eitaa logo
والعادیات
142 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
89 ویدیو
3 فایل
حرف‌هایی هست که گفته نمی‌شود و کم‌کم حرف‌های دیگرانی جایگزین می‌شود که صدای بلندتری دارند، رسانه دارند، پول، قدرت، و البته وقاحت وآنقدر می‌گویند که جای خوب و بد برای‌مان عوض می‌شود و ما میلیمتربه‌میلیمتر، کیلومترها عوض می‌شویم، بی‌آنکه بفهمیم @salam3one3
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 همان‌طور که مستحضر هستید، امام خامنه‌ای اخیرا فرمودند که دوز سوم را خیلی قبل از این زده‌اند، بنابراین اثرگذاری تاخیر دوز سوم، در تحلیلی که ما اخیرا در کانال منتشر کردیم، منتفی است. 🔹 هرچند نتیجه‌گیری تحلیل، بر پایه باقی ماندن بقیه اجزای تحلیل، یعنی تاخیر در دوز نخست، و غیرعلنی بودن تزریق، همچنان به قوت خود باقی است. خصوصا اینکه ایشان فرمودند دوز سوم را چند ماه پیش از این تزریق کرده‌بودند، یعنی چندماه تزریق دوز سوم را مخفی نگه‌داشته‌اند. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔸 ولایتی‌های فصلی 🔹 بعد از فرمایش‌های اخیر امام خامنه‌ای در خصوص واکسن و رجوع به متخصصان، یک جریان پرقدرت رسانه‌ای به راه افتاد، و آتش پرحجمی از توهین و تهمت را روانه جریان مقابل کرد. 🔹 جدای از اینکه تفسیر کدام گروه از کلمه متخصص (در کلام حضرت آقا) صحیح باشد، وقوع این جریان یک رخداد عجیب بود. جماعتی که تا دیروز بر سر تحریف و بی‌توجهی‌های مکرر به «دستورات صریح» امام خامنه‌ای، لام تا کام سخن نمی‌گفتند، ناگهان نگران تحریف یک «توصیه» ایشان شدند. و با رگبار زشت‌ترین کلمات و برچسب‌ها، به جان جریان مقابل افتادند. 🔹 هرچند بخشی از این جریان، در تمام ایام واکسنی، همین مشی و ادبیات را داشتند، اما اضافه شدن شخصیت‌های مختلف، و سربرآوردن یک‌باره فایل‌های صوتی متعدد لبریز از خشم و ناسزا، محل سوال بود، که این جماعت دوآتشه پای کار ولایت، کجا بودند، وقتی که مکرراً دستورات امام خامنه‌ای، توسط دولت و وزارت بهداشت نقض می‌شد؟ 🔹 واقعاً در آن ایام، غربت بخش کوچکی از جریان انقلابی، که پی‌گیر مطالبات حضرت آقا بود، قلب انسان را می‌فشرد. 🔹 وقتی دستور امام خامنه‌ای در ممنوعیت ورود واکسن و داروهای آمریکایی و انگلیسی، با یک کلمه به راحتی تحریف شد، و سایر دستورهای حضرت آقا، از توجه به طب سنتی، تا میدان دادن به داروهای ساخت داخل، و.. با دیکتاتوری محض وزارت بهداشت در پروتکل‌های درمانی، مطلقا نادیده گرفته شد، این جماعت کجا بودند؟ که امروز انگار تازه از خواب بیدار شده‌اند، و بر سر برداشت خود از یک توصیه امام جامعه، چنین گردوخاکی به پا کرده‌اند. 🔹 ممکن است کسی (از جمله شخص نگارنده) نسبت به بعضی نظرات امثال آقای شکوهیان‌راد در قضیه کرونا نقدهایی داشته‌باشد، اما این بزرگوار و امثال ایشان، در تمام این مدت، از تریبون و آبروی خود برای پی‌گیری اوامر امام خامنه‌ای مایه گذاشتند، و‌ از مزدبگیرهای وزارت بهداشت، توهین‌ها و ناسزاها شنیدند. 