشتباه و زندگی متفاوتی که رسانه بر او تحمیل کرده گرفتار شده. اسیر را باید طعام داد، آن هم از سر عشق به خدا، حتی اگر کافر حربی باشد!
پ.ن: «طعام» آن چیزی است که همراه خوردن، آن را بچشند و مزه مزه کنند. وقتی ما هنوز مزه خیلی ارزاق معنویمان را خودمان نچشیدهایم؛ چطور میتوانیم به کسی بچشانیم!؟
وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَ يَتِيمًا وَ أَسِيرًا
(٨-انسان)
#یادداشتهای_یک_سرکنیز
#وقتی_خانه_ما_بهشت_میشود
🔊 @vaghtikhanemabeheshtmishavad
🌐 beheshterowze.ir