eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
592 دنبال‌کننده
389 عکس
166 ویدیو
409 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اینجا هلند است و اینها دانش آموزان هلندی هستند، چیز خاصی نیست دارند واق واق میکنند... غرب به معنای واقعی کلمه تمام چهارچوب هایی که در ذهن یک انسان به عنوان بدیهیات انسان بودن تصور میشد را زیر سوال برده و از آن عبور کرده است. این خودِ جاهلیت مدرن است که از نسل های بعد حیواناتی میسازد که سرگرم واق واق کردن باشند ، نفهمند برای چه آمدند و چه شد و اطرافشان چه گذشت تا حکومت ها به کار خودشان برسند... این نظم دارد به سمت نابودی بشر میرود. باید چنین نظمی را براندازی کرد. @mrtahlilgar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اخبار خوش در رابطه با معیشت طلاب 🔹 آیت الله علیرضا اعرافی مدیر محترم حوزه‌های علمیه کشور بخشی از اخبار خوش معیشتی ویژه طلاب، روحانیون و اساتید حوزه را تشریح کرد. جزئیات به زودی اعلام خواهد شد .. ------------- 🇮🇷 به كانال حوزه‌های علميه بپیوندید: 📡 @Howzehaa http://eitaa.com/joinchat/2146435072Ccfc2d26e89
@studiesofshia_IS_Volume 1_Issue 1_Pages 43-59.pdf
705.3K
@studiesofshia ❇️ بازنگری در تعداد جنگ های پیامبر ص ❇️ A Reconsideration of the Number of the Prophet’s Wars پژوهش فوق در صدد اثبات این نکته است که انتساب بیش از 80 غزوه و سریّه به پیامبر رحمت (ص) توسّط مورّخان هم نادرست است (چرا که در بسیاری از آنان، اساساً جنگی رخ نداده است) و هم به لحاظ راهبردی، اشتباه چرا که نتیجه اش معرّفی پیامبری است که هر سه ماه یک بار درگیر جنگ بوده است. نتیجه گیری مقاله آن است که بر شواهد تاریخی و بر اساس معیارهای امروزی، پیامبر اعظم (ص) درگیر 4 جنگ بوده است و نه بیشتر. این مقاله در نخستین شمارۀ Islamic Inquires منتشر شد. مرجع تخصصی @studiesofshia
کدام یک از اساتیدتان را در فلسفه اعلم می دانید؟ در عرفان نظری کدام اعلم هستند؟_1.mp3
1.92M
♻️سلسله جلسات پرسش و پاسخ جلسه چهارم 🔸کدام یک از اساتیدتان را در فلسفه اعلم می دانید؟! در عرفان نظری کدام یک را اعلم‌ می دانید؟! 🔸سه نکته در مورد این‌ مساله @ostad_rezaei_tehrani
‌خوشم‌که‌سائل‌ڪوۍ‌امیر‌علقه‌ام بین‌الحرمین‌امن‌ترین‌جای‌جهــــان‌است این‌سو‌که‌حسین‌وسوی‌دیگر‌که‌تو‌باشی @vajeazeh
بیع در لسان ادله شرعی_.mp3
28.58M
🔊| در نگاه شیخ اعظم عنوان «بیع» در تمام ادله شرعی استعمال در معنای «بیع عرفی» شده است 🎙استاد علی فرحانی 📌شیخ اعظم در تنبیه اول معاطات به مناسبت بحث از اینکه آیا معاطات جمیع شروط بیع شرعی (غیر از شرط صیغه) را دارا است یا نه، تبیین میکنند که: ◽️ مبتنی بر اینکه موضوع معاطات «تعاطی با قصد تملیک» است، سه قول وجود دارد که مرجع هر سه قول به استظهار فقیه از عنوان «بیع» مأخوذ در ادله شرعی بازگشت میکند. ◽️به همین مناسبت میفرمایند برخی، عنوان بیع را در تمام ادله به معنای بیع شرعی واجد جمیع آثار شرعی (که مفید ملکیت لازمه است) می دانند لذا معاطات را شامل نمیشود؛ برخی هم بین جائی که معاطات مفید اباحه در تصرف باشد یا مفید ملکیت باشد تفصیل قائل شدند‌. اما مرحوم شیخ «مستعمل فیه» عنوان بیع را در جمیع ادله، بیع عرفی میداند لذا شامل معاطات هم هست اگرچه مراد جدی دلیل، چیز دیگری باشد. ◽️به همین مناسبت استاد نکات مهم و جالبی را در مورد و روایت «البیعان بالخیار ما لم یفترقا» میفرمایند. حتما . 📚گزیده تدریس مکاسب. مبحث معاطات. جلسه 42 (سال 94) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حکیمی از شخصی پرسید: روزگار چگونه است؟ شخص با ناراحتی گفت: چه بگویم.. امروز از گرسنگی مجبور شدم کوزه سفالی که یادگارِ سیصد ساله اَجدادیم بود را بفروشم و نانی تهیه کنم! حکیم گفت: خداوند روزی‌ات را از سیصد سال پیش کنار گذاشته و اینگونه ناسپاسی میکنی؟
❇️❇️ (المحمّدون الثلاث) 🔶 إذا جاء هذا الاسم «المحمّدون الثلاث» مقیّداً بالاُوّل، فالمقصود بهم أصحاب الکتب الأربعة، أی أصحاب الجوامع الأولیّة للشیعة وهم: 1️⃣محمّد بن یعقوب الکلینی (ت ۳۲۸)، صاحب کتاب الکافی. 2️⃣محمد بن علی بن الحسین بن موسی بن بابویه القمّی (ت ۳۸۱)، صاحب کتاب من لا یحضره الفقیه. 3️⃣محمد بن الحسن الطوسی (ت ۴۶۰)، صاحب کتاب تهذیب الأحکام، الاستبصار فیما اختلف من الأخبار. 🔶أمّا إذا ورد هذا اللّقب مقیّداً ب-«الأواخر أو الأُخَر» فالمقصود بهم أصحاب الجوامع الحدیثیّة الثانویة للشیعة وهم: 1️⃣محمّد المحسن الملقّب بالفیض الکاشانی (ت ۱۰۹۱)، صاحب کتاب الوافی. 2️⃣محمّد بن الحسن الحرّ العاملی (ت ۱۱۰۴)، صاحب کتاب تفصیل وسائل الشیعة. 3️⃣محمّد باقر بن محمّد تقی المجلسی (ت ۱۱۱۰)، صاحب کتاب بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمّة الأطهار. 📗دروس فی علم الدرایه|سید رضا مؤدب|ص185 https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
http://marefatfalsafi.nashriyat.ir/node/3045 نشریات موسسه امام خمینی ره 👆
1_553835848.mp3
39.94M
💎 کمال در افعال اختیاری تفاوت خیر حقیقی و خیر پنداری تفاوت خود خواهی فلسفی و اخلاقی 👤 دکتر 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
مفاهیم ثانوی و امکان ماهوی - مهدی قوام صفری.pdf
640.7K
📝 | مفاهیم ثانوی و امکان مابعدالطبیعه موضوع این مقاله بررسی چگونگی تصور و تصدیق سازی قوای ادراکی آدمی و بر پایه آن بررسی چگونگی امکان مابعدالطبیعه است. ✏️ دکتر 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
کانونِ حسرت همه‌ی اهل محشرند آن عده‌ای که باب حسین ایستاده‌اند...
كلياتي درباره فلسفه ذهن.pdf
756.7K
اسلايدهاي ارائه استاد درگاهي‌فر - كلياتي درباره فلسفه ذهن
29-10-1401.pdf
249.7K
اسلایدهای ارائه استاد لهراسبی - دوگانه انگاری در فلسفه ذهن
4_5899751447846717329.pdf
1.12M
@studiesofshia ✳️ مهدویت از دیدگاه دین پژوهان غربی 🔹سید رضی موسوی گیلانی 🔸از جمله ویژگى ‏هاى کتاب، تبیین اندیشه ‏ها و پژوهش ‏هاى برخى فیلسوفان غربى؛ از جمله هانرى کربن، جیمز دارمستتر، فان فلوتن، ایگناتس گلدتسیهر، ادوارد برون، مارگولیوث، ژزف کنت دوگوبینو، همیلتون گیب و آنه مارى شیمل است. @studiesofshia @ThrillOfPeace
علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی 5. استاد وکیلی.mp3
2.91M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (5) ✨ بررسی چند مبنای مهم مرتبط با عناصر اربعة ❓قدما آنچه که امروز گرانش زمین نامیده می‌شود را چگونه توجیه می‌کردند؟ ❓آیا در نگاه قدما زمین تخت بوده است؟ ❓انقلاب عناصر به شکل رخ می‌دهد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman02_7.mp3
3.15M
💠استاد وکیلی؛(11) ❓آیا تمام موجودات غیبی مثل عالم خواب ما جسمی هستند یا می‌شود موجودی باشد اما جسمی نباشد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman03_1.mp3
2.02M
💠استاد وکیلی؛(12) ❓اگر واقعا خدا هست چرا بعضی اوقات دعای مارا اجابت نمیکند؟ چرا هیچ نشانه مستقیمی از وجود خدا وجود ندارد؟ https://eitaa.com/taraef110
اصل انسجام بین ساختار آگاهی (Consciousness) و ساختار اطلاع (Awareness) ❓اطلاع (Awareness) برای ارجاع به پدیده‌های کارکردی متنوعی استفاده می‌شود که با آگاهی در ارتباط هستند. محتواهای awareness باید بعنوان آن دسته از محتواهای اطلاعاتی درک شود که برای سیستم‌های مرکزی قابل دسترسی است و به شیوه‌ای گسترده در کنترل رفتار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، اطلاع ارتباط نزدیکی با آگاهی دسترسی (access consciousness) دارد. پس این اصل دارد انسجام خاصی را بین ساختار آگاهی دسترسی و آگاهی پدیداری پیشنهاد می‌دهد. ❓در موارد آشنا، هرجا که آگاهی را می‌یابیم، اطلاع را هم خواهیم یافت. هرجا تجربه آگاهانه وجود دارد، برخی اطلاعات متناظر در سیستم شناختی هم وجود دارد که در دسترس کنترل رفتار و گزارش شفاهی است. بالعکس، بنظر می‌رسد هروقت اطلاعات برای گزارش و کنترل سرتاسری در دسترس باشد، یک تجربه آگاهانه متناظر نیز وجود دارد. بدین ترتیب تناظری مستقیم بین آگاهی و اطلاع وجود دارد. ❓این تناظر را می‌توان پیشتر برد. این یک واقعیت محوری درباره تجربه است که ساختاری پیچیده دارد. برای مثال حوزه بینایی، هندسه پیچیده‌ای دارد. همچنین روابط شباهت و تفاوت در تجربیات، و نیز روابطی در شدت نسبی وجود دارد. تجربه هرشخص را می‌توان لااقل تا حدی براساس این ویژگی‌های ساختاری توصیف و تجزیه کرد: روابط شباهت و تفاوت، مکان ادراک، شدت نسبی، ساختار هندسی و غیره. این نیز یک واقعیت اساسی است که برای هرکدام از این خصوصیات ساختاری، یک خصوصیت متناظر در ساختار پردازش اطلاعات وجود دارد. ❓بنحوی سرراست‌تر، هر رابطه هندسی متناظر با چیزی است که می‌تواند گزارش و در نتیجه بلحاظ شناختی، بازنمایی شود. اگر فقط جریان پردازش اطلاعات در سیستم بصری و شناختی یک عامل به ما داده شود، نمی‌توانیم تجربیات بصری او را مستقیماً مشاهده کنیم؛ ولی با این وجود می‌توانیم ویژگی‌های ساختاری آن تجربیات را استنباط نماییم. بطور کلی هر اطلاعاتی که بصورت آگاهانه تجربه می‌شود، بنحو شناختی نیز بازنمایی می‌گردد. ❓همین نکته در مورد سایر انواع تجربیات نیز صادق است. تصاویر ذهنی درونی، ویژگی‌هایی هندسی دارند که در پردازش اطلاعات بازنمایی می‌شوند. حتی عواطف هم دارای ویژگی‌های ساختاری هستند؛ مانند شدت نسبی که مستقیماً با ویژگی ساختاری پردازش اطلاعات تناظر دارد: هرجا که شدت بیشتری وجود داشته باشد، تأثیر بیشتری بر پردازش‌های بعدی می‌یابیم. بطور کلی، دقیقاً از آن‌جا که ویژگی‌های ساختاری تجربه در دسترس و گزارش‌پذیر است، این ویژگی‌ها در ساختار اطلاع نیز بازنمایی خواهند شد. ❓این هم‌شکلی بین ساختار آگاهی و اطلاع است که اصل انسجام ساختاری را درست می‌کند. این اصل به ما اجازه می‌‎دهد که ویژگی‌های ساختاری تجربه را از ویژگی‌های پردازش اطلاعات بازیابی کنیم، ولی تمام ویژگی‌های تجربه از سنخ ویژگی‌های ساختاری نیستند. ویژگی‌هایی در تجربه وجود دارد – مانند ماهیت ذاتی ادراک حسی قرمزی – که نمی‌تواند بطور کامل در یک توصیف ساختاری ترسیم شود. معقولیت سناریوهای طیف معکوس – که در آن‌ها تجربیات قرمزی و سبزی معکوس هستند، اما تمام ویژگی‌های ساختاری یکسان می‌ماند – نشان می‌دهد که ویژگی‌های ساختاری، تمامیت تجربه را استخراج نمی‌کند. ❓در عین حال، این واقعیت که وقتی تجربیات معکوس بین سیستم‌های با کارکرد یکسان را تصور می‌کنیم، باید ویژگی‌های ساختاری را بدون هیچ جایگزینی کنار بگذاریم، نشان می‌دهد چقدر اصل انسجام ساختاری در مفهوم ما از حیات ذهنی‌مان محوریت دارد. این یک اصل ضرورت «منطقی» نیست؛ چراکه با تمام این اوصاف می‌توانیم همه پردازش‌های اطلاعات را بدون هیچ‌گونه تجربه‌ای تصور کنیم. ولی با این وجود یک قید آشنا و قوی بر اتصالات روان-فیزیکی است. ترجمه‌ی گزیده‌ای از: Chalmers, 2010, The Character of Consciousness, pp. 21-22. @PhilMind