🔹 حتی اگر تفسیر ایشان از فرمایش‌های اخیر امام خامنه‌ای صحیح نباشد، بدون شک جریانی که مدت‌ها چشم و‌ گوشش را بر نقض دستورات صریح امام خامنه‌ای بسته بود، امروز حق ندارد در مورد ایشان چنین گستاخ و هتاکانه سخن بگوید. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 بعد از صحبت‌های اخیر امام خامنه‌ای در خصوص رجوع به متخصصان، در قضایای مرتبط با کرونا، موجی از جریان‌های توهین و تکفیر، علیه منتقدین واکسن به راه افتاد. این توهین‌ها بر این مبنا استوار بود که مقصود امام خامنه‌ای از متخصصان، مدیران و شخصیت‌های رسمی وزارت بهداشت است، و باید نظرها و ابلاغیه‌های ایشان در نوع مواجهه با کرونا ملاک قرار گیرد، و بنابراین متخصصان دیگری که ممکن است نظری متفاوت با وزارت بهداشت داشته‌باشند، نمی‌توانند مشمول سخن امام خامنه‌ای باشند. و کسانی که در ماه‌های گذشته، نظر این متخصصان را ملاک عمل خود قرار داده‌اند، روسیاه شده‌اند! ❓اما آیا این برداشت درست است؟ 🔹 در ماه‌هایی که گذشت، گاهی «گوش دادن» به حرف وزارت بهداشت، منجر به نقض صریح دستور امام خامنه‌ای می‌شد. 🔹 مثلا در قضیه تجویز واکسن فایزر توسط وزارت بهداشت، برای خانم‌های باردار، اگر جریان انقلابی، به حرف متخصصان وزارت بهداشت گوش می‌داد و سکوت می‌کرد (گذشته از فاجعه انسانی)، بدون شک نقض دستور امام خامنه‌ای (در ممنوعیت واردات واکسن‌های آمریکایی) رقم می‌خورد، و علاوه بر آن، خانم‌های باردار نیز مجبور به تمکین در برابر عملی بودند که خلاف دستور امام خامنه‌ای بود. و بعد از این پی‌گیری‌ها بود که وزارت بهداشت واکسن سینوفارم را به جای فایزر برای خانم‌های باردار معرفی کرد. 🔹 یا مثلا در یک مقطع زمانی از اوایل ورود واکسن، تنها واکسنی که توسط وزارت بهداشت، برای واکسیناسیون کادر درمان تجویز می‌شد، واکسن آسترازنکای انگلیسی بود. و هر نیرویی که از دریافت آن سر باز می‌زد، با او برخورد، و یا تعلیق می‌شد. در چنین شرایطی، چنانچه یک نیروی کادر درمان، به توصیه وزارت بهداشت گوش می‌داد، در مقابل دستور امام خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت این واکسن‌ها ایستاده‌بود، 🔹 بنا بر این مثال‌ها، و مثال‌های دیگر، به نظر می‌رسد اگر تفسیر کلمه «متخصص»، در توصیه اخیر امام خامنه‌ای را، در متخصصان وزارت بهداشت منحصر کنیم، به تناقضی از جنس تخلف از دستورهای امام خامنه‌ای منجر خواهدشد. بنابراین در اینجا بایست کلمه «متخصص» را به معنای عام آن، و نه صرفاً متخصصان وزارت بهداشت در نظر گرفت. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 در شرایطی که وزارت بهداشت، بر دریافت هرچه سریع‌تر واکسن توسط مردم، و تایید واکسن‌های موجود اصرار داشت، آیا پافشاری حضرت آقا بر عدم دریافت واکسن خارجی، و تاخیر چند ماهه ایشان به بهانه عدم وجود واکسن داخلی، خلاف نظر وزارت بهداشت محسوب نمی‌شود؟ 🔹 امام خامنه‌ای نه‌تنها به توصیه عمومی متخصصان وزارت بهداشت عمل نکردند، بلکه در مقابل اصرار ویژه‌ی آن‌ها نیز مقاومت نمودند! 