فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#⃣ New Yorkers Tell Us About Islam, Muslims, Jihad, Hijab, Jesus And God - part 1
❇️ اطلاعات نوجوانان و جوانان آمریکایی در مورد اسلام، قرآن، حضرت محمد ص، مسلمانان و ... چقدر است؟ - بخش اول
🔹تیم 877-Why-Islam به Times Square در نیویورک میرود و با مردم در مورد اسلام، مسلمانان، جهاد، حجاب، حضرت مسیح، خدا و حضرت مریم مصاحبه میکند. اطلاعات جوانان امریکا در مورد این موضوعات شنیدنی است.
🔸انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن بین المللی ترنم صلح نیست.
#مبلغ_اسلامی #اسلام_در_امریکا #حجاب #جهاد #مسیح #مریم #خدا #مسلمانان #جوانان_آمریکایی
💯 ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح
@ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 Islam Thrives In Former Us Church.
🔹ماجرای جالب کلیسای شهر سیراکیوس نیویورک، که به مسجد تغییر کاربری داد. برای تبدیل این کلیسا به کافه و مشروب فروشی، قیمت بالایی پیشنهاد شده بود اما ...
#اسلام_در_آمریکا #مسیحیت #مساجد_اسلامی
✅ترجمه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح
@ThrillofPeace
4_5927048507633436221.mp3
11.62M
نوشت فاطمه، هفت آسمان مزین شد...
#حمیدرضا_برقعی
خاطره جالب مصطفی امینی خواه از تندخوانی رهبر انقلاب در تاریخ ۱۰/۱۲/۹۷ :
در صف نماز جمعه حرم مطهر رضوی (ع) نشسته بودم که حضرت آیتالله شیخ احمد عابدی در نزدیکی نشستند. پس از نماز، خدمتشان عرض کردم: «شنیدهام جنابعالی در تندخوانی ید طولایی دارید.» تواضع فرمودند. گفتم ممنون میشوم پاسخ بفرمایید. گفتند: «بیست سال پیش مقداری کارکردم.» پرسیدم در چه حد مهارت دارید؟ گفتند: «در دقیقه، ۱۲۰۰ کلمه میخوانم.» گفتم: «شنیدهام بحارالانوار را چند بار خواندهاید.»گفتند: «سه دور!» (هر دور، ۱۱۱ جلد است.) هر دور، سه ماه! گفتم: «شنیدهام حضرت آقا هم تندخوانی دارند.» گفتند: «بله؛ ایشان و مرحوم آیتالله خزعلی هم در همان مجموعهای که ما تندخوانی آموختیم، آموزش دیدند.» اینجا که رسید، شیخ احمد عابدی با یک جمله مرا مبهوت کرد. گفتند: «ابتدایی که در تهران به مجموعه نصرت رفتم تا مهارت تندخوانی بیاموزم، تابلویی بر دیوار موسسه دیدم که نوشته بود: «حضرت آیتالله خامنهای در مجموعه نصرت تندخوانی فراگرفتهاند و در میان هنرجویان، رتبه اول رادارند.» خدا را شکر میکنم نعمت زندگانی مرا قرین دوره زعامت یکی از بندگان استثنایی و تکرار نشدنیاش قرارداد.
مصطفی امینی خواه
@talabegitaejtehad
ما بـاید راھِ فاطمهی زهراۜ را برویـم
باید بگذریم، ایثار کنیم، اطاعتـ خدا
کنیم، ما هم باید ذکر خدا بگوییم ما
هم باید محبت الهی را در دلمان روز
بھ روز زیاد کنیم، مگر نمۍگوییم با
ناتـوانی بھ مـسجد رفت، تا حقی را
احقاق کند؟
باید در همهی حالات تلاش کنیم، تا
حق را احقاق کنیم. ما باید از کسـۍ
نترسـیم مگر نمیگوییم کھ یک تنـہ
مقابل جامعہ بـزرگ زَمان او ایستاد؟
• رهبرِ معظم انقلاب اسلامی ؛ حضرت آقا .
♨️استفاده نکات بلاغی متوقف بر تحقیق حقیق نحوی ۲
💠گفته شد تا از منظر نحو ثابت نگردد قاعده زبانی مستنبط از دل زبان است،نه صرفا ذوق و سلیقه نحوی،استفاده بلاغی از عبارات ممکن نیست...
💠مثلا در باب افعال قلوب و دومفعولی،نظریه سد مسدّ مورد بحث نحاة بزرگ قرار گرفته است.
🔰در ظننت أنَّ زیدا قائمُ
💠گفته شده که انّ از ادات مصدری است و ما بعد آن در حکم مفرد، بنابر این وقتی این جمله تاویل رود و مفعول اول ظن قرار گیرد، پس تکلیف مفعول دوم چه می شود؟
💠در پاسخ گفته اند: این جمله سدّ مسدّ دو مفعول شده است!
💠در تحلیل چنین جوابی باید دید که آیا این پاسخ نحوی ها اخبار از واقع زبان است؟ یا نه صرفا ذوق و سلیقه آنها می باشد؟
💠روشن است در صورت اول استفاده بلاغی دارد؛زیرا بر خلاف اصل دو مفعول ذکر نشده پس حتما متکلم غرضی داشته و معنای ثانویه ای در کار است...
💠اما در صورت دوم نه، صرفا تحلیل از جانب نحوی است نه مستند به زبان...
✅بعض از محققین معاصر فرموده اند:
💠در افعال قلوب آنچه ملاک است تعلق این افعال به نسبت است حال فرقی ندارد نسبت تام بوده و دو طرف نسبت به صورت مفعول اول و دوم آورده شده باشند ظننت زیدا قائما
💠یا نسبت ناقص بوده مثل ظننت قیامَ زید.
💠لذا اصرار بر اینکه حتما باب ظن دومفعولی است بدلیل کثرت استعمال دو مفعول،بی وجه است.
✅بنابر این چیزی بنام سدّ مسد نداریم و نباید در آیات سراغ چگونگی تقدیر مفعول دوم رفت و نکته بلاغی هم در کار نیست....
💠در تعلیلات نحات باید توجه نمود کدام تعلیل دلیل است و اماره بر کشف نکات زبان و کدام تعلیل دلیل نیست و صرف تفریع بر قواعد غیر معتبر غیر عقلایی مثل کثیری از قیاس ها...
‼️نکته قابل توجه:از آنجا که تفریع بر این مطالب ثمره عملی در فهم آیات و روایت دارد،مثال های بالا را قطعی ندانید، تحقیق بیشتر لازم است...
↩️ادامه دارد
✍احمد مومیوند
@alnokat
چامسکی تعبیر دقیقی درباره ژاپن دارد: منطقهای از جهان سوم که از استعمار گریخت و صنعتی شد. این کتاب ثابت میکند چین نیز از نئولیبرالیسم گریخت و صنعتی شد. در "دولت و بازار" نشان دادهام که نئولیبرالیسم چگونه بعنوان ابزار استعمار عمل میکند. پیشرفت با نه به نئولیبرالیسم آغاز میشود...
@syjebraily
🌿 ••[ وجیزه ]••
چامسکی تعبیر دقیقی درباره ژاپن دارد: منطقهای از جهان سوم که از استعمار گریخت و صنعتی شد. این کتاب ث
برای دوستان عزیزی که فعالیت تبلیغی دارند ، خیلی پیش می آید که مردم درباره اقتصاد و مقایسه اقتصاد ایران با فلان کشور و.... می پرسند ، بد نیست اگر می خواهیم پاسخگو به این دست مسائل مردم باشیم به چنین کتاب هایی هم مراجعه داشته باشیم و بتوانیم بصورت ساده و روان به مردم توضیح بدهیم که چرا اقتصاد ایران به این حال و روز افتاده،
البته و البته و البته هیچ وقت فراموش نمی کنیم که با خواندن چندین کتاب این گونه ایی هرگز اقتصاددان نمی شویم ، همان طور که مردم هم با خواندن چند کتاب مذهبی ، هرگز عالم دینی نخواهند شد....
@vajeazeh
OstadAbedi_VeladatHazrateZahra__14011020.mp3
5.46M
#زهرا #فاطمه
#عصمت #حجاب #مصحف_فاطمه
#همسایه
فایل صوتی | 🔊 بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها
✳️ حضرت زهرا سلام الله علیها حجت خداست بر حجج الهی
🔹 ویژگی های حضرت زهرا (س)
🔹 عصمت حضرت فاطمه (س)
🔹 آیات و روایات دال بر عصمت حضرت زهرا (س)
🔹 حضرت فاطمه(س) سمبل عفت و حیا
🔹 مصحف فاطمه به تقریر امیرالمومنین علیهما سلام است.
🔹 حدیثی از حضرت فاطمه زهرا علیها سلام درمورد همسایه
____________________
دارالقرآن علامه طباطبائی(ره)، سه شنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۱
🆔 @ahmad_aabedi
HACIMAHMUDEF5836.pdf
5.85M
شرح برهان الدین بن کمال الدین بن حمید علی مقدمة شرح الرازي علی الشمسية
و حواشي الميبدي و البوسنوي و سعد الدين علی مقدمة رسالة الشمسية
🌿 ••[ وجیزه ]••
چامسکی تعبیر دقیقی درباره ژاپن دارد: منطقهای از جهان سوم که از استعمار گریخت و صنعتی شد. این کتاب ث
نئولیبرالها نسخه گرانسازی نان را پیچیدهاند تا یک یورش دیگر به سفره مردم را تئوریزه کنند. این نسخه البته ابداع این جماعت نیست. قدمتی به عمر IMF دارد و از بس به شورش منجر شده، عبارت IMF Riots در وصف این اعتراضات ابداع شده است.
یکۍ از ابعاد پیشـرفت اسـلامۍ، سبك
زندگی کردن، رفتاراجتماعۍ و شیوهی
زیستن است. سبك زندگۍ یعنی شیوه
و عاداتزندگی و رفتارهایی هستند که
بہ عادت یک فرد یا جـامعھ تبدیل شده
است و از نظر معنوی هم هدف رسیدن
به سعادت است که هردو نیازمند سبک
زندگی صحیح هستند.
-
هدف ملت ایران و انقلاب اسلامی، ایجاد
یک تمدن نوین اسلامی است کہ دو بخش
دارد: یک بخش، بخش ابزاری کہ همان بها
هایۍ است کھ امروز بھ عنوان پیشرفـت
کشور مطرح میکنیم مانند علم، صنعت و
اقتدار نظامی. بخش دیگـر، بخش حقیقی
آن چیزهایی کھ متن زندگۍ ما را تشکیل میدهند مانند: خانواده، سبكازدواج، نوع
خوراک و پوشاک، الگوۍ مصرف، کسب و
کار، رفتار ما با دیگران و جامعھ ..
سبكزندگی بخش حقیقۍ و اصلي تمدن
اسلامۍ است.
[ء]. رهبر معَظم انقلـاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شیعه_پژوهی
@Thrillofpeace
❇️ کرسی های شیعه شناسی در غرب
🔹معضلات و چالش های پیش رو
🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر محقق
|#مهدی_محقق |#مطالعات_اسلامی|#مطالعات_شیعه |#دانشگاه_مک_گیل
🔺تهیه شده در «انجمن بین المللی ترنم صلح»
🆔 @ThrillofPeace
161029_001[1].mp3
16.88M
درس #الهیات_سایبر
👤 دکتر مجتبی رستمی کیا
📅 تاریخ: 1401/10/18
جلسه اول
قطب فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
در این فایل می شنوید:
🔸 مقدماتی کلی در مورد هدف نگارش کتاب
نوآوری های ویژه در الهیات سایبر
————
👈 در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی از جلسه #گعده_علمی استاد مروجی قزوینی
یکی از سنتهای بسیار خوب حوزه همین جلسات گعده های علمیست
متاسفانه این سنت خوب که باعث رشد و پختگی طلاب میشه ، خیلی کم شده
آیت الله #شبیری_زنجانی و آیت الله سید احمد #مددی و آیت الله سید احمد حسینی #اشکوری و استاد شیخ مسلم #داوری و استاد #مؤیدی و استاد #مفیدی یزدی از جمله بزرگان قم هستند که بارها جلسات گعده علمی داشته اند و این سنت را حفظ کرده اند.
همین گفت و گو ها و پرسش و پاسخ ها و نشستن و برخواستن ها با بزرگانه که طلبه رو رشد میده و الا تدریس در کلاس و... در دانشگاه ها هم وجود داره
#نقد_حوزه
#سنتهای_خوب_حوزه
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
علم شهودی به محسوسات.mp3
23.21M
👁 علم شهودی به محسوسات
دیدگاه ارسطو، شیخ اشراق و ملاصدرا؛
استدلالی بر شهودی بودن محسوسات با مبانی صدرالمتالهین؛
بررسی برخی شبهات.
👤 استاد #سید_یدالله_یزدانپناه
📚 #معرفت_شناسی | #تخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
♻️سیر اجتهاد در علوم عقلی از منظر حضرت استاد شیخ علی رضایی تهرانی :
🔸مرحله اول : درس گرفتن منطق مظفر + مطالعه شرح شمسیه
🔸مرحله دوم : درس گرفتن منطق منظومه + مطالعه شرح مطالع
🔸مرحله سوم : درس گرفتن منطق اشارات + به صورت مختصر ولی خوب منطق ریاضی را یاد بگیرد
🔸مرحله چهارم : درس گرفتن برهان شفا + درس گرفتن بخش مغالطات شرح حمکت الاشراق + مطالعه منطق فازی + اشارات جلد دوم یا سوم یا التحصیل بهمنیار درحکمت مشاء + شرح التجرید یا الاهیات حضرت آیت الله سبحانی
🔸مرحله پنجم : درس گرفتن الاهیات + نفس شفاء در حمکت مشاء + مطالعه کتاب دلائل الصدق از مرحوم محمد حسن مظفر(کتابی ۳ جلدی است و بهترین کتاب کلامی ما است )+فلسفه اشراق استاد یزدان پناه +نهایه الحمکه با حواشی استاد فیاضی
نکته :حکمت مشاء پایه حکمت های اسلامی است و حکمت اشراق و حکمت متعالیه در حکم تعلیقه بر حکمت مشاء اند هم جناب سهروردی چنین کرده است و هم مرحوم ملاصدرا
🔸مرحله ششم : بخش نفس + معاد منظومه مرحوم حاج ملاهادی سبزواری + حکمت الاشراق + جلد یک و جلد دوم اسفار
🔸مرحله هفتم : شرح فصوص قیصری+جلد سوم و ششم اسفار +اصطلاحات صوفیه
نکته :بهترین کتاب برای تدریس و تدرس اصطلاحات صوفیه کتاب ملا عبد الرزاقی کاشانی است .
🔸مرحله هشتم : مصباح الانس ابن فناری که شرحی است بر مفتاح الغیب الوجود از ربیب ابن عربی یعنی صدر الدین قونوی در عرفان نظری+جلد هفت و جلد هشت و جلد نهم اسفار
🔸مرحله نهم : یادگیری مقداری علم اعداد و علم حروف +مطالعه دقیق بخش هایی از فتوحات +پرداختن به عرفان عملی و کتاب های عرفانی مانند شرح منازل السائلین ملا عبدالرزاق کاشانی
وهم کتاب سیر وسلوک طرحی نو در عرفان عملی شیعی
🔸مرحله دهم : از مرحله سوم به بعد بررسی آیات و روایات عرفانی و حکمی و اعتقادی به تفصیل
طلبه هیچ گاه نباید از کتاب و سنت جدا بشود هر کسی در رشته خودش فقیه در آیات الاحکام متمرکز است و روایات فقهی و متخصص در علوم عقلی باید از گام سوم به بعد مانوس باشد به روایات معارفی یعنی روایات اعتقادی حکمی و عرفانی و با اینها به تفصیل کار کند کاری که اساتید ما انجام می دادند.
استاد انصاری شیرازی می فرمودند علامه طباطبایی به این کار اعتنا داشتند.
#آیت_الله_رضایی_تهرانی
#پرسش_پاسخ
#سیرتحصیلی
#سیر_تحصیل_علوم_عقلی
#فلسفه #کلام #عرفان
@ostad_rezaei_tehrani
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️ ثبت نام مقطع کارشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ویژه طلاب برای سال 1403-1402
🔵 دوره حضوری در 13 رشته ویژه برادران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی، اقتصاد، حقوق، مدیریت، جامعهشناسی، روانشناسی و علوم سیاسی
🔵 دوره مجازی در 7 رشته ویژه برادران و خواهران: علوم قرآنی، فلسفه، کلام، تاریخ، ادیان، اخلاق، علوم تربیتی
🔷 مزایا:
🔶 آشنایی طلاب با مبانی اندیشههای اسلامی در رشتههای علوم انسانی
🔶 اعطای دانشنامه رسمی کارشناسی وزارت علوم
🔶 امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشتههای علوم انسانی با رویکرد اسلامی
🔶 پرداخت شهریه «ویژه دوره حضوری»
✅ شرایط داوطلبان:
1️⃣ اتمام سطح یک حوزه علمیه
2️⃣ اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه
3️⃣ موفقیت در آزمون کتبی و سنجش استعداد تحصیلی
✅ محل تحصیل: برای متقاضیان دوره حضوری: شهر مقدس قم، تهران، شیراز
✅ محل برگزاری آزمون: قم، مشهد، تهران، شیراز، اصفهان، کرمان، اهواز و بابل
✅ ثبت نام تا تاریخ 1401/11/15
✅ آزمون کتبی: جمعه 5 اسفند 1401
☎️ 02532113618 – 02532113628 – 02532113664
🏢 قم، بلوار امین، ابتدای بلوار جمهوری اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدیریت پذیرش
🌐 جهت ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون به سایت پذیرش مراجعه فرمایید.
🌐 http://paziresh.iki.ac.ir
#کارشناسی #ثبت_نام #ثبت_نام_کارشناسی
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
1_2483282927.mp3
9.12M
توصیه به درس خواندن.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شادی روح مرحوم آیة الله حق شناس
صلوات
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🌿🌿🌿
تحف العقول در نگاه آیت الله سید احمد مددی.pdf
177.9K
📒نظرات آیت الله سید احمد #مددی درباره کتاب تحف العقول
💎جمع آوری شده توسط کانال کشکول ناب حوزوی
#کتاب_شناسی
#تحلیل_فهرستی
#علوم_حدیث
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
سندی_نویافته_درباره_شهادت_شهید_ثانی.pdf
297K
📜سندی نویافته درباره شهادت شهید ثانی
✍استاد رضا #مختاری
📚کتاب شیعه ، شماره 1ف ، موسسه کتابشناسی شیعه
#نسخه_خطی
#تراجم_علما
#شهید_ثانی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 در این ویدیو که دوبلهی اختصاصی شده👆 استدلال کریپکی علیه اینهمانی ویژگی پدیداری با ویژگی نورونی توضیح داده شده است.
🟢 البته برای سادهسازی، صرفا مثال اینهمانی «شلیک اعصاب c» و «حالت پدیداری درد» در استدلال کریپکی ذکر شده. ولی این مسیر استدلال میتواند علیه انواع اینهمانی بین حالات ذهنی پدیداری و حالات نوروفیزیولوژیک بکار گرفته شود.
🟢 بعنوان مثال اینهمانی حالت پدیداری m با پردازش اطلاعات p در شبکه نورونها.
از این منظر چنانچه تئوری یکپارچهسازی اطلاعات (Integration Information Theory: IIT) را در قالب اینهمانی «تجربیات پدیداری» و «شدتی از اطلاعات یکپارچهشده» (Φ) تفسیر کنیم، با چالش فوق روبهرو خواهد بود.
🟢 نکته مهم اینست که درد (یا هر حالت پدیداری دیگر) را با خصیصه پدیداری مختص آن میشناسیم و آنچه ذاتیِ درد بنظر میرسد، همان خصیصه آزاردهندگی پدیداری است و نه رویدادهای نورونی متناظر با آن.
اما مثلا در اینهمانی آب با آرایش مولکولی H2O آنچه ذاتیِ آب است، همین آرایش مولکولیست.
و از قضا همین اختلاف منظر اولشخص و سومشخص است که دانش آگاهی (Science of Consciousness) را ویژه و دور از دست مینماید.
@PhilMind
1_1103770430.MP3
3.97M
☝️👈 ضرورت مطالعه روایات فقهی
⁉️ اگر ما همان طور که یاد گرفتیم با شرح لمعه نباید فتوا دهیم یادمان دهند که با وسائل الشیعه هم نباید فتوا دهیم چه اشکالی دارد در کنار لمعه وسائل را، النجعه را ببینیم و مانوس شویم ؟!
⁉️ مگر ما مجتهد هستیم که روایت بخوانیم؟!
⁉️ اهل بیت اینگونه به ما یاد دادند؟!
⁉️ آیا با شرح لمعه انسان بیشتر به هوس افتا نمی افتد تا وسایل؟!
🎙 حضرت استاد احمد فربهی
💬 کانال ادبیات استنطاقی با تاکید قرآنی؛ بستری برای ارائه نکتهها و اشتراک دادههای ناب علوم حوزوی
🆔 @oloomhowzeh_ir
شرح رسائل توحیدیه (5) - استاد وکیلی.mp3
4.69M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طاطبایی (5)
✨ تحلیل فلسفی حمل اسماء و صفات بر «الله» تعالی
❓چرا در حمل هر صفت یا اسمی بر الله تعالی نوعی مجاز نهفته است
❓اگر هر مفهوم اخص از وجود متعین و محدود است چگونه قابلیت حمل بر موضوع نامحدود پیدا میکند
❓نسبت اسماء الهی با ذات مقدس، صدوری است یا اتحادی
❓آیا سلب علم از مرتبه ذات مقدس صحیح است
☝🏻#اشاره به :
🔅 کمال الاخلاص له نفی الصفات عنه
🔅ضلت فیک الصفات و تفسخت دونک النعوت
#رسائل_توحیدیه
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110