eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
592 دنبال‌کننده
389 عکس
166 ویدیو
409 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
TaAseman02_7.mp3
3.15M
💠استاد وکیلی؛(11) ❓آیا تمام موجودات غیبی مثل عالم خواب ما جسمی هستند یا می‌شود موجودی باشد اما جسمی نباشد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman03_1.mp3
2.02M
💠استاد وکیلی؛(12) ❓اگر واقعا خدا هست چرا بعضی اوقات دعای مارا اجابت نمیکند؟ چرا هیچ نشانه مستقیمی از وجود خدا وجود ندارد؟ https://eitaa.com/taraef110
اصل انسجام بین ساختار آگاهی (Consciousness) و ساختار اطلاع (Awareness) ❓اطلاع (Awareness) برای ارجاع به پدیده‌های کارکردی متنوعی استفاده می‌شود که با آگاهی در ارتباط هستند. محتواهای awareness باید بعنوان آن دسته از محتواهای اطلاعاتی درک شود که برای سیستم‌های مرکزی قابل دسترسی است و به شیوه‌ای گسترده در کنترل رفتار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، اطلاع ارتباط نزدیکی با آگاهی دسترسی (access consciousness) دارد. پس این اصل دارد انسجام خاصی را بین ساختار آگاهی دسترسی و آگاهی پدیداری پیشنهاد می‌دهد. ❓در موارد آشنا، هرجا که آگاهی را می‌یابیم، اطلاع را هم خواهیم یافت. هرجا تجربه آگاهانه وجود دارد، برخی اطلاعات متناظر در سیستم شناختی هم وجود دارد که در دسترس کنترل رفتار و گزارش شفاهی است. بالعکس، بنظر می‌رسد هروقت اطلاعات برای گزارش و کنترل سرتاسری در دسترس باشد، یک تجربه آگاهانه متناظر نیز وجود دارد. بدین ترتیب تناظری مستقیم بین آگاهی و اطلاع وجود دارد. ❓این تناظر را می‌توان پیشتر برد. این یک واقعیت محوری درباره تجربه است که ساختاری پیچیده دارد. برای مثال حوزه بینایی، هندسه پیچیده‌ای دارد. همچنین روابط شباهت و تفاوت در تجربیات، و نیز روابطی در شدت نسبی وجود دارد. تجربه هرشخص را می‌توان لااقل تا حدی براساس این ویژگی‌های ساختاری توصیف و تجزیه کرد: روابط شباهت و تفاوت، مکان ادراک، شدت نسبی، ساختار هندسی و غیره. این نیز یک واقعیت اساسی است که برای هرکدام از این خصوصیات ساختاری، یک خصوصیت متناظر در ساختار پردازش اطلاعات وجود دارد. ❓بنحوی سرراست‌تر، هر رابطه هندسی متناظر با چیزی است که می‌تواند گزارش و در نتیجه بلحاظ شناختی، بازنمایی شود. اگر فقط جریان پردازش اطلاعات در سیستم بصری و شناختی یک عامل به ما داده شود، نمی‌توانیم تجربیات بصری او را مستقیماً مشاهده کنیم؛ ولی با این وجود می‌توانیم ویژگی‌های ساختاری آن تجربیات را استنباط نماییم. بطور کلی هر اطلاعاتی که بصورت آگاهانه تجربه می‌شود، بنحو شناختی نیز بازنمایی می‌گردد. ❓همین نکته در مورد سایر انواع تجربیات نیز صادق است. تصاویر ذهنی درونی، ویژگی‌هایی هندسی دارند که در پردازش اطلاعات بازنمایی می‌شوند. حتی عواطف هم دارای ویژگی‌های ساختاری هستند؛ مانند شدت نسبی که مستقیماً با ویژگی ساختاری پردازش اطلاعات تناظر دارد: هرجا که شدت بیشتری وجود داشته باشد، تأثیر بیشتری بر پردازش‌های بعدی می‌یابیم. بطور کلی، دقیقاً از آن‌جا که ویژگی‌های ساختاری تجربه در دسترس و گزارش‌پذیر است، این ویژگی‌ها در ساختار اطلاع نیز بازنمایی خواهند شد. ❓این هم‌شکلی بین ساختار آگاهی و اطلاع است که اصل انسجام ساختاری را درست می‌کند. این اصل به ما اجازه می‌‎دهد که ویژگی‌های ساختاری تجربه را از ویژگی‌های پردازش اطلاعات بازیابی کنیم، ولی تمام ویژگی‌های تجربه از سنخ ویژگی‌های ساختاری نیستند. ویژگی‌هایی در تجربه وجود دارد – مانند ماهیت ذاتی ادراک حسی قرمزی – که نمی‌تواند بطور کامل در یک توصیف ساختاری ترسیم شود. معقولیت سناریوهای طیف معکوس – که در آن‌ها تجربیات قرمزی و سبزی معکوس هستند، اما تمام ویژگی‌های ساختاری یکسان می‌ماند – نشان می‌دهد که ویژگی‌های ساختاری، تمامیت تجربه را استخراج نمی‌کند. ❓در عین حال، این واقعیت که وقتی تجربیات معکوس بین سیستم‌های با کارکرد یکسان را تصور می‌کنیم، باید ویژگی‌های ساختاری را بدون هیچ جایگزینی کنار بگذاریم، نشان می‌دهد چقدر اصل انسجام ساختاری در مفهوم ما از حیات ذهنی‌مان محوریت دارد. این یک اصل ضرورت «منطقی» نیست؛ چراکه با تمام این اوصاف می‌توانیم همه پردازش‌های اطلاعات را بدون هیچ‌گونه تجربه‌ای تصور کنیم. ولی با این وجود یک قید آشنا و قوی بر اتصالات روان-فیزیکی است. ترجمه‌ی گزیده‌ای از: Chalmers, 2010, The Character of Consciousness, pp. 21-22. @PhilMind
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش امام‌خمینی (رحمةالله علیه) و رهبر انقلاب به استفاده از الفاظ مخصوص ائمه اطهار (علیهم‌السلام) درباره آن‌ها @vajeazeh
مراقبه اعمال ماه رجب 1443.pdf
409.1K
جدول مراقبات ماه رجب المرجب 👆 (زمان بندی ها پیشنهادی است) •••✾•🌿🌺🌿•✾••• مَسْجِد وَ مَکْتَبْ اِمٰامِ صٰادِقْ عَلَیْه‌ِ الْْسَلٰامْ @imamsadegh_mosque www.mjis.ir @vajeazeh
44.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مهارت کنترل احساس در مواجهه با اخبار 🎞حجةالاسلام والمسلمین استاد ┄┅══✾☘🌷☘✾══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
1_2960618639.pdf
693.1K
📝دستورات حضرت آیت الله قاضی به شاگردان خود برای آمادگی سه ماه مبارک رجب، شعبان و رمضان. ┄┅══☘🌷☘══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی کارها گره می خورد یَا مَنْ إِذَا تَضَایَقَتِ اَلْأُمُورُ فَتَحَ لَنَا بَاباً لَمْ تَذْهَبْ إِلَیْهِ اَلْأَوْهَامُ. ┄┅══•☘🌷☘•══┅┄ 🏢موسسه مطالعات راهبردی ◽️طراحی سیستم های دینی 🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
OstadAbedi_Aklag_14011028.mp3
3.82M
فایل صوتی بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی درباره خشم جلسه هفتم 💠 خشم و غضب ۷ ✳️ انواع عصبانیت و کنترل آن مهار خشم 🔹 عصبانیت نشانه ضعف. 🔹 نشان دادن ناکامی. 💠 انواع خشم و غضب 💠 راههای کنترل خشم و غضب 🔹 با کم و زیاد زندگی بسازیم 🔹 با واقعیت های دنیا کنار بیاییم ________________________ بعد از جلسه درس خارج فقه، چهارشنبه ۲۸ دیماه ۱۴۰۱، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها 🆔 @ahmad_aabedi
4_5906493721867715869.mp3
33.79M
♻️نشست علمی واکاوی کتاب معیار اخلاق اسلامی "جامع السعادات" (قوتها_و_ضعفها) 🔸سخنران :آیت الله رضایی تهرانی استفاده از مطالب کانال به همراه ذکر لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/683409639C945278276f
🔸کتابی که از هزار کتاب سلوکی اثرش بیشتر است 📚سیر و سلوک صفحه ۲۹۵ پ ن : منظور از استاد در متن ، علامه طهرانی رضوان الله علیه هستند استفاده از مطالب کانال به همراه ذکر لینک کانال @ostad_rezaei_tehrani
🔺 یک استاد دانشگاه به یکباره فریاد میزند که بر اساس آموخته های من، این اعدام ها غیر قانونی است و خلاف قوانینی است که داریم و ... بعد جو به راه می افتد که میخواهند او را به خاطر حرف حقش برکنار کنند و ... حالا مشخص شده این بابا از شهریور ماه (چند ماه قبل از اظهار نظر هایش درباره دادگاه ها) از سوی دانشگاه برای ادامه فعالیت در جایگاه تدریس رد صلاحیت شده است... حالا از این طرف برخی مدعی شده اند که او این جو سازی ها را راه انداخته تا بعدا با مانور دادن روی برکناری اش و استفاده از فضایِ گرگ و میش و مبهمِ رسانه ای ایران برای خودش اعتباری دست و پا کرده و شناخته شود... حقیقت چیست؟ نمیدانم! باید برویم جلو تا مرور زمان فضا را روشن تر کند. اما آنچه اکنون میفهمم این است : اگر کسی اظهار نظری پر حرارت و قابل تامل بیان میکند ، کمی باید صبر کرده و بر روی انگیزه اش از بیان آن ادعا تمرکز کنیم... @mrtahlilgar1
هدایت شده از تأملات | تولايى
🌱غزلی عرفانی و فوق العاده زیبا از مقام معظم رهبری: می‌کند آشفته‌ام، همهمه‌ی خویشتن کاش برون می‌شدم، از همه‌ی خویشتن می‌کشد از هر طرف، چون پر کاهی مرا وسوسه‌ی این و آن، دمدمه‌ی خویشتن پنجه در افکنده‌ام، در دل خونین خویش گرگ‌وش افتاده‌ام، در رمه‌ی خویشتن باده‌ی نابم گهی، زهر هلاهل گهی خود به فغانم از این، ملقمه‌ی خویشتن طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق تا کُندم بی‌خود از، زمزمه‌ی خویشتن مست و خرابم امین، بی‌خبر از بود و هست از که ستانم بگو! مظلمه‌ی خویشتن 🔹این غزل به زعم قاصر، یکی از روان‌ترین غزلیات شاعران معاصر بوده و در بین غزلیات عرفانی معاصر، بسیار ممتاز و کم‌نظیر است 📌به زودی شرح این غزل در کانال قرار خواهد گرفت 🆔@m_a_tavallaie
چاپ اول 1401 - 168 صفحه - انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ره مبحث تجرد نفس یکی از مباحث مهم در فلسفه است که در طول تاریخ همواره موافقان و مخالفانی داشته است. در فلسفه اسلامی و غربی گروهی همچون ابن سینا، ملاصدرا، آگوستین، دکارت و... معتقد به تجرد نفس هستند. در مقابل، فیزیکالیستها در فلسفة ذهن معتقدند انسان چیزی جز بدن مادی نیست. این کتاب تلاش می کند از طریق مبانی فلسفه اسلامی از تجرد نفس دربرابر انتقادات فیزکالیست های غربی دفاع کند.
كلياتي درباره فلسفه ذهن.pdf
756.7K
اسلايدهاي ارائه استاد درگاهي‌فر - كلياتي درباره فلسفه ذهن
29-10-1401.pdf
249.7K
اسلایدهای ارائه استاد لهراسبی - دوگانه انگاری در فلسفه ذهن
مذهب اعتقادی بوعلی سینا__- آیت الله دکتر احمد بهشتی .pdf
232.4K
📕 "مذهب اعتقادی بوعلی سینا" ✍آیت الله دکتر   💦چکیده این نوشتار، نخست مسلمانی شیخ الرئیس را از مسلمات دانسته ، سپس به بررسی عقیدة مذهبی او پرداخته‌است. از آن‌جا که خاندانش اسماعیلی بوده‌اند، برخی او را شیعه اسماعیلی دانسته‌اند؛ ولی اظهارات مستقیم و غیر مستقیم او به ویژه در مسائل اعتقادی و اندیشه‌های سیاسی ثابت می‌کند که او شیعه اثنا عشری بوده‌ است. فلسفه دین دانشگاه تهران 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab