eitaa logo
والعادیات
139 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
89 ویدیو
3 فایل
حرف‌هایی هست که گفته نمی‌شود و کم‌کم حرف‌های دیگرانی جایگزین می‌شود که صدای بلندتری دارند، رسانه دارند، پول، قدرت، و البته وقاحت وآنقدر می‌گویند که جای خوب و بد برای‌مان عوض می‌شود و ما میلیمتربه‌میلیمتر، کیلومترها عوض می‌شویم، بی‌آنکه بفهمیم @salam3one3
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 «مرگ بر اسرائیل» مجازی 🔹 راهپیمایی روز قدس، در یمن، سوریه، هند، عراق، و بسیاری نقاط دیگر، باشکوه برگزار شد، و در ایران ما هم به تدبیر دولت، فقط خانه‌نشینی نصیب عموم مردم شد. 🔹 ستاد تشدید کرونا، با وقاحت تمام، حتی اجازه راهپیمایی خودرویی را هم نداد، در حالی که هیچ منطق کارشناسی و پروتکل علمی، نمی‌تواند ممنوعیت راهپیمایی خودرویی را تجویز کند. ظاهراً بر اساس آخرین یافته‌های علمی!، خودروها هم ممکن است به کرونا مبتلا شوند، و از آنجا که این موجودات زبان نفهم توانایی رعایت پروتکل‌ها را ندارند، رای به عدم برگزاری راهپیمایی خودرویی داده شده‌. 🔹 جای خنده‌دار ماجرا آنجاست که سازمان تبلیغات هم ضمن اعلام عدم برگزاری، می‌گوید مراسم روز قدس در فضای مجازی «برگزار می‌شود»! مگر کلاس درس یا جلسه سخنرانی است که در فضای مجازی برگزار می‌شود؟! مگر «فضای مجازی» یک جای معین و مشخص است، که همه به آنجا بروند و در یک زمان و مکان مشخص دور هم جمع بشوند، و مراسم را برگزار کنند؟! وقتی گفته شود راهپیمایی نیست، و بروید به فضای مجازی، هر کسی جایی می‌رود، و دیگر دور هم جمع شدنی وجود ندارد. 🔹 همه هویت روز قدس، به دور هم جمع شدن در فضای حقیقی و قدرت‌نمایی میدانی است، و هم افزایی و تشدید روحیه انقلابی در تظاهرکنندگان. 🔹 متاسفانه به سادگی دارند همه چیز ما را از ما می‌گیرند و ما هم داریم به این سبک از انقلابی گری و زندگی مذهبی عادت می‌کنیم. راهپیمایی مجازی، هیأت مجازی، زیارت مجازی، مراسم احیای مجازی رفتارهایی خالی از روح و تأثیر حداکثری، که از قیام‌هایی جمعی و انقلابی، به عبادت‌هایی شخصی و نهایتاً خانوادگی تبدیل شده‌اند. 🔹 و البته اگر هم قرار باشد به مناسبت روز قدس در فضای مجازی اقدامی کنیم، آن اقدام می‌تواند مبارزه با پلتفرم‌های صهیونیستی این فضا باشد، «مرگ بر اسرائیل» واقعی در فضای مجازی، تبری جستن از این بدافزارهای جاسوسی است که تا عمیق‌ترین لایه‌های زندگی فردی و اجتماعی ما رسوخ کرده‌اند، و همچون خوره به جان فرهنگ و دین و اعتقادات، و سیاست و امنیت ما افتاده‌اند. @valaadiyat
لا حول و لا قوة الا بالله..
🔸 اصلح و صالح مقبول رئیسی آمد، و به نظر می‌رسد این بار بسیار محبوب‌تر و پرقدرت‌تر از سال ۹۶ آمده‌است. 🔹 در روزهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، عده‌ای با این پیش‌فرض که رییسی علی‌رغم اصلح بودن نسبت به قالیباف، رأی کمتری نسبت به او خواهد داشت، مصلحت را در این می‌دانستند که به جای اصلح، باید به کاندیدای صالحی رأی داد که اقبال عمومی بالاتری دارد، و پس از انتخاب مجدد روحانی هم می‌گفتند اگر به جای رییسی، قالیباف را برمی‌گزیدیم، شاید او برنده انتخابات می‌شد. 🔹 تأمل در شرایط آن روزها، و جایگاه این روزهای جبهه انقلاب، نکاتی را پیش روی ما می‌گذارد؛ 1⃣ اگر در سال ۹۶، به جای رییسی، قالیباف به عنوان کاندیدای جبهه انقلابی معرفی می‌شد، و رییسی کنار می‌رفت، قطعاً رییسی امروز به این حد شناخته شده و مورد توجه نبود. ▪️ با دوئل رییسی و روحانی در انتخابات دور قبل، و برگزیده شدن روحانی، در تمام این چهارسال، مردم به نوعی رییسی را به عنوان اولین گزینه آلترناتیو روحانی می‌شناختند، ▪️ و اکنون این‌گونه به ذهن عموم متبادر می‌شود که اگر رییسی را (به عنوان گزینه متضاد روحانی) به جای روحانی انتخاب می‌کردیم، شاید شرایط ما بهتر بود. ▪️ در حالی که اگر قالیباف به جای رییسی می‌ماند و رأی نمی‌آورد، اکنون شاید گزینه اول برای رجوع، قالیباف بود. و امروز تازه برمی‌گشتیم به قالیباف، و این در مقایسه با رییسی، خسارتی بزرگ بود. 2⃣ اگر به جای رییسی، قالیباف در انتخابات ۹۶ می‌ماند، و رأی هم می‌آورد، با توجه به برخی اظهارنظرهای ایشان، احتمالاً در زمینه سیاست خارجی ادامه راه دولت روحانی را پیش می‌گرفت، و بنابراین وضع ما درباره برجام، و تبعات روانی و اقتصادی آن، تقریباً همین‌گونه بود، (هرچند با مقیاسی کوچک‌تر) ▪️ این مسئله به علاوه برخی رفتارهای ویژه و تک‌روانه‌ی قالیباف، که در این یک سال ریاست مجلس، بیشتر نمایان شد، می‌توانست اکنون، یعنی بعد از چهار سال، و یا حتی بعد از هشت سال ریاست‌جمهوری قالیباف، زمینه را برای بروز نتایج الاکلنگی در انتخابات، و بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت فراهم کند، و این یعنی برگشتن به منزل اول. 3⃣ رییسی خصوصیاتی چون ولایتمداری، تجربه بالاترین سطح مبارزه با فساد، مقبولیت نخبگانی، و مرجعیت تصمیم‌گیری، و پرهیز از شعارزدگی و عوام‌فریبی در عین مردم‌داری را به صورت یکجا در خود دارد. و از همه مهم‌تر، پختگی و تثبیت مبانی اعتقادی، چیزی که در احمدی‌نژاد یا قالیباف، و بسیاری از چهره‌های سیاسی انقلابی وجود نداشت و ندارد، و باعث لغزش و سقوط برخی شده‌است. ▪️ تجمیع این خصوصیات، رییسی را در میان نامزدهای بالقوه و بالفعل جریان انقلاب، شاخص و منحصر به فرد می‌کند. ▪️ اگر رییسی با این خصوصیات رییس‌جمهور شود، تراز رییس‌جمهور انقلابی در جبهه انقلاب، و تعریف رییس‌جمهور در عامه مردم عوض خواهد شد، و این رشد نگاه انقلابی، باعث می‌شود که مسیر انتخاب اصلح، و مطالبه در جهت رییس‌جمهور انقلابی، برای بعد از رییسی هم هموار شود. 4⃣ به پشتوانه ۱۶میلیون رأی رییسی، حضرت آقا ریاست قوه قضائیه را به ایشان سپردند، رییسی در این چهار سال در قوه قضائیه، هم آب‌دیده و پخته شد، و هم خودش را به همه اثبات کرد، ▪️ امروز جایگاه رییسی به گونه‌ای است که تمام گروه‌های انقلابی، و حتی غیرانقلابی، حاضرند تحت مدیریت او و در تیم او کار کنند، و این مسئله می‌تواند یک اجماع بزرگ ملی را برای رسیدن به اهداف بزرگ انقلابی محقق کند، ▪️ در حالی که اقبال به این هم‌گرایی درباره قالیباف، هم در مرحله انتخابات، و هم در دولت احتمالی او، با قوت بسیار کمتری رخ خواهدداد چه از سوی خود قالیباف، چه از سوی دیگر نخبگان انقلابی همان‌گونه که امروز در مجلس اتفاق می‌افتد. 🔹 مجموع موارد گفته شده، ما را به این نتیجه می‌رساند که انتخاب رییسی به جای قالیباف در سال۹۶، و ترجیح اصلح به جای کسی که (به گمان ما!) صالح مقبول بود، به نفع جبهه انقلاب تمام شده‌است. 🔹 البته همه اینها حرف و تحلیل بر اساس داده‌های موجود است، و اینکه این‌گونه تحلیل‌ها درباره گذشته چقدر می‌تواند درست باشد، یا در آینده چه اتفاقی می‌افتد، و در انتخابات پیش رو چه می‌شود را کسی جز خدا نمی‌داند، ▪️ و همین ندانستن‌های ماست که تنها یک راه پیش روی ما می‌گذارد و آن همان است که آن نفس قدسیه، حضرت امام خمینی فرمودند که ما مأمور به انجام وظیفه‌ایم و پس از آن، حصول نتیجه را باید به خدا سپرد. ▪️ البته که تدبیر هم باید کرد، اما در جهت معرفی و افزایش مقبولیت اصلح، و نه جایگزینی هر کسی به جای اصلح. @valaadiyat