🔹 آیا هنوز هم می‌توان گفت منظور حضرت آقا از کلمه «متخصص»، صرفاً متخصصان وزارت بهداشت بوده‌است؟ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔸 اولین کنایه امام خامنه‌ای به دولت جدید در قضیه هسته‌ای امام خامنه‌ای انرژی هسته‌ای را نیاز فردای کشورخواندند، که باید امروز برای آن اقدام کرد. 🔹 وقتی دولت جدید هم همان برجام را مبنای مذاکرات قرار داده، یعنی غنی‌سازی حداکثر ۳/۷۵درصد، آن هم با تعداد سانتریفیوژ بسیار محدود، و اجازه ذخیره حجم بسیار اندک اورانیوم غنی‌شده، یعنی باز هم ایران از انرژی هسته‌ای بی‌بهره خواهدبود. 🔹 آیا قرار است در دولت جدید هم امام خامنه‌ای بر سر قضیه هسته‌ای خون دل بخورند؟ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
این یکی دو سالی که راهپیمایی ۲۲بهمن به صورت خودرویی برگزار شد، واقعیتی را نشان داد که ۲۲بهمن سال‌های قبل چندان نمی‌توانست آن را عیان کند. نگاهی ساده به سطح خودروهای شرکت‌کننده در مراسم نشان می‌دهد که قشر مرفه مشارکت چندانی در حفاظت از انقلاب ندارد، و این قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که پای کار انقلاب ایستاده‌اند، همان‌طور که از ابتدا هم این‌گونه بوده‌است. و این مسئله به نوبه خودش تاییدی دیگر بر این واقعیت تاریخی است که همواره جبهه حق را قشر ضعیف رونق می‌بخشند، و غالبا قشر مرفه، با حق همراهی نمی‌کنند. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
کسی که زندگی اشرافی را دنبال می‌کند و اصلاً حرکتش حرکت اشرافی است، نمی‌تواند شعار حمایت از پابرهنه‌ها را قبول داشته‌باشد. شعار انقلاب شعار حمایت از مستضعفین و حمایت از پابرهنه‌ها است؛ افرادی که دنبال زندگی اشرافی هستند و حرکت‌شان حرکت اشراف‌منشانه است، نمی‌توانند به این شعار وفادار باشند. امام خامنه‌ای ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰
🔹 خداوند در قرآن کریم، بارها فرموده‌اند که هر وقت پیامبری را به سوی قومی فرستادیم، سرمایه‌داران و افراد برخوردار آن قوم، او را تکذیب کردند، و برعکس، اقشار فقیر و فرودست جامعه به او ایمان آوردند. این مسئله از ابتدای تاریخ بشریت، تا به امروز، یک واقعیت تاثیرگذار در تشکیل جبهه حق و باطل بوده‌است. 🔹 سال‌هاست عده‌ای با اهداف مشخص، در ذهن مردم فرو کرده‌اند که فقر باعث کشیده‌شدن مردم به سمت بی‌ایمانی است، هرچند این حرف بر مبنای یک روایت، و حرف کاملا درستی است، ولی اگر برای فقر، یکی دو مورد روایت اینچنینی داریم، در مورد غنا، به وفور حدیث و آیه و روایت، و همچنین فرمایش‌های مختلف از زبان امامین انقلاب داریم. 🔹 و این بزرگ‌نمایی اثر فقر، کاملا هدفمند، و در جهت توجیه هرنوع رفتار خلاف شرع در جامعه است، به نحوی که حتی وقتی به یک شهروند مرفه هم اعتراضی بابت رفتار اجتماعی نادرست او می‌شود، پاسخ می‌دهد که «مردم نان خوردن هم ندارند، اگر راست می‌گویی برو اول دزدی‌ها و اختلاس‌ها را درست کن!» 🔹 فقر و غنا، بیماری و سلامتی، ناامنی و امنیت، و.. همگی آزمون‌های الهی هستند، آزمون‌ها علاوه بر اینکه باعث تمرین و رشد آزمون‌دهندگان هستند، ممکن است مقدمه شکست و سقوط هم باشند. و بر اساس روایات، آزمون غنا، بسیار دشوارتر از آزمون فقر، و در حالت عمومی، احتمال شکست در آن بیشتر است. تا جایی که خداوند در قرآن اطلاق عمومی می‌کند، و می‌فرماید: انسان آنگاه که خود را در غنا و دارایی می‌بیند، طغیان می‌کند. (علق _ آیات ۶و۷) یعنی این یک قاعده عمومی است، و صرفاً استثنائاتی اندک دارد. 🔹 انقلاب ما هم از این قاعده مستثنی نبوده‌است، این طبقات ضعیف بودند که انقلاب کردند، و بعد از انقلاب هم برای حفظ آن، شهید دادند و نجیبانه پای خوب و بد انقلاب نشستند، و به فرموده حضرت روح‌الله، تنها کسانی تا انتها با انقلاب خواهندماند که طعم فقر و استضعاف را چشیده‌باشند، 🔹 بیشتر غرغرها و نق‌زدن‌هایی هم که بین فقر و انقلاب نسبت برقرار می‌کنند، معمولا از اقشار بالایی طبقه متوسط، و طبقه مرفه، شنیده می‌شود، که از لابلای زندگی شبه‌اشرافی‌شان، برای قشر مستضعف، هشتگ‌های همدردی می‌نوازند، و اگر امروز هم گهگاهی از طبقات پایین جامعه چنین صدایی به گوش می‌رسد، همان ادبیات طبقه برخوردار است که از طریق تسلط رسانه‌ای، به طبقات پایینی تحمیل شده‌است. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
چند روز پیش با یکی از دوستان که در بیمارستان علوم پزشکی قم، به خدمت مقدس پرستاری مشغول است صحبت می‌کردم، از قضا، این دوست فوق‌العاده متعهد ما، از طرفداران واکسن و سیاست‌های کلی وزارت بهداشت در خصوص کروناست. ایشان می‌گفت چند ماهی است که به علت آشکار شدن ناکارآمدی رمدسیویر، این دارو از شیوه‌نامه‌های درمانی ما خارج شده، اما هنوز هم وقتی بیمار کرونایی جدید می‌آید باید به او رمدسیویر تزریق کنیم! چرا؟ چون مافیای دارو، این دارو را وارد کرده، و باید تا آخرین دوز آن را بفروشد. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 درباره سخنان هنجارشکن خانم نویسنده در جشنواره فجر، بعضی دوستان انقلابی و اتفاقا صاحب‌تحلیل، قضیه را کوچک و منحصر به اظهارنظر شخصی یک خانم ضعیف و خائف! می‌کنند، و اصرار دارند که جریان اعتراضات به این قضیه، یک بازی رسانه‌ای، برای پرت کردن حواس انقلابی‌ها از مطالبه در موارد مهم‌تر است. ▪️اولا، این که عده‌ای از انقلابیون، و صاحبان تریبون و منبر، که در بزنگاه‌های مهم کشور، ساکت بوده‌اند، در این مورد فریاد برآورده‌اند، محل سوال است، ولی قرار نیست حالا که عده‌ای سیاست دوگانه دارند، بقیه هم ساکت شوند. ▪️ثانیاً امام خامنه‌ای اخیراً چندبار مسئله فرهنگ را از مسائل اساسی و‌ اولویت‌دار کشور خوانده‌اند، ولی بعضی بزرگواران همچنان اصرار دارند که قضایای فرهنگی را، فرعی دسته‌چندم و بی‌اهمیت معرفی کنند. 🔹 اما مسئله اصلی اینجاست که آیا این جریان، یک اتفاق، یک مورد، و یک اظهار نظر شخصی و مقطعی است؟ آیا خط اباحه‌گری، و ترویج ابتذال اخلاقی، توسط لشگر سلبریتی‌ها، که سال‌هاست خیلی نرم و قدم به قدم جلو آمده، یک مسئله اتفاقی و موردی است؟ آیا خطوط قرمز فرهنگی، که در سال‌های گذشته، یکی پس از دیگری شکسته شده، چیزی جز نتیجه‌ی تکرار همین حرف‌ها و نمایش فیلم‌های برخاسته از همین طرز تفکر بوده‌است؟ یا یک مسئله شخصی و محدود به یک نفر یا یک فیلم است؟ 🔹 این حرف خانم نویسنده، و امثال ایشان، نشان‌دهنده طرز فکر ایشان است، طرز فکری که با آن فیلم می‌سازند و به خورد جامعه می‌دهند. و تمام مقدسات دین ما را به بازی می‌گیرند، حالا گاهی این‌گونه صریح و بی‌پرده می‌گویند، و گاهی لابلای فیلم‌ها و صفحات مجازی‌شان نگاه دین‌ستیز و غیراخلاقی خود را به مخاطب تزریق می‌کنند. و امروز میلیون‌ها جوان و نوجوان، صفحات ایشان را دنبال می‌کنند، و فیلم‌های‌شان را می‌بینند. 🔹 درست است که شاید فلان مسئله سیاسی، و فلان خراب‌کاری اقتصادی، اهمیت زیادی برای پی‌گیری داشته‌باشد، اما آیا نقشی که جماعت سلبریتی در نابودی فرهنگ دینی و اعتقادی ما داشته، کوچک و قابل اغماض است؟ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 در سال‌های گذشته، استراتژی جریان اپوزیسیون و ضدانقلاب، در مسائل اعتقادی و فرهنگی این‌گونه بوده، که ابتدا یک حرفی را در رسانه‌های‌شان مطرح می‌کنند، اگر این سخن، مغفول یا مورد اقبال واقع شد، که بدون دغدغه، به سراغ پله بعدی می‌روند، اگر با آن مخالفت شد، باز هم خود طرح مسئله، یک قبح‌زدایی و یک قدم هرچند کوچک به جلو است، و البته با یک عذرخواهی و شخصی کردن ماجرا، سروته قضیه به هم می‌آید. 🔹 همین عذرخواهی هم بخشی از بازی است. که اولا عده‌ای با همین عذرخواهی فکر می‌کنند همه چیز تمام شده، و می‌گویند دیگر نباید مسئله را کش داد، و ثانیا عده‌ی قابل توجهی از جریان مذهبی، بعد از این مظلوم‌نمایی، بلافاصله عذاب وجدان می‌گیرند، و به خودی‌ها می‌توپند که چرا قضاوت کردید، و این همه سروصدا به راه انداختید. 🔹 و عده‌ای هم که همواره در مقابل انقلابی‌ها شمشیر زبان‌شان را از رو بسته‌اند، وقتی نوبت به چنین مواردی می‌شود، بلافاصله به یاد رأفت اسلامی می‌افتند و دم از اسلام رحمانی می‌زنند 🔹 اصلا وقتی فردی به صراحت می‌گوید نظر من چنین است، مگر صرف معذرت‌خواهی بعد از آن چیزی را عوض می‌کند؟! 🔹 یک نمونه واضح برای این استراتژی جریان غرب‌گرا، روزنامه‌های جریان اصلاحات در سال‌های پایانی دهه هفتاد، و ابتدایی دهه هشتاد است. در این روزنامه‌ها، ابتدا حکمی از احکام الهی، یا بخشی از مقدسات دینی، زیر سوال می‌رفت، بعضا هم با نویسنده برخورد می‌شد، یا حتی روزنامه تعطیل می‌شد، اما دفعه بعدی، دست‌شان برای طرح دوباره آن شبهه، یا سوار شدن بر آن شبهه، و رفتن به سراغ شبهه بعدی، بازتر می‌شد. 🔹 هسته فکری مرکزی جریان اصلاحات، به این شیوه می‌گفتند فتح سنگر به سنگر. عادی‌سازی گزاره‌هایی که هنجارشکنی محسوب می‌شوند، و حرکت پله به پله، به سمت گزاره‌هایی که تغییر در آن‌ها می‌تواند به تغییرات سیاسی فرهنگی عمیق در جامعه منجر شود. 🔹 بخشی از این حرکت، به عهده جریان معلوم‌الحال سلبریتی است، تا جایی که طی سال‌های گذشته، سبک زندگی منحط خود را از طریق رسانه‌ها (ی غیررسمی و رسمی!) به خورد جامعه (ی حتی مذهبی) داده‌اند. و بسیاری از مناسبات و بروزات فرهنگی در کشور ما، که شاید سی سال پیش، ناهنجار، قبیح، و ضدارزش شمرده می‌شدند، امروز توسط رسانه، که در اختیار سلبریتی‌هاست، به هنجار و عرف، و بعضاً ارزش! تبدیل شده‌اند. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 حرف‌های خانم نویسنده، برای بعضی عجیب و شوک‌آور بود، اما وقتی به فضای شغلی و هوای تنفسی ایشان نگاه کنیم، می‌بینیم اتفاق خاصی نیفتاده 🔹 شما فضایی کاملا غیررسمی را ترسیم کنید، که یک تعداد خانم و آقا، پیر و جوان، از صبح تا شب با یکدیگر هستند، و دائما با هم سرو کله می‌زنند، و بعضی وقت‌ها چندین شبانه‌روز را هم به دور از خانواده، و با یکدیگر می‌گذرانند. خواه ناخواه به این سمت می‌روند که با هم راحت باشند، خصوصا که تقیدات مذهبی آنچنانی هم نداشته‌باشند. 🔹 و وقتی سال‌ها در چنین فضاهایی تنفس کردند، کم‌کم کار به جاهای دیگر هم می‌کشد، و کم‌کم جهان‌بینی و نگاه‌شان به دین، اخلاق، حریم‌ها، غیرت، حیا و خیلی مسائل دیگر متفاوت از آن چیزی می‌شود که باید باشد. 🔹 مذهبی و غیرمذهبی هم ندارد. وقتی یک خانم و آقا، قرار است نقش زن و شوهر همدیگر را بازی کنند، و دائما به همدیگر نگاه عاشقانه کنند، و به یکدیگر بگویند قربانت بروم، چه فرقی می‌کند که فیلم درباره یک موضوع غیراخلاقی باشد، یا در مورد یک شهید؟ وقتی قرار است کارگردان، تمام جزئیات صورت یک خانم بازیگر را از پیش از گریم و انتخاب بازیگر، تا پس از گریم، بررسی کند، و درباره‌اش نظر بدهد، و تمام حرکات صورت و بدن او را که هزار قلم گریم و آرایش کرده، (و حتی بعضاً به خاطر نقشی که دارد، حجاب کاملی هم ندارد)، به دقت بررسی کند، و زیر نظر بگیرد، آیا فرقی می‌کند که کارگردان، مسلمان حزب‌اللهی باشد، یا لاقید و لاابالی؟! 🔹 قرار گرفتن در این فضاها، اقتضائات و فرهنگی را با خود به دنبال می‌آورد، که نتیجه‌اش چیزی جز چنین نگاه‌های مسخره و غیرعقلانی به دین و اخلاق نخواهدبود، و بسته به زمینه‌های فرهنگی و نگاه‌های پیشینی افراد مختلف، سطوح متفاوتی را منجر می‌شود، ممکن است فلان کارگردانی که سابقه جبهه و جنگ دارد، مثل فلان بازیگری که هیچ پیشینه اخلاقی و اعتقادی ندارد، فکر نکند، اما هر دوی ایشان، بدون شک از این فضا تاثیر منفی می‌پذیرند، و به مرور، بسیاری از ارزش‌های اخلاقی در نظر ایشان کم‌رنگ می‌شود. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 در سال‌های پس از انقلاب، هرچند در سینما و تلویزیون، حرکت‌های خوبی در جهت «محتوا»های مفید انجام شده، و تعداد زیادی فیلم با محتوای فرهنگی و دینی تولید شده‌است، اما در زمینه «قالب»، همچنان همان روال سابق و چارچوب تحمیلی سینمای غربی را پذیرفته‌ایم، و هیچ فکر و اراده‌ای برای تغییر قالب وجود ندارد. و تا زمانی که قالب همین باشد، و توسط نخبگان انقلابی تغییر نکند، به هیچ وجه راه برای ورود عمومی نیروهای انقلابی به عرصه سینما و تلویزیون باز نیست. ❓کدام مرد باغیرتی به همسر و دخترش اجازه می‌دهد که نقش همسر و دختر مردی دیگر را بازی کنند؟ ❓کدام خانم عفیف و باحیایی حاضر است عاشقانه در چشمان یک نامحرم نگاه کند و به او بگوید «عزیزم!»؟ ❓کدام مرد باحیایی به خودش اجازه می‌دهد که در صورت و سکنات یک خانم نامحرم زوم کند، و به او بگوید که مثلا دستت را این‌گونه تکان بده، یا لبخندت باید اینچنین باشد؟ ❓کدام خانم باحیایی می‌پذیرد که تصویر بسته صورت او، ولو با حجاب کامل، روی صفحه چند متری سینما، و چندده اینچی تلویزیون‌ها نقش ببندد، و میلیون‌ها نفر، بارها صورت او را تماشا کنند؟ ❓کدام مومن باحیایی حاضر است اینها را بپذیرد؟ ولو پای بازیگری یا کارگردانی یک فیلم ارزشی در میان باشد! 🔹 محتوا مهم است، اما قالب هم تاثیرگذار است، حضرات معصومین به ما آموخته‌اند که هیچ خیری از مسیر گناه محقق نمی‌شود، و هدف نمی‌تواند وسیله را توجیه کند، وقتی برای یک کار مستحب، هزاران مکروه و حرام مرتکب شویم، بدون تردید، آن کار ما، دیگر اثر مثبتی نخواهدداشت، ولو ما پیش خودمان فکر کنیم که فلان فیلم عجب محتوای بلند و عمیقی داشت، و چقدر تأثیرگذار بود، و چند نفر پای آن گریستند! 🔹 ظرف کثیف، آب زمزم را هم آلوده می‌کند. و اگر کسی از آن بنوشد، مریض خواهد شد. غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔹 گفتند با ۷۰درصد واکسیناسیون، زنجیره ابتلا را قطع می‌کنیم. همه امکانات کشور برای ایشان بسیج شد، تا آنچه می‌خواهند محقق شود. 🔹 همه پای کار آمدند ارتش و سپاه، طلبه‌ها و بسیجی‌های داوطلب، خیرین، و.. همه شدند نیروی وزارت بهداشت، و مردم، بی‌سابقه اعتماد کردند، با واکسیناسیون بالای ۸۵درصد، 🔹 بالاترین اختیارات را داشتند، ستادی که همه‌کاره کشور بود، با اختیارات بی‌سابقه‌، همه چیز کشور، را در کنترل خود داشت، وچیزی شبیه حکومت نظامی برقرار کرد، رفت‌وآمد شبانه ممنوع، و عبور و مرور و دریافت خدمات، به ارائه کارت واکسن منوط شد، 🔹 میلیون‌ها نفر نیروی انسانی هماهنگ، میلیون‌ها دلار ذخایر ارزی کشور، صدها و بلکه هزاران ساعت آنتن یک‌طرفه رسانه ملی، و صدها و هزاران صفحه و کانال پرمخاطب مجازی، هرچه خواستند و نخواستند در اختیارشان بود، 🔹 نتیجه چه شد؟ پیک ششم، با حدود بیست‌هزار ابتلای روزانه، و بیش از ۲۰۰ فوتی، که می‌گویند هنوز هم افزایشی است. 🔹 حالا توپ آمار فاجعه‌بارشان را به زمین مردم می‌اندازند، یا می‌گویند فوتی‌ها واکسن نزده‌بودند، یا رعایت شیوه‌نامه‌ها پایین آمده، یا.. 🔹 دو سال تمام گذشت! آیا دو سال اصرار بی‌نتیجه و پرخسارت، بر یک شیوه انحصاری پیش‌گیری و درمان، کافی نیست؟ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat